Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sony VPL-HS50 *

1887 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 december 2004 - 15:05

Hifi-nisse
  • Hifi-nisse
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Hej! Har haft Z1 innan som jag fått sållt och står nu i kvalet har ingen större bråska...varit inne och läst lite på Z3 tråden och även sett en demo av den och tycker den är väldigt bra. Har inte sett någon DLP. Hade nästan bestämt mig för att köpa Z3 men fick upp ögonen på HS-50 och nu senast även på DLP och då projjen BenQ PE8700+
Den sistnämda har ju också en upplösning på 1280x720 vilket borde vara bra ifall man någon gång skulle vilja koppla in datorn. Jag vet ju att det är en del som har bytt ifrån DLP p.g.a RBE så skulle man kunna få lite klarhet i hur detta fenomen uppför sig under en vanlig filmvisning och även hur screeendoor uppför sig? Vad jag också förstått så verkar en DLP projj bli som ny när man byter lampa medans en LCD projj så slits den ut och blir svagare? Har jag fel?

Ursäkta om jag ställer lite frågor som inte är så direkta mot denna tråden, men jag utgår ifrån HS-50 i.o.m att det är den jag vill jämföra mig med utifrån mina frågor.

Postad 29 december 2004 - 15:46

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
Horrabin:

Den är inte ljussvag, har just nu vita tapeter och har projecerat på en tupplur (lugn..har en 2meters XUS duk hemma redan som ska monteras idag, men var ju tvungen att kolla igår). Den är nog faktiskt ljusstarkare än min förra projje till och med, som var en benq 7800, speciellt när man tunat den lite. Visst går den ner lite i mörka scener men inte på en nivå som är störande, och den har en helt enorm detaljrikedom ser saker i filmerna jag aldrig sett förut.

Kör nu på HTPC via VGA kabel, vilket är helt ok men inte optimalt heller. Har en Denon 2910 på beställning och kommer köra HDMI via den och sen projeccera mot en XUS duk.

Vill man av nån anledning köra den i ljust rum kan man bara slå av IRIS och den blir ljusstark nog att köra med taklampan på utan problem, vilket var en överaskning.

Ska skriva mera utförligt senare och lovar att ta massa screenshots :D

Postad 29 december 2004 - 17:10

Unregisteredb94d2c55
  • Unregisteredb94d2c55
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
gastons: du sa att du hade haft en vt-45:a innan uppfattar du sonyn som ljustarkare? är bildkvaliten mycket högre en vt-45 i ett nedsläkt vardagsrum
(är det dag o natt skillnad menar jag o du jämför)?
sitter själv med en vt-45 nu o funderar på denna!

Postad 29 december 2004 - 18:59

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
:D Jag kan svara att skillnaden är väl ungefär som en Ford Sierra LX och en Ferrari Enzo....

Postad 29 december 2004 - 19:55

Unregisteredda3dff6f
  • Unregisteredda3dff6f
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Har precis testat den lite och kollat på sagan om konungens återkomst. har en denon 3910 som jag har en monster cable 400 hdmi kabel imellan.

Första intrtycket var avsaknaden av vb. herregud så skönt :D såg det inte någon gång under filmen och då kollade jag verkligen ordentligt. Hade en sanyo z2 innan ska tilläggas.

Screendoor var istort sett osynligt det med... kanske kunde man skymta det lite i vissa scener. Men det är ingenting som man märker om man inte kollar efter det.

Svärtan är som alla säger grymt bra, har ingenting att klaga på där. Det man saknar lite gran kanske är det där trycket i färgerna, men nu så var den i stort sett out of box så att säga så det går säkert att fixa lite..

Det enda jag kan klaga på är att när jag kör 720p så drar bilden i hop sig en dm på varje sida. lite irriterande. men det är ju bara att zooma ut den så blir det ju bra. Men då bilden i 1080 är liiiite bättre tycker jag, så gör det inte så mycket..

Nä, nu lär jag gå och kolla lite på mer film och den här gången sak jag bara njuta :unsure: Men att veta att det bara kan bli bättre är rätt skönt <_<

Postad 29 december 2004 - 21:57

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
elcote: Låter fint! :D En dm på varje sida "bara"(!). Har en DVD-3910 själv och den underscannar bilden vid 720p-signal precis som HS50an verkar göra. Trodde "skadan" skulle vara större än 1 dm.

Någon som har testat 720p-signal här i svedala med en PAL-version av projen? Kan ni skriva lite om hur stor del av bilden som skalas bort vid 720-signal? Inga bilder från AVSForum när är ni snälla. Dom har jag redan sett. :unsure:

Postad 30 december 2004 - 08:07

Unregisteredc10b0c0b
  • Unregisteredc10b0c0b
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
har prøvd hs50 litt hjemme nå (har selv en h77). på mitt 2m brede adeo lerret får jeg en sort kant på 6-8 cm på sidene og en 3-5 cm over og under ved bruk av hdmi. Sortnivået er bra, det beste jeg har sett fra en lcd, men ikke helt på nivå med gode dlp'er. Problemet som jeg ser er detaljnivået i det sorte pga autoirisen. når jeg kalibrerte med DVE så måtte jeg opp i over 80 i brightness for å få korrekt nivå. men da får man whitecrush i lyse scener. Så man blir derfor nødt til å gjøre et kompromiss. satte brightness til 65. veldig lite VB kun synlig i grønne scener( feks hellboy hvor et monster svømmer rundt i grønnt vann) fokus er også litt merkelig, får man fokus på den ene siden av skjermen er det litt ute av fokus på andre siden. man vil også se at det er blå stikk på venstre side og rød stikk på høyre side. dette vil man aldri se når man ser film, men man ser det med htpc hvis man feks åpner wordpad/word. Uansett er hs50 er stort fremskritt for lcd projektorer og helt klart en projektor jeg hadde kunne ha hjemme. om den er verd prisen i forhold til ae-700, det er jeg ikke helt overbevist om.

Postad 30 december 2004 - 10:43

ippo
  • ippo
  • Beroende

• 1 267 inlägg
  • 0

Kör nu på HTPC via VGA kabel, vilket är helt ok men inte optimalt heller.

Varför kör du inte med DVI-HDMI?? :D
Är det nåt som inte funkar om man kör med HTPC? :unsure:

Postad 30 december 2004 - 10:50

Unregisteredc10b0c0b
  • Unregisteredc10b0c0b
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Kör nu på HTPC via VGA kabel, vilket är helt ok men inte optimalt heller.

Varför kör du inte med DVI-HDMI?? :D
Är det nåt som inte funkar om man kör med HTPC? :unsure:

kanskje pga at via hdmi så får man kanter på alle sider av bildet.

Redigerat av Unregisteredc10b0c0b, 30 december 2004 - 10:53.

Postad 30 december 2004 - 11:01

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
Största anledningen att jag kör över VGA är att jag kommer köra en denon 2910 mot HDMI framöver och istället för att skaffa en DVI till HDMI adapter skaffade jag en bra VGA kabel så jag kan använda både datorn och Denon spelaren framöver.

Sen så får man inga sårkanter via VGA och kan få fram 1:1 pixelmapping via 720.

Har slängt upp min XUS duk nu och bilden blev trevligare, en lustig sak med riktig XUS duk (som har dalight material) är att screendooren blev mycket mindre markant än den var på en tupplur.

Måste också återigen nämna hur otroligt duktig HS50 är på att visa detaljer, kollade på ROTK extended edition igår och såg kontinuerligt detaljer som jag aldrig sett förut i den filmen. När man tex ser en vy med gråa/mörka berg i bakgrunden har man förut mest sett dem som just berg men utan så mycket detalj. Med HS50 ser man varenda skåra i berget, samma sak när tex frodo är på väg upp till honmonstrets grotta, där ser man varenda fåra i stenarna och ser allt grus som ligger på varje trappsteg. Mycket imponerande!

Sen ska jag nämna en sak till, hade grannarna på besök på eftermiddagen igår. De har två småtjejer på 1 och 3 år, samt att jag har en 1.9 år gammal kille själv och dem behöver ju ljus så vi hade på allt ljus i hallen och så var även julgransbelysningen på i vardagsrummet. Var så pass ljust att barnen kunde leka med allt, dvs ganska ljust. Slog då av IRIS (IRIS Off) och fick då så pass mycket tryck i projjen att man kunde se film utan att störas av ljuset. Så att projektorn är för ljussvag vill jag återigen tala emot.

Redigerat av Unregistered47efd78c, 30 december 2004 - 11:09.

Postad 30 december 2004 - 12:00

Unregisteredf0dd0039
  • Unregisteredf0dd0039
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
havocsi: vad kör du i för läge på brightness & kontrast ?
håller med dig att HS 50 absolut inte är ljussvag ,man anpassar den med hjälp av iris inställningar till hur ljust det är i rummet

bobban5: jag tycker som du kan läsa ovan absolut inte den är ljussvag VT45 kändes starkare i ett mörkt rum, men då blev den på gränsen till bländande och någon svärta att tala om kan den ju inte visa. I ett ljust rum upplevde jag att VT45 inte presterade bra resultat, men jag tycker nog att HS50 funkar bra även med lite belysning på.
har dock bara haft 50:an i 3 dagar... :D

Postad 30 december 2004 - 12:49

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0
jag tyckte inte heller HS50 var speceillt ljussvag när jag demade den, men när jag slog av "auto iris" så blev bilden markant sämre till och med min polare som var med (detta var typ första projjen han såg) undrade vad det var jag "gjorde" med bilden så att slå av irisen för att få mer ljus i bilden är väl inte ett alternativ då jag har förstått att "auto irisen" är väl i princip den enda anledningen till att man köper en HS50.

men återigen så tyckte inte jag på något sett att HS50 var ljussvag även med "auto iris" finns några screenshots i den officela Z3 tråden där dom jämför HS50 mot några andra projjar och där ser HS50 väldigt ljussvag ut men det är ju bara en screenshot.

Redigerat av ZoomAir, 30 december 2004 - 12:50.

Postad 30 december 2004 - 13:35

Unregistereda3cb9c9a
  • Unregistereda3cb9c9a
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0
Hej och hå i tråden!

Är det någon som är ägare till en HS50 här som tidigare äget eller har stor erfarenhet av HS20:an och kan säga mig om det är lönt att byta upp mig!?

Postad 30 december 2004 - 13:42

Unregisteredc10b0c0b
  • Unregisteredc10b0c0b
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Hej och hå i tråden!

Är det någon som är ägare till en HS50 här som tidigare äget eller har stor erfarenhet av HS20:an och kan säga mig om det är lönt att byta upp mig!?

har testet hs20 og. helt klart verd å bytte. sortnivået (som jeg mener er meget viktig i en hjemmekino) er mye bedre. den ser bedre ut også. så er det tåpelige systemet "sideshot" byttet ut med skikkelig lensshift.

Postad 30 december 2004 - 14:26

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Tycker inte att denna är ljus svag, har inte avancerade kalibrerings verktyg heller för att ställa in korrekt gamma o.s.v. Tänkte ändå senare skicka in mina inställningar och jämföra med de värden som ni andra har.

Givetvis spelar mycket roll om hur ljus/kontast och färg påverkas som rumstorlek, avstånd, duk storlek/gain, rum färger , kringliggande möbler, mattor, kablage mm.

Oavsett hur ni har det, är man ändå nyfiken :)

Postad 31 december 2004 - 01:20

Unregisteredb94d2c55
  • Unregisteredb94d2c55
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
tror ni att man kan ha så stor bild som 280-300 cm bred bild eller tappar man tryck i bilden o tappar man för mycket bildkvalitet på det eller?
obs sitter 4.5-5 meter från duken vad tror ni?

Postad 31 december 2004 - 01:21

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0
jag har sett den på en 2,4 m bred duk och det funkade fint men ca 3m ja jag vet inte men grym bio-känsla blir det i alla fall :) :(

jag har även en fråga om 1080i många säger att man skall välja detta läge speceillt till en HS50 då det är mindre "cropping" än på 720p men går man inte då miste om skalningen från dvd:n och jag som har en s97:a vill ju gärna uttnytja faroudja till prograssiv scan men överlåter man inte den biten till projjen när man väljer 1080i.

Redigerat av ZoomAir, 31 december 2004 - 02:32.

Postad 02 januari 2005 - 20:41

prosen
  • prosen
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

jag har även en fråga om 1080i många säger att man skall välja detta läge speceillt till en HS50 då det är mindre "cropping" än på 720p men går man inte då miste om skalningen från dvd:n och jag som har en s97:a vill ju gärna uttnytja faroudja till prograssiv scan men överlåter man inte den biten till projjen när man väljer 1080i.

Jag var nere på Hifiklubben och tittade lite på HS50:n i torsdags. De sa att de hade upplevt problem med cropping(overscan) i 720p och lägre upplösningar. 1080i funkade bäst och gav ingen(vad jag såg i Lejonkungen) overscan. HS50:n matades då med HDMI(Monster Cable) från en Denon 3910.

Redigerat av prosen, 02 januari 2005 - 20:42.

Postad 03 januari 2005 - 14:05

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0
Del 1 av cine4home:s test är nu klar, inget om prestandan men så här ser den ut dissekerad...

http://www.cine4home...50/HS50Test.htm

Postad 03 januari 2005 - 17:21

Unregistered59b6c723
  • Unregistered59b6c723
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
prosen
Sony är medvetna om 720p "problemet". En aktiv medlem på avsforum har blivit uppringd av Sony och de skall lösa problemet sägs det.

Postad 03 januari 2005 - 18:19

prosen
  • prosen
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

prosen
Sony är medvetna om 720p "problemet". En aktiv medlem på avsforum har blivit uppringd av Sony och de skall lösa problemet sägs det.

Bra att veta! Har för mig det var därför HS51:an blev återkallad i USA. Finns det någon serviceport på HS50:n?

Postad 03 januari 2005 - 22:46

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

• 402 inlägg
  • 0
Har varit och hämtat ut min HS50 i dag och har precis stängt ner den efter en extremt snabb testkörning. Tre saker som jag reflekterade över:
1) Lensshiften var strålande bra!! Jag satte upp projektorn på kartongen den kom i vid sidan av soffan och lyckades nästan helt flytta bilden upp och åt sidan så den passade in på min 98" duk.
2) Den var inte så tyst som jag hade hoppats på (eller hört när jag stod bredvid demo-exet på Reference Audio - den hördes nästan inte alls). När jag slog igång den så hade jag min Panasonic PT-AE300 igång och jag tänkte genast att "Sonyn är i alla fall lite tystare än min 300 redan i high-mode", eftersom jag trodde fläkten var i high-mode. Så när jag sen skulle ställa om den i low-mode blev jag lite besviken eftersom den redan kördes i low. Visst är den tystare än min gamla projektor, men jag hade hoppats på ytterligare lite tystare. Jag kanske har missat någon inställning?
3) Bilden var ganska mörk. Jag gjorde inte det minsta försök till att ställa in några bildegenskaper, men out-of-the-box så var den ganska mörk (dov för att använda ett annat ord). Det kanske går att ställa om, jag får se när jag ska börja leka mer med inställningarna. Jag måste även skaffa mig en HDMI-kabel så jag kan köra med det istället för den Supra komponent som jag testade med idag.

Allt som allt så får vi se vad jag tycker om den efter helgen när jag har kört in den lite mer, men än så länge är jag inte så knockad som jag hade hoppats att jag skulle bli. Kanske hade jag lite för stora förväntningar eller kanske så kräver den en del inställningar innan den blir riktigt riktigt vass.

Postad 03 januari 2005 - 22:52

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0
den kräver nog både HDMI och lite "pill" innan du får ut det mesta av den, skall bli intressant att höra vad du tycker efter lite mekande. var irisen på auto eller för det är vad jag har förstått auto läget som skall ge WOW känslan. och jag själv tyckte det var stor skillnad mellan auto och dom andra lägena bilden blev märkbart sämre med dom andra lägena dock fick man lite mer ljus.

Postad 04 januari 2005 - 00:52

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
Såg precis Cronichles of Riddic på min HS50 och måste bara kommentera det. Riddic är en film som innehåller mycket svart, speciellt när dem är på en planet (crematoria) som är helt förkolnad. Där går hela scenerna bara i olika svarta grader.

Jäklar vad Riddic såg bra ut på HS50, de svarta scenerna var helt grymt detaljerade och överlag fick denna film HS50 att brilljera. Den har en känlsa i bilden som verkligen får en att känna att man är där och påminner mig mer om den känsla jag får när jag går på bio än andra projektorer jag sett. (förmoligen pga den otroliga kontrasten) Man verkligen känner varje svettdroppe på personerna i filmerna.

Jag upplever inte alls min HS50 som dov, tror det kan ha en del och göra med källa och gamma inställningar. Du kan om du finner bilden för dov tex ändra till gamma3 för då gör den scenerna överlag ljusare och inget försvinner. Har mixat lite med den och kör med gamma3 när jag har det lite ljusare i rummet och kollar med barn eller på "tjejfilm" och slår sen av den när jag sitter och myser i totalmörker... :rolleyes:

Postad 04 januari 2005 - 01:55

Unregistered46814c2a
  • Unregistered46814c2a
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Stolt ägare till en HS-50

Kör med HTPC och Dvi ut genom en DVi kabel till en DVi-HDMI adapter

Får kraftig overscan i windows .. i 720p så syns startknappen lite + att man har dom svarta listerna runt om, jag trodde windows skulle anpassa sig efter dom svarta listerna och hålla sig innanför dessa men nu missar jag massa alltså .. stämmer det ? i 1080i läge så försvinner dom svarta listerna som tur är MEN jag ser inte startknappen alls och det fattas massa till höger och vänster och upp och nertill alltså ..alltså kraftig overscan även här ... ?? den kör inte alls nån APA grejj som den kan göra i VGA läga i HDMI läge .. stämmer detta ?

Nån annan som kan testa detta och se om det ska vara så i 1080i ?

Postad 04 januari 2005 - 02:01

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
Kör min HTPC mot VGA porten enbart, för att kunna köra 1:1 pixelmap vilket inte funkar perfekt via HDMI just nu. Patch från sony ska enligt utsago komma som fixar det dock. Jag kommer fortsätta köra min HTPC mot VGA:porten och sen köra en Denon 2910 mot HDMI och sen köra den via 1080i (vilket ska funka perfekt enligt dem som testat vanliga DVD spelare mot 1080i).

En lustig sak jag upptäkt är dock att bilden blir betydligt bättre om jag kör mot projektorns VGA port via datorns DVI utgång med en adapter än om jag kör VGA->VGA port. Bilden blir stabilare och screendooren blir markant mindre synlig...

Postad 04 januari 2005 - 02:07

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0
nå havocsi några bilder från HS50 kommer dom snart eller i ditt galleri :rolleyes: , jag har lagt upp lite bilder från min tunade Z3:a i mitt galleri(bilden ca 85" kameran 2MP) :P

skulle vara skoj med lite bilder från era nya HS50:n, visst säger inte bilder så mycket men jag tycker det är skoj med lite bilder

Redigerat av ZoomAir, 04 januari 2005 - 02:09.

Postad 04 januari 2005 - 02:18

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
Ska bara komma överens med min kamera, har testat ta lite bilder men de framstår inte alls som jag upplever dem av projektorn och då känns de rätt meningslösa att posta.

Postad 04 januari 2005 - 02:18

Unregistered46814c2a
  • Unregistered46814c2a
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
havocsi: oki, skumt med mina 1080i problem dock trodde det skulle bli bra med det, min gamla Z2:a har inge problem i det läget med samma HTPC ..

Blir väl en 868:a nu istället ;(

Postad 04 januari 2005 - 02:21

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0

Ska bara komma överens med min kamera, har testat ta lite bilder men de framstår inte alls som jag upplever dem av projektorn och då känns de rätt meningslösa att posta.

hehe, jag tog bara mina bilder på måfå vet inte vilka scener som man skall ta bilder på ställde kameran brevid Z3:an på hyllan och min Z3:a ser väl ungefär ut som på bilderna fast kom ihåg att om ni har för mörkt på eran dator-skärm kan ni luras att tro att svärtan är bättre än vad den är.

Postad 04 januari 2005 - 02:27

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
Har lagt fyra bilder i mitt galleri nu, men dem känns lite för blaskiga och lite överexponerade mot verkligheten. Tror slutaren är ställd på för lång tid på min kamera så att den tar in för mycket ljus och gör saker lite gråare än dem är.

Håll till godo så länge så ska jag försöka ta bättre bilder när jag får tid och kan mixtra lite med slutaren på kameran.

Redigerat av Unregistered47efd78c, 04 januari 2005 - 02:42.

Postad 04 januari 2005 - 02:31

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0

Har lagt två bilder i mitt galleri nu, men dem känns lite för blaskiga mot verkligheten. Tror slutaren är ställd på för lång tid på min kamera så att den tar in för mycket ljus och gör saker lite gråare än dem är.

nice :rolleyes: :P

alltid kul med pics

jag tog bilderna med dvd:n på paus och den är inställd på att ta en pause bild på varje frame, vet inte hur man annars skall ta bilder sedan så skalade jag ner dom i paint för att dom skall få plats i gallerit.

Redigerat av ZoomAir, 04 januari 2005 - 02:37.

Postad 04 januari 2005 - 02:45

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
btw ZoomAir, är du nöjd med din Panasonic S97? Sitter och lurar på en Denon 2910 men har hört massa bra om S97 och den är ju lite billigare..

Postad 04 januari 2005 - 02:55

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0
jag är jätte nöjd med den, har även sett 2910 och jag märkte ingen skillnad i bild dock så är jag ganska så oerfaren på dvd-spelare, men jag tror att s97:an kan matcha 2910 bildmässigt och det finns även en del som tycker det på avsforumet.

ljudmässigt kan jag inte yttra mig om då jag bara har den kopplad till en stereo och jag vet inte mycket alls om ljud men jag är ganska så säker på att 2910 är vassare ljudmässigt.

byggkvaliten på pannan är gedigen och bra men den är något bättre på 2910.

jag ville inte lägga ut mer på en dvd med tanke på att tekniken är såpass mogen att allt över 3-4000 ser likadant ut för mig och snart kommer ju HDDVD så jag ville inte lägga ut för mycket på en ny dvd med dom kommande.

s97:an är i mitt tycke den bästa price/performance dvd:n idag och man får en MASSA inställningsmöjlighter med den för det priset.

men gå gärna och dema båda om du kan.

jag skulle nog vilja säga att rent bildmässigt så är pannan likvärdig 2910 men att 2910 är en mer komplett spelare men det var bara bilden jag var intresserad av ändå och så var ju 2910 dubbelt så dyr

köpte min regionsfri för ca 3000 med frakt från pipro

Redigerat av ZoomAir, 04 januari 2005 - 03:00.

Postad 04 januari 2005 - 11:38

nakos
  • nakos
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Jag har startat en tråd om detta. Vi kan diskutrera detta vidare där då jag tror att det är många som just nu väljer mellan dessa just dessa spelare.

https://www.minhembi...showtopic=82352

Postad 04 januari 2005 - 13:02

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Fick min Sony nyss(för 30min sen). Ska prova den lite, kommer bara att köra den via HDMI mot min pioneer 868. komponent har jag ingen att pröva med.

mvh
a

Postad 04 januari 2005 - 14:42

Unregisteredf0dd0039
  • Unregisteredf0dd0039
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Fick min Sony nyss(för 30min sen). Ska prova den lite, kommer bara att köra den via HDMI mot min pioneer 868. komponent har jag ingen att pröva med.

Kul Andy76q jag väntar fortfarande på min HDMI kabel skall bli kul och höra vad du tycker

Postad 04 januari 2005 - 15:37

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
lite screenshots i mitt galleri

Redigerat av Unregisteredce93e47d, 04 januari 2005 - 15:52.

Postad 04 januari 2005 - 16:01

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Och ni som har dom eller ni som har läst på andra forum, finns det nå bra inställningar att gå efter?

Postad 04 januari 2005 - 16:20

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

• 402 inlägg
  • 0
Jag har inte gjort några inställningar själv ännu, men jag tänkte i alla fall läsa igenom tråden "Unofficial Sony VPL-HS50/1 tweak thread" innan jag gör det. Tråden finns här och har (tack och lov) inte hunnit bli alltför lång ännu. Sen ska jag nog kolla om Cine4Home kommer att ge några tips för inställningen, och slutligen så har jag för mig att det stod några tips i Widescreen Reviews recension av HS50 som kanske kan vara intressanta.

En fråga till andra HS50 ägare: låter det väldigt mycket om ni växlar mellan input-lägen eller går från t.ex. Cinema till Dynamic-mode? Min gav ett slags elektroniskt väsande ljud ifrån sig när jag testade dessa grejer igår och jag blev lite orolig för att det var något knas med den.

Postad 04 januari 2005 - 16:43

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0
nå andy76q vad tycker du om HS50 är den vad du förväntade dig och vad har du att jämföra med.

såg även blanking problemet i ditt galleri inget jag skulle bry mig om speceillt när det fixas med 1080i

Redigerat av ZoomAir, 04 januari 2005 - 16:43.

Postad 04 januari 2005 - 17:22

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
jag är mycket nöjd med projjen då jag hade en hitachi tx100 innan, visst är det bra svärta å allt men det jag märker mest utav från hitachin är att det är ingen VB vad jag kan se, vilket va väldigt störande på hitachin.
Och 720p blankningen stör inte heller mig, kan uppleva bilden lite mer krispig och tydligare i 720 men det är ju bara att vrida lite på zoomen så är det problemet löst.
Men det finns grymt mycket att ställa in för optimal bild så det tar väl sin tid innan man kommer dit.
Kommer ju att flytta inom kort så det kommer inte bli någon seriös installering av projjen heller. få stå på bordet så länge.
Och det låter så på min projje oxå då man byter lägen..

Redigerat av Unregisteredce93e47d, 04 januari 2005 - 17:23.

Postad 04 januari 2005 - 21:06

Unregistered46814c2a
  • Unregistered46814c2a
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
andy76q: funderar på en pioneer 868 jag, hur upplever du om det finns nå over eller underscan med den? , samt lagerbyten ?

Ge mig lite info vad du tycker i övrigt om spelaren tillsammans med HS50

Postad 04 januari 2005 - 21:34

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
Arrghh! Slut på HS50an utomlands....igen. Börjar få abstinens snart. Två månader utan projektor nu. Kanske köper den "svenskt" nu på torsdag. Får se. Vill ju prova alla grejer. Har ju nytt dukmaterial och HDMI-kabel osv. Köper jag den svenskt lär det ju inte vara några problem med den kommande uppgraderingen. Då får man väl "svänga över" till Stockholm bara så får Sony fixa det på plats (om det går?). Lämnar inte ifrån mig projen i första taget nu. He he. :)

När jag såg Cine4home-testet (eller isärplockningen kanske man skulle säga?) av HS50an blev jag inte direkt rädd för dammproblem. B) Så simpelt och bra. Varför har inte tillverkare kört på dubbla lufttunnlar tidigare?? Konstruktionen är ju genialt simpel!

Postad 04 januari 2005 - 21:37

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0
peter när du säger slut utomlands menar du då även gultronics, kanske ändå är lika bra att köpa den svensk

Postad 04 januari 2005 - 22:26

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
och det blir nog inga problem med uppgraderingen för min del heller fast jag har köpt den från england då det följde med ett europagaranti bevis.

Postad 04 januari 2005 - 22:27

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0
tror inte det är några som helst problem med garantin.

föresten andy76q vad tycker du om skillandena mot din TX100 på CC mässan fick denna tydligen skämmas brevid HS50:n

Postad 04 januari 2005 - 22:32

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
ZoomAir: Börjar bli less på det här. Känner mig "dumsnål" nästan. :) Kanske köper den här i svedala på torsdag?

andy76q: Najs! Då svarade du på en av mina frågor som jag ställde till dig via PM. B) Sen hur garantirutinerna funkar återstår att se. Både för utomlands- och "inlands"köp.

Postad 04 januari 2005 - 22:37

Unregisteredf0dd0039
  • Unregisteredf0dd0039
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Finns det inget sätt att själv byta ev. ny firmware på min projje från Svedala saknar ju som sagt USB, måste jag åka till Japan varje gång och göra detta ?

Postad 04 januari 2005 - 22:37

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Ja, att den fick skämmas på CC-mässan va ju ingen tvekan om det är ju av den anledningen jag vart tvungen att köpa denna eftersom jag just hade en hitachi hemma.
Men har inte pulat med mina inställningar direkt men kan ju säga att den är helt klart värt sitt pris..
Drog på lejonkungen och säger bara fyfan... Även om svärtan är att skryta med så kan man lätt säga att färgerna är grymma dom oxå och VB, vad är det? inte på denna projje.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.