Panasonic Plasma 2013
4746 svar till detta ämne
Postad 15 June 2015 - 13:38
Hamilton
-
Hamilton
-
Användare
-
-
190 inlägg
Jag har en ZT60 som jag köpte i januari 2014. Har än så länge aldrig haft den uppkopplad mot nätet.
Finns det några uppdateringar för den att dra hem?
Är synnerligen irriterad på den tröga uppdateringen av EPGn när jag använder den interna DVB-S mottagaren som jag hoppas att det kanske finns en fix för.
Postad 18 June 2015 - 07:10
nimrod23
-
nimrod23
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Hej!
Slänger ut en fråga bara. Vad tror ni jag kan få för min Panasonic 55VT60 om jag säljer den? Har den ett högt andrahandsvärde pga det är Panasonic sista plasmageneration och att det dessutom är en av de bättre plasmor som har gjorts? Någon som har en aning vad man kan begära i pris?
Postad 18 June 2015 - 11:47
Unregisterede2b4eaab
-
Unregisterede2b4eaab
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Jag fick 23 för min 65, gav 24 : )
Postad 18 June 2015 - 20:22
nimrod23
-
nimrod23
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Inte illa. Kanske kan jag nästan få vad jag gav för den om jag har tur 
Postad 25 October 2015 - 20:51
Skvall
-
Skvall
-
Lärjunge
-
-
385 inlägg
Idag, sådär 1½år efter inköp, så upptäcker jag att man kan välja ljudspår, och bäst av allt, undertexter i inbyggda mediaspelaren på ZT60!
Önskar jag vetat detta lite tidigare. Tänkte om någon annan kanske också missat det.
Postad 25 October 2015 - 21:34
Prism
-
Prism
-
Forumräv
-
-
856 inlägg
Fasiken vad jag ångrar att jag inte köpte en ZT!
Postad 02 November 2015 - 17:31
Unregisteredcb3b891b
-
Unregisteredcb3b891b
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Idag, sådär 1½år efter inköp, så upptäcker jag att man kan välja ljudspår, och bäst av allt, undertexter i inbyggda mediaspelaren på ZT60!
Tack för tipset. Dock verkar inte min VT60 kunna läsa externa .srt undertexter.
Någon som har fått .srt undertexter att fungera?
Per
Postad 02 November 2015 - 17:45
Skvall
-
Skvall
-
Lärjunge
-
-
385 inlägg
Tack för tipset. Dock verkar inte min VT60 kunna läsa externa .srt undertexter.
Någon som har fått .srt undertexter att fungera?
Per
Borde fungera, funkar på ZT60 iaf. Har du döpt filerna likadant?
Postad 03 November 2015 - 07:46
Unregisteredcb3b891b
-
Unregisteredcb3b891b
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Borde fungera, funkar på ZT60 iaf. Har du döpt filerna likadant?
Jodå, .srt filerna funkar med XBMC.
Men jag testade i mediaserver och inte i mediaspelaren, kom jag på.
Mediaserver kanske inte klarar externa .srt över nätverk.
Per
Postad 03 November 2015 - 23:24
Skvall
-
Skvall
-
Lärjunge
-
-
385 inlägg
Men jag testade i mediaserver och inte i mediaspelaren, kom jag på.
Mediaserver kanske inte klarar externa .srt över nätverk.
Jag kör också med mediaserver från filer på nätverket. Bara trycka options när filmen är igång och välja subtitles.
Postad 04 November 2015 - 07:29
Unregisteredcb3b891b
-
Unregisteredcb3b891b
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Jag kör också med mediaserver från filer på nätverket. Bara trycka options när filmen är igång och välja subtitles.
Den funkade med interna undertexter, men inte med externa .srt filer. Menar du att du det
fungerar med externa .srt filer för dig?
Per
Postad 04 November 2015 - 21:40
Skvall
-
Skvall
-
Lärjunge
-
-
385 inlägg
Menar du att du det fungerar med externa .srt filer för dig?
Ja.
Postad 29 November 2015 - 17:50
Brother Spartacus
-
Brother Spartacus
-
Användare
-
-
191 inlägg
Funtar på att köpa en Panasonic P55VT60Y. Den verkar vara i bra skick men har varit demo-ex i butik. Snackade med en kille i butiken och han menade att den knappt varit på alls. Ska ta och titta närmare på den i veckan tänkte jag. Om jag inte ser några inbränningar eller konstigheter, kan det vara värt att slå till? Hur är det med plasmans livslängd, om den nu mot förmodan skulle ha stått på en del? Blir ljusstyrkan radikalt mycket sämre och finns det något sätt att se i menyn hur länge tvn varit på?
Postad 29 November 2015 - 18:32
nimrod23
-
nimrod23
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Funtar på att köpa en Panasonic P55VT60Y. Den verkar vara i bra skick men har varit demo-ex i butik. Snackade med en kille i butiken och han menade att den knappt varit på alls. Ska ta och titta närmare på den i veckan tänkte jag. Om jag inte ser några inbränningar eller konstigheter, kan det vara värt att slå till? Hur är det med plasmans livslängd, om den nu mot förmodan skulle ha stått på en del? Blir ljusstyrkan radikalt mycket sämre och finns det något sätt att se i menyn hur länge tvn varit på?
Hej!
Äger en P55VT60 sedan två år tillbaka och har aldrig varit så nöjd med en TV som denna. Jag tycker absolut du ska slå till om det exemplaret som du ämnar köpa är felfritt. Svärtan är snäppet under oled såklart men slår dagens LCD-svärta helt klart. Ingen banding, clouding, ljusläckage etc.
Postad 30 November 2015 - 09:49
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Jag har en 65VT60 och är också grymt nöjd, men var noga att kolla så det inte finns några inbränningar, det syns tydligt om du har enfärgade ljusa bakgrunder, ta med dig något lämpligt på ett USB-minne eller nått som du kan lägga upp och kolla i detalj, övre högra hörnet är ju klassiskt där kanalloggorna oftast är.
Sen går det att gå in och kolla drifttiden på den i serviceläget, gooogla detta så hittar du snart hur man gör.
Postad 30 November 2015 - 19:21
Prism
-
Prism
-
Forumräv
-
-
856 inlägg
Vad ska dom ha för den?
Postad 03 December 2015 - 06:29
Jaxione
-
Jaxione
-
Forumräv
-
-
666 inlägg
Hej!
Det verkar stört omöjligt att hitta en 2013 plasma till salu. Har letat I flera månader. Under tiden har jag prövat ett antal LED apparater men inte varit riktigt nöjd. Någon som har nått tips om vart man kan leta? Kollar Blocket och Tradera varje dag.
Mvh J
Postad 08 December 2015 - 10:26
Brother Spartacus
-
Brother Spartacus
-
Användare
-
-
191 inlägg
Jag har blivit erbjuden att köpa en beggad Panasonic Plasma men den har lite inbränningar Panelen är dock utbytt nyligen pga. fel för några månader sedan så det kan vara så att dessa inbränningar är färska och därför går att ta bort. Hur vanligt är det att inbränningar försvinner om man kör 16:9-material tillräckligt länge?
Postad 09 December 2015 - 16:35
pwillow
-
pwillow
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Jag har blivit erbjuden att köpa en beggad Panasonic Plasma men den har lite inbränningar Panelen är dock utbytt nyligen pga. fel för några månader sedan så det kan vara så att dessa inbränningar är färska och därför går att ta bort. Hur vanligt är det att inbränningar försvinner om man kör 16:9-material tillräckligt länge?
Vet inte hur lång tid det tar men det finns DVDer som "tvättar" skärmen genom att köra olika färger och mönster....
Finns mycket att hitta på ämnet LÄNK
Postad 09 December 2015 - 16:51
Brother Spartacus
-
Brother Spartacus
-
Användare
-
-
191 inlägg
Vet inte hur lång tid det tar men det finns DVDer som "tvättar" skärmen genom att köra olika färger och mönster....
Finns mycket att hitta på ämnet LÄNK
Tackar!
De använde TVns egna skärmtvätt-funktion nu i några dagar men det har inte gett resultat, inbränningarna sitter som berget (tvättat sen i måndags).
För övrigt:
Jag ringde även till Panasonic imorse och frågade om de vet om det finns någon Pana plasma någonstans liggandes som man kan köpa, men det fanns det ej.
Nu fick jag också ett tips om att man kanske kan beställa från USA, för där ska det tydligen finnas några plasma kvar även om volymerna är små. Hur detta funkar med fraktkostnader och sådant vet jag dock ej, låter ju onekligen krångligt ,dyrt och snudd på omöjligt 
Om bara LGs OLEDs kunde vara mindre slarvigt gjorda så man slapp all tint och banding skulle det vara löst, så fånigt att ha lagt undan pengar till en rejäl TV och så finns det inget nytt att köpa som är bra 
Är det alltså beggad plasma eller projektor som gäller nu?
Redigerat av Brother Spartacus, 09 December 2015 - 16:53.
Postad 16 December 2015 - 09:24
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
Vad ger du för en 65ST60? inköpt april 2014
Redigerat av jimel, 16 December 2015 - 09:25.
Postad 21 December 2015 - 20:44
Brother Spartacus
-
Brother Spartacus
-
Användare
-
-
191 inlägg
Beror ju lite på skick. Inga inbränningar? Är öppen för förhandling men vill se bilden först. Ger mkt så länge varan är i nyskick. Vi kan höras på pm 
Redigerat av Brother Spartacus, 21 December 2015 - 21:34.
Postad 21 December 2015 - 22:57
ESAFESA
-
ESAFESA
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
Vad skulle man få för sin 65 tum VT60 i perfekt skick utan en skråma med kartongen kvar och alla tillbehör utan en enda inbränning, eller defekter i bild alls?
Köpte den i slutets skede för runt 25000 i slutet av 2013.. kan man få 30 nu kanske? Då den inte har några som helst av de problem som många påpekat med den?
Redigerat av ESAFESA, 21 December 2015 - 22:58.
Postad 22 December 2015 - 06:07
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1113 inlägg
Mellan 10000-15000 kr tror jag du kan få beroende på ifall garanti finns kvar.
Postad 22 December 2015 - 21:50
ESAFESA
-
ESAFESA
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
ok, är riktigt bra betalt ändå
Postad 23 December 2015 - 12:06
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1113 inlägg
Har du tur och hittar en köpare som verkligen vill ha Panasonics sista plasma så kan du kanske få liter mer för den.
Postad 23 December 2015 - 12:24
mrdollar
-
mrdollar
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Har du tur och hittar en köpare som verkligen vill ha Panasonics sista plasma så kan du kanske få liter mer för den.
Hehe. Det går inte att svar på hur mycket man kan få för en vt60. Endast efterfråga bestämmer värdet. Att säga 10k-15k är som att säga att jag är beredd på ta 10k för min. Om det bara finns en till salu på marknaden och stor efterfråga går det inte att spekulera vad den kan vara värd.
Postad 23 December 2015 - 15:46
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1113 inlägg
Nej man kan aldrig veta, trots allt så har den några år på nacken och nu är ju 4K tv på gång. Dock så är inte upplösningen den viktigast bildegenskapen, men det skadar inte att ha en 4K tv med tanke på att UHD-filmer (4K) släpps nästa år och 4K streaming är på gång.
Postad 23 December 2015 - 22:48
mrdollar
-
mrdollar
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
För att ögat ska uppfatta 4k så är avståndet viktigt att ha i beräkningen. Som för egen del sitter jag 6 meter från tv:n och skulle behöva 130 tums tv för att uppfatta 4k material. Frågan är hur 4k:s framtid ser ut för vanligt tv tittande. Intressant dock.
God Jul
Postad 25 December 2015 - 09:44
Foxxy
-
Foxxy
-
Forumräv
-
-
595 inlägg
För att ögat ska uppfatta 4k så är avståndet viktigt att ha i beräkningen. Som för egen del sitter jag 6 meter från tv:n och skulle behöva 130 tums tv för att uppfatta 4k material. Frågan är hur 4k:s framtid ser ut för vanligt tv tittande. Intressant dock. God Jul
Stämmer detta verkligen? Har själv ingen 4k. Klart man borde se skillnad på 1080p och 4k-material på en 65" på cirka 3-4m avstånd. Eller?
Postad 25 December 2015 - 11:32
Unregistered35e73f3a
-
Unregistered35e73f3a
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Vad skulle man få för sin 65 tum VT60 i perfekt skick utan en skråma med kartongen kvar och alla tillbehör utan en enda inbränning, eller defekter i bild alls?
Köpte den i slutets skede för runt 25000 i slutet av 2013.. kan man få 30 nu kanske? Då den inte har några som helst av de problem som många påpekat med den?
Jag sålde min i somras 2 år gammal i bra skick för 20000:- inköpt för 24000:-
Postad 25 December 2015 - 18:58
Unregistered2fdb2834
-
Unregistered2fdb2834
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Stämmer detta verkligen? Har själv ingen 4k. Klart man borde se skillnad på 1080p och 4k-material på en 65" på cirka 3-4m avstånd. Eller?
Jag såg skillnad mellan 1080p och 4k på min 55" Oled jag hade hemma, och då satt jag ändå typ 3 meter ifrån. Visst, alla detaljer i 4k kanske inte blev synliga på det avståndet, men det såg definitivt skarpare ut och jag kunde se detaljer som inte var synliga i 1080p. Sedan tycker jag dock personligen att 1080p duger mycket fint och att kontrast gör mycket mer för bilden än upplösning, när man väl nått 1080-upplösning Det blir liksom lite "diminished returns" efter en viss upplösning är nådd. 480 till 1080 är ju ett enormt stort hopp, mellan 1080p och 4k inte lika mycket tycker jag i bildkvalitet, och säkerligen inte heller mellan 4k till 8k (i de storleker som används idag ska sägas).
God jul och god fortsättning på er!
Redigerat av Unregistered2fdb2834, 25 December 2015 - 18:59.
Postad 26 December 2015 - 02:08
mrdollar
-
mrdollar
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Googla på "viewing distance chart 4k" så får du en uppfattning vad som anses som normalt avstånd för ögat att uppfatta.
Postad 30 December 2015 - 02:04
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3394 inlägg
En liten varning för ESAFESAs annons på den här TVn (gissningsvis kan folk som vill köpa den hamna i denna tråden). Priset är en sak (över nypris) men han uppger också att det skulle vara garanti och reklamationsrätt på den vilket det förstås inte är för en andrahandsköpare.
Postad 30 December 2015 - 02:56
ESAFESA
-
ESAFESA
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
Då kan jag inflika med att man inte behöver oroa sig, då det aldrig varit ett problem förut hos Elgiganten att åtgärda fel inom reklamationstiden trots det inte är ditt namn på kvittot.
Jag lämnar alltid ett kvitto på de saker jag säljer där pris står samt vem den nya ägaren är, sålt saker begagnat i många år, mestadels appleprylar. I något fall behövdes en reklamation göras och det löstes fint utan att jag behöver vara delaktig. Kedjorna måste inte ge garanti/reklamation till andrahandsköpare, men de gör det ändå. (Jobbar själv i branschen)
Men för säkerhetsskull så kan jag garantera att skulle det bli något tjafs vid eventuell reklamation, så kan jag stå för det. Då köparen ändå behöver bo i närheten för att hämta TVn. Så är den saken ur världen.
Sedan förstår jag inte denna bitterhet, jag sätter ett pris för man ska kunna pruta ner det en bit. Så gör man alltid. Sedan gav jag 25000 för TVn, det lägsta priset den någonsin låg på var 23000. Senast den kunde köpas låg den på 36000 och sålde slut. Det är nog världens bästa TV i 65 tum som jag säljer, som inte går att få tag på, såklart det gör att värdet ökar.
Fördelen är att jag garanterar att allt är som det ska, absolut inget fel på TVn som vissa råkat ut för om man läser olika forum. Det i sig är ett värde. Sedan finns denna TV inte att få tag på, efterfrågan är väldigt stor, och jag är mig veterligen den enda som säljer en sådan i perfekt skick i Sverige.
Blir den inte såld, så blir den inte det. Spelar inte så stor roll för mig, men får jag det jag betalade för den så är jag nöjd.
Postad 30 December 2015 - 08:25
wesslan
-
wesslan
-
Beroende
-
-
1438 inlägg
Blir svårt för mig att ersätta min ISF kalibrerade 65VT60 innan Oled tekniken är helt perfekt. Att ersätta en grym 1080p bild med 4K är ju ett helt projekt med ny tv, ny receiver, ny blu-rayspelare och nya filmer.
Man blir lite sugen på en FALD tv nu när HDR börjar dyka upp men får se vad CES har att visa. Tyvärr fortsätter nog Oled att vara för dyrt 1-2 år framåt.
Postad 30 December 2015 - 09:12
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
En liten varning för ESAFESAs annons på den här TVn (gissningsvis kan folk som vill köpa den hamna i denna tråden). Priset är en sak (över nypris) men han uppger också att det skulle vara garanti och reklamationsrätt på den vilket det förstås inte är för en andrahandsköpare.
Vad har du fått det ifrån?
Klippt från Konkurrens & Konsumentverket:
Garantin gäller produkten och förblir i kraft även om produkten byter ägare. Garantin kan alltså inte begränsas till den första ägaren, utan garantigivaren ansvarar för sitt åtagande under hela garantitiden oberoende av vem som äger varan. Varans användningsändamål får ändå inte förändras väsentligt, till exempel från privatbruk till yrkesbruk. Garantigivaren kan också kräva att få ett skriftligt meddelande om ägarbytet.
http://www.kkv.fi/sv...-avtal/garanti/
Man kanske ska kolla upp saker innan man basunerar ut att si och så är det 
Postad 30 December 2015 - 09:23
Fellow88
-
Fellow88
-
Beroende
-
-
1150 inlägg
Reklamationsrätten däremot gäller endast ursprungliga köparen.
Postad 30 December 2015 - 16:50
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3394 inlägg
Man kanske ska kolla upp saker innan man basunerar ut att si och så är det 
Absolut ska man det. Finner dock det du länkade ytterst förvånande. Från många håll (inte bara återförsäljare) har jag fått förklarat att garanti inte är reglerat enligt lag och helt frivilligt (det går m.a.o. att ge noll garantier med vilka vilkor som helst).
Länken går ju dock till finska konsumentverket så är du säker på att detta gäller även i Sverige?
Hur som helst, reklamationsrätten (vilket är den man brukar få ta till med krånglande återförsäljare och vilken garanterat är lagreglerad) följer inte med en begagnad vara.
Sedan förstår jag inte denna bitterhet, jag sätter ett pris för man ska kunna pruta ner det en bit. Så gör man alltid. Sedan gav jag 25000 för TVn, det lägsta priset den någonsin låg på var 23000. Senast den kunde köpas låg den på 36000 och sålde slut. Det är nog världens bästa TV i 65 tum som jag säljer, som inte går att få tag på, såklart det gör att värdet ökar.
Jag är inte på något sätt bitter. Jag var intresserad av TVn som ersättning för en gammal LG av mindre modell som används för slötittande på TV och en och annan TV-serie ibland. Jag var m.a.o. inte ute efter just denna modell, eller ens en plasma egentligen så det gör mig ingenting att jag inte köper denna. Troligtvis är din Panasonic onödigt bra för vad jag skulle ha den till.
Faktum var att jag trodde att du hade lyckats fylla i nypris istället för vad du ville ha. När du sedan bekräftade priset och dessutom påstod att det skulle vara ett års reklamationsrätt kvar så kände jag att det kanske vara läge att lägga en liten varning här. Du blev ju trots allt rådd här att lägga dig på 10-15.000:- vilket du verkade tycka vara ok.
Men men, jag ska inte lägga mig i mer.
Postad 30 December 2015 - 17:37
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Från många håll (inte bara återförsäljare) har jag fått förklarat att garanti inte är reglerat enligt lag och helt frivilligt (det går m.a.o. att ge noll garantier med vilka vilkor som helst).
Det är helt riktigt att garantier är frivilligt men de flesta seriösa tillverkare/återförsäljare erbjuder garanti, det har väl blivit en slags praxis.
Det vanligaste är att garantin följer varan, inte köparen. Jag tror ingen skulle bråka om det oavsett.
Postad 30 December 2015 - 17:47
Fellow88
-
Fellow88
-
Beroende
-
-
1150 inlägg
Sen är garanti något som ges av tillverkaren och inte av återförsäljaren. Återförsäljaren kan välja att inte tillhandahålla garantin för att de trots allt kräver lite jobb med kontakt med verkstad, skicka, tala med tillverkaren osv. Med andra ord så kan vi säga så här, du kan köpa din produkt på Elgiganten och gå till vilken butik som helst som säljer samma och få hjälp där med ditt inköpsbevis från Elgiganten. Men de gör inte butiker för de vill inte ansvara för något de inte sålt.
Postad 30 December 2015 - 17:58
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Sen är garanti något som ges av tillverkaren och inte av återförsäljaren. Återförsäljaren kan välja att inte tillhandahålla garantin för att de trots allt kräver lite jobb med kontakt med verkstad, skicka, tala med tillverkaren osv. Med andra ord så kan vi säga så här, du kan köpa din produkt på Elgiganten och gå till vilken butik som helst som säljer samma och få hjälp där med ditt inköpsbevis från Elgiganten. Men de gör inte butiker för de vill inte ansvara för något de inte sålt.
Nu blir det lite ot men visst kan garanti ges av återförsäljare, det är mycket vanligt. Hemmabiobutiken är ett i sammanhanget passande exempel.
Postad 30 December 2015 - 18:05
Fellow88
-
Fellow88
-
Beroende
-
-
1150 inlägg
Finns väl alltid undantag men de är nog snarare dem som ordnat bättre avtal med tillverkarna för att sticka ut i mängden. För garantiärenden ska ju heller inte butiken bekosta. Butiken är ju i sig en kund till leverantören av produkten.
Redigerat av Fellow88, 30 December 2015 - 18:05.
Postad 30 December 2015 - 18:17
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Finns väl alltid undantag men de är nog snarare dem som ordnat bättre avtal med tillverkarna för att sticka ut i mängden. För garantiärenden ska ju heller inte butiken bekosta. Butiken är ju i sig en kund till leverantören av produkten.
Nej, saxat från din egen länk från finska KKV men samma gäller i Sverige: "Garantin kan ges av säljaren, tillverkaren eller importören. Säljaren ansvarar för en garanti som getts av ett tidigare säljled, såsom tillverkaren eller importören, precis som för den garanti säljaren ger själv. Säljaren kan frigöra sig från en garanti som getts av ett tidigare säljled endast genom att uttryckligen och tydligt meddela köparen om detta före köpet görs. Om säljaren inte har gjort det kan köparen välja vilket säljled han eller hon riktar sitt klagomål till.
Tillverkaren och importören ansvarar inte för en garanti som säljaren har gett i eget namn. Tillverkaren och importören kan ändå enligt konsumentskyddslagens bestämmelser om tidigare säljled ansvara för ett fel, exempelvis om säljaren har upphört med sin verksamhet."
Redigerat av Legion, 30 December 2015 - 18:17.
Postad 31 December 2015 - 12:56
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Noterade igår att Siba i Sickla har en ST50 50" som begagnatfynd 8790kr. Okänt skick.
Postad 31 December 2015 - 16:42
ESAFESA
-
ESAFESA
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
Kan påpeka att den blev såld iaf. För det jag begärde.
Samt återigen, jobbar i branschen, man nekar inte någon reklamation om de har kvitto, man kan säkert göra det om man vill. Men varför? Vad tjänar vi som återförsäljare på det? Tillverkaren löser problemet i vilket fall. Sedan om du efter 3 år ska ta det med ditt hemförsäkringsbolag, så räcker det med kvitto samt att du har bevis på att du köpt det från den personen. När man har en VT60 vill man inte ha pengar tillbaka eller en ny TV, man vill den ska lagas eller få en likadan. Den är ovärderlig på det sättet. (Enligt mig och många) Det är världens bästa TV idag i storlek 65.
Efterfrågan kontra tillgång, gör att man kan ta betalt. Ta upp saker som att den kostade 23000 som lägst, och att den är värd max 10-15 och sedan reagera bittert när man inte får som man vill? Den logiken stämmer om det var så att den fanns idag för 23.000, att tillgången var stor. Då är det rimligt. Men inte nu. Det är som att säga att "Conkers Bad Fur Day" till N64 kostade 649kr år 2000, och borde därmed kosta ca 200kr idag. Men de finns så få, och efterfrågan är så stor, så de ligger på runt 2000-3000 beroende på hur bra skicket är.
Väldigt off-topic här, ber om ursäkt för det. Men när någon varnar för att jag är oseriös, när man gjorde en person väldigt glad som hade letat efter denna TV i 2 år. Som lätt hade betalat ännu mer enligt köparen. Så reagerar man.
Gott nytt på er! Lär bli ett spännande 2016 på TV-fronten Ser fram mot vad Panasonic har att visa på OLED-fronten i år.
Redigerat av ESAFESA, 31 December 2015 - 16:45.
Postad 08 January 2016 - 08:59
th_om_as
-
th_om_as
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Någon som har väggmonterat sin Panasonic Viera TX-P55VT60Y och har tips på ett bra och passande väggfäste? Verkar inte vara så många som klarar den VESA-standard som 55-tummaren kör med.
Hittade dessa och undrar om de kan göra jobbet och att man ändå får in strömkabeln? Eller andra bra tips som inte bygger för mycket ut från väggen? Behöver inte kunna tilta eller vrida den men ändå få plats med framförallt strömkabeln som är lite tjock.
https://www.prisjakt...t.php?p=2308417
https://www.prisjakt...t.php?p=2308418
Postad 08 January 2016 - 09:08
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Någon som har väggmonterat sin Panasonic Viera TX-P55VT60Y och har tips på ett bra och passande väggfäste? Verkar inte vara så många som klarar den VESA-standard som 55-tummaren kör med.
Jag använde mig av denna när tiden begav sig. Kanske inte det smidigaste, men stabilt och fungerar 
http://www.teknikpro...kaerm-37-60.htm
Postad 08 January 2016 - 10:49
th_om_as
-
th_om_as
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Blir det väldigt utstående från väggen? 76 mm känns på gränsen.
Postad 12 January 2016 - 10:59
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Blir det väldigt utstående från väggen? 76 mm känns på gränsen.
Jag har kört med sådana enkla fästen där man skruvar upp en horisontell skena på väggen och sen fäster två vertikala skenor på teven och sen hänger upp den. De brukar passa till de flesta apparaterna genom att bredden är oviktig och sedan finns det ett antal olika hål i de vertikala skenorna och i värsta fall kan man borra ett hål själv om det mot förmodan skulle behövas.
Nått sånthär tex:
https://www.mediamar...l#specifikation
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|