Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17)
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 23 November 2013 - 14:04
Chattar med xbox supporten och ska få en ny power unit
Härligt!!! Hoppas du får den snabbt. Kunde du använda den gamla så länge?
Postad 23 November 2013 - 14:27
USA supporten?Chattar med xbox supporten och ska få en ny power unit
Postad 23 November 2013 - 14:52
Postad 23 November 2013 - 14:59
Kan använda min gamla så länge.
Usa supporten ja!
Postad 23 November 2013 - 15:39
Så fort jag kopplar in strömenheten så varvar fläkten upp men tystnar på ett par sek. Men om jag startar xboxen eller har den i standby så låter den konstant!
Usa supporten ja!
Skönt o veta att dom inte är så kinky när man får problem. Trots att vi importerat och det inte riktigt ligger på deras bord. Tummen upp!!!
Postad 23 November 2013 - 15:52
Det var inga problem alls att komma igång med bf4 online. Ganska stor skillnad i grafiken även på min gamla tv. HD ljud i 7.1 i, najs!
Känns riktigt fint så här långt. Tyvärr har jag lovat bort mig ikväll på annat eftersom jag inte trodde jag skulle få någon konsoll ens i år, så får testa mer imorgon.
Postad 23 November 2013 - 16:22
Ja precis. Mycket bra support.Skönt o veta att dom inte är så kinky när man får problem. Trots att vi importerat och det inte riktigt ligger på deras bord. Tummen upp!!!
Postad 23 November 2013 - 17:10
Så fort jag kopplar in strömenheten så varvar fläkten upp men tystnar på ett par sek. Men om jag startar xboxen eller har den i standby så låter den konstant!
Usa supporten ja!
Det är inte så att den håller på att ladda hem saker i bakgrunden och därmed drar mer ström än om den hade gått ner i 'ordentlig' standby.
Sen när du stänger av den på 'riktigt' så slutar den med bakgrundsnerladdningen?
Har dock hört om folk som fått xbox360-nätaggregat som fört en massa liv också, så du kan ju haft otur.
(Grattis förresten till alla som fick sina exemplar igår även om det var 'omöjligt'.
Edit: Skriver som jag vore full.... :/
Redigerat av Unregistered6810b893, 23 November 2013 - 17:11.
Postad 23 November 2013 - 17:21
Tänk vilket försprång de får i Minhembios achievmentsliga(Grattis förresten till alla som fick sina exemplar igår även om det var 'omöjligt'.
)
Postad 23 November 2013 - 17:45
Tänk vilket försprång de får i Minhembios achievmentsliga
Jo, den listan minns man ju. Hur du låg i toppen utan att synkat dina achievements och sen när du skaffar internet så vips 'resettas' alla dina poäng.
Postad 23 November 2013 - 17:52
Haha, men det är faktiskt helt santJo, den listan minns man ju. Hur du låg i toppen utan att synkat dina achievements och sen när du skaffar internet så vips 'resettas' alla dina poäng.
![]()
Vet inte vad jag har nu, 80-90 000 kanske
Postad 23 November 2013 - 18:08
Men på den tiden var man crazy när man läser nu.
Roade mig faktiskt med att skumma igenom inläggen. Ah, the good times.
Postad 23 November 2013 - 21:18
kolla med media markt för att de hade et par st xbox one här i Norrköping så de borde ha det i Stockholm medHar beställt forza o bf4 från Amazon uk men kommer ej förrän 2/12. Något som sett nån affär i Stockholm som säljer nån av dem?
Postad 23 November 2013 - 21:43
Postad 23 November 2013 - 21:48
Lirat Ghost ngt? Eller du kanske inte har det?Battlefield 4 buggar som fasiken i online, man blir utslängd till dashborden stup i kvarten, tydligen många som har problem med detta. Hoppas de patchar detta snart...
Kan väl vara lite stökigt så här i början innan allt funkar som det ska. men Bf4 har väl varit buggigt hela tiden?
Postad 23 November 2013 - 22:46
Därför den lär väl funka på vissa kanaler som tyska och engelska knanler. Typ.Rtl och BBC
Postad 24 November 2013 - 03:25
Gamestop Norrköping ska ha stor cred.
//Lorryquai
Postad 24 November 2013 - 03:46
Battlefield 4 buggar som fasiken i online, man blir utslängd till dashborden stup i kvarten, tydligen många som har problem med detta. Hoppas de patchar detta snart...
Bf4 valde att köra sina egna servar och inte ms gratisservrar. Bli förbannad på ea för det och inte ms. Hur funkar ghost online?
Postad 24 November 2013 - 07:10
Smått otroligt att man lyckades få tag i ett day one ed. utan att ens bokat.
//Lorryquai
Grattis, ja det verkade lite smått otroligt. Hade dom tagit in många enheter?
Postad 24 November 2013 - 08:02
Smått otroligt att man lyckades få tag i ett day one ed. utan att ens bokat.
//Lorryquai
Jag ska till maxi idag. Hade de flera?
Postad 24 November 2013 - 12:24
kolla med media markt för att de hade et par st xbox one här i Norrköping så de borde ha det i Stockholm med
Har kollat Media Markt och Gamestop i Göteborg (+ Kungsbacka och Borås) utan framgång. Får hoppas Webhallen är snabba.
Postad 24 November 2013 - 17:07
Hur tänkte dom där? Antagligen inte alls...
Jag pratade med supporten idag och dom sa att det kommer en uppdatering där det kommer att komma men dom kunde så klart inte säga när.
Postad 24 November 2013 - 21:33
Sett lite klipp på twitter, o det verkar smidigt som tusan
Postad 24 November 2013 - 21:43
Hoppas och tror att MS kommer med en uppdatering som fixar bättre kvalité och snabbar upp apparna.
För övrigt tycker jag boxen är lite för seg för att vara en ny produkt men som sagt så hoppas jag på en uppdatering som fixar till det.
Det är inte så att den är skitseg men den är inte alls så rapp som jag hade förväntat mig.
Ska bli intressant att se hur PS4an är på fredag. Hoppas den är rappare från start.
Postad 24 November 2013 - 21:52
Japp, spelat in ett par klipp. Kvalitén är rätt kass och apparna lite sega att jobba med men visst är det smidigt att det finns i boxen.
Hoppas och tror att MS kommer med en uppdatering som fixar bättre kvalité och snabbar upp apparna.
För övrigt tycker jag boxen är lite för seg för att vara en ny produkt men som sagt så hoppas jag på en uppdatering som fixar till det.
Det är inte så att den är skitseg men den är inte alls så rapp som jag hade förväntat mig.
Ska bli intressant att se hur PS4an är på fredag. Hoppas den är rappare från start.
Tycker att dom klippen som jag sett som är uppladdade på SkyDrive ser inte alls dåliga ut.
Ok, vad är det som är segt? Växling mellan appar, spel, snapmode, Skype?
Har du testat tv-funktionen? Tänkte om kanaler som BBC, RTL fungerar att styra med voice commands?
Postad 24 November 2013 - 22:08
Jag har kollat rätt mycket klipp där folk spelat in med Elgato och liknande och det går inte att jämföra.
Ang. segheten så är det generellt i hela menysystememt. Ska man tex. Redigera ett klipp bestämmer man start och slutpunkt med vänster respektive höger analoga spaken och om man spolar en bit så orkar inte boxen visa bilden i klippet utan man ser en laddsnurra istället. Då måste man stanna upp och vänta in så boxen hinner ladda bilden.
Inte jättejobbigt men jag hade trott att next-gen skulle fixa sånt. Tror som sagt att dt kommer bli bättre med tiden och vi får lite uppdateringar.
Postad 24 November 2013 - 22:57
http://youtu.be/PB5G8dAStS8
Se till att öppna klipper i YouTube så det går att maximera, dra på 720P och titta på en stor skärm eller Tv.
Med tanke på hur jäkla snyggt FIFA är på Xbox One så är det man spelar in rätt dåligt.
Visst är det 720P men det är väldigt komprimerat.
Postad 24 November 2013 - 23:54
Drog upp ett klipp från FIFA.
http://youtu.be/PB5G8dAStS8
Se till att öppna klipper i YouTube så det går att maximera, dra på 720P och titta på en stor skärm eller Tv.
Med tanke på hur jäkla snyggt FIFA är på Xbox One så är det man spelar in rätt dåligt.
Yep, vill nog påstå att jag får bättre kvalité med Elgato.
Postad 25 November 2013 - 08:19
Postad 25 November 2013 - 08:28
Postad 25 November 2013 - 08:41
The Logitech Harmony series of universal remotes just became a little more universal, thanks to the added ability to control the freshly-launched Xbox One. A post on the Logitech blog reveals that the company has been working with Microsoft to ensure Harmony remote compatibility, and that all users should be able to control their system with the universal remotes from day one.
Previous-gen consoles (are they officially previous-gen now?) like the Xbox 360, PS3 and Wii could be controlled by certain Harmony models in the past. The Xbox 360 was controlled via an IR sensor, while the PS3 and Wii were controlled via Bluetooth. The Logitech website doesn't specify how the Xbox One and Harmony remotes communicate, but each new Microsoft console does come with a big rectangle that blasts IR signals. We'll let you do the math and speculation from there.
The Xbox One currently lacks a first-party remote such as the Xbox 360 Media Remote, but in the meantime, the Harmony remotes will get you around your dashboard if, say, you don't want to talk to your console, wave your hands or use the controller.
Postad 25 November 2013 - 08:55
TV via One är såklart problematiskt. One jobbar i 60 Hz men här i Europa kör vi ju tv i 50 Hz =>judder says hi:
http://www.hdtvtest....01311233468.htm
(säkert inga problem för youtube generationen där framerate problem är vardagsmat men för den med lite krav på tv-bilden gör nog bäst att tillsvidare inte köra tv via One)
Redigerat av pacman, 25 November 2013 - 08:56.
Postad 25 November 2013 - 09:19
Hmm, såklart, att man inte insåg det tidigare...
TV via One är såklart problematiskt. One jobbar i 60 Hz men här i Europa kör vi ju tv i 50 Hz =>judder says hi:
http://www.hdtvtest....01311233468.htm
(säkert inga problem för youtube generationen där framerate problem är vardagsmat men för den med lite krav på tv-bilden gör nog bäst att tillsvidare inte köra tv via One)
Lite slarvigt och nonchalant gjort kan man tycka. Men det bör väl inte vara några problem att lösa med en patch ?!?
Postad 25 November 2013 - 09:26
Postad 25 November 2013 - 09:26
Fortfarande ett problem i övriga fall då den mixar tv-bilden med annan signal från One (i "snapped" tex) men det kanske går att leva med. Det är ju bara det att det blir en liten nagel i ögat för de finesser One kan erbjuda tack vare hdmi in (även om overlays odyl ändå aldrig kommer implementeras lika bra här som i USA)
Ones display planes tycks, naturligt nog, jobba för 60 Hz output och allt som inte är 60 Hz kommer framerate konverteras mer eller mindre vackert.
Redigerat av pacman, 25 November 2013 - 09:36.
Postad 25 November 2013 - 09:49
Ja, att den switchar över till 50Hz i full screen mode borde de ju kunna fixa ja.
Fortfarande ett problem i övriga fall då den mixar tv-bilden med annan signal från One (i "snapped" tex) men det kanske går att leva med.
Ja, det är nog en annan nöt att knäcka. Men helt ärligt så tror jag att tv-funktionen inte kommer slå speciellt stort här i Europa, speciellt inte i Sverige.
Tv-funktionen är ju lika anpassad som låt säga Siri i Ios i USA.
Tv är ju smidigast och enklast att se via det som finns redan i dag, genom tvn eller digitalbox. Ska man blanda in det i yttligare en maskin, ja då måste man verkligen se till att alla maskiner lirar med varandra.
Som jag fattat det så är det bara att man byta kanaler fram o tillbaka genom One i dagsläget och pausa sändningen OM man har en digitalbox som klarar av timeshift. Eller kan man även schemalägga inspelningar via voice commands?
Eller sköter One hand om timeshiften på sin egna hårddisk?
Jag har en vision av att man ska kunna planera sitt tv-tittande både genom kinect delen men även från en extern enhet med Smartglas.
" Jag sitter i bilen på väg hem från jobbet, det är kö. Lång kö. Jag har lovat frugan att spela in ett viktigt program på tv, som börjar om tio minuter. Loggar in via Smartglas, får upp en tablå med mina kanaler som är i digitalboxen, väljer programmet som jag vill spela in. Väl hemma har Xboxen tagit hand om inspelning som börjat för femton minuter sen. Frugan är glad, något som hon inte skulle varit om jag missat spela in."
Detta ser jag inte som en omöjlighet inom den närmsta framtiden. Visst har man en Dreambox el liknande, kan man ju med lite pill kunna spela in via en Smartphone redan. Men inte för vanliga Svensson.
Redigerat av Unregistered9a1f280a, 25 November 2013 - 09:50.
Postad 25 November 2013 - 09:55
Drog upp ett klipp från FIFA.
[video]
Sparar du ner lokalt, och lägger upp till skydrive först? Tror skydrive automatiskt drar ner på kvaliten lite själv för videosnuttar som läggs upp (iallafall från WP8). Kanske samma här?
Postad 25 November 2013 - 10:28
Ja, det är enda sättet att få ut det men det ser lika "dåligt" ut när jag tittar på Xboxen så jag tror inte kvalitén tas ner vid upload.Sparar du ner lokalt, och lägger upp till skydrive först? Tror skydrive automatiskt drar ner på kvaliten lite själv för videosnuttar som läggs upp (iallafall från WP8). Kanske samma här?
Postad 25 November 2013 - 10:30
Kolla här, tycker det ser helt ok ut.
http://www.neogaf.co...ad.php?t=721322
Japp såg bra ut. Men Fifa 14 ser ej så bra ut men kan ha med Fifa att göra?
Kollade bara på klippen jag sparade i xbonen....
Postad 25 November 2013 - 10:30
Ja, där ser man hur olika vi tycker.Kolla här, tycker det ser helt ok ut.
http://www.neogaf.co...ad.php?t=721322
Det där tycker inte jag duger för dagens generation. Hade det varit på 360/PS3 så visst.
Postad 25 November 2013 - 10:41
Ja, där ser man hur olika vi tycker.
Det där tycker inte jag duger för dagens generation. Hade det varit på 360/PS3 så visst.
Grejen är väl att Ms är väl i stort sett tvungna till att sätta begränsningar på kvalitén. Annars tar det upp för mkt lagringsutrymme. Det handlar nog inte om vad som duger eller inte. Det kommer garanterat vara likadant på Ps4ans "share-funktion", därför jag ser det som en omöjlighet att att det ska gå och kunna iallafall i deras fall, streama/dela 1080p samtidigt som man spelar, speciellt om det är online.
Det är vad jag tror. Man kan nog inte begära att det ska vara top notch på in-game videos inspelat via konsolen. isf får man gå via tredjepart.
Tillägg: Bara för att det kommit en ny generation konsoler, behöver det inte betyda att det blir bättre. Det finns ju en flaskhals kvar, och det är Internet. Alla sitter inte 100/100Mbit eller 1Gbit fiber. Och jag förstår att dom måste dra ner på kvalitet på vissa såna här online tjänster, annars skulle bandbredden ätas upp för snabbt.
Redigerat av Unregistered9a1f280a, 25 November 2013 - 10:44.
Postad 25 November 2013 - 10:46
På fredag kan jag jämföra skillnaden mellan X1 och PS4. Vore bra för oss konsumenter om PS4 har bättre kvalité för då kanske MS känner sig "tvingade" att bättra på kvalitén lite.
Annars måste jag säga att det Game DVR är riktigt häftigt och enkelt med rösten. Körde massa FIFA igår och så fort man gjort något man vill spara så säger man ju bara "xbox record that" och så har man sparat ett klipp utan att ens behöva pausa matchen. Sen när matchen är klar går man till klippet, redigerar det och laddar upp.
Kinect funkar så jäkla bra tycker jag. Långt över min, iof låga, förväntan.
Postad 25 November 2013 - 10:53
Det behöver inte vara 1080P men 720P som inte är sönderkomprimerat som idag kan man alltid hoppas på.
På fredag kan jag jämföra skillnaden mellan X1 och PS4. Vore bra för oss konsumenter om PS4 har bättre kvalité för då kanske MS känner sig "tvingade" att bättra på kvalitén lite.
Annars måste jag säga att det Game DVR är riktigt häftigt och enkelt med rösten. Körde massa FIFA igår och så fort man gjort något man vill spara så säger man ju bara "xbox record that" och så har man sparat ett klipp utan att ens behöva pausa matchen. Sen när matchen är klar går man till klippet, redigerar det och laddar upp.
Kinect funkar så jäkla bra tycker jag. Långt över min, iof låga, förväntan.
King det!
Sitter o väntar på att UPS ska komma min låda, så jag får hooka upp det. Vad har du för gamertag? kanske kan lira några matcher sen mot varandra?
har även ghosts som ligger o väntar
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S
1 bild
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?