Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd om CD-WOW / cdwow.se / wowhd.se

313 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 17 april 2009 - 17:32

ds_punkt
  • ds_punkt
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
ytterliggare 11 skickades idag :)

#152

Postad 17 april 2009 - 17:57

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0

Nu har min pirates of the caribbean box skickats. Verkar ju dock som det är australiensiska utgåvor? Så då man man väl glömma svensk text. Bra att dom informerar om det efteråt..


När det gäller cd-wow är det lika bra att utgå ifrån att det inte är Svensk text om det inte utryckligen står det i infon.

#153

Postad 18 april 2009 - 00:37

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0

När det gäller cd-wow är det lika bra att utgå ifrån att det inte är Svensk text om det inte utryckligen står det i infon.


Trodde ju att det var UK-utgåvor som dom sålde. Och UK-utgåvan har svensk text.

#154

Postad 18 april 2009 - 01:04

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Ja men eftersom att det inte handlar om svenska utgåvor så är det väll smartast att utgå från att den INTE har svensk text?

#155

Postad 18 april 2009 - 09:28

Mr. Smith
  • Mr. Smith
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

Vafan skickar dem era varor för och inte mina :)


Ingen av mina har heller skickats ... men jag har ingen jättepanik.

Fy fan vilka klipp man gjorde:

BOURNE ULTIMATUM : 79 kr
BOURNE SUPREMACY : 79 kr
BOURNE IDENTITY : 79 kr
Heroes - Series 1-2 - Complete : 343 kr
No Country For Old Men : 87 kr
There Will Be Blood : 87 kr
Spider-Man Trilogy : 199 kr
STAR TREK - SERIES 1-6 : 499 kr
Nine Inch Nails - Live Beside You In Time 109 kr

#156

Postad 18 april 2009 - 17:15

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
De har skickat 6 av de 45 jag beställde i alla fall. En hel del av de jag beställde var preorders dessutom.

#157

Postad 18 april 2009 - 22:49

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Gnid in det bara!!! :)

#158

Postad 20 april 2009 - 10:40

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Mina 2 filmer ramlade just ner i brevlådan, svensk text och läser man fodralen stämmer allt med infon på prisjakt.
Skall äta lite frukost och dra på dem och titta så allt stämmer bara. Fan man skulle beställt mer! Är det någon som fått nåt mail om "rean", att det var fel pris eller så, har de skrivit det någonstans, eller var allt som det skulle? Väldigt mystiskt alltihop.....

Jag får tacka Ekon för tipset i alla fall!


/Gen

Redigerat av genstruktur, 20 april 2009 - 10:43.


#159

Postad 20 april 2009 - 10:44

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Fan vilket lyx, de har redan kommit alltså? CD-WOW brukar ju ta sjukt mycket längre tid! Det är bara att gratulera.

Varsågod :)

#160

Postad 20 april 2009 - 10:45

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Jupp, gått segt andra gånger jag beställt där så detta var skönt!

Kan bekräfta att allt är i sin ordning och det är svensk texta ¨på mina 2 filmer, Transformers och The Thing. Tror ni alla kan andas ut!

Redigerat av genstruktur, 20 april 2009 - 11:46.


#161

Postad 20 april 2009 - 11:52

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

  • 673 inlägg
  • 0
Ibland måste man våga :)

#162

Postad 20 april 2009 - 12:12

hankmander
  • hankmander
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
I, Robot trillade precis ner i min låda och den verkar vara som den ska. Tack till den som tipsade om rean/buggen/vaddetnuvar!

#163

Postad 20 april 2009 - 12:55

Prauter
  • Prauter
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Två av mina filmer kom också idag...boxarna är tyvärr på backorder. När man läser ovan om svensk text så önskar jag att jag beställde mer, även om jag inte äger någon spelare än :)

#164

Postad 20 april 2009 - 14:13

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Jo jag grämer mig också men jag kommer bli arb. lös snart och vågade inte chansa med för mycket stålar tyvärr.
Finns några som gjort riktigt bra dealer, grattis Hassesolo te.x!

#165

Postad 20 april 2009 - 15:24

ds_punkt
  • ds_punkt
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
FIck en av mina filmer idag :) , brittisk utgåva utan svensk text.

#166

Postad 20 april 2009 - 16:04

lillprinsen
  • lillprinsen
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Fick också några av mina idag, brittiska med svenks text här också. :)

#167

Postad 20 april 2009 - 16:15

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag fick Rock´n Rolla idag. Brittisk utgåva med Dolby TrueHD och utan svensk text.

#168

Postad 20 april 2009 - 17:15

Kocho
  • Kocho
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0
Jag beställde Gomorrah, JCVD, bourne ultimatum men dessa har blivit försenade. Synd att man inte hade mer pengar att lägga

#169

Postad 21 april 2009 - 10:32

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Nu har jag fått cancellation på tre av beställningarna trots att två av dem ligger kvar på sidan för beställning. Ingen big deal eftersom jag får tillbaka pengarna men jg har klagat.

#170

Postad 21 april 2009 - 10:34

Silverman
  • Silverman
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Fick alla min ordrar cancelled för en stund sedan.

"Unfortunately despite our very best efforts we are unable to get further stock of this item from our supplier."

- vilket ju förstås är trams, men jag förstår ju att de har svårt att leverera till de priserna. Hade känts bätttre om de hade varit ärliga med det dock.

#171

Postad 21 april 2009 - 10:50

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Har oxå fått ALLA mina filmer avbeställda :)

Har mailat o sagt att jag vill ha min order kvar ifall filmerna kommer in igen, får se vad dom svarar. Men konstigt att de ligger kvar på sidan.

Är det någon som fått boxar levererade? Har nämligen Rambo, Spiderman & Pirates-boxen beställd.

#172

Postad 21 april 2009 - 11:14

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Dom har väl troligtvis gjort en Discshop/Cdon och märkt att folk köpt mer än dom räknat med.
Om man googlar en sväng så går det att se att det är inte bara här i Sverige detta händer.
http://www.empireonl...p;NID=0#2325921

Jag har också varit med om samma sak förut, gjorde ett fynd och fick mail om att ordern va avbokad för att dom inte kunde få tag på den kollade sidan och där fanns exakt samma film men priset hade höjts med 110kr.
finns andra forum jag läst där många har råkat ut för detta fenomen också.

Så undersök saken ni som fått avbokade ordrar, kolla om samma utgåva finns på sidan fortfarande, då kan det vara värt att kasta iväg ett mail och höra vad dom har för förklaring på hur detta kan vara möjligt.

#173

Postad 21 april 2009 - 11:25

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Nu har jag 7 skickade (en av dessa har kommit), 5 backorders, en väntar leverans, 30 avbeställda.
Det ser ut som om jag kommer att få minst 7 och högst 13 st. Bättre än inget, men jag har skrivit och skällt lite för sakens skull (inte för att jag tror att de bryr sig...).

#174

Postad 21 april 2009 - 11:25

frass3
  • frass3
  • Veteran

  • 1 521 inlägg
  • 0
Jag skickade också å sa att jag ville ha min order kvar... Har svårt att tro att de inte kommer att få in bourne serien igen.

#175

Postad 21 april 2009 - 11:29

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Så undersök saken ni som fått avbokade ordrar, kolla om samma utgåva finns på sidan fortfarande, då kan det vara värt att kasta iväg ett mail och höra vad dom har för förklaring på hur detta kan vara möjligt.


Det hände mig tidigare hos CD-WOW att dom avbokade en order pga att "produkten inte länge fanns i lager", förbannad som man var skickade jag iväg ett mail där jag länkade till deras hemsida där produkten fanns i lager fast till ett högre pris och frågade varför inte min order skickades när dom uppenbarligen hade den i lager.

Svaret jag fick var att dom hade ett högre inköpspris på den jag länkade till så den kunde dom inte sälja för det priset, trots att det var samma utgåva... :)

Snacka om dålig bortförklaring...

#176

Postad 21 april 2009 - 11:32

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
De kör på det här viset och det visste vi ju när vi beställde. Skriv och skäll på dem för sakens skull men räkna inte med något. Man får vara glad för de få filmerna man fick till kanonpris.

Redigerat av hassesolo, 21 april 2009 - 11:32.


#177

Postad 21 april 2009 - 12:01

ds_punkt
  • ds_punkt
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
De av mina som inte skickades, har avbeställts :) .

#178

Postad 21 april 2009 - 12:12

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Ja allt är avbeställt nu. Fick inte ett SKIT. Gnällde lite på dem men det skiter dem nog i. Kul för er som fick några filmer!

#179

Postad 21 april 2009 - 12:25

rikardh
  • rikardh
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
3 av 4 filmer avbeställda av cdwow.
Trots att filmerna finns till nyförsäljning.

Jag ger butiken cd-wow lägsta betyg :)

Nu skall jag bara se till att få tillbaka pengarna också!
Har ni andra som drabbats fått tillbaka pengarna automatiskt, eller måste man kontakta dem?

#180

Postad 21 april 2009 - 12:32

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Inte fått ett öre än men de sa att det var på väg, troligtvis måste man inte kontakta dem men det kan säkert ta några dagar.

#181

Postad 21 april 2009 - 12:58

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Ställer frågan igen då jag är lite nyfiken på min avbokning, är det någon som fått Rambo-, Spiderman- eller Pirates-boxen levererad?

#182

Postad 21 april 2009 - 13:05

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Pirates tyckte jag läste om att någon hade fått iaf.

Fick en förklaring nu, enligt följande:

"Hello,

Thank you for your e-mail.

I appreciate the disappointment caused by the cancellation of this order.
This was a great bargain which led to an extraordinary demand. Regrettably,
this demand exhausted all stock very quickly and has resulted in us being
unable to fulfil you order.

These sales and promotions are launched with a significant stock holding at
the discounted price and are offered on a strictly first come, first served
basis. However, once all discounted stock has been allocated to customer
orders, normal pricing resumes and excess orders are cancelled.

Once again our sincere apologies for all the inconvenience caused to you by
this as it certainly wasn’t our intention.
"

Inget man kan göra....

#183

Postad 21 april 2009 - 13:25

Ghorun
  • Ghorun
  • Forumräv

  • 686 inlägg
  • 0
Fick de jag beställde avbokade också, beställde bara de tre Bourne-filmerna, men synd iaf.
Man skulle väl ha satsat på något i lager som ingen vill ha. :)

#184

Postad 21 april 2009 - 15:07

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0

Ställer frågan igen då jag är lite nyfiken på min avbokning, är det någon som fått Rambo-, Spiderman- eller Pirates-boxen levererad?


Jag har beställt piratesboxen och det står att den är skickad. Dock inte fått den i brevlådan än.

#185

Postad 21 april 2009 - 15:07

diddi_e
  • diddi_e
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
det finns väl visst nått man kan göra? Ingenstans på sidan stod det att det bara gällde ett visst antal eller ett strikt limiterat lager, iaf inte när jag beställde. Då är de väl skyldiga att skicka de filmerna som de har i lager men som nu har ett högre pris? alltså sälja det till det låga priset man beställde de för från början.

Eller är jag helt ute o cyklar?

#186

Postad 21 april 2009 - 15:13

rikardh
  • rikardh
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
OM det hade varit en svensk butik så kunde man väl vända sin till ARN.

#187

Postad 21 april 2009 - 15:43

Prauter
  • Prauter
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Jag beställde rambo och spiderman men dessa blev avbeställda båda två. Han dock få Phantom of the Opera och Tiesto - Element of Life.

Hade det varit en svensk butik hade de varit skyldiga att leverera varorna. Om det inte skulle kunna göra detta inom skälig tid så blir de skyldiga att betala merkostnader för ersättningsköp från konsumentens sida. Men nu är ju detta inte en svensk butik.

#188

Postad 21 april 2009 - 17:13

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Jag beställde rambo och spiderman men dessa blev avbeställda båda två. Han dock få Phantom of the Opera och Tiesto - Element of Life.

Hade det varit en svensk butik hade de varit skyldiga att leverera varorna. Om det inte skulle kunna göra detta inom skälig tid så blir de skyldiga att betala merkostnader för ersättningsköp från konsumentens sida. Men nu är ju detta inte en svensk butik.


Discshop gjorde ju precis likadant.
https://www.minhembi...howtopic=223205

Alla kommer väl ihåg den historian, livat va det så det räckte och blev över. Men det rann ut i sanden och sen hände inget mer. Det är inte så mycket man kan göra, vi små grisar mot stora starka vargen. Det är lönlöst.
Beställer man från cdwow och priset ser ut att vara för bra för att vara sant så är det troligtvis det.

Det är ändå lite lustigt att dom ljuger folk rakt i ansiktet och säger att just den utgåvan går inte att få tag på och så har dom ändå exakt samma i lager enligt hemsidan, det kan man tycka är en aning fult gjort.

#189

Postad 21 april 2009 - 17:42

Goyt
  • Goyt
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0
Är så ###### less på CD-WOW nu..fick allt mitt avbeställt med. Ger mig fan på att dom gjorde allt detta med vilja så dom får in hur mycket pengar som helst på alla ordrar. Dom sitter med pengarna och drar in ränta på pengarna som vi har betalat filmerna med, sen efter ett tag så avbokar dom alla ordrar och betalar tillbaka våra belopp. Men ger mig fan på att dom drar in summor på att vi "lånar" pengar till dom. Så dom går garanterat med plus på detta. Skitföretag.

#190

Postad 21 april 2009 - 17:46

diddi_e
  • diddi_e
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
men eftersom de har en .se sida och säljer till sverige så borde de väl behöva följa svensk lag?

#191

Postad 21 april 2009 - 17:56

ds_punkt
  • ds_punkt
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
går det att göra något för att få filmerna eller är de helt kört?

#192

Postad 21 april 2009 - 17:57

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

  • 673 inlägg
  • 0

Jag har beställt piratesboxen och det står att den är skickad. Dock inte fått den i brevlådan än.


Du vet att det inte är svensk text på den?

Du hinner avbeställa den om du skyndar dig :)

#193

Postad 21 april 2009 - 18:11

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Lider med er som inte verkr få era filmer! :) Riktigt tråkigt!


Tycker också att det borde framgå av sidan/kampanjen eller nåt om det var slut på de filmer med lågt pris, om inte annat borde det väl gå fortare att få redan på än ja vad är det? 4-5dagar?

Tycker att de borde vara skyldiga att leverera, annars borde det väl stå slut på de filmerna när man beställde? Iofs. har de säkert reserverat sig för fel lagerstatus och dyl.

Men skriv och klaga och säg att ordern skall stå kvar, kanske leder till nåt i alla fall? En värdecheck, rabbattkod, vem vet?

Redigerat av genstruktur, 21 april 2009 - 18:12.


#194

Postad 21 april 2009 - 18:50

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Lider också med Er :) :D :)

Bättre att handla från Amazon och mer seriösa sidor.

#195

Postad 21 april 2009 - 18:53

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0

Jag har beställt piratesboxen och det står att den är skickad. Dock inte fått den i brevlådan än.


Får man fråga vad ditt ordernr var? Undrar nämligen om de tog dom i ordning eller inte.
(Pma om du inte vill lägga ut det)

#196

Postad 21 april 2009 - 19:10

Goyt
  • Goyt
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0

Får man fråga vad ditt ordernr var? Undrar nämligen om de tog dom i ordning eller inte.
(Pma om du inte vill lägga ut det)

Sitter i samma sits här..dom har inte skickat den boxen i ordning. Min box blev avbeställd men folk som har senare ordernr har fått sin skickad. Satt förrut och skickade ett mail till CD-WOW support angående detta om dom inte skickar i den ordning som folk beställer!? Skrev mitt ordernr och ett senare ordernr som har fått sin skickad.
Kolla svaret jag fick 30 min senare:

" I appreciate the disappointment caused by the cancellation of this order. This was a great bargain which led to an extraordinary demand. Regrettably, this demand exhausted all stock very quickly and has resulted in us being unable to fulfill your order.

These sales and promotions are launched with a significant stock holding at the discounted price and are offered on a strictly first come, first served basis. However, once all discounted stock has been allocated to customer orders, normal pricing resumes and excess orders are cancelled."


Haha...vilket Kalle Anka företag...snacka om att skjuta sig själva i foten.

Har mailat tillbaka igen angående detta...återkommer.

Redigerat av Goyt, 21 april 2009 - 19:20.


#197

Postad 21 april 2009 - 19:36

jefvul
  • jefvul
  • Användare

  • 235 inlägg
  • 0
Varken Bourne-filmer eller X-Menbox för min del :) Märkligt att X-Men kan vara slut redan innan den ens har kommit in i lager.

#198

Postad 21 april 2009 - 19:51

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
De skickade en till film idag i alla fall. Allt som allt en bra affär.

#199

Postad 21 april 2009 - 21:10

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Haha...vilket Kalle Anka företag...snacka om att skjuta sig själva i foten.

Har mailat tillbaka igen angående detta...återkommer.


Seriöst svar du fick, det är ju exakt samma standard svar som alla andra fått. Verkar inte ens som dom läser mailen, bara kopierar in skiten och skickar tillbaka.

#200

Postad 21 april 2009 - 21:24

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0

Sitter i samma sits här..dom har inte skickat den boxen i ordning. Min box blev avbeställd men folk som har senare ordernr har fått sin skickad. Satt förrut och skickade ett mail till CD-WOW support angående detta om dom inte skickar i den ordning som folk beställer!? Skrev mitt ordernr och ett senare ordernr som har fått sin skickad.
Kolla svaret jag fick 30 min senare:

" I appreciate the disappointment caused by the cancellation of this order. This was a great bargain which led to an extraordinary demand. Regrettably, this demand exhausted all stock very quickly and has resulted in us being unable to fulfill your order.

These sales and promotions are launched with a significant stock holding at the discounted price and are offered on a strictly first come, first served basis. However, once all discounted stock has been allocated to customer orders, normal pricing resumes and excess orders are cancelled."


Haha...vilket Kalle Anka företag...snacka om att skjuta sig själva i foten.

Har mailat tillbaka igen angående detta...återkommer.


Har du något ordernr som har fått sin box levererad?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.