![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 26 september 2014 - 05:38
Postad 26 september 2014 - 22:36
//DaBear
Postad 16 oktober 2014 - 09:12
Dj*vla skit med viaplay!!! Ska man behöva krångla med massa annat skit inkopplat? Hur lätt är det att lära småbarnen trixa med sånt? Nä köpte smart tv just för att det skulle vara enkelt för hela familjen och slippa massa extra prylar. Skulle aldrig ha köpt panasonicen om jag hade vetat detta tyvärr. Är mkt besviken...
Fruktansvärt irriterande. När jag köpte TVn (VT60) stod det i varenda artikel om just stödet för bl.a. Viaplay & Netflix.
Jag hade totalt bommat all info om att appen skulle sluta funka. Körde Viaplay förra året med tillfredsställande upplevelse av app & utbud men bytte därefter till Netflix.
I morse fyllde lillgrabben år så jag gav honom "6 månader Viaplay" lagom inför höst å vinter bara för att upptäcka att app****t inte längre funkade....
Jag tänkte då att det skulle funka med play via browsern men där uppstår problemet att Viaplays djävla inloggningsfunktion inte dyker upp när man kör panasonics webbrowser..
Någon som lyckas logga in och titta på Viaplay medelst webläsaren?
Postad 16 oktober 2014 - 18:37
Den lyckas inte behålla Favorit Listan av kanaler.
Har skapat en Favoriter 1 lista där jag laggt kanal 1 till 5 med HD inställning, men denna favorit lista
"hoppar" ur efter ett par dagar för att återgå till "Alla kanaler" listan med endast SD kanaler.
Någon mer som drbbats av detta eller har en lösning ?
Postad 17 oktober 2014 - 07:11
Har haft min GT60 ett bra tag nu men en sak stör mig.
Den lyckas inte behålla Favorit Listan av kanaler.
Har skapat en Favoriter 1 lista där jag laggt kanal 1 till 5 med HD inställning, men denna favorit lista
"hoppar" ur efter ett par dagar för att återgå till "Alla kanaler" listan med endast SD kanaler.
Någon mer som drbbats av detta eller har en lösning ?
Samma här. Jag tror min favoritlista hoppar tillbaka till "Alla kanaler"
när jag har tittat på inspelat material.
Per
Postad 18 oktober 2014 - 15:28
De jag gjorde var att byta namn på Favorit 1 ( default namn ) till eget namn Peter, och efter detta ligger kanallistan kvar !
Har även testat inspelings tittade teorin och min TV klarar testet

edit: hoppade ur idag igen

Redigerat av ljudnisse, 19 oktober 2014 - 20:21.
Postad 27 oktober 2014 - 13:56
Postad 28 oktober 2014 - 11:05
Funderar på att köpa en Panasonic Viera TX-P65ST60Y . Vilket väggfäste bör man skaffa? Försökte söka i tråden men sökfunktionen hittade ju i princip inget. :-(
Beror lite på vad du behöver, vill du bara ha ett fäste att få upp den på väggen utan tillt och svängbart så fungerar de enklaste billigaste fästena alldeles utmärkt. Brukar bestå av en horisontell skena man skruvar fast i väggen och sedan två vertikala i teven och sen hänger man upp den som en tavla.
Tror det är ett sådant här jag har till min 65VT60: http://www.mediamark...html?langId=-16 men det finns billigare på andra ställen som säkert fungerar lika bra.
Postad 01 november 2014 - 11:47
Postad 01 november 2014 - 21:05
Postad 05 november 2014 - 14:44
Redigerat av Unregisteredd7cc3d93, 05 november 2014 - 14:45.
Postad 07 november 2014 - 14:29
Postad 07 november 2014 - 14:31

Postad 07 november 2014 - 17:45
Med vänlig hälsning, Pelle Pedant.
Postad 09 november 2014 - 00:36
Postad 09 november 2014 - 12:14
Postad 10 november 2014 - 14:54
Postad 18 november 2014 - 10:27
Postad 18 november 2014 - 18:00
Har en VT30 och en VT60 å bägge klarar av att driva en vanlig extern 2.5" USB-HDD från tv'ns egna usb-uttag, så det är nog inga problem...Har en TX-P50ST60Y men hittar ingenstans om den klarar av att driva en USB HDD enbart från USB-ingången alltså utan extern strömförsörjning, någon som vet?
Postad 19 november 2014 - 09:32
Har en VT30 och en VT60 å bägge klarar av att driva en vanlig extern 2.5" USB-HDD från tv'ns egna usb-uttag, så det är nog inga problem...
Kanon då köper vi en sådan

Postad 20 november 2014 - 19:29
Nu ligger det en stor "Förstora spelaren" knapp i nedre högra hörnet på alla videos som inte går att klicka på i Panasonics webbläsare.
Alltså går det inte att få fullskärm längre. Najs!
Postad 22 november 2014 - 13:09
Jag kan inte ens få upp bilden i helskärm på min vt60, händer inget när jag trycker/klickar på "Förstora bilden" eller vad det nu står. Funkade förut. En förbättrings-försämring helt enkelt...Jaha!? Nu har SVT lallat omkring med gränssnittet i Svtplay igen.
Nu ligger det en stor "Förstora spelaren" knapp i nedre högra hörnet på alla videos som inte går att klicka på i Panasonics webbläsare.
Alltså går det inte att få fullskärm längre. Najs!
Redigerat av MiWa, 22 november 2014 - 13:10.
Postad 22 november 2014 - 22:18
Kvalitén via playstation, och överallt annars antar jag?, hade blivit mkt bättre såg jag så det var helt klart värt det.
Postad 22 november 2014 - 23:42
Blivit erbjuden 19, men jag vet fan inte om jag ska sälja eller inte haha
Om nån galning erbjuder 19 papp för en beggad VT60 är det bara sälja direkt innan personen i fråga fått vård

Postad 15 december 2014 - 01:42

Postad 15 december 2014 - 20:21
Lustig reflektion när man nu har sett film i snart ett år på en ZT60. Gick och såg Interstellar och Hobbit 3 i helgen och det första som poppar in i skallen när båda filmerna börjar, "Vilken dålig svärta de har här..."
Haha, ja man blir väldigt lätt bortskämd med den grymma bild ZT60 besitter! Tycker fortfarande det är fröjd för ögat att titta på en riktigt bra bluray

Postad 15 december 2014 - 20:36
Håller med till fullo!Haha, ja man blir väldigt lätt bortskämd med den grymma bild ZT60 besitter! Tycker fortfarande det är fröjd för ögat att titta på en riktigt bra bluray

Postad 16 december 2014 - 13:25
Lustig reflektion när man nu har sett film i snart ett år på en ZT60. Gick och såg Interstellar och Hobbit 3 i helgen och det första som poppar in i skallen när båda filmerna börjar, "Vilken dålig svärta de har här..."
Antar att du det var på bio du gick? Eller iaf gick till och från

Postad 16 december 2014 - 21:42
Antar att du det var på bio du gick? Eller iaf gick till och från
Behövs nog inte en ZT60 för att se hur dålig svärtan är där. Känns som det kan bli knepigt om kanske en 5-10 år när alla har OLED hemma och då får uppleva äkta svärta, då behöver nog biograferna ta sig i kragen om det ska finnas nån marknad kvar.
Jag har en ZT60 hemma och upplever redan nu äkta svärta, just saying

Postad 20 december 2014 - 02:37
Jo, men förr eller senare måste du väl slå på TV:n och då blir det pisk av OLED på svärtafronten

Postad 21 december 2014 - 15:40
Jo, men förr eller senare måste du väl slå på TV:n och då blir det pisk av OLED på svärtafronten
Du är rolig du, har inte ens något svar så får se mig besegrad

Postad 26 december 2014 - 11:42
Visst har ZT60, liksom min VT60, väldigt bra svärta men total svärta som OLED kan prestera klarar de absolut inte, om du har ett helt mörklagt rum utan något ljus alls och visar en helt svart blid så är det väldigt tydligt.
Postad 26 december 2014 - 13:36
Visst har ZT60, liksom min VT60, väldigt bra svärta men total svärta som OLED kan prestera klarar de absolut inte, om du har ett helt mörklagt rum utan något ljus alls och visar en helt svart blid så är det väldigt tydligt.
Jo, ZT60 liksom VT60 är riktigt fina TV-apparater men mot OLED är det väl eg bara responstiden som är bättre. Något Panasonic rimligtvis insåg också och som jag tror var en starkt bidragande orsak till nedläggningen, de potentiella köparna skulle nog valt OLED vid nästa köp framför plasma.
Postad 28 december 2014 - 16:09
Dock finns den bara utgiven på blu-ray i japan ännu så lite dyr men fler kommer säkert få den så småningom.
http://www.blu-ray.c...Blu-ray/111241/
Postad 28 december 2014 - 18:44
Den dag Panasonic får för sig att applicera sin kunskap på en OLED-panel där LG endast är inblandad som paneltillverkare, ja, då kan det bli riktigt intressant!

Redigerat av Ringblixt, 28 december 2014 - 18:45.
Postad 28 december 2014 - 19:24

Postad 29 december 2014 - 08:28
Det är ju snarare så att man kan vända på det: förutom svartnivå, vad gör LGs OLED bildmässigt bättre än Panasonics bästa plasmor? Inte så mkt...Jo, ZT60 liksom VT60 är riktigt fina TV-apparater men mot OLED är det väl eg bara responstiden som är bättre.
Just responstiden är nog förövrigt lika bra, i betydelsen inget problem, på båda.

Redigerat av pacman, 29 december 2014 - 09:40.
Postad 29 december 2014 - 09:15
Mindre risk för inbränning och lägre energiförbrukning.
Postad 29 december 2014 - 09:39
Postad 29 december 2014 - 12:38
Det är ju snarare så att man kan vända på det: förutom svartnivå, vad gör LGs OLED bildmässigt bättre än Panasonics bästa plasmor? Inte så mkt...
Just responstiden är nog förövrigt lika bra, i betydelsen inget problem, på båda.
Problemet är bara, iaf för mig, att har man väl haft "äkta svärta" så är det hopplöst att vilja ha nåt annat. Sen jag hade min Sony HX9XX så framstår alla plasmor (inkl. min egen) som mörkgrå i jämförelse, detsamma gäller Pansonics. Men andra kan så klart ha andra preferenser.
Postad 29 december 2014 - 13:23
Det är väl mest det att även om jag gillar LGs OLED väldigt mycket så är de inte fullt så överlägsna som jag hade önskat - men det kommer väl. Dessutom är det enda hoppet som återstår.

Postad 29 december 2014 - 18:01
Mmm (även om svartnivån ganska sällan gör sig påmind i 60-serien, iaf inte med lite smart bias-lighting - fallet att sitta och titta på helsvart bild i kolmörkt rum saknar imo betydelse i praktiken)...
Det är väl mest det att även om jag gillar LGs OLED väldigt mycket så är de inte fullt så överlägsna som jag hade önskat - men det kommer väl. Dessutom är det enda hoppet som återstår.
Du har rätt, om man monterar en strålkastare på TV:n så lär inte svartnivån spela så stor roll

Postad 29 december 2014 - 22:00

Postad 29 december 2014 - 22:56
vad pratar vi om egentligen? fast finns kanske inte så många vettiga spörsmål kvar om dessa slutsålda underbara TV-apparater?
Postad 30 december 2014 - 00:47
Inte om man blundar hela tiden heller, nån som kan komma på fler dumma förslag.
Ja, flera

Postad 30 december 2014 - 10:05
vad pratar vi om egentligen? fast finns kanske inte så många vettiga spörsmål kvar om dessa slutsålda underbara TV-apparater?
Frågan som jag uppfattar lurar i bakgrunden är: "Jag har en ST60/VT60/ ZT60 och blodad tand för bättre bild både till mig själv och bekanta. Finns det något idag som kan ersätta dessa två modeller i kvalitet? Jag har hör att LG:s OLED är väldigt bra, stämmer det?".
Svaret på den frågan är: Nja.

LG:s OLED:ar är de enda som på riktigt kan ersätta Panasonics 2013-plasma. Men det är egentligen inte bättre, förutom på en enda punkt: svärtan. Man kan gott vänta ut framtiden och behålla sin Panasonic och behöver man köpa nytt är OLED:n så gott som det enda alternativet.
Redigerat av Ringblixt, 30 december 2014 - 10:06.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar