Håll hårt i tummarna för EF980/950 (eller att Panasonic/Sony börjar handla OLED-paneler av LG).
Panasonic Viera TX-P50ST60Y
(TV)
|
6
|
(30)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P42ST60Y
(TV)
|
6
|
(4)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P42X60E
(TV)
|
3
|
(1)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P50X60E
(TV)
|
3
|
(0)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P55ST60Y
(TV)
|
6
|
(15)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P65ST60Y
(TV)
|
6
|
(22)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P65VT60Y
(TV)
|
7
|
(19)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P55VT60Y
(TV)
|
7
|
(18)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P50VT60Y
(TV)
|
7
|
(14)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P50ST60E
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P55ST60E
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P50GT60Y
(TV)
|
4
|
(1)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P42GT60Y
(TV)
|
2
|
(0)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P60ZT60E
(TV)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P55STW60
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P65STW60
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 30 December 2014 - 10:24
Håll hårt i tummarna för EF980/950 (eller att Panasonic/Sony börjar handla OLED-paneler av LG).
Postad 30 December 2014 - 11:28
Frågan som jag uppfattar lurar i bakgrunden är: "Jag har en ST60/VT60/ ZT60 och blodad tand för bättre bild både till mig själv och bekanta. Finns det något idag som kan ersätta dessa två modeller i kvalitet? Jag har hör att LG:s OLED är väldigt bra, stämmer det?".
Svaret på den frågan är: Nja.
LG:s OLED:ar är de enda som på riktigt kan ersätta Panasonics 2013-plasma. Men det är egentligen inte bättre, förutom på en enda punkt: svärtan. Man kan gott vänta ut framtiden och behålla sin Panasonic och behöver man köpa nytt är OLED:n så gott som det enda alternativet.
Men svärtan är väl inte direkt oviktigt om man säger så, har bestämt för mig att det var jätteviktigt på den tiden diskussionen handlade om plasma vs LCD
Postad 31 December 2014 - 08:30
Postad 31 December 2014 - 11:46
Svärtan är inte oviktigt, en av de absolut viktigaste faktorerna och hör till det som är allra enklast för alla användare att "greppa". Dvs prio #1 för många. Men det finns mer än svärtan som är viktigt och bilden är en helhet av väldigt många faktorer. Många faktorer där LG:s OLED för närvarande inte riktigt rår på Panasonics sista generation av pulsbreddmodulerad ädelgasexcitation.
Om jag fick en miljon för varje gång jag läste order ädelgasexcitation skulle jag vara miljonär idag
Postad 31 December 2014 - 15:18
Postad 01 January 2015 - 20:07
Postad 01 January 2015 - 21:52
Postad 02 January 2015 - 16:30
EG i borås har en demo för 20000:-, nedsatt från 31995:-Någon som vet var man kan hitta en 65VT60? Min 55VT30 har börjat fått problem med tvbilden.
Postad 02 January 2015 - 20:53
Postad 02 January 2015 - 21:57
Postad 02 January 2015 - 23:42
Har du provat att koppla tv direkt till dekorder/Dvd/blu-ray spelaren?
Postad 02 January 2015 - 23:46
Har du provat att koppla tv direkt till dekorder/Dvd/blu-ray spelaren?
Ja, vi kopplade dekoderkort direkt i tv:n nu och det funkar. Problemet är receivern Sony RM AAU 168 som slår på och av, den står och "tickar"! Ska jag fortsätta i denna tråden eller gå över till nå. hemmabiotråd?
Postad 03 January 2015 - 20:19
Redigerat av Prism, 03 January 2015 - 20:19.
Postad 03 January 2015 - 22:48
Fast det är det där med hur plasma-apparater ska fraktas, bara hoppas att en lång leverans som den att alla tar hänsyn till det.
Men nog tusan fraktar EG hem varor till dig! Kollar snabbt in på en TV, 55", gratis frakt till tomtgränsen för mig nära Stockholm. Fast från Borås vette tusan.
Postad 04 January 2015 - 02:13
Dom levererar om du beställer från deras webbshop men inte från deras butiker.
Redigerat av Prism, 04 January 2015 - 02:16.
Postad 04 January 2015 - 08:45
https://skickaenkelt...nst/#inrikes999
får fram en kostnad kring 1 200 kr att skicka ett paket i den storlek en TV borde vara.
Åka bil 80 mil, om vi säger att tiden är gratis, kostar det åtminstone 20-30 kr per mil.
Fast det ska sägas, det finns bra LCD-apparater, om du inte är väldigt kräsen borde det gå att finna en som fungerar bra. Plasma är trevligt men uppenbarligen duger LCD för de allra flesta. Inte för att jag skulle byta bort min...
Postad 04 January 2015 - 12:34
Postad 04 January 2015 - 14:05
Redigerat av Prism, 04 January 2015 - 14:07.
Postad 04 January 2015 - 16:27
Har nämligen sett att elgig där jag bor har en vt60 55tum
för 18999! Brr!. Kopplade snabbt in ett usb minne me hobbit filmen.
Såg ju direkt vad den här tvn går för jmf led apparaterna.
Färgerna o svärtan även i helt belyst ellada var så mycket mer naturlig än led.
Shit! Hur ska inte då bilden bli i ett mörkare mer normalt belyst rum;)
Har hela tänkt på en 4k led, men nu fick ja stor vånda.
Men! Vilket pris tycker ni att jag ska behöva betala för den?
Vet inte hur länge dom haft den. Men jag såg den även i höstas.
Dom gör ju verkligen ingen reklam för den! Folk tänker bara på led tvs idag.
Och då nästan aldrig kör nån demo på den så går man bara förbi den.
Tänk om folk visste att det är den bästa tv som nästan gjorts!
Så här har man som bildnörd chansen att göra ett tv klipp förhoppningssvis
Vet att den var ner i 14999 ett tag.
Ska man prova med 14? Är det värt en kanske 1år plasma?
Postad 04 January 2015 - 19:57
Postad 04 January 2015 - 22:24
Finns det nåt sett att kolla brinntiden genom nån typ av servicemeny?
På min gamla samsung plasma går det.
Skulle den ha gått 4000tim så är ju eg 10 el 11000 absoluta maxbeloppet tycker jag
personligen även om jag får nån typ av extra försäkring.
Tror att det blir nog helt omöjligt o få ett sånt pris.
Men som sagt! Skall iallafall prova. Upp till 2000timmar ger jag ett bud på 13500:)
Postad 05 January 2015 - 10:05
från
http://www.controlca...read.php?t=1006
Postad 05 January 2015 - 11:34
Jag ska köpa ny tv och skulle behöva en åsikt.
Har nämligen sett att elgig där jag bor har en vt60 55tum
för 18999! Brr!. Kopplade snabbt in ett usb minne me hobbit filmen.
Såg ju direkt vad den här tvn går för jmf led apparaterna.
Färgerna o svärtan även i helt belyst ellada var så mycket mer naturlig än led.
Shit! Hur ska inte då bilden bli i ett mörkare mer normalt belyst rum;)
Har hela tänkt på en 4k led, men nu fick ja stor vånda.
Men! Vilket pris tycker ni att jag ska behöva betala för den?
Vet inte hur länge dom haft den. Men jag såg den även i höstas.
Dom gör ju verkligen ingen reklam för den! Folk tänker bara på led tvs idag.
Och då nästan aldrig kör nån demo på den så går man bara förbi den.
Tänk om folk visste att det är den bästa tv som nästan gjorts!
Så här har man som bildnörd chansen att göra ett tv klipp förhoppningssvis
Vet att den var ner i 14999 ett tag.
Ska man prova med 14? Är det värt en kanske 1år plasma?
Aldrig mer än 10 000 om det är en VT60 55" demoenhet tycker jag. Vi snackar trots allt om en TV som måste vara minst ett år gammal (troligtvis mer än så), gått som demo (antar jag) och från en tillverkare som för över ett år sedan la ner tillverkningen av alla sina plasmaapparater.
Postad 05 January 2015 - 17:43
Postad 06 January 2015 - 11:36
Alla mina inspelningar på tv4 blir märkta regnmakaren sedan någon dag. EPG verkar ha fastnat... vad göra?
Samma här.
Per
Postad 07 January 2015 - 10:57
apparaten i uttaget sätts i gång?
Köpte en Chromecast till mina föräldrar i julklapp och satte in i deras AS650,
på den så byter TV:n automatiskt över till rätt HDMI så fort man börjar casta något.
Får dock inte detta att fungera på VT60 trots att jag vet att den stöder HDMI CEC.
Jag har alla tre alternativen Viera Link, system på link, system av link aktiverade...
Postad 15 January 2015 - 10:32
Postad 16 January 2015 - 20:23
Har en VT60 och den byter inte till Chromecast när jag startar den utan jag får byta ingång på tv'n manuellt.Ingen som har en ST GT eller VT60 tillsammans med en Chromecast som kan testa om automatiskt ingångsbyte fungerar?
Postad 17 January 2015 - 09:28
Min ST60 gör det, byter till CC om den startas. (kan tänka mig i en familj med bångstyriga ungar kan det vara ett problem)Har en VT60 och den byter inte till Chromecast när jag startar den utan jag får byta ingång på tv'n manuellt.
Den byter likaså automatiskt till DVD/bluray men inte till digitalboxen...
Det finns inte en inställningen i TVn om den ska byta automatiskt?
Postad 17 January 2015 - 18:33
Det är möjligt men jag tror inte det, har iofs inte lusläst manualen osv. Å andra sidan så stör det mig inte så för mig är det inte nåt problem.Min ST60 gör det, byter till CC om den startas. (kan tänka mig i en familj med bångstyriga ungar kan det vara ett problem)
Den byter likaså automatiskt till DVD/bluray men inte till digitalboxen...
Det finns inte en inställningen i TVn om den ska byta automatiskt?
Edit: Upptäckte av en slump att om jag strömsätter Chromecasten så byter inte tv'n till den ingången. Men, om jag via t ex svtplay-appen kopplar upp mig mot Chromecasten, då byter tv'n till den ingången. Den byter utan att jag behöver öppna en uppspelning i svtplay-appen...
Redigerat av MiWa, 26 January 2015 - 18:30.
Postad 03 February 2015 - 21:03
Postad 07 February 2015 - 23:37
Postad 08 February 2015 - 11:54
Hej alla:) behöver lite hjälp att lokalisera en panasonic 55vt60 eller en ZT har försökt på både blocket och andra ställen utan större framgång. Vet ni om det finns någon butik som gar några stående eller har kvar demoprodukter?
Rent allmänt är det å har alltid varit, väldigt ont om pannas bättre tvs som beggade.
Förmodligen för att det såldes väldigt få, 768p plasmorna fullständigt dominerade flrsäljningen och dom få som såldes är folk så nöjda med att det inte finns skäl att byta ut dom.
Men då å då poppar det upp några.
Postad 08 February 2015 - 12:32
Postad 08 June 2015 - 12:30
Postad 08 June 2015 - 12:41
Jag jag har en VT60 65tums, blir era också väldigt varma? På båda sidorna vid fläktarna, så varmt så man nästan inte kan ha handen, men det kanske är normalt, därför kollar jag här?
Klart varm blir den efter långa pass. Inte känt på länge nu. Damm påverkar säkert också, inte som man rengör fläktar/inuti nån gång.
Postad 11 June 2015 - 10:50
Har en Xbox One, Tvix HD N1 och Chromecast i. Fast Chromecast kan ej ta kommando från tvn eller säga åt tvn att byta ingång när det castas något till den.
När jag drar ut någon av de andra apparaterna xbox eller tvix och startar om tvn fungerar det dock.
Har testat byta runt vilken ingång jag kopplat chromecasten till och även hdmikablar men inget av det löser problemet.
Inte kan väl alla som äger en VT60 och Chromecast ha detta problem? Känns som att någon annan borde dragit upp problemet i den här tråden tidigare då.
Postad 11 June 2015 - 22:54
Inte kan väl alla som äger en VT60 och Chromecast ha detta problem? Känns som att någon annan borde dragit upp problemet i den här tråden tidigare då.
Många kanske har som jag, Chromecasten inkopplad i receivern istället för i TV:ns HDMI-ingång?
Postad 12 June 2015 - 06:36
Jag funderar på att sälja min VT60 65a, fått ett ok bud, haft den ett o ett halvt år typ, spelar mest o kollar lite film, funderar på någon bravia istället, w805 eller liknande.
Jag älskar plasma egentligen, kommer jag ångra mig något kopiöst om jag gör detta, eller vad tycker ni?
Postad 12 June 2015 - 07:02
Om spel är ditt huvudfokus och du får pengar mellan varför inte. För oss casual gamers så är det inte ett bra val i mitt tycke. Plasmabilden gör sig ju bäst med just serier/film och mindre spel.
Redigerat av wesslan, 12 June 2015 - 07:03.
Postad 12 June 2015 - 07:24
Postad 12 June 2015 - 07:31
Men personligen skulle jag aldrig byta mot en w805.
Postad 12 June 2015 - 07:31
Hjälp mig.
Jag funderar på att sälja min VT60 65a, fått ett ok bud, haft den ett o ett halvt år typ, spelar mest o kollar lite film, funderar på någon bravia istället, w805 eller liknande.
Jag älskar plasma egentligen, kommer jag ångra mig något kopiöst om jag gör detta, eller vad tycker ni?
Ja.
Postad 12 June 2015 - 07:57
Ni är nog likadana, klart man vill ha input på ett sånt svårt val, får ju i stort sett vad jag gav för den, det påverkar lite, säljer den ju inte om jag inte hade fått vad jag velat för den.
Postad 12 June 2015 - 08:52
lasse kongo, du ska veta att du får inte en ny TV som slår den du har på många punkter. Inte i bildkvalité vill jag tro.
För det får du nog vänta ett år eller två (eller tre eller fyra) tills Oled slår igenom på riktigt.
Just saying.
Men kanske att du idag än kan sälja denna med god förtjänst, att det än finns värde i den, och en LCD passar dina behov bättre idag? Som ger dig en tillräckligt bra upplevelse, kanske fungerar bättre för just dig.
Bara du kan veta.
ta dig hem till polare med LCD i den serien, det kan du nog finna, och känn efter.
Postad 12 June 2015 - 10:17
Ja, jag vet att jag kanske gör bort mig, hur har ni haft med era VTplasmor, några problem, oroar mig för om något skulle hända med den i framtiden också… Dock har jag en polare som har en pioneer plasma som säkert är närmare 10 år som rullar på som aldrig för…
Grejen är att jag behöver inte pengarna… jag älskar tvn, enda jag stör mig är att den alstrar så mycket värme och vi har den på övervåningen där det alltid är varmt den här årstiden, svetten bara rinner när man spelar, att den alstrar mycket värme o drar mycket ström är väl de enda nackdelarna, i övrigt är den ju helt fantastisk, kollade på led idag i affären och man blir ju inte imponerad, får väl ha den kvar och hoppas att den kan rulla på 3-4 år till…
Redigerat av Unregisterede2b4eaab, 12 June 2015 - 10:17.
Postad 12 June 2015 - 12:17
Håller med om värmen. Dock har vi 9 kalla månader 3 varma så jag tar hellre en "varm" tv men förstår ditt bekymmer. Tycker ändå inte du ska byta bort dig om du inte är fullt imponerad över en annan LED/LCD modell som kan passa dig bättre just för spelande. Jag tycker plasma är en fantastisk teknik för egentligen allt då jag också kört ps3/360 och nu PS4 på den och alltid förundras hur bra den är. Dagens modeller är också riktigt bra för just spelande pga bra input osv. Oled är helt körd på den fronten just nu i mitt tycke så de behöver jobba på tekniken mer.
Postad 14 June 2015 - 21:44
Känns dock ändå ok då jag har en plan 😀
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Panasonic TX-55HZ980E
3 bilder
33 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler