Ny serie från Klipsch - Reference Premiere
Klipsch Reference Premiere RP-150M
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference Premiere RP-160M
(Surroundhögtalare)
|
5
|
(16)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference Premiere RP-240S
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference Premiere RP-250C
(Centerhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference Premiere RP-250F
(Golvhögtalare)
|
4
|
(1)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference Premiere RP-260F
(Golvhögtalare)
|
4
|
(7)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference Premiere RP-280F
(Golvhögtalare)
|
7
|
(31)
|
12 293:- | |
Klipsch Reference Premiere RP-450C
(Centerhögtalare)
|
3
|
(13)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference Premiere RP-280FA
(Golvhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 08 April 2015 - 16:43
Tänkte att det blir nog lite överdrivet med bas i mitt rum med 280F så jag bestämde mig för denna modell istället. Jag tror att det är ganska klokt
Postad 08 April 2015 - 16:56
Grattis Perra, jag var och lyssnade på dessa för ett tag sedan med en Hegel H300, det lät perverst bra! ![]()
Postad 08 April 2015 - 17:02
Grattis Perra, jag var och lyssnade på dessa för ett tag sedan med en Hegel H300, det lät perverst bra!
Tackar! Det var ju kul att höra! ![]()
Detta är absolut inte mina sista Klipsch. Ett av dom bättre märkena jag lyssnat på hittills. Mina nuvarande R-15M spelar ju i klass med varning för grannsamverkan och det är ju ett ganska stort plus om man säger så ![]()
Postad 08 April 2015 - 22:41
Redigerat av Zartok, 08 April 2015 - 22:41.
Postad 09 April 2015 - 04:33
Jag är ägare till ett par R-15M ja
Nästa vecka dyker mina RP-260f upp också hoppas jag, som en försenad födelsedagspresent till mig själv, från mig!
Jag ska även senare köra Klipsch i min tredje setup i min lägenhet är det tänkt, men det blir något senare, troligen till sommaren. Om det går vägen så blir det nog Palladium P27s i en utav dom som frontar på mitt sideboard. Annars kör jag nog på RP-160M. Ett par Klipsch lurar ska också in. Meningen är att det ska bli Klipsch för hela slanten, det är tanken ![]()
Postad 09 April 2015 - 05:09
Kom på en smartare lösning. Blir nog ett par Palladium P17b + dom RP-260f som jag redan har beställt. Isf blir jag av med mina Sonusar som jag ändå hatar. Det kommer bli fett najs
Ska bestämma mig idag tänkte jag ![]()
Postad 09 April 2015 - 05:31
Jag var inne på Palladium redan för 4 år sedan ungefär fast då var det fetingmodellen i serien som jag hade kollat in men på den tiden kunde dom inte plocka hem några. Ungefär i samma veva jag tänkte beställa KEF Blade
Det var tider det ![]()
Postad 09 April 2015 - 05:37
Vad jobbar du med egentligen om man får fråga?Jag var inne på Palladium redan för 4 år sedan ungefär fast då var det fetingmodellen i serien som jag hade kollat in men på den tiden kunde dom inte plocka hem några. Ungefär i samma veva jag tänkte beställa KEF Blade
Det var tider det
Postad 09 April 2015 - 05:39
Jag har pensionerat migVad jobbar du med egentligen om man får fråga?
KEF Blade är snygga
Var länge sedan jag jobbade, runt tio år sedan senast
Ska nog göra om lite i beställningen idag. Han i butiken kan gott få lite mer å tänka på
Postad 09 April 2015 - 05:56
Postad 09 April 2015 - 05:59
http://www.septronic...sch-2015-01.pdf
Jag har ett alternativ nu till mina Palladium P17 och det är den näst största golvaren i serien men den väger för mycket. Jag hade lite svårt med mina Sonus Faber Cremona M då jag ibland byter plats på dom och flyttar dom mellan rummen. Jag vet att det var lite på gränsen med 37 kg/st med mina Cremona men då var dom bra stora till måtten också. Jag lyfter ju tyngre saker vanligtvis men med tanke på storleken så blir det ju ganska otympligt att släpa på. Jag kan tänka mig att dom faktiskt ändå var tyngre än vad dom skrev i specen. Palladium P37 väger 44 kg. Det var samma sak med Blade på den tiden och det var därför jag valde Sonus Faber Guarneri M framför tex Sonus Faber Stradivari och Amati Futura (dom MatsE har)
Med Guarneri M var det ju iaf tre paket och inte två och det spelade stor roll även till måtten på lådan sett
Postad 09 April 2015 - 07:40
J..vligt tråkigt att vara ledig så mycket. Därav att jag handlar som en galning. För lite å göra. Måste spela mer Xbox bara för detMen härligt! Bara leva livet helt enkelt
Tycker du ska kika på dessa https://www.prisjakt...kt.php?p=692888 som verkar riktigt maffiga!
Ännu jobbigare då alla polarna / släkt / familj / vänner jobbar när man själv är hemma. Ensamt och tråkigt. Tur att man har internet och hyffsat stadig ekonomi. Kan bara tänka mig hur det var förr i tiden, fast då hade man väl naturen istället, på farfars tid
Postad 09 April 2015 - 16:12
28,35kg/st på RP-280
32,2kg/st på RF-82II
30kg/st på RF-82
Någon som vet hur man lyckats trolla bort nästan 4kg mellan RP och RF?
Eller är det bara prisjakts data som inte stämmer?
Postad 09 April 2015 - 18:25
Postad 09 April 2015 - 19:51
Postad 09 April 2015 - 20:07
La upp lite bilder snabbt nu precis...ska göra albumet bättre...dåliga bilder jag vet :-)
Dom är verkligen snygga! Inte ett dug avundsjuk..
Postad 09 April 2015 - 21:10
Postad 09 April 2015 - 22:24
Har 3 Album med white klipsch! Kika gärna och bedöm..även tips på att få högtalaefront skydden gråa tackas och tas emot
Hmm..undrar om det skulle fungera att spraya med en vattenbaserad färg?
Postad 10 April 2015 - 08:26
Lite småsugen på nya RP serien, att köra LCR med stora stativarn. Men min tanke är att bygga baffelvägg och då blir det ju lite knasigt då porten är placerad på baksidan. Vad skulle hända om man pluggar den, eller är det otänkbart?
Redigerat av niklasmagnus, 10 April 2015 - 08:27.
Postad 10 April 2015 - 08:37
Lite småsugen på nya RP serien, att köra LCR med stora stativarn. Men min tanke är att bygga baffelvägg och då blir det ju lite knasigt då porten är placerad på baksidan. Vad skulle hända om man pluggar den, eller är det otänkbart?
Jag är novis, men vad jag förstår går det fet-bort att bygga in en bakåtportad högtalare.... Helst sluten.
Postad 10 April 2015 - 08:50
Hmm okej, vilka gör sådant tro?
Ja bygg och färgbutiker brukar ha stort sortiment av färdiga sprayflaskor i olika kulörer. Ett tips från mig är Bauhaus som jag tycker har prisvärda sprayer.
Postad 10 April 2015 - 09:10
Hehehe min fru tror inte på min ide Hon är rädd för att det byggs på för mycket färg på tyget så att det försämrar ljudgenomföringen. Men om du sprayar försiktigt, vit färgdimma på långt avstånd så kan det nog bli bra.
Redigerat av Mr Muskel, 10 April 2015 - 10:16.
Postad 10 April 2015 - 13:04
Kör med Plasti-dip. Då är det ju bara att dra av färgen sen när man tröttnar ![]()
Sådant man använder till fälgar på bilen exempelvis. Jag vet dom som har använt det på högtalarna. Ska enligt uppgifter fungera alldeles utmärkt. Det är ju som en tjock film och när det har torkat så är det ju bara att dra av i stora stycken. Ska ju tydligen vara bra mycket smidigare än att foliera. Det finns klipp på youtube hur man gör. Sprayburkarna går att köpa på Ekonomen sist jag kollade ![]()
Postad 10 April 2015 - 14:51
Kör med Plasti-dip. Då är det ju bara att dra av färgen sen när man tröttnar
Sådant man använder till fälgar på bilen exempelvis. Jag vet dom som har använt det på högtalarna. Ska enligt uppgifter fungera alldeles utmärkt. Det är ju som en tjock film och när det har torkat så är det ju bara att dra av i stora stycken. Ska ju tydligen vara bra mycket smidigare än att foliera. Det finns klipp på youtube hur man gör. Sprayburkarna går att köpa på Ekonomen sist jag kollade
Nu pratar vi om högtalarfronten/gallret ![]()
Postad 10 April 2015 - 16:25
Hmm får kika på detta... :-)Vill bara förtydliga, du gör det på egen risk för jag har inte testat själv
Hehehe min fru tror inte på min ide Hon är rädd för att det byggs på för mycket färg på tyget så att det försämrar ljudgenomföringen. Men om du sprayar försiktigt, vit färgdimma på långt avstånd så kan det nog bli bra.
Jag vart på en möbelsnickar firma som klär om möbler och diverse men det va tydligen svårt att byta för magneter osv som satt krångligt och så tunnt lager tyg som satt så det skulle bli svårt och han ville inte göra det. Då är detta ändå en kreativ människa ;-)Byt givetvis ut själva tyget istället till den kulören du vill ha.
Redigerat av Jostedal, 10 April 2015 - 16:26.
Postad 10 April 2015 - 17:49
Nu pratar vi om högtalarfronten/gallret
Jasså
Hmm, ja...läste inte så noga ![]()
Ok, prata ni vidare då utan mig ![]()
Postad 12 April 2015 - 17:21
Hmm får kika på detta... :-)
Jag vart på en möbelsnickar firma som klär om möbler och diverse men det va tydligen svårt att byta för magneter osv som satt krångligt och så tunnt lager tyg som satt så det skulle bli svårt och han ville inte göra det. Då är detta ändå en kreativ människa ;-)
Ok, det låter som en av världens sämsta möbelsnickare då tyvärr...
![]()
Postad 14 April 2015 - 18:55
Någon som har hört den minsta golvaren i serien RP250F??
Tyvärr inte, men förmodar att karaktären är ytterst snarlik tex RP260 som jag har hört, och som jag gillade väldigt mycket.
Dock lite mindre bas/djup då såklart.
Postad 15 April 2015 - 13:50
Jag är ägare till ett par R-15M ja
Nästa vecka dyker mina RP-260f upp också hoppas jag, som en försenad födelsedagspresent till mig själv, från mig!
Såg att du hade fått dina RP-260F, hur stor skillnad är det i ljudet mellan dom och dina R-15M förutom att det är mer bas i golvarna såklart? Dina RP-260F är ju inte inspelade än men kan du säga hur skillnaden är nu iaf. Vilken av dem är "snällast" i diskanten?
Postad 15 April 2015 - 17:27
Såg att du hade fått dina RP-260F, hur stor skillnad är det i ljudet mellan dom och dina R-15M förutom att det är mer bas i golvarna såklart? Dina RP-260F är ju inte inspelade än men kan du säga hur skillnaden är nu iaf. Vilken av dem är "snällast" i diskanten?
Fördelen med RP serien i just diskantområdet är det gummibeklädda hornet, detta tror jag är den största anledningen till att diskanten låter såpass mkt behagligare i den serien mot de övriga.
Mindre resonanser och egenljud i hornet helt enkelt.
Postad 15 April 2015 - 18:13
Nå perra....Nu väntar jag ivrigt på dina intryck av de nya klipschen
Då får du vänta förgäves
Annat på ingång. Du kan läsa en del av det i dagens plus och minus och i mitt galleri har jag lagt upp lite info ![]()
Postad 15 April 2015 - 18:13
Har du missat att han ska sälja båda Klipsch-paren och aldrig mer "köpa" det igen?Nå perra....Nu väntar jag ivrigt på dina intryck av de nya klipschen
Postad 15 April 2015 - 18:16
Så lät det om Klipsch också för ett par dagar sedan...Dynaudio och KEF kommer passa mig som handsken
Postad 15 April 2015 - 18:21
Då får du vänta förgäves
Annat på ingång. Du kan läsa en del av det i dagens plus och minus och i mitt galleri har jag lagt upp lite info
Jag hittar inte va du menar med plus och minus kan iprincip inte läsa nått du har skrivit...
Är lite sugen på att läsa vad du tyckte...själv kör jag 280f serien
Postad 15 April 2015 - 19:17
Vill påminna alla medlemmar att läsa reglerna om nu minnet sviker. Speciellt regel 3.1.
Behandla andra som ni själv vill bli behandlade.
Tack för visa hänsyn.
Postad 15 April 2015 - 19:35
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
KLIPSCH-klubben
85 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler