* Officiell tråd - TViX M-6500A *
7525 svar till detta ämne
Postad 03 November 2008 - 19:40
Unregistered42611
-
Unregistered42611
-
Guru
-
-
4120 inlägg
Eftersom att du ändå måste ha en dator inblandad kan du lika bra lägga över filmen på en intern HDD Då funkar det alltid
Maveric
Jo, men poängen är ju att ha central lagring av mediat för att kunna köra detta på en raidfemma eller liknande. Server biten finns redan det är dock transporten mellan en eventuell box och servern som är väldigt bökig att lösa med tråd. - en trådlös överföring här emellan är det mest rationella alternativet. Nackdelarna här är hastighet. Därav mina funderingar kring buffring. Om man nu kan lösa hela biten strömmande media kommer man eventuellt kunna klara sig på en SSD (16 eller 32 gb) som ju dels är helt tyst och utvecklar förhållandevis väldigt lite värme. //Loofy
Postad 04 November 2008 - 00:44
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Därav mina funderingar kring buffring.
Kort svar: nej, TViXen hanterar inte buffring i förväg på det sätt du vill ha det. Inte mer än HDD:ns interna buffring åtminstone.
Postad 04 November 2008 - 16:31
penke62
-
penke62
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Någon som har testat att byta fläkten i den än? Hur tusan öppnar man den? Snäppen på sidorna?
Har hittat brux på 4100, bör vara samma.
Redigerat av penke62, 04 November 2008 - 16:33.
Postad 04 November 2008 - 16:43
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Någon som har testat att byta fläkten i den än? Hur tusan öppnar man den? Snäppen på sidorna? Har hittat brux på 4100, bör vara samma.
Här är en ganska bra beskrivning över hur man öppnar en TViX M-3100U som ser likadan ut, så det borde funka på samma sätt med 6500:an.
Postad 04 November 2008 - 17:02
penke62
-
penke62
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Här är en ganska bra beskrivning över hur man öppnar en TViX M-3100U som ser likadan ut, så det borde funka på samma sätt med 6500:an.
Var?
Postad 04 November 2008 - 17:43
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Var?
Oops.. Jag missade visst att klistra in länken. Här kommer den: https://www.minhembi...er/15422#191563
Postad 04 November 2008 - 18:27
penke62
-
penke62
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Var?
Kan kvitta nu, den har dött lite grand för mig  . Displayen har slocknat helt och hållet. Blir till att lämna in den i stället.
Postad 05 November 2008 - 11:28
Unregistered44335
-
Unregistered44335
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Har problem med en följande XVID-ström, extremt irriterande att tvix'en inte stödjer följande utan stannar till var femte minut!! Har testat senate beta-firmwaren! Inget speciellt med formatet tycker jag!!!
rmat : AVI
Format/Info : Audio Video Interleave
Format/Family : RIFF
File size : 693 MiB
PlayTime : 42mn 57s
Bit rate : 2255 Kbps
Writing application : VirtualDubMod 1.5.10.2 (build 2540/release)
Writing library : VirtualDubMod build 2540/release
Video #0
Codec : XviD
Codec/Family : MPEG-4
Codec/Info : XviD project
Codec profile : Streaming Video Profile/Level 1
Codec settings/Packe : Yes
Codec settings/BVOP : Yes
Codec settings/QPel : No
Codec settings/GMC : 0
Codec settings/Matri : Default
Bit rate : 1768 Kbps
Width : 960 pixels
Height : 544 pixels
Display Aspect ratio : 16/9
Frame rate : 23.976 fps
Resolution : 8 bits
Chroma : 4:2:0
Interlacement : Progressive
Audio #0
Codec : AC3
Bit rate : 448 Kbps
Bit rate mode : CBR
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Rear: L R, Subwoofer
Sampling rate : 48 KHz
Postad 05 November 2008 - 14:14
Unregistered2431065f
-
Unregistered2431065f
-
Lärjunge
-
-
473 inlägg
Har problem med en följande XVID-ström, extremt irriterande att tvix'en inte stödjer följande utan stannar till var femte minut!! Har testat senate beta-firmwaren! Inget speciellt med formatet tycker jag!!!
rmat : AVI Format/Info : Audio Video Interleave Format/Family : RIFF File size : 693 MiB PlayTime : 42mn 57s Bit rate : 2255 Kbps Writing application : VirtualDubMod 1.5.10.2 (build 2540/release) Writing library : VirtualDubMod build 2540/release
Video #0 Codec : XviD Codec/Family : MPEG-4 Codec/Info : XviD project Codec profile : Streaming Video Profile/Level 1 Codec settings/Packe : Yes Codec settings/BVOP : Yes Codec settings/QPel : No Codec settings/GMC : 0 Codec settings/Matri : Default PlayTime : 42mn 57s Bit rate : 1768 Kbps Width : 960 pixels Height : 544 pixels Display Aspect ratio : 16/9 Frame rate : 23.976 fps Resolution : 8 bits Chroma : 4:2:0 Interlacement : Progressive
Audio #0 Codec : AC3 PlayTime : 42mn 57s Bit rate : 448 Kbps Bit rate mode : CBR Channel(s) : 6 channels Channel positions : Front: L C R, Rear: L R, Subwoofer Sampling rate : 48 KHz
Kör du den på intern disk, USB-disk eller över nätverket? //BC
Postad 05 November 2008 - 14:25
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
rmat : AVI Format/Info : Audio Video Interleave Format/Family : RIFF File size : 693 MiB PlayTime : 42mn 57s Bit rate : 2255 Kbps Writing application : VirtualDubMod 1.5.10.2 (build 2540/release) Writing library : VirtualDubMod build 2540/release
Video #0 Codec : XviD Codec/Family : MPEG-4 Codec/Info : XviD project Codec profile : Streaming Video Profile/Level 1 Codec settings/Packe : Yes Codec settings/BVOP : Yes Codec settings/QPel : No Codec settings/GMC : 0 Codec settings/Matri : Default PlayTime : 42mn 57s Bit rate : 1768 Kbps Width : 960 pixels Height : 544 pixels Display Aspect ratio : 16/9 Frame rate : 23.976 fps Resolution : 8 bits Chroma : 4:2:0 Interlacement : Progressive
Audio #0 Codec : AC3 PlayTime : 42mn 57s Bit rate : 448 Kbps Bit rate mode : CBR Channel(s) : 6 channels Channel positions : Front: L C R, Rear: L R, Subwoofer Sampling rate : 48 KHz
Om du spelar upp filmen över nätverk, kolla at inte någon brandvägg bråkar.
Postad 05 November 2008 - 15:18
Unregistered44335
-
Unregistered44335
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Om du spelar upp filmen över nätverk, kolla at inte någon brandvägg bråkar.
Spelar ifrån den interna disken.
Postad 05 November 2008 - 18:46
penke62
-
penke62
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Kan kvitta nu, den har dött lite grand för mig . Displayen har slocknat helt och hållet. Blir till att lämna in den i stället.
Nu lyser inte knapparna på fronten heller, och ingen bild ut. Bara fläkten som surrar. Nån som vet vart den ska skickas?
Postad 06 November 2008 - 00:04
Goeran
-
Goeran
-
Forumräv
-
-
601 inlägg
Nu lyser inte knapparna på fronten heller, och ingen bild ut. Bara fläkten som surrar. Nån som vet vart den ska skickas?
Skicka ett mail till [email protected] men om du har skruvat isär burken låter det kusligt likt ett problem jag sett någon råka ut för tidigare. Den gången låg problemet i systemboardet och det hade kostat mer att reparera än priset för en ny TVIX. /Göran
Postad 06 November 2008 - 03:16
MadOla
-
MadOla
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Har bestämt att köpa en 6500 men undrar över huruvida den fungerar med HP mediasmart som NAS (eller WHS) i jämförelse med en enklare NAS t.ex qnap?
Redigerat av MadOla, 06 November 2008 - 03:18.
Postad 06 November 2008 - 15:19
Cthugha
-
Cthugha
-
Användare
-
-
189 inlägg
Hej!
Är det någon som har jämfört prestandan mellan SMB (SAMBA) och NFS? Jag har bara haft min TViX i en vecka ännu och då enbart kört SMB. Allt mitt material fungerar bra att strema idag men jag undrar ändå om det kan vara värt att gå över till NFS... Det mesta materialet är DVD ISO eller 720p h.264 men även lite 1080p framöver.
Har läst att NFS är något snabbare i teorin men frågan är om det är stor skillnad i praktiken?
Jag har ingen intern disk i min TViX utan ska strema allt (just nu 100/1000 wired, men på sikt 802.11n wireless).
Postad 06 November 2008 - 15:28
Unregistered2431065f
-
Unregistered2431065f
-
Lärjunge
-
-
473 inlägg
Hej!
Är det någon som har jämfört prestandan mellan SMB (SAMBA) och NFS? Jag har bara haft min TViX i en vecka ännu och då enbart kört SMB. Allt mitt material fungerar bra att strema idag men jag undrar ändå om det kan vara värt att gå över till NFS... Det mesta materialet är DVD ISO eller 720p h.264 men även lite 1080p framöver.
Har läst att NFS är något snabbare i teorin men frågan är om det är stor skillnad i praktiken?
Jag har ingen intern disk i min TViX utan ska strema allt (just nu 100/1000 wired, men på sikt 802.11n wireless).
Om det fungerar med SAMBA finns väl inte någon anledning att byta? Den gamla devisen "Laga inget som inte är trasigt" brukar vara smart att hålla sig till.  //BC
Postad 06 November 2008 - 16:11
Cthugha
-
Cthugha
-
Användare
-
-
189 inlägg
Om det fungerar med SAMBA finns väl inte någon anledning att byta? Den gamla devisen "Laga inget som inte är trasigt" brukar vara smart att hålla sig till. 
//BC
Det är ju sant  Men jag har ju inte haft den så länge så jag tänkte att jag kanske kommer stöta på bekymmer längre fram om jag fortsätter med SMB... 1080p-material med HD-ljud och hög bitrate etc... En annan sak... Jag testade symbolic links och junction points i filsystemet på min server men ingen av dessa fungerade i TViXen  Det hade varit trevligt att slippa byta share osv. Har 5 olika volymer på servern just nu. Antar att enda alternativet är volume mount points? (som jag ännu inte har testat ihop med TViX)
Postad 07 November 2008 - 14:00
MrIcka
-
MrIcka
-
Rookie
-
6 inlägg
Funderar på en TViX M-6500A men har juh läst både de ena och de andra.
Hur bra fungerar den egentligen? Funkar den bra utan massa strul med senaste FirmWare?
Lite roligt hur den kan få typ 8-9 av 10 i en test men samtidigt står de att den har bootat om flera gånger helt utan anledning?!? Tycker inte omotiverade omstarter och strul kan tolereras för en så pass dyr produkt.
Hoppas på några tankar och svar angående stabiliteten på TVIX'n
Funderar även på om det finns någon funktion för att få film info till filmerna, liknande IMDB lookup i XBMC?
Redigerat av MrIcka, 07 November 2008 - 14:03.
Postad 07 November 2008 - 19:16
Unregisterede6970ea2
-
Unregisterede6970ea2
-
Beroende
-
-
1141 inlägg
Har aldrig bootat om sig av sig själv för mig. Tror inte det är så vanligt. Eller ?
Redigerat av Unregisterede6970ea2, 07 November 2008 - 19:29.
Postad 07 November 2008 - 19:23
RedbullJäger
-
RedbullJäger
-
Rookie
-
3 inlägg
Tjena. Har sedan i våras varit en mkt nöjd tvixägare och måste säga att denna forumtråden verkligen varit till stor hjälp men nu har jag stött på ett problem som jag inte kan komma på lösningen på. Har precis köpt ny dator och tänkte koppla den mot tvixen på nätverket. Tilläggas ska väl att jag hade xp på min förra dator o har nu nytt till vista så det är lite nytt för mig. Problemet är att när jag skriver in tvixens ip nr på datorn och ska logga in (Har skapat användare tvixhd1 givetvis, precis som i xp) så står det att inloggningen misslyckats pga felaktigt användarnamn eller lösen. Har alltid skrivit tvixhd1 i båda fälten o de har aldrig krabbat men nu så kommer jag inte in på den! Gah
Har jag missat att göra något eller vad är felet? tacksam för svar
Redigerat av RedbullJäger, 07 November 2008 - 19:24.
Postad 09 November 2008 - 12:34
Tauen
-
Tauen
-
Rookie
-
2 inlägg
Hejsan, ny på forumet här.
Har läst igenom hela tråden innan jag för några dagar sen gick och köpte en 6500 med en samsung 500gb hd i.
Allt gick smärtfritt, uppgraderingen till senaste FirmWare gick på någon minut och allt fungerar klockrent förutom följande:
Det mesta jag matar in i den fungerar, dock har jag redan stött på 3 filmer/tvavsnitt som inte fungerat på några dar, känns lite sådär....
Men det största problemet jag har är när jag startar en .mkv fil (Via samba visserligen, men ser inte vad det skulle göra för skillnad att kopiera över till HD:n.) så bootar Tvix'en om.
Jag väljer filen, klickar på ok och då blir allt svart å det står 'boot' på den å den startar som vanligt, jag har provat 3 ggr i rad men ändå ingen skillnad. bug?
Finns det någon fix? För jag har för mig jag har läst att den skall klara .mkv filer, skall jag kanske gå över till en Beta firmware snarare än senaste stable firmware som jag kör nu?
MVH
Postad 09 November 2008 - 17:53
Robert P
-
Robert P
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Är det någon som kan hjälpa mig med ett problem jag fick idag?
Igår såg jag på min Tvix precis som vanligt, har aldrig haft några problem. Ser på allt via externa hårddiskar fullmatade med mappar och filer och allt funkade felfritt igår kväll och hela året innan dess.
Men när jag startade den imorse med min film-hårddisk, så saknades plötsligt fyra av tretton mappar. Dom var "osynliga", gick inte hitta.
Kopplar jag hårddisken till datorn så ligger dom där, alla mapparna. Men via tvixen så syns fyra av dom inte alls.
Skapade en ny mapp och la ner alla filerna i. Samma fel.
Skapade en ny mapp och la ner en av dom felande mapparna i... då syntes inte ens den nyskapade mappen.
Vad kan det vara för fel?
Redigerat av Robert P, 09 November 2008 - 19:09.
Postad 09 November 2008 - 19:11
AndersPa
-
AndersPa
-
Användare
-
-
111 inlägg
Hejsan, ny på forumet här.
Har läst igenom hela tråden innan jag för några dagar sen gick och köpte en 6500 med en samsung 500gb hd i. Allt gick smärtfritt, uppgraderingen till senaste FirmWare gick på någon minut och allt fungerar klockrent förutom följande:
Det mesta jag matar in i den fungerar, dock har jag redan stött på 3 filmer/tvavsnitt som inte fungerat på några dar, känns lite sådär....
Men det största problemet jag har är när jag startar en .mkv fil (Via samba visserligen, men ser inte vad det skulle göra för skillnad att kopiera över till HD:n.) så bootar Tvix'en om.
Jag väljer filen, klickar på ok och då blir allt svart å det står 'boot' på den å den startar som vanligt, jag har provat 3 ggr i rad men ändå ingen skillnad. bug?
Finns det någon fix? För jag har för mig jag har läst att den skall klara .mkv filer, skall jag kanske gå över till en Beta firmware snarare än senaste stable firmware som jag kör nu?
MVH
Prova kopiera över den till hårddisken. Det kan väl vara värt ett försök? Jag har spelat många mkv-filer från hårddisken och inte haft problemet med att den bootar om. Att Tvixen bootar om av sig själv har bara hänt en gång. Exakt vad jag gjorde då kommer jag inte ihåg. Jag kör med 1.3.59 vilket jag tycker fungerar bra.
Postad 09 November 2008 - 19:49
ttxx
-
ttxx
-
Användare
-
-
169 inlägg
Är det någon som kan hjälpa mig med ett problem jag fick idag?
Igår såg jag på min Tvix precis som vanligt, har aldrig haft några problem. Ser på allt via externa hårddiskar fullmatade med mappar och filer och allt funkade felfritt igår kväll och hela året innan dess.
Men när jag startade den imorse med min film-hårddisk, så saknades plötsligt fyra av tretton mappar. Dom var "osynliga", gick inte hitta. Kopplar jag hårddisken till datorn så ligger dom där, alla mapparna. Men via tvixen så syns fyra av dom inte alls.
Skapade en ny mapp och la ner alla filerna i. Samma fel. Skapade en ny mapp och la ner en av dom felande mapparna i... då syntes inte ens den nyskapade mappen.
Vad kan det vara för fel?
gör en chkdsk på hårddisken när den är inkopplad i datorn, det bör lösa problemet även om du ser alla filer i datorn så är tvixen lite känsligare.
Postad 09 November 2008 - 20:00
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Vet inte om det pratats om det tidigare .. hittar inget då jag söker i alla fall ..
Jag har inte haft 6500 så länge .. men däremot 5100 sedan den kom ..
Jag har Beta 1.3.59 och har upptäckt att jag inte får ljud på tex musikvideo ( mkv)
som har mpeg 2:0 ljud Fick inte heller ljud på en film. Allt annat funkade ..
Sedan startade jag om .. fick även ljud på de som inte funkade ..
Nästa dag kommer problemet tillbaka ..
Någon annan som har haft samma problem .. har det pratats om detta
tidigare och det kanske redan finns en lösning på det hela ?
Maveric
Postad 09 November 2008 - 20:01
Robert P
-
Robert P
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
gör en chkdsk på hårddisken när den är inkopplad i datorn, det bör lösa problemet även om du ser alla filer i datorn så är tvixen lite känsligare.
Funkade perfekt. Tack.
Postad 10 November 2008 - 10:46
kalle_22
-
kalle_22
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Vet nån hur man går ut från nätverket och går in på hdd istället (jag har 1.3.59)
Postad 10 November 2008 - 10:49
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Vet nån hur man går ut från nätverket och går in på hdd istället (jag har 1.3.59)
Antingen vänsterpil eller repeatknappen.
Postad 10 November 2008 - 13:46
overmind
-
overmind
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej alla,
Försökte leta i denna tråd men hittade itne riktigt. Egentligen en enkel fråga; jag antar att man kan ansluta externa hårddiskar till Tvix:en utan problem? Jag orkar nämligen inte koppla in dem med den andra sladden utan fördrar att använda USB HDD:s.
Inga problem med det för Tvix:en antar jag? och den HDD:n kan väl användas som en nätverksenhet i ett lokalt nätverk i hemmet om man kopplar in tvix:en till nätverket?
Tack på förhand.
Postad 10 November 2008 - 13:50
Unregistered2431065f
-
Unregistered2431065f
-
Lärjunge
-
-
473 inlägg
Hej alla,
Försökte leta i denna tråd men hittade itne riktigt. Egentligen en enkel fråga; jag antar att man kan ansluta externa hårddiskar till Tvix:en utan problem? Jag orkar nämligen inte koppla in dem med den andra sladden utan fördrar att använda USB HDD:s.
Inga problem med det för Tvix:en antar jag? och den HDD:n kan väl användas som en nätverksenhet i ett lokalt nätverk i hemmet om man kopplar in tvix:en till nätverket?
Tack på förhand.
Tjenare, Det går förträffligt att köra extern disk till TViX, däremot går det inte att dela ut denna på nätverket. För att göra det måste disken vara intern. //BC
Postad 10 November 2008 - 13:52
kalle_22
-
kalle_22
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Vet nån när en riktig verion kommer att komma,jag hatar dom här beta verionerna.(Firmware)
Postad 11 November 2008 - 13:43
Xerazor
-
Xerazor
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hej alla,
Tack på förhand.
Tjenare,
Det går förträffligt att köra extern disk till TViX, däremot går det inte att dela ut denna på nätverket. För att göra det måste disken vara intern.
//BC
Hej overmind, Det är precis som BoneCutter skriver. Jag kör med Unslung ( http://www.nslu2-linux.org/) på en produkt som heter Linksys Network Storage Link NSLU2 (en NAS) som har en USB HDD kopplad till sig. Operativet kör jag på en USBsticka kopplad på NSLU2. Jag stremar till Tvixen från min NSLU2 via NFS och det fungerar klockrent och den beter sig som en intern disk. Det är fruktansvärt bra responstid på NFS jämfört med samba. På tvixen brukar jag kör versioner från http://www.binary-art.net/
Ps. Glöm inte att köpa till en USB HDD till din NSLU2. /X
Postad 11 November 2008 - 16:38
offndr
-
offndr
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Det pratas väldigt lite prestanda i tråden.
Jag har ingen tvix ännu men är riktigt intresserad av ett eventuellt köp.
Mitt stora mål är att den verkligen ska klara av att spela 1080p material utan minsta hack.
Klarar den här boxen det?
Kan någon komma med konkreta filer/filmklipp som är riktigt krävande och bekräfta att det flyter på bra?
jag bryr mig verkligen inte om mp3. AVI/MKV är det som betyder något.
Så; klarar boxen 1080p material utan att hacka i dom mest krävande scenerna(fågelscenen tex)
tack på förhand
Postad 11 November 2008 - 17:05
tommypeters
-
tommypeters
-
Veteran
-
-
2279 inlägg
Den är inte gjord för att klara tortyrtest.
Postad 11 November 2008 - 17:58
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Det pratas väldigt lite prestanda i tråden. Jag har ingen tvix ännu men är riktigt intresserad av ett eventuellt köp. Mitt stora mål är att den verkligen ska klara av att spela 1080p material utan minsta hack. Klarar den här boxen det? Kan någon komma med konkreta filer/filmklipp som är riktigt krävande och bekräfta att det flyter på bra? jag bryr mig verkligen inte om mp3. AVI/MKV är det som betyder något.
Så; klarar boxen 1080p material utan att hacka i dom mest krävande scenerna(fågelscenen tex)
tack på förhand
Ja den klarar 1080p utan några som helst problem. Jag brukar köra löp scenen i casino royale för mina polare och dom e imponerade av bilden, och den har jag i 1080p. /P
Postad 11 November 2008 - 19:09
DevilGod
-
DevilGod
-
Veteran
-
-
1517 inlägg
Vad Devilgod menar är nog att den inte klarar mer än vad Tvix 6500 gör... snarare mindre. Alltså inga "bevis" för att den dödar någon av de andra mediaspelarna. Nästan samma pris, går inte att koppla till datorn (USB) för snabbare överföringar och instabil firmware.
Eeeeeeexakt.
Postad 11 November 2008 - 20:34
kalle_22
-
kalle_22
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Vet nån när en riktig verion kommer att komma,jag hatar dom här beta verionerna.(Firmware)
Postad 11 November 2008 - 21:18
Unregistered7f802c91
-
Unregistered7f802c91
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Kan man använda fast IP till tvixen? Vill inte behöva skriva in nytt ip varje gång jag ska föra över filer via FTP. Någon som vet?
Postad 11 November 2008 - 21:28
Mr Ma9oo
-
Mr Ma9oo
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Kan man använda fast IP till tvixen? Vill inte behöva skriva in nytt ip varje gång jag ska föra över filer via FTP. Någon som vet?
Japp, du kan köra både statiskt och med DHCP!
Postad 12 November 2008 - 01:41
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Det pratas väldigt lite prestanda i tråden. Jag har ingen tvix ännu men är riktigt intresserad av ett eventuellt köp. Mitt stora mål är att den verkligen ska klara av att spela 1080p material utan minsta hack. Klarar den här boxen det? Kan någon komma med konkreta filer/filmklipp som är riktigt krävande och bekräfta att det flyter på bra? jag bryr mig verkligen inte om mp3. AVI/MKV är det som betyder något.
tack på förhand
1080p fungerar t.o.m. på min äldre 5100 utan problem. Fågelscenen som du refererar till finns i olika versioner/utgåvor som i vissa fall är helt för krävande. Om du inte tänker sitta och glo på den med A-B repeat så är det inga problem. D.v.s. om de inte är visset kodade med fel profil som tyvärr händer.
Postad 12 November 2008 - 09:05
DevilGod
-
DevilGod
-
Veteran
-
-
1517 inlägg
Du har sagt det tidigare och du är inte ensam om det, men att påpeka det flera gånger gör inte saken bättre och det påverkar inte det omöjliga i att förutsäga när det kommer en officiell update heller. Du för göra som oss andra och helt enkelt vänta.
Postad 12 November 2008 - 09:50
kalle_22
-
kalle_22
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Du har sagt det tidigare och du är inte ensam om det, men att påpeka det flera gånger gör inte saken bättre och det påverkar inte det omöjliga i att förutsäga när det kommer en officiell update heller. Du för göra som oss andra och helt enkelt vänta.
Ok mamma
Postad 12 November 2008 - 15:09
DevilGod
-
DevilGod
-
Veteran
-
-
1517 inlägg
Ok mamma
m0g1
Postad 12 November 2008 - 17:04
nickepe
-
nickepe
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Har för mig att jag läst någonstans bland dessa 150 sidor något om att man ibland blir utkastad ur en katalog när jag ska spela mp3-låtar. Vissa kataloger funkar klockrent, andra strular varje gång jag försöker.
Det är en NAS via SAMBA.
Var det något med å, ä och ö? Hittar inte nån info om det, någon som kan svara?
Kör firmware 1.2.52
/Nicke
Postad 12 November 2008 - 18:53
Unregistered7f802c91
-
Unregistered7f802c91
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Utan router eller liknande? Japp, du kan köra både statiskt och med DHCP!
Postad 12 November 2008 - 18:58
Unregistered29039
-
Unregistered29039
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Har precis instalerat min nya tvix 6500A allt funkar bra men när jag ska föra över stora mkv filer tappar datorn kontakten med tvixen får ett felmedelande kommer inte ihåg exakt vad det står men nåt om en fördröjd skrivning misslyckades och att det inte går att spara filen på :H som är tvixens disk namn
jag anväder usb när jag för över och mindre tex mkv filer funkade bra eller mp3 filer någon som har haft liknande problem ??
Redigerat av Unregistered29039, 12 November 2008 - 19:46.
Postad 12 November 2008 - 20:09
Mr Ma9oo
-
Mr Ma9oo
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Utan router eller liknande?
Jag kör med router och jag har reserverat ip i routern för att alltid ha samma. Men har du ingen router så får du sätta egna ip-adresser.
Postad 12 November 2008 - 20:47
Unregistered7f802c91
-
Unregistered7f802c91
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Har ingen router. Sätta upp "egna" adresser? Fast ip är ju bara en och samma ip..? Jag kör med router och jag har reserverat ip i routern för att alltid ha samma. Men har du ingen router så får du sätta egna ip-adresser.
Postad 12 November 2008 - 21:13
Depeche
-
Depeche
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Har ingen router. Sätta upp "egna" adresser? Fast ip är ju bara en och samma ip..?
En ip-adress på datorn och en ip-adress på Tvixen. Tex 192.168.0.1 på datorn och 192.168.0.2 på Tvixen.
Postad 13 November 2008 - 07:32
TMsurround
-
TMsurround
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Vad gör jag för fel när det inte går att lägga in en bakgrundsbild där mapp alternativen visas, tex en skrivbordsbild bakom mapparna video, audio och photo?
Bilden är nedskalad till 1280x720 vilket det påstås i pdf. manualen att det ska funka. filändelse visningen är också ändrad så att den endast heter .jpg men jag får inte upp någon bild.
Är det någon som kan det här?
Ett tillägg: är det skillnad ifall jag lägger bakgrundsbilden via nätverket eller om den läggs på den interna HDD?
har iofs inte provat det än.
Redigerat av TMsurround, 13 November 2008 - 07:36.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|