Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Swedxs ny Camoserie

419 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
SWEDX Camo SG-40X3-A2 (TV) 0 8,27 (10) Inga priser
SWEDX Camo SG-40T3-A2 (TV) 0 8,75 (3) Inga priser
SWEDX Camo SG-32T3-A2 (TV) 0 8,11 (8) Inga priser
SWEDX Camo SG-40T1-A2 (TV) 1 7 (1) Inga priser
SWEDX Camo SG-40X1-A2 (TV) 1 7 (1) Inga priser
SWEDX Camo SG-46X2-A2 (TV) 1 7,57 (6) Inga priser
SWEDX Camo SG-46X5-A2 (TV) 1 7 (5) Inga priser
SWEDX Camo SG-32T2-A2 (TV) 2 7,5 (5) Inga priser
SWEDX Camo SG-32T5-A2 (TV) 1 7,6 (4) Inga priser
SWEDX Camo SG-40T5-A2 (TV) 1 7 (1) Inga priser
SWEDX Camo SG-40T2-A2 (TV) 1 7,8 (4) Inga priser
SWEDX Camo SG-46X6-A2 (TV) 3 6,5 (1) Inga priser
SWEDX Camo SG-26T2-A2 (TV) 4 (0) Inga priser
SWEDX Camo SG-26T6-A2 (TV) 1 6,67 (2) Inga priser
SWEDX Camo SG-40X2-A2 (TV) 1 7,86 (6) Inga priser
SWEDX Camo SG-40X5-A2 (TV) 1 5,67 (2) Inga priser
7 relaterade trådar

Postad 01 oktober 2009 - 09:15

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
Läsvärt för er som funderar på att köpa en Swedx tv> http://m3.idg.se/2.1...vn-under-10-000

/R

Postad 01 oktober 2009 - 09:46

POi2
  • POi2
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Liten kommentar kring artikeln; det stämmer att det är relativt grötigt på digitala källor om man inte slår av mjukningen i menyn, det måste man göra på varje källa. Sen har inte 26" lika mycke ljusinsläpp som dom större verkar ha.

Kul produkt om man behöver pynta ungarnas rum men som vardagsrums-tv så är dessa inget alternativ (iaf för mig ... ungarna är dock glada :) )

Redigerat av POi2, 01 oktober 2009 - 09:51.

Postad 11 oktober 2009 - 11:33

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0
Finns det något sätt att sänka ljudet ytterligare än "lägsta" som det fortfarande är ljud på med några inställningar, eller något? Låter ganska mycket på speciellt kvällar och sånt, när det är tyst i övrigt. Är lite orolig för att grannarna ska höra.

edit: Ingen som vet?

Köpte för övrigt en signalförstärkare för att kunna titta på analog tv. Det blev bättre på de flesta kanaler, men inte alla (Lokalkanalen) (Eurosport blev lite bättre, bara), så nu är den bra, men inte helt hundraprocentig så att säga.

Redigerat av Unregistered1689, 14 oktober 2009 - 20:41.

Postad 28 oktober 2009 - 18:53

crimzor
  • crimzor
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Kommer det någon uppdatering till firmware?

Pixelmappning funkar fortfarande inte med nVIDIA i Ubuntu via HDMI.

Jag har en workaround till pixelmappningsproblemet! Följ denna guide: http://analogbit.com/node/23

Problemet är beskrivet bra på sidan.

Nästa problem: Ljudet fungerar inte via HDMI ty datorn tror att TVn matas med DVI (problem även i Windows)

Postad 01 december 2009 - 22:26

erikba
  • erikba
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Nästa problem: Ljudet fungerar inte via HDMI ty datorn tror att TVn matas med DVI (problem även i Windows)

Hur matar du ut ljudet? Om förstärkaren har HDMI tar man väl ut ljudet via den, eller? Min förstärkare tar koaxial, och det funkar fint. Jag matar HDMI in i TV:n från flera källor (digibox, laptop och ps3) och tar ut ljudet via min förstärkare.

Postad 02 december 2009 - 22:00

Muminboll
  • Muminboll
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hejsan! har just fått hem min SG-40X2-A2. Bara hunnit testa analog signal med tv:n liggandes på kartongen, men det såg faktiskt bra ut! Kanske struntar i att betala 160 i månaden för digital-tv, då vi har 15 analoga kanaler gratis i föreningen.

Jag har även försökt koppla in min gamla laptop (5 år gammal). Kopplade via VGA (kommer upp om man trycker på "pc"-knappen på kontrollen). Jag verkar inte kunna ställa in 1920x1080 i upplösning, då blir bilden för stor för TVn så att man måste scrolla runt längst med kanterna för att se allt. Det högsta jag får ha i upplösning är 1024x768. Hur gör jag får att få 1920x1080 via datorn? Min nya laptop som kommer om en vecka har HDMI-utgång, kommer det fungera då?

läste detta i manualen:
lf PC signal source is used, please first set the resolution of the PC display card as the
following modes: (1024*768 60 Hz, 800*600 60 Hz, 640*480 60 Hz)

vad betyder det? att den bara klarar 1024x768 från datorn? Fattar inte, skulle vara mycket trevligt om någon kunde reda ut detta för mig!

Postad 02 december 2009 - 22:08

Muminboll
  • Muminboll
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har en till fråga!

Jag har två högtalare som jag tänkte koppla till tvn. Varje högtalare har 2 komponentsladdar ur sig, en röd och en svart. Hur ska jag koppla dessa till tv:n? Som jag förstår via manualen ska man koppla dessa i:
16. Comp.audio Audio input for YpBpR input
Men det är ju bara två ingångar. Ska jag ha nån adapter?

Postad 03 december 2009 - 13:40

erikba
  • erikba
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Såhär säger de själva (några sidor tillbaka i tråden):

Hej

Du kan få ljudet ut från TVn på 4 olika sätt.
1. Genom kontakterna för externa högtalare (du kan skarva kablar till RCA om det önskas).
2. Genom digital ljud-ut
3. Genom Scart1 ingången som är full scart och kan skicka ut både bild och ljud från TVn
4. Genom hörlur-utgången

Hoppas det ger svar på dina frågor

Mvh
Jack / SWEDX

Redigerat av erikba, 03 december 2009 - 13:41.

Postad 04 december 2009 - 08:30

maxxar
  • maxxar
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

läste detta i manualen:
lf PC signal source is used, please first set the resolution of the PC display card as the
following modes: (1024*768 60 Hz, 800*600 60 Hz, 640*480 60 Hz)

vad betyder det? att den bara klarar 1024x768 från datorn? Fattar inte, skulle vara mycket trevligt om någon kunde reda ut detta för mig!

Tror det kan vara så att den bara klarar de upplösningarna via VGA ska du ha ut högre så måste du koppla via HDMI

Postad 05 december 2009 - 00:57

Muminboll
  • Muminboll
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tänkte uppdatera lite, antar att det är en del som vill veta hur bra swedx är!

jag har ny lyckats få in 1366x768 via VGA. Det ser faktiskt bra ut i skärpa. Dock är bilden ganska grön via VGA, som många andra har klagat på. Har dock ställt om färgerna lite och efter lite pillande ser det definitivt bra ut för de 4500 kr jag gav totalt med ram och väggfäste.

Jag kollar sällan på "tv", så jag tänkte hålla mig till de analoga kanaler jag får gratis i bostadsrättsföreningen. Bilden är väl som förväntat med analog signal, men det är helt ok att slötitta lite. Det stora problemet nu är att den är helt galen när den ska ställa in auto aspect ratio. Det kan bli lite vad som helst, om en film sänds i 16:9 kan det bli 16:9 i 16:9, eller 4:3 med svarta kanter åt alla håll, eller om man har tur 16:9. Någon som har en lösning på detta? Tycker faktiskt att det är väl lågt att den inte kan hitta rätt ratio, min tjock-tv som var den billigaste på el-giganten för 5 år sedan kan göra det perfekt. Jag antar att om man har digitalbox så löser den problemet åt mig?

Postad 08 december 2009 - 10:07

Baztard
  • Baztard
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har en XV1-40TV-SP1-V1 dvs första versionen, halvHD osv.
Har varit jäkligt nöjd med den och den har tuffat på i 4 år ca. I helgen mötte den dock min sons lasersvärd i plast och sonen gick som segrare ur den matchen...
Kändes ju en smula sorgligt då den designmässigt passar bra i vardagsrummet och jag såg att de nya XV apparaterna ligger på nårmare 15000:-
Ringde och pratade med SwedX om mitt bekymmer och att jag funderade på att byta till Camo istället då den ligger i en prisklass man har råd med precis innan jul. Då säger killen jag pratar med att "köp Camo TVn, skruva ur innehållet i din XV och sätt i Camo TVn så har du ju ramen. Det är inte så svårt om man är lite händig och om man inte vill så kan vi göra det för 800:-"
Prova att föra ett sånt samtal med Onoff... Otroligt bra bemötande, så i eftermiddag åker jag o handlar Camo TV för att sedan åka hem och skruva lite :D

Creds till SwedX

/ Jacob

Postad 08 december 2009 - 10:10

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0
Frågan är väl vad som händer med garantin om du väljer att skruva isär tvn på egen hand?

Postad 03 januari 2010 - 19:55

mupp1
  • mupp1
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Är det någon som har prövat hur det funkar att koppla in kvalitetshögtalare direkt på Camon?
Har inte plats eller råd med förstärkare eller sub, men vill ändå ha ett hyfsat heltäckande ljud
för film och musik. Funderar på ett par Dynavoice S-4 EX eller kanske storebror S6.

Postad 04 januari 2010 - 21:05

erikba
  • erikba
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Är det någon som har prövat hur det funkar att koppla in kvalitetshögtalare direkt på Camon?
Har inte plats eller råd med förstärkare eller sub, men vill ändå ha ett hyfsat heltäckande ljud
för film och musik. Funderar på ett par Dynavoice S-4 EX eller kanske storebror S6.

Sådär, det blöder igenom en del brus. Jag hade mina...
...kopplade direkt mot TVn. Och nog funkar det, men förvänta dig inte något superljud. Till vardagstittande funkar det dock helt ok.

(Om man nu kan kalla Dynavoice kvalitetshögtalare. Audiofiler lär väl vrida sig i plågor. Fast jag gillar mina skarpt.)

Postad 04 januari 2010 - 22:19

mupp1
  • mupp1
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Sådär, det blöder igenom en del brus. Jag hade mina...

...kopplade direkt mot TVn. Och nog funkar det, men förvänta dig inte något superljud. Till vardagstittande funkar det dock helt ok.

(Om man nu kan kalla Dynavoice kvalitetshögtalare. Audiofiler lär väl vrida sig i plågor. Fast jag gillar mina skarpt.)

Jo, men nu menade jag ju "kvalite" jämfört med Swedx högtalare.

Hur mycket brus blir det? Är det lika illa som den gamla XV-modellens inbyggda?

Kanske kan kvitta... idag höjde Swedx priserna igen. Var ju bara nätt och jämt prisvärt tidigare,
nu blir det nog till att avvakta nästa prissänkning eller leta efter något bättre.

Postad 05 januari 2010 - 15:11

amilo
  • amilo
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hmm... vågar man köpa en sån, de är billiga men är de något att ha?
Tänkte införskaffa en TV till barnrummet så det blir mest TV-spel via ps3 och Wii på den, kanske lite tv från telia digital tv, så någon analog mottagare behöver jag inte.

Eller är det bättre att välja en billig från netonnet istället?

Läste recensionen som var länkad i ett tidigare inlägg, det var inte till camo seriens fördel precis?

Postad 07 januari 2010 - 17:26

Unregistered5461e31b
  • Unregistered5461e31b
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Hej,
Jag undrar om det är normalt att bilden hackar och rycker något grymmt när man kör 1080i via hdmi-kontakterna.... och att bilden är mycket suddig via rgb-scart? ser ingen skillnad på rgb och komposit!!!
Bilden via dom inbyggda boxarna (analog och digital) ser mycket bättre ut vad det gäller skärpa och rörelse.
Någon mer som har samma problem med sin tv, eller är min defekt?

Postad 11 januari 2010 - 08:00

erikba
  • erikba
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Jo, men nu menade jag ju "kvalite" jämfört med Swedx högtalare.

Så är det nog. Jag beställde inga sådana.

Hur mycket brus blir det? Är det lika illa som den gamla XV-modellens inbyggda?

Jag har inte testat andra Swedx-TVs, men det var väl inte så särskilt mycket brus. Mest irriterande var dock att lägsta volym på TVn fortfarande var ganska högt.

Postad 11 januari 2010 - 08:16

erikba
  • erikba
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Hmm... vågar man köpa en sån, de är billiga men är de något att ha?
Tänkte införskaffa en TV till barnrummet så det blir mest TV-spel via ps3 och Wii på den, kanske lite tv från telia digital tv, så någon analog mottagare behöver jag inte.

Eller är det bättre att välja en billig från netonnet istället?

Läste recensionen som var länkad i ett tidigare inlägg, det var inte till camo seriens fördel precis?

Jag skulle kanske iallafall betrakta Swedx som intressant. Om du inte tar en med TV-tuner och bara kör via HDMI kommer du troligen inte att bli besviken.

Jag körde lite tester på komposit, men det var inget vidare. Men kanske att YPbPr (RGB separerade) är bättre. HDMI funkar bra, tycker jag, efter att ha kört Windows Media Centers kalibrering.

Postad 13 januari 2010 - 10:11

superapan
  • superapan
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Hej, jag är sugen på 46":aren. Min stora fråga är dock om den har samma grönstick via VGA som de mindre apparaterna?

Tack på förhand!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.