Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny VIERA: Panasonic TH-37/42 PA50 och PV500

1229 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 maj 2005 - 10:33

nybörjar micke
  • nybörjar micke
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0

Tror inte det är Tele-Hås fel då dom får sina grejer från svenska Panasonic. Svenska Panasonic däremot kan inte beskyllas för att varken vara snabba eller billiga... Netonnet exempelvis får sina grejer från tyska Panasonic vad jag förstått, vilket gör att handlare som får grejer från Panasonic Sverige inte har en chans prismässigt. Sorgligt att det ska vara på det viset. Men det har väl som vanligt att göra med skyhöga svenska skatter...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror att Tele-Hås inte är så prioriterade, I DENNA STUND står dom på Söders Ljud o Bild och packar upp en PV500!!!! B) ;) :P

Ska dit på lunchen, dom trodde att den är uppe och rullar då, senast under dagen! Några månaders väntan är över... :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Trevligt ;) Jag drar också dit på lunchen och kollar.

<{POST_SNAPBACK}>

Glöm inte att genast skriva lite här om era första intryck! Hinner tyvärr inte dit idag - får bli i morgon! :-)

/micke

Postad 26 maj 2005 - 11:57

marnil
  • marnil
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
[quote name='kevinergo' date='May 26 2005, 10:57 ']Trevligt ;) Jag drar också dit på lunchen och kollar.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Glöm inte att genast skriva lite här om era första intryck! Hinner tyvärr inte dit idag - får bli i morgon! :-)

/micke

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Blev ju lite strul som vanligt, 37:an var uppe, 42:an skulle upp också under dagen, dom skulle möblera om och HDMI-sladd gick inte att dra genom en vägg... B)

Dom ville köra HDTV och DVD med S97:an men jag antar att det blir klart under dagen. Tyvärr blev det bara lite Boxer på 37:an.

Svårt att ge nåt första intryck, skärm rakt ur lådan och Boxer såg bra ut men det är ju DVD och HDTV som blir intressant. Menyn för SD-kortet var lite cool, "Spela upp film från SD", "Spela in på SD", "Visa bilder från SD" osv... Man kunde klämma in några timmar på ett 512 MB-kort men då blir det låg upplösning, typ anpassat för nån mobil visare eller telefonen kanske :lol:

Får bli ett eller flera besök nästa vecka...

Postad 26 maj 2005 - 12:05

nybörjar micke
  • nybörjar micke
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Svårt att ge nåt första intryck, skärm rakt ur lådan och Boxer såg bra ut men det är ju DVD och HDTV som blir intressant. Menyn för SD-kortet var lite cool, "Spela upp film från SD", "Spela in på SD", "Visa bilder från SD" osv... Man kunde klämma in några timmar på ett 512 MB-kort men då blir det låg upplösning, typ anpassat för nån mobil visare eller telefonen kanske ;)

Får bli ett eller flera besök nästa vecka...

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Läste i den tyska manualen att man ska få plats med 1h50min på ett 1Gb kort och då med den finaste kvaliteten! tycker att det låter riktigt intressant!

Postad 26 maj 2005 - 12:59

kevinergo
  • kevinergo
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
De kopplade precis in de sista sladdarna när jag kom dit. Hann se lite DVD via komponent utan någon egentlig justering av bilden, men det såg bra ut redan med standardinställningarna. Tyvärr lyckades han inte få någon bild när han försökte koppla in S97:an med HDMI innan jag var tvungen att dra. Ska se om jag hinner gå tillbaka efter jobbet och få en lite bättre demonstration.

De hade fått in två 37:or och två 42:or. Totalt hade 250 kommit till hela Skandinavien och nästa sändning kommer någon gång i juli. Enligt honom har Panasonic sett till att inga nätbutiker kommer att få dem innan sensommaren eller hösten.

Postad 26 maj 2005 - 13:30

nybörjar micke
  • nybörjar micke
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0
Vad tar Södersljudochbild för den?

Postad 26 maj 2005 - 13:32

AdMan
  • AdMan
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0
"De hade fått in två 37:or och två 42:or. Totalt hade 250 kommit till hela Skandinavien och nästa sändning kommer någon gång i juli. Enligt honom har Panasonic sett till att inga nätbutiker kommer att få dem innan sensommaren eller hösten."

Vad är det för ett jäkla sätt av Panasonic Sverige??? Snacka om prisstyrning...

Känns definitivt inte värt att handla en i Sverige.

Postad 26 maj 2005 - 13:39

marnil
  • marnil
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Vad tar Södersljudochbild för den?

<{POST_SNAPBACK}>

Dom snackade om 40' för 42:an :lol:

Verkar väldigt fult att dom försöker låsa ute nätbutikerna för att hålla upp priset, det får bli Tyskland! ;)

Postad 26 maj 2005 - 13:43

AdMan
  • AdMan
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0
40 papp!!! Tjena... Dom vill uppenbarligen inte sälja någon. Man måste ju vara bra pantad om man handlar till det priset...

Postad 26 maj 2005 - 15:43

bkam
  • bkam
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
Vi håller på med ett grupp köp av pv500 här
https://www.minhembi...=60#entry745809

För er som vill ha denna ca 13K:- billigare ;)

Redigerat av bkam, 26 maj 2005 - 15:44.

Postad 26 maj 2005 - 16:12

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

• 1 830 inlägg
  • 0
Jag fick min 37PA50 i måndags. på Tisdag var den uppe och jag är då nöjd. Kör digital TV via en Samsung "Boxer". Tycker bilden är bra, lite annorlunda färger mot vad man är van vid mot en vanlig crt tv men jag kan inte påstå att dom är dåliga, bilden känns mest bara lite annorlunda. Får ju oxå räkna med att bilden är 5 tum större.

Kollade fotboll på ztv igår och bilden var okej, inte som på 32 tums crt tv:n men helt okej ändå tycker jag, kunde se matchen utan att störa mig på dålig bild och BRA bild har det ju aldrig varit på ztv:s fotbolls sändningar.

Har bara testat dvd via scart och det såg bra ut men ska skaffa en komponent kabel så blir det nog ännu lite bättre bild. Kändes inte som att det kom riktigt upp till den bildkvalitet jag tyckte 42PA50 visade när jag såg den hos Expert i Jakobsbergs centrum då den var kopplad via komponent från en Pioneer 470 tror jag.

Jag tyckte dock att det kändes som lite snålt med inställningar för bilden. Hade oxå gärna sett ett bildformats läge för letterbox filmer där man kan flytta bilden i höjdled för att passa in texten.
Tyckte dock att Panasonics variant på Sonys "SmartZoom" som dom kallar "Justera" fungerar helt okej till 4:3 sändningar, utsträkcningarna i kanterna känns inte riktigt lika påtagliga som när jags ett det på en Sony TV.

Sen skulle jag vilja rekommendera Elfas bärlist och hängskenor som ett billigt väggfäste, blev kanon. hade tänkt göra ett eget men Elfas variant var helt enkelt för bra för 200:- ! =)

Postad 26 maj 2005 - 17:23

kobe
  • kobe
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
är det någon som har köpt sin 42pa50 på media-handel.de? isf hur funkade det ? :) och vad kostade det med frakt o allt :?

Postad 26 maj 2005 - 17:41

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3 057 inlägg
  • 0

Sen skulle jag vilja rekommendera Elfas bärlist och hängskenor som ett billigt väggfäste, blev kanon. hade tänkt göra ett eget men Elfas variant var helt enkelt för bra för 200:- ! =)

<{POST_SNAPBACK}>

Har du lust att länka till deras sida och visa vilka produkter du köpte?

Postad 26 maj 2005 - 17:52

miss_peel
  • miss_peel
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Har du lust att länka till deras sida och visa vilka produkter du köpte?

<{POST_SNAPBACK}>

Tänkte just fråga samma sak! Har ett bordsstativ nu men kanske vill sätta upp den på väggen i framtiden :)

Postad 26 maj 2005 - 18:28

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

• 1 830 inlägg
  • 0
Jag fick tipset ifrån den här tråden av medlemmen "spjuver".
https://www.minhembi...2765&hl=bärlist

Jag köpte delarna på OBS stormarknad.

Bifogar en snabbt tagen bild på hur det kan se ut.

Bifogad fil(er)

Redigerat av mattiask, 26 maj 2005 - 18:29.

Postad 26 maj 2005 - 20:27

Don Walther
  • Don Walther
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Äntligen, PV500!!!

Ska bli såååå intressant att höra fler åsikter av er som har möjlighet att se den LIVE! Jag väntar spänt på att ett exemplar ska nå även hit upp till Umeå så man snarast kan få beskåda den själv! :)

Postad 26 maj 2005 - 23:28

Unregistered849169b4
  • Unregistered849169b4
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Vad händer om TV:n visar sig ha något fel vid gruppköp från Tyskland då?

Postad 27 maj 2005 - 07:14

miss_peel
  • miss_peel
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Min PA50 från digitalo.de kom i går. Tog ca 2 veckor allt som allt och då hade de den inte i lager när jag beställde. Riktigt toknöjd med bilden från alla källor! Har bara analog-TV och jag förstår inte varför den fick så dåligt betyg på det i hemmabio, visst det är inte som DVD men det förväntar man ju inte att det ska vara heller. DVD-bilden är klockren, TV-spel funkar riktigt bra och datorbilden (genom S-video > scart) är över min förväntan, riktigt skarpt och fint bättre än vad jag trodde. Rekommenderas till den som vill köpa en "budget-plasma", den är väl det nu när den är så billig. digitalo.de rekommenderas också!

Postad 27 maj 2005 - 11:41

Rolf Nordquist
  • Rolf Nordquist
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Min PA50 från digitalo.de kom i går. Tog ca 2 veckor allt som allt och då hade de den inte i lager när jag beställde. Riktigt toknöjd med bilden från alla källor! Har bara analog-TV och jag förstår inte varför den fick så dåligt betyg på det i hemmabio, visst det är inte som DVD men det förväntar man ju inte att det ska vara heller. DVD-bilden är klockren, TV-spel funkar riktigt bra och datorbilden (genom S-video > scart) är över min förväntan, riktigt skarpt och fint bättre än vad jag trodde. Rekommenderas till den som vill köpa en "budget-plasma", den är väl det nu när den är så billig. digitalo.de rekommenderas också!

<{POST_SNAPBACK}>

Grattis,skönt att höra att du också är nöjd :)

Postad 27 maj 2005 - 13:35

Unregisteredf94e6f55
  • Unregisteredf94e6f55
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
miss_peel = hur fungerar det med garanti och sånt när man beställer från digitalo.de? om den är pajjar eller något är fel, kan man då lämna in den i sverige? inte så kul att skicka den till tyskland :)

Postad 27 maj 2005 - 13:57

Nebudchanezzer
  • Nebudchanezzer
  • Lärjunge

• 327 inlägg
  • 0

miss_peel = hur fungerar det med garanti och sånt när man beställer från digitalo.de? om den är pajjar eller något är fel, kan man då lämna in den i sverige? inte så kul att skicka den till tyskland :)

<{POST_SNAPBACK}>

Panasonic har Europa-garanti, så det är bara att leta upp närmsta Panasonic-serviceverkstad och lämna TV:n där!

Postad 27 maj 2005 - 14:42

jerre
  • jerre
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Vilken dvd spelare rekomenderar ni till pa50 ? är det någon som har ett bra förslag? :)

Postad 27 maj 2005 - 17:06

Nebudchanezzer
  • Nebudchanezzer
  • Lärjunge

• 327 inlägg
  • 0

Vilken dvd spelare rekomenderar ni till pa50 ? är det någon som har ett bra förslag? :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skulle nog föreslå "vilkensom" som har erkänt bra bild genom komponent.

Postad 27 maj 2005 - 19:51

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

• 1 830 inlägg
  • 0
Jag beställde min från www.schnaepp.de, vill verkligen rekommendera dom. TV:n skickades samma dag som pengarna från min överföring var framme, den skickades på Tisdag förra veckan och jag fick den alltså i måndags den här veckan.

Han jag hade mail kontakt med var inte så jätte bra på engelska men det gick ju bra ändå.

Vet dock inte hur dom ligger till i pris på 42 tummaren men då när jag la beställningen var dom bland dom tre billigaste på 37:an.

Postad 27 maj 2005 - 21:54

Unregisteredf94e6f55
  • Unregisteredf94e6f55
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
ni vet ingen tysk site som har sin sida på engelska? lite lättare att navigera och läsa info då:)

Postad 28 maj 2005 - 08:19

miss_peel
  • miss_peel
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
www.technikdirekt.de och www.hificomponents.de har sina sidor på engelska (hificomponents måste du välja mailorder EU de har en annan momssats till Sverige)

Postad 28 maj 2005 - 16:49

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2 592 inlägg
  • 0

fattar inte varför folk ska bry sog så mycket om den analoga sändningen. Analoga sändningen upphör ju som sagt snart och det är bara 1an,2an och 4an man kan se. Vem sitter o tittar på den smörjan än idag borde inte köpa en ny tv överhuvudtaget.

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns ju mängder med kabelnät som kommer fortätta mata ut analog signal efter övergången. Själv sitter jag på ett sånt nät som matar större delen av kommunen.

Vi betalar 100/ per mån. för SVT1, SVT2, TV3, TV4, KANAL6, TV6, ZTV, MTV, Discovery, CNN, RTL, TCM/Cartoon, TV5(fransk) DR1, TV2 (dansk). +lite annat jag inte kommer på nu. Totalt 20 kanaler i alla fall. Vi kan inte heller säga upp vårt abbonnemang, pga av det ingår iu en sammfällighet. Detta gör att det känns extemt onödigt att skaffa några av de digitala paket som erbjuds idag.

case

Postad 28 maj 2005 - 16:56

nybörjar micke
  • nybörjar micke
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0
Var inne på Södersljudbild i sthlm idag och tittade på PV500E. Fick se digitaltv från Boxer där bilden var ganska dålig och sen fick jag se dvd från en panna 97 via hdmi. Bilden var otroligt bra, det bästa jag sett! Två svarta ränder visade sig dock konstant 2mm från ovan- och underkant i bild vilket inte var så snyggt direkt. Killen i butike som först uppenbarligen försökte bluffa mig genom att säga att han inte så några linjer ( han hade i och för sig glasögon, så hans syn var kanske inte 100% :-) ) men han sa sen att det kunde bero på scalern i dvd-spelare?! Någon som upplevt något liknande??

Postad 28 maj 2005 - 20:35

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2 592 inlägg
  • 0
Det är mors dag i morgon va? Tror ni att frun upskattar en PA50 i morsdagspresent från barnen? :lol:

case

Postad 28 maj 2005 - 20:40

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3 653 inlägg
  • 0

Det är mors dag i morgon va? Tror ni att frun upskattar en PA50 i morsdagspresent från barnen? :lol:

case

<{POST_SNAPBACK}>

nej, jag tror hon vill ha en pv500 istället <_<

Postad 28 maj 2005 - 20:51

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2 592 inlägg
  • 0

case

<{POST_SNAPBACK}>

nej, jag tror hon vill ha en pv500 istället :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Får ju tänka lite på ungarnas spargrisar också <_< B)

case

Postad 29 maj 2005 - 08:50

Unregistered33532
  • Unregistered33532
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Jeg har nå prøvd 42PV500 noen timer.

Den er en imponerende god TV. Fantastisk billedkvalitet og ingen tegn til graderinger. Sammenligne direkte mot PA50 og den virker noe skarpere og fargegjengivelsen er nokså lik.

God lyd også. Fjernkontrollen virker også solid.

Så den på Elkjøp (ElGiganten)

Prøvde med komponent fra Panasonic DMREH50 og LG RH7800.

Postad 29 maj 2005 - 15:15

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2 592 inlägg
  • 0
Hmm. :lol: <_< Hittade ingen butik som hade öppet idag som sålde PA50. Det betyder att jag måste hämta en morgon, men då kör med min SAAB, frågan är om jag kan lasta den i en 9-3?

Är det någon som har kvar lådan till pannan, som kan mått på den? Jag vill ha hem den så fort som möjligt och vill inte vänta på hemkörniing.

Hur är det sedan med plasmor, man får inte lägga den ner va?

case

Postad 29 maj 2005 - 15:22

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
Man får lägga dom ner, så länge som man har fronten uppåt!
Case, Har du också en Aero? :lol: Jag skulle behöva veta om man får in en PV500 i en SAAB 9-3... Undrar hur stor kartongen är...

Postad 29 maj 2005 - 15:23

miss_peel
  • miss_peel
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Hmm. :lol:  <_< Hittade ingen butik som hade öppet idag som sålde PA50. Det betyder att jag måste hämta en morgon, men då kör med min SAAB, frågan är om jag kan lasta den i en 9-3?

Är det någon som har kvar lådan till pannan, som kan mått på den? Jag vill ha hem den så fort som möjligt och vill inte vänta på hemkörniing.

Hur är det sedan med plasmor, man får inte lägga den ner va?

case

<{POST_SNAPBACK}>

80cm hög, 125cm lång och 38cm djup! Vilken tur att vi har kvar vår låda i vardagsrummet :lol:

Och nej du ska inte frakta den liggande, skulle nästan tro att du behöver ett övertäckt släp eller liknande för att få hem den. Eller en väldigt rymlig bil.

Redigerat av miss_peel, 29 maj 2005 - 15:24.

Postad 29 maj 2005 - 16:08

Unregisteredf94e6f55
  • Unregisteredf94e6f55
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
thetias= så man kan lägga dom ned så länge "glaset" (själva displayen) pekar uppåt?
man har ju hört så mycket varningar för att vinkla, lyfta, lägga m.m. plasmaskärmar så det känns ju som om dom ska pajja vid minsta beröring...

Postad 29 maj 2005 - 16:59

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2 592 inlägg
  • 0

Man får lägga dom ner, så länge som man har fronten uppåt!
Case, Har du också en Aero?  :lol:  Jag skulle behöva veta om man får in en PV500 i en SAAB 9-3... Undrar hur stor kartongen är...

<{POST_SNAPBACK}>

Nope, ingen Aero. 1.8T....buhu

En PA50 skulle kanske med lite våld gå att trycka in i baksätet. Där var när jag mätte, ca 73-74 cm mellan säte och dörrhålets överkant. Om man trycker ner sätet så ger det ju lite extra plats.... I bagaget så är det nog inga problem, men man måste givetvis fälla sätet. (detta gäller nya modellen av 9-3)

case

Btw. Har du någon länk eller referens till detta med att man kan lägga plasman med skärmen uppåt?!?

Redigerat av Unregistered40127, 29 maj 2005 - 17:01.

Postad 29 maj 2005 - 17:29

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3 057 inlägg
  • 0

80cm hög, 125cm lång och 38cm djup! Vilken tur att vi har kvar vår låda i vardagsrummet :lol:

Och nej du ska inte frakta den liggande, skulle nästan tro att du behöver ett övertäckt släp eller liknande för att få hem den. Eller en väldigt rymlig bil.

<{POST_SNAPBACK}>

Detta gäller 37" va?

Postad 29 maj 2005 - 18:21

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2 592 inlägg
  • 0

80cm hög, 125cm lång och 38cm djup! Vilken tur att vi har kvar vår låda i vardagsrummet <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Detta gäller 37" va?

<{POST_SNAPBACK}>

Vad jag vet så beställde miss_peel en 42PA50, så vi får väl hoppas att det inte kom en 37:a :lol:

case

Postad 29 maj 2005 - 19:53

miss_peel
  • miss_peel
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
jo det är en 42a

Postad 29 maj 2005 - 21:27

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
Tyvärr kan jag inte ge er någan annan referns än att jag flyttat min fars plasma liggande på "rygg" med glaset uppåt. Vi har flyttat den på det sättet ända från Halmstad till Göteborg, och den låg bara på några filtar. Sedan gjorde vi om det när jag lånade den i några månader för att förbereda mitt plasmaköp (antagligen PV500)... Men det är klart... Jag vill ju inte få skit på mig för att någon provar och det går snett! Säger bara att det funkade för mig! <_<
Och jag är väldigt kritisk när det gäller fel i bilden. Det uppstod inga för mig i alla fall... :lol:

Postad 29 maj 2005 - 21:41

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2 592 inlägg
  • 0
Okej, man ska kanske inte frakta den runt halva jorden på "rygg", men försiktig flytt går bra. Nu ser det ut som det löser sig i alla fall. Min fru tar tåget till jobbet i morrn, och jag tar vår Grand Voyager. Sen blir det till att jaga tag i en 42PA50 på lunchen! :lol: <_<

case

Postad 29 maj 2005 - 21:45

miss_peel
  • miss_peel
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Som jag förstår det så får man väl lägga ner den men ska helst inte fraktas så eftersom att en så stor glasskiva är väldigt känslig.

Det står "Transport only in upright position" på kartongen och dessutom var det på vår kartong fastklistrat både en "tiltmätare" - om den var färgad röd hade kartongen lutats för mycket och innehållet skulle kontrolleras, denna var röd när jag fick den men ingen skada på TVn och en "skakmätare" som färgades röd ifall TVn utsatts för skakningar, den var inte röd när jag fick den.

Det ör nog egentligen ingen fara om man är försiktig men kan ju vara dumt att chansa?

Postad 29 maj 2005 - 21:57

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
Nu när du säger det, hur är det med de nya plasmorna? De har väl slutat med de tjocka glasskivorna och ersatt dem med något sorts plast eller? Är det inte därför de väger mindre? Pioneer började ju göra det redan före de bytte modell! På sina 435:or...

Postad 29 maj 2005 - 22:29

miss_peel
  • miss_peel
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Nu när du säger det, hur är det med de nya plasmorna? De har väl slutat med de tjocka glasskivorna och ersatt dem med något sorts plast eller? Är det inte därför de väger mindre? Pioneer började ju göra det redan före de bytte modell! På sina 435:or...

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen aning, men det är ju helt klart möjligt och i så fall borde de ju inte vara lika känsliga alls... hmm tål ju att undersökas, man blir ju lite nyfiken om inte annat :lol:

Postad 29 maj 2005 - 22:36

Grasshopper
  • Grasshopper
  • Lärjunge

• 327 inlägg
  • 0
Det verkar komma en 50"are snart också!

http://www2.panasoni...Vs&displayTab=S

Postad 29 maj 2005 - 22:45

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
Ja nyfiken blir man... Man undrar ju om den kanske är ännu känsligare nu när det är en tunnare hinna på skärmen. Men jag tror som sagt att det blir problem när de fraktas i mängd och speditörerna lägger tunga saker på en liggande skärm... Så som vi tänkt frakta tror jag som sagt är ofarligt en kort sträcka... :lol:

Redigerat av thetias, 29 maj 2005 - 22:46.

Postad 29 maj 2005 - 23:01

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3 653 inlägg
  • 0

Det verkar komma en 50"are snart också!

http://www2.panasoni...Vs&displayTab=S

<{POST_SNAPBACK}>

det är gamla 30 serien det där.

Postad 29 maj 2005 - 23:14

Unregisteredf94e6f55
  • Unregisteredf94e6f55
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
om displayen nu för tiden görs i plast så borde dom ju tåla lite mer än när dom gjordes i glas. vilket förhoppningsvis gör att dom tål fraktfirmornas hyffsat taskiga behandling lite bättre...

dels för att plast är betydligt lättare, och dels för att glas är mycket skörare...

Postad 29 maj 2005 - 23:38

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
Ja det är ju lätt att se när glas spricker, men det är svårare att se om en skärm som har en plast display har blivit sönderpressad... Det kan ju bli missfärgningar men skärmen ser hel ut... Men det borde man ju se på lådan som skärmen ligger i i så fall...

Postad 30 maj 2005 - 07:05

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2 592 inlägg
  • 0
Vad jag har förstått (kanske helt ute och cyklar) så rör det sig om två skivor med en spalt emellan. Om man fraktar "på rygg" och sätter ner plasman hårt (ex. gaffel truck) så svackar den yttre glaskivan och spalten minskar eller reuceras helt. Detta skulle då vara skadligt för skärmen och det kommer inte att synas varken på apparaten eller lådan, då det egentligen bara är "normal godshantering"

case

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.