Kan jag på något sätt inaktivera nätverk så att jag bara kan köra usb?
Tacksam för hjälp
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Denon 3808CI *
Startad av
Unregistered659
, Jun 11 2007 20:49
587 svar till detta ämne
23 relaterade trådar
Postad 16 February 2008 - 15:30
Jag har kört via mediaserver på min denon och även via usb disk in i enheten, men verkar som att den buggar eller har problem med att man kör enbart via usb och INTE via nät. För nu när jag inte har nätsladd till enheten och väljer usb source så får jag bara network problem i menyn, såklart, jag har ju inte den kopplat till nätverk.
Kan jag på något sätt inaktivera nätverk så att jag bara kan köra usb? Tacksam för hjälp Postad 16 February 2008 - 16:28
Jag får också network error när jag kör utan nät, men sen startar USB-disken och allt fungerar normalt.
Kanske kan prova att byta från DHCP till fast adress? Postad 16 February 2008 - 18:33
Hej
Är det någon annan som tycker att det går väldigt långsamt elller knappt överhuvudtaget bläddra från låt till mappar. Jag får hålla på hur länge som helst och prova mig fram, man trycker och inget händer och sedan kommer det ev någon förändring. Är man inne i en mapp och skall gå till nästa mapp med låtar så tar det väldigt lång tid att komma dit. Möjligt är min Lacie 500GB externa hårddisk för långsam??? Tycker ni det går snabbt? Mvh Omar Postad 18 February 2008 - 21:41
Hej Testade med ett USB minne och då gick det snabbt att gå från mapp till mapp. Införskaffade en ny extern hårddisk Western Digital My book Esential 500GB. Möjligtvis går denna snabbare? att växla mellan mapparna jämfört med min gamla Lacie, men det går ändå långsamt. Bläddra mellan låtar går relativt bra, det är mellan mappar som det går långsamt. Har ej uppgraderat firmwaren än, kanske blir snabbare då? Tveksamt. Skall uppgradera snart, måste bara får kläm på hur man gör, har ingen router. Mvh Omar Postad 19 February 2008 - 00:11
Har funderingar på att skaffa mig en 3808 och har en fråga.
Går det att ansluta en kortläsare på USB-ingången och sedan spela musik från tex SD-kort? Postad 29 February 2008 - 10:03
Nån som kör med hdmi-växeln i 3808:an? Ger det lika bra bild som att köra hdmi rakt in i tv:n?
Postad 29 February 2008 - 21:28
En kort fråga, nollställs alla intällningar vid firmwareuppgradering? Min är 6 månader nu och har aldrig uppgraderat ännu, har ingen lust gå igenom alla inställning när det fungerar nu
//P-E Postad 01 March 2008 - 10:35
För att man ska kunna göra firmwareuppgradering första gången måste man nollställa receivern (annars får man bara login failed när man försöker köra uppdateringen).
Dina inställningar kommer alltså att nollställas om du inte har gjort en master reset tidigare. Om man vill uppgradera sin firmware ytterligare en gång så krävs det ingen master reset. I senare firmware's så finns det en funktion i webbgränsittet där man kan spara undan sin konfig för att senare återställa den om något gått fel. Postad 01 March 2008 - 16:53
Hej
Din 3808 är ju 6 månader gammal och då kan jag tänka mig att man måste köra reset för första firmwareuppgradering då din firmware är äldre. Min är inköpt för ca 1månad sedan med Firmware 1.57 och jag gjorde ingen reset och uppgraderade till 1.70 utan att mina inställningar försvann. Tog många timmar, fick till sist connection failed, provade på alla sätt tills det bara funkade. Denna är för USA, men jag följde denna beskrivning och anvisning av den senare firmwareuppdateringen längre ner http://usa.denon.com...ate-Web1128.pdf Mvh Omar Postad 03 March 2008 - 18:41
Som vanligt så finns det inga "update news" fy Denon,men det brukar ge sig om man kikar på AVS forumet,dom har dock inte fått version 1.70 ännu....tror jag : ) Länk: http://www.avsforum....ad.php?t=995566 Mvh Nicke Postad 11 March 2008 - 18:27
Såg just att Homecinemachoice har lagt upp ett test av 3808:an från januarinummret på sin hemsida.
Länk: http://www.homecinem...HCC_151_056.pdf Postad 11 March 2008 - 20:31
Är det rätt uppfattat att man via hdmi kan skicka en 1080/24p signal från en bd-spelare in till 3808:an och sedan vidare till sin tv med signalen helt "orörd" alltså pass-through?
Postad 12 March 2008 - 06:46
Det är korrekt. Jag kör min PS3 via 3808:an till en BenQW10000, och får 108024P signal. Postad 12 March 2008 - 11:48
Kanon, tackar! Postad 26 March 2008 - 19:04
Hej!
Skulle precis köpa en Denon 3808, men läste då att den bara klara FAT32 formatering och inte NTFS. Är det något Denon kommer att uppdaterar så den klarar NTFS eller är det helt kör? Det känns stenåldern att köra diskarna på FAT32. Är det någon som vet om det finns ett vettigt alternativ till Denon 3808 i samma prisklass? /Jonas Postad 28 March 2008 - 00:23
NTFS introducerades med windows NT 3.5x som kom 1994. FAT32 kom 1996. På vilket sätt känns det stenåldern att använda FAT32? Postad 28 March 2008 - 15:00
Nu är väl det "moderna" sättet att koppla diskar/lagring till 3808:an via nätverk (nas) och inte usb? Då kan du ha vilken typ av formatering som helst på diskarna så länge det är UPnP kompatibelt
Haen Postad 28 March 2008 - 15:34
Hej!
Ok, så det ska inte vara något problem om man går via en NAS server, oavsett om det är NTFS och inte FAT32. Vilka protokoll krävs det av NAS servers för att det ska fungerar ihop med Denon 3808? Är det någon som har testat Denon 3808 ihop med en NAS server och vet vilken konfiguration som fungerar bra? Är det tex. långsamt att byta/söka låtar. Är det begränsningar hur långa fil och mapp namn får vara? Fungerar åäöÄÖ? Tack på förhand! /Jonas Postad 28 March 2008 - 16:31
För att FAT32 inte klarar större filer än 4GB kanske? Man vill ju gärna kunna lagra DVD isos och media i HD-format, då går FAT32 fetbort! Nej, bort med FAT32-skräpet! Postad 28 March 2008 - 16:40
men du kan ju inte spela DVD iso el MKV filer med 3808 ändå... säg mej vilka mp3 el FLAC filer som är större än 4GB. jag har inga i min samling iaf... Postad 29 March 2008 - 00:37
Problemet är att man har samma NAS server till både musik och video...
/Jonas Postad 29 March 2008 - 18:29
Någon som vet något smidigt sätt att justera volymen på subben utan att dra igång testton?
Postad 30 March 2008 - 00:36
Har nu hunnit med att köra lite filmer med den nya förstärkaren. En väldigt bra förstärkare i många avseenden men en sak är jag besviken på. de kanske inte beror på förstärkaren utan rummet eller annat. Jag har Dali Helicon 400 samt 200 som högtalare och kör än så länge "bara dvd". Problemet är att när man lyssnar på DVD-audio eller ser en film i DD eller DTS så känns de som att bakhögtalarna knappt är på. man hör de knappt. Har kört auto kalibrering och undrar om jag tog lite konstiga lyssningspositioner om de kan vara de. Har en hörn soffa och körde ifrån alla sittplatser på den och dns tår ju väldigt nära en av bakhögtalarna. Om man har ett homogent ljud som ska låta på ett sätt så att de låter som ett ljud man inte vet vad de kommer ifrån så tycker ajg center positionen för ljudet är framför lyssningspositionen. Jag har prövat med att gå in på inställningarna på förstäkaren och ökat avståndet mellan LP och bakhögtalarna och de blev lite bättre men fortfarande tycker jag att frontarna tar allt för stor plats.
Jag har ju dali Helicon 200 de som är vägghögtalare så de är ju lite vinklade framåt så att säga och de är uppsatta jämsmed soffan vilket kanske inte är de bästa så de kanske är bättre om de sitter bakom eftersom de är vinklade? men de är nått som man inte ändrar bara sådär för de är betongvägg:P Är de nån som kan hjälpa mig med lite tips eller liknande? Postad 31 March 2008 - 22:13
Finns det nån möjlighet att få trådlöst nätverk till 3808 via nån extern enhet? Eller är det bara kabel som gäller från router?
Postad 31 March 2008 - 22:35
En trådlös brygga torde ju funka bra, den är ju till just för att konvertera ethernet till wlan.
Postad 03 April 2008 - 16:26
Alla som har en 4308 o 3808 så rekomenderar jag att ni uppdaterar programvaran i den! den löser bl.a buggar med webradion så nu funkar det helt perfect!!!!!
Postad 03 April 2008 - 20:34
kan något hjälpa mig hur jag koplar RCl boxen från Canton RCL till Denon 3808
TACK Bifogad fil(er)Postad 08 April 2008 - 17:25
du får antingen ha ett externt slutsteg för att koppla stärkare ->box-> steg .. alternativt använda tape loopen. sen hur man gör dom där grejerna får jag överlåta till de mer kunniga i tråden. Postad 09 April 2008 - 08:55
Hejsan på er. Fick hem 3808:an igår och fick igång den hyfsat bra på direkten.
Undrar dock om en sak. Körde Spiderman 3 på ps3an med Dolby TruHD valt som ljudformat på filmen. Då ska det väl stå på förstärkaren att den avkodar Dolby TruHD? Nu står det bara PCM till vänster där, inte Dolby TruHD lite längre åt mitten där den ikonen finns. Kör med HDMI från ps3 till förstärkaren. Inställt på HDMI som ljud ut på ps3an. Postad 09 April 2008 - 12:26
Så som jag har uppfattat det klarar ej ps3 att skicka trueHD som bitstream utan den avkodar ljudet internt och skickar PCM till receivern som indikerar att den tar emot just PCM. Postad 09 April 2008 - 14:20
Ah ok ja det förklarar en del. Är det samma sak med de andra ljudformaten också då?
Sen en annan grej, är det någon annan som har krångel med 3808an och Netgear WPN824v2 routern? Min router dör så fort jag kopplar in förstärkaren i den och börjar funka så fort man tar ut den. Väldigt irriterande. Postad 10 April 2008 - 16:46
JocPoc:
Prova att slå av UPnP i routerinställningarna, borde fungera sedan.
Postad 10 April 2008 - 18:19
Hej
Har blandat ihop nätsladdarna vid min renovering, vet inte riktigt vilken som går till förstärkaren. Jag hittade nu bara en som var ojordad, är det den? jag trodde apparaten hade en jordad elkabel? Någon som kan snabb kolla på sin kabel om den är jordad i stickkontakten eller inte. Mvh Omar Brännström Postad 10 April 2008 - 18:47
Hej!
Min Denon 3808 har en ojordat nätsladd iallfall, blev också överraskad att den inte var jordad. /Jonas Postad 10 April 2008 - 20:35
Hej Tackar! Jordade nyss mitt vardagsrum, delvis för jag har dator, säkrare samt att jag läst att bildskärmarna skulle stråla mindre? Men jag läste även att en del påstod att jordat var bra för att få bättre ljud från sin ljudanläggning, men det hjälper ju inte i vårat fall med denna förstärkare då den och sin sladd inte är jordad. Vad vet jag?? Jag hittade ju alla fall rätt sladd Mvh Omar Brännström Postad 16 April 2008 - 12:49
hur gör man fabrik återställning på DENON 3808 .
Kan inte längre blädra med mina fjärkontroler i menu mvh jag fixade det. Redigerat av Unregistered1200, 16 April 2008 - 13:43. Postad 20 April 2008 - 10:37
Har ni som har denna gjort inställningarna med mätmicken, Har ni gjort som det står i handboken och mätt på minst 6 platser elle kan man ta bara typ3 st. Körde en snabb mätning och använde 5 platser men jag tycker inta att det blev så bra ljud som jag förväntat mig. Basen liksom försvann. Såg att nivån på den hamnade på -12 övriga högtalare var på +3 till +5.
Mina golvhögtalare blev inställda som small med delning på 40Hz. I menyerna hade jag ställt in LFE+Main för sub. Ja i alla fall tänkte jag köra en ny mätning sen jag skaffat ett stativ att ställa micken på. Postad 28 April 2008 - 22:02
Har kopplat in nätverkskabel till routern och får igång internet radion men jag hittar inte mina filer som jag delat ut med windows media playern. Vad kan var fel då?
Postad 28 April 2008 - 22:33
Måste hårdisken var i Fat32 när man går via nätverk eller är det bara för USB-anslutning?
Postad 02 May 2008 - 12:08
Har precis börjat att leka med min Denon men får huvudvärk av remoten (RC-1068)! Börjar misstänka att något är helt galet eller så är jag totalt förvirrad. Bara en så enkel sak som att lyssna på en internet radio station och så vill jag bläddra till nästa station. Hur gör jag det? Jag har lagt in dom som A1, A2 osv. och då tror man ju att CH+/- vore en bra knapp att trycka på. Nepp, fungerar inte. Då provade jag CH SEL/ENTER knapparna utan något resultat. Så, antingen är min remote dead on arrival eller så är det något väldigt självklart som jag har missat. Någon som kan sparka mig i rätt riktning? Det kanske finns en manual som beskriver remoten på ett bra sätt?
Postad 02 May 2008 - 21:13 Gå in i Windows Media Player, under bibliotek -> fler alternativ. Klicka på fliken bibliotek och sedan konfigurera delning. Network Audio är Denon spelaren. Klicka på den och ge den tillträde till att dela dina media filer. Så långt har jag kommit, sedan är det stopp Postad 02 May 2008 - 23:12
Hmmmm, måste musikfilerna som man vill dela med sig av ligga i mappen "Delad musik"?! Jag har en nätverksdisk där all musik ligger. Den är monterad och samtliga filer är inlagda i media spelaren. Fungerar bra men går tydligen inte att dela ut. Kan det vara så illa? Eller är jag bara "trött"? Postad 03 May 2008 - 18:07
Jag har fått problem med uppspelning från USB disk sen jag uppdaterade till firmware 1.69/1.70.
1. Låten visas i GUI och på förstärkarens display. 2. Jag trycker vänster för att se låtlistan 3. Låtlistan kommer upp på förstärkarens display, men ej i GUI 4. Jag trycker en gång till (vänster,upp eller ned) då kommer låtlistan upp både på förstärkarens display och i GUI Kanske inte nån katastrof, men irriterade. Någon annan som har detta problem? Redigerat av Unregisteredb8bcc3ae, 03 May 2008 - 18:10. Postad 04 May 2008 - 20:43
Jag har exakt samma problem. Den hittar alla filer som ligger i "Delad musik" på datorn men inget på nätverksdisken. Detsamma gäller min 360. Ingen som har nån lösning på detta? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |