Vad nu det kostar och hur länge det nu tar?
Aja, om en halvimme poppar jag inos på bio, då ska vi allt höra
Längsta tiden är att montera ut element o.dyl. Att spraya över dem med ett par burkar mattsvart lack tar inte så lång tid.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Ino Audio piP, pi60 *
Startad av
alpha
, May 17 2005 22:14
5759 svar till detta ämne
14 relaterade trådar
Postad 13 December 2012 - 20:03
Längsta tiden är att montera ut element o.dyl. Att spraya över dem med ett par burkar mattsvart lack tar inte så lång tid. Postad 13 December 2012 - 20:54
Vilken vettig människa tar ett par proffsfanérade högtalare och BURKAR upp dom !!? Postad 13 December 2012 - 21:03
Alla som är nog intresserade att ha dem. Som han redan påpekat - de skall lyssnas på, inte tittas på. Postad 13 December 2012 - 21:39
Hemma efter att ha poppat det mesta i musikväg. jag tog med mina mest provocerande skivor, men blott en enda gång stack diskanten iväg, och det på dryga 80db, har aldrig kunnat lyssna så högt sån musik någonsin. jag upplevde diskanten hemsk sist... när vi körde 110 db! Nu var den klanderfri. övriga register fungerade otroligt bra och väldigt väldigt balanserat.
jag höll på att säga att allt lät så naturligt, men det är en för stor ino-floskel Nu ska vi vara hemskt ärliga och säga att det nog är ett så optimalt rum det bara kan bli, men under dom förutsättningarna är det här ljudet det bästa jag hittills har hört. helt ärligt. Ännu en ino-are? Mja, vi får se Postad 13 December 2012 - 23:42
Haha, jafan. men vem tusan sa att inos inte är spelglada? Måste ju ha fel på öronen ärligt talat. inos är ju tom OBJEKTIVT spelglada. går ju inte att säga annat!
Postad 14 December 2012 - 12:54
Haha, grattis, eller något... ?!
Vad blir det för Ino'sar om du köper några ? Postad 14 December 2012 - 18:44
Pending. jag har lånat hem ett par frontar som spelar... förj*vla likt ino, men med en banddiskant. denna verkar vara... precis som inos diskant men yttepyttelite skarpare, utan att vara lika vass. har ingen aning om hur jag ska förklara det där då det motsäger varandra. det är dock sannolikt att jag behåller dessa frontar då dom fakiskt spelar musik som inos men med pyttelite mer liv.
ja, det är typ inos med banddiskant som jag efterlyste på faktiskt Postad 14 December 2012 - 18:50
Det låter som att du fått hem ett par volent? Redigerat av robert293, 14 December 2012 - 18:55. Postad 14 December 2012 - 21:35
Men det blir antagligen inte så bra... finns det inte en center i samma stuk som dessa då ? eller om du kan köpa EN och köra som center ? Postad 14 December 2012 - 22:33
Det kommer en center. funderar dock på en ino d3. Någon som vet något om dom? Finns ute på blocket. är orolig för åldern..
Dom låter väkdigt väldigt likt med inosar, så det är nog det minsta av mina problem Men ja, jag har ett par hemma nu. Och jag ska nog ha dom också Postad 15 December 2012 - 08:50
Inte då. som sagt så låter dom identiska med ino av mina upplevelser. extremt klara och lite basfattiga (i jämförelse med vad jag är van vid). Jag ska snart bjuda in till lyssning och inokillarna bör känna igen sitt ljud även fast jag har ett vanligt rum istället för superdämpat
när jag tänker efter så är enda skillnaden att diskanten kanske är lite mer levande. Den låter lite lite mer live till musik på cd. Om det nu är så. som sagt så är min upplevelse av dessa och ino väldigt väldigt lika. Så, är det någon som har nåhon koll på D3 centern som jag funderar på? Försvann den ur sortimentet av någon speciell anledning, eller är det en bra produkt som övriga inos grejjor? Värd 5000 kr? Jag vill verkligen ha en inocenter. Jag är rätt säker på att just röståtergivning i tal är bättre hos inos, även fast jag upplevde det i ett rum med rak frekvenskurva Redigerat av Zartok, 15 December 2012 - 09:04. Postad 15 December 2012 - 10:21
njaaa, köp en d1 center i stället i sådant fall
ligger bättre i pris ! om du inte hittat en d3 beggad för 5000? då menar du, det kan väll vara värt då det är en bra center ! man blir ju nyfiken på den där högtalaren du tagit hem, exakt vad hette den ? fullständigt namn ?! Postad 15 December 2012 - 11:01
http://www.6moons.co...ent/volent.html
http://www.theabsolu...aker-tas-201-1/ https://www.prisjakt...t.php?p=1320776 http://www.volent.co...uctpage-vl2.htm står VL-2 tidigare i ett inlägg. Men jämför man ett par piPs för runt 10-15 med lack mot 38 känns valet inte så svårt. Visst då får man skruva ihop själv och inte alla som har kunskapen. Postad 15 December 2012 - 11:15
Nu tror jag ju att dom är... marginellt bättre än pip för mitt ändamål, men absolut, pip lär vara tidernas mest prisvärda högtalare
Jag kan rekommendera folk att lyssna på dessa. någon här på forumet sa att det var dom bästa stativarna han hört, och jag vill nog säga att jag håller med, utan att ha hört speciellt många stativare. Men som sagt, en center af ino vill jag verkligen ha Finns tydligen en dialog flat också ute, men d3 är kanske fetare Postad 15 December 2012 - 12:04
volent paragon vl-2 är betydligt kompetentare (mer fysiska) än piParna, ialf av det jag hört, sedan är det en bonus att det är sonus faber klass i bygget samt finishen och bara det kan vara värt ett par tusingar för många. Redigerat av robert293, 15 December 2012 - 12:07. Postad 15 December 2012 - 12:23
Där var robert, användaren jag inte viöle namnge
Robert: har du annars samma upplevelse av dessa som jag, dvs att ljudet är väldigt likt inos superprylar, men kanske lite lite lite minimalt mer högupplöst diskant som gör ljudet lite mer live? Postad 15 December 2012 - 13:33
Tja jag har ju inte hört alla ino:s prylar utan jag har endast bekantat mig med pi60s med bs60 samt piP/guru qm10/junior och detta har ej varit i min hemma miljö utan hos andra samt butik och det enda jag kan säga egentligen är att jag personligen föredrar volent framför piP/qm10 av det jag hört hittils. Jepp jag upplevde volent som väldigt upplösta på rätt sätt,det är en otroligt bra högtalare.....nu är ja bara nyfiken på att få höra golvarna i paragon serien, särskilt de största. Redigerat av robert293, 15 December 2012 - 13:38. Postad 15 December 2012 - 16:10
Själv är jah ju då delad, jag tror att mellanregister, där talet sitter, är något som jag uppöevde bättre på inos i solos rum. Det skumma var att musik fortfarande lät lite marginellt bättre på volentarna. jag får nog säga att jag flredrar volent framför ino då jag valt att köpa dom, men samtidigt så har jag nu köpt inocentern eftersom jag ärligt tror att den gör tal bättre än vad en volentcenter kan göra, även i mitt rum
Men men, det är inte omöjligt att jag snor solos ritningar och gör en kopia på hans rum, med samma högtalare när det blir hur om många år, just eftersom det ljudet är det mest detaljerade jag hört när vi såg film. makalöst helt enkelt Postad 15 December 2012 - 16:14
Jag tror du skall labba en del med akustiken, jag har fått till det väldigt bra här hemma med mkt enkla medel. Resultatet blev häpnadsväckande gentemot innan. Postad 15 December 2012 - 16:25
Jo, jag behöver lite drsperier eller något sånt, det skulle göra mycket. men just nu så nöjer jag mig med att ha bytt ut alla högtalare, det är dyrt nog på studentbudget.
Lite akustikplattor hade varit fräsigt. dock så ska jag köra ypao igen nu, den gör förj*vla mycket bara den Postad 15 December 2012 - 17:08
Man är känsligare på fel på tal, för det är man mer van vid att bedömma normalitet hos. Musik är mer ok att färga lite grand och där går det att ha preferens för vissa färgningar. Tal brukar folk inte ha preferens för färgning på. Redigerat av Nattlorden, 15 December 2012 - 17:08. Postad 15 December 2012 - 17:35
Sååå... det är därför jag vill ha volent till musik men ino till tal?
Postad 15 December 2012 - 18:01
jag tror snarare att du kommer att uppleva volenterna renare i talet när du fixat till akustiken. Redigerat av robert293, 15 December 2012 - 18:08. Postad 15 December 2012 - 19:47 Jo visst utseendet anser en del vara värt mycket i pengar så vill man ha sådan finish på det kanske det är ett bra alternativ. Har själv inte hört någon volent så kapacitet och ljudbild kan jag inte säga något om. Vet bara att jag är nöjd med mina piPs Postad 15 December 2012 - 20:53
Och det skall du vara för det är väldigt välljudande högtalare det med Postad 15 December 2012 - 22:42
Jag skulle säkert också vara nöjd med pip. jag misstänker att det är en enastående liten högtalare
Kollade just the avengers... s*tan i gatan vilka bra filmhögtalare det här var Postad 16 December 2012 - 00:06
Inocenter betald, leverans i nästa vecka. vilket är sweet
Postad 16 December 2012 - 01:59
Kul att det händer grejer !
Hoppas att dom lirar bra ihop nu då, jag håller tummarna ! Postad 16 December 2012 - 09:44 Antar att du tog den från Jönköping för 5k Ville ha hans a2:or som oxå va ute men han inte Postad 16 December 2012 - 09:48 JAG ville ha hans tvåor! ... gann inte heller Postad 16 December 2012 - 10:17
JAG är lite sugen på en center, men jag tror att jag kommer att nöja mig med en iP eller något i den stilen då jag ser på film på tämligen låg ljudnivå....
Så en iP kirrar biffen fullt tillfredsställande för mig, tror jag Dock har jag inköpsstopp nu och ett år framöver när det gäller stereoprylar... så det kommer dröja innan jag kan KÖPA en center, antagligen Postad 16 December 2012 - 10:40
Annars känner jag en kille som säljer en nu dialog F-center. samma pris, varpå jag valde dialog 3 istället
Postad 16 December 2012 - 11:58
Du får ta några goa bilder o posta här sen zartok
Kommer att bli en fin rigg det där tillsammans med din ultra. Postad 16 December 2012 - 12:14
Ja det kommer blir super detta !
Dock så tycker jag att dom där frontarna ser, fruktansvärda ut ! Men det är ju en smaksak, bara va tvungen att säga det... piP är ju också en ganska "ful" högtalare men denna va "lite för mycket" på något vis... Jag hade dragit över ett ljudtransparent skydd över Men dom låter säkert sketa bra ! Och jag har inte hört något om dessa tidigare så man blir ju nyfiken på at höra dom någon gång, dom ser genomtänkta ut och har ju en väldigt "egen" design Sådant är alltid roligt även om just dessa inte passade mig i smaken. Dessa + din subb (som du borde köpa en till av Och så delar du frontarna mellan 80-100Hz och eftersom du inte har ett jätte brett rum så gör du nog bäst i att dela Dialog3'an vid ca 250Hz för att slippa utsläckningsbetenden från dom liksidiga reflektionerna från sidoväggarna. Informationen mellan 80-250Hz hamnar då i frontarna och det fungerar jätte bra med fantomprojeseringen i det området, det kommer att bli jätte bra ! Röster blir tydligare och får en bättre/ naturligare klang och hela ljudbilden blir skarpare i det lägre området om man gör så. i alla fall om man inte har ett väldigt brett rum, för har man det så kan det fungera lika bra att dela lägre, ner mot 80-100Hz Hoppas du blir nöjd med allt Redigerat av DVD-ai, 16 December 2012 - 12:16. Postad 16 December 2012 - 13:08
Bilder kommer absolut att komma
Dvd: tack för tipsen! Jag har alltid delat min center i 120, men nu när du säger det så är ju en delning i högre register precis det man bör göra då det ska vara röster primärt som kommer från centern. att jag inte tänkt på det tidigare smaken är som baken. jag höll på och svimma av finishen som var helt otrolig. däremot så har frontskydden fått stanna på om jag så säger Vidare, en polare till mig säljer ett par inokopior här i umeå, jag kommer kanske köpa dom. då blir det åtta högtalare till att köra som surrar, vilket hade passat bra i mitt rum. Men först av allt, jag ska köra en ypao nu Postad 16 December 2012 - 13:26 och vad är det för högtalare? pK? EPS-1? EPS-2? eller kanske något annat bygge? Postad 16 December 2012 - 14:00
Jo det är ju en smaksak som allt annat Jepp, akustiskt så är det >200Hz som gäller på centern om du inte har ett väldigt brett rum eller sitter med centern placerad väldigt "offcenter" i rummet, då kan det fungera alldeles utmärkt med 80Hz delning, men i regel så är det >200Hz som gäller då det alltid fungerar lika bra, man slipper dom jobbiga urfasningsbetenden som en centerplacerad högtalare annars får i ett normalt rum Jo, center är för mig en högtalare som inte ska ligga för högt i ljudnivå heller utan bara "knyta ihop" ljudbilden vid lyssning ut mot sidorna på rummet. Och eftersom mycket av dialogen i filmer ligger i centern så är det ju bra om man inte har urfasningsproblem där som gör det hela onaturligt. Redigerat av DVD-ai, 16 December 2012 - 14:01. Postad 16 December 2012 - 23:31
Purre: en polare har gjort egna högtalare som han tänkt sälja ^^
dvd: själv brukar jag köra centern lite högre så att man hör tal tydligt. eller, på produktioner där centern är tillbakadragen iaf. där är det viktigt att köra bra med kräm så man hör ljudet Ska bli kul att få hem centern och höra hur den fungerar. efter det så är det bara ambiencelgtalarna kvar. finns det bra ambiencehögtalare att köpa btw? Om min polare drar ut på att sälja för läbge dvs ^^ Postad 17 December 2012 - 07:43
Ja smaken är som baken!
Men jag tycker det är något av det värsta som finns när man har en "het" centerkanal... Det förtar hela filmen och blir bara högtalarljud med minskar ljudbild... Tycker jag då! Så jag har, när jag hade center en gång i tiden, alltid haft den ställd MAX så högt som frontarna men oftast något svagare. Njaa det finns inte så gott om surrar att köra som bygger på det tänket... Vad är det för något som din polare har byggt ? Det är med Vifa element eller? Små bredbandare ? Dom är helt okey, men det är lite för låg impedans egentligen.... Hur många rör det sig om ? Postad 17 December 2012 - 09:17
Vet faktiskt inte vad han byggt dom av, men dom har skrämt skiten ur mig en gång när vi såg underworld hos honom och dom blåste på i en skjutscen. troligtvis så är det ett element som kan spela 60hz och uppåt eler något sånt. han säljer dom nu iaf, så jag ska passa på att haffa dom fort
Then again, det är åtta högtalare så det blir endel ljud Postad 17 December 2012 - 09:46
Jo, men vad är det för nominell impedans på dom ?
ALLTSÅ, du bör nog koppla dom parallelt om 2 och 2 och sedan i serie med varandra på var sida Helt rätt tänkt att köra alal dess 8 som surround, och sedan skaffa fler om du vill ha surr-back ! Du vet hur du ska tänka med placerignen på dom va ? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |