Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Panasonic PX70 *

4443 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic Viera TH-42PX70 (TV) 1 9.442028 (137) Inga priser
Panasonic Viera TH-37PV70 (TV) 1 8.333332 (2) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PV70 (TV) 1 9.776118 (66) Inga priser
Panasonic Viera TH-50PV70 (TV) 1 5.666666 (2) Inga priser
Panasonic Viera TH-37PX70 (TV) 1 9.434782 (22) Inga priser
Panasonic Viera TH-50PX70 (TV) 1 9.249998 (11) Inga priser
Panasonic Viera TH-50PX700 (TV) Rapporterad 1 7.4 (4) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PX74 (TV) 1 7.874998 (7) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PV7 (TV) 1 7.666666 (2) Inga priser
Panasonic Viera TH-37PX7E (TV) 1 6.5 (1) Inga priser
54 relaterade trådar
Alternativ till 37PX70? (5 inlägg) 3 år sedan
uppgradera Panasonic Viera TH-42PX70 (11 inlägg) 6 år sedan
Inbränning, har du drabbats? (603 inlägg) 8 år sedan
LG OLED C7V - Sony Bravia A1 (8 inlägg) 8 år sedan
Panasonic TH-42PX700 (1227 inlägg) 13 år sedan
Panasonic TH-PX70E med HDMI bekymmer (11 inlägg) 13 år sedan
TH-42PX70EA vs UE46D8005 (3 inlägg) 14 år sedan
Panasonic Viera TH-42PV70 på väggen? (7 inlägg) 17 år sedan
Har du knäppningar i din PX70/PV70? (40 inlägg) 17 år sedan
Trassel med upplösning på plasma-tv (2 inlägg) 17 år sedan
Vaio-HDMI-Panasonic PX70 50" (5 inlägg) 17 år sedan
PX70 med statiska bilder (7 inlägg) 17 år sedan
TH42PX70 svärta går upp och ner (80 inlägg) 17 år sedan
Panasonic PV70 eller Samsung Q97 (203 inlägg) 17 år sedan
Är det bättre att välja PV70 om man redan har digi (7 inlägg) 17 år sedan
Få Z-5500 att spela upp ljud från en TV utan optisk/koaxial utgång? (4 inlägg) 17 år sedan
TV-nojja? Jag delar med mig av mina intryck (24 inlägg) 17 år sedan
panasonic px70/80 eller Samsung LE-40R87BD (4 inlägg) 18 år sedan
Behöver kompisen en digitalbox ändå? (2 inlägg) 18 år sedan
Panasonics PX74 42" plasma, 8990 ! på Expert (30 inlägg) 18 år sedan
Låter alla plasmor? (18 inlägg) 18 år sedan
1080p, 37", 1.5m avstånd - värt eller ej? (15 inlägg) 18 år sedan
TV-ljud till Hemmabion (5 inlägg) 18 år sedan
Sony bravia d3000 vs Panasonic 42px/v70 (17 inlägg) 18 år sedan
Svårt val inför TV-köp (12 inlägg) 18 år sedan
Manuell kanalinställning (0 inlägg) 18 år sedan
Problem med flytströmmar? (10 inlägg) 18 år sedan
Kabel mellan pv70 o datorn (6 inlägg) 18 år sedan
Bäst plasma för pengarna? (11 inlägg) 18 år sedan
HTPC med 50PX70 (4 inlägg) 18 år sedan
Panasonic TH-42PV70 (30 inlägg) 18 år sedan
TV för max 15000 (25 inlägg) 18 år sedan
Köp panasonic px70 för 9900! (24 inlägg) 18 år sedan
Pioneer PDP-4270XD eller Panasonic PX-70 (21 inlägg) 18 år sedan
Vilken 37" ska man välja? (6 inlägg) 18 år sedan
Panasonic TH-50PX70 - Hjälp innan KÖP! (5 inlägg) 18 år sedan
Samlade tankar från en amatör (35 inlägg) 18 år sedan
Datoruppgradering (6 inlägg) 18 år sedan
Alternativ till PX70 mottages! (91 inlägg) 18 år sedan
Ljusproblem på plasman (1 inlägg) 18 år sedan
PX70 eller Q96/97 - men varför inte Hitachi P42H01 (0 inlägg) 18 år sedan
Panasonic PV70 eller PX70? (4 inlägg) 18 år sedan
Val mellan 4 olika tv appparater, budget 10k (6 inlägg) 18 år sedan
100hz vs 50hz aka LG vs Panasonic/samsung (9 inlägg) 18 år sedan
Samsung Q96HDX 50" eller Panasonic PX70E 50"? (7 inlägg) 18 år sedan
LCD eller plasma till tv-tittande? (1 inlägg) 18 år sedan
Denon 2807 eller vänta på 3808? (5 inlägg) 18 år sedan
1024x768 är väl inte så bra för en HD-ready? (13 inlägg) 18 år sedan
Panasonic pv600 eller px70? (2 inlägg) 19 år sedan
pioneer PDP-507XA eller panasonic TH-50PX70 (10 inlägg) 19 år sedan
"Surrande/brusning" från Panasonic TH-42PV70 (8 inlägg) 19 år sedan
Panasonic TH-42PX70 bild...... (4 inlägg) 19 år sedan
Hur stor är risken att plasman lossnar... (12 inlägg) 19 år sedan
Gästbok för eriknilsson ( inlägg) 19 år sedan

Postad 24 February 2008 - 14:35

eightan
  • eightan
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej plasmafantaster ! =)

Nu behöver jag er hjälp då jag fått en störande problem med min PX70/74..

Jag köpte tv'n på Expert för ett par veckor sedan och vart himla nöjd med mitt nyförvärv.

Men efter lite över en vecka lade jag märke till att bilden vart felaktigt uppskalad på kanal 5,kanalloggan hamnar
en bit i mitten istället för att hamna i hörnet och halva texten försvinner i underkant..
Har även sett att det är ett liknande problem på kanal 8.

Detta är ganska störande för jag kan inte komma ihåg att det var på det viset när jag köpte tv'n ( tycker jag borde reagerat första veckan isf)
På dom andra kanalerna så funkar det med att ha tv'n på "auto" .

Jag har ingen digitalbox utan har kopplat tv'n direkt till det analoga uttaget, Och en box vill jag inte skaffa innan jag vet säkert att det inte är ngt fel på tv'n.

Hoppas jag förklarat så ni förstår hur jag menar, annars fråga på .

Tacksam för hjälp.

Postad 24 February 2008 - 17:18

Unregistered4469bfd5
  • Unregistered4469bfd5
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Hej plasmafantaster ! =)

Nu behöver jag er hjälp då jag fått en störande problem med min PX70/74..

Jag köpte tv'n på Expert för ett par veckor sedan och vart himla nöjd med mitt nyförvärv.

Men efter lite över en vecka lade jag märke till att bilden vart felaktigt uppskalad på kanal 5,kanalloggan hamnar
en bit i mitten istället för att hamna i hörnet och halva texten försvinner i underkant..
Har även sett att det är ett liknande problem på kanal 8.

Detta är ganska störande för jag kan inte komma ihåg att det var på det viset när jag köpte tv'n ( tycker jag borde reagerat första veckan isf)
På dom andra kanalerna så funkar det med att ha tv'n på "auto" .

Jag har ingen digitalbox utan har kopplat tv'n direkt till det analoga uttaget, Och en box vill jag inte skaffa innan jag vet säkert att det inte är ngt fel på tv'n.

Hoppas jag förklarat så ni förstår hur jag menar, annars fråga på .

Tacksam för hjälp.

Jag har ett liknande problem på min TV med och kör som du med analog antennkabel via kabeltvnätet här. Är förövrikt ett helgerån mot den här TV:n egentligen men har inte riktigt pengar nog för att lägga på något Kanal-abonnemang. (bor hemma) Men ska nog köpa en CA-modul till den. Jaja, tillbaka till frågan :) Jag kan inte förklara verför det blir så men en lösning är att ändra från auto till 16:9 ist. Då blir det lite svarta kanter men man ser allt då. Förstår inte varför det inte blir på alla kanaler men... Jag tror att det inte beror på TV:n utan på signalen men jag är inte säker. Finns säkert någon som kan det bättre.

Postad 24 February 2008 - 17:35

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Att loggan sitter långt in mot mitten har inte med tv´n att göra. Dom har flyttat in den o jag vet inte varför. Ser för jävligt ut !
När det gäller bildläget, så kör jag med 16:9 hela tiden. Har testat auto o då försvinner en del av bilden när man kollar på Discovery och tv6 tex. Jag kör med ca-modul. Det funkade klockrent med auto när jag hade extern boxer.

Postad 26 February 2008 - 09:09

Unregistered6cc2d963
  • Unregistered6cc2d963
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Att loggan sitter långt in mot mitten har inte med tv´n att göra. Dom har flyttat in den o jag vet inte varför. Ser för jävligt ut !
När det gäller bildläget, så kör jag med 16:9 hela tiden. Har testat auto o då försvinner en del av bilden när man kollar på Discovery och tv6 tex. Jag kör med ca-modul. Det funkade klockrent med auto när jag hade extern boxer.

Jag har analog kabeltv och kör på auto, på kanal 5 sitter loggan som vanligt ute i högra hörnet och enda gången bilden blir konstig och texten försvinner är på vissa reklamavbrott, på discovery försvinner texten och loggan på vissa program men inte många och då ändrar jag till 16:9 så blir det bra och på viasat nature är det lika som på discovery på vissa program. Annars fungerar den klockrent på alla kanaler med om jag kör på auto, kan bli svart uppe och nere om man kollar på filmer men det har väl med formatet på filmen att göra.

Postad 26 February 2008 - 12:24

j0nkan
  • j0nkan
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Någon som har en PX70 som har gått sönder? Min har pajjat, startar inte upp alls, stand-by lampan blinkar grönt när jag försöker starta den(som den brukar göra dvs) men sedan får jag ingen bild utan den stänger bara ner så att säga :S

Ska lämna den till Euronics idag där jag köpte den för ett halvår sedan, man tycker att dom ska hålla bättre..

Fick tillbaka TV´n efter ca 1 vecka, dom hade bytt en "mudul" av något slag på verkstaden. Tycker att servicen gick snabbt & jag fick TV´n hemkörd av handlaren & även uppbärd till lyan på 3e våningen. Bra service må jag säga. Skönt att slippa titta på en 28" CRT :-D Nu kan man titta & njuta av Bluray igen, kalas! ;)

Postad 26 February 2008 - 14:45

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Har efter många om och men och diverse pushande från andra hälften s.a.s fått hem denna apparat. Kan inte annat än ge den gott betyg på den punkt som prioriterats av mig: DVD-monitor till Marantz DV7001. Efter att jag verifierat mina bildinställningar med THX Optimode och trimmat dessa ytterligare är jag mycket nöjd. Kör 720p ut via HDMI (Supra-kabel) till TVn och färgåtergivning, skärpa m.m är mycket bra. Den klarar testbilderna perfekt, något som vissa apparater misslyckas med. Ett exempel på det är de tunna linjerna längst till höger som brukar finnas på testbilder.

Har alltid förespråkat bra signal in i en modern TV för bästa bild och dit har jag kommit nu. TV-sändningar via Com Hem-boxen som kopplats via scart (monster cable) ligger långt efter DVD-kvaliteten. Utifrån förutsättningarna (digital SD-TV med digital-analog-digital signalbehandling) blir bilden bra men jämför jag med t.ex Fifth Element Superbit R1 känns det närmast som VCD vs DVD.;)

De analoga kanalerna tar jag in via den vanliga 28-tums CRTn (Panasonic Prism W1) då min uppfattning är att saker gjorda för CRT ser bäst ut på en CRT och mina ögon verifierar det.

Är mycket nöjd med köpet, PX70 är en suverän skärm då den matas från en kompetent källa men skulle jag titta på analogt basutbud via kabel-TV eller i största allmänhet SD-TV via box kopplad med scart som främsta syssla föredrar jag en bra bildrörs-TV.

Min önskan nu är HDTV, tyvärr är Com Hem inte bra på det så det lockar att skaffa Canal Digital och köra in fin HD-signal via HDMI för att även TV-mottagning ska kunna pressa ur det yttersta ur apparaten.

Tycker att köpet av PX70 + Marantz DV7001 för maximal bildkvalitet från filmsamlingen hittills varit mycket lyckat. Nu är det bara Larsen 4 för ljuduppgraderingen jag väntar på.:)

Postad 26 February 2008 - 17:40

zapie
  • zapie
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hejsan

Tycker ni det känns befogat att lägga 2000 kr extra för att få en PX80 gent emot en PX70?
Det skiljer ju enligt testet på prylportalen gjort inte så mycket ;)

Redigerat av zapie, 26 February 2008 - 17:40.

Postad 26 February 2008 - 18:14

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0

Har ett litet prob. En polare var här med sin dvd (Kiss DP-600) idag för att jag ville se hur bilden blir om man kör in 1080p.
Men när vi valde 1080p så blev det bara svart i rutan. Det funkade med 720p och 1080i. Nån som vet vad detta kan bero på??
En annan sak. När vi körde med hdmi kunde man inte ens välja 1080p, utan bara de andra. Men med komponent fanns alternativet.
Ska man behöva göra nån inställning på tv´n för at den ska visa 1080p ??

Har en Panasonic 42PX70 förresten. Kan ju va bra att veta. ;)

Ingen som hade nåt svar på detta? :)

Postad 26 February 2008 - 18:29

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Tror inte att PX70 stödjer 1080p in via HDMI. Åtminstone är det mitt intryck efter att ha läst handboken i samband med installationen.

720p är mer pixelmappat mot panelen och för min del tycker jag det är bättre att låta DVD-spelaren hantera bilden istället för att linjedubbla den i TVn.

Vad det gäller att lägga 2000 kronor extra för en PX80: hade hellre investerat de pengarna på bildkällan och köpt en PX70. Men det är jag det.;)

Postad 26 February 2008 - 18:40

Unregisteredbea44720
  • Unregisteredbea44720
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
När jag skulle göra en inställning på min digitalbox (samsung digitalbox DCB B260Z) hittade jag av en händelse en inställning: "Dolby digital auto" valen var "av"eller "på".
Lysande! Dolby digital ljud när jag tittar på tv sändningar. Jag hade fått för mig att det krävdes en HD box för detta, men icke.

Problemet är jag får bara detta ljudet ur mitt externa ljudsystem. När jag vill använda PV70:s egna högtalare fungerar inte detta. Jag får på ettan och tvåan inget ljud alls.
Som jag uppfattar det så är det bara SVT som sänder i DD. Så tv:ns högtalare fungerar på alla kanaler utom SVT när jag zappar runt (och har denna DD inställning i digtalboxen)

Kan inte PV70 sända DD? Eller finns det ngt att göra?

Postad 27 February 2008 - 08:32

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0

Tror inte att PX70 stödjer 1080p in via HDMI. Åtminstone är det mitt intryck efter att ha läst handboken i samband med installationen.

PX70 stödjer 1080p. Inga problem över HDMI.

Postad 27 February 2008 - 13:50

j0nkan
  • j0nkan
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Kan man få in dom "fria" digitala kanalerna(1,2,4 & 6an osv) utan CA-modul i PX70? Dvs med ex en vanlig bordanten kopplat till anten-uttaget på TV´n ? :)

Postad 27 February 2008 - 13:59

Unregistered6cc2d963
  • Unregistered6cc2d963
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Kan man få in dom "fria" digitala kanalerna(1,2,4 & 6an osv) utan CA-modul i PX70? Dvs med ex en vanlig bordanten kopplat till anten-uttaget på TV´n ? :)

Ja.

Postad 27 February 2008 - 14:05

j0nkan
  • j0nkan
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Ja.

Kalas! Då måste jag testa detta, man borde ju få bättre kvalitè via marksänd digital-tv än via analoga kabel-tv sändningar? :-)

Postad 27 February 2008 - 16:50

Jungblom
  • Jungblom
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Jag förstår inte riktigt varför du ska vara här i forumet om du bara är intresserad av att smutskasta tv:n Jag respekterar att du tycker som du gör, men förstår inte varför du ska starta värsta diskussionen om det här. Köp inte den här tv:n om du nu tycker att den är så dålig, men de flesta av oss som har den här, tycker att den är bra!

Ja men det är väl för att personer som dig själv som lagt ut dessa pengar, fått hem den och inte vågat säga något annat om den, som att den t ex har detta flimmer men bara håller med alla coola grabbar och därmed tycker att den är superb.

Nej jag vill inte köpa denna tv och har inte tänkt köpa något annat än om möjligt nya gen av panasonic alt Pio G9, men jag kanske är kräsen när jag ändå ska slänga ut över 20k på en tv.

Förstår fortfarande inte vart ni får in att jag jämfört denna tv med LCD, har jag sagt det? Mig veterligen har ju t ex mediamarkt allt uppdelat, plasma för sig och lcd för sig o_0

Frågan kvarstår ju, varför flimrar denna tv men inte en likvärdig från ett annat märke?

EDIT: Gällande designen så gillar jag verkligen inte själva ramen runt tv'n, att det är en fördjupning i överkant som om det vore dubbel ram samt bottendelen som är designad för att den ska stå i ett stativ, det ser ju bara konstigt ut när den hängs upp på väggen tyvärr.

Om du nu inte ska köpa denna tv så varför i h*lv*te bryr du dig då så förbannat mycket att du lägger ner massa tid å¨att smutskasta den på forum... Om jag skulle se en tv som jag inte gillar, så inte f*n går jag runt och tjötar om den, utan jag köper en jag gillar....Så ta och skärp dig för f*n......

Orkar inte med massa jä*la skitsnack...detta forum är till för att diskutera inte kasta skit det kan du göra någon annanstans....

Redigerat av Jungblom, 09 March 2008 - 13:20.

Postad 27 February 2008 - 21:10

Unregistered4469bfd5
  • Unregistered4469bfd5
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Hej!
Jag har en kompis som vill sälja en Subwoofer till mig. Jag har ingen reciever än, har nämligen inte råd med det än. Går det bra att koppla in den direkt till TV:n så länge? Det är en aktiv och har inbyggt slutsteg så det borde gå eller? Vad tror ni om den

Postad 27 February 2008 - 21:27

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0

Hej!
Jag har en kompis som vill sälja en Subwoofer till mig. Jag har ingen reciever än, har nämligen inte råd med det än. Går det bra att koppla in den direkt till TV:n så länge? Det är en aktiv och har inbyggt slutsteg så det borde gå eller? Vad tror ni om den

nej det går inte att koppla den via tvn

Postad 27 February 2008 - 21:29

Unregistered4469bfd5
  • Unregistered4469bfd5
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Hej!

Varför inte då?? finns det inte lågnivåutgång eller?

Postad 27 February 2008 - 21:38

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0

Hej!

precis... å framförallt ingen subwoofer utgång :)
du har vanlig rca "höger/vänster" på en px70 inget annat.

Postad 27 February 2008 - 21:40

Unregistered4469bfd5
  • Unregistered4469bfd5
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Hej!

precis... å framförallt ingen subwoofer utgång :rolleyes:

Okej, tack så mkt för informationen!:) hade ju varit lite dumt att köpa den i tron om att det skulle gå att koppla in den;)

Postad 28 February 2008 - 01:22

Kingaton
  • Kingaton
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Kalas! Då måste jag testa detta, man borde ju få bättre kvalitè via marksänd digital-tv än via analoga kabel-tv sändningar? :-)

Visst.. Jag körde analogt till en början men gick över till digital sen. Skillnad som natt och dag i mitt tycke.

Kan tipsa om den här antennen.
Med vilken jag fick bäst bild och nästan inga störningar.
Slog till på den här först, som enligt trådar här på forumet ska va den bästa antennen som går att få tag på. Men för mig funkade den inte alls. Så det var bara att byta.
Ett tips är att begära öppet köp om det är möjligt.

Postad 28 February 2008 - 01:27

Kingaton
  • Kingaton
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Hej!

precis... å framförallt ingen subwoofer utgång :rolleyes:

Fast jag tycker att det inte borde vara något problem att koppla en sub till den. Bas är dessutom centrerat vilket gör att det inte spelar någon roll vilken kanal man tar.
På en NAD förstärkare kopplade jag in subben mellan försteget och slutsteget på en kanal och det funkade bra.
Jag kan testa med PX70 om du vill? Dock inte nu 01.27 :)

Postad 28 February 2008 - 07:40

Unregistered4469bfd5
  • Unregistered4469bfd5
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Hej!

precis... å framförallt ingen subwoofer utgång B)

Fast jag tycker att det inte borde vara något problem att koppla en sub till den. Bas är dessutom centrerat vilket gör att det inte spelar någon roll vilken kanal man tar.
På en NAD förstärkare kopplade jag in subben mellan försteget och slutsteget på en kanal och det funkade bra.
Jag kan testa med PX70 om du vill? Dock inte nu 01.27 :P

Hehe det kan jag förstå, men vore jättebra om du kunde kolla på det! :lol:

Postad 28 February 2008 - 14:08

Kocho
  • Kocho
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Nu har ljudet börjat spöka på min px70.. I flera dagar höjs ljudet och sänks under dagen. Nu har jag nästan max ljud på tvn och fullt på boxen och ändå är det låg volym och det knastrar och låter konstigt.. Någon som har liknande problem?

Postad 28 February 2008 - 15:58

Unregistered6cc2d963
  • Unregistered6cc2d963
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Kan man få in dom "fria" digitala kanalerna(1,2,4 & 6an osv) utan CA-modul i PX70? Dvs med ex en vanlig bordanten kopplat till anten-uttaget på TV´n ? :P

Ja.

Jag har både analog och digital och det är mycke bätre bild digitalt. Provat med boxen i tv och en extern digitalbox och det blir mycke bätre bild med en extern box än den inbyggda.

Postad 28 February 2008 - 17:59

j0nkan
  • j0nkan
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Har testat idag att koppla in en vanlig bords-antenn direkt in i TV´n. Det blev mycket finare bild när jag kikade på skidåkningen tidigare idag än när jag körde via analoga kabel-tv utbudet i lägenheten.

Blir nog till att använda bordsantennen när fotbolls-EM drar igång(Som sänds i det fria marknätet) så man slipper allt grummel.. :-)

Postad 28 February 2008 - 23:10

Kingaton
  • Kingaton
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Hej!

precis... å framförallt ingen subwoofer utgång :D

Hehe det kan jag förstå, men vore jättebra om du kunde kolla på det! :D

Okej.. då har jag provat. Det fungerar men kanske inte det mest optimala.
1. Utgången från tv'n ligger på samma nivå hela tiden oavsett vilken nivå du har på tv'n (inget konstigt, samma som med en cd tex) och det gör att du inte kan justera nivån till subben. Följden blir att om drar ner volymen på tv'n så låter det fortfarande ur suben.
Testade lite justeringar och det går att ställa in en medelväg. Men aldrig att få helt tyst på den.
2. Det var rätt hög signal ut från tv'n (stor skillnad mellan den och recivern). Det gjorde att det brusade lite ur subben.

Slutsatsen blir: Inte optimalt men en nödlösning om man kommer skaffa reciver i framtiden. En lösning för kunna justera basen skulle vara att koppla på en volymratt på sladden. Sån som det sitter på en del hörlurar och headsets.

Postad 29 February 2008 - 01:37

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0

Hej!

precis... å framförallt ingen subwoofer utgång :D

1. Utgången från tv'n ligger på samma nivå hela tiden oavsett vilken nivå du har på tv'n (inget konstigt, samma som med en cd tex) och det gör att du inte kan justera nivån till subben. Följden blir att om drar ner volymen på tv'n så låter det fortfarande ur suben.
Testade lite justeringar och det går att ställa in en medelväg. Men aldrig att få helt tyst på den.
2. Det var rätt hög signal ut från tv'n (stor skillnad mellan den och recivern). Det gjorde att det brusade lite ur subben.

Slutsatsen blir: Inte optimalt men en nödlösning om man kommer skaffa reciver i framtiden. En lösning för kunna justera basen skulle vara att koppla på en volymratt på sladden. Sån som det sitter på en del hörlurar och headsets.

ën riktig kalle anka koppling med andra ord.
som sagt tidigare... det funkar inte!
jag vill inte ens påstå att det är en nödlösning. köp en reciever om du vill ha "riktig" subwoofer utgång

Postad 29 February 2008 - 07:42

Unregistered4469bfd5
  • Unregistered4469bfd5
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Hej!

precis... å framförallt ingen subwoofer utgång :(

jag vill inte ens påstå att det är en nödlösning. köp en reciever om du vill ha "riktig" subwoofer utgång

Okej, men då kanske det är lika bra att vänta med sub och köpa en begagnad senare när man har recievern. tack så jättemkt för hjälpen!! :D

Postad 02 March 2008 - 01:15

Random Access
  • Random Access
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Hej!

precis... å framförallt ingen subwoofer utgång :lol:

Jag kan testa med PX70 om du vill? Dock inte nu 01.27 :P

Okej, men då kanske det är lika bra att vänta med sub och köpa en begagnad senare när man har recievern. tack så jättemkt för hjälpen!! B)

Det måste jag också testa! =)

Postad 02 March 2008 - 15:54

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Jag kollar inte text-tv så mycket att detta är ett riktigt problem, men varför låter dem text-tv bilden ta upp mer än 50% av bildytan när man kör "splitmode"? Om man delar rätt av på hälften så blir det ungefär rätt aspekt på text-tv:n också, men ändå har de envisats med att täcka upp typ 2/3 av bilden, och tv-bilden som är kvar då hamnar ungefär en tredjedel av tredjedelen (lite större om det är 4:3 material som sänds)

De flesta andra ws-tv:ar delar ju rätt på hälften, och i 4:3 sändningar får man ju halva bildskärmen med rörlig bild? varför kan det inte vara så på den här?

Nån som vet om det går att fixa till, eller om det är någon speciell anledning att det är så? Kan ju kanske tänka mig att det finns risk att man glömmer kvar text-tv bilden när man ser på tv, och det blir risk för inbränning, men det kan man väl ändå få välja själv att ta den risken?

Postad 03 March 2008 - 11:17

Danne
  • Danne
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Hur rengör ni era TV-apparater? Framförallt hur man rengör själva glasytan? Hört så mycke olika. Någon torr trasa som inte repar? Vad nu det är för trasa. Eller kan jag använda dessa: http://www.dustin.se...odID=5010109357

Postad 03 March 2008 - 16:48

Unregistered4469bfd5
  • Unregistered4469bfd5
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Hur rengör ni era TV-apparater? Framförallt hur man rengör själva glasytan? Hört så mycke olika. Någon torr trasa som inte repar? Vad nu det är för trasa. Eller kan jag använda dessa: http://www.dustin.se...odID=5010109357

Jag har en kombinerad spray och duk. spraya från ena sidan och torka av med den andra.
Något liknande denna http://www.dustin.se...odID=5010109357

Postad 03 March 2008 - 20:10

MrMagic
  • MrMagic
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Det börjar bli dags att hänga upp min 42:a PX70 på väggen....
Någon som har ett tips på något bra väggfäste??
Vill ha ett som är enkelt och inte alltför dyrt.
Är för tillfället inne på Vogel VFW 065 https://www.prisjakt...kt.php?p=133802

Vilket fäste har ni själva använt för att få upp TV:n på väggen??

Tack på förhand!!

Postad 04 March 2008 - 12:35

Unregistered3ef89cc7
  • Unregistered3ef89cc7
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Jag använder mig av Biltemas väggfäste artnr:24-721 a´ 399:- och det fungerar utmärkt.

/Mattias

Postad 07 March 2008 - 23:14

gif_lintan
  • gif_lintan
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Köpte en PX70 på MediaMarkt i början på januari men pga. flytt har jag inte packat upp den förrän ikväll. Till min besvikelse är skärmen sprucken inuti eller vad man ska säga. Typiskt min tur.

Känner mig ganska säker på att MediaMarkt kommer krångla när jag åker in imorrn med den eftersom jag inte packat upp den förrän nu.

Postad 08 March 2008 - 18:43

guranist
  • guranist
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Undrar om ni kan hjälpa mig med ett beslut!
Ska hjälpa min syster att köpa sin första platt-TV och hon tittar enbart på Tv genom comhem digitalbox och då mest filmer och serier. Hon vill inte lägga mer än 12-13000 och är lite skraj för det här med inbränning.
Så då undrar jag helt enkelt om ni kan rekomendera denna TV eller ska jag titta på nått annat? Har läst om PZ70 men full HD känns onödigt.
Tack på förhand!!

Postad 08 March 2008 - 21:33

Fangface
  • Fangface
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Någon som testat Multibrackets Universal Wallmount som finns på NetonNet?
30mm djupt. Skulle detta funka på en PX70 utan att det blir för tajt med kablaget bakom?

Ser ut såhär:

http://www.netonnet....0/e113690_3.jpg

Postad 09 March 2008 - 13:35

Jungblom
  • Jungblom
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Ska hjälpa min syster att köpa sin första platt-TV och hon tittar enbart på Tv genom comhem digitalbox och då mest filmer och serier. Hon vill inte lägga mer än 12-13000 och är lite skraj för det här med inbränning.
Så då undrar jag helt enkelt om ni kan rekomendera denna TV eller ska jag titta på nått annat? Har läst om PZ70 men full HD känns onödigt.
Tack på förhand!!

Tja om hon ska titta tv mest så är det denna tv absolut... men det klart att risken för inbränning finns ju... men detta är ju dock allra mest kritiskt om man misshandlar tv-n.... lugna "normala" inställningar så är detta inte något problem alls...

Vågar hon inte så köp en lcd, men prioriteras bättre bildkvalite´...ja då är det denna som gäller
Möjligt att Sonys D3000 eller D3500 som är lcd även klarar jobbet kanon då dessa är "tekniskt säkra" men då kostar det lite mer...

Någon som testat Multibrackets Universal Wallmount som finns på NetonNet?
30mm djupt. Skulle detta funka på en PX70 utan att det blir för tajt med kablaget bakom?

Ser ut såhär:

http://www.netonnet....0/e113690_3.jpg

Skulle nog föreslå någon typ av distans imellan fästet och tv-n om du inte har vinklade kontakter

Redigerat av Jungblom, 09 March 2008 - 13:33.

Postad 09 March 2008 - 15:32

NiCKE^
  • NiCKE^
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Har lite problem, när jag byter kanaler så vill tvn gärna sprida ut bilden över hela skärmen och ta bort dom svarta kanterna, så jag måste trycka på Anpassad 16:9 för att få rätt AR på bilden, någon som vet någon lösning på detta problem?

Postad 10 March 2008 - 02:58

Kingaton
  • Kingaton
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Tack på förhand!!

Min bild är att inbränningsproblemet är lite väl uppskalat.
2 exempel.
1. Vid jul pratade jag med en försäljare. Han berättade att han ofta somnade med tv'n på efter sena NHL matcher. Då med en canal+ logga på när matchen tagit slut. Han hade förra modellen, PX60 (har jag för mig den heter). Om det fanns något spår av inbränning körde han bara myrornas krig. Tilläggas kan att han visste att jag inte skulle köpa något :)
2. Råkade själv somna med en DVD på igår. Kan inte säga exakt med säkert 3-5 timmar med samma bild. Blev lite skraj när jag vaknade på morgonen. Växalade över till en svart bild. Såg lite fenomen av innbr. Körde sen lite myrornas krig. Sen dess har jag inte sett något.

Well... Jag vill bara nyansera lite. Vid normal användning så är det inget problem med inbränning.
Det finns såklart andra alternativa apparater, som också nämns ovan. Men gör inte inbränningsgrejen för stor.

Postad 10 March 2008 - 07:22

Unregistered2c834d1b
  • Unregistered2c834d1b
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Inbränningar är inget annat än placeboeffekten som härstammar från 2001.

Postad 11 March 2008 - 12:24

Unregisteredd1a8fe77
  • Unregisteredd1a8fe77
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Jag har en PX70 sedan några veckor, rätt omgående somnade jag med digitalboxen med inbyggd hårddisk pausad, 3-4 timmar kanske. När man pausar syns en tydlig stor symbol mitt i bilden nästan. Såg ingen inbränning eller något efter det här.
Däremot undrar jag var man kan se hur många timmar man har använt den? Man ska ju ändra lite bildinställlningar efter 200 timmar.

Postad 11 March 2008 - 13:26

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Ja, det står på första sidan i denna långa tråd.

Servicemenyn

Håll inne -/V knappen under luckan och tryck på 0 på fjärrkontrollen tre ggr i rask takt.

Postad 11 March 2008 - 14:43

Unregisteredd1a8fe77
  • Unregisteredd1a8fe77
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Aha, där ja..tack ;)

Postad 12 March 2008 - 10:59

Larry Lars
  • Larry Lars
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Har lite problem, när jag byter kanaler så vill tvn gärna sprida ut bilden över hela skärmen och ta bort dom svarta kanterna, så jag måste trycka på Anpassad 16:9 för att få rätt AR på bilden, någon som vet någon lösning på detta problem?

Kör du läget "auto" så kan en del olika zoomningar göras för att säkert fylla bilden. Ibland blir det då lite tokigt.
För mej är korrekt förhållande viktigt så jag kör alltid läget 4:3. Då dras bilden ändå automatiskt ut till "Wide" när något är tänkt att vara i bredbild från TV eller dvd-spelare.

Lite konfunderad över att du använder "anpassad 16:9". Det läget är ju till för att sträcka ut sådant som skall vara 4:3 så att det fyller skärmen på bredden utan att det som visas precis i mitten ser fel ut. vilka kanter är det din TV försöker ta bort?

Redigerat av Larry Lars, 12 March 2008 - 11:03.

Postad 12 March 2008 - 11:20

mabbe
  • mabbe
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Ang. allt snack om autojustering av bilden (när bildförhållandet står på "autoläget"), så har jag noterat att min TV inte längre använder sig av ZOOM1 när den vill fylla ut vissa kanaler utan nu kör den "Anpassad 16:9" istället. Det blir många gånger mycket bättre än innan, då den ville fylla ut vanlig widescreen till ZOOM1, så text och allt försvann. Jag har varken uppdaterat eller ställt in något. Kanske har TVn själv hämtat något? Eller så är det kanalern som sänder ut andra signaler än innan.

Postad 16 March 2008 - 00:31

Tjoflöjt
  • Tjoflöjt
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jag har fått problem med att bilden hoppar i sidled ett par cm fram och tillbaka varje gång jag startar tvn.
Spelar ingen roll om min dreambox är på eller inte när jag startar tvn, jag måste starta om dreamboxen inne i menyn
annars slutar den inte att hoppa.
Det är likadant om jag startar dvdn, hoppar även då i sidled.
Jag kör både dvdn o dreamboxen med scart.
Det har ju fungerat förrut, sen rätt som det var så blev det så här!

Nån som har varit med om liknande problem eller har nån lösning så är jag väldig tacksam

Tack på förhand för hjälpen
Mvh
Tjoflöjt

Postad 22 March 2008 - 19:08

Moffe79
  • Moffe79
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Låna lite tråd här, hoppas det är ok.

Är jag rätt på det som går i tankarna på att köpa mig en Panaonic PV70 fortfarande fast modellen har funnits länge nu och kanske sprungits förbi av andra märke och modeller i samma prisklass eller PV70 är fortfarande en riktigt bra tv för pengarna?

Jag har en lite äldre men bra hemmabioanläggning med progressiv svan via rgb scart, en dator som jag tänker köra pixelmappat 720p material på till tvn, dreambox med boxers utbud som är kopplat via rgb. Tänker även köra xbox 360 på tvn men nöjer mig med 720p läget. Kommer kolla en hel del vanlig tv via comhems trötta kabelutbud oxå när jag inte orkar gå via digitalboxen.
Satsar på plasma för att jag kommer använda tvn mest för film, sen vanlig tv och sist konsol och dreambox(när man vill glo på sport på canal+).

Är jag rätt på det som satsar på en PV70 här och nu? Eller finns där någon annan tv där ute i samma prisklass/prestanda som jag helt missat att spana in? Jag vill ha just PV70 så jag slipper allt vad inbyggd digitalbox heter, klarar mig så fint med min dreambox.

Tacksam för synpunkter och förslag.

Postad 22 March 2008 - 20:43

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Tjosan i stugan!

Sparkade igång min px70 idag.
Efter många om och men så lyckades jag bestämma mig tillslut. Och än så länge så känns det helt kanon.
Jag tycker bilden är kanonfin. Särskilt eftersom jag inte hade allt för höga förväntningar eftersom har en budget hemmabioanläggning och bilden på dvd va alldeles utmärkt. Färgerna på denna tv håller verkligen hög kvalite. Bildkvaliten på analog tv va inte så illa den heller. Svärtan är väl inte riktigt hundra, men jag tycker ändå det väger över åt rätt håll eftersom allt annat är helt klart godkänt.

Jag skulle helt klart rekommendera denna tv. Har dock inte haft någon annan, ingenting att jämföra med. Men vad man kan se så är det många som varit nöjda med denna tv. och nu är det en till.

Redigerat av tomtefiluren, 22 March 2008 - 20:44.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.