![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 13 augusti 2008 - 14:15

Postad 01 september 2008 - 07:35
Nu kan ni lägga ytterligare en Viewpia 37 tum till OLD syndromets skara. Testade ringa Dustin så får vi se om de fixar att repa den eller om man får pengar. Inköpt 2005-12-02 så man klarar 3 årsgränsen. Jobbigt bara att de kräver att man själv skall stå för paketering när den skall returneras. Man har ju inte lastpall samt kartong kvar längre.
Postad 02 september 2008 - 19:33
Mikeal från kundservice trycker att det är bättre att jag skicka TVn till er för att kolla eftersom TVn inte är stabil.
Feb 2006, har Inforcare byte motherboard pga samma problem. Jag vet inte om det samma problem kommer igen efter 3år, hur jag ska göra, Jag trycker det är ursprungen fel.
Min Viewpia 32 som köptes okt-05, slutar funga idag när vi åkte hem och skulle starta den. Först, ej reaktion på fjärkontrollen ( vi ser gula lämpan på) sedan byter jag batteri, finns ej hjälp. Trycker Power(I/O) av och på, ej reaktion på TVn, utan bara den gula lämpan av och på vid Power ac och på Ytterligare koppar jag av ström slang och kopplar den tillbaka samtidigt jobbar med Power(I/O), ej reaktion på TVn heler utan bara gula lämpan av och på. Kopplar av alla ingånger, ej reaktioner, kopplar dem tillbaka, ej reaktion. Den gula lämpan blir aldrig grön. dvs Reagerar ej på fjärren, Reagerar ej på standby-panelen Reagerar ej på on-off knappen på vänster sida Reagerar ej på att att dra ur och sätta i nätsladden igen
Postad 03 september 2008 - 13:41

Postad 12 september 2008 - 17:07

Postad 20 september 2008 - 19:24
Postad 14 november 2008 - 10:48
Går bara att starta när den varit avstängd en stund på brytaren framme på tv:n.
Efter ett mail till Dustin fick jag till svar att det är 2 års garanti.
Får ringa dom och höra lite.
Postad 30 november 2008 - 12:59
Bra jobbat Dustin.

Postad 26 januari 2009 - 07:30
och det ser ut som nåt nästan runnit uppifrån och ner, ca 5 cm.
Måste vara nåt panelfel va? Går knappast att laga eller?
Postad 17 februari 2009 - 16:32
Min 32" Viewpia har sedan (?) en tid ett mörkare område allra längst upp, syns bara på väldigt ljusa bakgrunder
och det ser ut som nåt nästan runnit uppifrån och ner, ca 5 cm.
Måste vara nåt panelfel va? Går knappast att laga eller?
Låter som du just haft en sprit fest och någon har hällt något i din TV

Min 37" funkar fortfarande (peppar, peppar) fast det har ju hänt en del TVfronten sedan jag köpte den (3+ år sedan?)
Postad 17 februari 2009 - 16:42

Köpte i början av lanseringen tillsammans med de andra..... Oj oj vilket liv det var.
Slutade med att nästa alla av oss lämnade tillbaka apparaterna för ett fel som hade att göra med PC kompabilitet, tror jag i alla fall..... Jag hade en 32'a. Och kunde lätt lämna tillbaka den efter över ett år med den. Det var inte Dustin då, det var nån mindre firma.... Tror det var bara ett fåtal som hade dem i början....
Saknar absolut inte den tv'n, men men.... Härliga tider var det i alla fall. Platt tv mmmmm Platt tv.
Redigerat av Mikael_R, 17 februari 2009 - 16:46.
Postad 17 februari 2009 - 20:07
Nämen! Jag blir lite sentimental över denna tråd.... Tänk att den lever
![]()
Köpte i början av lanseringen tillsammans med de andra..... Oj oj vilket liv det var.
Slutade med att nästa alla av oss lämnade tillbaka apparaterna för ett fel som hade att göra med PC kompabilitet, tror jag i alla fall..... Jag hade en 32'a. Och kunde lätt lämna tillbaka den efter över ett år med den. Det var inte Dustin då, det var nån mindre firma.... Tror det var bara ett fåtal som hade dem i början....
Saknar absolut inte den tv'n, men men.... Härliga tider var det i alla fall. Platt tv mmmmm Platt tv.
HEHE samma här. Köpte min 32 i början med. Då fanns det inte mycket att välja på denna hade allt efter lite uppgraderingar. Men jag fick byta min 3 gånger under tre år. Sen kastade jag den åt **** och köpte en proje istället

Idag när man letar tv så har ju nästan alla precis den spec som var svår att fåtag i då.
Postad 24 september 2009 - 12:20
Köpte mig en Asus laptop med nVidia grafik och HDMI utgång... Fick bara för mig att docka den i min 32" Viewpia.. Körde HDMI till DVI kabel från Profigold. Funkade klockrent att pixelmappa 1366x768 över DVI. Jag vet att det tjatades en del i början över att den inte pixelmappade över DVI utan bara VGA. Dock går det inte att få det pixelmappat med de drivrutiner Asus har på sin hemsida utan man måste ta ner nVidias egna och där välja en egen upplösning. Kör jag 1360x768 så pixelmappar den dock inte utan bilden blir förvrängd.
Annars, har ni kvar era pior? Min sitter i sovrummet numera men där gör den ett bra jobb. Jag är fortfarande nöjd med den. Visst man märker ju att svärtan suger en del mot min Panasonic plasma och att detaljerna i mörka partier är sämre. Men med CD HD-box så tycker jag ändå bilden på det hela är riktigt bra.
Postad 24 september 2009 - 23:11
jag har kvar min 37" som snart fyller 4 år och har fungerat perfekt hela tiden. Den fungerar nästan för bra så att jag inte kan motivera att byta ut den. Kör den med CD's HD box, Popcorn Hour och även en PC bitmappad över HDMI.

Redigerat mattefel. TV:n fyller inte 3 år som jag skrev först utan faktiskt hela 4 år i november.

Redigerat av staffanw, 24 oktober 2009 - 11:13.
Postad 15 oktober 2009 - 19:17

köpte min i tidenas begynnelse på bytheway , eller vad dom hette, som först tog in dom till sverige
Postad 28 oktober 2009 - 09:23
Kring 3000 hade jag tänkt med viss prutmån.
Låter det rimligt? högt/lågt?
Tvn har fungerat utmärkt under dom 4-5 år jag haft den men nu är det dags att gå vidare i livet

Postad 10 december 2011 - 15:47
Postad 10 december 2011 - 20:12
Postad 10 december 2011 - 23:25
Postad 15 december 2011 - 12:39
Jag tittar in om 2år igen och meddelar om den fortfarande är hel

Redigerat av ottohans, 15 december 2011 - 12:39.
Postad 20 januari 2012 - 22:42
Sitter just nu och tittar på min 37":are. Köptes på Dustin 2007 har jag för mig! Funkar fortfarande bra, använder dock inte högtalarna utan kör ljudet via extern förstärkare! Gav 11:000, kändes prisvärt då

Postad 02 december 2013 - 20:57
Postad 03 december 2013 - 18:15
Postad 13 februari 2015 - 12:05
Då har min Viewpia gått vidare till TV-apparaternas lustgård, den blev drygt 9år !
Den lämnade denna värld med en dov poff och en lukt av elektronik som gjort sitt
Jag är imponerande att den häng med så länge
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar