* Officiell tråd - TViX M-6500A *
TViX HD M-6500A
(Mediaspelare)
|
4
|
(168)
|
Inga priser | |
TViX HD M-7000
(Mediaspelare)
|
5
|
(33)
|
Inga priser |
Postad 06 February 2008 - 16:57
Postad 06 February 2008 - 18:07
Märkligt nog är det bara "kampanjerbjudandet" hos Dustinhome som det står 26/2 på. På den "normala", utan bonuskabel, anges fortfarande 14/2 som beräknat datum. Det måste ju vara en miss. Om priset för att få en bonuskabel är att vänta två veckor extra så kan de gott behålla kabeln för min del.
Ska försöka få fatt på Dustin för att få en förklaring.
Jag håller med, och vad sa Dustin ang de olika leveransdatumen?
Postad 06 February 2008 - 19:42
Märkligt nog är det bara "kampanjerbjudandet" hos Dustinhome som det står 26/2 på. På den "normala", utan bonuskabel, anges fortfarande 14/2 som beräknat datum. Det måste ju vara en miss. Om priset för att få en bonuskabel är att vänta två veckor extra så kan de gott behålla kabeln för min del.
Inte fått svar ännu, lovar återkoppla när jag får någon info. Med tanke på infon från canman ovan så verkar dock hela batchen vara försenad och då är det väl bara en glitch på Dustins hemsida att de inte fixat nytt datum på "icke-kampanjen".
Postad 06 February 2008 - 21:53
Så här ligger det till:Märkligt nog är det bara "kampanjerbjudandet" hos Dustinhome som det står 26/2 på. På den "normala", utan bonuskabel, anges fortfarande 14/2 som beräknat datum. Det måste ju vara en miss. Om priset för att få en bonuskabel är att vänta två veckor extra så kan de gott behålla kabeln för min del.
Inte fått svar ännu, lovar återkoppla när jag får någon info. Med tanke på infon från canman ovan så verkar dock hela batchen vara försenad och då är det väl bara en glitch på Dustins hemsida att de inte fixat nytt datum på "icke-kampanjen".
http://canman.se/blog/2008-02-06.aspx
Det är alltså ingen i Skandinavien som får någon M-6500 före någon annan. Ingen har fått någon genom Canman (och sedan ut i butiker som Dustin) ännu heller bortsett från de som har beställt från USA genom till exempel MPC Club. Är inte helt säker på att de ens har fått några.
Anyway, sikta på den 22:a.
Postad 07 February 2008 - 09:17
Nån som vet om den klarar av att lira upp Blue-ray/HD-DVD image?
Ska köpa mig en Pioneer VSX-LX70 snart å den klarar ju av dom senast ljudformaten DTS-HD å trueHD.
Eller klara m6500 av dom nya ljudformaten?
Postad 07 February 2008 - 10:47
Postad 07 February 2008 - 12:11
Nån som vet om den klarar av att lira upp Blue-ray/HD-DVD image?
Ska köpa mig en Pioneer VSX-LX70 snart å den klarar ju av dom senast ljudformaten DTS-HD å trueHD.
Eller klara m6500 av dom nya ljudformaten?
Popcorn Hour (som innehåller samma chip som 6500) klarar i den senaste beta-firmwaren att spela upp .EVO-filer (HD-DVD-rippar). Stödet är dock långt ifrån heltäckande vad jag förstår. Blu-rayrippar har jag inte hört något om.
Jag tror att det är tekniskt möjligt för 6500 att spela upp dem, men stödet för det finns nog inte med från början utan det blir som med .mkv för 4100/5100, stödet kommer i efterhand och tar ett tag innan det blir riktigt bra.
6500 ska väl ha stöd för de nya ljudformaten vad jag förstår, och då borde ju hd-dvd- och blu-ray-rippar stödjas för what's the point annars?
Som du märker spekulerar jag mest, någon annan vet säkert mer.
Postad 07 February 2008 - 12:19
http://www.idg.se/2.1085/1.144054
Aningen hypead maskin om du frågar mig...men så här skrev dom..
"Första testet av nya supermaskinen"
"Världens bästa mediaspelare?"
" det hela handlar om att utvecklarna lyssnar på communityn och gör vad köparna önskar. Klaffar det är det här utan tvekan den bästa mediaspelaren hittills – alla kategorier."
nu är jag TOKSUGEN på att se en duell mellan PCH och 6500,
Postad 07 February 2008 - 15:23
nu är jag TOKSUGEN på att se en duell mellan PCH och 6500,
+1
Vore sjysst om någon av återförsäljarna kunde göra en inofficiell jämförelse. Fast det kanske de inte får eftersom de ändå har ett ansvar gentemot att få båda produkterna sålda... om det nu är någon som saluför båda i samma butik/onlineshopp.
Redigerat av shuriken, 07 February 2008 - 15:23.
Postad 07 February 2008 - 17:06
Postad 08 February 2008 - 07:55
Varför den 22:a och inte den 26:e som vi fått besked om?Anyway, sikta på den 22:a.
Postad 08 February 2008 - 08:21
Jämförda sida vid sida här på prisjakt har de ju samma specar (förutom att 6500A och 5100SH väger betydligt mer).
Och är det korrekt att 4100/5100 är samma maskin, men med olika design?
/b
Postad 08 February 2008 - 08:32
HD M-4100 och HD M-5100 har identiska funktioner, och designen är den enda skillnaden samt att HD-M5100 har guldpläterade kontakter.
Enl: http://canman.se/pro...00/default.aspx
Postad 08 February 2008 - 08:55
6500A och 4100/5100SH har inte samma prestanda.Vad kortfattat är mervärdet med att vänta några veckor på 6500A jämfört med 4100SH och 5100SH, samt att betala dryga tusenlappen mer?
Jämförda sida vid sida här på prisjakt har de ju samma specar (förutom att 6500A och 5100SH väger betydligt mer).
Och är det korrekt att 4100/5100 är samma maskin, men med olika design?
/b
6500A har nyare chipset och även mer minne så 6500A är snäppet bättre prestandamässigt.
Postad 08 February 2008 - 09:02
Vad kortfattat är mervärdet med att vänta några veckor på 6500A jämfört med 4100SH och 5100SH, samt att betala dryga tusenlappen mer?
prisjakts specar visar ju inte allt. I stort så är de rätt lika, men det finns skillnader så klart:
- 6500 har ett nyare chip (bild/ljudprocessor) med mer kraft och mer minne. Det betyder att den klarar HD-filmer med högre bitrate än 4100/5100. Nu finns det inte så många filmer som 4100/5100 inte klarar, men teoretiskt sätt så klarar 6500 iaf mer.
- 6500 kommer ha stöd för de nya HD-ljudformaten (HDMI version 1.3)
- 6500 har ett användargränssnitt i HD-upplösning
- gissningsvis kommer 6500 klara av HD-DVD och Blu-ray-rippar som det inte finns stöd för i 4100/5100
det finns nog mer men jag kommer inte på det just nu.
Postad 08 February 2008 - 09:38
Tack för infon !
Det innebär alltså att de befintliga burkarna är i princip likvärdiga/tillräckliga?! För när jag läser omdömena om dem så sväljer de i princip alla filmformat man kan komma på att spela upp. Merparten av omdömena ger fulll pott i betyg, och högre prestanda behövs väl bara om den tidigare prestandan var otillräcklig?
Dvs den nya maskinen är bara nåt att satsa på om man tänkt sig att ladda hem äkta BluRay eller HD-DVD-film från nätet - för det finns ju ingen inbyggd hd-spelare där man kan spela köp/hyrfilm...?
/b
Postad 08 February 2008 - 10:22
ja...4100 och 5100 är samma maskin. Designen skiljer endast.
Näj, kontakterna också. 5100 har guldplätterade kontakter, 4100 har silver.
Postad 08 February 2008 - 10:30
Postad 08 February 2008 - 10:35
Postad 08 February 2008 - 10:43
Postad 08 February 2008 - 10:49
Har tänkte sparka ut min nuvarande DVD-spelare. Har starkt funderat på att skaffa en TVIX M-6500A. Avsikten är att även kunna kolla på HD-material (1080p). Skulle koppla Tvixen via en router till min dator. Vilket alternativ är bäst, skaffa en TVIX med hårddisk och flytta merialet till Tvixen, streama direkt från min dator (intern hårddisk samt extern disk kopplad via Firewire) eller att skaffa en nätverkshårddisk som Buffalo Linkstation LIVE och streama från den. Sista alternativet skulle jag själv föredra, men fungerar streamen problemfritt med HD-material? Andra lösningsalternativ?
Oavsett vilket alternativ du väljer så lär det funka utmärkt. Haken kan vara om du har mycket annan trafik på ditt nätverk samtidigt. Då kan du få problem med bandbredden. Med tanke på att en 500GB hårdisk kostar typ 700 spänn så är det ju inte nån jätteutgift att ha möjligheten att lagra lokalt.
//BC
Postad 08 February 2008 - 10:53
Jag är så köpkåt nu att kommer inte 6500 snart så går jag o köper en 4100 bara för att ha något att pilla med.
HAHA, ja du kan ju alltid ställa in 4100'n i sovrummet sen när 6500 kommer.
//BC
Postad 08 February 2008 - 11:45
Har tänkte sparka ut min nuvarande DVD-spelare. Har starkt funderat på att skaffa en TVIX M-6500A. Avsikten är att även kunna kolla på HD-material (1080p). Skulle koppla Tvixen via en router till min dator. Vilket alternativ är bäst, skaffa en TVIX med hårddisk och flytta merialet till Tvixen, streama direkt från min dator (intern hårddisk samt extern disk kopplad via Firewire) eller att skaffa en nätverkshårddisk som Buffalo Linkstation LIVE och streama från den. Sista alternativet skulle jag själv föredra, men fungerar streamen problemfritt med HD-material? Andra lösningsalternativ?
Innan du sparkar ut DVD-spelaren måste jag påpeka att tvixen inte har någon dvd-spelare. Så du måste rippa alla dina skivor till hårddisken för att kunna se dem. Bara så du vet
Postad 08 February 2008 - 11:55
Kika på denna sida http://canman.se/blog/2008-02-06.aspxVarför den 22:a och inte den 26:e som vi fått besked om?Anyway, sikta på den 22:a.
Postad 08 February 2008 - 12:04
Kika på denna sida http://canman.se/blog/2008-02-06.aspxVarför den 22:a och inte den 26:e som vi fått besked om?Anyway, sikta på den 22:a.
22/2 är en fredag, sen ska maskinerna distribueras vidare ut till återförsäljarna som får dem måndag 25/2 och användarna till slut 26/2 i bästa fall.
Postad 08 February 2008 - 12:31
Jag har varit kontakt och kabelbög tidigare men hävdar numera att du inte kan märka någon som helst skillnad på varken bild eller ljud på dessa maskiner. Varesig de har kontakter helt gjutna i guld, silver eller platinum. Jag vet att det är ett känsligt ämne men det är iallafall min åsikt. Så jag vidhåller fortfarande att det ändå bara är designen som skiljer sig
Instämmer helt i den i akttagelsen. Metallen guld är vad jag hört inte särskilt bra på att leda elektricitet, vilket ju borde vara den egenskap som eftersöks för att göra bra kontakter...? Däremot ser det bra ut, och ger intrycket att tillverkaren kostat på maskinen.
Det är som med kattmat, den säljs med oxkött (som matte gillar) och inte med råttkött som kisse gillar. Eller nåt i den stilen i alla fall.
On topic igen: Är fyrkantsvarianten bättre eller sämre på att kyla ljudlöst än kaffeburken? Den verkar ju större, så jag gissar att det borde gå lättare att kyla. Dessutom, är det nån som vet om 6500 kommer att komma även som fyrkantsvariant?
Postad 08 February 2008 - 12:38
6500: Den senaste generationens modell som kommer först och som är fyrkantig.On topic igen: Är fyrkantsvarianten bättre eller sämre på att kyla ljudlöst än kaffeburken? Den verkar ju större, så jag gissar att det borde gå lättare att kyla. Dessutom, är det nån som vet om 6500 kommer att komma även som fyrkantsvariant?
7000: Den senaste generationens modell som ingen direkt vet något om men som verkar vara exakt en 6500 men med annan design, precis som 4100 i plast (fyrkantig) är en 5100 (rund) fast i borstat aluminiumchassi.
Om den runda är bättre eller sämre kan vara som med kablarna. En del hävdar det. Jag tror den är det, men mycket marginellt. Dels för att det som du skriver är mer luft i den och dels för att det är borstad aluminium.
Redigerat av sean.wiklund, 08 February 2008 - 12:44.
Postad 08 February 2008 - 12:48
6500: Den senaste generationens modell som kommer först och som är fyrkantig.On topic igen: Är fyrkantsvarianten bättre eller sämre på att kyla ljudlöst än kaffeburken? Den verkar ju större, så jag gissar att det borde gå lättare att kyla. Dessutom, är det nån som vet om 6500 kommer att komma även som fyrkantsvariant?
7000: Den senaste generationens modell som ingen direkt vet något om men som verkar vara exakt en 6500 men med annan design, precis som 4100 i plast (fyrkantig) är en 5100 (rund) fast i borstat aluminiumchassi.
Om den runda är bättre eller sämre kan vara som med kablarna. En del hävdar det. Jag tror den är det, men mycket marginellt. Dels för att det som du skriver är mer luft i den och dels för att det är borstad aluminium.
Men 6500 har väl också aluminium chassi ?
Postad 08 February 2008 - 12:48
Fronten (så vitt jag vet).6500: Den senaste generationens modell som kommer först och som är fyrkantig.On topic igen: Är fyrkantsvarianten bättre eller sämre på att kyla ljudlöst än kaffeburken? Den verkar ju större, så jag gissar att det borde gå lättare att kyla. Dessutom, är det nån som vet om 6500 kommer att komma även som fyrkantsvariant?
Men 6500 har väl också aluminium chassi ?
Postad 08 February 2008 - 13:04
Instämmer helt i den i akttagelsen. Metallen guld är vad jag hört inte särskilt bra på att leda elektricitet, vilket ju borde vara den egenskap som eftersöks för att göra bra kontakter...? Däremot ser det bra ut, och ger intrycket att tillverkaren kostat på maskinen.
Guld är en mycket bra ledare även om det finns två som är bättre.
Anledningen till att man guldpläterar är att den inte rostar eller ärgar som de andra metallerna och därför inte drar till sig andra föroreningar. På 6500 är kontakterna troligen bara kromade och inte silver.
Postad 08 February 2008 - 14:51
On topic igen: Är fyrkantsvarianten bättre eller sämre på att kyla ljudlöst än kaffeburken? Den verkar ju större, så jag gissar att det borde gå lättare att kyla. Dessutom, är det nån som vet om 6500 kommer att komma även som fyrkantsvariant?
Det är kaffeburksvarianten som är den större av de två, alltså är det den som (eventuellt) kyler bättre.
Postad 08 February 2008 - 15:41
Jag antar att ni sett att 6500 (fyrkanten) har problem med kylningen om man inte har en hårddisk instoppad? Verkar vara ett designfel de la grande!Det är kaffeburksvarianten som är den större av de två, alltså är det den som (eventuellt) kyler bättre.On topic igen: Är fyrkantsvarianten bättre eller sämre på att kyla ljudlöst än kaffeburken? Den verkar ju större, så jag gissar att det borde gå lättare att kyla. Dessutom, är det nån som vet om 6500 kommer att komma även som fyrkantsvariant?
Postad 08 February 2008 - 15:47
Vart har du läst det? Källa tack.Jag antar att ni sett att 6500 (fyrkanten) har problem med kylningen om man inte har en hårddisk instoppad?
Postad 08 February 2008 - 15:49
http://www.mpcclub.c...e...r=0&thold=0Vart har du läst det? Källa tack.Jag antar att ni sett att 6500 (fyrkanten) har problem med kylningen om man inte har en hårddisk instoppad?
Postad 08 February 2008 - 17:56
En liten tabell som visar skillnaden mellan 4100/5100 och 6500:
https://www.minhembi...-1201905306.jpg
Redigerat av Unregistered7f802c91, 08 February 2008 - 17:58.
Postad 08 February 2008 - 18:31
Man kan ju skaffa en attrapp (dvs bara en liten hårddisk-stor låda) att stoppa i, men kan ju tycka att dom borde testat utan hårddisk själva, samt skickat med en attrapp.Jag antar att ni sett att 6500 (fyrkanten) har problem med kylningen om man inte har en hårddisk instoppad? Verkar vara ett designfel de la grande!Det är kaffeburksvarianten som är den större av de två, alltså är det den som (eventuellt) kyler bättre.On topic igen: Är fyrkantsvarianten bättre eller sämre på att kyla ljudlöst än kaffeburken? Den verkar ju större, så jag gissar att det borde gå lättare att kyla. Dessutom, är det nån som vet om 6500 kommer att komma även som fyrkantsvariant?
Så vill man enbart streama sitt material, så måste man likförbannat stoppa i en hårddisk, men den behöver varken fungera eller var inkopplad så länge den bara sitter där.
/J
Postad 09 February 2008 - 08:59
Det där är bara siffror.. säger inte mycket... vad är den FAKTISKA och PRAKTISKA skillnaden?
En liten tabell som visar skillnaden mellan 4100/5100 och 6500:
https://www.minhembi...-1201905306.jpg
Exakt! Jag väntar gärna på och lägger lite mera för en 6500 om den bättre prestandan är användbar. Men som jag förstår så tycker de som har 4100/5100 att de klarar alla (i princip) filformat som de slänger på den?! Och när det gäller HD så har ju 6500 ändå ingen fysisk spelare för "äkta" bluray mm.
Postad 09 February 2008 - 15:54
Vad är det som motiverar att betala dubbla priset för denna?
Postad 09 February 2008 - 16:32
Postad 09 February 2008 - 16:54
Såg även Omaura HDD som är ett externt hårddiskkabinett med plats för 5st 3,5" diskar.
Kan någon vän av teknik undersöka om det är möjligt att koppla ihop denna med Tvixen?
Om det är möjligt så har man en rätt sexig kombo.
Postad 09 February 2008 - 17:51
Postad 09 February 2008 - 18:05
Har du läst tråden? Det står ett gäng argument lite här och var. Allt från HDMI 1.3 till att kunna ansluta TViX:en direkt till en dator via USB-kabel och snabbt kopiera över filer osv.Hmm, kan det verkligen vara värt dom extra pengarna som denna kostar gentemot PopcornHour A-100?
Vad är det som motiverar att betala dubbla priset för denna?
Redigerat av sean.wiklund, 09 February 2008 - 18:05.
Postad 09 February 2008 - 19:01
Man får jämföra hur spelarnas utveckling vad gäller firmware och så går, dock verkar den vara till överpris just nu 6500a'n.
Redigerat av holyhansen, 09 February 2008 - 19:04.
Postad 09 February 2008 - 21:04
kan inte svära på det, men har svårt att tänka mig att SATA-kontrollern i TViXen stöder portreplikering, så det blir nog tyvärr svårt.Upptäckta idag tillverkaren Omaura som gör sjukt snygga chassin i svart, borstad aluminium.
Såg även Omaura HDD som är ett externt hårddiskkabinett med plats för 5st 3,5" diskar.
Kan någon vän av teknik undersöka om det är möjligt att koppla ihop denna med Tvixen?
Om det är möjligt så har man en rätt sexig kombo.
Postad 10 February 2008 - 08:53
Kruxet är att många ser denna maskin (delvis oxå PCH) som en magisk maskin som tar ALLT. De ska göra allt, t.o.m. städa lägenheten
De positiva saker som hittils dykt upp på mpcclub är följande:
1. Högupplöst GUI - ska göra menyn mycket mer lättläst än tidigare. Man ser mer info på skärmen oxå.
2. Förbättrad Samba - Förut var man tvungen att köra NFS för att kunna stream HD. SAMBA gick alldeles för slött.
3. Förbättrad video uppspelning - av de första intryck jag läst så ska den spela det mesta i videoväg ganska bra faktiskt. 4100/5100 hade fler problem som ni säkert läst om i den tråden. Denna ska inte låsa sig efter ett tag samt kunna spela 1080p/720p utan att "hicka". Sen kommer det tyvärr alltid finna filer som den inte klarar att spela upp. Här är nog en HTPC bättre. En sådan "sväljer" fler filer.
4. Interfacet ska vara ganska bra tex när man ändrar mellan ntsc och pal.
5. Texningen - Ska kännas riktigt bra enl uppgifter. De är numera vektoriserade så man kan ändra font, färg, storlek samt så kan man flytta dem.
Några negativa saker med den är följande:
1. Den skall tydligen överhetta lätt om den inte har en intern hårddisk i sig. Detta har folk löst genom att stoppat i gamla hårddiskar de har hemma. Eller så har folk stoppat i kartongbitar! som ska dirigera om flödet i den.
2. Växlingen mellan bilder. Denna tycker folk är seeeg. Den kan tydligen inte läsa in nästa bild i förväg.
Mer både positiva samt negativa intryck kommer säkert framöver. Det är inte så många som fått dem ännu. Sen så har ju de också haft kinesiskt nyår "over there" så de har inte gjort något åt buggarna som finns än.
Redigerat av Unregisteredbf364490, 10 February 2008 - 08:54.
Postad 10 February 2008 - 09:29
Moderkortet på min dator har dubbla inbyggda gigabit nics. Den första av dem används så klart till min internetuppkoppling, men den andra hade jag tänkt att koppla direkt till min kommande 6500. Alltså direktkoppling till datorn utan att koppla genom en router/switch.
[1]Fungerar det att koppla tvixen så?
[2]Behöver jag ett särskilt installerat nätverksprotokoll i Win Vista?
[3]Går det bra med en vanlig cat6-kabel, eller behöver jag en korsad sådan?
[4]Vilken typ av IP-adress kommer tvixen att få? Kan jag se den i tvixens gui?
[5]Klarar tvixens ftpserver att fxp'a?
Oj... va många frågor det blev.
/S
Redigerat av SonnyF, 10 February 2008 - 09:30.
Postad 10 February 2008 - 10:37
Ett par frågor kring nätverkskopplingen till TViXen.
Moderkortet på min dator har dubbla inbyggda gigabit nics. Den första av dem används så klart till min internetuppkoppling, men den andra hade jag tänkt att koppla direkt till min kommande 6500. Alltså direktkoppling till datorn utan att koppla genom en router/switch.
[1]Fungerar det att koppla tvixen så?
[2]Behöver jag ett särskilt installerat nätverksprotokoll i Win Vista?
[3]Går det bra med en vanlig cat6-kabel, eller behöver jag en korsad sådan?
[4]Vilken typ av IP-adress kommer tvixen att få? Kan jag se den i tvixens gui?
[5]Klarar tvixens ftpserver att fxp'a?
Oj... va många frågor det blev.
/S
1) Ja, det bör funka alldeles utmärkt.
2) Nä, TCP/IP är standard.
3) Du ska ha en korsad kabel om du kopplar TViXen direkt till datorn.
4) Kör statiska ipadresser på TViXen och datorn.
5) Bra fråga, det lär nog visa sig när spelarna dyker upp.
//BC
Postad 10 February 2008 - 12:23
Bara det att TViX har en display tycker jag motiverar mkt av mer kostnade emot PCH , tänk att behöva ha tv:n påslagen bara för att kunna spela upp musikJo iofs. man får ju hostfunktion på usb, och hdmi 1.3, f.t. har man väl dock ingen glädje av hdmi 1.3 då ripparna sällan har hd ljudet i containern dock, deep color space är ju heller ingenting som används än, men de kommer väl i framtiden.
Man får jämföra hur spelarnas utveckling vad gäller firmware och så går, dock verkar den vara till överpris just nu 6500a'n.
Postad 10 February 2008 - 13:28
Jag ska också köpa en TViX till. Har en i vardagsrummet men ska ha en i biorummet. Tvekar mellan en ny 4100 eller en 6500. Har ju inte fått bildspel med 4100 att fungera 100% med mina bilder tagna med Nikon D40.
Om 6500 klara det blir det en sådan.
Mitt inlägg i 4100-forumet dunstade tydligen ut i rymden, så jag provar igen - i det här forumet, eftersom min fråga rör både 4100- och 6500-spelaren, nämligen visning av JPEG-stillbilder från digitalkamera.
Mina bilder är 8 megapixel, dvs 5-6 MB stora. Hur lång fördröjning är det mellan bilderna med 4100? Stor skillnad mellan trådbundet nätverk och inbyggd hårddisk? Om det är mer 2-3 sek blir det segt om man tittar på mycket bilder.
6500: Kan bildvisning antas vara snabbare? Kan den buffra bilderna?
Popcornen rapporteras ju också vara rätt slö vid bildvisning, så det här verkar vara ett problem.
/Per
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
TViX N1
2 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?