Märkligt...
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3]
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(705)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(530)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 160GB
(Spelkonsoler)
|
2
|
(31)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 320GB 2010
(Spelkonsoler)
|
9
|
(140)
|
Inga priser |
Postad 25 March 2008 - 11:35
Märkligt...
Postad 25 March 2008 - 11:45
Satte på en dvd
Tryckte på stop
Tryckte igång igen och den återgick därjag slutade
Tryckte på stop igen
Tog ut skivan
Satte i den igen och den återgick där jag slutade
Det fungerar bra hos mig
Maveric
Postad 25 March 2008 - 11:53
Nu Finns fw 2.20 tillgänglig tydligen.
Någon som laddat ner än?
fw 2.20
"allt bara försvinner"
Vaddå "allt". Spel på HDD'n, Sparade data?
Jag vet inte, men läs inkläggen från alla som tankat ner på länken. Jag tror det är det första inlägget.
Nu finns det svensk info om den också:
http://se.playstatio.....rsion-2-20)-/
Postad 25 March 2008 - 11:58
Förvisso finns det en ny AV-option som heter remove mosquito noise nu precis som utlovat och BD-Live funkar men resume och subtitles finns helt enkelt inte där.
Dock finns det ju ett nytt val när man trycker på trekantknappen på en DVD Spela upp och Spela upp från början, problemet är ju bara att båda valen gör samma sak...
Kanske klarar skiten bara av subs som är bundlade i en .divx-container...?
Dock kvarstår ju resume-funktionen som inte fungerar ändå...
2.21 om en-två dagar?
Postad 25 March 2008 - 12:06
Funkar inte ..
Maveric
Ps. så skriver sony i sin beskrivning av FW
Nu kan du börja spela upp en DVD-skiva där du tidigare stängt av den
Det står inte BluRay
Redigerat av Unregistered1103, 25 March 2008 - 12:09.
* LTH, eller low to high, är en inspelningsmetod som kan användas med BD-R-media med organisk färg som kan skrivas en gång.
Billiga BD filmer på väg?
och för subs måste det va .divx enligt svenska sidan som jag fattar det. funkar annars bra här ska testa film resume nu.
Jag har kollat runt lite i andra forum. Några verkar ha fått subs (ej bundlade) att funka, andra inte. Det verkar som om PS3:an är rätt kräsen.Kanske klarar skiten bara av subs som är bundlade i en .divx-container...?
Postad 25 March 2008 - 12:12
Jag testade precis
Satte på en dvd
Tryckte på stop
Tryckte igång igen och den återgick därjag slutade
Tryckte på stop igen
Tog ut skivan
Satte i den igen och den återgick där jag slutade
Det fungerar bra hos mig
Maveric
Ahh, stopp-knappen, har typ aldrig anvä'nt den i hela mitt liv men visst det är som du säger. Använder man bara stopp-knappen så funkar det.
Själv avslutar jag alltid uppspelningen med cirkel-knappen (misstänker att det gör de flesta, därför ingen har fått det att funka).
Well hoppas Sony fixar till det i nästa firmware.
Bara subtitles som kvarstår då. Men har någon testat subs i en divx-container eller sitter alla och tar för givet att de syftar till avi+sub/srt ?
Testade med en Bluray nu
Funkar inte ..
Maveric
Ps. så skriver sony i sin beskrivning av FW
Nu kan du börja spela upp en DVD-skiva där du tidigare stängt av den
Det står inte BluRay
De skrev dock i bloggen att resume för både dvd och bd skulle komma i 2.20, förmodligen därför folk noterar det.
har inte hunnit testa med bd ännu själv.
Postad 25 March 2008 - 12:14
Den hade jag missat!Förvisso finns det en ny AV-option som heter remove mosquito noise nu precis som utlovat...
Funkar den lika bra som Algolith Flea månne?
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 25 March 2008 - 12:19.
Postad 25 March 2008 - 12:23
principen är ju den samma förstås men PS3ans variant är varken särskilt effektiv eller snäll mot bilden (dvs tar inte bort alla artefakte roch suddar ut bilden något) precis som med de andra noise och block reduction valenFunkar den som Algolith Flea månne?
bättre att låta dem vara ifred
Postad 25 March 2008 - 12:24
"allt bara försvinner"
Kan någon svara på om allt försvinner, gör det det så blir det till å inte ladda ner 2.20.
Postad 25 March 2008 - 12:27
"allt bara försvinner"
Kan någon svara på om allt försvinner, gör det det så blir det till å inte ladda ner 2.20.
Jag har tankat ner 2.20 nu och allt fungerar finfint!
Postad 25 March 2008 - 12:31
"allt bara försvinner"
Tankade också precis ner den och allt har funkat hittills.
Postad 25 March 2008 - 12:54
"allt bara försvinner"
Tankade också precis ner den och allt har funkat hittills.
vad är det ni har provat då?? har ni provat att spela upp .avi och blue ray efter uppdateringen??
läser runt på många forum och en stor skala verkar ha problem efter denna uppdatering med både det ena och det andra... undrar om jag verkligen ska uppdatera denna firmware....
Postad 25 March 2008 - 13:04
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 25 March 2008 - 13:05.
Postad 25 March 2008 - 13:12
Den hade jag missat!Förvisso finns det en ny AV-option som heter remove mosquito noise nu precis som utlovat...
Funkar den lika bra som Algolith Flea månne?
Morlock, är du optimist?
Iofs. det är bättre än pesimist, men man blir oftare glatt överraskad om man är det senare...
Algolith Flea är ju en ganska unik produkt, dessutom väldigt prisvärd i sin genre, och den kostar 11000kr, om då PS3 skulle funka lika bra, så hade man ju fått kramp av lycka!
Postad 25 March 2008 - 13:18
Optimist? Javisst.Morlock, är du optimist?
Iofs. det är bättre än pesimist, men man blir oftare glatt överraskad om man är det senare...![]()
Algolith Flea är ju en ganska unik produkt, dessutom väldigt prisvärd i sin genre, och den kostar 11000kr, om då PS3 skulle funka lika bra, så hade man ju fått kramp av lycka!
Det är ju trots allt bara mjukvara/algoritmer så det är fullt möjligt på PS3.
Priset på AF är inte så konstigt eftersom det är en "unik" produkt med begränsad volym.
Postad 25 March 2008 - 13:22
Postad 25 March 2008 - 13:22
Postad 25 March 2008 - 14:13
Nu har jag fått autoresume att funka för DVD genom att använda stoppknappen (i normala fall avbryter jag en avspelning med eject). Det funkar dock inte för BD vilket vore det viktigaste för mig som nästan aldrig kollar på DVD.
Man pausar, trycker cirkel så man kommer tillbaka till xmb, tar ut disc, sätter i igen & film startar där man va..
Redigerat av Scrapanatchi, 25 March 2008 - 14:34.
Postad 25 March 2008 - 14:57
Postad 25 March 2008 - 15:08
Dessutom verkar det som att videofiler måste ha divx-ändelse för att fungera med undertexter. Stämmer det?
Någon som testat PSP remote? Ska testa själv i kväll.
Passar på att uppdaterar listan.
PS3
- Use PS3 as sound output device when in remote play mode using PSP (FW 2.20)
- Support better linux drivers for the hardware, most important is the gfx chip. This will boost the PS3-linux community
- SDK for HW and SW development, not only games. Maybe certification by Sony is needed
- DVB-S, DVB-C and DVB-T with CA-support, not only DVB-T without CA-support
- both HDMI and optical sound output at the same time
- NFS and CIFS (windows file sharing) support
- Better GUI when browsing lots of files and folders
- Processor/gfx/unit temperature, fan speed, clock/date and other information on the PS button page
Use XMB while playing music(Already works with the ps button during playback)- Playlist support for video files, automatically based on folder and file name.
- IMG/ISO support
- Support for MATROSKA video filter
Support for subtitles via srt/sub/... files(FW 2.20)- DTS HD Master Audio
- FLAC support
/Bäckman (som just nu lirar Assassin's Creed på nätterna. Drakes är färdigspelat.)
Postad 25 March 2008 - 15:15
Resume funktionen verkar ju inte helt färdigutvecklad. Det ska ju inte bero på hur man avslutar en uppspelning och det borde fungera med BD. Det kommer nog en fortsättning i kommande FW.
Fungerar med BD om man gör som jag beskrev, är nog inte meningen att man ska slita ut skiva när den används om du förstår vad jag menar...
Postad 25 March 2008 - 16:00
Fungerar för mig, dvs ljudet ur ps3 istället för psp.
Postad 25 March 2008 - 16:53
Ven avslutar förresten med att pausa och sen trycka ring?
Postad 25 March 2008 - 17:07
Vore ju totalt värdelöst om det var standardinställning efter Stop eller Eject.
Postad 25 March 2008 - 18:33
Äntligen en som har tänkt till. Bra BertilssonDen som intevill börja titta på eftertexten istället för början av filmen nästa gång man stoppar i den...
Postad 25 March 2008 - 19:47
Min Pioneer har en utmärkt resume som minns vart den var på STOP och EJECT.Äntligen en som har tänkt till. Bra BertilssonDen som intevill börja titta på eftertexten istället för början av filmen nästa gång man stoppar i den...
Dubbelstop avaktiverar RESUME.
Dessutom säger displayed RESUME för enkel stop och STOP för dubbelstop.
Så hade jag gärna haft det på PS3 också
Postad 25 March 2008 - 19:47
Optimist? Javisst.Morlock, är du optimist?
Iofs. det är bättre än pesimist, men man blir oftare glatt överraskad om man är det senare...![]()
Det är ju trots allt bara mjukvara/algoritmer så det är fullt möjligt på PS3.
Priset på AF är inte så konstigt eftersom det är en "unik" produkt med begränsad volym.
Iofs. sant, men om det nu varit en så lätt och billig uppgift så att man kan slänga in den som en gratis-uppgradering till en spelkonsol, så tror jag inte de skulle satsat på att släppa en produkt som AF som dessutum är den billigaste av de olika liknande prylar som finns (seriösa)..
AF är ju unik med att det faktisk funkar till skllnad på allt annat inbyggt skit som finns i olika apparater, och de som har utvecklat AF ligger i den absoluta spetsen när det gäller bildbehandling..
Redigerat av Dr. Death, 25 March 2008 - 19:48.
Postad 25 March 2008 - 20:14
Att begära AF-kvalitet är nog önsketänkande ja.Iofs. sant, men om det nu varit en så lätt och billig uppgift så att man kan slänga in den som en gratis-uppgradering till en spelkonsol, så tror jag inte de skulle satsat på att släppa en produkt som AF som dessutum är den billigaste av de olika liknande prylar som finns (seriösa)..
AF är ju unik med att det faktisk funkar till skllnad på allt annat inbyggt skit som finns i olika apparater, och de som har utvecklat AF ligger i den absoluta spetsen när det gäller bildbehandling..
Dock när man ser till vad de la ner för jobb på DVD-uppskalningen och SACD->PCM t.ex, och när de kallar det för "mosquito NR" (istället för block eller noise) så blir man nyfiken på vilket jobb det ligger bakom denna funktion, och därmed resultat. All annan vanlig block-NR och NR är i regel bara skrot som gör sig bäst avstängd.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 25 March 2008 - 20:15.
Postad 25 March 2008 - 21:03
DU kan nog ta bort [*]Support for subtitles via srt/sub/... files(FW 2.20).Resume funktionen verkar ju inte helt färdigutvecklad. Det ska ju inte bero på hur man avslutar en uppspelning och det borde fungera med BD. Det kommer nog en fortsättning i kommande FW.
Dessutom verkar det som att videofiler måste ha divx-ändelse för att fungera med undertexter. Stämmer det?
Passar på att uppdaterar listan.
PS3
- Use PS3 as sound output device when in remote play mode using PSP (FW 2.20)
- Support better linux drivers for the hardware, most important is the gfx chip. This will boost the PS3-linux community
- SDK for HW and SW development, not only games. Maybe certification by Sony is needed
- DVB-S, DVB-C and DVB-T with CA-support, not only DVB-T without CA-support
- both HDMI and optical sound output at the same time
- NFS and CIFS (windows file sharing) support
- Better GUI when browsing lots of files and folders
- Processor/gfx/unit temperature, fan speed, clock/date and other information on the PS button page
Use XMB while playing music(Already works with the ps button during playback)- Playlist support for video files, automatically based on folder and file name.
- IMG/ISO support
- Support for MATROSKA video filter
Support for subtitles via srt/sub/... files(FW 2.20)- DTS HD Master Audio
- FLAC support
/Bäckman (som just nu lirar Assassin's Creed på nätterna. Drakes är färdigspelat.)
Det är inte riktigt bekräftat ännu, men från vad jag läser på andra forum så stöds endast embedded subs, inte sub,srt filer
Inte nog med det. Det går inte heller att sätta defaultspårk för embedded subs och de följer inte DVD-sub språket. Man måste alltså välja svenska (eller hur man nu muxat in texten) varje gång
Redigerat av e3henri, 25 March 2008 - 21:29.
Postad 25 March 2008 - 21:29
Usch, inte lätt att vara pirat.Inte nog med det. Det går inte heller att sätta defaultspårk för embedded subs och de följer inte DVD-sub språket. Man måste alltså välja svenska (eller hur man nu muxat in texten) varje gång
Postad 25 March 2008 - 21:33
Usch, inte lätt att vara pirat.Inte nog med det. Det går inte heller att sätta defaultspårk för embedded subs och de följer inte DVD-sub språket. Man måste alltså välja svenska (eller hur man nu muxat in texten) varje gång
Postad 25 March 2008 - 21:45
Jag tryckte stopp på fjärren, tog ur skivan, stängde av, startade upp PS3an, tittade på en speltrailer, satte i skivan och startade den och vips var man tillbaka där jag slutade titta.
Tom rätt ljudspår och allt kom PS3an ihåg...
Vet inte om min 60GB USA PS3 har annan hårdvara som funkar bättre men det tvivlar jag på.
Postad 25 March 2008 - 21:51
Piratformat eller ej, men säg den DVD-spelare som inte klarar sub/srt filer idagUsch, inte lätt att vara pirat.Inte nog med det. Det går inte heller att sätta defaultspårk för embedded subs och de följer inte DVD-sub språket. Man måste alltså välja svenska (eller hur man nu muxat in texten) varje gång
Sony ska alltid vara lite knepiga...
Postad 26 March 2008 - 07:33
Postad 26 March 2008 - 09:15
Postad 26 March 2008 - 10:05
Äntligen en som har tänkt till. Bra BertilssonDen som intevill börja titta på eftertexten istället för början av filmen nästa gång man stoppar i den...
Provade förresten remote-funktionen igår. Tyckte att det laggade lite emellanåt, alltså när man bläddrade bland musiken på psp:n. Kan varit något tillfälligt också.
Postad 26 March 2008 - 10:29
Kanske beror det på att de själva äger stora film och musikbolag som de är så knepiga?Piratformat eller ej, men säg den DVD-spelare som inte klarar sub/srt filer idagUsch, inte lätt att vara pirat.Inte nog med det. Det går inte heller att sätta defaultspårk för embedded subs och de följer inte DVD-sub språket. Man måste alltså välja svenska (eller hur man nu muxat in texten) varje gång
![]()
![]()
![]()
Postad 26 March 2008 - 11:18
Kanske beror det på att de själva äger stora film och musikbolag som de är så knepiga?Piratformat eller ej, men säg den DVD-spelare som inte klarar sub/srt filer idagUsch, inte lätt att vara pirat.Inte nog med det. Det går inte heller att sätta defaultspårk för embedded subs och de följer inte DVD-sub språket. Man måste alltså välja svenska (eller hur man nu muxat in texten) varje gång
![]()
![]()
![]()
Inte så smart att släppa PS3 alls i så fall =) Först gör de en maskin som klarar att spela alla de vanligaste formaten för piratkopierade filmer och musik. Sen ser de till att man inte kan använda srt-subtitles om man inte köper filmerna
Får faktiskt säga att jag är lite överraskad hur liberala sony har blivit med ps3. Det enda piratskydd ps3an har är ju mot att kopiera själva ps3-spelen, och det kan man ju knappast klandra dem för. Men jag antar att det mest handlar om grupptryck, finns ju rätt många mediacenter-boxar på marknaden nu som klarar spela allt...
Postad 26 March 2008 - 12:50
Att begära AF-kvalitet är nog önsketänkande ja.Iofs. sant, men om det nu varit en så lätt och billig uppgift så att man kan slänga in den som en gratis-uppgradering till en spelkonsol, så tror jag inte de skulle satsat på att släppa en produkt som AF som dessutum är den billigaste av de olika liknande prylar som finns (seriösa)..
Dock när man ser till vad de la ner för jobb på DVD-uppskalningen och SACD->PCM t.ex, och när de kallar det för "mosquito NR" (istället för block eller noise) så blir man nyfiken på vilket jobb det ligger bakom denna funktion, och därmed resultat. All annan vanlig block-NR och NR är i regel bara skrot som gör sig bäst avstängd.
Jo, det är sant!
Men VAR hittar man funktionen, jag uppdaterade igår (man är ju tvungen om man vill kunna spela CoD4 online), men jag kan inte hitta det!
Postad 26 March 2008 - 15:16
Om man ändå måste sätta på tv:n för att gå till "remote play" på PS3:n, så är ju funktionen inte så kul längre...
Postad 26 March 2008 - 15:23
Vadå, det är inte jag som gör fel alltså?precis... det hade Apple tänkt på...
Hur kommer man då åt remote play via internet om jag inte är hemma?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
86 bilder
1544 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?