* Officiell tråd - TViX M-6500A *
7525 svar till detta ämne
Postad 16 October 2008 - 05:43
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Jag tror det underlättar om du berättar lite mer: Kör du trådlöst eller trådat? Om trådlöst vilken adapter har du? Vilken router använder du? Använder du kryptering i routern och i så fall vilken typ av kryptering - TVIX klarar bara WEP.
Och ja jag har råkat ut för liknande problem och jag har sett andra som haft liknande problem. I något fall vill jag minnas att det hjälpte att byta nätverkssladd. I något fall har det varit något problem mellan TVIX och routern.
/Göran
Jag kör trådat. Jag har en dlink 655. Jag har dock bara märkt det med denna firmware, kanske är den. /P
Postad 16 October 2008 - 06:33
riggley
-
riggley
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag kan inte spela upp playlists, varken .m3u eller .pls som innehåller musik från den lokala disken i PC'n. Hela den disken är dessutom utdelad till Tvixen så det ska inte vara några problem med länkningarna till mp3 filerna. Däremot fungerar det utmärkt att spela upp webradio som är sparat i .m3u eller .pls ...detta gör det inte mindre oförklarligt. Kör nätverk 100 Mbit/s genom protokollet Netshare 2.1.0.1.
Sökte igenom tråden och hittade personer men liknande problem, men däremot inga svar eller lösningar.
Är tacksam för hjälp ! 
Bump
Postad 16 October 2008 - 06:39
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Postad 16 October 2008 - 07:55
riggley
-
riggley
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
https://www.minhembi...p;#entry1950123
Tack ! Otroligt att jag har kunnat missa det, jag har uppenbarligen sökt på fel keywords.
Postad 16 October 2008 - 11:45
wrang
-
wrang
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Sitter å kollar på denna enhet men behöver lite mer hjälp från experter eller andra som kan.
Om man spelar upp musik i sin PC i ett annat rum kan man få samma ljud till tvixen som är kopplad i sin tur till stereon ute i vardagsrummet??
Postad 16 October 2008 - 12:06
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Sitter å kollar på denna enhet men behöver lite mer hjälp från experter eller andra som kan.
Om man spelar upp musik i sin PC i ett annat rum kan man få samma ljud till tvixen som är kopplad i sin tur till stereon ute i vardagsrummet?? 
Både ja och nej. Du kan inte fjärrstyra tvixen från datorn om det är det du menar. Men du kan ju spela upp en fil samtidigt på både datorn och tvixen, kan dock bli lite knepigt att synka ljudet.
Postad 16 October 2008 - 13:29
Caveo
-
Caveo
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
1. Är det någon som har lite bilder på Tvixdisplayen när man spelar upp musik? Tänkte mest på hur det ser ut om man inte vill starta TV´n för att lyssna på lite musik. Mappstruktur osv.
2. Går det att sätta i en 2.5 tums disk i TViXen? Tänkte att om den blev lite kallare och tystare.
Redigerat av Caveo, 17 October 2008 - 11:02.
Postad 16 October 2008 - 15:25
piisp
-
piisp
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag har fått hem min tvix 6500a nu. Jag har ingen hårddisk än, den kommer imorgon. Men när jag ska skriva in IP-nummret så ska man skriva in 12st siffror. Mitt IP-nummer har inte så många siffror. Så det står FAIL när jag försöker pinga. Jag har en router, men visst är det datorns IP-nummer jag ska skriva och inte routerns? Jag har en router från bredbandsbolaget så det är ett lösenord på den, hur skriver jag in det i tvixen? för det måste man väl göra antar jag.
ip: 85.225.xxx.xx
1 snabb fråga bara... kör du din tvix på ip: 85.225.xxx.xx, detta är ju en extern ip, dvs du ligger ute på Internet med din Tvix... Dvs den är öppen för alla som vill komma in på den. Du ska köra 192.168.X.X eller 10.x.x.x för interna grejjer.
Postad 16 October 2008 - 15:33
riggley
-
riggley
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
1 snabb fråga bara... kör du din tvix på ip: 85.225.xxx.xx, detta är ju en extern ip, dvs du ligger ute på Internet med din Tvix... Dvs den är öppen för alla som vill komma in på den. Du ska köra 192.168.X.X eller 10.x.x.x för interna grejjer.
Har han en bredbandrouter levererad från någon ISP så brukar dessa default ha jäkligt konstig IP-range. Inte de vanligare 192.168 -adresserna.
Postad 16 October 2008 - 18:37
Mock
-
Mock
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Hej alla!
har nyligen köpt en Tvix 6500
men jag har ett problem..
jag Ftpar allt till min Tvix med Flash Fxp! men jag har bredbandsbolaget via fiber. så varje gång jag stänger av tvixen så byter den ip nr.
hur sablans ger men den ett ip:nr.. ska jag bara hitta på ett eller hur går man tillväga?
lite jobbigt att behöva gå in nätverksinställningar varje gång på den och kolla efter ip:t å skriva in det i flash fxp .
...blir lite mer jobb
//Mvh
markus
Postad 16 October 2008 - 19:03
palo
-
palo
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
På "LAN IP inställningarn" så tar du statiskt IP istället för DHCP, det borde fixa ditt problem
Postad 16 October 2008 - 19:24
Globe
-
Globe
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Mock:Vad jag har förståt så kan man ha dynamisk IP bara man anger MAC adressen den ändras inte. Har nu äntligen fått min tvix att fungera mot nätverks HDD:n (Buffalo Linkstation) Jag ändrade om namnet i inställningarna till Video och HDD:ns IP-adress som jag hade som också shared folder, men ICKE det fungerade inte. Provade att ända till statisk IP i routern och i tvixen men inget hjälpte  . Byten sedan igen namn i inställningarna "fd Video" igen till tvixhd1 och nu vips så fungerade det  !?!?! Edit: Hade två foldrar på HDD:n som jag delade ut med namnen Video och den andra tvixhd1
Redigerat av Globe, 16 October 2008 - 19:26.
Postad 16 October 2008 - 20:37
riggley
-
riggley
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Mock: Vad jag har förståt så kan man ha dynamisk IP bara man anger MAC adressen den ändras inte.
Har nu äntligen fått min tvix att fungera mot nätverks HDD:n (Buffalo Linkstation)
Jag ändrade om namnet i inställningarna till Video och HDD:ns IP-adress som jag hade som också shared folder, men ICKE det fungerade inte. Provade att ända till statisk IP i routern och i tvixen men inget hjälpte .
Byten sedan igen namn i inställningarna "fd Video" igen till tvixhd1 och nu vips så fungerade det !?!?!
Edit: Hade två foldrar på HDD:n som jag delade ut med namnen Video och den andra tvixhd1
Ja hade samma problem. Tycker det är helskumt att det bara fungerar med tvixhd1, 2, 3 osv osv.
Postad 16 October 2008 - 21:22
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Ja hade samma problem. Tycker det är helskumt att det bara fungerar med tvixhd1, 2, 3 osv osv.
Dum fråga kanske, men ni vet att man måste skilja på STORA och små bokstäver?
Postad 17 October 2008 - 06:30
Neil_Peart
-
Neil_Peart
-
Rookie
-
8 inlägg
Har kommit på ett märklit fel, när jag startar tvixen så får den inget ip nummer av routern, fått starta om den och så har det kommit, idag fick jag starta om den 4 ggr ville ändå inte, fick flytta in den till datorn istället.
Någon annan som stött på detta???
Kör firmware 1.2.52
/P
jag använde den FW 1.2.52 med d-link dir 655 utan några problem men jag har satt en fast ip på Tvixen i routern
Redigerat av Neil_Peart, 17 October 2008 - 06:31.
Postad 17 October 2008 - 19:28
Unregisterede6970ea2
-
Unregisterede6970ea2
-
Beroende
-
-
1141 inlägg
Försöker koppla upp mig trådlöst mot min Tvix-6500 men lyckas ta mig sjutton inte. Bhehöver hjälp här. 1. Har kopplat in en ”D-Link DWL-G122” i Tvix. 2. Har en router Dir-655 som jag krypterat med 64.bitars WEP. Gav en kod på 5 tecken. 3. När jag söker efter nätverk på Tvix så hittar den mitt nätverk så lite är väl i alla fall som det ska. Är det den 5-ställiga koden som jag ska ge som nätverksnyckel när jag försöker kopla upp mig från Tvix ? Läst om att det ska vara en hex-kod på 10 tecken som ska matas in men den hittar jag inte någonstans. Är det här jag gör fel ? Behöver iså fall hjälp att hitta den. På Tvix har jag ändrat under settings till: Default Network: WI-Fi och WI-Fi Inställningar: DHCP (men jag får ingen Tvix-ip eller Subnetmask) Har oxå Labbat lite med Statisk ip men får inte det heller att funka: o Tvix IP: 192.168.000.197 o Subnet mask: 255.255.255.0 o Gateway: 192.168.000.001 o DNS Server: 192.168.000.001 Vore kul att få detta att funka så hjälp mig gärna. Edit: SEGER, naturligtvis var det nyckeln, nu fungerar det fin fint
Redigerat av Unregisterede6970ea2, 17 October 2008 - 21:49.
Postad 18 October 2008 - 09:35
penke62
-
penke62
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Hmm. Finns det inget sätt att få ljud både ur optisk/koax till förstärkare och hdmi till tv:n?
Redigerat av penke62, 18 October 2008 - 09:37.
Postad 18 October 2008 - 09:39
Unregistered421f5d40
-
Unregistered421f5d40
-
Beroende
-
-
1364 inlägg
Hmm. Finns det inget sätt att få ljud både ur optisk/koax till förstärkare och hdmi till tv:n?
Jag kör koax till stärkarn & hdmi till TVn när jag har med mig den till tanten så det går
Postad 18 October 2008 - 10:55
andyman
-
andyman
-
Användare
-
-
140 inlägg
jag använde den FW 1.2.52 med d-link dir 655 utan några problem men jag har satt en fast ip på Tvixen i routern
Har grejjat en del med detta utan att få det till att funka. Problemet är att datorn ändrar ipnummer varje dygn. Jag har i min router(netgear wpn824) reserverat ip-adresser på alla prylar som kopplats till den. Likt förbannat så ändrass adresserna och jag tappar kontakten mellan tvixen och min dator. Har försökt att ställa in fast ip i tvixen ett par ggr men fick det inte till att funka.
Postad 18 October 2008 - 12:20
penke62
-
penke62
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Jag kör koax till stärkarn & hdmi till TVn när jag har med mig den till tanten så det går
Får du ut det samtidigt utan att ändra inställningar?
Postad 18 October 2008 - 18:42
giggolon
-
giggolon
-
Användare
-
-
162 inlägg
hej!! får inte igång min tvix!! nån snäll själ som vill hjälpa till?? kör med nätverkskabel till datorn..
Postad 18 October 2008 - 18:48
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
hej!! får inte igång min tvix!! nån snäll själ som vill hjälpa till?? kör med nätverkskabel till datorn..
Med den informationen blir det inte lätt... har du stoppat i strömkabeln? Nej, skämt å sido. Du måste väl ändå ha lite bättre info om vad som inte funkar!? Du måste lägga in rätt ip-adress (din dators) i Tvixens network-setting och installera Netshare-programmet, sen kan du köra överföring på bästa sätt.
Postad 18 October 2008 - 20:18
giggolon
-
giggolon
-
Användare
-
-
162 inlägg
Med den informationen blir det inte lätt... har du stoppat i strömkabeln? Nej, skämt å sido. Du måste väl ändå ha lite bättre info om vad som inte funkar!?
Du måste lägga in rätt ip-adress (din dators) i Tvixens network-setting och installera Netshare-programmet, sen kan du köra överföring på bästa sätt.
se om det va nån som nappade  och de va det... la i ip-adressenoch installerade netshare och fick det till att funka,iallafall någolunda... tvixen visade bara 1 utav 4 mappar,,hmmm... och en annan fråga? märker tvixen skillnad på en ljud-fil och en film-fil och sorterar upp dom i vardera mappar? Tack för hjälpen.
Postad 18 October 2008 - 21:36
Unregistered29039
-
Unregistered29039
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Ska förmodligen få en ny tvix m-6500a när jag fyller 40 år nästa vecka hoppas hoppas  har i allafall önska mig det.
hur är det med Firmware på dom man köper i dag är dom uppdaterade med senaste eller får man fixa det själv tro ??
Redigerat av Unregistered29039, 18 October 2008 - 21:36.
Postad 18 October 2008 - 23:28
pwillow
-
pwillow
-
Amatör
-
-
73 inlägg
se om det va nån som nappade och de va det... la i ip-adressenoch installerade netshare och fick det till att funka,iallafall någolunda... tvixen visade bara 1 utav 4 mappar,,hmmm... och en annan fråga? märker tvixen skillnad på en ljud-fil och en film-fil och sorterar upp dom i vardera mappar?
Tack för hjälpen.
Nej, den sorterar inte in filer i olika mappar. Du får själv lägga filerna där du vill. Däremot så "startar" den i Video-mappen om du trycker på video-knappen osv...
Postad 19 October 2008 - 07:38
penke62
-
penke62
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Kan du eller någon annan som får det här att fungera samtidigt utan att ändra inställningar lägga ut screenshot på inställningarna? Eller är det någon speciell filtyp som bråkar med mig?
Postad 19 October 2008 - 10:22
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Kan du eller någon annan som får det här att fungera samtidigt utan att ändra inställningar lägga ut screenshot på inställningarna? Eller är det någon speciell filtyp som bråkar med mig?
Om din TV klarar att koda av DD och DTS-signal så fungerar det, men jag vet inte om det finns någon TV som har dekoder inbyggd. Alternativet är att köra allt "PCM (analogt)", men då får du inte 5.1-ljud från förstärkaren. Har svårt att se hur man löser det på ett bra sätt.
Postad 19 October 2008 - 10:46
penke62
-
penke62
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Om din TV klarar att koda av DD och DTS-signal så fungerar det, men jag vet inte om det finns någon TV som har dekoder inbyggd. Alternativet är att köra allt "PCM (analogt)", men då får du inte 5.1-ljud från förstärkaren. Har svårt att se hur man löser det på ett bra sätt.
Köra ut ljudet i 5.1 till förstärkaren är inget problem, om jag väljer digital-läget. Vad som förbryllar mig är att jag bar får ljud i tv:n om jag kör analogt ljud. Den enda kopplingen till tv:n är ju hdmi, och den jobbar väl bara digitalt. Alltså skulle analog-läget inte funka över hdmi. Däremot borde tv:n omvandla till analogt. Kan det bero på om filerna bara innehåller 5.1-ljud? Kan tänka mig att tv:n inte omvandlar isf. Har precis startat med Tvixen, så jag kan inte så mycket ännu.
Postad 19 October 2008 - 11:01
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Köra ut ljudet i 5.1 till förstärkaren är inget problem, om jag väljer digital-läget. Vad som förbryllar mig är att jag bar får ljud i tv:n om jag kör analogt ljud. Den enda kopplingen till tv:n är ju hdmi, och den jobbar väl bara digitalt. Alltså skulle analog-läget inte funka över hdmi. Däremot borde tv:n omvandla till analogt. Kan det bero på om filerna bara innehåller 5.1-ljud? Kan tänka mig att tv:n inte omvandlar isf. Har precis startat med Tvixen, så jag kan inte så mycket ännu.
Nej, jag vet ingen TV som klarar det och det finns egentligen ingen nytta med det. Om PCM brukar det stå "En digital presentation av en analog signal", men den benämns som analog i Tvixen. Har inte tänkt på om det funkar i digitalläget om filmen har ett annat spår... men det brukar sällan finnas.
Postad 19 October 2008 - 12:27
penke62
-
penke62
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Nej, jag vet ingen TV som klarar det och det finns egentligen ingen nytta med det. Om PCM brukar det stå "En digital presentation av en analog signal", men den benämns som analog i Tvixen. Har inte tänkt på om det funkar i digitalläget om filmen har ett annat spår... men det brukar sällan finnas.
Är det ens meningen att man ska kunna få ut både tvljud via och 5.1 via optisk/koax samtidigt? Vem vill gå in och ändra settings varje gång man ska kolla olika grejor? Hustrun får ju för sjutton inte ens igång förstärkaren
Postad 19 October 2008 - 13:21
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Ni kanske redan har kommit fram till samma sak men jag tror att det är så här: Tvixen klarar att skicka ut digitalt ljud på optisk/koax och hdmi samtidigt, problemet är att det går inte att ha två olika ljudformat ut samtidigt. Dvs om du har valt att skicka ut 5.1 ljud får du det på både optisk/koax och hdmi och då kan tv:n inte tolka signalen. Om du däremot skickar ut PCM på båda utgångarna får du ljud överallt, men då blir det bara stereo 2.0 till förstärkaren.
Postad 19 October 2008 - 13:50
firre
-
firre
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Tja!
Jag har skickat in min tvix till Canman för reparation/utbyte då jag har problem med klockan mm...
Det har snart gått 3 veckor och det känns lite långt tycket jag. Nu kan det iofs... vara återförsäljaren som är seg och inte Canman men hur länge fick ni vänta?
Postad 19 October 2008 - 13:54
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Tja!
Jag har skickat in min tvix till Canman för reparation/utbyte då jag har problem med klockan mm... Det har snart gått 3 veckor och det känns lite långt tycket jag. Nu kan det iofs... vara återförsäljaren som är seg och inte Canman men hur länge fick ni vänta?
Ja, har du lämnat den till en återförsäljare, så är det inte alls så att alla alltid skickar iväg produkten samma dag. En del samlar ihop flera prylar för att spara ner på fraktkostnader (för det kostar ju en hel del att skicka saker). Sen får du räkna bort helger etc. Det kan vara så att Canman kanske bara har haft TViX:en några få dagar, eller kanske (i värsta fall) inte ens har fått in den ännu). Ring eller maila Canman och kolla. http://canman.se/pro...0/default2.aspx (Klicka på Supportfliken och scrolla längst ner så har du ett kontaktformulär).
Postad 19 October 2008 - 14:16
bolak_jr
-
bolak_jr
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
hej!
har en 6500 som är kopplad till datorn med nätverkssladd via router.
när jag spelar upp h264 material så hackar det! 1080p...
har en dlink-dir635 (100mbit) och använder netshare.
skall inte detta funka eller måste jag köpa en 1Gbit switch och koppla datorn och tvixen till?
och om jag gör det, kan jag då koppla ihop detta med min dlink dir-635 för att använda dhcp och få tillgång till internet?
/christoffer
Postad 19 October 2008 - 15:41
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Det verkar som om mitt nätverkskort är sönder i min tvix.
Den tar inte emot nån ip-adress.
Suck
Edit: Kanske inte ändå, kan va routern som hängt sig eller nåt. Håller tummarna.
Redigerat av PontiacMan, 19 October 2008 - 17:50.
Postad 19 October 2008 - 18:50
OLNi
-
OLNi
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Nån som har en aning om varför jag bara kommer upp i ca 5000 KB/s när jag flyttar filer till min Tvix genom nätverket?
Det är ett trådat nätverk med en Telia Zyxel router ( P-320, ska vara 10/100mbit switch) och nätverkskortet i min burk är ett 100mbit...
Jag har tvixen mappad som en nätverksenhet.
(har testat att ftp'a över filerna men de avbryts hela tiden efter 45s samt att farten fortfarande bara ligger på ca 5000 KB/s)
borde jag inte ha det dubbla?
Postad 19 October 2008 - 18:56
pwillow
-
pwillow
-
Amatör
-
-
73 inlägg
hej!
har en 6500 som är kopplad till datorn med nätverkssladd via router. när jag spelar upp h264 material så hackar det! 1080p... har en dlink-dir635 (100mbit) och använder netshare. skall inte detta funka eller måste jag köpa en 1Gbit switch och koppla datorn och tvixen till? och om jag gör det, kan jag då koppla ihop detta med min dlink dir-635 för att använda dhcp och få tillgång till internet?
/christoffer
Det skall funka. Tänk bara på att inte nätverket i övrigt är belastat samtidigt som du skall streama till Tvixen. 1Gbit är meningslöst då Tvixen inte stödjer det (du kan aktivera det men det ger bara någon procent snabbare överföring).
Postad 19 October 2008 - 19:15
Fredde321
-
Fredde321
-
Användare
-
-
249 inlägg
Tja!
Jag har skickat in min tvix till Canman för reparation/utbyte då jag har problem med klockan mm... Det har snart gått 3 veckor och det känns lite långt tycket jag. Nu kan det iofs... vara återförsäljaren som är seg och inte Canman men hur länge fick ni vänta?
Vad är det för fel på klockan? märkte att min klocka på min halkar efter...samma för dig eller?
Postad 19 October 2008 - 19:55
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Är det ens meningen att man ska kunna få ut både tvljud via och 5.1 via optisk/koax samtidigt? Vem vill gå in och ändra settings varje gång man ska kolla olika grejor? Hustrun får ju för sjutton inte ens igång förstärkaren 
Vi pratade ju om HDMI vs. Coax/Optisk tidigare. Det är precis som distortion2 (och jag) skriver, att man får ut signal på samtliga digitala utgångar men att TV-apparater inte klarar koda av DD/DTS helt enkelt. Jag har inte brytt mig om vad du ska ha det till, men nu är det dags att fråga varför du vill ha dessa två olika signaler samtidigt? I mina ögon finns det ingen användning för det...
Postad 19 October 2008 - 21:18
Goeran
-
Goeran
-
Forumräv
-
-
601 inlägg
Det skall funka. Tänk bara på att inte nätverket i övrigt är belastat samtidigt som du skall streama till Tvixen.
1Gbit är meningslöst då Tvixen inte stödjer det (du kan aktivera det men det ger bara någon procent snabbare överföring).
Jag håller med om att det inte är någon vits med 1 Gbps men en sak som varit på tapeten i antingen den här eller 4100-tråden är att det kan löna sig att höja prioriteten för NETSHARE. En annan tänkbar orsak kan ju vara att det finns något skit i värddatorn (virus eller spyware) som snor kräm ur värddatorn. /Göran
Postad 19 October 2008 - 22:02
Caveo
-
Caveo
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Bumpar denna eftersom fråga 2 har tillkommit.
1. Är det någon som har lite bilder på Tvixdisplayen när man spelar upp musik? Tänkte mest på hur det ser ut om man inte vill starta TV´n för att lyssna på lite musik. Mappstruktur osv.
2. Går det att sätta i en 2.5 tums disk i TViXen? Tänkte att om den blev lite kallare och tystare.
Postad 19 October 2008 - 22:21
firre
-
firre
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Vad är det för fel på klockan? märkte att min klocka på min halkar efter...samma för dig eller?
Det har jag faktiskt inte tänkte på. Problemet med klockan på min tvix är att den nollställs när jag drar bort strömkabeln från väggen. köpte du din tvix i samband med lanseringen?
Redigerat av firre, 19 October 2008 - 22:22.
Postad 19 October 2008 - 23:35
Fredde321
-
Fredde321
-
Användare
-
-
249 inlägg
Det har jag faktiskt inte tänkte på. Problemet med klockan på min tvix är att den nollställs när jag drar bort strömkabeln från väggen. köpte du din tvix i samband med lanseringen?
När min tvix är ifrån vet jag inte riktigt...den köptes via tradera från Canman som en demomaskin, men la märke till att klockan inte stämde igår men tänkte inte mer på det, men när jag läste ditt inlägg så kom jag på det igen. Och igår drog jag ur strömmen för att flytta tvixen till datorn och föra över lite filer..så låter som om det kan vara samma fel..nått annat du märkt som felat på din?
Postad 20 October 2008 - 00:14
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
När min tvix är ifrån vet jag inte riktigt...den köptes via tradera från Canman som en demomaskin, men la märke till att klockan inte stämde igår men tänkte inte mer på det, men när jag läste ditt inlägg så kom jag på det igen.
Och igår drog jag ur strömmen för att flytta tvixen till datorn och föra över lite filer..så låter som om det kan vara samma fel..nått annat du märkt som felat på din?
Med tanke på att de gjorde en del andra förändringar som bl.a. handlade om överhettning, så tycker jag inte att du ska vänta på att få den inlämnad till Canman för byte/ombyggnad... mest troligt byte kanske.
Postad 20 October 2008 - 05:54
Goeran
-
Goeran
-
Forumräv
-
-
601 inlägg
Det har jag faktiskt inte tänkte på. Problemet med klockan på min tvix är att den nollställs när jag drar bort strömkabeln från väggen. ...
Följande är hämtat från DVICOs hemsida i samband med problemen i de första 6500: 3. Problem : Clock related TViX clock will be reset after a few hours of power off. It was designed to last for at least a week or 2-4 weeks on an average, in the power off state. The reason for the clock resetting after a few hours of power off, was mainly due to the wrong selection of a particular component(Diode). Solution : replace the wrong diode with the correct one. Om din 6500 är av den tidiga versionen kan det alltså vara ett känt problem. Vad jag möjligen också reagerar på är att designen bara håller igång klockan i en vecka (eller möjligen upp till fyra veckor om man har tur) om 6500 är avstängd - och jag antar att det även gäller version 2. /Göran
Postad 20 October 2008 - 06:33
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
När min tvix är ifrån vet jag inte riktigt...den köptes via tradera från Canman som en demomaskin, men la märke till att klockan inte stämde igår men tänkte inte mer på det, men när jag läste ditt inlägg så kom jag på det igen.
Och igår drog jag ur strömmen för att flytta tvixen till datorn och föra över lite filer..så låter som om det kan vara samma fel..nått annat du märkt som felat på din?
Hmm... Är det så Canman gör sig av med dom maskinerna som är utbytta pga. "klockfel"...
Redigerat av No_Jah, 20 October 2008 - 06:33.
Postad 20 October 2008 - 07:32
Canman Distribution AB
-
Canman Distribution AB
-
Användare
-
-
168 inlägg
Aj tusan, då måste du fått en maskin med komponentfel. Antagligen har den enheten plockats från den första batchen av TViX 6500, varit ute på test ett tag och nu har du fått den efter att du lagt det högsta budet på våra Tradera auktion. Det var en miss från oss. Ber om ursäkt för detta. Klart att du ska få den utbytt. Skickar ett PM till dig, så fixar vi över en adresslapp till dig
Postad 20 October 2008 - 12:04
firre
-
firre
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Nope inget annat, har inte kollat så noga. Men jag håller med Gabbe, bara att skicka in den. Ring Canman och kolla hur du skall gå till väga. Telefon: 08-712 53 34 Btw... pratade med Canman och det låter som jag kommer att få min utbytt. \ firre
Postad 20 October 2008 - 12:07
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Kan nån, kan canman!
Postad 20 October 2008 - 13:47
Unregisteredf53f9190
-
Unregisteredf53f9190
-
Lärjunge
-
-
392 inlägg
Fick min box inatt =) uppgraderad till senaste firmware ink h-disk på320gig för3000:- helt ny =) funkar fint tycker jag.. bättre bild tycker jag än curantan. Men när jag spelar musik/flac tycker jag att musiken går lite för fort är det nån annan som har det problemet?? tack på för hand Yamaha-Lover
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|