Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Tråd - LG 42PX5R

1696 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 oktober 2005 - 18:09

D.Man
  • D.Man
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Hmm

Då var plasman beställd.
LG sverige får in 250st vecka 44.
Sen kommer det en laddning till i mitten av november, ingen vet hur många.
Det är bara några få länder i europa som får denna plasman och Sverige är givetvis det land som får minst antal.
Men man får väl hålla tummarna att man får den innan jul.

<{POST_SNAPBACK}>

Finns ju såna som har den på lager ju så vad är problemet?

Postad 11 oktober 2005 - 18:37

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Ni som har denna plasman vad har ni för inställningar på bilden för tillfället??

Mina är;

Analog tv;

Contrast 35
Brightness 40
Färg 35
Skärpa 40
Energispar PÅ
XD Enginge PÅ
Cinema (Farijouda chippet) PÅ
Color Tone Normal
Orbiter PÅ

HDMI;

Contrast 40
Brightness 40
Färg 35
Skärpa 50
Energispar AV
XD Enginge PÅ
Cinema (Farijouda chippet) OFF (ej tillgängligt)
Color Tone Normal
Orbiter PÅ

Ljud:

Diskant 65
Bas 75

Jag har låga inställningar på nu i början eftersom jag har endast haft den i ett par dagar, men efter 1 vecka eller så, ska jag dra upp allt ett par snäpp, efter ytterliggare ett par veckor ska jag kalibrera den också.

Redigerat av Danhill, 11 oktober 2005 - 19:07.

Postad 11 oktober 2005 - 18:43

Mr Fabio
  • Mr Fabio
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Hehe Exakt. Välkommen till klubben!

Ett bra tips när produkten är inköpt är att undvika detta forum :) Kan vara bra att missa alla nya tekniker som dyker upp titt som tätt. Uppgraderingsjävulen är inte bra att ha som en vän.

MVH

Tjenare Doktorn!

Jag är nöjd! Enda problemet är att jag vill skaffa ny DVD-spelare och nya högtalare. MicroPod fick tydligen bra betyg i nåt test nyligen. Skulle passa bra ihop med TVn...

Enda nackdelen med denna tv... att man kommer på en massa nya saker man "behöver"  :D

Jag tycker att bara desigen är värd tusen kronor mer på PX5

Resten är ren bonus... :(  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Grattis till inköpet Johan L !!!! Nice nice tv.
Hoppas du är nöjd.

MVH Christian L

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

;)

Postad 11 oktober 2005 - 19:01

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

Ni som har denna plasman vad har ni för inställningar på bilden för tillfället??

Mina är;

Analog tv;

Contrast 35
Brightness 40
Färg 35
Skärpa 40
Energispar PÅ
XD Enginge PÅ
Color Tone Normal
Orbiter PÅ

HDMI;

Contrast 40
Brightness 40
Färg 35
Skärpa 50
Energispar AV
XD Enginge PÅ
Color Tone Normal
Orbiter PÅ

Ljud:

Diskant 65
Bas 75

Jag har låga inställningar på nu i början eftersom jag har endast haft den i ett par dagar, men efter 1 vecka eller så, ska jag dra upp allt ett par snäpp, efter ytterliggare ett par veckor ska jag kalibrera den också.

<{POST_SNAPBACK}>

Vänta nu,

vid HDMI och Komponent (p) kan väl inte Cinema väljas (vilket är naturligt eftersom signalen då redan är linjedubblerad)?

det står i alla fall i manualen att Cinema inte kan väljas vid HDMI.

J

Postad 11 oktober 2005 - 19:07

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Vänta nu,

vid HDMI och Komponent (p) kan väl inte Cinema väljas (vilket är naturligt eftersom signalen då redan är linjedubblerad)?

J

Sorry, stämmer, copy/paste vet du........

Postad 11 oktober 2005 - 19:17

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

Vänta nu,

J

Sorry, stämmer, copy/paste vet du........

<{POST_SNAPBACK}>

Kanske skulle man testa följande:

Faroudjas chip sägs ju vara bättre än Zoran-chippet som finns i t.ex. Samsungs spelare.

Om man kör komponent i 576i så funkar ju Faroudja-chippet och då kanske man får bättre bild än om man kör linjedubbleringen från DVD-spelarn?

Bara en idé...

J

Postad 11 oktober 2005 - 19:31

coke66
  • coke66
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Synd att LGn inte var med på HemmaBio plasma test för HDTV som kom ut idag men dom skulle göra en uppdatering på nyare modeller i senare nummer,PX5 var väl inte tillgänglig när dom gjorde testet kanske.

Postad 11 oktober 2005 - 20:23

D.Man
  • D.Man
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Synd att LGn inte var med på HemmaBio plasma test för HDTV som kom ut idag men dom skulle göra en uppdatering på nyare modeller i senare nummer,PX5 var väl inte tillgänglig när dom gjorde testet kanske.

<{POST_SNAPBACK}>

verkar som om de inte fick tag i pioneer heller :)
lite dumt att göra ett stort test när de inte har med de största tillverkarna.

Postad 12 oktober 2005 - 06:21

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Vilka testade dem??

Postad 12 oktober 2005 - 07:03

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
De testade
Hitachi 42PD7200
Nec Plasmasync 42XR3
Panasonic TH-42PV500E
Philips 42PF9966
Samsung PS-42S5H
Thomson 42PB220S4

<OFF TOPIC>
Det har framkommit klagomål att denna tråd lätt tenderar att försvinna från ämnet, som är LG's plasmatev. Jag har rensat lite men försök att hålla tråden på rätt spår.
</OFF TOPIC>

Postad 12 oktober 2005 - 07:06

Grodman
  • Grodman
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Hmm

Då var plasman beställd.
Det är bara några få länder i europa som får denna plasman och Sverige är givetvis det land som får minst antal.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Snacka går ju bra, men leverera verkar inte lika enkelt.
Väntat på InWarehouse i 4 veckor nu.

Postad 12 oktober 2005 - 07:18

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

De testade
Hitachi 42PD7200
Nec Plasmasync 42XR3
Panasonic TH-42PV500E
Philips 42PF9966
Samsung PS-42S5H
Thomson 42PB220S4

<OFF TOPIC>
Det har framkommit klagomål att denna tråd lätt tenderar att försvinna från ämnet, som är LG's plasmatev. Jag har rensat lite men försök att hålla tråden på rätt spår.
</OFF TOPIC>

<{POST_SNAPBACK}>

OFF TOPIC

Hur gick det för Samsungen??

Postad 12 oktober 2005 - 08:48

D.Man
  • D.Man
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Hmm

Då var plasman beställd.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Snacka går ju bra, men leverera verkar inte lika enkelt.
Väntat på InWarehouse i 4 veckor nu.

<{POST_SNAPBACK}>

Tänkte inte på Inwarehouse. Finns ju fler leverantörer än dom.
Är det högsta prioritet på lägsta pris så får man tyvärr oftast vänta.

Postad 12 oktober 2005 - 10:41

kevinergo
  • kevinergo
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

De testade
Hitachi 42PD7200
Nec Plasmasync 42XR3
Panasonic TH-42PV500E
Philips 42PF9966
Samsung PS-42S5H
Thomson 42PB220S4

<OFF TOPIC>
</OFF TOPIC>

<{POST_SNAPBACK}>

OFF TOPIC

Hur gick det för Samsungen??

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns en tråd om HB's plasmatest:

https://www.minhembi...howtopic=106747

Postad 12 oktober 2005 - 10:47

Bira
  • Bira
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hitachi 41/50 Testvinnare - Kanonbild och bra anslutningar
Panasonic 39/50 - Kanonbild men lite färre anslutningar
Philips 37/50 - Bra plasma men lite sämre bild och anslutningsnivå
Samsung 35/50 - Bra bild men kräver justering
Nec 34/50 - Raspig bild,kräver lite längre avstånd till soffan
Thomson 31/50 - Bra bild med rätt utrustning,Färgskiftningar,kan kräva bildjusteringar

Tyvärr saknades LG och Pioneer samt Hitachi 6600 i denna test :)

Postad 12 oktober 2005 - 16:52

Unregistered8bb2ec52
  • Unregistered8bb2ec52
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Nu har jag skaffat en Mac Mini och kopplat in på HDMI-ingången på min 42PX5R. (Mac Mini har ju DVI-utgång och jag har skaffat en DVI-HDMI-kabel).

Några reflektioner:

- det blev mycket bättre bild via HDMI än när jag kör DVI-RGB till LGn. Inte så konstigt kanske.

- Det är ändå inte så där kristallklar bild från Macens applikationer, skrivbord och så. Jag trodde det skulle bli kanonskarpt.

- Jag provade att spela en DVD från Macen. Mycket sämre kvalitet än när jag kör med min Yamaha som har progressiv signal, via komponent-ingången. Beror väl helt enkelt på att Macens softvaru-DVD-spelare inte är nåt vidare...

- Jag har också laddat ner några Quicktime HD-filer, och DOM blir verkligen imponerande skarpa. Wow... Längtar till jag kan se Canal+ More HD via min parabol.

Hans

Postad 13 oktober 2005 - 07:20

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Kul att de som har röstat gett plasman så höga betyg, nu 1 vecka senare så hade jag velat ge den 11 av 10 men det går ju inte ;)

Redigerat av Danhill, 13 oktober 2005 - 07:31.

Postad 13 oktober 2005 - 18:49

cruse
  • cruse
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Saknade LG:n oxå! ;)

Postad 14 oktober 2005 - 06:29

stx
  • stx
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Nu har jag bestämt mej för att skaffa plasma. Valet står mellan LG 42PX5R och Panasonic TH-42PV500. Någon här som jämfört dessa modeller mot varandra?
Är det värt att betala dom extra tusenlapparna för Panasonicen?

Postad 14 oktober 2005 - 06:53

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Nu har jag bestämt mej för att skaffa plasma. Valet står mellan LG 42PX5R och Panasonic TH-42PV500. Någon här som jämfört dessa modeller mot varandra?
Är det värt att betala dom extra tusenlapparna för Panasonicen?

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, jag har sett Pioneers nya 436 modell samt även en Samsung sida vid sida och personligen tyckte jag i alla fall bäst om lg;n, skillnaden var stor jämnfört med Samsungen till lgs fördel, men pioneer vs lg, jag såg igen skillnad, förutom på priset :P

Postad 14 oktober 2005 - 08:31

stx
  • stx
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
OK, låter ju bra. Man blir mer och mer övertygad, dessutom tycker jag att LGns design är klart snyggast.

Postad 14 oktober 2005 - 08:48

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Det absolut bästa är om du hittar dessa apparater i en butik och kan bilda dig en egen uppfatting, trots att jag säger att jag är supernöjd med bilden, designen och så kan du ju ha en annan uppfattning, men jag tror ändå att om du skulle välja lg;n eller pioneers så kan det inte bli fel.

Postad 14 oktober 2005 - 09:24

DanneH
  • DanneH
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Nån som vet nåt ställe som har denna på lager, eller som inte har jättelång väntetid?
Skulle vara kul om man beställde den och fick den någorlunda snart....

Postad 14 oktober 2005 - 09:54

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Köpte min från Fyndbörsen, kolla med dem, tror att de var dem som hadde den först också, tror jag tog den sista lol

Förresten ni som har denna plasman, igår kväll när jag hade det knäpptyst hemma, sänkte jag volymen till minimum och kudne då ändå knappt höra fläkten, men däremot ett svagt surrande ljud vid ljusa scener, det ljudet hörde jag också med min Samsung men det var betydligt högre, någon som har hört ett svagt surrande ljud vid ljusa scener??

Postad 14 oktober 2005 - 12:13

LuckyMan
  • LuckyMan
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Igår fick jag äntligen igång digital-TV och den nya DVD spelaren (Samsung DVD-HD850) och det är en otrolig skillnad mot analog TV...

Bilden från DVDn med HDMI kabel är klockren. Jag satt under hela filmen och log inombords över den fantastiska bilden. Och med digital-TV så blir TV bilden väldigt bra!!

Det enda jobbiga nu är att jag har tre fjärkontroller och att det är jobbigt att byta "input" från HDMI (dvd) till Scarten (dig box)... Detta ska nog gå att lösa med en ny multifjärkontroll dock...

Angående reflexioner så är det bara att acceptera att det blir lite sådant när det är ljust i rummet (tyvärr). Jag påverkas dock inte så mycket och sedan så är det ju bara att se till att mörklägga lite när det är filmdax och kraven är lite högre :P

Rekommenderar starkt denna TV!! :lol:

Redigerat av LuckyMan, 14 oktober 2005 - 12:16.

Postad 14 oktober 2005 - 12:22

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Danhill: Såg Pioneer 346 på digital-home. Den har klockren svärta. Hur pass mycket skiljer pioneern mot lg:n och lg:n mot min samsung(som för övrigt har urusel svärta, men antar att du vet det redan :P )?

//Lorryquai

Postad 14 oktober 2005 - 12:51

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Danhill: Såg Pioneer 346 på digital-home. Den har klockren svärta. Hur pass mycket skiljer pioneern mot lg:n och lg:n mot min samsung(som för övrigt har urusel svärta, men antar att du vet det redan  :lol:  )?

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Kunde inte se någon skillnad mellan lg;n och pioneer

Däremot mellan lg och samsung, jösses där vart det skillnad, helt klockren om man jämnför med samsungen, svart är svart och inget gråsörja som smeter ut sig, tro mig jag har kollat extra noga på alla filmer, tvserier m.m och kan inte hitta något fel på bilden hur hårt jag än försöker och jag försöker :P

Om du väljer denna eller pioneer kan inget gå fel, fortfarande 1 vecka efter ler jag stort varje gång jag sätter mig framför den.

Postad 14 oktober 2005 - 13:18

DanneH
  • DanneH
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Danhill: Såg Pioneer 346 på digital-home. Den har klockren svärta. Hur pass mycket skiljer pioneern mot lg:n och lg:n mot min samsung(som för övrigt har urusel svärta, men antar att du vet det redan  :lol:  )?

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Däremot mellan lg och samsung, jösses där vart det skillnad, helt klockren om man jämnför med samsungen, svart är svart och inget gråsörja som smeter ut sig, tro mig jag har kollat extra noga på alla filmer, tvserier m.m och kan inte hitta något fel på bilden hur hårt jag än försöker och jag försöker :P

Om du väljer denna eller pioneer kan inget gå fel, fortfarande 1 vecka efter ler jag stort varje gång jag sätter mig framför den.

<{POST_SNAPBACK}>

Är det helt garanterat säkert att bilden ska vara likadan på px4r som på px5r? Funderar på nån av dessa, men känns som väntetiden kan vara oj så mycket längre på 5:an. Är bildkvalitén lika perfekt så kanske man kan nöja sig med px4r...........

Postad 14 oktober 2005 - 13:22

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Är det helt garanterat säkert att bilden ska vara likadan på px4r som på px5r? Funderar på nån av dessa, men känns som väntetiden kan vara oj så mycket längre på 5:an. Är bildkvalitén lika perfekt så kanske man kan nöja sig med px4r...........

<{POST_SNAPBACK}>

Bildmässigt så ska det vara likadant, enda som skiljer är andra högtalare samt ingen minneskort läsare. P4R finns på lager vad jag vet.

Postad 14 oktober 2005 - 13:25

DanneH
  • DanneH
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Bildmässigt så ska det vara likadant, enda som skiljer är andra högtalare samt ingen minneskort läsare. P4R finns på lager vad jag vet.

<{POST_SNAPBACK}>

mm, just därför jag funderar på att ta en 4:a istället............... dock lite funderdam om vilken som skulle passa bäst hemma hos mig

Postad 14 oktober 2005 - 13:47

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

mm, just därför jag funderar på att ta en 4:a istället............... dock lite funderdam om vilken som skulle passa bäst hemma hos mig

Ta en titt på galleriet, där finns 12 bilder. Säg till om du ha fler :P

Postad 15 oktober 2005 - 18:02

Marty23
  • Marty23
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Angående problemet med "skakande" bild. Har någon en lösning på detta? Allt som jag skickar från pc'n skakar flera gånger i minuten. Väldigit irriterande och det gör det omöjligt att kolla på pc-material. Läste någonstans att det kunde ha och göra med svag signal, kanske går att lösa med bättre kablar. Jag skickar bilden trådlöst från pc'n till receivern, kanske inte det bästa men praktiskt när jag ändå skall flytta snart och inte vill borra i väggarna. Kan detta ha något med skakig bild att göra? Konstigt bara för det har alldrig varit några problem på min 10 år gamla 25 tummare...

Postad 15 oktober 2005 - 20:28

henx
  • henx
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Kan nån av er som köpt den ta och mäta hur bred den är?
Verkar inte finnas nån information om detta på LGs hemsida. Har letat runt lite på nätet, men hittat lite olika uppgifter om detta.

Hoppas att det e uppgiften om att den skulle va 121,6cm bred som stämmer, annars blir det ingen 42PX5R.

Postad 15 oktober 2005 - 22:11

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
Marty:

Kan nog bli svårt om det beror på dålig signal. Det är väl VSYNC:en som inte är stark nog. Låter som om det är ett problem som har att göra med den trådlösa överföringen eller på dåliga kablar mm. Kan nog bara lösas med andra grejor.

Jag har inga skakproblem men jag kör bara analog, digitalbox och DVD(digital) och har high-end-kablar. Jag skulle leva med problemen tills jag flyttat om jag vore du. Och sedan dra bra snören genom kåken.

Trådlöst är en latmanslösning vet du väl :unsure: :D

Mvh J

Redigerat av joreimer, 16 oktober 2005 - 08:04.

Postad 16 oktober 2005 - 09:52

1UP
  • 1UP
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Ang. att det tar lång tid att växla mellan ingångar:

Jag har ett tips som gör att det gå snabbare att väla mellan tex DVD och digitalboxen. I stället för att trycka på input knappen en massa gånger så kan man använda PIP (Om man kollar på digitalboxen ska man ha DVD som input till PIP elelr tvärt om).

Tryck först PIP för att få upp det lilla fönstret med källan du vill växl till. Tryck sedan SWAP och sen EXIT. Voila! Man slipper att stega i genom alla olika ingångar. Budget alternativ till multifjärr <_< :unsure: :D

Postad 16 oktober 2005 - 20:27

Marty23
  • Marty23
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Joreimer,
Japp, riktiga grejjer e nog vad som gäller. Flyttar i januari så jag får ge mig till tåls. Har faktiskt funkat ganska bra på senaste ändå, inga skakningar av någon anledning. Annars är det en klockren teve som jag starkt kan rekommendera!!!

Postad 16 oktober 2005 - 21:36

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

Kan nån av er som köpt den ta och mäta hur bred den är?
Verkar inte finnas nån information om detta på LGs hemsida. Har letat runt lite på nätet, men hittat lite olika uppgifter om detta.

Hoppas att det e uppgiften om att den skulle va 121,6cm bred som stämmer, annars blir det ingen 42PX5R.

<{POST_SNAPBACK}>

Ledsen, men du får nog ta och köpa någon av de (sämre) modellerna eller märkena, eller också får du ta fram stora kofoten för PX5R mäter exakt 125 cm.

Mvh J

Postad 17 oktober 2005 - 17:23

Unregistered938088eb
  • Unregistered938088eb
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Är det någon av er som har denna Plasma som kör tv-spel på den?
Pallar skärmen 5-6 timmars spelande utan att få inbränningar/bildminne?

Postad 17 oktober 2005 - 20:02

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
Nix, XBOX360har ju inte släppts ännu ;-)

Men jag kommer nog att vara försiktig med det, det är ju inte bara plasman som får inbränningar efter 5-6 timmars spelande :-)

J

Postad 17 oktober 2005 - 20:39

Unregistered938088eb
  • Unregistered938088eb
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Nix, XBOX360har ju inte släppts ännu ;-)

Men jag kommer nog att vara försiktig med det, det är ju inte bara plasman som får inbränningar efter 5-6 timmars spelande :-)

J

<{POST_SNAPBACK}>

Ähh, 6 timmar är väl inget... lite drygt en del ur Sagan Om Ringen Triologin orkar man väl sitta still :)

Kan det verkligen vara så farligt? När man spelar är det ju inte samma sak som är statisk speciellt länge... kör man bilspel tex. så kanske varvräknaren är det men ett race är ju över på kanske 10 minuter sen är man i menyerna och krånglar lite innan nästa race börjar osv.
Spelar man 6 timmar så är det ju inte samma bild i 6 timmar... tycker det verkar konstigt om de vore så känsliga.
LCD vill jag inte ha för den tekniken tillfredsställer iaf inte mina ögon (än) så det känns som plasma är rätt väg att gå, iaf om det inte är risk för att man ska få inbränningar så fort något ligger på samma ställe i bilden ett tag men det kanske är så känsligt?

Postad 17 oktober 2005 - 21:07

D.Man
  • D.Man
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
håller med....tror det är lite överdrivet med inbränningssnacket. De flesta får ju inga permanenta inbränningar och att man ser en logga då och då efter ett intensivt tittande är väl inget att hetsa upp sig för om den visar sig försvinna. Dessutom är det inget värt att veta vilka som fått det på nya plasmaskärmar då alla redan vet att det är då dom är känsligast för tillfälliga inbränningar. Den statistiken är iallafall jag rätt ointresserad av.

Postad 17 oktober 2005 - 22:10

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
Håller med, jag tror du lugnt kan köpa en plasma, jag har haft på min med samma logga i flera timmar utan någon inbränning.

J

Postad 17 oktober 2005 - 22:15

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
I och med att jag fick tv3 loggan inbrännd på min gamla plasma (Samsung SH5X) så har jag varit extra nojig om just detta med mina nya PX5R, jag ringde och snackade med produktchefen och frågade varför vissa kanaler hoppade till vänster, då sa han att det berodde på en svag signal, då skämtade jag och sa till honom att, det är ju bra för nu slipper man definitivt en inbrännd logga och förklarade min inbrännda logga på min gamla tv, då sa han att jag inte skulle oroa mig det minsta vid vanligt tv-tittande, jag sa ju att jag hade inbränningsskydd på och försökte byta kanal ofta osv, men han svarade till mig att jag inte skulle tänka på det utan bara njuta av min nya tv och inte tänka på det eftersom risken är minimal enligt honom, han sa också att om jag ville köra med inbränningskyddet på så var det helt ok och att om nu någonting skulle brännas in så skulle det i sådana fall var statiska bilder eller liknande. Så det känndes rätt tryggt att en produkt chef på LG sa det om denna tv;n, jag är dock ändå varsam eftersom jag vet vad som hände med min gamla samsung.

Om jag inte minns helt fel så stod det i Samsungens instruktionsbok flera gånger att man ska passa sig för stillbilder och att dessa kan orsaka inbränningar och att Samsung inte var ansvariga för detta alls, men tittar man i instruktionsboken för lg;n så står inte detta någonstans om inbränningar.

Hur som helst så tror jag att det är rätt så lungt ändå, så länge man inte kör med 100% kontrast och har samma bild eller logga i flera timmar i sträck, kan man vara rätt lugn.

Postad 18 oktober 2005 - 01:20

dogman
  • dogman
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
:blink: Vill tippsa er om LG's DVD, som funkar utmärkt med TV'n!!! LG9900H

Ett litet tips bara!!

Postad 18 oktober 2005 - 08:02

Rillea3
  • Rillea3
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
LG 42PX4R Kan men få en bättre plasma för pengarna??

Nej det kan man inte. Bilden i klass med Pannasonic och Pioneer. Allt prat om sämre ljud än
LG 42PX5R. Det känns som bara som tomma ord. Tycker att ljud är helt OK. Enligt specifikationen på hemsidan är ljudsystemet det samma. Kan det bara vara så att placeringen av högtalarna skiljer sig och att LG 42PX4R saknar minneskort läsare.
Jag tycket själv att det inte var värt 1000 kronor extra för LG 42PX5R.
Skulle jag vilja ha en minneskort läsare är det bara att köpa det för 300-500 kronor.
När jag nu har haft min LG 42PX4R en vecka, så tycker jag att den blir mer och mer snyggare än
LG 42PX5R.
Passar väldigt bra in i min hemmiljö.

LG 42PX4R fördelar:
Snyggare
Billigare
Omgående leverans

LG 42PX4R nackdelar:
Finns inga
Minneskort (Inga problem för mig som kör bilderna via dreamboxen)

Postad 18 oktober 2005 - 08:11

D.Man
  • D.Man
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Nej det kan man inte. Bilden i klass med Pannasonic och Pioneer. Allt prat om sämre ljud än
LG 42PX5R. Det känns som bara som tomma ord. Tycker att ljud är helt OK. Enligt specifikationen på hemsidan är ljudsystemet det samma. Kan det bara vara så att placeringen av högtalarna skiljer sig och att LG 42PX4R saknar minneskort läsare.
Skulle jag vilja ha en minneskort läsare är det bara att köpa det för 300-500 kronor.
När jag nu har haft min LG 42PX4R en vecka, så tycker jag att den blir mer och mer snyggare än
LG 42PX5R.

LG 42PX4R fördelar:
Snyggare
Billigare
Omgående leverans

LG 42PX4R nackdelar:
Finns inga

<{POST_SNAPBACK}>

Vill bara informera om att LG 42PX5R är sedan igår billigare än LG 42PX4R

Postad 18 oktober 2005 - 08:44

Rillea3
  • Rillea3
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Om du räknar priset på Megastyle, Ja då är det billigare.
Om du räknar med en butik där du verkligen får en leverans inom rimlig tid, Nej.
1000 kronor billigare för LG 42PX4R.
Extra plus för omgående leverans

Ring fyndbörsen!

Fick själv ge 25000 kronor och då ingick väggstativ och frakt.

/R

Postad 18 oktober 2005 - 09:15

pepa
  • pepa
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

LG 42PX5R.

LG 42PX4R fördelar:
Snyggare
Billigare
Omgående leverans

LG 42PX4R nackdelar:
Finns inga

<{POST_SNAPBACK}>

Det är väl ändå tur att smaken är som baken. jag tycker att px4r ser riktigt plastig ut. Men en fördel är att den finns för omgående lev.

Postad 18 oktober 2005 - 10:09

D.Man
  • D.Man
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Håller med. Tycker själv bättre om PX5R utseendet. Ser mer påkostat ut.

Postad 18 oktober 2005 - 20:15

Pebe
  • Pebe
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Halleluja! Kjøpte meg en digital tuner til kabeltvn og bildet ble knall! Hakkingen på de tidligere kanalene er nå borte! :huh: Anbefales på det sterkeste! :blink: Du får mer for pengene her enn hos pioneer 435fde, og tvn er vell så bra ut i fra det jeg har sett:) En lykkelig dag med ny tuner :huh:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.