Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dustin AB/Dustin home AB, vad kan vi göra bättre?

1017 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 oktober 2007 - 13:22

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Hej,

jag förstår det, när adresslappen kommer så packa ihop varan komplett med samtliga tillbehör, kablar, manualer etc och returnera den till oss så gör vi en kreditering på den.

Mvh
Mikael Carinci

Postad 18 oktober 2007 - 13:44

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Kanon.
Varan kommer returneras komplett med fransk manual och allt som fanns med.

/Jim

Postad 19 oktober 2007 - 11:20

Unregisteredbaed7682
  • Unregisteredbaed7682
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Jag har av och till handlat ganska mycket hos er för olika företags räkning, främst IT-produkter.

Jag har alltid upplevt er som extremt snabba. Även om ni inte har saker i lager, så verkar prylarna magiskt dyka upp ändå. De flesta jag har kommit i kontakt med på Dustin är mycket trevliga och kunniga. Jag har dock upplevt att Dustin Home kan vara lite väl, hmm, "konsumentinriktade" i telefon. Men det är knappast ett stort problem.

Det enda som jag tycker ni skulle kunna förbättra, är att ha ett utlämningsställe. Det händer mig, inte allt för sällan, att jag behöver ha någonting NU. Även om ni har det i lager, så kan det vara problem att få tag på sakerna samma dag. Ett utlämningsställe som har öppet till 19 någonstans utanför stockholm skulle funka bra.

Annars har jag absolut ingen kritik att komma med. Ni har bra lager, är ofta billiga (kanske inte billigast, men sällan bland de dyraste affärerna) och har en bra kundtjänst (iaf på !home). Jag har aldrig haft några problem med er och era leveranser. Fortsätt så!

Postad 02 november 2007 - 13:04

Unregistered44593
  • Unregistered44593
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har alltid tagit dustin som ett seriöst företag och har flera gånger beställt saker hos dom fast dom varit lite dyrare i tron att om det strular med något så löser det sig lättare.
Efter att en nära vän nu fått erfara annat så kan jag säga att det är sista gången jag beställer hos dustin och jag ska rekommendera alla jag känner att göra det samma.

Ska dra lite kort vad det gäller.

En kompis beställer en ny samsung plasma som oturligt nog är trasig redan vid leverans, vi var hyffsat snopna när vi kämpat några timmar för att få upp ett väggfäste på väggen och bilden är svart när vi slår på den, vi hade dock ljud så den var igång. Jaja, vi packar ner plasman i kartong igen och jag påpekar att kräv en ny det har du rätt till.

Han ringer och felanmäler tvn dagen efter och dom beställer returfrakt hos posten. Posten ringer och frågar om dom ska ta med en pall vilket dom inte gör/glömmer.
Tvn anländer hos dustin, dustin påpekar att plasman skulle ha varit skickad på pall och skickar bara tillbaka den utan att titta på den. Dom menar på att felet kan ha uppstått under frakten.

Nu står han alltså med en tv som var trasig när han fick den fast han kan inte reklammera eftersom felet lika väl kan ha uppstått i returfrakten till dustin enligt dom.

Dustin påstår alltså att all form av reklamationsrätt är som bortblåst om jag förstått detta rätt.
"Under de första sex månaderna efter köpet är det säljarens sak att bevisa att felet inte fanns från början" -enligt lagen.

Posten skyller på dustin eftersom dom beställt frakten och dustin skyller på han. Han skulle tydligen ha läst på hemsidan att plasmatvs måste returneras på pall.

Hur fan kan man felanmäla ett fel som förmodligen är något elektriskt i förväg.
Ok om kartongen var tydligt skadad eller skärmen spräckt då hade det varit tydligt att det skett i frakten fast då skulle dustin ha anmält det som fraktskada redan vid ankomst till deras lager.

Otroligt dåligt gjort. Nu är historien inte slut än så vi får hoppas att det löser sig.

Postad 02 november 2007 - 18:55

wrongturn
  • wrongturn
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Väldigt dåligt skött av Dustin. Eftersom Tvn kom tillbaks utan pall så borde dom ha förstått att posten har gjort bort sig och därför skickat en ny till kunden och sena öppnat kartongen och undersökt vad det kan ha varit. Skulle det vara så att det visar sig vara en trasportskada så kan dom ta fighten med posten. Dom kunde ha påpekat vid leverans till förararen att denna produkt måste transporteras vid pall.

Sen tror jag att posten är väldigt mån om att ha god relation med Dustin eftersom dustin är en bra kund för posten och posten vill nog inte riskera något.

Postförarna vet om att plasma måste transporteras på pall men denna gång måste det ha varit en okunnig förare som skötte det hela.

Postad 04 november 2007 - 14:23

kRiLLo
  • kRiLLo
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Har man inte rätt till öppet köp om man tex köper en tv och plocka upp den och testa den? Måste den vara oöppnad för att man ska få tillgång till öppet köp hos er.

Eller har man rätt till att packa upp en tv man beställt hos er och ångra sitt köp när man testat hur den fungera och skicka tillbaks den?

/mvh Krille

Postad 07 november 2007 - 22:48

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Äntligen SMS avisering! :lol:
En Xbox 360 HD DVD spelare provbeställd här ikväll! "5 HD DVD filmer på köpet" erbjudandet från Microsoft är aktivt igen så det kanske ni borde lägga in för att kränga en HD DVD addon till eller två. :D
Roligt med ny design på sidan, fungerade fint att beställa genom den också och hoppas självklart på att leveransen är lika snabb som den hittils varit så jag kan packa upp min nya leksak på fredag.

Postad 10 november 2007 - 14:22

chinobar
  • chinobar
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Någon som vet vad som hänt med Dustin?
Sidan verkar ha kraschat...

Postad 12 november 2007 - 19:02

cartmanume
  • cartmanume
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Nån som vet hur lång tid Dustin brukar ta på sig att verfiera DOA-retur och skicka ny vara? Nu är det inte de som verifierar det själva utan Anovo verkar det som. Jag ringde in och ville skicka tillbaka en telefon som slutade att fungera(SE w910i) den 23:e oktober(hade gått 5 dar sen jag fick den), det gick bara fint att få en fraktsedel för att skicka tillbaka den och det flöt på bra tycker jag.
Den 31:a oktober så är den inkommen på Anovo för DOA-kontroll står det om jag gör en sökning på deras hemsida med IMEI, sen har det inte hänt så mycket mer alls.
Nån som har varit med om liknande förut och vet hur lång tid det brukar ta? Jag tycker det känns som det tagit lite väl lång tid, men det kanske är jag som är otålig? :)

Postad 15 november 2007 - 09:43

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Hej!

Ber om ursäkt för sent svar..
Mazze: Kan du maila mig RMA- eller rordernummer ([email protected]) så kan jag kolla vad som hänt.

kRiLLo: Man kan plocka upp och testa varan men man får vara försiktig med den. Den skall returneras i 'väsentligen oförändrat skick' som det så fint heter i lagstiftningen, det tillåter att man packar upp och provar men inte att man i samband med det gör t ex repor i apparaten.

cartmanume: På varor vi själva byter på garanti går DOA-bedömning vanligen per telefon eller direkt när varan kommer hit. När vi inte själva får bedöma DOA enl tillverkarna så beror det på kötiderna hos deras serviceombud tyvärr.

Om du kan maila mig ordernummer (mailadress enl ovan!) så ber jag kundservice kika på vad som hänt.

Mvh
Mikael Carinci

Postad 17 november 2007 - 16:35

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
------------_________________________-------------------------

Redigerat av JockeJ, 17 november 2007 - 17:03.

Postad 19 november 2007 - 10:38

cartmanume
  • cartmanume
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

cartmanume: På varor vi själva byter på garanti går DOA-bedömning vanligen per telefon eller direkt när varan kommer hit. När vi inte själva får bedöma DOA enl tillverkarna så beror det på kötiderna hos deras serviceombud tyvärr.

Om du kan maila mig ordernummer (mailadress enl ovan!) så ber jag kundservice kika på vad som hänt.

Har fått svar från kundtjänst på det mail jag skickade förut, så det är lugnt, bara att vänta antar jag...

Tyvärr så ligger Anovo efter i sin hantering på grund av sjukdomar. Vad jag kan se så har de fortfarande inte kontrollerat den.

Men för att återgå till vad tråden handlar om, vad kan göras bättre. Jag läste i tråden om W910i om en som hade beställt från Katshing, hade samma symptom som på den jag skickade tillbaka(inlägg #299). Skillnaden är att den person hade en ny telefon efter 3 dagar, medans det för mig snart gått 4 veckor sen jag tog kontakt med Dustin. Så vad som kan göras bättre är kanske rätt så uppenbart nu?

Postad 22 november 2007 - 18:40

shortcut
  • shortcut
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har en liknande fråga som rodman.

Köpte en Sharp 42 XD1EA av er som ej fungerar med playstation 3. Eftersom varan är såpass ny måste man vänta på reparation? Det är ju inget som gått sönder på tv:n utan den har ju varit felaktig från första början.

(Har även läst att detta fel inte går att laga på tv:n.)

Finns det möjlighet att häva köpet eller byta den mot en ny eller annan tv?

Tycker det känns tråkigt att skicka iväg tv:n och få vänta i flera veckor när tv:n var felaktig från början.

Har haft kontakt med er support och det går väldigt segt måste jag säga, blir en hel del mail fram och tillbaka eftersom man inte får svar på alla frågor direkt. Powermill svarar inte ens på mina mail.

Mvh

Postad 23 november 2007 - 08:34

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Hej!

shortcut: Du får gäna maila mig ditt faktura/rma-nummer så ber jag kundservice kolla på det. Jag kan inte produkterna själv direkt tyvärr men det låter ju skumt att en TV inte skulle funka öht med en playstation.

glömde mailadressen.. [email protected]

Mvh
Mikael Carinci

Redigerat av mikaelc, 23 november 2007 - 08:35.

Postad 23 november 2007 - 10:29

QAM
  • QAM
  • Forumräv

• 755 inlägg
  • 0
Jag har genom åren handlat mycket från Dustin både privat och i jobbet, och har egentligen bara blivit riktigt besviken och förbannad en gång.

Den gången köpte jag ett grafikkort privat, vilket jag vid upppackandet kunde konstatera var begagnat. Naken elektronik är mycket känslig för ESD, och att någon hade varit på skruvarna till kylflänset med en icke passande mejsel såg jag som mycket alarmerande.

Jag vill föreslå att alla produkter som ni tar tillbaka ska säljas som demovaror, användas som tävlingsvinster eller inte säljas alls. Många produkter är pga av sin paketering fullt möjliga att begagna och skada utan att det syns.

I övrigt har jag alltid varit mycket nöjd!

Postad 23 november 2007 - 15:09

shortcut
  • shortcut
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Hej!

shortcut: Du får gäna maila mig ditt faktura/rma-nummer så ber jag kundservice kolla på det. Jag kan inte produkterna själv direkt tyvärr men det låter ju skumt att en TV inte skulle funka öht med en playstation.

glömde mailadressen.. [email protected]

Mvh
Mikael Carinci

Kundservice har jag redan kontakt med. Felet är att det fungerar inte att köra 1080p och 1080i på tvn för då flimrar det.

Men jag skickar mitt faktura nr till dig. Vore bra att komma på en annan lösning än reparation eftersom tvn är såpass ny.

Mvh

Postad 28 november 2007 - 14:29

shortcut
  • shortcut
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Nu efter 10 mail i inkorgen och desto fler skickade så verkar det vara påväg mot en lösning. Kan säga att jag är fruktansvärt missnöjd hur detta har skötts. Tog kontakt med er support i början av November och först nu början man få svar på alla frågor. Förstår inte varför det ska vara så krångligt? Varför kan jag inte bara skicka min tv till er, ni tar emot den och skickar en ny? Köper man nånting som inte fungerar från början så borde man väl få den utbytt mot en ny som fungerar? Detta ska nu ta 2-3 veckor enligt eran support och jag hoppas verkligen inte det tar längre tid för det skulle betyda att man är utan tv under sin ledighet runt julen. Är väl lika bra att man är inställd på att det blir så.

Om detta nu skulle ta mer än 2-3 veckor vad händer då?

Svar på frågorna vore tacksamt.

Mvh

Postad 28 november 2007 - 16:16

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Hej!

shortcut: Visst ska man få något som fungerar, problemet för vår de är att det tyvärr inte bara är att byta ut varan eftersom det är ganska svårt att veta exakt vad som inte fungerar. Är det fel endast på TV:n du fått så är det service, är det fel på alla så hjälper inte ett byte. Eftersom vi inte är auktoriserade att felsöka eller serva TV-apparater måste vi överlåta det på tillverkarens serviceombud.

Vet inte var TV:n står just nu men såvitt jag kan se kommer den att krediteras när vi får in den och ser att den är komplett och oskadad. Glöm inte att den måste skickas på pall bara annars är den inte försäkrad under transporten med Posten.

Mvh
Mikael Carinci

Postad 28 november 2007 - 20:14

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0
När vi ändå är inne på TV så är det så att vi är ute efter en Panasonic TH-37PV70 och ni är en av få butiker som tycks ha denna i lager. Varifrån får ni de Pana som ni har i lager (Sverige, Tyskland, annat) och hur funkar det med tex garantiärenden? Hörde från en butik att Panasonic hämtar upp grantiärenden i hemmet. Gäller det även hos er?

Postad 29 november 2007 - 10:06

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Hej!

Pefre: Vi köper dem i Sverige. Det är Extern Elektronik som servar dem och vad jag kan se har de inte upphämtning i hemmet (Jag fick åka dit med min själv ;)) men om du kontaktar vår kundservice (om den går sönder) så skickar de frakthandlingar till dig så du kan boka hämtning med Posten, då slipper du släpa på den.

Mvh
Mikael Carinci

Postad 29 november 2007 - 14:38

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0

... om du kontaktar vår kundservice (om den går sönder) så skickar de frakthandlingar till dig så du kan boka hämtning med Posten, då slipper du släpa på den.

Tack för svar! Bara för att få förtydligt. Är detta utan någon kostnad för kunden?

Postad 29 november 2007 - 14:46

toska
  • toska
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
på prisjakt har ni en banner men PT-AX200 + XBOX360 12990:- klickar man på länken finns inte produkten?!?

Postad 29 november 2007 - 19:45

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Hej!

Pefre: Det kostar inget. Postens upphämtning går på vårt konto, däremot måste man se till att TV-n lastas på en pall.

toska: Tack, får be marknad kolla på det!

Mvh
Mikael Carinci

Postad 28 december 2007 - 13:27

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

• 2 031 inlägg
  • 0
Felpost.

Redigerat av nurfen, 28 december 2007 - 13:29.

Postad 29 december 2007 - 21:27

Unregistereda1c71e45
  • Unregistereda1c71e45
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Hej,

Här kommer lite kritik, hoppas ni tar till er.
Jag fick hem ett stort annons blad innan jul, ni skrev Sveriges billigaste samsung 40m86, 11900kr

Tittade på annonsen och sa den köper vi, satt dock och funderade på att köpa sorround till, så det gick 3 dagar och när jag gick in så fanns inte annonsen? ringde kundservice som inte fattade något. Han bad att få min mailadress och få återkomma. 5 min senare får jag ett mail som säger:
Tyvärr så är TVen slutsåld och den kommer tyvärr inte tillbaka för samma pris igen.

Tycker det är pinsamt dåligt med lockpriser, går man ut med en sån annons får man väl se till att kunna leverera mer än 4 dagar??
Har alltid gillat dustin för dom står för kvalite och säkerhet, men detta störde mig så hemskt mycket att jag valde att köpa tvn på annan plats dyrare än er bara för sakens skull.
Kändes lite som lurendrejeri, alla kan skriva Sveriges billigaste och sälja 1 tv.. sedan har dom varit sveriges billigast... eller? Svarar ni att trycket var större än väntat och det gick snabbare än vi trott så är det snack, alla fattar väl att många hakar på ett sådant erbjudande..

Postad 30 december 2007 - 10:49

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Hej,

Här kommer lite kritik, hoppas ni tar till er.
Jag fick hem ett stort annons blad innan jul, ni skrev Sveriges billigaste samsung 40m86, 11900kr

Tittade på annonsen och sa den köper vi, satt dock och funderade på att köpa sorround till, så det gick 3 dagar och när jag gick in så fanns inte annonsen? ringde kundservice som inte fattade något. Han bad att få min mailadress och få återkomma. 5 min senare får jag ett mail som säger:
Tyvärr så är TVen slutsåld och den kommer tyvärr inte tillbaka för samma pris igen.

Tycker det är pinsamt dåligt med lockpriser, går man ut med en sån annons får man väl se till att kunna leverera mer än 4 dagar??
Har alltid gillat dustin för dom står för kvalite och säkerhet, men detta störde mig så hemskt mycket att jag valde att köpa tvn på annan plats dyrare än er bara för sakens skull.
Kändes lite som lurendrejeri, alla kan skriva Sveriges billigaste och sälja 1 tv.. sedan har dom varit sveriges billigast... eller? Svarar ni att trycket var större än väntat och det gick snabbare än vi trott så är det snack, alla fattar väl att många hakar på ett sådant erbjudande..

Nu har inte Dustin likt OnOff en säljare som springer runt och kan sälja en "bättre" TV istället och
har ingen fördel med att locka folk likt stormarknaderna.

Fyra dagar är ändå inte så dåligt när det är en kampanj med attraktivt pris.
Hade du inte hållt på och vela utan köpt TV:n direkt hade det ite varit nåt problem.
Lätt att skylla på andra för din egen passivitet.

Postad 04 januari 2008 - 19:22

EB#1
  • EB#1
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0
Fler än jag som har problem med kundvagnen på dustin home? Borttag av rader fungerar bara i bland och samma sak med att ändra antal. Jag har provat det på ett tiotal olika datorer och får samma sak på alla.

Postad 04 januari 2008 - 19:38

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0
Jag har samma problem med att handla via nätet, provat ifrån 2st datorer, kan prova ifrån någon till också, gemensamt är Vista Ultimate på dessa som jag provat.

I övrigt så har jag sällan varit så nöjd som jag har varit med dustin, handlat där sedan 98 tror jag det är.

Postad 04 januari 2008 - 19:46

EB#1
  • EB#1
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0
Skönt, är det inte bara jag. Jag får samma sak i XP också men det är i och för sig IE7 på alla maskiner jag provat med. Kanske fungerar bättre om man installerar en annan webläsare men så långt ska man ju inte behöva gå.

Postad 04 januari 2008 - 19:52

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Det är för många som handlar helt enkelt, jag har ringt och frågat.
De måste uppgradera sina servrar!

Postad 04 januari 2008 - 19:58

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0
Vilket oerhört angenämt problem, det går ju om man gör allting rätt från början, men jag velar gärna och lägger till och tar bort ett par gånger innan beställning, så för mig funkar det mindre bra just nu.

Postad 04 januari 2008 - 20:07

EB#1
  • EB#1
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0

Det är för många som handlar helt enkelt, jag har ringt och frågat.
De måste uppgradera sina servrar!

Känns som en lite osannolik förklaring för en gammal programmerare som mig. Om servern är överbelastad ska den leverera ett felmeddelande i stället och det här händer även om jag provar mycket tidigt på morgonen eller mitt i natten när det knappast är många som handlar.

Men det låter i alla fall bra att de är medvetna om problemet.

Postad 04 januari 2008 - 20:43

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Helsidesanonnser i dagspress + osannolikt låga priser på PC som kummunicerats på forum med mycket nattugglor gör nog sitt till.
Satt 45minuter innan kreditkortsbetalningen gick att få upp själv.
När man skall betala och väljer kreditkort blir det oftast bara en nedgråad sida sedan händer ingenting.

Det är faktiskt prestandaproblem...

Postad 04 januari 2008 - 20:47

EB#1
  • EB#1
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0
Jo, det kan det säkert vara också men det felet jag råkar ut för har inga svarstider. När jag klickar på tabort på en rad så försvinner först hela kundvagnen direkt. När jag sedan klickar på kundvagn igen eller bara uppdaterar sidan så ligger raden kvar.

Hur som helst, de verkar ha en del problem just nu.

Postad 04 januari 2008 - 22:02

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Han sa till mig att exakt det du säger också tillhör problematiken de har just nu!

Postad 04 januari 2008 - 22:16

EB#1
  • EB#1
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0
Hoppas i alla fall de löser det snart. Lite irriterande när man har plockat ihop komponenterna till sin drömdator och sedan vill byta ut något och det inte går utan att tömma hela vagnen och börja om från början.

Jag tycker en stor fördel med Dustins system är att kundvagnen ligger kvar utan att man behöver spara den manuellt. Hos konkurrenter som t ex datorbutiken eller komplett så försvinner den efter en stund vilket är mycket irriterande. Men när det inte fungerar är det ju inte så bra.

Postad 09 januari 2008 - 22:02

himtim
  • himtim
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
har problem o regga mig som student, skickade ett mail till kundtjänst som svarade efter en vecka att dom behöver ett kundnummer som dom fick, efter ytterligare en vecka har jag inte hört något. lite dåligt där med kundtjänsten :/

Postad 10 januari 2008 - 18:09

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Har precis som de flesta här bara positiva saker att säga om Dustin och leveranserna har alltid kommit snabbt när jag beställt.. men nu har jag trots allt ändå råkat ut för ett litet undantag från det.

Beställde lite saker (enbart lagervaror) natten till tisdag den här veckan, fick på tisdag morgon mail om att ordern var på väg.. men statusen hos posten är fortfarande nu på torsdag kväll "Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren". Skickade mail till Dustin igår eftermiddag ang. detta, har inte fått svar än dock. Ringde posten och frågade dem och de trodde att Dustin inte hade skickat iväg paketet ännu.

Någon som har varit med om något liknande?

Förhoppningsvis dyker väl paketet upp snart iaf, la ytterligare en order igår också (knappast avskräckt av en liten incident ;)), blir intressant att se om den kommer fram imorgon.

EDIT: Nu börjar det hända saker.. "Försändelsen har sorterats" :)

Redigerat av Hellberg, 10 januari 2008 - 20:14.

Postad 25 januari 2008 - 09:58

Starbuck
  • Starbuck
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Tycker det är dåligt att Dustin har höjt fraktkostnaden med 50%. En 42" LCD-TV kostade 299 kr att skicka på pall med hemfrakt när kompisen köpte sin. Idag när jag skulle köpa så kostar samma frakt 599 kr.

Mailade till kundtjänst och enligt tjejen som svarade så har det alltid varit 599 kr i frakt för hempaket på pall. Varför står det 299 kr på kompisens kvitto då undrar jag?

Postad 29 januari 2008 - 09:31

Unregistered8486563b
  • Unregistered8486563b
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Liten fråga,

Varför går det inte ändra på en order som ligger på avbetalning?
(dvs ordern är inte levererad men betalningssättet är via avbetalning).

Så som jag förstått det så får ju dustin pengarna "direkt" av handelsbanken, så jag förstår inte riktigt varför det ska vara annorlunda jämfört med att t.ex betala med kort?

Postad 29 januari 2008 - 14:24

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0

Mailade till kundtjänst och enligt tjejen som svarade så har det alltid varit 599 kr i frakt för hempaket på pall. Varför står det 299 kr på kompisens kvitto då undrar jag?

Vad blev svaret?

/henrik

Postad 29 januari 2008 - 15:05

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Hej!

Har inte haft möjlighet att svara på ett tag tyvärr så jag ber om ursäkt för svarstiden.

Lockpriser är inget vi sysslar med, det finns inte direkt någon anledning. Däremot så går varor, som Samsung-TV:n, ganska fort om priset är rätt. Vi har sålt över 300 sedan i december.

När det gäller avbetalningsorder så finns det en del begränsningar i systemen som gör att man inte kan ändra hur som helst i ordern efter att den blivit betald, det är samma sak med kontokort.

Fraktkostnaderna är högre, vi hade en ganska långdragen kampanj med gratis frakt där vi dock tog betalt för hempaketen, bl a 299 för hempaket pall. Det är dock långt under vad vi betalar för det leveranssättet så i längden blir det jobbigt att hålla det om man inte skall höja priserna på produkterna i stället.
Det är en avvägningsfråga det där.

Mvh
Mikael Carinci

Postad 29 januari 2008 - 15:15

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0
om ni undrar vad ni kan göra bättre så har ni en del att lära om kundservice... https://www.minhembi...howtopic=185709

skrämmande...

Postad 31 januari 2008 - 16:07

northspawn
  • northspawn
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Handlar ifrån er ibland,har känns tryck o säker .man får snabbt svar via meij om man undrar något.men senaste tiden har det kommit upp oroande trådar om ert bemötande mot kunder.man börjar bli väldigt osäker om man ska beställa ifrån er igen.undrar om ni har tagit tag i kritiken emot er, och vad ni gör för att det inte problemen upprepas.
kritiken som kommit upp mot er i trådarna är enligt mig allvarlig.

Postad 31 januari 2008 - 18:24

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Dustin AB/Dustin home AB, vad kan vi göra bättre?

Det räcker inte bara att skicka ut varor snabbt. När det blir något problem vill man gärna ha hjälp och råd istället för att bli idiotförklarad och nertrampad av supporten.

Ett vänligt bemötande kan ju varken vara dåligt för dustin eller kunden.

Postad 31 januari 2008 - 18:33

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0

om ni undrar vad ni kan göra bättre så har ni en del att lära om kundservice... https://www.minhembi...howtopic=185709

skrämmande...

Ja det där skulle man ju absolut vilja höra den "andra sidans" synpunkt på.....!!!

Postad 31 januari 2008 - 18:34

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Något har tydligen hänt med dustin senaste halvåret speciellt.
Förut läste man nästan aldrig något negativt om dem, men numer
är det drösavis med missnöjda kunder på mer eller mindre vartenda
forum.
Flera man känner har blivit dåligt bemötta av deras kundtjänst och det verkar
primärt vara den det är problem med.

Det är synd för dustin har varit bra innan.

Postad 01 februari 2008 - 10:19

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Hej!

Tyvärr ligger home efter en hel del i mailsvaren, personalen är ganska stressad och det är ett stort problem att få in folk, det finns inte så mycket lediga människor idag... Jag har pratat med kundservicechefen ang detta så vet ni att vi har tagit åt oss och att vi har fokus på det. För vår del skall kunden vara i fokus eftersom det rent krasst är kunderna som betalar oss. Vi kanske inte alltid kan lösa allt, givetvis beror det på orsaken till problemen men man ska alltid bli professionellt bemött oavsett.

När jag svarar på inlägg kring enskilda fall kan jag inte göra mycket annat tyvärr än att svara den som gjort inlägget direkt eller be dem kontakta mig. Vi kan inte lägga ut information i enskilda case om inte den enskilda kunden godkänner det, det finns ju en del lagstiftning kring det där. Därför blir det inte alltid något utförligt svar från oss "på andra sidan" i trådarna :)

Mvh
Mikael Carinci
Dustin AB

Postad 05 februari 2008 - 10:07

Unregisterede17a1a50
  • Unregisterede17a1a50
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hej Dustin.
Jag blir faktiskt lite förbannad när jag pratar med er kundtjänst. Orsaken är denna:
- December, ag köpte en Samsung Le-40m86 LCD-TV av er på Dustin.
- Tors 17/1 togs TVn emot av er på dustin för reklamation (fel på scartkontakterna - hårdvarufel).
- Fre 1/2 ringer jag och får som svar av Henrik S att han ska skicka en ny TV allt är klart "TVn finns i lager, skickar den idag".
- 4/2 9:00 Person 1 har mycket att göra lovar fixa det under dagen.
- 4/2 13:30 ringer jag tillbaka och undrar varför inget händer.
- 4/2 13:40 får jag orderbekräftelse via mail.
- 5/2 ringer jag ch undrar vad paketet har för kollinummer och får till svar att TVn inte längre finns i lager och är inte skikad till mig, Person 2 vet ingeting och kan inte svara på om jag någonsin kommer få någon ny TV...

Person 2och Person 1 verkar sitta bredvid varann i växeln då hon vidarebefordrar mina frågor till honom med mig väntandes i luren, trots att hon säjer att han inte är där. Ingen verkar intresserad av att hjälpa mig eller tala om vad som faktisk händer eller har hänt.
Jag blir inte förbanad på dom om dom säjer att dom gjort en miss, men jag blir förbannad på att dom inte säjer någonting alls om någonting.

Jag känner mig ruttet behandlad av er kundtjänst. Ska jag behöva ringa till er 3 gånger och se till att ni skickar TVn som jag faktiskt betalt 12300kr för.

MikaelC får gärna kontakta mig.

/Henrik
(Kundnr.350099 DustinHome)

Edit: Jag kan tillägga att på Dustins hemsida står det att den finns i lager. Hur tänkte dom nu...?

Redigerat av Unregisterede17a1a50, 05 februari 2008 - 12:11.

Postad 05 februari 2008 - 11:07

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1 886 inlägg
  • 0
Här är ett klassiskt exempel på hur ett företag som hade gott rykte sänks pga felrekrytering av en person kallad "J" som drar ner hela företagets PR.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.