Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Panasonic PT-AE3000E *

515 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 May 2009 - 21:27

sportbilsentusiasten
  • sportbilsentusiasten
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

https://www.minhembi...howtopic=231521

Kom igen, inga fler som är med på gruppköpet? Minst 3000kr billigare än nytt, plus att man får en extra lampa värd 4000kr då. Vi är 6 i skrivande stund, behöver bara 4 till så kommer vi be om offertar från olika företag. 10x25.000kr= En kvarts miljon, så nog kan man pruta då. :)

Kan ni grejja en lika bra rabatt på Sony HW10 så är jag PÅ!
Inte bryr sig väl leverantören om vilka projjar som är med, är väl beloppet som man prutar på.
Vänligen återkom med besked.

Postad 06 May 2009 - 22:39

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2384 inlägg
  • 0
Tror ni de har 10k i marginal på en projektor så får ni nog tänka om.

Postad 07 May 2009 - 09:16

sportbilsentusiasten
  • sportbilsentusiasten
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Vem har snackat om marginaler i tråden?
Och om du tror att man inte kan pruta reält vid stora köp så får DU nog tänka om.

Postad 07 May 2009 - 18:13

Drexon
  • Drexon
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Inte bryr sig väl leverantören om vilka projjar som är med, är väl beloppet som man prutar på.

Vet inte hur det fungerar, men gå till:

https://www.minhembi...p;#entry2413379

...och fråga bara. Eller PM:a Kurik.

Postad 07 May 2009 - 19:36

Sync
  • Sync
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Eftersom de flesta butiker som säljer AE3000 även har HW10 i lager så ser jag inga problem med att gå med i gruppköpet med önskan om en HW10 (är faktiskt själv inne lite på det spåret :) )

Skicka ett pm till "Kurik" bara så att du kommer med på intressent listan!

Postad 08 May 2009 - 14:53

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Då har man blivit med Panasonic PT-AE3000E. :)
Jag köpte en begagnad oanvänd för 21800 inkl frakt. Ingen exrta lampa men det känns ändå skönt att lägga ut ca 7k mindre än vad det annars skulle kostat.
Den verkar funka bra. Jag provkörde lite på väggen i vardagsrummet igår kväll och det märks att det finns potential. ;) Samtidigt såg jag att vita väggar och vitt tak inte är någon höjdare med proj, men det visste jag redan innan.
Nu kommer jag inte att kunna använda den förrän mitt rum är klart och det känns lite trist. Jag hoppas verkligen att mina högtalare blir klara snart.

Postad 08 May 2009 - 20:17

Unregistered2530e964
  • Unregistered2530e964
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Hade såååå gärna varit med men tyvärr så föll arbetslöshetens slägga ett hårt slag i huvvet :)

Förlåt för offtopic men fick jobb idag. Börjar på Måndag ;)

Postad 08 May 2009 - 21:37

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Grattis till jobbet.

Postad 08 May 2009 - 21:40

Sync
  • Sync
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Förlåt för offtopic men fick jobb idag. Börjar på Måndag ;)

Skicka intresse pm till Kurik angående gruppköpet nu då! :)

Grattis till jobbet! (nu är du värd en projektor för hårt jobbsökande!)

Postad 09 May 2009 - 11:23

Likvid
  • Likvid
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Kanske inte, men för Panasonic kostar projektorn nog bara total runt 5000:-

Så visst läggs det på.

Postad 09 May 2009 - 16:03

Unregistered55c65f14
  • Unregistered55c65f14
  • Forumräv

• 888 inlägg
  • 0
Hej,
min Panna har börjat blinka, omöjligt att använda den nu ;)

Någon annan som har upplevt samma fenomen?

Den har gått 167 tim, & filtret rengjort 2 ggr så det är ingen överhettning pga igensatt insug!

//Johnny

Postad 09 May 2009 - 20:05

Unregistered2530e964
  • Unregistered2530e964
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Jag tror det är filmen som är problemet "The mist" ;)

:(

Postad 10 May 2009 - 07:20

Unregistered55c65f14
  • Unregistered55c65f14
  • Forumräv

• 888 inlägg
  • 0
Jo, man kunde hoppats på det ;)

Men, igår innan jag skulle plocka ner den så provade jag att byta HDMI utgång & nu funkar den igen!!!

Känns meningslöst att lämna in den om den funkar. Ingen som upplevt blink fenomenet?
(Stängde av den 3 ggr & drog även ur 220v sladden varje gång)

//Johnny

Postad 13 May 2009 - 12:18

Unregisteredd50e3ce3
  • Unregisteredd50e3ce3
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Jaha, då blir man utan projektor i nån vecka (in på service). Hur ska jag kolla på film/spela tv-spel då???
Snacka om att man vänjer sig vid stor bild snabbt, tvn känns ju inte speciellt het längre när det gäller film. :unsure:

Postad 13 May 2009 - 18:20

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0

Jaha, då blir man utan projektor i nån vecka (in på service). Hur ska jag kolla på film/spela tv-spel då???
Snacka om att man vänjer sig vid stor bild snabbt, tvn känns ju inte speciellt het längre när det gäller film. :unsure:

Vad har du haft för problem med projektorn?

Postad 13 May 2009 - 19:49

Unregisteredd50e3ce3
  • Unregisteredd50e3ce3
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Vad har du haft för problem med projektorn?

En rosa "fläck" som syns när bilden är mörk, size som en tennisboll.
Ruskigt irriterande.

Postad 13 May 2009 - 21:06

Sync
  • Sync
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

En rosa "fläck" som syns när bilden är mörk, size som en tennisboll.
Ruskigt irriterande.

Det "vanliga" då.. ett dammkorn som letat sig in och satt sig på någon panel.

Postad 13 May 2009 - 21:36

Unregistered2530e964
  • Unregistered2530e964
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Det "vanliga" då.. ett dammkorn som letat sig in och satt sig på någon panel.

Trodde sånt var förpassat till historieböckerna. Sånt skall väl ändå inte behöva hända 2009?

Postad 14 May 2009 - 07:40

Unregisteredd50e3ce3
  • Unregisteredd50e3ce3
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Det värsta med den här typen av defekter är ju att man "bara måste" titta på det hela tiden.
Som om blicken automatiskt dras dit.

Postad 14 May 2009 - 21:31

Unregistered2530e964
  • Unregistered2530e964
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Detta felet blir ju uppenbart jobbigt.
Ibland (jag själv) e man så "skadad" att man alltför ofta letar fel istället för att njuta av filmen. :P
Hoppas det llöser sig iaf.

Postad 15 May 2009 - 15:49

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0

Hej,
min Panna har börjat blinka, omöjligt att använda den nu :wub:

Någon annan som har upplevt samma fenomen?

Den har gått 167 tim, & filtret rengjort 2 ggr så det är ingen överhettning pga igensatt insug!

//Johnny

Jag är ägare till en AE-2000 som har gått ca: 300h och har sett på senare tid märkt att de blinkar ibland. Brukar blinka några minuter sen försvinner de sen kan de komma tillbaka. Har tänkt en längre tid på att skicka in den eftersom jag även lider av ojämn färg och dammblobbar men har ej kommit till skott. Är nog inte omöjligt att den åker in nästa vecka. Har du klurat ut vad de beror på?

Postad 20 May 2009 - 08:43

Unregisteredd50e3ce3
  • Unregisteredd50e3ce3
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Snacka om att man vänjer sig vid stor bild snabbt, tvn känns ju inte speciellt het längre när det gäller film. :)

´
Hatten av för Panasonic.
Ringde och felanmälde projjen i Onsdags, DHL hämtade den i Torsdags, framme i Cardiff på Fredagen & jag fick tillbaka den igår (Tisdag). Betydligt snabbare än vad jag vågat hoppas på.

Postad 26 May 2009 - 13:42

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
Lite sugen på att köpa projektor i höst, och sitter och funderar på denna, undrar dock en sak om 2.35:1 ration.
En film som är inspelad i 2.35:1 lagras väll som 16:9 på säg en BD film, många filmer står det t.ex. "Recorded in 2.35:1, presented in Letterbox Widescreen 16:9" med svarta kanter uppe och nere, vart tar bilden som borde sticka ut på sidorna vägen? ;)

Edit: Läst på lite nu, så nu vet jag hur det fungerar :D

Redigerat av Fredrik HL, 26 May 2009 - 16:11.

Postad 29 May 2009 - 16:33

Unregistered2530e964
  • Unregistered2530e964
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Hoppas Panasonic kommer med nått nytt till hösten så denna 3000 modellen kommer ner i "lagom" pris igen.
Är enormt sugen vill jag säga :)

Postad 29 May 2009 - 18:55

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Jag har sett några filmer nu och jag är riktigt nöjd med bilden. :)
Det är dock betydligt krångligare att byta mellan 16:9 och 2.35:1 än vad jag först trodde. Man måste ju lens-shifta manuellt (om jag inte har missat något). Det blir ett väldigt vevande på lensshiften. Dessutom behöver man även finjustera fokus efter ett byte om man vill ha perfekt skärpa.
Det är dock ett mindre problem tycker jag.
Jag är grymt nöjd med att jag valde en 2.35:1-duk. Det är såå mäktigt!

Jag är också mycket nöjd med att jag valde svart tak och svarta väggar. Trots att de är kolsvarta och helmatta blir de lite upplysta av dukreflexen. Hade de varit vita skulle det inte varit kul...

Postad 29 May 2009 - 19:02

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Hoppas Panasonic kommer med nått nytt till hösten så denna 3000 modellen kommer ner i "lagom" pris igen.
Är enormt sugen vill jag säga :)

Man tycker priset borde droppa när dollarkursen faktiskt legat stabilt på runt 7.60. Tror inte alla projektorer var inköpta då den var under 6kr och vände som hastigast för en tid sen då dom tog mellan 21-22k för dom.

Börjar ju likna bensin-kartellerna det här annars.

Redigerat av HenkeEdge, 29 May 2009 - 19:05.

Postad 29 May 2009 - 19:16

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0

Det är dock betydligt krångligare att byta mellan 16:9 och 2.35:1 än vad jag först trodde. Man måste ju lens-shifta manuellt (om jag inte har missat något). Det blir ett väldigt vevande på lensshiften. Dessutom behöver man även finjustera fokus efter ett byte om man vill ha perfekt skärpa.

Jag har inte projektorn själv - ännu... :) Men när jag såg den på mässan i Lund så behövdes inga manuella justeringar när de växlade format. Det var bara något/några knapptryck på fjärren så skötte allt sig själv. Jag såg ingen skillnad i skärpa och någon lensshift behövdes verkligen inte. Kan det ha att göra med i vilket läge den står när du gör alla inställningar? Jag kollade manualen nu och den var inte mycket till hjälp när man inte har en maskin att testa inställningarna med.

Redigerat av WayFar, 29 May 2009 - 19:16.

Postad 29 May 2009 - 19:45

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

• 745 inlägg
  • 0

Jag har sett några filmer nu och jag är riktigt nöjd med bilden. :P

Jag är också mycket nöjd med att jag valde svart tak och svarta väggar. Trots att de är kolsvarta och helmatta blir de lite upplysta av dukreflexen. Hade de varit vita skulle det inte varit kul...

Efter att ha sett dina bilder av ditt fantastiska biorum så misstänker jag att din AE3000 sitter för högt för att du skall kunna utnyttja bekvämligheten med att ändra från t ex 16:9 till 2:35 med fjärren. Om projjens lins sitter under dukens övre kant så så skall det fungera utan att behöva använda manuell lensshift. Hela grejen är ju att inte behöva använda lensshift. Det där med fokus upplever inte jag som ett problem. Inte större än den justering som jag måste göra någon gång ibland.
(Tacksamt med fjärrstyrd focus och zoom! :) )

Redigerat av 50plus, 29 May 2009 - 19:45.

Postad 29 May 2009 - 21:28

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Det är nog så att om man placerar projektorn i exakt rätt höjd så behöver man inte lensshifta vid byte från 16:9 till 2.35:1. Men jag vill ha en bakre sittrad och då vill jag inte att projektorn skall sitta direkt över huvudet på den så jag tror att jag behåller projektorn högt och fortsätter att lensshifta.
Eventuellt flyttar jag ned den så småningom. Det är ju ganska lätt gjort, men jag vill först se hur det funkar med bakre sittraden och den soffan som kommer att stå där.

Postad 30 May 2009 - 06:51

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 0

Jag har sett några filmer nu och jag är riktigt nöjd med bilden. :)

Hehe..Först lät det som om du skyllde på projjen för att det inte blir hundra.....Men det är ju din setup som gör det så. Då är det ju bara att leva med det eller ändra så det blir rätt.

Postad 30 May 2009 - 20:41

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2384 inlägg
  • 0

Kanske inte, men för Panasonic kostar projektorn nog bara total runt 5000:-

Så visst läggs det på.

Absolut men det är många som står bakom en produkt och elektronik och IT är väldigt pressat.
Där Kina och Korea pressar Japan. Så som Japan pressat ut Europa och USA en gång i tiden.
Den kanske kostar 5000 i materialkostnader, men sen är de också många licens kostnader , valutor (där det idag inte är bra att vara Svensk konsument idag) ETC.

Ungefär såhär fungerar det i elektronikbranschen, i många fall. Tar Panna proj som ex.

-Utveckling (Panasonic och diverse elektronik tillverkare bl.a Epsons LCD paneler) /Skall ha + marginal

-Tillverkning (Panasonic) /skall ha + Marginal
Frakt, reklamationer

-Lagerhållning i Europa (Panasonic/Europa dist.) /skall ha + Marginal
Frakt, lagerhållning, Marknadsföring, reklamationer

-Nationell dist. (I Panasonics fall Wiktors och Captech) /skall ha + Marginal
Frakt, lagerhållning, marknadsföring

-ÅF (hemmabiohandlare) (HBC, HBB, Hembioconsult etc,) /skall ha + Marginal
Frakt, viss lagerhållning och marknadsföring

-Slutkund (Konsument) Står för hela kalaset.

Så om kostnaden är 5000 i tillverkning så kan man ganska lätt räkna ut att det inte är så stora marginaler.

Kan ta ett exempel på en av de större IT/Elektronik distar i Norden GNT.
Med en omsättning på flera miljarder fick dem inte lönsamhet och lade ner.

Techdata som är en annan dist. tittar på att utöka sortimentet med flera produktgrupper med större marginaler för att få lönsamhet, speciellt i dessa tider med en dålig valuta.

Panasonic projen har ju gått upp nästan 10k på ett halv år mycket på grund av valutan

Så om ni får några tusen i rabatt så är det riktigt bra. Men tyvärr finns det inte mycket att ta av.

Postad 30 May 2009 - 20:50

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2384 inlägg
  • 0

Det är nog så att om man placerar projektorn i exakt rätt höjd så behöver man inte lensshifta vid byte från 16:9 till 2.35:1. Men jag vill ha en bakre sittrad och då vill jag inte att projektorn skall sitta direkt över huvudet på den så jag tror att jag behåller projektorn högt och fortsätter att lensshifta.
Eventuellt flyttar jag ned den så småningom. Det är ju ganska lätt gjort, men jag vill först se hur det funkar med bakre sittraden och den soffan som kommer att stå där.

Ja du måste ha linsens centrum innaför duken ram, då zoomen zoomas ut både uppe och nere.
Man kan dock fuska lite (Som jag) du kan över zooma bilden.
Jag har sammetsram på duken så jag överzommar lite, dock måste jah göra det ändå då jag har en välvd duk.

Postad 05 June 2009 - 22:19

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0
Nu får Ni ha överseende med mig om frågan redan ställts i tråden. Efter veckans hårda arbetspass har jag bara skumläst. Nåväl. :D

Jag tänkte koppla min ae3000e till min digitalbox Sagem 6200T som bara har scart ut. Detta måste ordnas imorgon då det ska bli fotbollskväll hos mig. :) Frågan är då. Är det bästa jag kan köpa en scart till rgb omvandlare och sedan en 10meters komponentkabel och dra mellan projjen och boxen?

Eller ska man köra ngn scart till s-vhs och dra denna? Eller kanske gamla hederliga scart->composite och ljud och bara koppla in komposit-kablen till projjen?

Fick med en scart -> komponentkabel men den var bara 1m. Behöver minst 10m.
Tips på vad jag ska handla och på butiker som har öppet imorgon (röd dag?). =)

Postad 05 June 2009 - 22:26

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0
Vet inte om AE3000E stödjer scart-rgb?

Postad 05 June 2009 - 22:38

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0
Ursäkta spammet. Men kan inte redigera inläggen.. Ngn moderator kanske kan slå ihop mina inlägg senare. :)

Ngn sån här kanske man kan hitta på MediaMarkt eller liknande?

http://www.kabelgiga...lar.asp?id=5734

Postad 06 June 2009 - 19:40

MrSinister
  • MrSinister
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Hej allihop!!

Ville bara sticka in med att jag precis skaffat min första projektor. och det blev såklart en AE3000E, annars vore det ju fel tråd :P Har inte fått upp den än, och ska skaffa en duk imorrn. Har tänkt en sådan: http://www.hembiobut...p?pgrpnr=111660 i 104" som jag hittat till ett bra pris. Vad tror ni om den kombon?

/Robert

Redigerat av MrSinister, 06 June 2009 - 19:41.

Postad 18 June 2009 - 14:17

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Är det fler som har problem med att fokus måste justeras från det att man kallstartar tills projektorn blir varm? Jag måste justera fokus varje gång jag startar projektorn och sedan minst en gång efter ett tag när den är varm .
Jag är visserligen perfektionist men är det inte fler som märkt detta?
Fokusminnena funkar inte heller mer än på ett ungefär. Varje gång man byter mellan 16:9 och 2.35:1 måste fokus finjusteras, och det verkar vara lite olika varje gång.

Postad 18 June 2009 - 16:03

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

• 892 inlägg
  • 0
Då verkar det trots allt inte bara vara Epsons EH-TW5000 som har problem med focus? Står nämligen i valet och kvalet mellan denna, Epson EH-TW5000 och JVC DLA-HD350.

Känns surt och behöva justera focus vid varje uppstart.

Redigerat av Bigrauk, 18 June 2009 - 16:04.

Postad 18 June 2009 - 17:19

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

• 745 inlägg
  • 0
Ja, går jag fram och har ansiktet 20 cm från duken så kan jag se att fokus ändras ngt på min maskin. Ytterst lite.
Det är abslout ingenting som märks från 4 meters betraktningsavtånd (104tum). Jag brukar bara kontrollera och finjustera någon gång ibland. Någon synbar förändring under en filmvisning har jag aldrig märkt.
Inget som helst problem i mina ögon alltså. Men jag är gammal o har kanske dålig syn. :D

Redigerat av 50plus, 18 June 2009 - 17:21.

Postad 19 June 2009 - 19:43

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0
Jag har inga problem med fokuseringen vad jag kan se iaf. Går dock INTE och ställer mig några centimeter från duken varje gång jag startar. Varför? Jo. För att bilden är kalas som den är. Sitter någon meter bak dessutom. Vem bryr sig om bilden är dålig ett tiotal cm framför duken? Där tänker iaf jag inte se en film.. :unsure:

Skulle den nu trots allt vara slightly out of focus, så är det inget jag märkt iaf. Jag tycker bilden är hur fokuserad och fin som helst. ;) Så att detta skulle vara ett problem, håller jag inte med om alls. Jag har inga problem iaf. Och jag ÄR petig. ;)

Postad 13 July 2009 - 22:54

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0
OBS, min fundering gäller iofs. PT-AE2000, men antagligen så fungerar just detta på samma sätt

Jag har nu börjat tröttna på mitt ljud. Jag gjorde ett test idag med lamp mode. Se nedan scenario

1. Jag pausade i en normal ljus scen
2. Jag gick in i menyn och där kunde jag se att den stod på eco-mode
3. Jag ändrade till normal mode och gick ur menyn
4. Jag kunde dock inte se någon skillnad på ljusstyrkan om jag ändrade

Skulle någon ägare till denna proj själv gå in i menyn och göra denna förändring och se någon skillnad.
Det borde väl vara så tom. att man ser ändringen i ljusstyrka direkt när man ändrar till eco-mode och normal med pilarna på fjärren? Alltså man behöver inte gå ur meny systemet eller göra något annat för att det skall sparas.

Jag ändrade och gick ur menyn och när jag sedan gick in igen så kunde jag se min förändring, så nog har den sparat min inställning alltid.

Finns det någon firmware som man själv kan uppdatera?

Postad 13 July 2009 - 23:20

Glen Benton
  • Glen Benton
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0

Detta felet blir ju uppenbart jobbigt.
Ibland (jag själv) e man så "skadad" att man alltför ofta letar fel istället för att njuta av filmen. :)
Hoppas det llöser sig iaf.

Usch jag känner igen mig där. Min flickvän blir galen när man ska tweaka mitt i en film. Jag har dock blivit bättre på att släppa saken under de senaste åren. Man får skilja på tweakningen och filmtittandet. Köpa läget helt enkelt.

/GB

Postad 17 July 2009 - 22:17

Unregistered3f6af7bc
  • Unregistered3f6af7bc
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Tjena ..
Har en liten fundering. Ni som har en Panasonic PT-AE3000E vad har ni för duk ?
Själv har jag en 16:9-duk på 92tum men är sugen på att köpa en 2.35:1-duk.

Ni som har 2.35:1-duk vad har ni för märke och storlek ? Även nyfiken vad ni fick betala för duken.

mvh Putte

Postad 23 July 2009 - 20:37

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0

Tjena ..
Har en liten fundering. Ni som har en Panasonic PT-AE3000E vad har ni för duk ?
Själv har jag en 16:9-duk på 92tum men är sugen på att köpa en 2.35:1-duk.

Ni som har 2.35:1-duk vad har ni för märke och storlek ? Även nyfiken vad ni fick betala för duken.

mvh Putte

Jag hade gärna oxå haft en 2.35:1 duk. Men vad jag förstått så är det på tok för dyra. Iaf om man måste ha en eldriven som jag. Ngn som sitter med en sån här nyare modell utav duk som orkar kommentera?

Postad 15 August 2009 - 22:19

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0
Hej
Jag följande produkter

jag vill koppla dvd-spelaren till förstärkaren så att bilden går igenom förstärkaren och jag kan då styra båda med en och samma fjärrkontroll. hur gör man det?
Jag skulle vilja att när jag startar receivern med fjärrkontrollen att dvd-spelaren startar också. jag antar att man kan göra det med ett makro. Någon som vet hur man gör?

Sedan fråga 3 som jag antar blir svårare. Kan fjärrisen till förstärkaren lära sig att starta projektorn också??

Tacksam för hjälp.

mvh

Eric

Redigerat av ericdvd, 16 August 2009 - 07:45.

Postad 16 August 2009 - 08:37

Unregistered50d3de4b
  • Unregistered50d3de4b
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Jag har programmerat min Onkyo RC-690M (fjärren till TX-SR876) med Panasonic-fjärrens alla knappar.

När jag lägger i en skiva i min Blu-ray-spelare växlar förstärkaren automatiskt till att spela upp bilden från min Blu-ray. På samma sätt som jag programmerade fjärren att styra projektorn programmerade jag den till min Blu-ray.

Sedan en fråga, varför bara DVD-spelare när du har en sådan fin projektor?

Postad 16 August 2009 - 09:44

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0
Fanastiskt bra! Så det går att göra!
Vad glad jag blir. :) ;)
Men, hur programmerar man som du säger?

Skälet till att jag har en dvd-spelare just nu är att jag har cirka 200 dvd-filmer som jag ännu inte sett. När jag gått igenom dem så kommer jag att köpa en blue-ray.

Men snälla, kan du berätta hur man går tillväga och programmerar fjärren?
mvh
Eric

Redigerat av ericdvd, 16 August 2009 - 09:46.

Postad 17 August 2009 - 09:08

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Det står i förstärkarens manual.

Postad 18 August 2009 - 13:52

Unregistered55c65f14
  • Unregistered55c65f14
  • Forumräv

• 888 inlägg
  • 0

Jag är ägare till en AE-2000 som har gått ca: 300h och har sett på senare tid märkt att de blinkar ibland. Brukar blinka några minuter sen försvinner de sen kan de komma tillbaka. Har tänkt en längre tid på att skicka in den eftersom jag även lider av ojämn färg och dammblobbar men har ej kommit till skott. Är nog inte omöjligt att den åker in nästa vecka. Har du klurat ut vad de beror på?

Hej,
den funkar blinkfritt i hdmi utg. 2 sedan sist i Maj.

Men, till min stora fasa har jag 2 st större (tennisboll) dam pluppar, syns inte så mycket vid film men vissa scener, ajajaj...
Är det en garanti grej eller vad gör man?
(Köpt på hemmabiobutiken i gbg)

//Johnny

Postad 19 August 2009 - 15:56

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0

Det står i förstärkarens manual.

Jag har nu tittat på den och jag förstår inte riktigt.

En kod för tillverkaren och sedan finns det fem koder för panasonic som man kan välja mellan.

Hur vet man vilken kod det är? Fungerar alla kontroller automatiskt då?

/Eric

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.