Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Elgigantens "feltryck" Epson TW-6600!!

488 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 05 January 2016 - 12:59

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3395 inlägg
  • 4

Vi tar min farsa som ett exempel. Han har ingen aning vad en Epson TW6600 kostar. Hans gamla Epson TW3200 kostade runt 8-9tkr när han köpte den för några år sedan. Att han hittar den "nya" modellen för 7tkr under en mellandagsrea borde inte få honom att misstänka ett feltryck, oavsett om det står att han sparar 2686kr eller 3000kr.

Jag tror fortfarande att ARN skulle döma emot butiken i det här fallet. Hade projektorn däremot sålts för 2990kr så hade det vart en annan femma.

Nej så enkelt tror jag inte det är. Man har ett visst kundasvar fortfarande. Men ja, det är en gråzon i det fallet.

Vad som är helt uppenbart i den här tråden är iaf att gamarna här har fel. Hänger man på ett hembioforum där projektorpriser nöts dagligen blir det svårt att hävda att man inte anade något. Speciellt om man beställer 4 på en gång.

Men om du inte köper så har du helt plötsligt tjänat 9900 kr, amirite?

Touche! :)

Jag förlorar om jag måste köpa till priset av 9.900

Nej det gör du som sagt inte. Och ingen tvingar dig att köpa någonting.

Postad 05 January 2016 - 13:08

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 3

Jag förlorar om jag måste köpa till priset av 9.900 där andra som köpt det priset nu fått mellanskillnaden 3000kr

Förklara det smartskaft

Ehm....det är nog du som har en del att förklara kring hur du egentligen tänker här?  :blink:

Postad 05 January 2016 - 13:23

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Men om du inte köper så har du helt plötsligt tjänat 9900 kr, amirite?

Du är ägd trollet

Ehm....det är nog du som har en del att förklara kring hur du egentligen tänker här?  :blink:

Du vägrar erkänna vissa har fått 3000kr i mellanskillnad på ett pris som ska vara "feltryckt" för andra? Det är där jag och andra som köpt förlorar

Eller menar du jag tjänar 12000kr om jag köper den nu?

Postad 05 January 2016 - 13:28

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3395 inlägg
  • 8

Du vägrar erkänna vissa har fått 3000kr i mellanskillnad på ett pris som ska vara "feltryckt" för andra? Det är där jag och andra som köpt förlorar

Eller menar du jag tjänar 12000kr om jag köper den nu?

Slå upp ordet "förlorat". Du vet uppenbarligen inte vad det betyder. Du har inte förlorat något för att någon annan av ren tur lyckades göra en orimligt bra affär pga. att en butik gjort ett fel och haft lite för långsam internkommunikation.

Det som hänt är att du blivit grön av avund, det är inte samma sak ;)

Postad 05 January 2016 - 13:33

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Slå upp ordet "förlorat". Du vet uppenbarligen inte vad det betyder. Du har inte förlorat något för att någon annan av ren tur lyckades göra en orimligt bra affär pga. att en butik gjort ett fel och haft lite för långsam internkommunikation.

Det som hänt är att du blivit grön av avund, det är inte samma sak ;)

Min orderhistorik visar SKICKAD EL kan inte förklara varför min order gick från under hantering till SKICKAD 24 timmar efter "feltryck" blev känt

Alltså har jag förlorat 3000kr jag inte fick produkten för utsatt pris för EL skyller på "översåld"

Postad 05 January 2016 - 13:36

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3395 inlägg
  • 3

Alltså har jag förlorat 3000kr jag inte fick produkten för utsatt pris för EL skyller på "översåld"

Nej. Har du mindre pengar nu än innan? Jag vill påstå att ska man gå efter din retorik så har EG gjort att du TJÄNAT ca 7000:-. 

Postad 05 January 2016 - 14:00

Unregisteredda53bcc0
  • Unregisteredda53bcc0
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 2

projektoprn är ju inte tillräckligt bra, det är ju det som är det tråkiga att det inte finns andra aktörer som pressar ner priset så att 6990 hade varit ett rimligt rea pris. 9999kr är ju typ max vad den är värd.

Postad 05 January 2016 - 14:12

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

• 1150 inlägg
  • 0
Sen har vi detta med marginaler igen. Ska vi tippa på en generell marginal på 10-15% på projektorer när deras pris stabiliserats och inte det så kallade rekommenderade priset som en produkt hade vid lansering.

Postad 05 January 2016 - 14:20

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2261 inlägg
  • 3

Det är inte konsumentens skyldighet att hålla koll på ordinariepriser. 7000kr för en vara som kostade 10 000kr för nån dag sedan är inte en orimlig prissänkning i dagens rådande priskrig mellan olika näthandlare.

Jag menade inte konsumenter i allmänhet utan det jag menade var att jag tror att de flesta i denna tråd har haft järnkoll på vad projektorn kostat under en längre period pga köpintresse. Kombinerar man den kunskapen med de 2686 kr som EG angav att man skulle spara så behöver man ju inte vara raketforskare för att inse att nåt inte stämmer. Allt hävdande hit och dit om rimlighet, konsumentköplag osv är imho bara ett försök att "mygla" till sig en proj eller mellanskillnad tillbaka på en produkt som de flesta med stor sannolikhet direkt förstod var felaktigt prissatt. Men det är som sagt min åsikt. Sen tycker jag dessutom synd om Simon...

Redigerat av peppelito, 05 January 2016 - 14:42.

Postad 05 January 2016 - 14:40

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 1

Nu kan man snart lämna denna diskussion. Elgiganten kommer nog inte att genom goodwill ge någon mellanskillnad. Det kan man förstå när man läser deras svar på bla Facebook. De låter heller ingen köpa den för 6990kr, trots kvitto etc.

Oavsett vad man tycker om detta ärende tror jag iaf att EG kommer förlora på detta, iaf på kort sikt. Flera (tror jag) inkl mig själv kommer välja andra butiker istället.

Funderar faktiskt på att lämna tillbaka projektorn. Inte enbart för priset (9990kr) utan att jag nog inte tycker den är tillräckligt bra. För 6990kr är den helt ok. Sen känns kanske hela hanteringen lite klantig vilket gör min köpupplevelse (låter kanske löjligt) mer negativ.

Postad 05 January 2016 - 14:46

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Nej. Har du mindre pengar nu än innan? Jag vill påstå att ska man gå efter din retorik så har EG gjort att du TJÄNAT ca 7000:-. 

http://s15.postimg.o...cus197u/el3.jpg

När ska jag få min produkt hemskickad?

projektoprn är ju inte tillräckligt bra, det är ju det som är det tråkiga att det inte finns andra aktörer som pressar ner priset så att 6990 hade varit ett rimligt rea pris. 9999kr är ju typ max vad den är värd.

Vilka produkter är bättre för pris snitt 10000kr då?

Postad 05 January 2016 - 15:16

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3116 inlägg
  • 0

Kanske Vivitek h1188 som har 2.35:1 filmläge.Den är alltså kompatibel med en 2.35:1 formats filmduk...Om man prioriterar filmtittande!

Redigerat av Unregistered39429, 08 January 2016 - 10:25.

Postad 05 January 2016 - 15:20

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3395 inlägg
  • 4

Nu jobbar jag ju inte på Elgiganten så jag vet inte varför du frågar mig det, jag tycker dock det mesta tyder på "aldrig". Jag tror du gör bäst i att släppa detta nu och istället är glad över de 7000:- du tjänat ;)

Postad 05 January 2016 - 15:32

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3116 inlägg
  • 0

Kanske någon av dessa nyheter;

Postad 05 January 2016 - 15:48

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 4

Jag förlorar om jag måste köpa till priset av 9.900 där andra som köpt det priset nu fått mellanskillnaden 3000kr

Förklara det smartskaft

Alltså... Man kan inte FÖRLORA något man aldrig haft, man kan SPARA eller i detta fallet GÅ MISTE OM ATT SPARA.

Enda gången man kan säga att du FÖRLORAT 3000kr är om du tror du köpt projektorn för 7000kr och sen blir debiterad 10.000kr och förvägrad att häva köpet. Nåt som ALDRIG skulle hända på elgiganten, tänk vilket liv det blivit då (med all rätt).

För att vara extra övertydlig, om man köper en vara till nedsatt pris så SPARAR man pengar, man TJÄNAR inte pengar som vissa vill ha det till...

Postad 05 January 2016 - 16:04

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 4

Det är väl ändå Elgiganten som har förlorat 9000:- pga att en anställd inte visste att det blivit fel och orsakat så att 3 st utbetalningar á 3000:- slank igenom pga en "feltryckning på webbutiken".

Ingen av alla er andra som råkat köpt en projektor för 9900:- på nedsattpris från dryga 12500:-, har förlorat 3000:-.

Världen är inte rättvis.

Jag tankade bensin förra veckan för 10.15/liter och idag för 12.95. Förlorade jag då x-antal kronor för jag inte fyllde en farmartank? gentemot jag skulle fyllt en farmtank idag.

Postad 05 January 2016 - 16:17

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Det är väl ändå Elgiganten som har förlorat 9000:- pga att en anställd inte visste att det blivit fel och orsakat så att 3 st utbetalningar á 3000:- slank igenom pga en "feltryckning på webbutiken".

Ingen av alla er andra som råkat köpt en projektor för 9900:- på nedsattpris från dryga 12500:-, har förlorat 3000:-.

Världen är inte rättvis.

Jag tankade bensin förra veckan för 10.15/liter och idag för 12.95. Förlorade jag då x-antal kronor för jag inte fyllde en farmartank? gentemot jag skulle fyllt en farmtank idag.

Jag har försökt att hålla mig utanför tills jag bildat en egen uppfattning. Och jag håller faktiskt med båda parter.

Att det var ett misstag är det inget tvekan om, likt de ink. mig som fick 10% kassarabatt på projektorn under 20 minuter när det var möjligt.

Men å andra sidan ger elgiganten prisgaranti och 3 dagars tillgångsgaranti som de inte levt upp till. Har de gett tillbaka pengar till vissa så får man räkna med att folk kommer känna sig lurade. Produkten kommer i lager 27 januari och det har jag svart på vitt. De som hann genomföra köpet när det kostade 6990kr ska ha fått produkten den 27 enligt mig, då har man behandlat alla kunder lika, vilket man bör göra när man är en så pass stor kedja med så många kunder. Mindre företag har chansen att slinka under radarn vid sådana här situationer. I det stora hela så är det dålig reklam för elgiganten.

Postad 05 January 2016 - 16:34

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Nu jobbar jag ju inte på Elgiganten så jag vet inte varför du frågar mig det, jag tycker dock det mesta tyder på "aldrig". Jag tror du gör bäst i att släppa detta nu och istället är glad över de 7000:- du tjänat ;)

Tråkigt du blev ägd va?

Postad 05 January 2016 - 16:54

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 3

Tråkigt du blev ägd va?

Säger lirarn som blivit totalt ägd av EG (fortfarande inte EL, du är ägd igen!).
:D

Postad 05 January 2016 - 17:06

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3395 inlägg
  • 5

Tråkigt du blev ägd va?

Av vem? På vilket sätt? Jag måste missat något :)

Postad 05 January 2016 - 18:24

FredrikVBG
  • FredrikVBG
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Köpte själv en projektor för 6990 på förmiddagen 1/1. Först när jag såg priset blev jag grinig pga att jag tidigare köpt en i butik för 9990 och att webben faktiskt kan ha ett annat pris, ett köp skulle garantera att jag fick det låga priset.
Även om jag inte hade i tanke att det var felannonserat när jag köpte kan jag erkänna att det nu känns givet att dom gjort ett tryckfel. Det finns ingen logik att EG skulle sänka priset så pass mycket, på en produkt som kommer in först om en månad, direkt efter en rea med tanke på prisgarantin till alla tidigare köpare. Skulle dom sälja projektorn för 6990 så hade dom givetvis väntat till februari med den annonsen. EG skriver också tydligt att dom har rätten att annullera en order vid t.ex. tryckfel eller slutförsäljning.
Så här långt känns allt givet, EG har gjort ett tryckfel och har rätten att annullera ordern.
Frågan är när en order övergår till ett genomfört köp? I mitt fall har dom bekräftat produkt , pris och leveransdatum. Skickat mig garantibevis och ordern gick så pass långt att dom inte bara reserverade pengarna på kontot utan dom blev även dragna (återbetalades idag eftermiddag). För mig är handslaget gjort i ett köp när pengarna betalas vilket dom i mitt fall gjordes när dom gick från reserverade till dragna.

Tycker det är synd att det blivit så mycket pajkastning och påhopp i tråden. EG måste ju ha rätt att stoppa en order som blivit fel men i det här fallet har dom skött det på ett sätt som inte gynnar någon.

Postad 05 January 2016 - 18:31

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Köpte själv en projektor för 6990 på förmiddagen 1/1. Först när jag såg priset blev jag grinig pga att jag tidigare köpt en i butik för 9990 och att webben faktiskt kan ha ett annat pris, ett köp skulle garantera att jag fick det låga priset.
Även om jag inte hade i tanke att det var felannonserat när jag köpte kan jag erkänna att det nu känns givet att dom gjort ett tryckfel. Det finns ingen logik att EG skulle sänka priset så pass mycket, på en produkt som kommer in först om en månad, direkt efter en rea med tanke på prisgarantin till alla tidigare köpare. Skulle dom sälja projektorn för 6990 så hade dom givetvis väntat till februari med den annonsen. EG skriver också tydligt att dom har rätten att annullera en order vid t.ex. tryckfel eller slutförsäljning.
Så här långt känns allt givet, EG har gjort ett tryckfel och har rätten att annullera ordern.
Frågan är när en order övergår till ett genomfört köp? I mitt fall har dom bekräftat produkt , pris och leveransdatum. Skickat mig garantibevis och ordern gick så pass långt att dom inte bara reserverade pengarna på kontot utan dom blev även dragna (återbetalades idag eftermiddag). För mig är handslaget gjort i ett köp när pengarna betalas vilket dom i mitt fall gjordes när dom gick från reserverade till dragna.

Tycker det är synd att det blivit så mycket pajkastning och påhopp i tråden. EG måste ju ha rätt att stoppa en order som blivit fel men i det här fallet har dom skött det på ett sätt som inte gynnar någon.

För mig kan EG inte ens förklara varför min orderstatus blev skickad 24 timmar EFTER "feltryck" när det står skickad på min order jag har fått mitt garantikvitto och order samt leveransnummer

Då anser jag affären gått igenom!

Pajkastningen är riktade mot oss som köpt en produkt för 6.900kr men blev ratad pga "översåld"

Inte pga köpt samma produkt mot 9.900kr men fått mellanskillnaden mot 6.900kr som är "feltryck" mot oss som köpte för det priset

Hur kan samma pris vara feltryck förvissa men inte andra det är här EG tabbat sig detta vill vissa troll här inte erkänna!

Redigerat av Ironse, 05 January 2016 - 18:33.

Postad 05 January 2016 - 19:02

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 5

För mig kan EG inte ens förklara varför min orderstatus blev skickad 24 timmar EFTER "feltryck" när det står skickad på min order jag har fått mitt garantikvitto och order samt leveransnummer

Pajkastningen är riktade mot oss som köpt en produkt för 6.900kr men blev ratad pga "översåld"

Inte pga köpt samma produkt mot 9.900kr men fått mellanskillnaden mot 6.900kr som är "feltryck" mot oss som köpte för det priset

Hur kan samma pris vara feltryck förvissa men inte andra det är här EG tabbat sig detta vill vissa troll här inte erkänna!

Det handlar även om moral i detta fall.
Låt mig gissa, du är en sån som ALDRIG skulle säga till i kassan om du fått tillbaka för mycket växel, och skulle nån råka se det/nämna det så ser du det som att den personen är skydlig dig pengar? ;)
Gissar/hoppas på att du inte är så gammal med tanke på dina värderingar och hur du uttrycker dig? ;)

Kan dock hålla med om att EG kunde skött det på ett lite bättre sätt, därav inte sagt att ge 3000kr i ofrivillig rabatt EFTER att man upptäckt felet. De som fått pengar tillbaka har ju fått detta INNAN det uppdagats helt och även om EG nog gärna skulle vilja ha tillbaka de pengarna så kommer det bli svårt att få det. Gör som EG, glöm, gå vidare och hoppas på att vara på rätt plats vid rätt tid nästa gång någon stackare gör ett fel som gynnar dig. ;)

Redigerat av Dr. Death, 05 January 2016 - 19:10.

Postad 05 January 2016 - 19:13

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Var det inte så att det stod KREDITERAD på ditt "garantikvitto"?

Edit:

Jo, det stod krediterad som jag kom ihåg. Således har du inte fått ett garantikvitto.

På den vänstra länken står det krediterat kvitto xxxx-xxxxxxx och betalningsmetod

Redigerat av Unregistereda299ec85, 05 January 2016 - 19:26.

Postad 05 January 2016 - 19:17

Unregisteredda53bcc0
  • Unregisteredda53bcc0
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Bara för att inget är bättre betyder det inte att det enda som finns är bra.

Postad 05 January 2016 - 19:25

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Bara för att inget är bättre betyder det inte att det enda som finns är bra.

Vad något är värt är ju väldigt personligt.
Min första projektor köpte jag för runt 15år sedan, en Sanyo PLV30 med 600*800 upplösning. Räknades som den bästa i budgetklassen 30.000kr vilket jag (iaf. då) tyckte det var värt. Så en projektor som är 100ggr bättre på ALLA parametrar för en tredjedel av priset borde ju funka för de flesta! :D

Observera att 30.000kr räknades som budgetklass för hembioprojektorer... :D

Redigerat av Dr. Death, 05 January 2016 - 19:54.

Postad 05 January 2016 - 22:58

Unregisteredf2d015da
  • Unregisteredf2d015da
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Det handlar även om moral i detta fall.
Låt mig gissa, du är en sån som ALDRIG skulle säga till i kassan om du fått tillbaka för mycket växel, och skulle nån råka se det/nämna det så ser du det som att den personen är skydlig dig pengar? ;)
Gissar/hoppas på att du inte är så gammal med tanke på dina värderingar och hur du uttrycker dig? ;)
Kan dock hålla med om att EG kunde skött det på ett lite bättre sätt, därav inte sagt att ge 3000kr i ofrivillig rabatt EFTER att man upptäckt felet. De som fått pengar tillbaka har ju fått detta INNAN det uppdagats helt och även om EG nog gärna skulle vilja ha tillbaka de pengarna så kommer det bli svårt att få det. Gör som EG, glöm, gå vidare och hoppas på att vara på rätt plats vid rätt tid nästa gång någon stackare gör ett fel som gynnar dig. ;)

Måste bara säga, jag hade ingen tanke på att det skulle vara ett feltryck... lite naiv kanske...
Men jag är absolut en sådan person som säger till i kassan, eller för den delen lämnar en plånbok som hittegods.

Postad 06 January 2016 - 17:53

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 1

Det har hänt ett flertal gånger att priserna på Elgigantens hemsida är 1kr. Tror ni att det var rea eller ett tekniskt fel?

Om något ser för bra ut för att vara sant, så är det nästan alltid det. 

Det kanske inte är helt relevant i tråden (Med tanke på att EG klantade sig), men här är ett av många exempel på hur lågt folk kan sjunka när det finns en chans att spara en slant:

Se t ex vid 1:56. Han håller fast i kartongen som om det handlade om liv och död. Allt för en 40" noname-TV:

http://www.youtube.com/watch?v=5w7FjW3QeiQ

Redigerat av Ageve, 06 January 2016 - 18:12.

Postad 06 January 2016 - 21:03

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Nej så enkelt tror jag inte det är. Man har ett visst kundasvar fortfarande. Men ja, det är en gråzon i det fallet.

Vad som är helt uppenbart i den här tråden är iaf att gamarna här har fel. Hänger man på ett hembioforum där projektorpriser nöts dagligen blir det svårt att hävda att man inte anade något. Speciellt om man beställer 4 på en gång.

Touche! :)

Nej det gör du som sagt inte. Och ingen tvingar dig att köpa någonting.

Du kallar mig gam jag har fel

Förklara då för mig varför det står i min orderhistorik min produkt gick från under utredning till reserverad till skickad 24 timmar efter ditt "feltryck" och man skickade mig elektroniskt kvitto jag har köpt en produkt och pengarna är dragna

Förklara det för mig plutten som inte EG kunde svara mig är du vänlig

Postad 06 January 2016 - 21:06

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3395 inlägg
  • 4

Du kallar mig gam jag har fel

Förklara då för mig varför det står i min orderhistorik min produkt gick från under utredning till reserverad till skickad 24 timmar efter ditt "feltryck" och man skickade mig elektroniskt kvitto jag har köpt en produkt och pengarna är dragna

Förklara det för mig plutten som inte EG kunde svara mig är du vänlig

Vad håller du på med? Jag jobbar som sagt inte på Elgiganten så jag kan rimligtvis inte förklara vad som gått fel. Det enda jag inser är att du inte förlorat några pengar och att det låter rätt orimligt att du ska kunna tvinga dig till en projektor för det felaktiga priset. Ge dig nu.

Postad 06 January 2016 - 21:16

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 2
Tyvärr är det oresonliga gamar som dessa som drabbar både butikerna och alla oss andra kunder och som i slutändan bara resulterar i sämre villkor för alla.

Redigerat av masse70, 06 January 2016 - 21:17.

Postad 06 January 2016 - 21:43

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1077 inlägg
  • 2
Trots att jag är "nybörjare" inom området så hade jag på känn att priset var för bra för att vara sant. EG gjorde fel och det är sannolikt en enstaka individ som tabbat sig och jag anser att de bör få en chans att göra rätt. Visst är det trist att vi som beställde projektor billigt inte får den men samtidigt måste man inse när ett case är orimligt. Det enda jag tycker EG borde gjort annorlunda är att säga precis vad som hänt istället för att tala om slutsålt.

Postad 06 January 2016 - 22:04

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Att det skulle varit ett orimligt pris håller jag nog inte med om köpte själv en jvc x35 för en bra bit under 20000kr från EG, alla andra tog minst 25000kr utan 3d glasögon och sändare men till min ingick det.
Jag kanske bara hade tur vad vet jag.

Postad 06 January 2016 - 22:55

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1077 inlägg
  • 0
Ämnen likt detta kommer det ofta finnas åsikter om vad som är rimligt eller ej. Men med tanke på EG har sin prisgaranti så verkade det lite underligt att sänka priset en andra gång efter mellandagsrean och på så vis ge alla som handlat rätten att få mellanskillnaden. Sen hade de först sänkt priset med knappt 30 % och sen med ytterligare 30 %. Verkligen rea.

Postad 07 January 2016 - 10:02

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Tyvärr är det oresonliga gamar som dessa som drabbar både butikerna och alla oss andra kunder och som i slutändan bara resulterar i sämre villkor för alla.

Varför kallar du mig gam när det står min produkt är skickad för priset 6.900kr som andra fått mellanskillnaden på 3000kr

Varför kallar du inte de gamar  nej just det!

Vad håller du på med? Jag jobbar som sagt inte på Elgiganten så jag kan rimligtvis inte förklara vad som gått fel. Det enda jag inser är att du inte förlorat några pengar och att det låter rätt orimligt att du ska kunna tvinga dig till en projektor för det felaktiga priset. Ge dig nu.

Varför står det min produkt är skickad? De hade personal som kunde förhindrat min produkt gick från under hantering reserverad skickad eller hur?

Jag fick alla kvitton order leveransnummer som intygar köpet är genomfört! Köper jag den nu har jag förlorat 3000kr!

Redigerat av Ironse, 07 January 2016 - 10:01.

Postad 07 January 2016 - 10:16

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3395 inlägg
  • 0

Varför står det min produkt är skickad? De hade personal som kunde förhindrat min produkt gick från under hantering reserverad skickad eller hur?

Försök fatta: JAG JOBBAR INTE PÅ ELGIGANTEN!

Köper jag den nu har jag förlorat 3000kr!

Gissningsvis förlorar du 12.500:- vilket verkar vara dagspriset.

Postad 07 January 2016 - 10:51

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 2

Gissningsvis förlorar du 12.500:- vilket verkar vara dagspriset.

Eller tjänar, om han inte köper alls ;) Verkar vara det allra bästa alternativet. Om man nu ska prata pengars värde.

Postad 07 January 2016 - 17:29

muppsson
  • muppsson
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Många verkar ha koll på sina "rättigheter", prisgaranti osv, men få verkar ha läst" Köpvillkor på elgiganten.se"... Rekommenderas, intressant läsning!

Postad 07 January 2016 - 17:39

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 3
Fast det blir ju svårt när vissa inte ens förstår den faktiska betydelsen och användningen av orden "förlora" och "tjäna"....

Redigerat av masse70, 07 January 2016 - 17:44.

Postad 07 January 2016 - 21:07

Unregisteredf2d015da
  • Unregisteredf2d015da
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 1

Många verkar ha koll på sina "rättigheter", prisgaranti osv, men få verkar ha läst" Köpvillkor på elgiganten.se"... Rekommenderas, intressant läsning!

Finns en del företag som med sina "köpvillkor" försöker ställa sig över konsumentköplagen.

Postad 07 January 2016 - 21:53

muppsson
  • muppsson
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Det är mycket möjligt, men konsumentköplagen träder väl ändå ikraft först när man slutit ett avtal. Det är inte bara en lag som är inblandad i ett köp.

I det här fallet är det väl så att butiken kan ha ett sådant förbehåll om att de kan häva/annulera en beställning då avtalet inte har slutits. Misstänker att de anser att avtalet har slutits först när köparens pengar nått säljaren, dvs att det inte räcker med att pengarna är reserverade på ett konto utan att pengarna "på riktigt bytt bankkonto".

Men vad vet jag. Är trots allt bara en simpel lekman inom det aktuella området, som dock tagit sig tid att googla lite...

Postad 08 January 2016 - 02:46

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 5

Har gått åt en del popcorn de senaste dagarna, när man läst genom denna tråd :lol:

Postad 08 January 2016 - 09:35

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Har gått åt en del popcorn de senaste dagarna, när man läst genom denna tråd :lol:

Om du ratats ett köp på 3000kr andra fått mellanskillnaden på "feltryck" hade du nog inte haft så roligt, förresten du känner till synden straffar sig själv va?

Det är mycket möjligt, men konsumentköplagen träder väl ändå ikraft först när man slutit ett avtal. Det är inte bara en lag som är inblandad i ett köp.

I det här fallet är det väl så att butiken kan ha ett sådant förbehåll om att de kan häva/annulera en beställning då avtalet inte har slutits. Misstänker att de anser att avtalet har slutits först när köparens pengar nått säljaren, dvs att det inte räcker med att pengarna är reserverade på ett konto utan att pengarna "på riktigt bytt bankkonto".

Men vad vet jag. Är trots allt bara en simpel lekman inom det aktuella området, som dock tagit sig tid att googla lite...

Har min affär slutits? ja eller nej?

http://oi64.tinypic.com/ruzcpg.jpg

Redigerat av Ironse, 08 January 2016 - 09:51.

Postad 08 January 2016 - 09:41

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Men hur svårt kan det vara att förstå?

Svaret på ditt eviga tjat är, fortfarande, NEJ!

Du har, för 1000000 gången, fått ett krediteringsbevis och INTE ett kvitto!

Mailet i sig är ju bara ett autoformulär....

Postad 08 January 2016 - 10:04

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Är du uppkäftig eller?

Det står KVITTO!

cleardot.gif
Bästa kund,

Tack för att du har valt att handla hos oss.

Enligt överenskommelse skickar vi kvittot med e-post, så att du enkelt kan spara det.

Har du frågor om produkten eller andra funderingar, kan du kontakta vår kundtjänst.

Vänliga hälsningar Elgiganten

Vad står det där? enligt ÖVERENSKOMMELSE och KVITTO!!

Det är sånt man brukar skicka när KÖPET är 100% genomfört!

Redigerat av Ironse, 08 January 2016 - 10:06.

Postad 08 January 2016 - 10:06

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 1

Är du uppkäftig eller?

Det står KVITTO!

Nej, är du?

Men du har uppenbara problem att FÖRSTÅ vad det innebär med krediterad!?

Postad 08 January 2016 - 10:11

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 3

Ironse kan väl inte vara på riktigt?

Postad 08 January 2016 - 10:28

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Ironse kan väl inte vara på riktigt?

Och du kan inte vara på riktigt varför min produkt står SKICKAD som inte heller EG kunde svara på

Kom igen nu Keyser varför gick min produkt från under utredning till reserverad till SKICKAD till något du försvarar med "feltryck" andra fått mellanskillnaden på

Nej, är du?

Men du har uppenbara problem att FÖRSTÅ vad det innebär med krediterad!?

Du har uppenbarligen problem att FÖRSTÅ vad som menas med fått KVITTO ORDERNUMMER LEVERANSNUMMER samt orderstatus SKICKAD

Postad 08 January 2016 - 10:30

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Är du uppkäftig eller?

Det står KVITTO!

cleardot.gif
Bästa kund,

Tack för att du har valt att handla hos oss.

Enligt överenskommelse skickar vi kvittot med e-post, så att du enkelt kan spara det.

Har du frågor om produkten eller andra funderingar, kan du kontakta vår kundtjänst.

Vänliga hälsningar Elgiganten

Vad står det där? enligt ÖVERENSKOMMELSE och KVITTO!!

Det är sånt man brukar skicka när KÖPET är 100% genomfört!

I detta fall menas "Enligt överenskommelse" med att dom har informerat dig om att ett kvitto kommer skickas till angiven e-postadress, då det således inte brukar skickas ut ett traditionellt papperskvitto vid köp över nätet.

Och "Kvitto" i ditt fall är att det måste skickas ut ett kvitto vid kreditering, så du vet att eventuellt inbetalda pengar sätts tillbaka. Det fattar du väl? Därför annars kan ju du komma o säga att, -"Nä, jag har inte fått några pengar". Nu har du fått bekräftelse digitalt och dom har ryggen fri om du skulle kräva dom på pengar. Därför du får ju även ett kvitto på Hemköp, Willys, Maxi, mfl. Om du går tillbaka med en "kass" vara och får pengarna tillbaka.

Postad 08 January 2016 - 10:34

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 1

Och du kan inte vara på riktigt varför min produkt står SKICKAD som inte heller EG kunde svara på

Har vi inte gått igenom det där tidigare.

Det är EG sätt att markera att en order är avslutad.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.