![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
Postad 26 juni 2008 - 07:47
Jag har rätt så länge pillat med att köra med ett TechnoTrend TT-1500C + phoenix + acamd i MediaPortal och har aldrig fått det att vara helt stabilt. Bästa resultat fick jag på sistone med lite ny uppdaterad mjukvara (MDAPI) och tweakning. De flesta kanalbyten tog cirka 2 sek, men ibland över 10sek och ibland går det inte alls. Har nu "parkerat" mitt abbonemang hos ComHem och ska låna ut kortet till en Linuxsnubbe som kanske ska köpa. Jag funderar på om ett FloppyDTV-C, med riktig CAM, kommer fungera tillfredsställande?
Är det stabilt? Vad får folk för kanalbytestider i MediaPortal? Det kostar ju en del (typ 2000kr antar jag, med kort och CAM) så det vore trist om det än en gång blev fel. Och en till sak! Går det avkoda flera kanaler samtidigt med en CAM i ett FloppyDTV?
Sorry för den stökiga frågeställningen

Postad 11 juli 2008 - 22:47
Postad 12 juli 2008 - 14:39
Postad 31 juli 2008 - 20:03
Postad 01 augusti 2008 - 22:07
Söks de frekvenserna som dessa kanaler finns på i FDTV Viewer?
Det är där som det strular, den lägsta frekvensen jag kan söka på med firedtv är 473833 khz och canal+ ligger ju under detta, hur sätter man up firedtv för att kunna söka på dessa frekvenser...?
Postad 06 augusti 2008 - 20:55
Postad 10 augusti 2008 - 17:54
Postad 10 augusti 2008 - 20:15
Därmed förefaller det väldigt osmidigt att sälja med cam om det inte var cam plus abb på en gång
Redigerat av mats2442, 10 augusti 2008 - 20:15.
Postad 11 augusti 2008 - 10:34
Visst har du väl en poäng. Men:Ska du sälja med CA så måste du ju samtidgt estämma dig för vems utbud du ska stödja. Boxer kräver ju viaacess cam medan Canal digital ska ha conax och viasat behöver NDS.
Därmed förefaller det väldigt osmidigt att sälja med cam om det inte var cam plus abb på en gång
- Comhem, Canal Digital och Kabelvision (DVB-C) kräver väl samma ca-modul?
- Boxer (DVB-T) har monopol.
- Viasat (DVB-S) går väl inte att köra med FireDTV, således är det väl conax för Canal Digital som gäller?
Man väljer alltså "vems utbud man ska stödja" redan när man väljer typ av kort.
(är dock inte helt säker på ovanstående påståenden)
Redigerat av torvaldur, 11 augusti 2008 - 10:41.
Postad 11 augusti 2008 - 11:48
Rättelse, Kabelvision är numera Tele2, dock fortfarande Conax.
Redigerat av Sardaukar, 11 augusti 2008 - 11:54.
Postad 11 augusti 2008 - 20:46

Postad 11 augusti 2008 - 21:07
Det är där som det strular, den lägsta frekvensen jag kan söka på med firedtv är 473833 khz och canal+ ligger ju under detta, hur sätter man up firedtv för att kunna söka på dessa frekvenser...?
När du söker kanalerna väljer du Trransponder stream cable 6875, sen kan du klicka upp till 40-45 på den lägsta och ner till 65-70 på högsta dvs End frequency då kommer du få in alla Comhems kanaler...
Lycka till!
Postad 11 augusti 2008 - 21:24
Har under ett par veckors tid fått svart bild och inget ljud när jag ska kolla på tv. Har ett floppy-dtv dvb-c med cam (comhem) och det har funkat över förväntan men nu bråkar det riktigt ordentligt.
Det börjar med att bild och ljud hackar sen blir det svart, använder både dvb-veiwer och MediaPortal.
Installerat om drivisar fram och tillbaka olika Firmware mm mm avinstallerat dvbveiwer o installerat om men samma #"#%&/( skit händer ändå. Har fått det att funka en dag sen stänger jag av datorn o vips dagen efter så är samma problem tillbaka o då är det bara börja om... Har även kört något som heter dvbfix som skall lösa svart bild, utan resultat. Vad kan detta bero på? Snart får grannarna sopa upp resterna från min HTPC från gatan!
Hoppas att någon har nån lösning på detta!
Tacksam för all hjälp!
HTPC:
Win XP SP3
Intel core quad Q6600 2.4 GHz
Gigabyte P35 platinum
Ati radeon 2600 pro
4096 mb ram
Postad 11 augusti 2008 - 21:53
Redigerat av Unregistered998cf521, 11 augusti 2008 - 21:53.
Postad 14 augusti 2008 - 10:27
Funkar det att se samtliga Canal Digital kanaler med ett firedtv dvbs/s2 och dilog conax cam? Fungerar uppdatering av programkortet? Jag kör vista ultimate 32 med fiji
Känner inte till "dilog" cam, men om det är en standard conax cam så är svaret ja. Iaf i nuläget.
Postad 09 september 2008 - 19:53
Frekvens 12015h, SR 30000, Fec 3/4
Kanal 5 HD
Eurosport HD
Discovery HD
Frekvens 12128h, SR 30000, Fec 3/4
TV4 HD
Silver HD
History Channel HD
Innan det gjordes förändringar på Thor hade jag inga problem att se dessa kanaler, men sedan försommaren då det tillkom nya transponders har det varit värre (alla andra SD och HD funkar dock bra). Min tyska är inte var den borde vara men jag tror iaf problemet även diskuteras här: http://www.dvbviewer...showtopic=26075 (Thor-transpondrarna börjar diskuteras på sidan 6).
Jag tycker att om samtliga FireDTV S2 har detta problem borde det diskuteras på fler ställen och undrar därför om ngn kan verifiera att allt funkar för er.
DE trodde att jag hade hårdvaruproblem, men efter utbyte så kvarstår problemet för mig.
Postad 12 september 2008 - 14:22
32 bit.
Jag har comhem idag (paket large + Hd paketet) och comhems humax hd-tv box men vill kunna spela in digital tv på HTPC:n eftersom SD kvaliten lämnar mycket att önska.
Om jag köper FireDTV eller FloppyDTV och en Conax CA-modul för DVB-C kommer då Media centret att kunna spela in de digitala kanalerna (om jag förstått rätt exkl HD-kanalerna) som det gör idag med mitt analoga Hauppauge PVR-150? dvs oberoende av vad digitaltv boxen visar och med betydligt bättre bild eller ställer pairingen för HD-TV kanalerna till något problem?
edit:
Båda paketen ligger på samma CA kort.
Redigerat av Towie, 12 september 2008 - 14:26.
Postad 12 september 2008 - 14:30
Postad 12 september 2008 - 17:51

Postad 13 september 2008 - 08:22
SmartWi är en enkelt beskrivet kortdelningslösning som ger dig fler programkort att sätta i flera CA-moduler (t.ex ett i din HD-box och ett i din HTPC).
Postad 15 september 2008 - 09:00

Postad 17 september 2008 - 08:23
Är det någon som idag (en del kanaler har bytt transponders relativt nyligen) med sitt FireDTV (eller FloppyDYV) S2 kan få in och se samtliga kanaler nedan?
Kanal 5 HD
Eurosport HD
Discovery HD
TV4 HD
Silver HD
History Channel HD
Innan det gjordes förändringar på Thor hade jag inga problem att se dessa kanaler, men sedan försommaren då det tillkom nya transponders har det varit värre (alla andra SD och HD funkar dock bra). Min tyska är inte var den borde vara men jag tror iaf problemet även diskuteras här: http://www.dvbviewer...showtopic=26075 (Thor-transpondrarna börjar diskuteras på sidan 6).
Jag tycker att om samtliga FireDTV S2 har detta problem borde det diskuteras på fler ställen och undrar därför om ngn kan verifiera att allt funkar för er.
DE trodde att jag hade hårdvaruproblem, men efter utbyte så kvarstår problemet för mig.
Ingen som kan berätta om de kan se samtliga dessa kanaler med ett FireDTV S2/FloppyDTV S2 i dagsläget?
/Martin
Postad 23 september 2008 - 10:54
Stabilitetstester pågår

Postad 01 oktober 2008 - 00:22
Problemet är att jag kan typ kolla på en kanal, ändra till en annan, ibland får jag in en tredje kanal om jag byter. Men sen så händer det att jag inte längre får igång någon kanal, utan måste starta om FireDTV Viewer, då funkar kanalerna, men endast 3-4 kanalbyten. Sen en annan grej, efter att jag kollat på en kanal i ca. 1-2 timmar, så börjar ljudet hacka lite smått, och blir sen värre och värre, tillslut börjar bilden hacka i slowmotion.
Är detta nån känd bugg, eller någon kan förklara? Har testat med senaste drivisarna och FireDTV Viewer.
Vore väldigt tacksam för svar.
Postad 23 oktober 2008 - 20:02
Är det någon som idag (en del kanaler har bytt transponders relativt nyligen) med sitt FireDTV (eller FloppyDYV) S2 kan få in och se samtliga kanaler nedan?
Kanal 5 HD
Eurosport HD
Discovery HD
TV4 HD
Silver HD
History Channel HD
Hur gick det med detta?
jag fungerar på att köpa en firedtv s2,
fungerar den nu med HDTV kanalerna som har sr 30000 ?
Postad 25 oktober 2008 - 14:25
Postad 25 oktober 2008 - 16:53
Postad 27 oktober 2008 - 07:48
Hur gick det med detta?
jag fungerar på att köpa en firedtv s2,
fungerar den nu med HDTV kanalerna som har sr 30000 ?
Funkar för mig nu med senaste betan av DVB-Viewer och senaste betan av dvbviewers filter samt senaste betadrivrutin och firmware till FireDTV.
/Martin
Postad 10 november 2008 - 18:05
Funkar för mig nu med senaste betan av DVB-Viewer och senaste betan av dvbviewers filter samt senaste betadrivrutin och firmware till FireDTV.
/Martin
jag köpte en firedtv och koppla till min mac min och det fungerade kanoon

alla HDTV kanaler från canaldigital fungerade inkl dom med sr på 30000
.. och alla andra kanaler oxå förståss

Postad 11 november 2008 - 08:30
Min FireDTV-C hänger sig hela tiden. Jag kan kolla i typ 13 min, sen fryser den. Jag måste då starta om den.
Och om jag vill byta kanal så måste jag först trycka på kanalen jag vill se, då händer inget. Jag startar då om programet, då startar kanalen. Men som sagt i bara 12-13 min för att sen åter igen frysa. Jag har 2 olika datorer jag testat den på, och det är likadant på båda. Läste i en annan tråd att man skulle köra med nätagget i ifall man hade problem, men detta hjälpte alltså inte.
Snälla nån, kan ingen hjälpa mig med detta

Postad 11 november 2008 - 15:38
Signal kvaliteten på MP står från ca 40 till 70% beroende på transponder men noll hittade kanaler.
Blir ta mig tusan knäpp.... blir nog att ta testa igen med en linjeförstärkare.
Postad 25 november 2008 - 17:44
Hade tänkte köra med ett FireDTV kort i min nya htpc, nu så visade det sig att moderkortet jag skaffat inte hade firewire (enligt tillverkarens hemsida skulle det, men inte enligt Misco's)
Funderar på ett sånt här:
Funderar nu på om jag kommer beöva koppla in ström till firewire kortet för att det ska funka med FireDTV-kortet..
Någon som vet hur mycket ström som FireDTV kräver från firewire?
Strömkontakten var för att man skulle kunna få ut 12V 1Amp via firewire om jag förstod rätt?!? Borde det inte räcka med strömmen från Pci-Express platsen för att köra firewire, eller?
/Perra
Postad 26 november 2008 - 16:41
Postad 26 november 2008 - 17:37
Bärbara datorer med 4pins Firewire saknar matning, och jag tror detta kort är som en sådan (även om den har en 6 pins kontakt) kopplar du sedan in den interna ström matningen får du 12Volt på utgångarna och jag skulle gissa att du även kan driva 2 st externa FireDTV (en på varje port) utan att behöva externt nätagg. Kör gärna FireDTV Support Tool (efter det att du startat FireDTV Viewer med tv bild) och kontrollera att du har rätt spännigar m,m
Eller som dom skriver på sin websida:
Installs in any available PCI Express slot and supports data transfer rates up to 400Mbps
* Two external and One internal 6-pin FireWire(1394a) ports to support DV camcorders,
hard disk, removable drives, scanner, digital cameras and other FireWire audio/video devices
* Onboard power connector to provide reliable source
MVH
/3DBlaster
Redigerat av 3DBlaster, 26 november 2008 - 18:15.
Postad 02 juni 2009 - 23:00
Jag har FloppyDTV där jag får in alla gratiskanaler, men ljudet spelas endast upp i TV-kanaler med AC3-ljud - de andra kanalerna är tysta...
Var ställer man in hur det hela ska avkodas??
Postad 03 juni 2009 - 06:56
Har inte med FloppyDTV att göra. Beror på vilken mjukvara du använder.
sant. jag kör med MCE2005, där får jag som sagt ljud ut på alla kanaler med AC3-ljud och inget ljud på andra som inte har AC3-ljud.
Däremot har jag pillat med inställningarna i mjukvaran som följer med FloppyDTVn, 'FireDVT Viewer', genom att ändra ljudcodec för MPEG2-strömmar. Då får jag ut ljud även på icke-AC3-ljudkanaler, men jag vet inte hur/var jag ändrar för att få till samma fenomen i MCE2005...
Jag har ändrat videocodecs i 'Windows XP Video Decoder Checkup Utility ', men det gav inget resultat.
Jag har installerat FloppyDTV med det senaste installationsprogrammet och firmwaren som finns att hämta på tillverkarens hemsida.
Postad 03 juni 2009 - 08:19
Ok, jag använder inte MCE så jag kan tyvärr inte hjälpa dig.
Vad använder du och var ändrar du de ljudinställningarna?
Någon som använder eller har använt MCE2005 och har haft samma eller liknande problem?
Redigerat av TrenCarbe, 03 juni 2009 - 11:50.
Postad 03 juni 2009 - 09:43
Postad 03 juni 2009 - 14:53
Hämtar MCE2005 in och hämtar DVBViewer's inställningar om vilka codecs som ska köras på respektive ström?Använder DVBViewer och ändrar det i inställningarna för codecs. Där kan jag välja vilken codec jag vill använda för AC3 respektive mpeg2.
Postad 03 juni 2009 - 19:02
DVD-inställningarna pekar på 'Stereo'. Jag har provat med samtliga tillgängliga alternativ: 'Dolby Surround', 'Dolby Virtual Speaker', 'CyberLink Virtual Speaker' utan något ljud på vanliga TV-strömmar....Provat göra DVD-inställningarna inne i MCE?
Ska man starta om något för att det ska slå igenom??
Fler bra förslag?
Postad 03 juni 2009 - 20:10
DVD-inställningarna pekar på 'Stereo'. Jag har provat med samtliga tillgängliga alternativ: 'Dolby Surround', 'Dolby Virtual Speaker', 'CyberLink Virtual Speaker' utan något ljud på vanliga TV-strömmar....
Ska man starta om något för att det ska slå igenom??
Fler bra förslag?
Spännande att citera sig själv...
Jag installerade ffdshow, allt funkar bra nu oavsett ljudformat...
Postad 06 augusti 2009 - 21:46
Postad 07 augusti 2009 - 07:50
Osäker på om det tagits upp men jag hittar inte TV-kortet när jag kopplat in en firewire-kabel 6-pin(i firewire 1 på DTV) > 4-pin som jag stoppar in i datorn. Går det koppla så eller måste jag köpa en adapter som omvandlar den 6-pin ifrån Firewire 2 till 4-pin som jag sedan stoppar in i datorn?? Har bara 4-pin på datorn nämligen...
Har du kopplat in den externa nätdelen till tunern? Har du en extern FireDTV så måste du koppla in den lilla nätdelen för att den ska få ström om du kör 4-polig firewire (som inte har strömmatning till skillnad mot 6-polig som kan mata ström till tunern).
Postad 07 augusti 2009 - 10:36
Jag glömde säga att jag har FloppyDTV, strömkabeln är i =\ Det ska alltså fungera att koppla så? Kanske är fel på strömkabeln då?Har du kopplat in den externa nätdelen till tunern? Har du en extern FireDTV så måste du koppla in den lilla nätdelen för att den ska få ström om du kör 4-polig firewire (som inte har strömmatning till skillnad mot 6-polig som kan mata ström till tunern).
Redigerat av Unregisteredfb5f22ff, 07 augusti 2009 - 11:07.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar