Officiell TrÄd - LG 42PX5R
1696 svar till detta Àmne
Postad 11 October 2005 - 18:09
D.Man
-
D.Man
-
LĂ€rjunge
-
-
374 inlÀgg
Hmm
DÄ var plasman bestÀlld. LG sverige fÄr in 250st vecka 44. Sen kommer det en laddning till i mitten av november, ingen vet hur mÄnga. Det Àr bara nÄgra fÄ lÀnder i europa som fÄr denna plasman och Sverige Àr givetvis det land som fÄr minst antal. Men man fÄr vÀl hÄlla tummarna att man fÄr den innan jul.
<{POST_SNAPBACK}>
Finns ju sÄna som har den pÄ lager ju sÄ vad Àr problemet?
Postad 11 October 2005 - 18:37
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlÀgg
Ni som har denna plasman vad har ni för instÀllningar pÄ bilden för tillfÀllet??
Mina Àr;
Analog tv;
Contrast 35
Brightness 40
FĂ€rg 35
SkÀrpa 40
Energispar PĂ
XD Enginge PĂ
Cinema (Farijouda chippet) PĂ
Color Tone Normal
Orbiter PĂ
HDMI;
Contrast 40
Brightness 40
FĂ€rg 35
SkÀrpa 50
Energispar AV
XD Enginge PĂ
Cinema (Farijouda chippet) OFF (ej tillgÀngligt)
Color Tone Normal
Orbiter PĂ
Ljud:
Diskant 65
Bas 75
Jag har lÄga instÀllningar pÄ nu i början eftersom jag har endast haft den i ett par dagar, men efter 1 vecka eller sÄ, ska jag dra upp allt ett par snÀpp, efter ytterliggare ett par veckor ska jag kalibrera den ocksÄ.
Redigerat av Danhill, 11 October 2005 - 19:07.
Postad 11 October 2005 - 18:43
Mr Fabio
-
Mr Fabio
-
LĂ€rjunge
-
-
304 inlÀgg
Hehe Exakt. VÀlkommen till klubben! Ett bra tips nÀr produkten Àr inköpt Àr att undvika detta forum  Kan vara bra att missa alla nya tekniker som dyker upp titt som tÀtt. UppgraderingsjÀvulen Àr inte bra att ha som en vÀn. MVH Tjenare Doktorn!
Jag Àr nöjd! Enda problemet Àr att jag vill skaffa ny DVD-spelare och nya högtalare. MicroPod fick tydligen bra betyg i nÄt test nyligen. Skulle passa bra ihop med TVn...
Enda nackdelen med denna tv... att man kommer pÄ en massa nya saker man "behöver"
Jag tycker att bara desigen Àr vÀrd tusen kronor mer pÄ PX5
Resten Àr ren bonus...  
<{POST_SNAPBACK}>
Grattis till inköpet Johan L !!!! Nice nice tv. Hoppas du Àr nöjd.
MVH Christian L
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 11 October 2005 - 19:01
joreimer
-
joreimer
-
AnvÀndare
-
-
214 inlÀgg
Ni som har denna plasman vad har ni för instÀllningar pÄ bilden för tillfÀllet??
Mina Àr;
Analog tv;
Contrast 35 Brightness 40 FĂ€rg 35 SkĂ€rpa 40 Energispar PĂ
XD Enginge PĂ
Color Tone Normal Orbiter PĂ
HDMI;
Contrast 40 Brightness 40 FĂ€rg 35 SkĂ€rpa 50 Energispar AV XD Enginge PĂ
Color Tone Normal Orbiter PĂ
Ljud:
Diskant 65 Bas 75
Jag har lÄga instÀllningar pÄ nu i början eftersom jag har endast haft den i ett par dagar, men efter 1 vecka eller sÄ, ska jag dra upp allt ett par snÀpp, efter ytterliggare ett par veckor ska jag kalibrera den ocksÄ.
<{POST_SNAPBACK}>
VÀnta nu, vid HDMI och Komponent (p) kan vÀl inte Cinema vÀljas (vilket Àr naturligt eftersom signalen dÄ redan Àr linjedubblerad)? det stÄr i alla fall i manualen att Cinema inte kan vÀljas vid HDMI. J
Postad 11 October 2005 - 19:07
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlÀgg
VĂ€nta nu,
vid HDMI och Komponent (p) kan vÀl inte Cinema vÀljas (vilket Àr naturligt eftersom signalen dÄ redan Àr linjedubblerad)?
det stÄr i alla fall i manualen att Cinema inte kan vÀljas vid HDMI.
J
Sorry, stÀmmer, copy/paste vet du........
Postad 11 October 2005 - 19:17
joreimer
-
joreimer
-
AnvÀndare
-
-
214 inlÀgg
VĂ€nta nu,
vid HDMI och Komponent (p) kan vÀl inte Cinema vÀljas (vilket Àr naturligt eftersom signalen dÄ redan Àr linjedubblerad)?
det stÄr i alla fall i manualen att Cinema inte kan vÀljas vid HDMI.
J
Sorry, stÀmmer, copy/paste vet du........
<{POST_SNAPBACK}>
Kanske skulle man testa följande: Faroudjas chip sÀgs ju vara bÀttre Àn Zoran-chippet som finns i t.ex. Samsungs spelare. Om man kör komponent i 576i sÄ funkar ju Faroudja-chippet och dÄ kanske man fÄr bÀttre bild Àn om man kör linjedubbleringen frÄn DVD-spelarn? Bara en idé... J
Postad 11 October 2005 - 19:31
coke66
-
coke66
-
AnvÀndare
-
-
174 inlÀgg
Synd att LGn inte var med pÄ HemmaBio plasma test för HDTV som kom ut idag men dom skulle göra en uppdatering pÄ nyare modeller i senare nummer,PX5 var vÀl inte tillgÀnglig nÀr dom gjorde testet kanske.
Postad 11 October 2005 - 20:23
D.Man
-
D.Man
-
LĂ€rjunge
-
-
374 inlÀgg
Synd att LGn inte var med pÄ HemmaBio plasma test för HDTV som kom ut idag men dom skulle göra en uppdatering pÄ nyare modeller i senare nummer,PX5 var vÀl inte tillgÀnglig nÀr dom gjorde testet kanske.
<{POST_SNAPBACK}>
verkar som om de inte fick tag i pioneer heller  lite dumt att göra ett stort test nÀr de inte har med de största tillverkarna.
Postad 12 October 2005 - 06:21
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlÀgg
<{POST_SNAPBACK}>
Vilka testade dem??
Postad 12 October 2005 - 07:03
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlÀgg
De testade
Hitachi 42PD7200
Nec Plasmasync 42XR3
Panasonic TH-42PV500E
Philips 42PF9966
Samsung PS-42S5H
Thomson 42PB220S4
<OFF TOPIC>
Det har framkommit klagomÄl att denna trÄd lÀtt tenderar att försvinna frÄn Àmnet, som Àr LG's plasmatev. Jag har rensat lite men försök att hÄlla trÄden pÄ rÀtt spÄr.
</OFF TOPIC>
Postad 12 October 2005 - 07:06
Grodman
-
Grodman
-
Amatör
-
-
55 inlÀgg
Hmm
DÄ var plasman bestÀlld. LG sverige fÄr in 250st vecka 44. Sen kommer det en laddning till i mitten av november, ingen vet hur mÄnga. Det Àr bara nÄgra fÄ lÀnder i europa som fÄr denna plasman och Sverige Àr givetvis det land som fÄr minst antal. Men man fÄr vÀl hÄlla tummarna att man fÄr den innan jul.
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Snacka gÄr ju bra, men leverera verkar inte lika enkelt. VÀntat pÄ InWarehouse i 4 veckor nu.
Postad 12 October 2005 - 07:18
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlÀgg
De testade Hitachi 42PD7200 Nec Plasmasync 42XR3 Panasonic TH-42PV500E Philips 42PF9966 Samsung PS-42S5H Thomson 42PB220S4
<OFF TOPIC> Det har framkommit klagomÄl att denna trÄd lÀtt tenderar att försvinna frÄn Àmnet, som Àr LG's plasmatev. Jag har rensat lite men försök att hÄlla trÄden pÄ rÀtt spÄr. </OFF TOPIC>
<{POST_SNAPBACK}>
OFF TOPIC Hur gick det för Samsungen??
Postad 12 October 2005 - 08:48
D.Man
-
D.Man
-
LĂ€rjunge
-
-
374 inlÀgg
Hmm
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Snacka gÄr ju bra, men leverera verkar inte lika enkelt. VÀntat pÄ InWarehouse i 4 veckor nu.
<{POST_SNAPBACK}>
TĂ€nkte inte pĂ„ Inwarehouse. Finns ju fler leverantörer Ă€n dom. Ăr det högsta prioritet pĂ„ lĂ€gsta pris sĂ„ fĂ„r man tyvĂ€rr oftast vĂ€nta.
Postad 12 October 2005 - 10:41
kevinergo
-
kevinergo
-
AnvÀndare
-
-
185 inlÀgg
De testade Hitachi 42PD7200 Nec Plasmasync 42XR3 Panasonic TH-42PV500E Philips 42PF9966 Samsung PS-42S5H Thomson 42PB220S4
<OFF TOPIC> Det har framkommit klagomÄl att denna trÄd lÀtt tenderar att försvinna frÄn Àmnet, som Àr LG's plasmatev. Jag har rensat lite men försök att hÄlla trÄden pÄ rÀtt spÄr. </OFF TOPIC>
<{POST_SNAPBACK}>
OFF TOPIC
Hur gick det för Samsungen??
<{POST_SNAPBACK}>
Det finns en trÄd om HB's plasmatest: https://www.minhembi...howtopic=106747
Postad 12 October 2005 - 10:47
Bira
-
Bira
-
Wannabe
-
-
28 inlÀgg
Hitachi 41/50 Testvinnare - Kanonbild och bra anslutningar
Panasonic 39/50 - Kanonbild men lite fÀrre anslutningar
Philips 37/50 - Bra plasma men lite sÀmre bild och anslutningsnivÄ
Samsung 35/50 - Bra bild men krÀver justering
Nec 34/50 - Raspig bild,krÀver lite lÀngre avstÄnd till soffan
Thomson 31/50 - Bra bild med rÀtt utrustning,FÀrgskiftningar,kan krÀva bildjusteringar
TyvÀrr saknades LG och Pioneer samt Hitachi 6600 i denna test
Postad 12 October 2005 - 16:52
Unregistered8bb2ec52
-
Unregistered8bb2ec52
-
AnvÀndare
-
-
102 inlÀgg
Nu har jag skaffat en Mac Mini och kopplat in pÄ HDMI-ingÄngen pÄ min 42PX5R. (Mac Mini har ju DVI-utgÄng och jag har skaffat en DVI-HDMI-kabel).
NÄgra reflektioner:
- det blev mycket bÀttre bild via HDMI Àn nÀr jag kör DVI-RGB till LGn. Inte sÄ konstigt kanske.
- Det Àr ÀndÄ inte sÄ dÀr kristallklar bild frÄn Macens applikationer, skrivbord och sÄ. Jag trodde det skulle bli kanonskarpt.
- Jag provade att spela en DVD frÄn Macen. Mycket sÀmre kvalitet Àn nÀr jag kör med min Yamaha som har progressiv signal, via komponent-ingÄngen. Beror vÀl helt enkelt pÄ att Macens softvaru-DVD-spelare inte Àr nÄt vidare...
- Jag har ocksÄ laddat ner nÄgra Quicktime HD-filer, och DOM blir verkligen imponerande skarpa. Wow... LÀngtar till jag kan se Canal+ More HD via min parabol.
Hans
Postad 13 October 2005 - 07:20
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlÀgg
Kul att de som har röstat gett plasman sÄ höga betyg, nu 1 vecka senare sÄ hade jag velat ge den 11 av 10 men det gÄr ju inte
Redigerat av Danhill, 13 October 2005 - 07:31.
Postad 13 October 2005 - 18:49
cruse
-
cruse
-
ForumrÀv
-
-
503 inlÀgg
<{POST_SNAPBACK}>
Saknade LG:n oxÄ!
Postad 14 October 2005 - 06:29
stx
-
stx
-
Wannabe
-
-
17 inlÀgg
Nu har jag bestÀmt mej för att skaffa plasma. Valet stÄr mellan LG 42PX5R och Panasonic TH-42PV500. NÄgon hÀr som jÀmfört dessa modeller mot varandra?
Ăr det vĂ€rt att betala dom extra tusenlapparna för Panasonicen?
Postad 14 October 2005 - 06:53
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlÀgg
Nu har jag bestĂ€mt mej för att skaffa plasma. Valet stĂ„r mellan LG 42PX5R och Panasonic TH-42PV500. NĂ„gon hĂ€r som jĂ€mfört dessa modeller mot varandra? Ăr det vĂ€rt att betala dom extra tusenlapparna för Panasonicen?
<{POST_SNAPBACK}>
Nja, jag har sett Pioneers nya 436 modell samt Àven en Samsung sida vid sida och personligen tyckte jag i alla fall bÀst om lg;n, skillnaden var stor jÀmnfört med Samsungen till lgs fördel, men pioneer vs lg, jag sÄg igen skillnad, förutom pÄ priset
Postad 14 October 2005 - 08:31
stx
-
stx
-
Wannabe
-
-
17 inlÀgg
OK, lÄter ju bra. Man blir mer och mer övertygad, dessutom tycker jag att LGns design Àr klart snyggast.
Postad 14 October 2005 - 08:48
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlÀgg
Det absolut bÀsta Àr om du hittar dessa apparater i en butik och kan bilda dig en egen uppfatting, trots att jag sÀger att jag Àr supernöjd med bilden, designen och sÄ kan du ju ha en annan uppfattning, men jag tror ÀndÄ att om du skulle vÀlja lg;n eller pioneers sÄ kan det inte bli fel.
Postad 14 October 2005 - 09:24
DanneH
-
DanneH
-
AnvÀndare
-
-
133 inlÀgg
NÄn som vet nÄt stÀlle som har denna pÄ lager, eller som inte har jÀttelÄng vÀntetid?
Skulle vara kul om man bestÀllde den och fick den nÄgorlunda snart....
Postad 14 October 2005 - 09:54
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlÀgg
Köpte min frÄn Fyndbörsen, kolla med dem, tror att de var dem som hadde den först ocksÄ, tror jag tog den sista lol
Förresten ni som har denna plasman, igÄr kvÀll nÀr jag hade det knÀpptyst hemma, sÀnkte jag volymen till minimum och kudne dÄ ÀndÄ knappt höra flÀkten, men dÀremot ett svagt surrande ljud vid ljusa scener, det ljudet hörde jag ocksÄ med min Samsung men det var betydligt högre, nÄgon som har hört ett svagt surrande ljud vid ljusa scener??
Postad 14 October 2005 - 12:13
LuckyMan
-
LuckyMan
-
Rookie
-
7 inlÀgg
IgÄr fick jag Àntligen igÄng digital-TV och den nya DVD spelaren (Samsung DVD-HD850) och det Àr en otrolig skillnad mot analog TV...
Bilden frÄn DVDn med HDMI kabel Àr klockren. Jag satt under hela filmen och log inombords över den fantastiska bilden. Och med digital-TV sÄ blir TV bilden vÀldigt bra!!
Det enda jobbiga nu Àr att jag har tre fjÀrkontroller och att det Àr jobbigt att byta "input" frÄn HDMI (dvd) till Scarten (dig box)... Detta ska nog gÄ att lösa med en ny multifjÀrkontroll dock...
AngÄende reflexioner sÄ Àr det bara att acceptera att det blir lite sÄdant nÀr det Àr ljust i rummet (tyvÀrr). Jag pÄverkas dock inte sÄ mycket och sedan sÄ Àr det ju bara att se till att mörklÀgga lite nÀr det Àr filmdax och kraven Àr lite högre
Rekommenderar starkt denna TV!!
Redigerat av LuckyMan, 14 October 2005 - 12:16.
Postad 14 October 2005 - 12:22
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1928 inlÀgg
Danhill: SÄg Pioneer 346 pÄ digital-home. Den har klockren svÀrta. Hur pass mycket skiljer pioneern mot lg:n och lg:n mot min samsung(som för övrigt har urusel svÀrta, men antar att du vet det redan  )?
//Lorryquai
Postad 14 October 2005 - 12:51
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlÀgg
Danhill: SÄg Pioneer 346 pÄ digital-home. Den har klockren svÀrta. Hur pass mycket skiljer pioneern mot lg:n och lg:n mot min samsung(som för övrigt har urusel svÀrta, men antar att du vet det redan )?
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Kunde inte se nÄgon skillnad mellan lg;n och pioneer DÀremot mellan lg och samsung, jösses dÀr vart det skillnad, helt klockren om man jÀmnför med samsungen, svart Àr svart och inget grÄsörja som smeter ut sig, tro mig jag har kollat extra noga pÄ alla filmer, tvserier m.m och kan inte hitta nÄgot fel pÄ bilden hur hÄrt jag Àn försöker och jag försöker Om du vÀljer denna eller pioneer kan inget gÄ fel, fortfarande 1 vecka efter ler jag stort varje gÄng jag sÀtter mig framför den.
Postad 14 October 2005 - 13:18
DanneH
-
DanneH
-
AnvÀndare
-
-
133 inlÀgg
Danhill: SÄg Pioneer 346 pÄ digital-home. Den har klockren svÀrta. Hur pass mycket skiljer pioneern mot lg:n och lg:n mot min samsung(som för övrigt har urusel svÀrta, men antar att du vet det redan  )?
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Kunde inte se nÄgon skillnad mellan lg;n och pioneer
DÀremot mellan lg och samsung, jösses dÀr vart det skillnad, helt klockren om man jÀmnför med samsungen, svart Àr svart och inget grÄsörja som smeter ut sig, tro mig jag har kollat extra noga pÄ alla filmer, tvserier m.m och kan inte hitta nÄgot fel pÄ bilden hur hÄrt jag Àn försöker och jag försöker
Om du vÀljer denna eller pioneer kan inget gÄ fel, fortfarande 1 vecka efter ler jag stort varje gÄng jag sÀtter mig framför den.
<{POST_SNAPBACK}>
Ăr det helt garanterat sĂ€kert att bilden ska vara likadan pĂ„ px4r som pĂ„ px5r? Funderar pĂ„ nĂ„n av dessa, men kĂ€nns som vĂ€ntetiden kan vara oj sĂ„ mycket lĂ€ngre pĂ„ 5:an. Ăr bildkvalitĂ©n lika perfekt sĂ„ kanske man kan nöja sig med px4r...........
Postad 14 October 2005 - 13:22
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlÀgg
Danhill: SÄg Pioneer 346 pÄ digital-home. Den har klockren svÀrta. Hur pass mycket skiljer pioneern mot lg:n och lg:n mot min samsung(som för övrigt har urusel svÀrta, men antar att du vet det redan  )?
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
DÀremot mellan lg och samsung, jösses dÀr vart det skillnad, helt klockren om man jÀmnför med samsungen, svart Àr svart och inget grÄsörja som smeter ut sig, tro mig jag har kollat extra noga pÄ alla filmer, tvserier m.m och kan inte hitta nÄgot fel pÄ bilden hur hÄrt jag Àn försöker och jag försöker
Om du vÀljer denna eller pioneer kan inget gÄ fel, fortfarande 1 vecka efter ler jag stort varje gÄng jag sÀtter mig framför den.
<{POST_SNAPBACK}>
Ăr det helt garanterat sĂ€kert att bilden ska vara likadan pĂ„ px4r som pĂ„ px5r? Funderar pĂ„ nĂ„n av dessa, men kĂ€nns som vĂ€ntetiden kan vara oj sĂ„ mycket lĂ€ngre pĂ„ 5:an. Ăr bildkvalitĂ©n lika perfekt sĂ„ kanske man kan nöja sig med px4r...........
<{POST_SNAPBACK}>
BildmÀssigt sÄ ska det vara likadant, enda som skiljer Àr andra högtalare samt ingen minneskort lÀsare. P4R finns pÄ lager vad jag vet.
Postad 14 October 2005 - 13:25
DanneH
-
DanneH
-
AnvÀndare
-
-
133 inlÀgg
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
BildmÀssigt sÄ ska det vara likadant, enda som skiljer Àr andra högtalare samt ingen minneskort lÀsare. P4R finns pÄ lager vad jag vet.
<{POST_SNAPBACK}>
mm, just dÀrför jag funderar pÄ att ta en 4:a istÀllet............... dock lite funderdam om vilken som skulle passa bÀst hemma hos mig
Postad 14 October 2005 - 13:47
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlÀgg
mm, just dÀrför jag funderar pÄ att ta en 4:a istÀllet............... dock lite funderdam om vilken som skulle passa bÀst hemma hos mig
Ta en titt pÄ galleriet, dÀr finns 12 bilder. SÀg till om du ha fler
Postad 15 October 2005 - 18:02
Marty23
-
Marty23
-
Rookie
-
8 inlÀgg
AngÄende problemet med "skakande" bild. Har nÄgon en lösning pÄ detta? Allt som jag skickar frÄn pc'n skakar flera gÄnger i minuten. VÀldigit irriterande och det gör det omöjligt att kolla pÄ pc-material. LÀste nÄgonstans att det kunde ha och göra med svag signal, kanske gÄr att lösa med bÀttre kablar. Jag skickar bilden trÄdlöst frÄn pc'n till receivern, kanske inte det bÀsta men praktiskt nÀr jag ÀndÄ skall flytta snart och inte vill borra i vÀggarna. Kan detta ha nÄgot med skakig bild att göra? Konstigt bara för det har alldrig varit nÄgra problem pÄ min 10 Är gamla 25 tummare...
Postad 15 October 2005 - 20:28
henx
-
henx
-
Wannabe
-
-
18 inlÀgg
Kan nÄn av er som köpt den ta och mÀta hur bred den Àr?
Verkar inte finnas nÄn information om detta pÄ LGs hemsida. Har letat runt lite pÄ nÀtet, men hittat lite olika uppgifter om detta.
Hoppas att det e uppgiften om att den skulle va 121,6cm bred som stÀmmer, annars blir det ingen 42PX5R.
Postad 15 October 2005 - 22:11
joreimer
-
joreimer
-
AnvÀndare
-
-
214 inlÀgg
Marty:
Kan nog bli svÄrt om det beror pÄ dÄlig signal. Det Àr vÀl VSYNC:en som inte Àr stark nog. LÄter som om det Àr ett problem som har att göra med den trÄdlösa överföringen eller pÄ dÄliga kablar mm. Kan nog bara lösas med andra grejor.
Jag har inga skakproblem men jag kör bara analog, digitalbox och DVD(digital) och har high-end-kablar. Jag skulle leva med problemen tills jag flyttat om jag vore du. Och sedan dra bra snören genom kÄken.
TrÄdlöst Àr en latmanslösning vet du vÀl
Mvh J
Redigerat av joreimer, 16 October 2005 - 08:04.
Postad 16 October 2005 - 09:52
1UP
-
1UP
-
Wannabe
-
-
37 inlÀgg
Ang. att det tar lÄng tid att vÀxla mellan ingÄngar:
Jag har ett tips som gör att det gÄ snabbare att vÀla mellan tex DVD och digitalboxen. I stÀllet för att trycka pÄ input knappen en massa gÄnger sÄ kan man anvÀnda PIP (Om man kollar pÄ digitalboxen ska man ha DVD som input till PIP elelr tvÀrt om).
Tryck först PIP för att fÄ upp det lilla fönstret med kÀllan du vill vÀxl till. Tryck sedan SWAP och sen EXIT. Voila! Man slipper att stega i genom alla olika ingÄngar. Budget alternativ till multifjÀrr
Postad 16 October 2005 - 20:27
Marty23
-
Marty23
-
Rookie
-
8 inlÀgg
Joreimer,
Japp, riktiga grejjer e nog vad som gÀller. Flyttar i januari sÄ jag fÄr ge mig till tÄls. Har faktiskt funkat ganska bra pÄ senaste ÀndÄ, inga skakningar av nÄgon anledning. Annars Àr det en klockren teve som jag starkt kan rekommendera!!!
Postad 16 October 2005 - 21:36
joreimer
-
joreimer
-
AnvÀndare
-
-
214 inlÀgg
Kan nÄn av er som köpt den ta och mÀta hur bred den Àr? Verkar inte finnas nÄn information om detta pÄ LGs hemsida. Har letat runt lite pÄ nÀtet, men hittat lite olika uppgifter om detta.
Hoppas att det e uppgiften om att den skulle va 121,6cm bred som stÀmmer, annars blir det ingen 42PX5R.
<{POST_SNAPBACK}>
Ledsen, men du fÄr nog ta och köpa nÄgon av de (sÀmre) modellerna eller mÀrkena, eller ocksÄ fÄr du ta fram stora kofoten för PX5R mÀter exakt 125 cm. Mvh J
Postad 17 October 2005 - 17:23
Unregistered938088eb
-
Unregistered938088eb
-
LĂ€rjunge
-
-
421 inlÀgg
Ăr det nĂ„gon av er som har denna Plasma som kör tv-spel pĂ„ den?
Pallar skÀrmen 5-6 timmars spelande utan att fÄ inbrÀnningar/bildminne?
Postad 17 October 2005 - 20:02
joreimer
-
joreimer
-
AnvÀndare
-
-
214 inlÀgg
Nix, XBOX360har ju inte slÀppts Ànnu ;-)
Men jag kommer nog att vara försiktig med det, det Àr ju inte bara plasman som fÄr inbrÀnningar efter 5-6 timmars spelande :-)
J
Postad 17 October 2005 - 20:39
Unregistered938088eb
-
Unregistered938088eb
-
LĂ€rjunge
-
-
421 inlÀgg
Nix, XBOX360har ju inte slÀppts Ànnu ;-)
Men jag kommer nog att vara försiktig med det, det Àr ju inte bara plasman som fÄr inbrÀnningar efter 5-6 timmars spelande :-)
J
<{POST_SNAPBACK}>
Ăhh, 6 timmar Ă€r vĂ€l inget... lite drygt en del ur Sagan Om Ringen Triologin orkar man vĂ€l sitta still  Kan det verkligen vara sĂ„ farligt? NĂ€r man spelar Ă€r det ju inte samma sak som Ă€r statisk speciellt lĂ€nge... kör man bilspel tex. sĂ„ kanske varvrĂ€knaren Ă€r det men ett race Ă€r ju över pĂ„ kanske 10 minuter sen Ă€r man i menyerna och krĂ„nglar lite innan nĂ€sta race börjar osv. Spelar man 6 timmar sĂ„ Ă€r det ju inte samma bild i 6 timmar... tycker det verkar konstigt om de vore sĂ„ kĂ€nsliga. LCD vill jag inte ha för den tekniken tillfredsstĂ€ller iaf inte mina ögon (Ă€n) sĂ„ det kĂ€nns som plasma Ă€r rĂ€tt vĂ€g att gĂ„, iaf om det inte Ă€r risk för att man ska fĂ„ inbrĂ€nningar sĂ„ fort nĂ„got ligger pĂ„ samma stĂ€lle i bilden ett tag men det kanske Ă€r sĂ„ kĂ€nsligt?
Postad 17 October 2005 - 21:07
D.Man
-
D.Man
-
LĂ€rjunge
-
-
374 inlÀgg
hÄller med....tror det Àr lite överdrivet med inbrÀnningssnacket. De flesta fÄr ju inga permanenta inbrÀnningar och att man ser en logga dÄ och dÄ efter ett intensivt tittande Àr vÀl inget att hetsa upp sig för om den visar sig försvinna. Dessutom Àr det inget vÀrt att veta vilka som fÄtt det pÄ nya plasmaskÀrmar dÄ alla redan vet att det Àr dÄ dom Àr kÀnsligast för tillfÀlliga inbrÀnningar. Den statistiken Àr iallafall jag rÀtt ointresserad av.
Postad 17 October 2005 - 22:10
joreimer
-
joreimer
-
AnvÀndare
-
-
214 inlÀgg
HÄller med, jag tror du lugnt kan köpa en plasma, jag har haft pÄ min med samma logga i flera timmar utan nÄgon inbrÀnning.
J
Postad 17 October 2005 - 22:15
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlÀgg
I och med att jag fick tv3 loggan inbrÀnnd pÄ min gamla plasma (Samsung SH5X) sÄ har jag varit extra nojig om just detta med mina nya PX5R, jag ringde och snackade med produktchefen och frÄgade varför vissa kanaler hoppade till vÀnster, dÄ sa han att det berodde pÄ en svag signal, dÄ skÀmtade jag och sa till honom att, det Àr ju bra för nu slipper man definitivt en inbrÀnnd logga och förklarade min inbrÀnnda logga pÄ min gamla tv, dÄ sa han att jag inte skulle oroa mig det minsta vid vanligt tv-tittande, jag sa ju att jag hade inbrÀnningsskydd pÄ och försökte byta kanal ofta osv, men han svarade till mig att jag inte skulle tÀnka pÄ det utan bara njuta av min nya tv och inte tÀnka pÄ det eftersom risken Àr minimal enligt honom, han sa ocksÄ att om jag ville köra med inbrÀnningskyddet pÄ sÄ var det helt ok och att om nu nÄgonting skulle brÀnnas in sÄ skulle det i sÄdana fall var statiska bilder eller liknande. SÄ det kÀnndes rÀtt tryggt att en produkt chef pÄ LG sa det om denna tv;n, jag Àr dock ÀndÄ varsam eftersom jag vet vad som hÀnde med min gamla samsung.
Om jag inte minns helt fel sÄ stod det i Samsungens instruktionsbok flera gÄnger att man ska passa sig för stillbilder och att dessa kan orsaka inbrÀnningar och att Samsung inte var ansvariga för detta alls, men tittar man i instruktionsboken för lg;n sÄ stÄr inte detta nÄgonstans om inbrÀnningar.
Hur som helst sÄ tror jag att det Àr rÀtt sÄ lungt ÀndÄ, sÄ lÀnge man inte kör med 100% kontrast och har samma bild eller logga i flera timmar i strÀck, kan man vara rÀtt lugn.
Postad 18 October 2005 - 01:20
dogman
-
dogman
-
Wannabe
-
-
21 inlÀgg
 Vill tippsa er om LG's DVD, som funkar utmÀrkt med TV'n!!! LG9900H
Ett litet tips bara!!
Postad 18 October 2005 - 08:02
Rillea3
-
Rillea3
-
Wannabe
-
-
10 inlÀgg
LG 42PX4R Kan men fÄ en bÀttre plasma för pengarna??
Nej det kan man inte. Bilden i klass med Pannasonic och Pioneer. Allt prat om sÀmre ljud Àn
LG 42PX5R. Det kÀnns som bara som tomma ord. Tycker att ljud Àr helt OK. Enligt specifikationen pÄ hemsidan Àr ljudsystemet det samma. Kan det bara vara sÄ att placeringen av högtalarna skiljer sig och att LG 42PX4R saknar minneskort lÀsare.
Jag tycket sjÀlv att det inte var vÀrt 1000 kronor extra för LG 42PX5R.
Skulle jag vilja ha en minneskort lÀsare Àr det bara att köpa det för 300-500 kronor.
NÀr jag nu har haft min LG 42PX4R en vecka, sÄ tycker jag att den blir mer och mer snyggare Àn
LG 42PX5R.
Passar vÀldigt bra in i min hemmiljö.
LG 42PX4R fördelar:
Snyggare
Billigare
OmgÄende leverans
LG 42PX4R nackdelar:
Finns inga
Minneskort (Inga problem för mig som kör bilderna via dreamboxen)
Postad 18 October 2005 - 08:11
D.Man
-
D.Man
-
LĂ€rjunge
-
-
374 inlÀgg
Nej det kan man inte. Bilden i klass med Pannasonic och Pioneer. Allt prat om sÀmre ljud Àn LG 42PX5R. Det kÀnns som bara som tomma ord. Tycker att ljud Àr helt OK. Enligt specifikationen pÄ hemsidan Àr ljudsystemet det samma. Kan det bara vara sÄ att placeringen av högtalarna skiljer sig och att LG 42PX4R saknar minneskort lÀsare. Jag tycket sjÀlv att det inte var vÀrt 1000 kronor extra för LG 42PX5R. Skulle jag vilja ha en minneskort lÀsare Àr det bara att köpa det för 300-500 kronor. NÀr jag nu har haft min LG 42PX4R en vecka, sÄ tycker jag att den blir mer och mer snyggare Àn LG 42PX5R. Passar vÀldigt bra in i min hemmiljö.
LG 42PX4R fördelar: Snyggare Billigare OmgÄende leverans
LG 42PX4R nackdelar: Finns inga Minneskort (Inga problem för mig som kör bilderna via dreamboxen)
<{POST_SNAPBACK}>
Vill bara informera om att LG 42PX5R Àr sedan igÄr billigare Àn LG 42PX4R
Postad 18 October 2005 - 08:44
Rillea3
-
Rillea3
-
Wannabe
-
-
10 inlÀgg
Om du rÀknar priset pÄ Megastyle, Ja dÄ Àr det billigare.
Om du rÀknar med en butik dÀr du verkligen fÄr en leverans inom rimlig tid, Nej.
1000 kronor billigare för LG 42PX4R.
Extra plus för omgÄende leverans
Ring fyndbörsen!
Fick sjÀlv ge 25000 kronor och dÄ ingick vÀggstativ och frakt.
/R
Postad 18 October 2005 - 09:15
pepa
-
pepa
-
Rookie
-
2 inlÀgg
Nej det kan man inte. Bilden i klass med Pannasonic och Pioneer. Allt prat om sÀmre ljud Àn LG 42PX5R. Det kÀnns som bara som tomma ord. Tycker att ljud Àr helt OK. Enligt specifikationen pÄ hemsidan Àr ljudsystemet det samma. Kan det bara vara sÄ att placeringen av högtalarna skiljer sig och att LG 42PX4R saknar minneskort lÀsare. Jag tycket sjÀlv att det inte var vÀrt 1000 kronor extra för LG 42PX5R. Skulle jag vilja ha en minneskort lÀsare Àr det bara att köpa det för 300-500 kronor. NÀr jag nu har haft min LG 42PX4R en vecka, sÄ tycker jag att den blir mer och mer snyggare Àn LG 42PX5R. Passar vÀldigt bra in i min hemmiljö.
LG 42PX4R fördelar: Snyggare Billigare OmgÄende leverans
LG 42PX4R nackdelar: Finns inga Minneskort (Inga problem för mig som kör bilderna via dreamboxen)
<{POST_SNAPBACK}>
Det Àr vÀl ÀndÄ tur att smaken Àr som baken. jag tycker att px4r ser riktigt plastig ut. Men en fördel Àr att den finns för omgÄende lev.
Postad 18 October 2005 - 10:09
D.Man
-
D.Man
-
LĂ€rjunge
-
-
374 inlÀgg
HÄller med. Tycker sjÀlv bÀttre om PX5R utseendet. Ser mer pÄkostat ut.
Postad 18 October 2005 - 20:15
Pebe
-
Pebe
-
Wannabe
-
-
21 inlÀgg
Halleluja! KjÞpte meg en digital tuner til kabeltvn og bildet ble knall! Hakkingen pÄ de tidligere kanalene er nÄ borte!  Anbefales pÄ det sterkeste!  Du fÄr mer for pengene her enn hos pioneer 435fde, og tvn er vell sÄ bra ut i fra det jeg har sett:) En lykkelig dag med ny tuner
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
XBox Halo Edition
lod
2026-07-29 08:14:23
-
VM på nya AppleTV
Tobbeswim
2026-07-05 23:35:21
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|