En fråga till... Hur länge sedan var det som Du registrerade dig?
* Officiell tråd - Playstation 3*
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 02 mars 2007 - 14:56
Postad 02 mars 2007 - 17:03
Hörde att sony väljer att banta ner sin europaversion genom att plocka
ur "emotion engine". Kanske inte spelar så stor roll, då cell-processorn
emulerar ps2-spelen, men ändå.
Känns riktigt sniket, eftersom sony gör detta för att spara pengar på produktionen,
men vi som konsumenter får betala samma höga pris.
Vill inte ha någon "PS3 light"

Hur ligger det till med regionskodning på BD och spel? Vad funkar/funkar inte?
Nån som har bra koll?
Mvh Ante
Postad 02 mars 2007 - 17:08
Hej!
Tänkte beställa en PS3:a imorgon. Ska byta in ett pS2 på Game...och hoppas få en slant emellan.
Har en fråga ang. PS3. Nån som vet ifall den har någon form av skärmsläckare? Jag har en rätt ny plasma-tv...och barnen glömmer/lämnar ofta spelet och tv:n igång när dom spelat. Dom har fått köra sitt gamla PS2 på sina tjock-tv apparater (delvis av den anledningen)...men med PS3:ans upplösning och bluray så är det ju ett MÅSTE att köra på plasma-tvn.
Men som sagt....tv-spel + plasma-tv = risk för inbränningar.
/P
Den har skärmsläckare!
Mvh
Nån som har bra koll?
Filmerna är regionskodade men inte spelen.
Postad 02 mars 2007 - 17:36
Jaha.. Då kanske det är dags att importera sitt exemplar istället.
Hörde att sony väljer att banta ner sin europaversion genom att plocka
ur "emotion engine". Kanske inte spelar så stor roll, då cell-processorn
emulerar ps2-spelen, men ändå.
Känns riktigt sniket, eftersom sony gör detta för att spara pengar på produktionen,
men vi som konsumenter får betala samma höga pris.
Vill inte ha någon "PS3 light"![]()
Nån som har bra koll?
Mvh Ante
Allt utom PS3 spelen är regionsskyddat.
Postad 02 mars 2007 - 19:40
Tack för svaret Anders!
jag bokade den 9:e juli
Postad 03 mars 2007 - 22:32
Postad 04 mars 2007 - 00:59
Det går att handla från Playstation Store men inte spela on-line med en importerad maskin, stämmer det?
Jag kan spela online med min USA maskin iaf. Återstår att se om jag kan spela mot Europeer bara.
Handla från USA shoppen går bra för mig.
Postad 04 mars 2007 - 11:28
Cheers
Postad 04 mars 2007 - 12:16
Jag bokade i Sthlm för ca 4 veckor sedan och jag blev nr 17!
Redigerat av Minglarn, 04 mars 2007 - 12:18.
Postad 04 mars 2007 - 22:05
ps2 och ps1 spel är regionskodade...dina PAL spel från ps2 och ps1 fungerar inte på en japansk ps3.Hej!
Tänkte beställa en PS3:a imorgon. Ska byta in ett pS2 på Game...och hoppas få en slant emellan.
Har en fråga ang. PS3. Nån som vet ifall den har någon form av skärmsläckare? Jag har en rätt ny plasma-tv...och barnen glömmer/lämnar ofta spelet och tv:n igång när dom spelat. Dom har fått köra sitt gamla PS2 på sina tjock-tv apparater (delvis av den anledningen)...men med PS3:ans upplösning och bluray så är det ju ett MÅSTE att köra på plasma-tvn.
Men som sagt....tv-spel + plasma-tv = risk för inbränningar.
/P
Den har skärmsläckare!
MvhHur ligger det till med regionskodning på BD och spel? Vad funkar/funkar inte?
Nån som har bra koll?
Filmerna är regionskodade men inte spelen.
Postad 04 mars 2007 - 22:26
Postad 05 mars 2007 - 09:03
Postad 05 mars 2007 - 10:50
Dom flesta USB-trådlösa funkar nog bra...
Postad 05 mars 2007 - 12:24
Citat från phil harrison:
He also confirmed that the PS3 will at some point receive DVD upscaling.
"There is a cultural thing about our approach in Japan that has to change. Our approach in Japan is, 'Once it's perfect, we'll share it with everybody else.' Whereas I think in order to engender trust in our users, we have to share some things that might be not quite perfect, but are ready to give you an indication of what's coming," Harrison explained. "So we could say, 'You know, we're not sure when it's coming, but we're going to have DVD upscaling on Playstation 3.' There you go. There's a scoop for you. In my view, we should have a slide on a Web site, or a blog. We should have [Playstation head of platform development Izumi] Kawanishi blog his road map for the Xross Media Bar for Playstation 3. I think he would probably have the biggest blog after yours in the world."
He continued, " ...we have to become more comfortable in sharing our road map. We have to get more liberal in the ways we experiment with some things. Because some things that we think are important may not be important to our consumer. Conversely, something which is lower down on our road map may be the most important thing to a consumer, unexpectedly so. And we need to be a little more open in that regard."
Roligt. Men vad som verkligen är intressant är att en attitydförändring är på väg.
Postad 05 mars 2007 - 12:46
En annan smutt grej vore 576i ut via HDMI. Helt sjukt att så få spelare klarar det.
Postad 05 mars 2007 - 13:17
Absolut! Så "rå" signal från skivan ut i sladd som möjligt!En annan smutt grej vore 576i ut via HDMI. Helt sjukt att så få spelare klarar det.

Ja, det är verkligen konstigt att inte fler fixar det.
Håller med dig om att de-ineterlacingen borde ha 5 ggr så hög prio som upscaling. MINST!
Kanske snarare 50...
Postad 05 mars 2007 - 17:57
Börjar oroa mig lite om det. Har ju inte förbokat spel/extra handkontroller etc, och vill kunna köpa det direkt på releasedagen!
Postad 05 mars 2007 - 20:51
Postad 05 mars 2007 - 20:58
vad är det som följer med i ett PS3 paket?? får man med en kompositkabel eller vad?
Stämmer bra.
Postad 05 mars 2007 - 22:26
Från vilken fysisk butik kommer ni att köpa era spel/tillbehör på releasedagen? tror ni att alla fysiska butikskedjor där man kan förboka ps3 kommer ha spel/tillbehör på releasedag?
Börjar oroa mig lite om det. Har ju inte förbokat spel/extra handkontroller etc, och vill kunna köpa det direkt på releasedagen!
Jag kollade igenom lite beställningar på jobbet för någon vecka sedan och snubblade över stora ordrar på spel och tillbehör till PS3. Så jag är ganska säker på att det kommer finnas till releasen. Detta var på siba.
Postad 06 mars 2007 - 00:59
Postad 06 mars 2007 - 07:55
Apropå stora ordrar, så hörde jag igår på Webhallen att de har över 1600 pre-ordrar på PS3:an. Det kommer att bli lite trångt på deras lager om de flesta vill hämta den i butiken, varför man nu skulle vilja göra det när de har fri frakt om jag inte minns fel.Jag kollade igenom lite beställningar på jobbet för någon vecka sedan och snubblade över stora ordrar på spel och tillbehör till PS3. Så jag är ganska säker på att det kommer finnas till releasen. Detta var på siba.

Postad 06 mars 2007 - 11:32
Spel och tillbehör kan ni ju beställa redan nu. Sånt är dessutom billigare att importera.
Har du någon bra sida att importera speciellt spel ifrån?
Om jag förstått det hela rätt så är bara filmer regionskodade, spel funkar från hela världen... korrekt va?
Mvh
Postad 06 mars 2007 - 12:28
Jag beställer alla mina spel från www.videogamesplus.ca
Ett fullprisspel till 360 eller PS3 går på knappt 500 ink frakt vilket är minst 130 spänn billigare än vad jag kan få spel för i Sverige. Finns nämlingen ingen butik som säljer spel där jag bor så om jag ska köpa spel måste jag åka till grannstaden vilket kostar ca 100 spänn fram och tillbaka. Eller så får jag beställa på nätet i Sverige och betala massa dyr frakt.
Postad 06 mars 2007 - 12:41
PS3 spel är regionsfria. Allt annat har regioner.
Ett fullprisspel till 360 eller PS3 går på knappt 500 ink frakt vilket är minst 130 spänn billigare än vad jag kan få spel för i Sverige. Finns nämlingen ingen butik som säljer spel där jag bor så om jag ska köpa spel måste jag åka till grannstaden vilket kostar ca 100 spänn fram och tillbaka. Eller så får jag beställa på nätet i Sverige och betala massa dyr frakt.
Håller helt med! Ska börja lägga in en order på ett par spel och handkontroll snart...
Postad 06 mars 2007 - 12:44
PS3 spel är regionsfria. Allt annat har regioner.
Tackar...

Postad 06 mars 2007 - 13:15
Två frågor:
1. Vilka kablar ingår i PS3, tyvärr inte hittat det trots all info här...
2. Fungerar min komponentkabel från PS2 till PS3?
Postad 06 mars 2007 - 13:18
Kompositkabel får du med och du kommer inte kunna använda dina Ps2 kablar.
Postad 06 mars 2007 - 14:06
Jag har då använt monstercables componentkabel avsedd för ps2.Den fungerade utmärkt.Nu kör jag dock med hdmi. monster ps2Varför beställer ni inte från dvdboxoffice.com? de har fri frakt till hela världen...
Två frågor:
Jag hade denna fast med stereokablar.
Redigerat av Unregistered0e3a6535, 06 mars 2007 - 14:09.
Postad 06 mars 2007 - 14:08

Postad 06 mars 2007 - 14:18
Sedan kan jag väl använda en vanlig optisk toslinkkabel som jag använt till PS2 för ljudet till PS3:an?
Postad 06 mars 2007 - 14:49
Postad 06 mars 2007 - 16:26
Det funkar absolut med HD och så men väldans så suddig bild det är. Den kastar t o m 1mm skuggbild på en 32" Sharp. Måste vara något fel på sladden. HDMI är helt kristallklar såklart.
Redigerat av ColinZeal, 06 mars 2007 - 17:52.
Postad 06 mars 2007 - 17:14
Varför beställer ni inte från dvdboxoffice.com? de har fri frakt till hela världen...
Två frågor:
För att DVDboxoffice är så grymt sega. Brukar ta flera veckor att få grejjer. Som max har det tagit 4 dagar från vg+ när jag beställt. Jag brukade beställa från DBO tidigare men de är för långsamma.
Postad 06 mars 2007 - 17:15
Testa gärna igen, jag skulle vilja veta om jag behöver köpa en ny. För komponentkabeln för PS2 borde då klara av 720p?
Sedan kan jag väl använda en vanlig optisk toslinkkabel som jag använt till PS2 för ljudet till PS3:an?
Ja det går bra med toslink. Du får dock "bara" 5.1 med den utgången.
Postad 06 mars 2007 - 17:59
För att dvdboxoffice inte har nåt på lager längre. Många andra onlinebutiker har också fri frakt.
Kompositkabel får du med och du kommer inte kunna använda dina Ps2 kablar.
Är inte komposit sämsta möjliga kabel?
Hahaha. Vet inte varför, men jag tycker den där replikväxlingen är skitkul! jag menar, hur fan kan man välja att skicka med en kompositkabel?
Postad 06 mars 2007 - 18:02
Helgarderinghur fan kan man välja att skicka med en kompositkabel?
Skickar dom med en billig kompositsladd så får kunden garanterat bild och kan inte höra av sig med "hur f-n kan ni sälja en ps3 men inte informera att man inte får med en bildsladd?"
Finns garanterat dom som gör det också. Finns folk till allt.
HDMI-sladd skulle gjort hela paketet dyrare för Sony.
Postad 06 mars 2007 - 18:12
Men det är galet tycker jag. Kan inte bli många kronors pålägg på en Wii eller Ps3 om dom valde att skicka med en ordentlig kabel.
Postad 06 mars 2007 - 18:16
Postad 06 mars 2007 - 20:48
Om jag har en amerikansk ps3 kan jag alltså även köpa spel här och spela utan problem? Inga problem med PAL-spel på en NTSC-maskin?PS3 spel är regionsfria. ...
Postad 06 mars 2007 - 20:49
Om jag har en amerikansk ps3 kan jag alltså även köpa spel här och spela utan problem? Inga problem med PAL-spel på en NTSC-maskin?PS3 spel är regionsfria. ...
Inga problem.
Postad 06 mars 2007 - 21:13
Varför beställer ni inte från dvdboxoffice.com? de har fri frakt till hela världen...
Två frågor:
För att DVDboxoffice är så grymt sega. Brukar ta flera veckor att få grejjer. Som max har det tagit 4 dagar från vg+ när jag beställt. Jag brukade beställa från DBO tidigare men de är för långsamma.
Håller med dig!
videogamesplus.ca är bäst.
f.ö är Sidney Fiocco nog den bästa support-killen som finns

Postad 06 mars 2007 - 21:48
Finns det någon som har hört någon officiell siffra på hur många konsoler av PS 3 som släpps i Sverige 23/3? Har hört lite olika siffror men de skiljer sig väldigt mycket åt.

Postad 06 mars 2007 - 22:06
Någon annan som går i samma tankar?!
Postad 06 mars 2007 - 22:26
Redigerat av Unregistereddc471864, 06 mars 2007 - 22:35.
Postad 06 mars 2007 - 22:29
jag menar, hur fan kan man välja att skicka med en kompositkabel?
Förutom till min förra Benq-projektor har jag ALDRIG fått med annat än komposit, till vare sig DVD, VHS, spelkonsoll eller ens videokamera, så det är väl inte så ovanligt.
Faktum är att jag hellre sen en några kronor billigare konsol, än en lite dyrare med en medföljande 2 meter kort HDMI-kabel som jag ändå itne har någon användning för.
Fast det här har diskuterats förut...
Postad 06 mars 2007 - 22:29
Någon annan som börjar ångra sin förbokning? 6199:- för PS3 när det inte finns några bra spel som kommit eller kommer ut på närmaste tiden. Efter rescentionerna på motorstorm känns det lite meningslöst att köpa den just nu, funderar på kanske en 360 nu och en PS3 till jul, kanske en prissänkning till dess t.o.m?
Någon annan som går i samma tankar?!
Jag sade upp min förhandsbokning när det ökade priset utannonserades för nån månad sen, men jag köper en i butik eller på nätet när den börjar "samla damm på hyllorna" som det skrikits om i staterna .

Nu när Sony har fått fart på lite japanska fabriker så borde det inte ta så lång tid tills den finns tillgänglig i affär. Det blir knappast en "blocketmarknad" på PS3or ett par veckor efter europarelease.
Sen så blir man ju lite sugen nu när alla sköna bundlar har dykt upp, en månad eller två efter release finns det säkert sköna bundlar med två handkontroller, nått spel och en BDfilm. (kanske Heavenly Sword/motostorm/2 handkontroller och en BDrulle?)

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar