Sharp Aquos LC-46XL1E
(TV)
Rapporterad
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-42XL2E
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-46XL2E
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-52XL2E
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-42XL2S
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-46XL2S
(TV)
Rapporterad
|
1
|
(10)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-52XL2S
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser |
1080p/24 (575 inlägg)
|
12 år sedan |
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlägg)
|
15 år sedan |
Samsung A656 eller Sharp XL2S (28 inlägg)
|
17 år sedan |
Sharp LC-52XL2S eller Samsung LE-52A656 (7 inlägg)
|
17 år sedan |
Sharp™ - XL1E- FullHD LCD (253 inlägg)
|
18 år sedan |
Vilken 46-47" (52 inlägg)
|
18 år sedan |
Sharp SE94U (SE= SPECIAL EDITION) (7 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 12 December 2007 - 00:32
Nu har den anlänt.
Den har varit uppackad för att kolla eventuella transportskador, det fanns inga vad jag kunde se.
Fint! Då kanske vi kan delge varandra bildinställningarna. Jag har 46 tummaren. Vad kör du för källa till teven? Själv har jag ps3.
Analog eller digital tv? Lägg gärna upp dina bildinställningar när du kalibrerat klart...
Postad 12 December 2007 - 08:21
Fint! Då kanske vi kan delge varandra bildinställningarna. Jag har 46 tummaren. Vad kör du för källa till teven? Själv har jag ps3.
Analog eller digital tv? Lägg gärna upp dina bildinställningar när du kalibrerat klart...
Jag kommer att ha två bildkällor, en HTPC och en Kathrein UFS-910 HD mottagare. Funderar på att införskaffa en Blue-Ray spelare under våren med, men har ännu inte bestämt mig om detta.
Visst jag lägger gärna upp inställningarna här när jag kalibrerat bilden, men det kommer att ta ett tag innan jag kommit så långt. Det är mycket som skall göras i vardagsrummet innan jag kan montera upp TVn.
Postad 13 December 2007 - 22:43
(inkl gärna även storlek på TV, avstånd samt typ av digital mottagare/leverantör)
Även om man helst ser HD och bluray såklart får man väl leva med en del gamla kanaler ett tag...
Postad 13 December 2007 - 23:15
Försäljaren sa då att det senaste prelimenära som Sharp har sagt till honom är att man kommer att släppa XL2S den 11 januari och att den har varit boxer godkänd ett tag men att man väntar på att sälja slut XL1 som någon nämnt tidigare.
Postad 14 December 2007 - 00:23
Postad 14 December 2007 - 09:06
Postad 14 December 2007 - 17:18
Tackar och bugar för tipset. Intressant och positiv review som sagt. Speciellt också att bildkvaliteten är mycket bra även för standard tv.Tack Enator. Var ju en positiv review som gav en del tips också, t.ex. om hur man slipper black crush.
DOCK....det testade exet hade bandning
Som sagt slutsatsen: Bra TV om man får ett felfritt exemplar...känns som jag hört det förut
Postad 14 December 2007 - 19:31
Postad 14 December 2007 - 20:28
Jag har ladat upp en bild till i mitt galleri...
Postad 14 December 2007 - 21:29
Tackar och bugar för tipset. Intressant och positiv review som sagt. Speciellt också att bildkvaliteten är mycket bra även för standard tv.Tack Enator. Var ju en positiv review som gav en del tips också, t.ex. om hur man slipper black crush.
DOCK....det testade exet hade bandningVad f-n håller Sharp på med??? Eller finns detta även på andra LCD:er?
Som sagt slutsatsen: Bra TV om man får ett felfritt exemplar...känns som jag hört det förut
Jo tråkigt med bandingen. Fast har själv aldrig sett banding på dom XD1'or jag sett i butik. Har sett att andra tillverkare dras med clouding och annat. Kollade ett par Blu Ray också på en ur LG LY eller LF full hd serien förra veckan och den hade ganska ful backlight bleeding som verkar vara ett av LG's problem ... Verkar som man ännu måste räkna med ett eller annat problem om man väljer lcd. Måste nog ändå säga att Sharp sett bäst ut av alla
lcd'n jag sett - har aldrig märkt banding då som sagt. Har heller inte sett t.ex Samsungs nya F86/F96.
Postad 16 December 2007 - 07:17
Och jag måste säga att jag är positivt överakaskad. Vilken underbar bild (helt okalibrerad ännu så länge.
Jag skall under dagen försöka hinna med att köra igång Kathreinen för att kunna kolla lite på HD-kanaler...
Redigerat av devils, 16 December 2007 - 07:18.
Postad 17 December 2007 - 10:59
Undra hur många som kommer att reklamera sina LCD denna gång.
Många är ju inte så petiga och ser det inte som ett problem.
Det man inte ser/vet lider man ju inte av, bandningen syns oxå kanske bara tydligt i vissa scener osv.
Men kanske borde Sharp lösa problemet från källan istället för att låta sina kunder ta smällen.
Jag var inne på att köpa Sharp en gång i tiden men efter lite läsning "bandning/Buzzing" föll dom bort.
Man trodde att dom löst detta nu men det verkar ha blivit ett "trademark" för Sharp.
Klart synd för denna modell verkar ju klart lovade.
Pros
Exceptional detail and resolution in [Dot by Dot] mode (which also allows for 1:1 pixel mapping and 0% overscan)
[100Hz] doubles motion resolution without introducing significant artifacts
Very good blacks and excellent shadow detail for an LCD
One of the best SD performers for an LCD of this size due to good scaling and video deinterlacing
Excellent film mode deinterlacing even in 1080i
Handles 1080p/24 signal well therefore removing telecine judder
Good connectivity with 3 HDMI ports and (at last) a dedicated component input
Independent input memory settings, though [Movie Mode] (see Cons) affects all inputs
Elegant "Slim-line" design with slim depth and thin bezel
Gorgeously styled remote control (but could be better ergonomically; see Cons)
Pin-sharp user menu and EPG rendered in high-definition pixels
Can automatically recognise and label connected HDMI devices
Table top stand swivels
Cons
Uneven screen uniformity (horizontal and vertical "bands")
Red push
No user menu white balance control for greyscale calibration
Limited viewing angle (less than 30° off-axis)
Only [Movie Mode] gives the best gamma profile without obscuring shadow detail
Slow user menu/ EPG navigation
Some important functions on the remote hidden in the flip-away compartment
Table top stand needs to be assembled then attached to TV
Redigerat av hakan_lars, 17 December 2007 - 11:08.
Postad 18 December 2007 - 19:56
Har en 42xd1e sen tidigare som ska in på fix för just detta och förutom den biten så är jag extremt nöjd med den.
Men nu har jag nog blivit lite surrskadad så jag önskar vekligen att denna tv kan vara tyst.
Sen ang den eventuella bandingen, om den finns, är det berkligen så illa så att det syns vid tv/filmtittande?
jag har inte märkt nått på min xd1e.
Det man ser på bildern är ju alltid på enfärgade bakgrunder och det är inget jag tittar på allt för ofta
Visst kan man tycka att en tv för över 20k ska vara felfri, men ju mer man läser ju mer förstår man att alla modeller har ett eller annat fel de släpas med.
Men är XL2an tyst och man inte lider av den eventuella bandingen vid tv/film tittande så tycker jag att den låter riktigt intressesant.
det verkar det som inwarehouse höjt priset till 21,900:- på 46"
man kanske ska vänta ett tag så 2S släpps och den börjar komma in i lager, men jag vill ha en ny tv nu!!
Postad 19 December 2007 - 11:12
För dom pengarna som denna modell kostar finns det ju gott om andra alt som ej har bandning.
Verkar som Sharp har taskig check på deras LCD innan dom lämnar fabrik.
Bättre sälja på kunderna problemen än att rätta till sitt produktions led el ?
Sharp måste ju veta om att deras rykte inte är på top efter deras tidigare problem med just bandning/buzzing.
Att man då inte åtgärdar problemet är klart skrämmande.
Visst denna LCD kanske inte lider av buzzing men bandning är ju inte vad man vill ha när man slantar 20k+
Hur kul är det att ha en grym LCD med bra bild/svärta och som sedan har bandning i bakgrunden det går bort.
Postad 21 December 2007 - 13:13
Jag har beställt en Sharp 42X20E.
http://www.nordicele...m?categoryId=13
Postad 27 December 2007 - 11:05
Det verkar även som att den är så pass allvarlig att det syns vid spel, mörka partier och panoreringar i filmer, riktigt tråkigt då jag gillar bilden som sharp gett på SD signal i deras tidigare apparater och det har den även fått bra kritik för i XL2
just nu står jag i valet mellan denna och Toshiba 47Z3030D och det känns som jag byter sida varje dag och
Sonys X3500/X3000 känns alldeles för dyr
Postad 27 December 2007 - 13:49
Postad 29 December 2007 - 17:03
Sökte lite på internet och hitta ett ställe med sjysta priser på x20 och xl2. Klart värt att kolla in.
Jag har beställt en Sharp 42X20E.![]()
http://www.nordicele...m?categoryId=13
+5%
Fast just 42x20e blir billigare ändå.
Redigerat av Chippe, 29 December 2007 - 17:07.
Postad 29 December 2007 - 17:08
Samma här, valet är mellan Sonys X3500, Toshiban Z3030D och XL2. Vet nån om XL2:an har fläkt. För jag har för mig att både tosh och Sony har fläkt.
Toshiban har ingen fläkt...
Postad 30 December 2007 - 10:59
Jag har fått för mig att det endast är Plasma skärmar som har fläktar, eller har jag fel?
Postad 30 December 2007 - 13:14
Sharp LC-46XL2E i lager på dustin nu.
jag pratade med dem innan jul å de hade de 4st på ingång å ingen reserverad.
men 25,990:- känns lite dyrt, spec när de verkar vara importerade. ( OBS - Engelsk meny & manual )
Postad 30 December 2007 - 18:22
men 25,990:- känns lite dyrt, spec när de verkar vara importerade. ( OBS - Engelsk meny & manual )
Nu tror jag inte att det är någon "ko på isen" för detta med manualen eller menyn, manualen laddar man hem på svenska via Sharp.se och menyn ställer man väl in redan i inledningsmenyn när man startar tvn första gången, och alla apparater jag sett har minst tio språk man kan välja mellan, så dett är sannolikt en europamodell där svenska finns med.
MEN, det är frågan om vad/om man får för fördel av att den svenska modellen är boxergodkänd?
Jag har inte fått leveransbesked ännu på min XL2:a som jag beställde för läääänge sedan, men i förra veckan var den fortfarande inne på boxer för godkännande...gäsp
Redigerat av Haddirajan, 30 December 2007 - 18:23.
Postad 30 December 2007 - 21:04
Sonys X3500/X3000 har fläkt, som även ska låta en del
![]()
Sharp LC-46XL2E i lager på dustin nu.
jag pratade med dem innan jul å de hade de 4st på ingång å ingen reserverad.
Tack för infot, känns som det blir antingen en tosh eller Xl2 nu. Får se hur det blir under jan. Kommer inte XL2 innan feb så får man väl köpa en tosh.
Postad 06 January 2008 - 18:18
Det är sannolikt inte ens 11 januari som gäller, för jag har inte fått något leveransbesked ännu. Beställde tvn i oktober.inga nya datum för XL2S ännu? Fortfarande 11 Januari som gäller?
hmm vad är egentligen skillnaden mellan XL2E och XL2S?
XL2S är den svenska Boxergodkända modellen. Dock så verkar den inte godkänd ännu enligt boxers hemsida.
Postad 06 January 2008 - 22:04
XL2 vs Z3030 vs X3500 Denna jämförelse syftar att utifrån HDTVTests texter, göra en jämförelse av de jämbördiga XL2 & Z3030.
Detta är en icke fullständig/genomarbetad redovisning av mig; som jag strävat objektivt -
jag vill numera bara köpa Sony som jag anser ger bäst prestanda per (lite dyr)peng.
I jämförelse av HDTVtest:s Recensioner av XL2 & Z3030 så framkommer:
(OBS: 42" ger lättare en bra bild än 47")
42XL2 (ASV-panel) har tydlig röd-överdrift och går inte att D65-kalibrera (glöm naturlig färg) & en svåröverkomlig svartkross (men då bra svartdetalj) & banding & dålig vinkel & kan inte köra 24P med 100hz & seg Meny/EPG (snygg), & Fot måste monteras.
XL2 är jädra bra på SDTV och 24P & 100hz & svärta & pixelmapping & videoprocessing & autoHDMI+döpa & TextTVminne & superSmal.
47Z3030 ((S?)-IPS-panel) anses ha den bästa video-processingen deinterlacingen,
färgkalibreringen (men inte vitbalans i gråskalan), och bra svartdetalj, vinkel, 100hz & ljud (Sharp nämns inte - men har nog lika bra ljud), dock måste 24P (film) köras interpolerat med 100hz. Z3030 har sämre 24P/100hz än XL2. Bra på SDTV men ful EPG.
Z3030 med svärta som är över LCD-genomsnittet, men dålig svärta för en hiend-LCD.
Har bara globala inställningar. Normalstorlek. Övriga storlekar & tvillingmodellen ZF355 har bättre S-PVA-panel. Dock vet vi inte om de ger bättre bild/svärta. Testat exemplar hade "Mild backlight bleed and uneven screen uniformity (clouding/banding?)". Blödning har jag dock sett skrivas om av flera på AVforum mm, så det är troligen ett vanligt fel, (liksom Sharps bandning).
Saknar en shootout mellan XL2 vs Z3030. Saknar en förklaring i Z3030-recensionen
om hur den klarar SDTV egentligen, och med 100hz - det är motsägelsefullt.
Båda har en dålig Fjärr (men Sharps är snygg) och bra pixelmapping (Sharp bäst) och SnurrFot.
Sharp fortsätter banda och ha för stark rött - detta är allvarliga fel.
Bandingen må bara synas vid typ panorering av himlen, men är lika allvarligt som pixelfel. Presterar fint i övrigt.
47Z3030 presterar bra på allt utom svärta (och att den har globala inställningar).
Z3030 är tillgänglig nu medan XL2 väntar på Boxergodkännande.
Z3030 har enligt testaren den bästa videoprocessingen interlacingen & calibreringen
han testat på någon TV (slår Sharp/Sony/Pio).
Ändå så finns tydliga svagheter i 24P/100hz (HDTVtest förklarat) & SDTV (ej förklarat).
Eftersom så många av oss vill kolla på SDTV & DVD så är detta viktigt.
Från HDTVtest: Dessa två TVs jämfört med svindyra 40X3500 så har X3n00 en inte så bra deinterlacing,
och störande autodimming vid mycket svart, den har fläktljud (kan vara obetydligt), och den kan ha lite clouding, saknar snurrFot.
I övrigt så har X3n00 'bättre/lika bra/nästan lika bra' egenskaper än XL2/Z3030.
Sony har redig byggkvalitet & garanti. Men premium-pris.
W3000 är inte bred men den saknar 100hz mm, och den surrar lite med.
Så vilken är bäst av Sharp XL2 & Toshiba Z3030?
47Z3030 är en tum mer bild än 46XL2, men billigare och mer tillgänglig.
ZF355 är faktiskt mer likvärdig XL2. 40XL2 kan jämföras med W3000 med.
Sharp har haft fel-problem sedan XD1 och tydligen har XL2 oxå banding-problemet.
Sharp är mer ojämn med bra och dåliga egenskaper. Z3030 är inte superkvalitet men verkar klara det mesta riktigt bra, och svagheterna kan säkert de flesta leva med på en sån billig hiend. Jag tror Toshiba gjort en "Samsung" (fast på ett bra sätt) genom att göra en TV som är lite plastig men som klara det mesta (riktigt) bra men är inte på (dyr)-topp i något. Just att 47Z3030 har en S?-IPS-panel (LG/Philips) medan resten är S-PVA och alla panelerna är inköpta och troligen inte av senaste (dyr)-snitt, gör att prestationen mellan Z3030-storlekarna är (möjligen) som störst.
Sharp tillverkar sina egna ASV-paneler i sin Kameyama-fabrik, och med tanke på tidigare erfarenhet så är samma problem mer eller mindre frekventa i storlekarna (46" värst).
Z3030s S?-IPS-panel(billig S-PVA?) är klart sämre speciellt på svärta än Sharps ASV-panel som är lite sämre än Sony/Samsungs S-PVA.
Sammantaget så är Z3030 mycket prisvärd i alla storlekar och bättre köp än XL2. XL2s styrka är främst SDTV & 24P & 100hz & (troligen) bättre respons/mindre lagg & Smal. Men det motiverar inte de (troliga) extra tusenlapparna. Jag uppskattar en 47Z3030 vara (beaktat prisläget) minst 1000kr mer värd än 46XL2... bara svärta inte är så viktigt för dig.
Alltså: om du köper en 46XL2 så borde den kosta minst 1-2000kr mindre än du betalt. Plus att den Boxer-godkända XL2S kommer kosta 1000kr mer än XL2E. (Varför måste bara Sharp göra en försenad Boxer-variant för bara Sverige?). Troligen kan större vinst göras på att importera XL2 än Z3030 (som är så lågt prissatt). XL2 har oxå mer incitament att falla i pris. Tittar på på XL2/X20-tråden så är (vissa) fulla av förväntan, medan Z3030-tråden & även ZF355-tråden mycket aktiva av alla ägare.
Z3030 är mer intressant/"nyhet" än XL2 (som förståss är spännande den med).
Bästa kvalitet ger dock Sony anser jag.
Allt som skrivits är utifrån HDTVtest som jag kompletterat med egen kunskap & åsikter, dock med objektivitet.
Redigerat av toler, 06 January 2008 - 23:56.
Postad 08 January 2008 - 21:02
XL2E är "Europamodellen" medan XL2S är den svenska (eller möjligtvis skandinaviska) och boxergodkänd. Därav att release dröjer lite.hmm vad är egentligen skillnaden mellan XL2E och XL2S?
Postad 08 January 2008 - 21:10
Sorry...redan besvarat såg jag...XL2E är "Europamodellen" medan XL2S är den svenska (eller möjligtvis skandinaviska) och boxergodkänd. Därav att release dröjer lite.hmm vad är egentligen skillnaden mellan XL2E och XL2S?
Postad 09 January 2008 - 18:18
Hej, Denna modell ligger inom Q1 (under Mars). Vi inväntar bl.a Boxer godkännande på denna, innan vi kan releasa den i Sverige. OBS LC-46XL1 E finns för omg leverans. PS
Postad 09 January 2008 - 18:33
Postad 09 January 2008 - 19:01
Postad 09 January 2008 - 20:13
Förlåt, men likvärdig? Menar du Sony D3000 så är ju den t ex inte full HD.Dom verkar ha svårt att bestämma sig i japan, man börjar undra ifall det blir en svensk version av XL2E, den kanske skulle få prismässigt svårt att konkurrera med likvärdiga D3000 i mars, säkert falska löften!, jag tror sharp satsar på SE94U istället, en svensk version eller ej, hur som helst har man ju chansen att köpa en D3000 extremt billigt i mars om inte annat
![]()
..
Visserligen har den fått extremt bra kritik och har ett bra pris.
Intressant med SE94U! sist jag pratade med Sharp sa de att inga nya modeller fanns i sikte inom den närmsta framtiden (efter XL2 och X20). Men som sagt de har ju inte ens klämt fram dessa ännu....
Postad 09 January 2008 - 20:49
jag fick ett tråkigt mail från sharp idag...
![]()
Hej, Denna modell ligger inom Q1 (under Mars). Vi inväntar bl.a Boxer godkännande på denna, innan vi kan releasa den i Sverige. OBS LC-46XL1 E finns för omg leverans. PS
Om detta är sant så tappade Sharp just en kund på XL2 52", om de inte lånar ut en Xl1 under tiden jag väntar på den beställda. Det ska jag ta när min försäljare ringer och lämnar leveransbesked.
Annars är det klent med HDMI 1.3 LCD vad jag kan se på en sortering på Prisjakt, nån som har tips?
Edit: Vid en närmare titt så är det svårt att hitta nån kompetent kandidat som på papperet är lika bra lisom XL2. Kanske bättre att vänta då, men man lackar ju lite...
Redigerat av Haddirajan, 09 January 2008 - 21:42.
Postad 09 January 2008 - 22:52
Visserligen har den fått extremt bra kritik och har ett bra pris."
likvärdiga, ja har sett den i verkligeheten!! grym bild och allt..
1080p är INTE ett måste, jag var nästan nöjd med bilden på D3000 förutom blackcrush och glorier och lite eftersläp i panoreringar i vissa fall... vågar påstå att D3000 som är billigare är likabra som XL2E...
D3000 är enormt kompetent över många andra områden om man jämför med äldre modeller,
för den har ju massor med ny teknik, så jag jämför apparaterna som likvärdiga iom, alla finesser och med tanke på att dom verkar ha fel på samma saker i panelen... mest priset som skiljer...
Såååå...
SE94U har 1000 högre kontrast än XL2E, det låter lite, men jag tror det är en viktig aspekt... bla. för att XL2E & D3000 sägs inte visa alla gråskalor rätt och har släpningar i bilden och även blackcrush, jag tror att det har nått med det här att göra, därför jämför jag D3000 och XL2E som likvärdiga
D94U... som jag tror blir den stora favoriten... men det är bara en gissning ennu så länge,
om den här tv'n nu har en helt ny panel så kan det innebära slutet på alla bild problem?, men det återstår att se
Den stora fråga iaf. för mig, hur stort skillnanden mellan 1000 i kontrast och vad kommer förändras av det?
Postad 09 January 2008 - 22:53
jag fick ett tråkigt mail från sharp idag...
![]()
Jamen herregud
Postad 10 January 2008 - 01:17
Se vad de säger på KungsTV då om detta.Om detta är sant så tappade Sharp just en kund på XL2 52", om de inte lånar ut en Xl1 under tiden jag väntar på den beställda. Det ska jag ta när min försäljare ringer och lämnar leveransbesked.
Annars är det klent med HDMI 1.3 LCD vad jag kan se på en sortering på Prisjakt, nån som har tips?
Edit: Vid en närmare titt så är det svårt att hitta nån kompetent kandidat som på papperet är lika bra lisom XL2. Kanske bättre att vänta då, men man lackar ju lite...
Importera en XL2E med operfekt tuner är bra val. XL2S är ett sjukt skämt,
finns ju ingen annan tillverkare som gör en modell bara för sverige.
Finns ju Sony Toshiba som får bra betyg.
D94U-kontrasten är 27,000:1 mot XL2s 10000:1, så 94an har mer kontrast än F86."Förlåt, men likvärdig? Menar du Sony D3000 så är ju den t ex inte full HD.
Visserligen har den fått extremt bra kritik och har ett bra pris."
likvärdiga, ja har sett den i verkligeheten!! grym bild och allt..
1080p är INTE ett måste, jag var nästan nöjd med bilden på D3000 förutom blackcrush och glorier och lite eftersläp i panoreringar i vissa fall... vågar påstå att D3000 som är billigare är likabra som XL2E...
D3000 är enormt kompetent över många andra områden om man jämför med äldre modeller,
för den har ju massor med ny teknik, så jag jämför apparaterna som likvärdiga iom, alla finesser och med tanke på att dom verkar ha fel på samma saker i panelen... mest priset som skiljer...
Såååå...
SE94U har 1000 högre kontrast än XL2E, det låter lite, men jag tror det är en viktig aspekt... bla. för att XL2E & D3000 sägs inte visa alla gråskalor rätt och har släpningar i bilden och även blackcrush, jag tror att det har nått med det här att göra, därför jämför jag D3000 och XL2E som likvärdiga
D94U... som jag tror blir den stora favoriten... men det är bara en gissning ennu så länge,
om den här tv'n nu har en helt ny panel så kan det innebära slutet på alla bild problem?, men det återstår att se
Den stora fråga iaf. för mig, hur stort skillnanden mellan 1000 i kontrast och vad kommer förändras av det?
hur som helst har man ju chansen att köpa en D3000 extremt billigt i mars om inte annat
Angående svagheterna du säger är lika hos D3000 & XL2 så kan jag inte hålla med, var har du fått detta ifrån?
XL2 har rödposh och många har banding. Sony har inte dessa problem. Även svartkross och dålig gråskala känner jag inte igen hos sony. Vilken TV är bättre då?
Glorior som är mer än hos andra kan bara gälla 1080-material då den måste skala ner - men då är bilden bra ändå.
D3000 är bästa ejfullHD i 32/40" (mina), den har en massa ny teknik i sig, inte minst 100hz. Den är bättre (även priset beaktat) än D2600/D3500. Och sonyt har DVB-C som är mycket ovanligt.
D3000 har enligt Sony-support slutat tillverkas:
32 finns gott om, 40 tar slut nu (extra-batchen), 46 är slut sedan länge. Så vilken D3000 blir billig i mars?
Redigerat av toler, 10 January 2008 - 01:31.
Postad 10 January 2008 - 22:50
Postad 11 January 2008 - 09:26
Postad 11 January 2008 - 13:51
Var riktigt nära o köpa en xl1, men man blir ju helt klart osäker när man läser här på forumet, undra om problemen kommer att vara lösta i de nya modellerna??
Postad 11 January 2008 - 14:45
xl1 har ju 100hz, 4 m responstid,
x20 har ej 100hz, 6m responstid, slimmad, 24p..
detta e de skillnaderna som jag vet om... var skulle ni rekommendera? eller ska man titta på xl2
Postad 11 January 2008 - 19:25
"svartkross och dålig gråskala känner jag inte igen hos sony"
hmm.. okej så här var det... det jag har sett av D3000 i HD var material skickat från dator till tv'n.
Grått var alldeles för vitt och svart tog över grå skalor i mörka sener för mycket... kan inte svara på varför... grafikkortet var av nyare modell och hade stöd för HD... kan hända att nvidia grafikkortet inte hade senaste mjukvaran så att bilden visasdes fel!
Postad 12 January 2008 - 03:03
XL2 måste ner i pris för att konkurrera, XL2/Z3030 kommer efter sony W/X3000
Postad 12 January 2008 - 04:10
Vad ser ni för nackdelar ifall sharp väljer att lansera en svensk version av SE94U i mars istället för XL2E där det
rekommenderade priset är under XL2ans? själv tycker jag det skulle vara ett smart drag då jag tror fler än jag känner att man vill ha det lilla extra och slippa alla tidigare problem en gång för alla, är det ens lite möjligt att det skulle inträffa?
Redigerat av nyhetsmannen2, 12 January 2008 - 04:15.
Postad 12 January 2008 - 20:11
Postad 14 January 2008 - 15:49
Vad tror ni det kan vara frågan om?.
Hur garanterat är det egentligen att dom kommer lanseras? vilket datum är det som gäller nu egentligen för dessa?
Med tanke på att sharp har "lurar" oss tidigare så tror jag att SE94U kommer att lanseras istället som 42" i mars, även som svensk modell
Postad 15 January 2008 - 10:57
Postad 15 January 2008 - 11:04
Ser att sharp UK har "OUT OF STOCK" problem då det gäller tillgängligheten på XL2E, X20E.
Vad tror ni det kan vara frågan om?.
Hur garanterat är det egentligen att dom kommer lanseras? vilket datum är det som gäller nu egentligen för dessa?
Med tanke på att sharp har "lurar" oss tidigare så tror jag att SE94U kommer att lanseras istället som 42" i mars, även som svensk modell
Ser litet misstänkt ut om dom skulle släppas först i mars. Fast SE94U (amerikanskt namn, få se vad den kommer heta här) kanske blir deras "high-end" modell och XL2 släpps ändå som billigare alternativ.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
1080p/24
5 bilder
20 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?