* Officiell tråd - Panasonic's PT-AE2000U *
480 svar till detta ämne
Postad 19 November 2008 - 14:02
Unregistered188597bf
-
Unregistered188597bf
-
Användare
-
-
158 inlägg
Kan även jag med tummen mitt i handen utföra detta utan att jag riskerar att sabba projjen? Har en 5-6 blobbar som syns svagt när bilden är helsvart. Lite grinig då jag håller rummet väl dammsuget och kanske har kört projjen 200 timmar.
Hmm. Det verkar nästan som om det är linsen som fått nåt skit på sig. Hur försiktig ska man vara när man rengör?
Postad 19 November 2008 - 14:08
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Hmm. Det verkar nästan som om det är linsen som fått nåt skit på sig. Hur försiktig ska man vara när man rengör?
Du ska definitivt inte röra linsen med annat än en riktig linsduk om du är rädd om den. Kamerabutiker har såna.
Postad 19 November 2008 - 14:42
Johan78
-
Johan78
-
Beroende
-
-
1419 inlägg
Morsning, efter att ha haft denna projektor i några månader och ca: 180 timmars tittande tänkte jag höra vad ni andra kör för inställningar. Jag använder allt som oftast läget Bio1 (orört). Hur gör ni, använder ni alltid samma inställning oberonde källa SD, DVD, HDTV, Blu-ray mm? Dela gärna med er, någon har som har gjort en riktig kallebrering? Hur vart resultatet jämfört med innan? Skriv gärna ner inställningarna efter en kallebrering.
Tack på förhand!
Jag kör colour1 sen standard på allt. Kan även jag med tummen mitt i handen utföra detta utan att jag riskerar att sabba projjen? Har en 5-6 blobbar som syns svagt när bilden är helsvart. Lite grinig då jag håller rummet väl dammsuget och kanske har kört projjen 200 timmar.
Är blobbarna färgade? Lite gröna eller blåaktiga. Då är det damm på LCD-panelerna. Jag har öppnat flera projektorer och blåst rent nära lcd-panelen. Inga problem, men se till att ha tryckluftsflaskan vertikalt så att det inte kommer in vätska.
Postad 19 November 2008 - 15:34
Unregistered188597bf
-
Unregistered188597bf
-
Användare
-
-
158 inlägg
Jag kör colour1 sen standard på allt.
Är blobbarna färgade? Lite gröna eller blåaktiga. Då är det damm på LCD-panelerna. Jag har öppnat flera projektorer och blåst rent nära lcd-panelen. Inga problem, men se till att ha tryckluftsflaskan vertikalt så att det inte kommer in vätska.
jag får kolla det noggrannare men de syns bara väldigt svagt när det är helsvart bild. Tror de är mer grå. Tack för svaren i alla fall ni som svarar!
Postad 26 November 2008 - 10:22
toska
-
toska
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
jag hade samma problem som du men då Panasonic har dammgaranti så är det bara att skicka in.
Postad 19 December 2008 - 16:38
Unregistered6f585bed
-
Unregistered6f585bed
-
Användare
-
-
164 inlägg
Vad ska jag använda för takfäste? Jag har ganska högt i tak. Hittar inget i tråden.
Postad 02 January 2009 - 18:18
Unregistered133b7964
-
Unregistered133b7964
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
Tack för snabb hjälp!
Jag har provat att byta "input" fram och tillbaka på projjen och jag märker på datorn att bilden på monitorn blinkar till direkt jag kommer tillbaka till HDMI1 på projjen. Jag provade också att köra lägre upplösning och även med annan uppdateringsfrekvens (60Hz) men det blev ingen skillnad. Kabeln är en Supra HF100 som jag köpte samtidigt som projjen på rekomendation av försäljaren ifråga.
Några andra tips? 
Tänkte bara informera att problemet berodde på att projektorn var trasig. Man bytte moderkort och mjukvara hos Panasonic och när jag fick tillbaks den så hoppade den igång på HDMI direkt.
Postad 03 January 2009 - 02:09
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Tänkte bara informera att problemet berodde på att projektorn var trasig. Man bytte moderkort och mjukvara hos Panasonic och när jag fick tillbaks den så hoppade den igång på HDMI direkt.
Alltid kul med lite feedback. Kul att du fått ordning på den i alla fall.
Postad 07 January 2009 - 19:00
Hej,
Har också problem med gråaktiga ringar/blobbar i bilden vid svarta bilder, tror jag haft det sen jag inskaffade den (2008-07-15). Vad jag förstått av det som sagts på tråden så beror det på damm på LCD panelen. Två vägar verkar att finnas för att lösa det;
1. Lämna till Panasonic då de har dammgaranti? Köpte på Dustin men de hänvisar till Panasonic, har ringt dem men endast blivit hänvisad till någon support som låg i england där de inte svarade och inte hört av sig efter att jag lämnat namn/nummer... Någon som har ett bättre nummer?
2. Fixa det själv genom att skruva upp projektorn och blåsa rent panelen med tryckluft... (inte något jag har liggandes hemma direkt, dammsugare och glasögonduk dock)
Vad är det enklaste att göra om jag inte vill vara utan projektorn under en längre tid då det är min "TV"?
Mvh,
Joakim
Postad 07 January 2009 - 19:23
Unregistered8386e6b4
-
Unregistered8386e6b4
-
Lärjunge
-
-
495 inlägg
Hej,
Har också problem med gråaktiga ringar/blobbar i bilden vid svarta bilder, tror jag haft det sen jag inskaffade den (2008-07-15). Vad jag förstått av det som sagts på tråden så beror det på damm på LCD panelen. Två vägar verkar att finnas för att lösa det; 1. Lämna till Panasonic då de har dammgaranti? Köpte på Dustin men de hänvisar till Panasonic, har ringt dem men endast blivit hänvisad till någon support som låg i england där de inte svarade och inte hört av sig efter att jag lämnat namn/nummer... Någon som har ett bättre nummer?
2. Fixa det själv genom att skruva upp projektorn och blåsa rent panelen med tryckluft... (inte något jag har liggandes hemma direkt, dammsugare och glasögonduk dock)
Vad är det enklaste att göra om jag inte vill vara utan projektorn under en längre tid då det är min "TV"?
Mvh, Joakim
Dåligt av Dustin att hänvisa till Panasonic. De gör det väldigt lätt för sig genom att låta sina kunder hantera reklamationer själva. Du har ju köpt den av Dustin, inte av Panasonic. Om damm i projektorn (om det nu är det som är problemet) omfattas av garantin är däremot en annan fråga.
Postad 07 January 2009 - 19:53
Dåligt av Dustin att hänvisa till Panasonic. De gör det väldigt lätt för sig genom att låta sina kunder hantera reklamationer själva. Du har ju köpt den av Dustin, inte av Panasonic. Om damm i projektorn (om det nu är det som är problemet) omfattas av garantin är däremot en annan fråga.
...jo tycker det var dåligt av Dustin. Inte nog med det så fick jag först information av dem att jag skulle skicka tillbaka den till dem och att de skickade en returlapp, vilken jag också fick hem. Då jag inte hade orginalkartongen kvar så la jag den i en annan kartong men tyckte den var lite liten och gick då och köpte en större kartong + bubblewrap som jag klädde in den mindre kartongen i samt la i den större kartongen samt postade iväg alltisammans. Efter ett par veckor(!) så fick jag svar från Dustin via mail att de inte godkände paketeringen och att de skulle returnera projektorn till mig utan att ha gjort något åt den. Lite halvsur då jag tyckte att jag paketerat den å bästa förmåga (jag hade ju till och med köpt extra kartong och skyddsplast) ringde jag upp Dustin. Där möttes jag av en riktigt sur supporttjej som inte gick att resonera med och som även sa att jag skulle kontakta Panasonic direkt. Då jag påpekade att det var Dustin själva som sagt till mig att skicka den till dem så sa hon att den handläggaren hade gjort fel. Till råga på allt så tog det sedan hur lång tid som helst för mig att få igen projektorn även fast tjejen på Dustin hävdade att den skulle gå tillbaka till mig under kommande dag... Frågade henne också om de då skulle paketera om den "rätt" innan de skickade tillbaka den till mig, vilket de skulle. Värt att notera var att de tagit den större kartongen som jag hade skickat den i samt min skyddsplast runt omkring då de skickade tillbaka den till mig, det var tydligen OK... Nu känner jag bara för att få bildproblemet fixat utan att behöva vara ifrån projektorn en till längre tid...
Postad 07 January 2009 - 23:31
RedEnzo
-
RedEnzo
-
Användare
-
-
218 inlägg
Ringde till Panasonic strax innan jul då jag upplever lite färgskiftningar på min bild (rödstick på höger sida). Jag vart mot min förmodan mycket positivt överraskad, mötes av en väldigt trevlig tjej som jag berättade mitt problem för. Jag köpte min i maj 08 och den har rullat snart 250 timmar. Hon sa att det kunde ta lite extra tid nu eftersom det var jul o nyårs helger men att jag skulle återkomma efter helgerna om det inte var akut. Hon berättade för mig att AE 2000 har 3 års hämt garanti dvs, om något händer med projektorn ringer man till Panasonic och bokar en tid som passar än själv för att dom ska hämta projektorn (DHL) vanligtvis brukar det ta 5-7 arbetsdagar innan man får tillbaka den. Detta gäller alltså fel man själv inte har åstakommit. Har inte tagit tag i detta igen då mina problem har minskat men kommer att höra av mig till Panasonic inom några månader om inte felet har försvunnit helt. Men som hon sa, även fast det är inom gränserna och det inte betraktas som ett fel kan det ju vara värt att en expert kollar på projektorn och kommer med ett utlåtande. Kommer inte ihåg vad tjejen heter men numret är iallafall: 0771-40 04 94. Hoppas att du får bukt med din projektor och att du blir väl bemött.
Lycka till!
Postad 08 January 2009 - 02:37
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Ringde till Panasonic strax innan jul då jag upplever lite färgskiftningar på min bild (rödstick på höger sida). Jag vart mot min förmodan mycket positivt överraskad, mötes av en väldigt trevlig tjej som jag berättade mitt problem för. Jag köpte min i maj 08 och den har rullat snart 250 timmar. Hon sa att det kunde ta lite extra tid nu eftersom det var jul o nyårs helger men att jag skulle återkomma efter helgerna om det inte var akut. Hon berättade för mig att AE 2000 har 3 års hämt garanti dvs, om något händer med projektorn ringer man till Panasonic och bokar en tid som passar än själv för att dom ska hämta projektorn (DHL) vanligtvis brukar det ta 5-7 arbetsdagar innan man får tillbaka den. Detta gäller alltså fel man själv inte har åstakommit. Har inte tagit tag i detta igen då mina problem har minskat men kommer att höra av mig till Panasonic inom några månader om inte felet har försvunnit helt. Men som hon sa, även fast det är inom gränserna och det inte betraktas som ett fel kan det ju vara värt att en expert kollar på projektorn och kommer med ett utlåtande. Kommer inte ihåg vad tjejen heter men numret är iallafall: 0771-40 04 94. Hoppas att du får bukt med din projektor och att du blir väl bemött.
Lycka till!
Jag håller själv på och returnerar min via Hembiobutiken.se och kan varmt rekommendera att köpa allt hos dem. Har alltid bemötts på ett riktigt bra sätt oavsett vad det har handlat om. De tar kontakt med Panasonic och står till tjänst med emballage ifall man inte har kvar originalkartongen (som jag visserligen hade) och nu väntar jag bara på ett samtal så vi kan komma överens om upphämtningstiden. Mitt problem innefattar också ett färskiftningsfel där vänster halva går åt lila och höger halva åt grönt. Endast synbart vid grå bild och inte vid normal färgfilm. Mitt största problem är att iris slutade fungera ibland eller andra gånger inte reglerade tillräckligt mycket. Lite illavarslande att det verkar vara flera som får problem så "tätt"... Min är 15 månader gammal och har ca. 380-400 timmar på lampan.
Postad 08 January 2009 - 08:18
RedEnzo
-
RedEnzo
-
Användare
-
-
218 inlägg
Glömde säga att jag också har köpt min på Hembiobutiken (Stockholm) och håller verkligen med ovanstående, mycket trevlig, hjälpsam och kompetent personal
Postad 08 January 2009 - 09:30
Glömde säga att jag också har köpt min på Hembiobutiken (Stockholm) och håller verkligen med ovanstående, mycket trevlig, hjälpsam och kompetent personal
Pratat med Panasonic nu och de var hur trevliga som helst och sa att de skulle skicka ett mail med information och att DHL skulle komma och hämta den, det skulle ta 3-5 arbetsdagar i "turn-around" tid. Verkar mycket lovande - rapporterar hur det föll ut. Tack för telefonnumret. Mvh, Joakim
Postad 27 January 2009 - 10:50
Unregistered188597bf
-
Unregistered188597bf
-
Användare
-
-
158 inlägg
Fan vad jag älskar att ha en projektor. Såg Batman begins på blu-ray häromdagen och funderade på hur det hade varit att istället se den på min förra filmvisare; en 32" crt. Ni som funderar på att köpa projje - sluta fundera, bara köp.
Film är bäst på bio, min bio!
Postad 27 January 2009 - 12:47
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Pratat med Panasonic nu och de var hur trevliga som helst och sa att de skulle skicka ett mail med information och att DHL skulle komma och hämta den, det skulle ta 3-5 arbetsdagar i "turn-around" tid. Verkar mycket lovande - rapporterar hur det föll ut.
Tack för telefonnumret.
Mvh, Joakim
Skulle vara kul att höra hur det gick med din proj? Jag fick min hämtad av DHL 13/1 och har inte hört ett skit ännu...
Postad 27 January 2009 - 16:09
Skulle vara kul att höra hur det gick med din proj? Jag fick min hämtad av DHL 13/1 och har inte hört ett skit ännu...
Hej, Var lite strul med hämtningen, de hade planerat in det till en lördag för mellan 11-16 och jag hade fått avier från DHL (datormail) som jag skulle skriva ut och ha redo med min nedpackade proj - fine. Dock så kom det ingen från DHL på lördagen (12/1) och då jag ringde DHL så sa de att de inte hade hämtning på lördag (!) sent om sider (tisdag) så kom de och hämtade på fm... Efter det så är det enda jag hört ifrån Panasonic att de ville ha det AirBill nr som jag fått av DHL hämtningen vilket jag givit dem. Annars tyst som i graven.... // Joakim
Postad 27 January 2009 - 23:56
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Hej,
Var lite strul med hämtningen, de hade planerat in det till en lördag för mellan 11-16 och jag hade fått avier från DHL (datormail) som jag skulle skriva ut och ha redo med min nedpackade proj - fine. Dock så kom det ingen från DHL på lördagen (12/1) och då jag ringde DHL så sa de att de inte hade hämtning på lördag (!) sent om sider (tisdag) så kom de och hämtade på fm... Efter det så är det enda jag hört ifrån Panasonic att de ville ha det AirBill nr som jag fått av DHL hämtningen vilket jag givit dem. Annars tyst som i graven....
// Joakim
Hmmm... 12/1 var en måndag. Du har alltså inte heller fått tillbaks din som jag förstår det? Jag hade kontakt med Hembiobutiken och de sa att det brukar bero på att de väntar på ny mjukvara de gånger som returen tar mer än en vecka. Man kan ju hoppas på att det blir nya ettor och nollor i burken.
Postad 28 January 2009 - 00:27
Hmmm... 12/1 var en måndag. Du har alltså inte heller fått tillbaks din som jag förstår det? Jag hade kontakt med Hembiobutiken och de sa att det brukar bero på att de väntar på ny mjukvara de gånger som returen tar mer än en vecka. Man kan ju hoppas på att det blir nya ettor och nollor i burken.
Halloj, Jo - blandade ihop datumen lördagen den 17:e var det de ursprungligen skulle hämtat projektorn... Nope inte fått tillbaka den än... Men att de skulle vänta på ny SW verkar inte logiskt då jag tror att det kan vara damm på LCD panelerna som orsakade mina "gråaktiga fyllda cirklar" som jag såg i bilden på samma platser vid svarta/mörka bildsekvenser. Men vad vet jag, och om de uppgraderar mjukvaran så gärna för mig. Tycker dock att det hitintills varit ganska dålig information från Panasonics sida. De sa ju först att det skulle vara en "turn-around" tid på 3-5 dagar och det visade det sig ta mer endast för att få till hämtningen av projektorn... Men är kanske mest bitter för att jag tvingas sitta framför datorn och se på film tills dess att jag fått tillbaka projektorn
Postad 28 January 2009 - 00:50
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Halloj,
Jo - blandade ihop datumen lördagen den 17:e var det de ursprungligen skulle hämtat projektorn... Nope inte fått tillbaka den än... Men att de skulle vänta på ny SW verkar inte logiskt då jag tror att det kan vara damm på LCD panelerna som orsakade mina "gråaktiga fyllda cirklar" som jag såg i bilden på samma platser vid svarta/mörka bildsekvenser. Men vad vet jag, och om de uppgraderar mjukvaran så gärna för mig. Tycker dock att det hitintills varit ganska dålig information från Panasonics sida. De sa ju först att det skulle vara en "turn-around" tid på 3-5 dagar och det visade det sig ta mer endast för att få till hämtningen av projektorn...
Men är kanske mest bitter för att jag tvingas sitta framför datorn och se på film tills dess att jag fått tillbaka projektorn 
Ja, det är tufft när man är van vid bättre. Själv kör jag på min 43-tums Pioneerplasma, så det duger väl hyggligt. Ser ut att kunna bli en tredje helg på den i nuläget...
Postad 29 January 2009 - 02:54
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Fick ett halvkryptiskt svar av Panasonic via Hembiobutikens hjälpande händer: Hej,
Her er det informasjonen som vi fikk fra Cardiff .
R20;Hi Ray, this unit only arrived on 21/01/09.. this one is currently on back order, the due date for the part is 02/02/09 Kind regards Kaine”Det roliga är att jag vet när den anlände hos dem eftersom jag följde paketet på DHL's sida och den var hos dem 14/1 d.v.s. en vecka tidigare än vad de påstår. Vet inte vad som menas med "due date"? Är det när den är klar och ska skickas eller när den beräknas vara hos mig...? Då vet du ungefär hur det ligger till i tid kanske ( [email protected]).
Postad 29 January 2009 - 23:18
Fick ett halvkryptiskt svar av Panasonic via Hembiobutikens hjälpande händer:
Hej,
Her er det informasjonen som vi fikk fra Cardiff .
R20;Hi Ray, this unit only arrived on 21/01/09.. this one is currently on back order, the due date for the part is 02/02/09 Kind regards Kaine”
Det roliga är att jag vet när den anlände hos dem eftersom jag följde paketet på DHL's sida och den var hos dem 14/1 d.v.s. en vecka tidigare än vad de påstår. Vet inte vad som menas med "due date"? Är det när den är klar och ska skickas eller när den beräknas vara hos mig...? Då vet du ungefär hur det ligger till i tid kanske ([email protected]).
Tja, Fick hem projjen igår - men då jag packade upp den upptäckte jag att linsskyddet var av och låg emot linsen... Kopplade in och testade - hur suddig bild som helst och det spelade ingen roll hur mycket fokus jag försökte ställa in, gick inte ens att läsa menyerna i projjen. Skrev ett mail till Panasonic och berättade samt sa att jag var väldigt missnöjd... Idag ringde de upp mig och sa att det skulle komma en från DHL och hämta den, då jag inte var hemma så bestämde vi att de skulle komma på måndag. Trist, verkar som den blivit transportskadad, i paketet så låg det en servicenotering där de skrev att de "correct factory firmware, replaced analysis and optical block, cs&a, ASF, checked functions, standard soak test", men som sagt projjen var helt paj. Panasonic lagar tydligen inte projektorerna själva utan använder sig av ett företag i Cardif, och de var enligt Pana... helt oförstående till att det kunde vara fel på den nu. Så nu börjar väl ännu en väntetid för mig innan jag kan få tillbaka en fungerande projektor... Jag blir lite matt, men det är inte så mycket mer att göra än att hoppas att det ordnar sig till slut...
Postad 30 January 2009 - 01:05
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Tja, Fick hem projjen igår - men då jag packade upp den upptäckte jag att linsskyddet var av och låg emot linsen... Kopplade in och testade - hur suddig bild som helst och det spelade ingen roll hur mycket fokus jag försökte ställa in, gick inte ens att läsa menyerna i projjen. Skrev ett mail till Panasonic och berättade samt sa att jag var väldigt missnöjd... Idag ringde de upp mig och sa att det skulle komma en från DHL och hämta den, då jag inte var hemma så bestämde vi att de skulle komma på måndag. Trist, verkar som den blivit transportskadad, i paketet så låg det en servicenotering där de skrev att de "correct factory firmware, replaced analysis and optical block, cs&a, ASF, checked functions, standard soak test", men som sagt projjen var helt paj. Panasonic lagar tydligen inte projektorerna själva utan använder sig av ett företag i Cardif, och de var enligt Pana... helt oförstående till att det kunde vara fel på den nu. Så nu börjar väl ännu en väntetid för mig innan jag kan få tillbaka en fungerande projektor... Jag blir lite matt, men det är inte så mycket mer att göra än att hoppas att det ordnar sig till slut...
Jag har nästan alltid otur med mina saker... undrar hur det ska sluta för mig, med tanke på dina problem.
Postad 10 March 2009 - 11:32
RedEnzo
-
RedEnzo
-
Användare
-
-
218 inlägg
Tänkte bara höra om ni fått tillbaka era maskiner och om ni blev nöjda efter servicen?
Postad 11 March 2009 - 11:10
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Tänkte bara höra om ni fått tillbaka era maskiner och om ni blev nöjda efter servicen?
Resultatet är jag nöjd med, men även mitt linslock låg och slängde i kartongen. Jag var noga med att packa ner den precis som då jag fick den, men allt utom själva kartongens konstruktion var bort när jag fick tillbaks projjen. Outsourcad service blir aldrig det samma som när de tar hand om den själv.
Postad 13 May 2009 - 15:21
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlägg
Jag har denna proj och har haft den i ca ett år. Har dock inte kört den jättemycket.
Dock har jag ett problem med ljudnivån. Detta har varit sedan ny (tror det). Jag har ett fläktljud som jag
upplever som lite högt. Ljudet sjunker i svarta partier, så termostaten verkar ju funka i alla fall.
Jag har den iställd på eco mode.
Min gamla Sanyo Z2 var mycket tystare.
Ni som har denna, hör ni fläkten?
Postad 13 May 2009 - 15:24
Johan78
-
Johan78
-
Beroende
-
-
1419 inlägg
Jag har denna proj och har haft den i ca ett år. Har dock inte kört den jättemycket.
Dock har jag ett problem med ljudnivån. Detta har varit sedan ny (tror det). Jag har ett fläktljud som jag upplever som lite högt. Ljudet sjunker i svarta partier, så termostaten verkar ju funka i alla fall.
Jag har haft min i lite drygt 1,5 år och det senaste halvåret har jag upplevt ett högfrekvent pip från lampan(?). Alternativt från närliggande elektronik som låter när lampan är påslagen. När man stänger av projektorn släcks lampan först och sen fortsätter fläktarna att snurra. Fast då låter det inte högfrekvent.
Postad 14 May 2009 - 11:10
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Dock har jag ett problem med ljudnivån. Detta har varit sedan ny (tror det). Jag har ett fläktljud som jag upplever som lite högt. Ljudet sjunker i svarta partier, så termostaten verkar ju funka i alla fall.
Jag upplever inte ljudet som störande och hör den endast om jag "letar" efter ljudet om det är tyst i rummet. Någon termostat tror jag knappast att det finns? Lampan lyser ju med konstant styrka även i mörka scener... Däremot stänger iris ljusflödet mer ju mörkare det blir, men det borde inte inverka på ljudet som sagt.
Postad 15 May 2009 - 19:27
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlägg
hmmm, det är konstigt detta.
Den borde inte låta som den gör.
Postad 13 July 2009 - 22:52
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlägg
Jag har nu börjat tröttna på mitt ljud. Jag gjorde ett test idag med lamp mode. Se nedan scenario
1. Jag pausade i en normal ljus scen
2. Jag gick in i menyn och där kunde jag se att den stod på eco-mode
3. Jag ändrade till normal mode och gick ur menyn
4. Jag kunde dock inte se någon skillnad på ljusstyrkan om jag ändrade
Skulle någon ägare till denna proj själv gå in i menyn och göra denna förändring och se någon skillnad.
Det borde väl vara så tom. att man ser ändringen i ljusstyrka direkt när man ändrar till eco-mode och normal med pilarna på fjärren? Alltså man behöver inte gå ur meny systemet eller göra något annat för att det skall sparas.
Jag ändrade och gick ur menyn och när jag sedan gick in igen så kunde jag se min förändring, så nog har den sparat min inställning alltid.
Finns det någon firmware som man själv kan uppdatera?
Postad 18 August 2009 - 14:04
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3008 inlägg
Ja måste säga att min är tyst som fan.
Enda gången man reagerar är när ja stängt av den o en kvart senare när fläktarna slutat surra lite.
Då hör man att de blir helt tyst. Men ja hör inget när ja sätter igång den. Så ibland händer de att ja hinner trycka på powerknappen innan ja fått bild så ja redan stängt av den. Så då sitter ja som ett fån o undrar vafan den inte startar för
Postad 30 August 2009 - 14:08
D.J
-
D.J
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
massa text...
Jag har kört denna på soffbordet framför mig och tycker inte att det är något störande ljud alls. Angående eco-mode så ser inte heller jag någon skillnad i ljusstyrka, kan inte påstå att jag märkt någon skillnad i ljudnivå heller. Nu har jag inte hört Z2:an men jag gissar att någon fläkt är kass i din projektor om du tycker att ljudet är så störande? Angånde något helt annat: Jag har tänkt montera min projektor på en hylla, och har nu två frågor angående detta: 1. Vad använder ni för hylla till eran projektor (storlek, var finns den att köpa etc.)? 2. Hur nära väggen kan man ha projektorn? Det är ju inget utblås på baksidan så man bör väl inte behöva mer än nån cm till väggen?
Postad 30 August 2009 - 18:14
50plus
-
50plus
-
Forumräv
-
-
745 inlägg
Beträffande hylla: Den här hyllan använder jag. Fungerar klockrent. Den mest diskreta enl min mening. (Jag målade konsollen vit eftersom jag har vita väggar.) Begränsningen mot väggen är några centimeter beroende på kablarna.
projhylla.jpg 37.13K
0 Antal nerladdningarhttp://www.hifiklubb...hylla_svart.htmTitta också in i galleriet hos joakim99. Han har den hyllan. Hälsn
Postad 31 August 2009 - 17:01
D.J
-
D.J
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Tack 50plus, ska kolla in den där hyllan, fast vill helst ha en lite större tror jag.
Klarar man sig om det bara är ett par cm mellan projektor och vägg?
Redigerat av D.J, 31 August 2009 - 17:01.
Postad 31 August 2009 - 17:38
50plus
-
50plus
-
Forumräv
-
-
745 inlägg
Större? Glasskivan har precis samma bredd som projjen. Skall du ha ngt mer på hyllan?
Utrymmet mot vägg kan jag inte exakt. Det beror naturligtvis på vilka kablar du skall ha och hur du vill dra dom.
Jag tror att min står 5-6 cm från väggen (är på jobbet just nu), det går nog att trycka den närmare.
Postad 31 August 2009 - 18:18
D.J
-
D.J
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Större? Glasskivan har precis samma bredd som projjen. Skall du ha ngt mer på hyllan?
Utrymmet mot vägg kan jag inte exakt. Det beror naturligtvis på vilka kablar du skall ha och hur du vill dra dom. Jag tror att min står 5-6 cm från väggen (är på jobbet just nu), det går nog att trycka den närmare.
Bredare menar jag alltså, vill kunna fästa hyllan i reglar då en gipsskiva i vägen verkar vara sprucken. :-( Har hittat en hylla på ikea som är 28cm djup, detta ger ungefär 3cm till väggen om man sätter projektorn så långt ut som möjligt... tror du att det är tillräckligt?
Postad 31 August 2009 - 19:06
50plus
-
50plus
-
Forumräv
-
-
745 inlägg
Det är nog på gränsen. Det är ju som sagt dina kablar som avgör. Fattade jag fel eller har du inte projjen hemma? I så fall det väl bara att testa mot lämplig vägg. Lycka till!
Postad 01 September 2009 - 21:39
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlägg
Bredare menar jag alltså, vill kunna fästa hyllan i reglar då en gipsskiva i vägen verkar vara sprucken. :-( Har hittat en hylla på ikea som är 28cm djup, detta ger ungefär 3cm till väggen om man sätter projektorn så långt ut som möjligt... tror du att det är tillräckligt?
Jag byggde mig en hylla precis och kan säga att tre cm låter lite för lite. Jag har både en vinklad strömkabel och även en vinklad HDMI kabel och ändå har jag lite svårt att komma riktigt nära. Jag tog ett vanligt hyllplan till en garderob och sågade till den i rätt mått. Sedan limmade jag fast vita kantlister på de kanter jag har sågat. Blev ganska bra tycker jag. Sedan var ju nästa problem att hitta ett par konsoler som var tillräckligt snygga. Men jag hittade ett par Habo på K-rauta. Det finns ju mängder av konsoler, men jag ville ha en konsol som var tillräcklig djup så att skivan kunde vila på konsolerna
Postad 30 September 2009 - 20:28
Johan78
-
Johan78
-
Beroende
-
-
1419 inlägg
Är det någon här som upplevt att projektorn börjat "flimmra" i ljusa partier? Ibland ändrar den bara ljusnivå en gång per 10 minuter kanske men sedan flimrar den som tusan i 4-5 sekunder emellanåt.
Jag har läst om det här på problemet på avsforum och de rekommenderar att man kör lampan i normal mode i 30-40 timmar för att "bränna bort" smuts från nån elektrod-mojäng. Jag ska prova detta.
Har ni några erfarenheter av detta?
Postad 01 October 2009 - 10:13
Unregistered14e418df
-
Unregistered14e418df
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Jag har kört denna på soffbordet framför mig och tycker inte att det är något störande ljud alls. Angående eco-mode så ser inte heller jag någon skillnad i ljusstyrka, kan inte påstå att jag märkt någon skillnad i ljudnivå heller.
Nu har jag inte hört Z2:an men jag gissar att någon fläkt är kass i din projektor om du tycker att ljudet är så störande?
Angånde något helt annat:
Jag har tänkt montera min projektor på en hylla, och har nu två frågor angående detta: 1. Vad använder ni för hylla till eran projektor (storlek, var finns den att köpa etc.)? 2. Hur nära väggen kan man ha projektorn? Det är ju inget utblås på baksidan så man bör väl inte behöva mer än nån cm till väggen?
Kolla in min hylla som jag byggde med hjälp av IKEA-konsoller. Funkar hur bra som helst. Alla kablar går genom taket o upp på vinden o ligger i ett grovt plaströr. Inga synliga kablar alltså. Tror inte de säljer dessa konsoller längre (38 cm). Beg. finns säkert. Sen väljer du själv färg på själva hyllan...
Postad 01 October 2009 - 10:32
Unregistered14e418df
-
Unregistered14e418df
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Igår kväll fick jag en blänkare om att byta lampa! Köpte min AE2000 i nov -07 och har nu kört 1800 tim med den. Någon som vet om man måste byta lampa nu eller jag kör lugnt vidare så länge det funkar bra. Var köper jag bäst o billigast en ersättningslampa vad det lider?
Det här är projen med bästa bild/prestanda jag haft so far..... funkar klockrent med PS3:an och Viasat HD!
Postad 01 October 2009 - 15:32
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlägg
Igår kväll fick jag en blänkare om att byta lampa! Köpte min AE2000 i nov -07 och har nu kört 1800 tim med den. Någon som vet om man måste byta lampa nu eller jag kör lugnt vidare så länge det funkar bra. Var köper jag bäst o billigast en ersättningslampa vad det lider?
Det här är projen med bästa bild/prestanda jag haft so far..... funkar klockrent med PS3:an och Viasat HD! http://www.beamershop24.net (men den verkar vara nere just nu)
Postad 01 October 2009 - 16:51
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2526 inlägg
Pricejapan.com är billiga och har din lampa. Jag har bra erfarenhet av dem. Enligt deras prislista lär priset hamna på 261€ plus ett par hundringar i tull om du har otur.
Redigerat av Huddingebo, 01 October 2009 - 16:57.
Postad 01 October 2009 - 22:54
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlägg
Då väljer jag nog hellre och betala €260 från Tyskland och slipper problemet med tull och moms. Fick ingen koll på frakten från Tyskland.
Postad 02 October 2009 - 00:19
Unregistered14e418df
-
Unregistered14e418df
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Tack för tipsen. Jag väljer Tyskland (EU) före Japan (tredje land) när det gäller import om priset inte skiljer för mkt på själva varan.
Postad 19 October 2009 - 19:47
rson39
-
rson39
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Hur bra står sig denna projektor egentligen med dagens mått mätt? Det ligger en ute på blocket för 12 000 som har används i knappa 300h. Är det bättre att satsa på en ny Sanyo Z700 istället som ligger snarlikt i pris? Det känns bättre att köpa nytt, speciellt när det gäller projektorer.
Postad 20 October 2009 - 17:19
D.J
-
D.J
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Hur bra står sig denna projektor egentligen med dagens mått mätt? Det ligger en ute på blocket för 12 000 som har används i knappa 300h. Är det bättre att satsa på en ny Sanyo Z700 istället som ligger snarlikt i pris? Det känns bättre att köpa nytt, speciellt när det gäller projektorer.
Det är ganska stor skillnad mot Sanyo Z700. Om valet stod mellan Pana 2000 och Sany Z700 hade jag valt Pannan utan tvekan.
Postad 21 October 2009 - 00:44
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Det är ganska stor skillnad mot Sanyo Z700. Om valet stod mellan Pana 2000 och Sany Z700 hade jag valt Pannan utan tvekan.
Begagnat är begagnat... annars är det nog ingen tvekan.
Postad 21 October 2009 - 16:43
D.J
-
D.J
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Begagnat är begagnat... annars är det nog ingen tvekan.
Ja och Panasonic 2000 är Panasonic 2000.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|