En annan fråga är om Dali Concept 8 och 1910 passar varandra?
* Officiell Tråd - Denon AVR-4310, 3310 *
Denon AVR-2310
(Förstärkare)
|
3
|
(15)
|
Inga priser | |
Denon AVR-1610
(Förstärkare)
|
2
|
(20)
|
Inga priser | |
Denon AVR-1910
(Förstärkare)
|
2
|
(16)
|
Inga priser | |
Denon AVR-3310
(Förstärkare)
|
4
|
(5)
|
Inga priser | |
Denon AVR-4810
(Förstärkare)
|
6
|
(3)
|
Inga priser | |
Denon Avr-4310
(Förstärkare)
|
0
|
(13)
|
Inga priser |
Postad 15 February 2010 - 18:56
Postad 15 February 2010 - 20:50
på fråga 1. jaJag kommer att köpa en 1910 när som helst. Jag undrar om det går att stänga av TVn när man lyssnar på musik via HTPC eller BD spelare? Känns väldigt onödigt att ha TVn på då. Kanske låter som en idiotfråga men vem vet...
på fråga 2 borde passa riktigt utmärkt
Postad 16 February 2010 - 11:31
Några frågor: Har Denon 3310 en front och reglage av metall eller mer plastig feeling? (glömde känna efter när jag var förbi HK senast)
Någon annan som testat denna kombination eller uppdaterat till en 3310 nyligen och har positiva eller negativa erfarenheter..?
Postad 16 February 2010 - 13:41
Postad 16 February 2010 - 16:47
Det är inte så stor skillnad på byggkvalité jämfört med en 2808 som jag hade för något år sen. Jag tycker att det finns en bra känsla i reglagen på fronten. Något plastigare under luckan. Men jag pillar nästan aldrig på förstärkaren efter den väl är inställd.
Videohanteringen verkar vara mycket bra. Har en Mac mini som HTPC och det är jämförbart med min Oppo DV-983 spelare.
Gillar skarpt att det är en så enkel och stabil förstärkare. Koppla in, kalibrera och sen tänkte man inte mer på den.
Postad 16 February 2010 - 17:02
front och regalge är av metall. uppgraderat till en 3310 och är helnöjd, det enda negativa är väl att det finns så många funktioner och inställningar att prova att man går vilse. samt att ljudet är så bra att man glömmer bort vad man skulle göra utan bara sitter och lyssnar skiva efter skiva och film efter film
Ok, låter fantastikst bra, om än lite farligt..
Postad 17 February 2010 - 10:07
Ok, låter fantastikst bra, om än lite farligt..
Gillar många inställningar, men det brukar gå över när man pillat en stund på grejerna och sedan får de bara stå och leverera..
Hej
ville bara råda er att inte pilla för mycket så man inte kommer ihåg vad man gjort. Jag har nog varit för exalterad och pillat på allt så den funkade helt plötsligt inte som jag ville och fick reseta hela för jag visste inte vad det var jag ändrat på.
Men tycker denna förstärkaren går väldigt bra ihop med mina B&W m-1 or. Är extremt nöjd.
Postad 17 February 2010 - 10:28
Beställde nu mitt nya system
Redigerat av master_of_rock, 17 February 2010 - 10:29.
Postad 18 February 2010 - 09:42
Min fråga är således om ni andra som har denna stärkare upplever samma sak? Är det någon som har samma kombination som jag vore det intressant med era reflektioner på detta.
Redigerat av andha, 18 February 2010 - 09:43.
Postad 18 February 2010 - 13:30
Hej!
Är du medveten om skillnaderna mellan att köpa här och att köpa hos elgiganten?
Det kan vara värt lite väntan att få följande:
Ett nära samarbete med leverantören
2.5 års garanti med möjlighet till 5 års drulleförsäkring
Support på produkterna både via telefon eller om något händer från serviceverkstaden i Majorna
Stort lager av reservdelar både nu och om 5-10 år
Personal som är utbildad på Denon och som inte bara har en "webshop"
En produkt som är avsedd för norden med bl.a svensk manual
Prisgaranti 30 dagar efter köpet
Möjlighet att i kunna se, provspela och låna hem produkterna innan köp
Samma pris i butik som på webben, gämför gärna med EG produker som finns både i butik och på nätet
Elgiganten har inte en långvarig satsning på dessa produkter och de säljs enbart via webben en tillfällig period, se på 1910 som nu har utgått ur deras sotiment.
Oavsett vart du handlar så är det en grym förstärkare
Fick detta som svar från HIFI-klubben när jag avbeställde min 3310 från dem då Elgiganten fått in dem i lager igen..de är inte helt nöjda med prispressen
Postad 18 February 2010 - 13:40
Fick detta som svar från HIFI-klubben när jag avbeställde min 3310 från dem då Elgiganten fått in dem i lager igen..de är inte helt nöjda med prispressen
Kan meddela att det var med svensk manual till den 3310 jag köpte av EG... Om HK nu har så nära samarbete med leverantören kan man ju undra varför de har så långa leveranstider...De har dock rätt i att garantitiden är en stor skillnad som kan vara skönt att ha om något strular..
Redigerat av andha, 18 February 2010 - 13:41.
Postad 18 February 2010 - 16:31
Denon 3310
Denon 4310?
Är de i stil med de som finns i Onkyo 3007 (PCM1796), som väl sägs vara en av de bästa D/A omvandlings chippen?!
Är det även så att det som princip skiljer 3310 och 4310 är 1 st HDMI ut, samt Denon link, samt audyussey DSX?
MVH Rickard
Postad 18 February 2010 - 16:35
Postad 18 February 2010 - 17:24
Kan meddela att det var med svensk manual till den 3310 jag köpte av EG... Om HK nu har så nära samarbete med leverantören kan man ju undra varför de har så långa leveranstider...De har dock rätt i att garantitiden är en stor skillnad som kan vara skönt att ha om något strular..
2 år by default på hemelektronik, ett halvår mer eller mindre..pajar saker gör det ofta det i början är min erfarenhet..
Postad 18 February 2010 - 17:44
Jag tog bort mitt inlägg, där jag citerade ett svar från el-giganten. Vill ni ha DSX-uppdateringen så kan ni nog känna er blåsta på den om ni köper stärkaren från "ström-minstingen". El-giganten skiter i att hjälpa er med den iaf. Samma företag som säljer begagnade hårddiskar som om de vore nya. Jag läste nyligen i någon dagstidning om nån som fick en disk med nakenbilder på en ung kille - bara ett exempel på varför jag bojkottar el-skräpfirman.Fick detta som svar från HIFI-klubben när jag avbeställde min 3310 från dem då Elgiganten fått in dem i lager igen..de är inte helt nöjda med prispressen
Klistrar in svaret från el-skräpbutiken en gång till: "DSX-uppdateringen är inget vi har. Den kan du möjligtvis få direkt av Denon."
Edit:
Sitter och retar upp mig på svaret - igen: "Den kan du möjligtvis få direkt av Denon". Tala om att skita i sina kunder!!!
Väldigt OT det här, ber om ursäkt.
Redigerat av Tompa123, 18 February 2010 - 18:00.
Postad 18 February 2010 - 20:12
Är nybliven ägare till en 3310 och har bara börjat grotta ner mig i dess funktioner. Driver ett par XTZ 99.36 med den i väntan på att bygga ut till 5.1. Tycker dock att den är väldigt "laid back" och undrar om ni andra som har 3310 också upplever det. Nu skall ju 99.36:orna vara ganska tungdrivna men jag körde dom med en minst 15år gammal Denon 565RD och tyckte det lät ganska bra och hoppades att det skulle bli ett väldigt lyft med en ny stärkare vilket jag inte riktigt upplever. Ljudet är klart och luftigt men ingen riktig tyngd och det känns som att jag får skruva kopiöst mycket på volymratten. Normalt lyssnande ligger på -30 till -25db... Skalan börjar ju på -80db eller nått..
Har själv ett par 99.36:or o driver dom i dagsläget med en Onkyo 607:a. Kommer nu att uppgradera stärkaren till en Denon 2310:a lr en 3310:a. Du får gärna vara lite mer utförlig vad gäller ljudbilden då jag inte direkt kan hitta någon annan med denna kombo o inte har någon möjlighet att lyssna på kombon i fråga heller.
Redigerat av Wester87, 18 February 2010 - 20:12.
Postad 18 February 2010 - 22:24
Redigerat av drzap, 19 February 2010 - 09:57.
Postad 19 February 2010 - 00:12
Även mitt inlägg raderas härmed.borttaget, för lätt att missförstås
Redigerat av Tompa123, 19 February 2010 - 10:52.
Postad 19 February 2010 - 01:05
Redigerat av drzap, 19 February 2010 - 09:58.
Postad 19 February 2010 - 09:31
Redigerat av Unregistered1470cd9f, 19 February 2010 - 10:07.
Postad 20 February 2010 - 07:13
Jag köper alla mina elektronik produkter med SEB mastercard, för då får man 1 års förlängd garanti samt 90 dagar prisgaranti från SEB, det kan vara värt att veta då tilläggsförsäkringarna kan kosta en del.
Jag tycker inte att Elgiganten är bättre än HK, men jag blir förbannad när HK använder prisgaranti som argument för att handla hos dem, vad garanterar de, att de alltid kommer att göra allt i sin makt att ha oskäligt höga priser och monopolställning?
OBS! Jag har inga problem med att företag tjänar pengar, men med de marginaler de har haft på Denon kontra vad de tar nu är inte skäligt någonstans.
Postad 20 February 2010 - 08:53
Postad 20 February 2010 - 11:27
Postad 20 February 2010 - 12:25
Nu tycker jag att vi återgår till topic och släpper det här med EG vs HK. Det fanns en tråd för detta och jag vill inte att denna tråd ska gå samma väg som den.
Helt rätt! Diskutera endast produktrelaterade frågor. Allt annat finns redan skrivet i den här tråden. Det går inte att komma med något nytt helt enkelt
Postad 20 February 2010 - 13:52
Satt igår och lyssnade på musik av god kvalite (flac) och jämförde lite...och jag måste säga att jag tycker att FLAT kurvan ger ett ordentligt lyft till musiken jämfört med AUDYSSEY kurvan. Lite som att audyssey kurvan lägger ett tunnt skynke över högtalarna. Diskanten får en annan klarhet och lyster med FLAT kurvan. Någon annan som upplevt samma sak? Har ni inte testat så gör gärna det...och jämför.
Postad 20 February 2010 - 23:52
Postad 21 February 2010 - 02:36
har testat flatkurvan och audysseykurvan samt pure direkt och kan väl säga att jag tycker om olika kurvor på olika musik. klassiskt är det endast pure direkt som gäller, för hårdrock tycker jag audyssey funkar bäst och för electronica är nog flat bäst enligt mig.
dyn eq och dyn vol känns för mig bara som ett otyg igentligen, så fort nån av dessa är påslagna så låter det mycket sämre i mina öron.
Postad 21 February 2010 - 13:48
Håller med dig drzap om att Dyn vol ger en klar försämring, men det är ju nästan meningen också...att "släta ut" dynamiken i ljudet för att inte störa omgivningen exempelvis på natten. Men Dyn EQ gillar jag betydligt bättre, men den behöver tweekas lite. Ställer man ned referensvolymen så blir Dyn EQ i praktiken avslaget vid högre lyssningsvolym.
Postad 22 February 2010 - 11:02
Jag har fått igång nätverket med receivern efter lite pillande. Jag var tvungen att ge en fast ip adress till receivern för att den inte skulle behöva leta upp en ny varje gång man starta den och för att den inte skulle krocka med datorns ip adress. När jag även pillade med detta så hittade även datorn min PS3:a det hade jag gett upp för länge sen men nu funkar det också.
I helgen skulle jag uppdatera receivern och då fastna den på 1 min kvar och så stod det update check ok i displayen men längre kom den inte så jag försökte starta om den men då tappade den alla inställningar för högtalarna så då fick jag plocka fram mikrofonen igen.
Det var efter det jag trodde att jag skulle behöva lämna in den på service för då funkade inte ljudet på tv kanalerna det försvann när man bytte kanal men det visade sig att det var ett fel som var relaterat till Com Hems digatal box Humax. Där var lösningen att köpa en optisk kabel och koppla in och det funkade bra.
Sen när jag skulle kolla nätverket så hade den tappat bort ip adressen och på datorn så stod det att en annan maskin hade samma ip adress som datorn och att det inte funkade som det skulle och det var efter det jag gav den en fast. Efter ett par minuter så hade den hittat den ip adressen så jag körde en ny uppdatering och då funkade det som det skulle.
Sedan lärde jag mig hur man streamade musik till den och det går bra riktigt bra kanske inte världens bästa lösning för att lyssna på musik om man vill ha bra kvalitet men bra funkar det.
Internet radion funkar också riktigt bra. Ja allt funkar nu med receivern nu kan man börja pilla lite med ljudet och se vad man trivs bäst med. Jag är riktigt nöjd med ljudet från de automatiska inställningar som gjorts men testa sig fram kan ju vara kul det med.
Så allt som allt så fick jag mer en det bättre ljudet jag var ute efter jag fick en rolig allsidig receiver som har så mycket inställningar och funktioner att det är bra om man har ett anteckningsblock om man ändrar på något.
Behöver jag skriva att jag är riktigt nöjd med denna receiver.
Postad 22 February 2010 - 19:17
Som jag har förstått det (enligt hifi klubben) så är det bara vissa blu-ray spelare det berör där 2310 inte kan avkoda ljudet. Jag har en ps3 och berörs inte av det bekymmret iaf.
Postad 23 February 2010 - 13:53
Jag har en LG BD390 och fick inte förstärkaren att avkoda. I och med uppdateringen funkar det. I efterhand vet jag inte om jag skulle uppdaterat, då jag i stället fick problem med min Humax HDPVR1000C, nu måste jag dra ljudet via optisk kabel. Med tanke på att jag kunde valt att låta spelaren avkoda istället så hade jag nog inte uppgraderat, men klok i efterhand är ju lätt att vara.Ser att jag kan uppdatera min 2310 via http://firmware.denon-online.eu/. Är det någon som vet vad uppdateringen innehåller och varför jag ska uppdatera?
Som jag har förstått det (enligt hifi klubben) så är det bara vissa blu-ray spelare det berör där 2310 inte kan avkoda ljudet. Jag har en ps3 och berörs inte av det bekymmret iaf.
Oavnstående gäller några få BD-spelare från LG, Samsung och Sony.
Den ska också korrigera något HDMI-CEC problem, och ev. om man upplever ett poppande då man växlar källa.
Men: "If it ain't broken, don't fix it...", eller som tysken säger: "Kaputtreparieren"
Postad 23 February 2010 - 13:58
AUDYSSEY är som ett lotteri. Jag brukar göra en egen kruva och ställa in allt manuellt för det funkar inte för mina öron med autosetupen.
Lite tråkigt att den inte blivit bättre med åren. Jag har samma problem med min 4306 som ändå
låg långt framme redan då. Jag har testat den nya genom en Onkyo 5507 och jag fick aldrig till
det med den, så jag förstår att ni har samma problem med 4310
Om ni efter en setup, går in och kollar värdena så kommer ni att märka att det tex på centern
skiljer en hel del om ni jämför Audyssey med Front
Jag kör bara FRONT då jag upplever det klart bäst.
Jag gör ofta en ny setup pga bytad utrustning, men annars håller jag med om att det är
bättre att göra en egen inställning under manuell och bara nyttja grunden från en setup.
Fördelen med Denon mot tex Onkyo är att man har just FRONT att välja på.
Onkyo har bara manuell och är inte alls så bra som Denon vad gäller olika setup.
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 23 February 2010 - 14:00.
Postad 24 February 2010 - 17:56
Det verkar ju som att dom levererat en äldre maskin eftersom mitt serienummer är så mycket lägre än det uppgivna. Finns det någon chans att HIFI klubben oxå hittat på att börja med gråimport?
Någon mer som fått sin Denon levererad från Danmark så man vet om det är vanligt?
Postad 24 February 2010 - 23:09
Har en 1610 och PS3 inkopplat via HDMI (Supra kabel) och Pioneer 80W 5.1 system med 8"bas.
Har nu använt allting ett tag och har ett stort problem. I actionfilmer i scener där det händer mycket t.ex. explosioner, skott och allmänt kaos (!) känns det som en massa ljud saknas. Diskanten och basen finns, men det saknas ljud. Kan inte beskriva exakt vilka ljud som saknas, men befinitivt är det något som inte är rätt. Känns nästan som det blir för mycket att hantera för stärkaren...... men kan väl rimligen inte vara så?
/Z
Postad 24 February 2010 - 23:12
Dom skickar alla Denon från Danmark, dom har centrallagret där.Någon mer som fått sin Denon levererad från Danmark så man vet om det är vanligt?
Postad 25 February 2010 - 00:21
Jo det kan det,förstärkaren har inte tillräklligt med ampere så den orkar inte att trycka på när det verkligen behövs.Har själv en Denon 2808 och upplevde samma som du,skaffade ettNAD T955 steg och efter det blev det helt annat drag under huven.Hej
Har en 1610 och PS3 inkopplat via HDMI (Supra kabel) och Pioneer 80W 5.1 system med 8"bas.
Har nu använt allting ett tag och har ett stort problem. I actionfilmer i scener där det händer mycket t.ex. explosioner, skott och allmänt kaos (!) känns det som en massa ljud saknas. Diskanten och basen finns, men det saknas ljud. Kan inte beskriva exakt vilka ljud som saknas, men befinitivt är det något som inte är rätt. Känns nästan som det blir för mycket att hantera för stärkaren...... men kan väl rimligen inte vara så?
/Z
Postad 25 February 2010 - 13:06
(Jag har förstås försökt söka på detta med inte hittat rätt)
Jag har idag bl.a. följande komponenter som jag skulle vilja koppla in i recievern via HDMI (se 1:a bild i albumet):
- Comhem HD digitalbox
- Playstation 3
- Epson EMP-TW600 projektor
- Samsung LCD tv
- Kan jag ha recievern avstängd och ändå få bild och ljud till TV:n från digitalboxen?
- Kan jag koppla det så att jag kan använda PS3 med projektorn och digitalboxen med tv:n samtidigt? (Dvs. olika källor till projektorn och tvn samtidigt)
Tacksam för eventuella svar!
Redigerat av stone, 25 February 2010 - 13:18.
Postad 25 February 2010 - 13:56
Jag kan kolla när jag kommer hem[list]
[*]Kan jag ha recievern avstängd och ändå få bild och ljud till TV:n från digitalboxen?
Postad 25 February 2010 - 14:51
[list]
[*]Kan jag ha recievern avstängd och ändå få bild och ljud till TV:n från digitalboxen?
Det bör gå alldeles utmärkt. Funkar i alla fall på min 1910 så det borde gå på en 4310 också. Vi har inte heller samma TV, så helt säker kan man aldrig vara. Sk HDMI handshake problem kan tydligen vara väldigt godtyckliga och svåra att förutsäga.
Började med endast en HDMI kabel och förstärkaren släpper igenom ljud och bild. Det uppstår dock problem (åtminstone på 1910) med ComHem HD box att när man växlar mellan kanaler med multiljud och två-kanaliga så försvinner ibland ljudet helt. Finns lite omständliga workarounds....men jag valde att köra ljudet optiskt mellan PS3:an och förstärkaren istället. Nu funkar det klockrent, även med förstärkaren avslagen.
Postad 25 February 2010 - 19:05
Det funkar inte att bara stänga av recievern, då blir bilden svart... Kan som sagt även vara handskakningsproblem.
Postad 25 February 2010 - 19:30
Att köra ut från två utgångar samtidigt är omöjligt, då det är en hdmi växelJag är medveten om att det kanske är lite lustiga frågor, men faktum är att jag idag kan sitta och spela spel på projektorn samtidigt som sambon tittar på tv, men då är digitalboxen kopplad direkt till tvn och jag vill ju koppla allt till recievern...
och då fungerar bara en åt gången .. såvida man inte kan använda sig av Zon2 och HDMI
vilket jag inte tror är möjligt med 4310
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 25 February 2010 - 19:32.
Postad 25 February 2010 - 20:27
Hmm *förvirrad* nu funderar jag på att byta till en Onkyo 607 för lite mer kraft. Orkar inte vänta till april för att få 1910. Verkar det bra?Jo det kan det,förstärkaren har inte tillräklligt med ampere så den orkar inte att trycka på när det verkligen behövs.Har själv en Denon 2808 och upplevde samma som du,skaffade ettNAD T955 steg och efter det blev det helt annat drag under huven.
Postad 25 February 2010 - 21:54
Hmm *förvirrad* nu funderar jag på att byta till en Onkyo 607 för lite mer kraft. Orkar inte vänta till april för att få 1910. Verkar det bra?
Allt handlar tyvärr om pengar. Man får inte mer än vad man betalar för och då är det ganska
billigt och enkelt att lösa det för Filmljud. Lite värre och dyrare blir det för 2 kanal
Innan du byter till en Onkyo, så tänk på att en Denon är en Denon och dit når inte Onkyo
Tro mig jag hade den dyraste Onkyon hemma i 2 månader och har bytt tillbaka till min
mycket äldre Denon ( tillsvidare )
Du har en 1610. Köp ett billigt slutsteg beg eller typ någon XTC
Annars kan du importera detta http://emotiva.com/upa2.shtm för ca 4000 kr
Läs mer här https://www.minhembi...p;#entry2802872
Bara ett tips som skulle ge dig valuta för pengarna och möjligheten att behålla
det du har och inte bli av med redan investerade pengar
Maveric
Postad 25 February 2010 - 22:19
Eller blir det Emotiva för hela slanten?
Har förövrigt hunnit leka av mig lite mer med min 4310 nu, och jag måste säga att jag är kär
Vilken underbar maskin, sanslöst lättkonfigurerad och med ett riktigt snyggt GUI som är lättnavigerat och logiskt.
Riktigt skönt att kunna köra alla mina källor med HDMI och slippa dra separata ljudkablar till stärkaren.
Märker också av en STOR förbättring i ljudet jämfört med min gamla 2807 vilket jag inte hade förväntat mig.
Finns inget jag saknar med denna stärkare fn.
Edit: Nån som kör sin CD/DVD med Denonlink och kan ge lite input på det?
Redigerat av -Palle-, 25 February 2010 - 22:25.
Postad 25 February 2010 - 22:26
Hej
/Z
Hej,
Bara en tanke, kolla att du inte har någon form av D.Comp för DTS eller DRC för Dolby påslaget. Dessutom kan Audyssey Dynamic Volume spöka en del. Jag hade visst nattkollat en film och slogs sedan kvällen efter av hur orkeslöst min 4310 lät. Ovanligt, tänkte jag, men det var visst Midnight mode påslaget. Det gäller att komma ihåg om man varit snäll mot grannarna!
/Torneheim
Postad 25 February 2010 - 22:39
Säg som det är nu Mav, du har en 4810 på gång hem?
![]()
Eller blir det Emotiva för hela slanten?![]()
Har förövrigt hunnit leka av mig lite mer med min 4310 nu, och jag måste säga att jag är kär![]()
Vilken underbar maskin, sanslöst lättkonfigurerad och med ett riktigt snyggt GUI som är lättnavigerat och logiskt.
Riktigt skönt att kunna köra alla mina källor med HDMI och slippa dra separata ljudkablar till stärkaren.
Märker också av en STOR förbättring i ljudet jämfört med min gamla 2807 vilket jag inte hade förväntat mig.![]()
Finns inget jag saknar med denna stärkare fn.
Edit: Nån som kör sin CD/DVD med Denonlink och kan ge lite input på det?
Testat DLNA-server eller USB-disk ännu? Lyssnar på musik i FLAC-format över mitt nätverk och har satt upp Spotify som en webbradiostation. Detta, och iPhone-kontrollen, har jag använt mycket mer än jag trodde från början. 4310:an är ren oförfalskad prylporr!
Lite offtopic, men DL: Tänk om Nippon Columbia kunde rebranda en Oppo 83:a, trycka dit DenonLink och dom skulle ha en bra BD-spelare också. Men, en alldeles vanlig Oppo går så bra att DL går bort tills vidare.
/T
Postad 25 February 2010 - 22:41
Säg som det är nu Mav, du har en 4810 på gång hem?
Jag är så otroligt kluven. Jag gillar Denon och efter att ha testat DE andra märkena
så blir det inget annat än Denon ( skulle vara Marantz som kommer i höst ) om jag
väljer en ny Flerkanalare.
4810 .. Nej .. inte för det priset. Den är inte värd pengarna då man inte använder
hälften av allt lull lull de stoppat i den. Kan de inte bara ta fram en bra processor
för 20.000 kr ?
Mitt alternativ idag .. är Nya Emotiva processorn som kommer i sommar/höst
med ett seprarat 2 kanalförsteg som också kommer i höst. Sedan deras Slutsteg
på detta. ( som jag redan har ett av )
Men men .. Jag kollar i dessa Denon trådar varje dag .. och jag är så förbannat
nöjd med min gamla 4306 som bara går från klarhet till klarhet, ju mer jag testar
av det nya.
Hoppas som sagt att de kommer med en strippad 4810 ( 4611) i höst
som har samma försteg och DAC ( som är det viktigaste ) för 20.000 kr
eller som sagt en processor. Då blir det utan tvekan Denon ..
Maveric
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000
43 bilder
2 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?