Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic Plasma 2013

4746 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic Viera TX-P50ST60Y (TV) 6 8,71 (30) Inga priser
Panasonic Viera TX-P42ST60Y (TV) 6 8,6 (4) Inga priser
Panasonic Viera TX-P42X60E (TV) 3 7,5 (1) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50X60E (TV) 3 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P55ST60Y (TV) 6 9,13 (15) Inga priser
Panasonic Viera TX-P65ST60Y (TV) 6 8,35 (22) Inga priser
Panasonic Viera TX-P65VT60Y (TV) 7 9,15 (19) Inga priser
Panasonic Viera TX-P55VT60Y (TV) 7 8,74 (18) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50VT60Y (TV) 7 9 (14) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50ST60E (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P55ST60E (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50GT60Y (TV) 4 7,5 (1) Inga priser
Panasonic Viera TX-P42GT60Y (TV) 2 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P60ZT60E (TV) 7 8,56 (8) Inga priser
Panasonic Viera TX-P55STW60 (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P65STW60 (TV) 1 (0) Inga priser
36 relaterade trådar
Panasonic TX-55HZ980E (28 inlägg) 4 år sedan
OLED och Plasma? (34 inlägg) 6 år sedan
Fantastisk TV, som är fantastiskt trasig :/ (8 inlägg) 8 år sedan
Köpt TV (13 inlägg) 8 år sedan
3D-glasögon (4 inlägg) 9 år sedan
Är LG 55EA880W enda alternativet om man vill köpa till våren? (16 inlägg) 10 år sedan
Projektor vs TV till vardagsrum (123 inlägg) 10 år sedan
köpa stor tv nu (12 inlägg) 10 år sedan
Hur stor bild har du? (174 inlägg) 10 år sedan
Köpa ny plasma! (43 inlägg) 10 år sedan
panasonic st60 hdmi signal (3 inlägg) 10 år sedan
Sony Bravia KDL-55W905A eller Panasonic Viera TX-P55VT60Y (6 inlägg) 10 år sedan
Ny tv 55"-65" Max 25.000:-, Väldigt ljust rum.. (5 inlägg) 10 år sedan
Hjälp med TV-köp, bråttom! (3 inlägg) 11 år sedan
SONY KDL55W905 eller Panasonic TX-P60ZT60E. Ska beställa idag! (15 inlägg) 11 år sedan
P55VT60Y vs UE55F8005 (5 inlägg) 11 år sedan
Bästa valet? P65ST60Y. (18 inlägg) 11 år sedan
Vilken Tv ska jag välja? ST60 eller 8005 (16 inlägg) 11 år sedan
För stor TV? (finns väl inte!) (22 inlägg) 11 år sedan
TX-P50ST60Y kanallista med både analoga och digitala kanaler. (1 inlägg) 11 år sedan
Mellandagsrea 2013 (197 inlägg) 11 år sedan
Bakgrundsbelyst eller kantbelyst LED? (4 inlägg) 11 år sedan
Tv till 5 meter, hjälp! (30 inlägg) 11 år sedan
Letar "dum" prisvärd LED 7-10k (2 inlägg) 11 år sedan
Samsung UE55F6655 eller Panasonic TX-P55ST60Y (30 inlägg) 11 år sedan
PS51F8505 vs. TX-P50VT60Y (3 inlägg) 11 år sedan
Hur bra är Samsung ps64f5005 (10 inlägg) 11 år sedan
Ännu en "vilken ska jag välja"-tråd – PS50ST60Y / 46F8005 / KDL-W80 (6 inlägg) 11 år sedan
Behöver råd ang tv-köp. Lite panik.. (19 inlägg) 11 år sedan
Ersätta Pioneer TV, varför så svårt (17 inlägg) 11 år sedan
Bildfråga panasonic st60y (19 inlägg) 11 år sedan
Hjääälp! Jag blir galen av alla dessa val! (21 inlägg) 11 år sedan
NAS-lösning (3 inlägg) 11 år sedan
Ny plasma - hjälp med val (9 inlägg) 11 år sedan
Panasonic P50GT60, CI+ modul upptäckt, vid varje uppstart (7 inlägg) 11 år sedan
Spela på en TX-P55ST60Y, byta ut en 40A656A1 (0 inlägg) 11 år sedan

Postad 16 april 2014 - 18:26

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1 141 inlägg
  • 0
Slår också ett slag för http://assistworkshop.se de hjälpte mig i ett garantiärende på ett mycket bra och smidigt sätt.
De är väl samma bolag antar jag.

Postad 16 april 2014 - 18:33

amuZed
  • amuZed
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Ja, det är deras ombud/serviceverkstad i Linköping. Så där har du länk direkt.

Postad 24 april 2014 - 12:45

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Jag hade assistworkshop här igår, kontaktade dem dagen innan, jättebra bemötande och snabba ryck!

Fläktfixen utfördes plus att servicekillen drog åt alla skruvar för att förhindra buzzing, måste säga att det blev en väldigt stor skillnad för min del, visst hörs fläkten, men det är stor stor stor skillnad mot innan, nu kan jag leva med det, utan problem, känns riktigt riktigt skönt då jag är supernöjd med tvn i övrigt.

Buzzar gör den dock fortfarande i ljusa partier etc, men det är inget jag stör mig på, men fläktljudet alltså, ojoj vad grinig jag blev på slutet, det var som ett vobblande ljud som käkade sig in i hjärnan...

Nu låter det dock mer om den vänstra, och sen konstigt nog tycker jag inte att tvn blir riktigt lika varm längre...

Har ju visserligen inte hunnit använda tvn så mycket sen igår men det känns som sagt lovande.

Postad 26 april 2014 - 08:31

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Har nu provat 3D delen i Panasonic 65ST60 och den är helt okay, definitivt inte bättre än den passiva på BIO men inte häller så dålig som den aktiva på BIO.

Det medföljde endast 1 par glasögon till TVn som heter panasonic ty-er3d5ma, det verkar dock inte så lätt att få tag på dessa i Sverige? Så vad ska man då välja? Antar att det ska vara aktiva med bluetooth stöd.

Vad har ni för 3D glasögon till era?

Redigerat av Unregistered30026, 26 april 2014 - 08:31.

Postad 27 april 2014 - 08:35

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3 057 inlägg
  • 0
Jag frågade om detta på sidan innan, se mitt svar till mig själv där :)

Postad 30 april 2014 - 17:48

amuZed
  • amuZed
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Lasse Kongo: Eftersom "fläktfixen" dirigerar om luftflödet så är det inte så konstigt att den är svalare, eftersom den troligtvis mer effektivt kyler komponenterna.

Efter ett par veckor med den installerad så måste jag säga att den gör märkbar skillnad. Fläktarna hörs när det är aldeles tyst runt omkring och man har väldigt låg volym på tv:n, men i övrigt tänker jag inte alls på den längre.

Varför blir buzzingen bättre av att man drar åt skruvarna? Ljudet kommer ju från komponenterna på kretskorten och borde väl inte påverkas av att man drar åt skruvarna,eller?

Lasse Kongo: Eftersom "fläktfixen" dirigerar om luftflödet så är det inte så konstigt att den är svalare, eftersom den troligtvis mer effektivt kyler komponenterna.

Efter ett par veckor med den installerad så måste jag säga att den gör märkbar skillnad. Fläktarna hörs när det är aldeles tyst runt omkring och man har väldigt låg volym på tv:n, men i övrigt tänker jag inte alls på den längre.

Varför blir buzzingen bättre av att man drar åt skruvarna? Ljudet kommer ju från komponenterna på kretskorten och borde väl inte påverkas av att man drar åt skruvarna,eller?

Postad 30 april 2014 - 20:24

Unregistered41836655
  • Unregistered41836655
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Till vad ska jag formatera hårddisken för att kunna spela in TV?

VT60

Redigerat av Unregistered41836655, 30 april 2014 - 20:24.

Postad 30 april 2014 - 21:29

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0

Till vad ska jag formatera hårddisken för att kunna spela in TV?

VT60

Det gör tv'n själv, du behöver bara ansluta disken till tv'n. Sen kan man från sin dator faktiskt komma åt det man spelat in via vlc och spara ned på sin dator-hdd, dvs kopiera det man spelat in på tv'n till datorn, vilket är nice...

Postad 01 maj 2014 - 08:15

avalancher
  • avalancher
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Hallåj, var ett tag sen, ni kanske undrade hur det gick. Behöll tv'n. Mest för att jag inte hade mer pengar, och kanske kunde sålt den för 5000, då hade jag knappast fått något bättre. Sen tittade jag på en släktings tv, en 10000kr Philips lcd, det var ganska mycket med sudd och hackiga rörelser på den me, om än inte lika mycket. Faktiskt finns det ju även rörelseproblem på biofilmer, så det är bara att acceptera jag är överkänslig på detta, får vara glad för det bra med denna tv. MEN, nu behöver jag en lösning, min dator har ingen hdmi utgång, så jag skaffade en sån där omvandlar sladd, pluggar i mikrohålet och så är det en hdmi-kabel i andra ändan. Kopplar det till tv'n, men får ingenting, har prövat alla inställningar som finns.

Panasonic 42ST60 *ska* väl kunna ta emot en dator, jag menar, det kan väl varenda modern tv idag?? Det jag mest vill ha det för är HBO Nordic, tänkte prenumera på dem på datorn så jag får Game of Thrones (och True Detective), vem f-n vill vänta ett helt år på bluray släpp... men självklart vill jag se det på tv'n, GoT kräver bästa möjliga!

Postad 01 maj 2014 - 08:34

Unregisteredc3031afe
  • Unregisteredc3031afe
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Här en bra guide:
http://www.intel.se/...mi-article.html

Postad 01 maj 2014 - 08:37

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
avalancher, är det en VGA-till-HDMI-adapter?
eller vad för adapter är det?

Postad 01 maj 2014 - 09:01

avalancher
  • avalancher
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
En "mini display hdmi tv adapter för mac"

Postad 01 maj 2014 - 09:17

Unregisteredc3031afe
  • Unregisteredc3031afe
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0

En "mini display hdmi tv adapter för mac"

Aha, du har en Mac: http://macworld.idg....cen-till-din-tv

Postad 01 maj 2014 - 09:49

avalancher
  • avalancher
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Ja, men, har ju försökt all det där, funkar inte.

Postad 01 maj 2014 - 10:01

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Då är frågan
1: Fungerar utgången från din dator
2. Fungerar adaptern
3: Är kablarna hela
4: Fungerar TVns HDMI-ingång
5: vad för bildstorlek skickas.

Dvs
1: Koppla din dator till monitor via denna utgång, får du bild?
2: Ta med din adapter till vän, prova med annan dator/annan TV/skärm
3: Testa kablarna...
4: Annan enhet kopplat till HDMI-ingången, bild?
5: Kontrollera i datorn vad som skickas.

Eliminera alla möjliga felkälllor.

Postad 01 maj 2014 - 10:31

Megabyte
  • Megabyte
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Ja, men, har ju försökt all det där, funkar inte.

Jag använder normalt en PC som är konstant inkopplad till min 50ST60, men testade nu att koppla in en Macbook Air med Mini HDMI -> HDMI-adapter och sen vanlig HDMI-kabel. Det funkade direkt utan några konstigheter, bara att välja rätt HDMI-utgång på TV:n.

Såhär ser det ut på i Macens bildskärmsinställningar:Bifogad fil  Screen Shot 2014-05-01 at 11.27.40 .png   115,82K   8 Antal nerladdningarBifogad fil  Screen Shot 2014-05-01 at 11.27.27 .png   502,14K   4 Antal nerladdningar

Postad 01 maj 2014 - 10:35

Unregisteredc3031afe
  • Unregisteredc3031afe
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0

Det gör tv'n själv, du behöver bara ansluta disken till tv'n. Sen kan man från sin dator faktiskt komma åt det man spelat in via vlc och spara ned på sin dator-hdd, dvs kopiera det man spelat in på tv'n till datorn, vilket är nice...

Intressant! Berätta hur det går till.

Postad 01 maj 2014 - 14:54

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0

Intressant! Berätta hur det går till.

• Starta TV'n (med ansluten USB-HDD med inspelade program på) och anslut den till ditt hemmanätverk.
  • Aktivera DLNA i TV'n
    • "MENU" -> "Nätverk" -> "Inställning nätverkslänk"
    • Ändra "DLNA Server" till ""
  • Starta datorn
  • Installera och starta "VLC" (http://www.videolan.org/)
  • I VLC gå till "Visa" och välj "Spellista"
  • I spalten som visas i vänstra delen av VLC-fönstret, klicka på pilen vid "Lokalt nätverk" och sedan "Universal Plug'n'Play"
  • I den högra delen av VLC-fönstret skall nu din VT60 dyka upp och kanske lite fler prylar i hemmanätverket. Om inte kan det bero på hur ditt hemmanätverk är konfigurerat, det får ni googla upp själva.
  • Klicka på pilen till vänster om TV'ns namn och sedan på pilen vid "USB-HDD". Nu visas en lista över de program som finns sparade på HDD'n.
  • Högerklicka på önskat program och välj "Spara".
  • Välj var filen skall hamna någonstans och vilken profil som önskas ("Video - H.264 + MP3 (MP4)" funkar default, men kan även konfigureras om man vill mha skiftnyckeln/skruvmejsel-symbolen)
  • Klicka "Starta" och vänta
  • Vänta lite mer...... och lite mera..... Detta går ungefär i hastigheten 1x, dvs en två timmar lång film tar två timmar att spara ned.
  • Äntligen! Filmen sparad på datorns HDD!

Man kan även välja att spara ned programmet via "Dumpa rå inmatning" i "Spara" fönstret, vilket går fortare (t.o.m. mycket fortare) men då blir filen gigantiskt stor och bör sedan kodas om till önskat format, så jag vet faktiskt inte vad som går fortast. Jag är ingen kung på VLC, men det kanske finns nån här som kan VLC bättre och hur man skall konfa/tweaka till det hela...

Det går även att istället för att välja "USB-HDD" välja "[LiveView]" och då få upp den kanal som just nu visas på TV'n. Detta har funkat ibland för mig, men inte alltid, vet ej varför. Har man två CA-moduler med varsitt kort kan man även välja "Mottagare" och "DVB-S" (jag kör via satellit) och sedan "Alla" och därefter välja önskat kanal. Men det har jag inte hunnit testa än...

Finns även i video på youtube för en VT50, men det är ju nästan samma lika: http://www.youtube.com/watch?v=kbFgVtsKQyg.

Redigerat av MiWa, 01 maj 2014 - 15:03.

Postad 01 maj 2014 - 18:24

avalancher
  • avalancher
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Yes, lite jox och fick igång mac. Är van med pc tidigare och allt har då gått automatiskt, trixxet var mirror displays och även för ljudet får man gå in separat och bocka i en ruta. Däremot blir bilden ganska mörk på tv'n.

Postad 02 maj 2014 - 08:45

Megabyte
  • Megabyte
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Yes, lite jox och fick igång mac. Är van med pc tidigare och allt har då gått automatiskt, trixxet var mirror displays och även för ljudet får man gå in separat och bocka i en ruta. Däremot blir bilden ganska mörk på tv'n.

Det kanske har att göra med vilken dynamisk räckvidd macen skickar ut. Har inte koll på det eftersom jag inte brukar använda mac men går nog att googla eller titta i inställningarna. Du ska ställa in så att TVn och datorn matchar varandra i detta avseende, det gör man på TVn i Settings -> Picture -> Option Settings -> HDMI RGB Range när du är inne på en HDMI-anslutning. Det är vanligt att datorer skickar ut Full (0-255) medan TV normalt använder Normal (16-235). Om datorn skickar ut Full och TVn är inställd på Normal så kommer det leda till kraftigt ökad kontrast, vilket kanske kan vara det som gör att du uppfattar bilden som mörk. T.ex så blir allt som ska vara mörkgrått helt svart (sk black crush). Lycka till.

Postad 02 maj 2014 - 10:43

Skvall
  • Skvall
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Jag får byta mellan Normal och Full range hela tiden när jag använder datorn. Har ställt in grafikkortet på Full och Windows skickar Full, streamingtjänster i fullscreen skickar oftast Normal tror jag, XBMC skickar något av det och jag tror MPC-HC skickar tvärtom vad XBMC skickar. Och spelen minns jag inte vad dom skickar, men man ser ju oftast snabbt om det är fel. Men rätt störande att behöva byta öht.. kan man på något sätt fixa så att det alltid är Normal eller alltid Full oavsett vad datorn visar för material? Om något av allt detta, XBMC har jag för mig t ex, bara kan skicka det ena så kanske man kan få allt det andra att skicka i samma?

Postad 02 maj 2014 - 13:28

Primo1
  • Primo1
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Nyligen ägare av 65 tummaren, första plasman någonsin. Kunde inte vara mer nöjd! Om jag klarade mig på 720P DLP projektor in på 2014, så klarar jag mig på 1080P plasma ett bra tag framöver. Allt ser så rätt ut, med denna svärta så kan jag glömma bort OLED helt o hållet.

Postad 03 maj 2014 - 01:34

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1 322 inlägg
  • 0

Jag får byta mellan Normal och Full range hela tiden när jag använder datorn. Har ställt in grafikkortet på Full och Windows skickar Full, streamingtjänster i fullscreen skickar oftast Normal tror jag, XBMC skickar något av det och jag tror MPC-HC skickar tvärtom vad XBMC skickar. Och spelen minns jag inte vad dom skickar, men man ser ju oftast snabbt om det är fel. Men rätt störande att behöva byta öht.. kan man på något sätt fixa så att det alltid är Normal eller alltid Full oavsett vad datorn visar för material? Om något av allt detta, XBMC har jag för mig t ex, bara kan skicka det ena så kanske man kan få allt det andra att skicka i samma?

Fr.o.m. XBMC Gotham kan man välja om det ska vara Full eller Normal, Frodo och äldre har bara haft Full.

MPC-HC kan du välja i men den kör nog Normal som standard, men sen beror det ju på splitter/filter/renderer och vad man kan ställa till med där...

Postad 04 maj 2014 - 02:22

Skvall
  • Skvall
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Åh okej. :) Ska kolla in det.

Googlade lite på RGB range för spel och ojoj vad mycket skit folk har skrivit. 90% av alla poster om ämnet har ingen aning om vad dom pratar om.

Postad 05 maj 2014 - 10:13

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0
Vad kör ni för bild inställningar vid normalt tv tittande typ live sport, samt när ni spelar spel via konsol/PC?

Ex vid spelande så är jag kluven om det inte blir en "bättre" upplevelse om man drar upp skärpan från default noll?

Postad 05 maj 2014 - 13:08

Skvall
  • Skvall
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Jag har relativt orörda inställningar när jag spelar. Jag kör professional1 och stängt av allting som går att stänga av förutom game mode och pure direct(men osäker på vad jag borde köra på den senare..). Color temp på Warm och allt annat utom skärpa på mitten (50 eller 0 beroende på inställning alltså).

Skärpan har jag på lägsta, men har inte testat så mkt med att ändra den. Default är ju 50, menar du 50 eller 0 när du säger default noll? :) Märker typ ingen skillnad på 0 och 50 på skärpan har jag för mig.

Panel luminance på medel kör jag.

Postad 05 maj 2014 - 14:47

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0

Vad kör ni för bild inställningar vid normalt tv tittande typ live sport, samt när ni spelar spel via konsol/PC?

Ex vid spelande så är jag kluven om det inte blir en "bättre" upplevelse om man drar upp skärpan från default noll?

En bättre upplevelse för dina ögon kan det mycket väl bli så testa dig fram. Sen att det inte är 100% korrekt mot testmönster och liknande är en annan sak. Är ju du som ska trivas med bilden. Jag har 10 på skärpa och då har jag ändå en kalibrerad bild med hög kontrast men varken jag eller proffset jag hade hemma kunde se några problem på testbilder vid 10 så jag ansåg att det var onödigt att ha mjukare bild än nödvändigt :)

Postad 05 maj 2014 - 15:11

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0

Jag har relativt orörda inställningar när jag spelar. Jag kör professional1 och stängt av allting som går att stänga av förutom game mode och pure direct(men osäker på vad jag borde köra på den senare..). Color temp på Warm och allt annat utom skärpa på mitten (50 eller 0 beroende på inställning alltså).

Skärpan har jag på lägsta, men har inte testat så mkt med att ändra den. Default är ju 50, menar du 50 eller 0 när du säger default noll? :) Märker typ ingen skillnad på 0 och 50 på skärpan har jag för mig.

Panel luminance på medel kör jag.

Ok ok

Jag testade lite igår med Dark Souls 2 PC , och spelet blir ju avsevärt mer "detaljerat" och skarpare om man drar upp skärpan några snäpp (?).

Mitt "bästa" bildläge som jag lagt lite tid på att få bra gentemot filmtittande är Professional1, och då "ska" skärpan tydligen vara på noll (Avforums inställningar).

Postad 05 maj 2014 - 16:10

Unregisteredcb3b891b
  • Unregisteredcb3b891b
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

• Starta TV'n (med ansluten USB-HDD med inspelade program på) och anslut den till ditt hemmanätverk.
  • Aktivera DLNA i TV'n
    • "MENU" -> "Nätverk" -> "Inställning nätverkslänk"
    • Ändra "DLNA Server" till ""
  • Starta datorn
  • Installera och starta "VLC" (http://www.videolan.org/)
  • I VLC gå till "Visa" och välj "Spellista"
  • I spalten som visas i vänstra delen av VLC-fönstret, klicka på pilen vid "Lokalt nätverk" och sedan "Universal Plug'n'Play"
  • I den högra delen av VLC-fönstret skall nu din VT60 dyka upp och kanske lite fler prylar i hemmanätverket. Om inte kan det bero på hur ditt hemmanätverk är konfigurerat, det får ni googla upp själva.
  • Klicka på pilen till vänster om TV'ns namn och sedan på pilen vid "USB-HDD". Nu visas en lista över de program som finns sparade på HDD'n.
  • Högerklicka på önskat program och välj "Spara".
  • Välj var filen skall hamna någonstans och vilken profil som önskas ("Video - H.264 + MP3 (MP4)" funkar default, men kan även konfigureras om man vill mha skiftnyckeln/skruvmejsel-symbolen)
  • Klicka "Starta" och vänta
  • Vänta lite mer...... och lite mera..... Detta går ungefär i hastigheten 1x, dvs en två timmar lång film tar två timmar att spara ned.
  • Äntligen! Filmen sparad på datorns HDD!

Tack för tipset!

Dock fick jag bara att fungera i VLC 2.0.8, samt att det fungerar ej i XBMC 12.3.

Men ändå, det här löser flera problem när tanten vill se engelska kostym-draman,
samtidigt som det är live-sport.

Per

Postad 05 maj 2014 - 17:13

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0

Tack för tipset!

Dock fick jag bara att fungera i VLC 2.0.8, samt att det fungerar ej i XBMC 12.3.

Men ändå, det här löser flera problem när tanten vill se engelska kostym-draman,
samtidigt som det är live-sport.

Per

Varsågod! Kul att nån hade glädje av infon :-D

Postad 06 maj 2014 - 10:22

Unregisteredc3031afe
  • Unregisteredc3031afe
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
@MiWa

Coolt! Tack MiWa för en bra guide. Ska testa så fort jag får tid.
Jag gillar "reverse engineering"! :D
Tycker den där krypteringen eller vad man ska kalla Panasonics sätt att vilja formatera en ansluten hårddisk, den är urbota dum.

Edit:
Nu har jag testat och det funkar utmärkt!
Tack för tipset!

Redigerat av Unregisteredc3031afe, 12 maj 2014 - 13:56.

Postad 06 maj 2014 - 21:27

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0

Tycker den där krypteringen eller vad man ska kalla Panasonics sätt att vilja formatera en ansluten hårddisk, den är urbota dum.

Standard hos alla.

Postad 06 maj 2014 - 21:39

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1 322 inlägg
  • 0
Ja, det är väl inte direkt TV-tillverkarna som krävt att en inspelning enbart ska kunna visas på samma enhet som spelat in den...

Postad 09 maj 2014 - 10:45

FjellB
  • FjellB
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag och några andra har problem med att nästan alla filmer och serier rycker vid uppspelning när man använder Viaplays app på VT60 och ST60. Anmält detta på deras supportforum och även mailat dem flera gånger under 2 månaders tid men inte mycket har hänt. Är det fler som har samma problem kanske de inser att de borde göra nåt .http://community.via...s/6vt7ykyqx9tg3

Redigerat av FjellB, 09 maj 2014 - 10:46.

Postad 13 maj 2014 - 18:01

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Ny firmware ute. Se info på http://panasonic.jp/..._uk_cis_03.html

Redigerat av MiWa, 13 maj 2014 - 18:02.

Postad 13 maj 2014 - 18:50

Unregistered1eaa5478
  • Unregistered1eaa5478
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Har precis fått hem en 55ST60. Min gamla Pio 427 stannar i familjen.

Första intrycket är väl sådär men det är säkert en inställningsfråga... Kan någon vänlig själ länka till bra inställningar? Jag har sökt i tråden men inte hittat ngt bra och 89 sidor....

Jag kör Telias digitalTV och AppleTV som inkällor på HDMI portarna. Faktiskt också komponentingången från en gammal DVD-HDD, mest för att vi har lite sparat där.

Tack på förhand!

Postad 13 maj 2014 - 20:41

Skvall
  • Skvall
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0

Ny firmware ute. Se info på http://panasonic.jp/..._uk_cis_03.html

May 13, 2014
Ver. 3.877
  • Improvement of dual tuner functions.
Ska man ta detta på allvar eller kan det finnas andra improvements också? Är helt ointresserad av dual tuner funktioner.

Redigerat av Skvall, 13 maj 2014 - 20:41.

Postad 14 maj 2014 - 09:47

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Har precis fått hem en 55ST60. Min gamla Pio 427 stannar i familjen.

Första intrycket är väl sådär men det är säkert en inställningsfråga... Kan någon vänlig själ länka till bra inställningar? Jag har sökt i tråden men inte hittat ngt bra och 89 sidor....

Jag kör Telias digitalTV och AppleTV som inkällor på HDMI portarna. Faktiskt också komponentingången från en gammal DVD-HDD, mest för att vi har lite sparat där.

Tack på förhand!

De generella grundtipsen:
  • Sätt den i True Cinema,
  • Sätt skärpan på 0
  • Stäng av alla sk. bildförbättrare etc. som går att stänga av, speciellt IFC och tänk på att den inställningen byter namn till cinema smooth (eller vad det var ;)) när/om du matar den med 24Hz material så då måste du gå in igen och stänga av det.
  • Justera kontrasten (ljusstyrkan) efter ljuset i rummet, ofta hamnar man högt på den eller till och med på max eftersom Panasonic inte har så ljusstarka paneler. Dock kan det vara bra att ta det lite försiktigt i början när panelen är ny för att minska risken för IR.
Att använda andras inställningar kan lika gärna göra bilden sämre beroende på skillnader i källa, miljö och panelen i sig. Ska man ha det riktigt bra så måste man kalibrera den på riktigt.

Postad 16 juni 2014 - 20:01

Mäster_M
  • Mäster_M
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Nån som vet hur man får igång myrornas krig på st60?
Trycker på tv knappen som funkade på gamla pannan men blir bara svart bild nu.

Postad 16 juni 2014 - 23:30

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3 696 inlägg
  • 0

Har ingen Panasonic själv men det är inte så att du försöker få fram det på digitaltv:n?

Postad 17 juni 2014 - 06:51

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

varför vill du det? TVn har en inbyggd skärmtvätt som du kan köra om det är det du är ute efter.

Postad 17 juni 2014 - 18:05

Hezikiel
  • Hezikiel
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Funderar på om P65ST60Y är ett bra inköp. Hur förhåller sig den mot 65VT60 (som förvisso är omöjlig att köpa numera)? Är det prestandamässigt så stor skillnad mellan ST60 och P60ZT60 att det är värt att nästan dubbla pengarna?

Postad 17 juni 2014 - 19:10

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

• 1 830 inlägg
  • 0
Var kan du köpa ST60?
Hade gärna oxå velat köpa en. 😊

Redigerat av mattiask, 17 juni 2014 - 19:11.

Postad 17 juni 2014 - 21:50

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0
Är ju jättemånga butiker som har 65st60 i lager som han pratar om, så du behöver inte leta speciellt länge...

Postad 18 juni 2014 - 10:13

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

• 1 830 inlägg
  • 0
Enda jag hittat är Sumo, dom andra som har den verkar bara ha demoex kvar.

Postad 18 juni 2014 - 10:19

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 2

Funderar på om P65ST60Y är ett bra inköp. Hur förhåller sig den mot 65VT60 (som förvisso är omöjlig att köpa numera)? Är det prestandamässigt så stor skillnad mellan ST60 och P60ZT60 att det är värt att nästan dubbla pengarna?

Det är väl främst två saker som ST är sämre på och det är input lag vid snabba spel och panelfiltret som inte är lika bra som på VT och framförallt ZT om man använder den mycket i ljusa miljöer. Kan man kontrollera ljuset lite i rummet så ger ST60 en av de bästa bilderna man kan få idag och inte alls långt bakom VT och ZT.

Postad 18 juni 2014 - 12:09

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

• 1 830 inlägg
  • 0
Även på Sumo är det bara ett demoex. Så det vore fortfarande intressant att veta om den finns att köpa ny och ouppackad någonstans?

Postad 22 juni 2014 - 13:11

Mäster_M
  • Mäster_M
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Ja jo det är skärmtvätt jag är ute efter.
Men just myrornas rensar så sjukt mycket snabbare än den inbyggda.
På "gamla" räcke det med att trycka på tv knappen så var myrorna igång.
Men inte på denna modell...
Nån som vet hur?

Postad 22 juni 2014 - 13:32

Hezikiel
  • Hezikiel
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Tack för info.

Postad 22 juni 2014 - 20:41

jummen
  • jummen
  • Lärjunge

• 361 inlägg
  • 0
va precis och köpte mig en 55vt60. har kopplat in allt inkl Sonos systemet. men hittar inte vart jag stänger av högtalarna i tvn.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.