* Officiell tråd - TViX M-6500A *
7525 svar till detta ämne
Postad 13 November 2008 - 09:27
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Vad gör jag för fel när det inte går att lägga in en bakgrundsbild där mapp alternativen visas, tex en skrivbordsbild bakom mapparna video, audio och photo? Bilden är nedskalad till 1280x720 vilket det påstås i pdf. manualen att det ska funka. filändelse visningen är också ändrad så att den endast heter .jpg men jag får inte upp någon bild.
Är det någon som kan det här?
Ett tillägg: är det skillnad ifall jag lägger bakgrundsbilden via nätverket eller om den läggs på den interna HDD? har iofs inte provat det än.
Hej! Har du döpt bildfilen till "TViX.jpg" i respektive mapp (om du kör på den interna hårddisken?
Postad 13 November 2008 - 10:42
malvamax
-
malvamax
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Hej!
Har installerat BadEIP_M-6×00_1.3.59-1 fimware som kommer från "open tvix"..
Står bla att man kan ha tvixen som NAS där...
Undrar därför om någon kan guida mig i hur man gör tvixen till NAS?
Tacksam för hjälp av någon som kan detta!!
Mvh Danne...
Postad 13 November 2008 - 10:47
malvamax
-
malvamax
-
Amatör
-
-
51 inlägg
En fråga till:
Nu kan ju tvixen spela upp IMG också..., men varför inte RAR??
Eller det kanske går??
Någon som vet/kan??
Mvh
Postad 13 November 2008 - 11:02
malvamax
-
malvamax
-
Amatör
-
-
51 inlägg
en tredje fråga:
Kan någon visa hur man installerar Llink via open tvix firmware...
Jag har förstått att det skall gå för att man skall kunna spela upp RAR arkiv direkt istället för att behöva rara upp filmen till IMG eller ISO hela tiden,,,,kan popcon så skall tvix också kunna tycker man ju!!
Ha en bra fortsättning på dagen, och kom gärna med lite kreativa ideer!!
Danne.....
Postad 13 November 2008 - 11:56
sman
-
sman
-
Användare
-
-
127 inlägg
Har något prövat med 1.5TB intern disk i Tvixen, funkar det?
Var det någon mer än jag som köpte 6500 inkl tv-modul från Pixmania för 2990:-?
Nu är artikeln borta, tror de satte priset utan tv-modulen...
Postad 13 November 2008 - 12:00
TMsurround
-
TMsurround
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Hej!
Har du döpt bildfilen till "TViX.jpg" i respektive mapp (om du kör på den interna hårddisken?
Döpte bildfilerna till tvix.jpg, och det ska/kan väl inte ha betydelse med stora eller små bokstäver? Kör förövrigt med version 1.2.52 Beta versionerna tycker jag är för tok på instabila, men det kan ju heller inte ha betydelse väl? Ska kolla när jag slutat på jobbet om det funkar bättre med den interna HDD´n.
Postad 13 November 2008 - 12:36
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Döpte bildfilerna till tvix.jpg, och det ska/kan väl inte ha betydelse med stora eller små bokstäver? Kör förövrigt med version 1.2.52 Beta versionerna tycker jag är för tok på instabila, men det kan ju heller inte ha betydelse väl? Ska kolla när jag slutat på jobbet om det funkar bättre med den interna HDD´n.
Jag trodde att det hade betydelse hur man skrev namnet ända tills jag läste lite i den gamla Tvix-tråden. Däremot så måste bilderna vara i rätt upplösning.... 1280x720 på dessa?
Postad 13 November 2008 - 12:54
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Har något prövat med 1.5TB intern disk i Tvixen, funkar det?
Var det någon mer än jag som köpte 6500 inkl tv-modul från Pixmania för 2990:-? Nu är artikeln borta, tror de satte priset utan tv-modulen... 
Ja, det fungerar att stoppa i en 1,5 TB-disk i TViX:en (jag har personligen bara en 1 TB-disk). Sökfunktionen i denna tråd längst ner pås idan är fantastisk amigo, använd den.  Pixmania skulle jag inte ens ta i med tång. Jag skulle aldrig, någonsin, ever, köpa något från dem av ren princip i det här fallet och de som funderar på att köpa där, kan ju först spana på de omdömen som finns om företaget: https://www.prisjakt...p;lista=omdomenFick du allt du beställde, så är det ju bara att gratulera. Får också hoppas att du INTE får problem med TViX:en, för då verkar det vara omöjligt att få hjälp.
Postad 13 November 2008 - 13:01
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Jag trodde att det hade betydelse hur man skrev namnet ända tills jag läste lite i den gamla Tvix-tråden. Däremot så måste bilderna vara i rätt upplösning.... 1280x720 på dessa?
Tillägg till Gabbes fråga: JPG-filerna får heller inte vara progressiva...
Postad 13 November 2008 - 13:19
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Fick du allt du beställde, så är det ju bara att gratulera. Får också hoppas att du INTE får problem med TViX:en, för då verkar det vara omöjligt att få hjälp. 
Vaddå? En kompis till mig skickade in sin svindyra kombo BD/HDDVD-spelare på lagning och fick tillbaks den efter många månader... utklädd till en billig LCD-skärm. Efter ytterligare någon månad fick han igen den till slut. LCD-skärmen behöll han dock, eftersom de inte ville skicka returfraktsedel och tyckte att han borde betala frakten. Kanonföretag! Glad och höra att någon kan få mer än vad de betalar för. Nåja, on topic igen. EDIT: Stavning.. /EDIT.
Redigerat av Unregistered2b81a10f, 13 November 2008 - 13:29.
Postad 13 November 2008 - 15:11
TMsurround
-
TMsurround
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Tillägg till Gabbes fråga: JPG-filerna får heller inte vara progressiva...
Hur tar man reda på om det är progressivt eller inte?
Postad 13 November 2008 - 22:15
Unregistered960
-
Unregistered960
-
Beroende
-
-
1036 inlägg
Om du döper filen till"tvix.jpg" och sparar den som jpeg kommer den attt heta "tvix.jpg.jpg"
Döp till tvix och spara som jpeg. Detta funkade för mig. (XP)
Postad 13 November 2008 - 22:28
umehume
-
umehume
-
Användare
-
-
139 inlägg
Nu börjar M-6500A bli ganska gammal, hur länge tror ni att det kommer dröja innan en efterträdare släpps?
Det är ju ganska otroligt att ingen konkurrent släppt en bättre maskin på ett års tid.
Postad 13 November 2008 - 22:34
tommypeters
-
tommypeters
-
Veteran
-
-
2279 inlägg
Nu börjar M-6500A bli ganska gammal, hur länge tror ni att det kommer dröja innan en efterträdare släpps? Det är ju ganska otroligt att ingen konkurrent släppt en bättre maskin på ett års tid.
Det är varken otroligt eller ens konstigt. Alla spelarna från nuvarande generation bygger på samma chip från Sigma, något kraftfullare finns inte. Nästa generation fån Sigma kommer troligen ungefär vid årsskiftet, ett SDK användbart för utvecklarna kommer kanske i mars, en färdig produkt troligen strax efter sommaren... Det man kan göra nu är mest som man håller på med för "HDI HD Center" - släng på en Blu-ray-drive. Trro de satt i lite mer minne också, så de inte behöver kämpa så mycket med minnesbrist både i FW och RAM.
Postad 13 November 2008 - 22:44
umehume
-
umehume
-
Användare
-
-
139 inlägg
Det är varken otroligt eller ens konstigt. Alla spelarna från nuvarande generation bygger på samma chip från Sigma, något kraftfullare finns inte. Nästa generation fån Sigma kommer troligen ungefär vid årsskiftet, ett SDK användbart för utvecklarna kommer kanske i mars, en färdig produkt troligen strax efter sommaren...
Det man kan göra nu är mest som man håller på med för "HDI HD Center" - släng på en Blu-ray-drive. Trro de satt i lite mer minne också, så de inte behöver kämpa så mycket med minnesbrist både i FW och RAM.
Jo precis, de använder ju alla samma chip så det var väl egentligen det jag borde frågat efter. Om inte ens det nya chippet lanserats än och inga konkurrenter finns i sikte så blir det väl till att köpa en 6500A eller 7000 då. Tack för hjälpen!
Postad 13 November 2008 - 23:38
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Nu börjar M-6500A bli ganska gammal, hur länge tror ni att det kommer dröja innan en efterträdare släpps? Det är ju ganska otroligt att ingen konkurrent släppt en bättre maskin på ett års tid.
Skulle tro att det dröjer i alla fall ett halvår till. Har skrivit det tidigare, men jag pratade en hel del med TviX-folket på IFA-mässan i Berlin här i sommras och dom trodde inte det skulle hända något på ett bra tag ... ett bra tag i denna branch är väl kanske 6-12 månader eller liknande. Och som Tommypeters säger, det är Sigma som sätter ribban, dom måste släppa nya chip först, sen ska det implementeras i maskiner och allt runtomkring ska tas fram, kan ju ta ett tag även om dom släpps halvfärdiga på firmwarebiten som i princip alla spelare har gjort hittils. Om vi har tur skulle jag nog gissa att det skulle kunna komma något framåt våren/sommaren. Sen kan man ju hoppas kanske att något annat företag än Sigma kommer in och sätter press på marknaden.
Postad 14 November 2008 - 00:21
tommypeters
-
tommypeters
-
Veteran
-
-
2279 inlägg
Man kan ju hoppas på Marvell...
Postad 14 November 2008 - 14:40
Canman Distribution AB
-
Canman Distribution AB
-
Användare
-
-
168 inlägg
Vi har spelat in en kort liten videosnutt där vi snabbt går igenom menyerna på TViX HD M-6500. Spana in den hos Vimeo.
Postad 14 November 2008 - 20:32
Unregistered29039
-
Unregistered29039
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Har stora problem med mycket av animen jag tittar på att textningen försvinner och kommer tillbaka hela tiden. Någon som vet ifall det finns en lösning?
Har samma problem med textningen försvinner och kommer till baka väldigt irriterande kör mina filer på intern hd i tvixen och problem med textning tex på bla xvid och mkv filer kör med Firmvire 1.3.59 någon mer som har samma problem ?? väldigt irriterande att det ska behöva vara så
Postad 15 November 2008 - 11:57
exiz
-
exiz
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Hej!
Någon mer än jag som har problem med iso filer som man lägger in.. Dom brukar ofta hacka och det är mest mot slutet på filmen. Allrtså jag stremar inte utan lägger in dom på hdn
Sen undrar jag om jag ska byta firmware om allt försvinner då som jag lagt in?
Postad 15 November 2008 - 12:05
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Hej! Någon mer än jag som har problem med iso filer som man lägger in.. Dom brukar ofta hacka och det är mest mot slutet på filmen. Allrtså jag stremar inte utan lägger in dom på hdn Sen undrar jag om jag ska byta firmware om allt försvinner då som jag lagt in?
Vad har du för firmwareversion? Om du inte har uppgraderat sedan du köpte den, gör det och testa om du blir mer nöjd med någon senare version. Sannolikheten kan vara stor. Ingenting försvinner när du uppgraderar mjukvaran. TViX:en uppgraderar bara programvaran. Allt på hårddisken finns kvar. Du laddar bara ner firmwarefilen, lägger den på TViX:ens hårddisk och startar den som vilken annan fil som helst (alltså, inte när du har den ansluten till datorn, utan när du kollar på menysystemet i TV:n, precis som om du skulle kolla på en film).
Postad 15 November 2008 - 12:25
Unregisteredefd85ed3
-
Unregisteredefd85ed3
-
Forumräv
-
-
576 inlägg
Vilken firmware krävs för att tvixen ska spela upp .img-filer?
Postad 15 November 2008 - 16:00
Glidtassen
-
Glidtassen
-
Guru
-
-
4510 inlägg
Jag överväger en sådan här spelare, men är ganska novis då det gäller filformat.
Ponera att jag införskaffar en hårddisk till min TVIX M-6500 A och önskar lägga över HD-format vad heter den ursprungliga datafilen som jag lägger över på min TVIX för att göra den uppspelningsbar?
MKV (Matroska)?
Om jag har högupplöst material på min dator, måste det konverteras till ett annat filformat först eller?
Redigerat av Glidtassen, 15 November 2008 - 16:10.
Postad 15 November 2008 - 17:15
Unregisteredefd85ed3
-
Unregisteredefd85ed3
-
Forumräv
-
-
576 inlägg
Jag överväger en sådan här spelare, men är ganska novis då det gäller filformat.
Ponera att jag införskaffar en hårddisk till min TVIX M-6500 A och önskar lägga över HD-format vad heter den ursprungliga datafilen som jag lägger över på min TVIX för att göra den uppspelningsbar?
MKV (Matroska)?
Om jag har högupplöst material på min dator, måste det konverteras till ett annat filformat först eller?
Dom flesta högupplösta formaten är väl i just .mkv-filer och då behöver du inte göra något mer än att ladda över den till din interna disk i tvixen (via usb eller nätverk).
Postad 15 November 2008 - 20:35
Dredds
-
Dredds
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Hej, jag undrar om jag kan spela in från mitt analoga marknät till den här?
Jag bor i en lägenhet, har inte digital tv, alltså ingen digitalbox eller liknande, utan bara det vanliga utbudet som jag får via antennuttaget.
/Fredrik
Postad 15 November 2008 - 20:56
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Hej, jag undrar om jag kan spela in från mitt analoga marknät till den här? Jag bor i en lägenhet, har inte digital tv, alltså ingen digitalbox eller liknande, utan bara det vanliga utbudet som jag får via antennuttaget.
/Fredrik
Hej Fredrik! Om du köper till TViX TV Tuner så går det: http://canman.se/pro...-T/default.aspxMed den kan du titta på och spela in alla fria digitalkanaler: Förutom SVT1, SVT2 och TV4 kan du även få SVT24, Barnkanalen, Kunskapskanalen, TV6, The Voice, Axess TV och Aftonbladet TV7 som fria kanaler. För att se på dessa kanaler behöver du som ser på tv via vanlig tv-antenn införskaffa en digital-tv mottagare. Programkort behövs inte och kanalerna kostar inget extra. Däremot kan utbudet variera något beroende på var i landet du bor. http://www.teracom.s...splay=7570:7687
Postad 15 November 2008 - 21:11
Dredds
-
Dredds
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Strålande, tack för snabbt svar.
/Fredrik
Postad 15 November 2008 - 21:19
flizzy
-
flizzy
-
Användare
-
-
198 inlägg
Jag har letat som en tok efter firmware 1.3.52, men de "gamla" länkarna till den verkar inte funka. Någon som kan tipsa mig var jag kan hitta den?
Postad 15 November 2008 - 21:31
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Jag har letat som en tok efter firmware 1.3.52, men de "gamla" länkarna till den verkar inte funka. Någon som kan tipsa mig var jag kan hitta den? http://dvdnews.free.fr/TViX/M-6500/
Postad 15 November 2008 - 21:35
flizzy
-
flizzy
-
Användare
-
-
198 inlägg
http://dvdnews.free.fr/TViX/M-6500/
Tack Sean, men jag lyckas inte få ner den därifrån. Är det bara jag? Kan nån annan testa? Edit: File Requested does not exist, säger min nedladdare.
Redigerat av flizzy, 15 November 2008 - 21:38.
Postad 15 November 2008 - 21:37
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Tack Sean, men jag lyckas inte få ner den därifrån. Är det bara jag? Kan nån annan testa?
När jag klickar på 1.3.52 så laddas den i alla fall ner ögonblickligen hos mig. Borde fungera för dig också. Rensa din cache och starta om FF eller IE. I annat fall lönar det sig alltid att kolla det Skandinaviska forumet. http://forum.canman....read.php?t=6156
Redigerat av sean.wiklund, 15 November 2008 - 21:38.
Postad 15 November 2008 - 21:40
Goeran
-
Goeran
-
Forumräv
-
-
601 inlägg
Strålande, tack för snabbt svar.
/Fredrik
Tänk bara på att du antagligen måste skaffa en separat antenn - jag tror inte du kan koppla TVIX tuner till ditt vanliga antennuttag. /Göran
Postad 15 November 2008 - 21:52
flizzy
-
flizzy
-
Användare
-
-
198 inlägg
Sean, du är en klippa! Canmans länk fungerade utmärkt för mig.
Postad 15 November 2008 - 22:59
Unregistered2431065f
-
Unregistered2431065f
-
Lärjunge
-
-
473 inlägg
Hej, jag undrar om jag kan spela in från mitt analoga marknät till den här? Jag bor i en lägenhet, har inte digital tv, alltså ingen digitalbox eller liknande, utan bara det vanliga utbudet som jag får via antennuttaget.
/Fredrik
Nope, det går inte att ta in analog TV i M-6500. Det ska däremot funka i nya R-3300, men då klarar den å andra sidan inte H.264, MKV och 1080p material. //BC
Postad 16 November 2008 - 12:01
Bletch
-
Bletch
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hej,
Jag har sett på vissa galleribilder att en del har ikoner där tex filmens omslag ersatt den tråkiga mapp ikonen- hur gör man för att ändra bild på mappen ?
tacksam för svar!
För övrigt så är jag sjukt nöjd med min Tvix 6500 - mkt bättre och smidigare än PCH a-110.
Postad 16 November 2008 - 13:28
Unregistered2431065f
-
Unregistered2431065f
-
Lärjunge
-
-
473 inlägg
Hej,
Jag har sett på vissa galleribilder att en del har ikoner där tex filmens omslag ersatt den tråkiga mapp ikonen- hur gör man för att ändra bild på mappen ?
tacksam för svar!
För övrigt så är jag sjukt nöjd med min Tvix 6500 - mkt bättre och smidigare än PCH a-110.
Du lägger in en omslagsbild (max 200x200 pixlar) i aktuell mapp. Filen ska heta folder.jpg eller folder.png Sedan väljer du "icon mode" i TViX'en. Det finns ett kanonbra program som automatiserar det hela. Det heter TVIXIE och du hittar det på www.tvixie.com //BC
Postad 16 November 2008 - 16:25
Walkhome
-
Walkhome
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Nu börjar jag tröttna på min dator, kommer nog sälja den och köpa en bärbar dator, en liten billig Windows Xp laptop. Det som dock försvinner är förmågan att spela upp högupplösta filmer i form av .mkv Så då har jag funderat på en TViX, en underbart redskap i vardagsrummet, så som jag ser det. Jag har dock några frågor. - Behöver man sätta in en hårddisk i den eller räcker det med en extern hårddisk som man fyller med material, pluggar in genom USB och sedan spelar upp?
- Hur tycker ni att den hanterar 1080p .mkv filer? Smärtfritt?
- Och sen hur blir det med .img filerna? Är det bara att spela upp dom eller måste man konvertera om dem till något?
hoppas ni kan hjälpa till.
Postad 16 November 2008 - 16:37
Dudemeister
-
Dudemeister
-
Forumräv
-
-
501 inlägg
...
- Behöver man sätta in en hårddisk i den eller räcker det med en extern hårddisk som man fyller med material, pluggar in genom USB och sedan spelar upp?
Svar: Det räcker med en extern hårddisk om du så önskar.
- Hur tycker ni att den hanterar 1080p .mkv filer? Smärtfritt?
Svar: Jag tycker det fungerar 99.9% än så länge, någon enstaka 1080p som inte fungerat.
- Och sen hur blir det med .img filerna? Är det bara att spela upp dom eller måste man konvertera om dem till något?
Svar: Vad jag märkt så har även detta fungerat nästan alltid, byt ändelse till .iso så fungerar det. Det finns säkert någon annan här som kan svara mer exakt på det, eller sök i denna tråden, ämnet har diskuterats många gånger.
hoppas ni kan hjälpa till.
Postad 16 November 2008 - 19:30
sturebyking
-
sturebyking
-
Användare
-
-
124 inlägg
Tvix 6500 och Wifi verkar det inte snackas om så mycke? Har i alla fall ett tips, var idag på Elgiganten i Länna och de sålde Belkin Gaming Adapter för 198:-. Ska väl vara bättre en USB adaptrar? Min Tvix 6500 verkar tro att den är LAN kopplad och det funkar hitills. Man kan mata den med ström från Tvixens USB så ingen extra "svart klump i väggen" behövs heller och den stängs av när man stänger av Tvixen.
/O
Postad 16 November 2008 - 22:02
deadwood
-
deadwood
-
Användare
-
-
235 inlägg
säkert blivit svarat på förut, men jag hittade inget med söken. det ska ju ha blivit mycket fixat i sista rev'en. men hur kan man veta vilken rev det är på tvixen man ska köpa ? står det på kartongen ?
Postad 16 November 2008 - 22:13
Canman Distribution AB
-
Canman Distribution AB
-
Användare
-
-
168 inlägg
säkert blivit svarat på förut, men jag hittade inget med söken. det ska ju ha blivit mycket fixat i sista rev'en. men hur kan man veta vilken rev det är på tvixen man ska köpa ? står det på kartongen ?
Hej. Du kan vara helt 100% säker att du får en 100% ok enhet om du köper en TViX från någon av våra återförsäljare, vilket är i princip alla listade på prisjakt. Vi bytte ut alla enheter på markanden i början på året, så det finns inga "bad apples" kvar där ute. Trevlig kväll
Postad 16 November 2008 - 23:09
deadwood
-
deadwood
-
Användare
-
-
235 inlägg
Hej. Du kan vara helt 100% säker att du får en 100% ok enhet om du köper en TViX från någon av våra återförsäljare, vilket är i princip alla listade på prisjakt. Vi bytte ut alla enheter på markanden i början på året, så det finns inga "bad apples" kvar där ute.
Trevlig kväll 
låter bra det
Postad 17 November 2008 - 07:24
Caveo
-
Caveo
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Tvix 6500 och Wifi verkar det inte snackas om så mycke? Har i alla fall ett tips, var idag på Elgiganten i Länna och de sålde Belkin Gaming Adapter för 198:-. Ska väl vara bättre en USB adaptrar? Min Tvix 6500 verkar tro att den är LAN kopplad och det funkar hitills. Man kan mata den med ström från Tvixens USB så ingen extra "svart klump i väggen" behövs heller och den stängs av när man stänger av Tvixen. /O
Är det en brygga du köpt? Och klarar den wpa? Skriv gärna typbetäckning eller en länk till den så man vet vad den heter (mer än Belkin Gaming Adapter).
Postad 17 November 2008 - 10:01
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Är det en brygga du köpt? Och klarar den wpa? Skriv gärna typbetäckning eller en länk till den så man vet vad den heter (mer än Belkin Gaming Adapter).
Skulle gissa på att det är en sån här Belkin Gaming Adapter på WebhallenVerkar vara på utgående. Och ja, det är en brygga. edit: Modellbeteckningen är bara Belkin Gaming Adapter, men det interna produktnamnet är F5D7330YY om du är intresserad. edit2: Belkin Gaming Adapter klarar inte WPA, bara WEP 64/128.
Redigerat av distortion2, 17 November 2008 - 11:11.
Postad 17 November 2008 - 10:50
sturebyking
-
sturebyking
-
Användare
-
-
124 inlägg
Vet ej exakta betäckningen på Belkin gaming adapter jag köpte på Elgiganten men tror det är en F5D7330, på bilden hos Webbhallen har den 2 antenner men jag har bara en antenn (2 antenner gamla modellen?). Har inte testa WPA ,jag kör WEP 64 pga att jag en Xbox 360 kopplad till en D-link agaming dapter som inte gillar WPA. Troligen fixar gaming adaptrar WPA/WPA2 men när man streamar med hög bitrate till Xbox360/Tvix 6500 så blir det problem med att dekryptera enligt WPA/WPA2 och det börjar hacka.
/O
Postad 17 November 2008 - 11:10
Unregistered1f5f7a92
-
Unregistered1f5f7a92
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hej alla, jag är en nöjd ägare till en 6500 sen nån månad tillbaka. Jag bara undrar, finns det möjlighet att ändra sk themes/skins till Tvixen? Jag tycker inte att utseendeet i interfacet är nåt vidare som det är nu.
Postad 17 November 2008 - 11:14
Bletch
-
Bletch
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Du lägger in en omslagsbild (max 200x200 pixlar) i aktuell mapp. Filen ska heta folder.jpg eller folder.png Sedan väljer du "icon mode" i TViX'en.
Det finns ett kanonbra program som automatiserar det hela. Det heter TVIXIE och du hittar det på www.tvixie.com
//BC
Stort tack BC! //NK
Postad 17 November 2008 - 11:14
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Hej alla, jag är en nöjd ägare till en 6500 sen nån månad tillbaka. Jag bara undrar, finns det möjlighet att ändra sk themes/skins till Tvixen? Jag tycker inte att utseendeet i interfacet är nåt vidare som det är nu.
Du kan byta bakgrundbild på i varje mapp, du kan ändra till ikon-läge där varje katalog visas med en bild och du kan köra TViXiE för att skapa snygga film-kataloger
Postad 17 November 2008 - 12:52
Caveo
-
Caveo
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Skulle gissa på att det är en sån här Belkin Gaming Adapter på Webhallen Verkar vara på utgående. Och ja, det är en brygga.
edit: Modellbeteckningen är bara Belkin Gaming Adapter, men det interna produktnamnet är F5D7330YY om du är intresserad.
edit2: Belkin Gaming Adapter klarar inte WPA, bara WEP 64/128.
Vet ej exakta betäckningen på Belkin gaming adapter jag köpte på Elgiganten men tror det är en F5D7330, på bilden hos Webbhallen har den 2 antenner men jag har bara en antenn (2 antenner gamla modellen?). Har inte testa WPA ,jag kör WEP 64 pga att jag en Xbox 360 kopplad till en D-link agaming dapter som inte gillar WPA. Troligen fixar gaming adaptrar WPA/WPA2 men när man streamar med hög bitrate till Xbox360/Tvix 6500 så blir det problem med att dekryptera enligt WPA/WPA2 och det börjar hacka. /O
Ok Tanken var inte att jag skulle streama, utan bara att fylla på hårddisken via trådlöst. Någon som kan rekomendera en brygga som klarar wpa?
Postad 17 November 2008 - 15:00
Unregistered1f5f7a92
-
Unregistered1f5f7a92
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Du kan byta bakgrundbild på i varje mapp, du kan ändra till ikon-läge där varje katalog visas med en bild och du kan köra TViXiE för att skapa snygga film-kataloger
Aha! Får kolla upp det. Tack tack!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|