Kan nån, kan canman!
Word up!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - TViX M-6500A *
Startad av
Squeezemaster
, Oct 24 2007 20:48
7525 svar till detta ämne
54 relaterade trådar
Postad 20 October 2008 - 14:57 Om jag ska titta på något "mindre intressant" kvittar det med 5.1-ljud, och då vill jag inte behöva sätta på förstärkaren. Hustrun kan det nog inte. Ska jag se en film är det viktigt med 5.1-ljud ur förstärkaren. Postad 20 October 2008 - 14:57 Japp...jag har haft det problemet med vissa firmware. Minns inte exakt vilka. Vilken firmware kör du nu ? Postad 20 October 2008 - 15:05
ver 1.3.52 F har jag
Postad 20 October 2008 - 15:28
Jag är helt ny på den här maskinen, det erkännes omgående. Jag försöker att få igång nätverket, och tvixen hittar det trådlösa. När jag sen ska skriva in inställningarna på nätverksdisk 1 börjar problemen. För det första: Jag förmodar att det är en av datorns diskar, och inte tvixens inbyggda. Vad är "shared name" för nåt? Namnet på katalogen som ska delas ut? I så fall, är det hela sökvägen, eller bara katalognamnet? Server ip, är det datorns, eller routerns? Om datorns ip i routern är på färre antal siffror än vad som finns i inställningarna, hur gör jag då? Jag kan ju inte radera några siffror.
Nån som känner sig manad att leda nybörjaren på hans väg mot ljuset? Postad 20 October 2008 - 15:47
nåt som jag sett är när man spelar hd film med srt-text så dyker det upp små vita prickar precis under texen är det nån annan som har sett det också? Är det trådlöst nätverks-kort i den?? mvh Yamaha-Lover
Postad 20 October 2008 - 15:51
Hej!
När jag streamar så använder jag mig utav netshare. När jag spelar upp 720P material så funkar det hur bra som helst men när jag ska streama en iso fil så börjar det hacka och så. Någon som kan veta varför? har inget igång på datorn så nätverket är inte belastat. Postad 20 October 2008 - 15:54
Du är väl medveten om att det är betafirmware du använder? Jag rekommenderar att du använder 1.2.52 om du vill ha en stabilare maskin. Postad 20 October 2008 - 17:13 Ja med 1.3.52 hade jag problem med MP3 och FLAC. De spelades för fort ibland. Jag kör beta 1.3.55 och med den firmwaren går de i rätt hastighet men istället har ett annat problem dykt upp. Vissa MP3 avbryts mitt i och nästa MP3 startas istället. Postad 20 October 2008 - 17:50
Har lite problem med min TViX får inget ljud ibland, har en marantz sr7002 och kopplat supra hdmi 2m från tvix till förstärkaren. Det blinkar pcm på förstärkaren och jag får inget ljud i några högtalare alls, någon som har samma problem som jag, har ställt in på digitalt på ljud och hdmi audio passtrough, när jag sätter ljudet på analogt får jag ljud i två högtalare!
Postad 20 October 2008 - 18:20
är ditt ip 123.45.46.1 skriver du 123.045.046.001 tex. Ip:t du anger är datorns. Glöm inte att twixen är case sensitive så står det små bokstäver där skall utdelad mapp ha samma. Och ja det är datorns disk, inte twixens. Gällande "shared namn" överlåter jag det till ngn annan.. Postad 20 October 2008 - 22:24
Snälla!
Har nu jobbat hela kvällen med att få ordning på den trådlösa överföringen, tvix - dator utan framgång.. Behöver nog lite basic hjälp lika mycket som inställningar m.m Köpte en hårdisk på 1tb. Installerades och mappar lades in framgångsrikt, (filmer, bilder, musik) Köpte också på mig en usb-adapter för trådlös överföring , Linksys WUSB54GC. Denna stack jag in i den enda usb-plats vars den gick in av de 2 som finns .. So far so good, visst? Sen har jag slitit mitt hår i hopp om att lyckas koppla upp mig till datorn, Mixtrat med "static IP" , DHCP. WEP, ingen WEP etc... Det mystiska som jag ser det är att när jag söker efter trådlöst nätverk kan jag i ena stunden hitta åt mitt nätverk för att i nästa inte hitta något nätverk alls? Vari ligger problemet? Vad har jag missat, Vad ska jag skriva för IP-nummer m.m... All hjälp är önskvärd! Mvh. Postad 21 October 2008 - 08:03
Ingen som har nåt svar på detta? Postad 21 October 2008 - 08:31
Tvixen kommer bara upp i 30-35Mbit/s, så hastigheten är det ju inget fel på. Postad 21 October 2008 - 08:57
Det sitter ju ett gigabit kort i den.. (vilket jag inte ska komma upp i då jag har 100 kort i PC'n, men ändå..) Kommer den verkligen inte upp i mer ändå alltså? Postad 21 October 2008 - 09:03
Nej, tyvärr. Den orkar inte skyffla data snabbare än så via nätverk. Står du inte ut med det så är det USB som gäller. Postad 21 October 2008 - 09:18
Ok, tack för snabbt svar. Lite overkill att klämma i ett gigabitkort då då.. Jag får väl stå ut med den hastigheten de får ggr jag flyttar över filer till den interna disken då... Får som sagt använda mig av usb om jag har mycket som ska flyttas. (synd bara att tvixen står 25m från PC'n..hehe) En fråga till då.. Nån som vet varför det bara går att ftp'a filer till tvixen i 45s? Sen börjar det om på samma fil igen.. Jag e väl inte den enda som har detta prob? Postad 21 October 2008 - 09:25
Angående FTP-problemen du har så gissar jag att det har med aktiv/passiv överföring att göra. Om du inte redan har provat det så tycker jag du ska koppa över till passiv överföring. Om det inte funkar, testa en anna FTP-klient. Jag använder SmartFTP, den funkar bra. Postad 21 October 2008 - 10:09 Jag hade samma problem, använder FlashFXP, se till så att du inte har "Send noop during transfer" under Options på FTP-Siten ibockat så går det bra. Vet inte om det heter likadant i din FTP klient... Postad 21 October 2008 - 10:52
Med risk för att få skäll för att jag inte läst tråden och att rent generellt bli idiotförklarad....
Jag har precis fått mig en tvix, har kopplat in den till min förstärkare, testat med både hdmi och optisk kabel, men jag får inte ut något ljud. Bild funkar utmärkt, men inget ljud. På min förstärkare, Onkyo 805, står det No signal vilket känns extra märkligt eftersom det som sagt blir bild. Jag har såklart testat alla möjliga olika inställningar i setup-menyn, men inget funkar. Är det någon som har något tips? Postad 21 October 2008 - 12:07
Lite beroende på vilken firmware du har så måste ACC och WMA-ljud var inställt på analog i tvixen, om det inte är så att du har HDMI-ljud avstängt i recievern. Postad 21 October 2008 - 12:44
Tjena!
Är en stolt ägare till en tvix m-6500a och är supernöjd med den, men visst kan man alltid bli mer nöjd? Ja, det var ju detta med firmware, vet att det finns flera sorter, men vilken rekommenderar ni? Helst en med stöd för img-filer skulle vara schysst. Och nästa eventuellt dumma fråga... Hur uppdaterar man firmwaren? Finns det någon steg-för-steg guide? Har en anslutning mellan datorn och tvixen som är kabelförsedd, men har dock modellen utan hårddisk. Hittade ingen info angående firmwareuppdatering i den blygsamma instruktionsboken. Vore tacksam för svar... Postad 21 October 2008 - 12:52
Kika på fliken support. Postad 21 October 2008 - 12:54
Stöd för .img-filer finns nog bara i senaste betafirmware, som inte är mycket att rekommendera för övrigt. Kör med senaste officiella firmware så funkar det mesta som det ska. Angående uppdatering så är det bara ladda ner filen och öppna den från tvixen som vilken musik ellr filmfil som helst, det funkar oavsett var filen ligger, nätverk, USB eller intern hdd. Postad 21 October 2008 - 13:05
Tack för snabbt svar No_Jah! Jag har firmware 1.2.52, vilket ska vara den senaste officiella om jag förstått saken rätt. Får testa med analog på acc och wma.
Postad 21 October 2008 - 13:30
Jag kör med FlashFXP, så jag ska testa att bocka av "Send noop during transfer" Tack för tipset. Postad 21 October 2008 - 15:22
Spelar det någon roll om jag använder mitt Linksys-kort direkt i kontakten, eller måste man ha det via dockan?
Postad 21 October 2008 - 16:22
Ingen som kan ge nån info om detta???? /Urban. Postad 21 October 2008 - 17:00
1. Ja du får ut 2-kanalsljud i den Optiska och coaxutgången, även via HDMI. 2. Henysystemet fungerar bra tycker jag, däremot så saknar jag funktioner för att söka och kategoriserar muiken. Filöverföringen sker antingen med samba eller FTP. Postad 21 October 2008 - 17:07
Tack för ett snabbt svar No-Jah!
Så vilken firmware föreslår ni? Officiell, hackad eller beta? Postad 21 October 2008 - 17:39
Jag rekommenderar officiell. Men vill du testa nya ljudformat så är det beta som gäller, hackad vet jag inte om det finns. Postad 21 October 2008 - 17:53
Dum som jag är så testade jag den senaste betan. Nu står det "mode not supported" efter uppdateringen och jag får ingen bild alls. Vad göra? Postad 21 October 2008 - 18:43
Nu helt plötsligt klarar den inte att spela upp några som helst sorters filer och bara ett fåtal mappar visas via nätverket... Hoppas en annan firmware kan lösa problemet. 1.2.52 har jag nu.
Postad 21 October 2008 - 18:43
"mode not supported" är TV:n som talar om att den inte kan hantera signalen den får. Prova att trycka på TV Out på tvixfjärren med några sekunders mellanrum så kommer bilden tillbaka. Postad 21 October 2008 - 19:09 Jag ändrar bara mina .img till .iso och det har fungerat 100%, vet i o för sig inte vad jag gör "egentligen" med filen men så länge det fungerar så ...... Postad 22 October 2008 - 09:33
Har någon upplevt detta problem jag har....?
Ibland när jag skall spela upp film eller musikfil från min nätverksdisk byter Tvixen till sin interna disk istället, och jag hamnar i roten bland audio/photo/video-mapparna. Händer enstaka gånger men lite irriterande är det iallafall... Postad 22 October 2008 - 14:32
kan man koppla in extern hårddisk och kolla filmer direkt ? eller måste man lägga in på tvix hårddisk om man köper en istället för nätverk...?
har denna usb slave så jag kan koppla in i datan o föra över filmer direkt ? Postad 22 October 2008 - 14:42
Svaret på båda frågorna är: Ja. Postad 22 October 2008 - 15:00
då tackar jag för det
hackar det lite om man kör via extern hårddisk inkopplad eller ? edit: när jag kopplar till data via usb så blir det som en extern hårddisk typ när man kopplar i den .... bara att dra över film filerna... Redigerat av Tigerofsweden, 22 October 2008 - 15:03. Postad 22 October 2008 - 15:14
Jag har inte märkt av att det hackar med extern disk. Postad 22 October 2008 - 16:42
Har lite problem med min TViX får inget ljud ibland, har en marantz sr7002 och kopplat supra hdmi 2m från tvix till förstärkaren. Det blinkar pcm på förstärkaren och jag får inget ljud i några högtalare alls, någon som har samma problem som jag, har ställt in på digitalt på ljud och hdmi audio passtrough, när jag sätter ljudet på analogt får jag ljud i två högtalare!
Postad 22 October 2008 - 16:47
Samma här... jag har döpt om ett 30-40-tal img till iso utan problem med att få dem att spela upp. Den dagen jag stöter på partull lär jag nog, helt enkelt, fimpa den filmen och dra hem en ny istället Postad 22 October 2008 - 18:30
Mac Adressen?
ska jag bara hitta på ett nr eller vad? nr överallt //Mvh Markus
Postad 22 October 2008 - 19:03
Sitter med en nyinförskaffad 6500.
Den är ansluten trådat till nätverket via en D-Link 524 router. Datorn (Vista home premium) har installerat senaste netshare och mappar med media är sharade. TViXen syns i routern och den har fått en IP-adress. Har provat både statisk och dynamisk DHCP. I TViXen synns de sharade mapparna, men inget innehåll. Det är alltså det som är problemet jag behöver hjälp med. Jag såg innehållet i några av mapparna en stund. Jag kunde t.ex. spela musikfiler och titta på bilder, men nu är det tomt. Ber härmed om hjälp Postad 23 October 2008 - 11:32
6500:an fyller väl snart ett år. Är det någon som hört om det är en ny modell på väg?
Vore trevligt med inbyggt WiFi, liten LCD display för att nämna några trevliga uppdateringar. Är lite sugen på en 6500 men det skulle vara kul att veta när/om det kommer en ny modell snart och vad det är för skillnader. Postad 23 October 2008 - 13:53 Vad är det för fel på den display som finns? edit: 12:e feb kom första 6500:an till en minhembio.com-medlem, så det är tre månader kvar till födelsedagskalaset Redigerat av distortion2, 23 October 2008 - 13:57. Postad 23 October 2008 - 14:45
Har lite problem med min tvix. När jag ska spela upp mkv filer så efter ungefär 30 minuter, ibland 10 så börjar filmen bli seg och börjar lagga i slowmotion. Det är lite random när det händer. Jag har försökt att spela upp tre olika releaser och får samma problem med dem. Två av filerna ligger runt 10gig (1080p) och en ligger runt 7gig (720p).
Har även testat de releasen hos min kompis på hans utrustning och det fungrerar. Först så trodde jag det var fel på mitt nätverk och då uppgraderade jag mitt nätverk med en D-LINK DIR-655 och nya CAT6 kablar. Så emellan tvix och router och dator har jag CAT6 kablar. Har ställt in 1000mbit på tvixen och kör via netshare. Min kompis har samma konfiguration och det funkar bra för honom. Har även lånat hem hans tvix och får samma problem med hans hos mig. Jag streamer mina filmer ifrån en 750gb Samsung Spinpoint F1 HDD. Någon som vet vad som kan vara fel? vill gärna kunna se HD filmer på min tvix. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |