Hävda din rätt mot Discshop!
164 svar till detta ämne
Postad 15 January 2009 - 13:40
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Alla ni, varav jag själv en, som glatt beställt MGS4 av discshop, under deras rea på spelet.. och som nu fått ett mail med en relativt dålig "bortförklaring" om att ett systemfel dessvärre påverkade det faktum att det fortf. gick att beställa spelet trots att de inte hade några i lager... STÅ PÅ ER!
Många kan göra skillnad, hävda din rätt, du har ju kvitto på beställningen, att få spelet för 99kr.
De kan inte i lagens rätt köra över sina kunder såhär, det är banne mig maffiafasoner!
Så maila dem, ring, kontakta konsumensombudsmannen.. jag gör själv alla tre just nu!
//najkks
Postad 15 January 2009 - 13:42
davidrone
-
davidrone
-
Lärjunge
-
-
265 inlägg
MGS4 för 99:- ? Då borde man kanske ana ugglor i mossen och inte bli helt förvånad när det visar sig vara ett "fel".
Postad 15 January 2009 - 13:45
Unregistered59e1f178
-
Unregistered59e1f178
-
Lärjunge
-
-
375 inlägg
MGS4 för 99:- ? Då borde man kanske ana ugglor i mossen och inte bli helt förvånad när det visar sig vara ett "fel".
Grejen var väl att dom hade nåt parti som dom sålde för 99kr/st. Köpte själv 2 ex, som jag fick idag.
Postad 15 January 2009 - 13:46
Jfm010
-
Jfm010
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Inte alls. Vissa har fått sin leverans. Men Discshop väljer att inte stå för det de lovar. Överväger också att gå vidare med detta.
Postad 15 January 2009 - 13:55
Unregistered59e1f178
-
Unregistered59e1f178
-
Lärjunge
-
-
375 inlägg
Vill påpeka att det var cirka 100 ex i lager när jag och många andra gjorde våra beställningar i tisdags.
Sen när det lagret var slut, kunde man ju räkna ut ganska lätt, att dom inte skulle sälja dom för 99kr igen.
Så det var väl först till kvarn.
Redigerat av Unregistered59e1f178, 15 January 2009 - 13:59.
Postad 15 January 2009 - 13:57
w0mbat84
-
w0mbat84
-
Användare
-
-
172 inlägg
Skulle nog tro att det tekniska felet han pratar om är det som du själv skrev i din första post. DVS: att ett systemfel dessvärre påverkade det faktum att det fortf. gick att beställa spelet trots att de inte hade några i lager.
Alla företag brukar ha klausuler som skyddar dem mot saker som slutförsäljning, felaktiga lagersaldon osv.
Redigerat av Zoiler, 15 January 2009 - 14:43.
Postad 15 January 2009 - 13:59
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
När jag beställde mitt ex av MGS4 för 99kr i förrgår så fanns det INTE i lager hos Discshop,
dock skickades spelet till mig igår enl. deras sida.
Postad 15 January 2009 - 14:03
Unregistered59e1f178
-
Unregistered59e1f178
-
Lärjunge
-
-
375 inlägg
När jag beställde mitt ex av MGS4 för 99kr i förrgår så fanns det INTE i lager hos Discshop, dock skickades spelet till mig igår enl. deras sida.
Det var jäkligt intressant! Undrar varför denna särbehandling, att vissa får och andra inte? Iofs kanke lagersaldot på internet, inte stämmer till 100%. Så de hade några ex över.
Postad 15 January 2009 - 14:08
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Vad jag nog borde tillägga är följande:...
Som nog alla som beställt läst, i deras mail så gjorde "ett server-fel att det dessvärre gick att lägga beställningar på MGS4 trots att det ej skulle gå, dock gäller detta den 14e" Right?
Min beställning la jag redan den 13e, så varför innefattas jag av detta systemfel?
Enligt dem själva, enligt deras mail, så fanns ju inte systemfelet den 13e när jag la min beställning!
//najkks
Postad 15 January 2009 - 14:11
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Vet en som var o handlade en tv i en butik, han hävdade sin rätt att få produkten enligt annonsen, en skylt allstå som stod inne i butiken -dom hade glömt att plocka bort den, så han fick tv'n ganska billligt medan dom snabbt plockade bort skylten.
Kanske inte helt relevant men ändå...
Postad 15 January 2009 - 14:23
geirydp
-
geirydp
-
Användare
-
-
168 inlägg
Vad jag nog borde tillägga är följande:...
Som nog alla som beställt läst, i deras mail så gjorde "ett server-fel att det dessvärre gick att lägga beställningar på MGS4 trots att det ej skulle gå, dock gäller detta den 14e" Right?
Min beställning la jag redan den 13e, så varför innefattas jag av detta systemfel?
Enligt dem själva, enligt deras mail, så fanns ju inte systemfelet den 13e när jag la min beställning!
//najkks
Samma här, la också min beställning den 13:e och fick bekräftelsen den 13:e.
Postad 15 January 2009 - 14:38
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Samma här, la också min beställning den 13:e och fick bekräftelsen den 13:e.
Du ser, fler i samma sits, fick du också ut "tyvärr-mailet" ? efter en kvarts snack med konsumentombudsmannen (läs kvinnan), så fick jag veta att Jag hade Fullständigt korrekt i mitt antagande! De är skyldiga i att leverera produkterna till det pris som står angivet i bekräftelsen, det är ju banne mig inga "rekommendendationspriser", utan priset i bekräftelsen gäller! Dessutom eftersom jag nu har bevis på att de erkänner sitt serverfel under den 14e, och beställningen lades dagen innan - kan serverfelet alltså inte påverkar best-möjligheten! Ska fortsätta ärendet, ska banne mig ha min 5ex! //najkks
Postad 15 January 2009 - 14:45
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2495 inlägg
låter bra najskorn, jag kunde inte heller hitta några undantag på deras hemsida och hoppas även jag få mitt exemplar.
Postad 15 January 2009 - 14:59
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Haha.. vilket skämt, detta svar fick jag från discshop nyss:
"Hej,
Tack för ditt mail!
Beställningserkännandet är en bekräftelse att vi emottagit er beställning, det är dock inget bestående avtal I och med att vi enligt våra leveransvillkor förbehåller oss för slutförsäljning och lagerdiffar. Vi har tyvärr ingen möjlighet att få in denna produkt igen då leverantören har slut på det, varav vi inte kan ge något leveransbesked eller erbjuda produkten för det först givna priset.
/Kundtjänst
Frågan är ju, var exakt i sina klausuler anger de att de förbehåller sig rätten att inte leverera varor till det pris som står angivet på hemsidan?
Jag följer upp äreendet...
//najkks
Redigerat av Unregisterededb978dd, 15 January 2009 - 17:53.
Postad 15 January 2009 - 15:01
geirydp
-
geirydp
-
Användare
-
-
168 inlägg
Du ser, fler i samma sits, fick du också ut "tyvärr-mailet" ?
Japp, och jag svarade att man inte kan skylla på datorhaveri den 14:e när jag lagt orden den 13:e. Då svarade fiskmåsen återigen att det var fel på "datan" (jisses) osv bla bla bla. dvs, som att konversera med en vägg. Inget svar på eller förklaring ang datumen som inte stämmer.
Postad 15 January 2009 - 15:03
Dr_Laban
-
Dr_Laban
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Beställde oxå den 13:e. Men fick samma mail om ett systemfel den 14:e. Det är ju jäkligt dåligt av dem, eller klantigt om de skrivit fel datum? Inte konstigt att systemet inte stänger för ytterligare köp efter att lagret va slut....
Postad 15 January 2009 - 15:08
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
En jäkligt intressant fråga är:.. (tagit ur deras lev-villkor)
Om du beställer flera produkter och någon är slut skickas de produkter som finns i lager omgående. Den/de produkter som är slut skickas fraktfritt så fort de finns i lager igen. Vi reserverar oss för eventuella lagerdiffar och slutförsäljning.
Vad är skillnaden mellan följande:
Slutförsäljning av en produkt
En produkt som ej finns i lager
??
De säger ju själva svart på vitt att de skickas produkter när de inkommit i lager igen,
men samtidigt så reserverar de sig för slutförsäljning?
är inte det att frånskriva sig allt ansvar av all sort?
//najkks
Postad 15 January 2009 - 15:09
JidderMannen
-
JidderMannen
-
Rookie
-
7 inlägg
Jaha, detta kändes nästan för bra för att vara sant.
Jag fick också det "tyvärr" mailet ifrån dom idag. Men jag vill ändå försöka, vill ha spelet banne mig! Är det något speciellt man ska skriva i mailet att dom måste skicka det? Dom har skickat ett "beställningskännande" direkt efter jag la order och nu ser jag att dom även dragit pengarna. Måste dom skicka det då?
(Dock beställde jag natten den 14:e. Alltså några timmar efter 13:e så kan väl inte ha den haken på dom som ni)
Postad 15 January 2009 - 15:09
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Japp, och jag svarade att man inte kan skylla på datorhaveri den 14:e när jag lagt orden den 13:e. Då svarade fiskmåsen återigen att det var fel på "datan" (jisses) osv bla bla bla. dvs, som att konversera med en vägg. Inget svar på eller förklaring ang datumen som inte stämmer.
Exakt.... de verkar hoppa lite mellan alternativen, precis som de inte riktigt kan avgöra VARFÖR KUNDEN HAR FEL DENNA GÅNG! ? ena stunden är det datorhaveriet den 14e som omöjliggör leverans av ordrar lagda den 13e, andra stunden är det friskrivningsklausuler, som helt enkelt motsäger sitt eget syfte ? //najkks
Postad 15 January 2009 - 15:12
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Grejen var väl att dom hade nåt parti som dom sålde för 99kr/st. Köpte själv 2 ex, som jag fick idag.
Vad ska du ha för det ena?
Postad 15 January 2009 - 15:41
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
Har dom skickat en orderbekräftelse så är de också lagligen bundna att leverera till det priset. Tanken är nämligen att man skall kolla sånt här som butik INNAN man skickar ut orderberkäftelsen, så har de struntat i det får de skylla sig själv.
(En order bekräftelse är nämligen ett dokument som säger "vi har kollat din order, den är korrekt, vi kan leverera den till detta pris").
Redigerat av SirIdot, 15 January 2009 - 15:43.
Postad 15 January 2009 - 16:44
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Vansinnigt intressanta mail man får som svar av discshop, i följande kan man ju säga att de åberopar rätten att skriva mycket men inte lova något, att deras lev-bekräftelser ALLTID bör tas med stor nypa salt..:
"Hej Hugo.
Tack för ditt mail!
Priset 99kr var ett kampanjpris. Såsom vilken butik som helst reserverar vi oss för slutförsäljning, vilket ni läste i våra leveransvillkor. Då detta var ett kampanjpris och ett tillfälligt parti vi hade, skulle vårt system stoppat från inkommande beställningar efter att varan tagit slut i lager. Detta skedde oturligt nog inte i och med systemfelet. Vi mailade därför ut till de kunder som tyvärr inte kommer att få spelet för det givna priset, då det tyvärr tog slut i lager. Detta gäller både kunder som beställt spelet den 13 eller 14e, dvs alla kunder som drabbats av slutförsäljningen.
Ditt ordererkännande är som sagt inget bindande avtal eller leveransförsäkran, det är en bekräftelse på din beställning, som vi då förbehåller oss för kan justeras pga bl. a lagerdiffar eller slutförsäljning.
I dagsläget har vi fått information från spelbolaget och våra leverantörer att det inte är säkert att produkten kommer att kunna levereras igen, då det råder slutförsäljning hos de. När, eller om de inkommer i lager igen, kommer ordinarie pris att gälla, då det som sagt var ett kampanjerbjudande.
Vi kan dra ett exempel för att göra det hela mer tydligt:
"Ni går in på ICA v. 3 då de har annons på herrgårdsost för 49kr. När du kommer dit har osten tagit slut. Personalen sätter upp en lapp och informerar om att osten har tagit slut. Nästa vecka kommer osten in i butikens lager igen. Då är priset 69kr, även fast kunden besökte butiken veckan innan och inte fick osten för 49kr, ändrar inte butiken priset till 49kr veckan senare eftersom man förbehåller sig för just slutförsäljning vid annonsvaror."
Med Vänlig Hälsning
Kundtjänst"
Som sagt.. observera också att det i deras egna leveransvillkor står i klartext att "om produkten ej finns i lager sker leverans när nämda produkt finns i lager", i princip alltså.. detta frångår de dock nu och skriver att "om vi nu får in spelet igen/när vi får in spelet igen - Kommer ni få betala 599:- (trots att ni la beställningen på 99kr/st.)
//najkks
Redigerat av Unregisterededb978dd, 15 January 2009 - 17:54.
Postad 15 January 2009 - 17:00
alka
-
alka
-
Användare
-
-
198 inlägg
Haha.. vilket skämt, detta svar fick jag från discshop nyss:
"Hej,
Tack för ditt mail!
Beställningserkännandet är en bekräftelse att vi emottagit er beställning, det är dock inget bestående avtal I och med att vi enligt våra leveransvillkor förbehåller oss för slutförsäljning och lagerdiffar. Vi har tyvärr ingen möjlighet att få in denna produkt igen då leverantören har slut på det, varav vi inte kan ge något leveransbesked eller erbjuda produkten för det först givna priset.
Med Vänlig Hälsning
Kundtjänst"
Frågan är ju, var exakt i sina klausuler anger de att de förbehåller sig rätten att inte leverera varor till det pris som står angivet på hemsidan?
Jag följer upp äreendet...
//najkks
Då bör man alltså kunna beställa prylar för 100 000 och sen strunta i att hämta ut dem och strunta i att betala nån returfrakt för prylarna eftersom man inte ingått nåt bindande avtal med dem?!
Redigerat av Zoiler, 15 January 2009 - 17:54.
Postad 15 January 2009 - 17:01
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
najksorn:
Fick ett i princip identiskt mail från discshop som det första mailet du refererar till här i tråden.
Jag tycker precis som du och många andra här att det är oacceptabelt beteende. Vad jag undrar är, eftersom du pratat med KO och de står på din (våran) sida, har du påpekat det för discshop? Hur rådde KO dig att gå vidare med detta?
Det verkar ju knappast ge något att fortsätta jiddra med tegelmuren på discshop utan att plocka fram lite tyngre bössor, s.a.s.
Slayer: när i tisdags beställde du?
Redigerat av Golgo_13, 15 January 2009 - 17:05.
Postad 15 January 2009 - 17:20
Unregistered7c808eec
-
Unregistered7c808eec
-
Mästare
-
-
3866 inlägg
Haha när hon började skriva om ostar förstod jag att dom inte har koll  Skön dimridå
Postad 15 January 2009 - 17:28
aguhi
-
aguhi
-
Lärjunge
-
-
359 inlägg
Men fan har också fått mail från dem  Hur ska man göra? har ju fått min order bekräftelse och allt det måste väl gå att kräva att man får spelet
Postad 15 January 2009 - 17:40
Goyt
-
Goyt
-
Användare
-
-
237 inlägg
Men fan har också fått mail från dem Hur ska man göra? har ju fått min order bekräftelse och allt det måste väl gå att kräva att man får spelet
Det står inte orderbekräftelse från mailet du fick när du beställde.. det står "Beställningserkännande från Discshop". Verkar som att den inte gäller som orderbekräftelse.
Postad 15 January 2009 - 17:52
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Nu har jag raderat flera inlägg. Ni som tycker det är löjligt, larvigt, barnsligt etc - avstå från att skriva i tråden.
Jag flyttar till Butiker & Import.
Edit: Avstå även från att skriva ut personuppgifter i tråden.
Redigerat av Zoiler, 15 January 2009 - 17:55.
Postad 15 January 2009 - 18:08
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
När ni betalar med kort, dras pengarna direkt? eller drar de av pengarna efter att varan skickats? Jag tror om man redan blivit debiterad så måste de leverera varan oavsett. Om man tar ost exemplet på ICA, betalade killen 49kr i förskott.. så måste han väl få osten för 49kr när varan har kommit in till lagret igen. Däremot inte om han inte har betalat vid tillfället. Vad jag minns så stod det tydligt på hemsidan: "priset gäller tillsvidare", "varan skickas när det kommer in på laret" något sånt... så om deras system gick ner så är det något som de får stå för. Själv har jag inte bestält någon  men, jag menar de miljoner som Discshop tjänar så har de nog råd att visa lite goodwill. Om de inte kan leverar just det här spelet så får de kanske erbjuda någon likvärdig. Konsumentköplagen borde väl gälla här? http://www.konsument...gCategoryID=892Detta då om man redan blivit debiterad. Om man inte har betalt.. så vet jag inte  hehe lycka till
Redigerat av Unregistered1232, 15 January 2009 - 18:12.
Postad 15 January 2009 - 18:09
Unregistered24235
-
Unregistered24235
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Har också fått det där mailet, om någon lyckas få sitt spel säg till hur man ska göra och vad man ska skriva.
Det stog ju faktiskt att de skulle skicka när de fick in det i lagret. Spelar väll ingen roll om de höjer priset undertiden.
Postad 15 January 2009 - 18:15
JidderMannen
-
JidderMannen
-
Rookie
-
7 inlägg
När ni betalar med kort, dras pengarna direkt? eller drar de av pengarna efter att varan skickats?
Jag tror om man redan blivit debiterad så måste de leverera varan oavsett. Om man tar ost exemplet på ICA, betalade killen 49kr i förskott.. så måste han väl få osten för 49kr när varan har kommit in till lagret igen. Däremot inte om han inte har betalat vid tillfället.
Vad jag minns så stod det tydligt på hemsidan: "priset gäller tillsvidare", "varan skickas när det kommer in på laret" något sånt... så om deras system gick ner så är det något som de får stå för.
Själv har jag inte bestält någon men, jag menar de miljoner som Discshop tjänar så har de nog råd att visa lite goodwill. Om de inte kan leverar just det här spelet så får de kanske erbjuda någon likvärdig.
Konsumentköplagen borde väl gälla här?
http://www.konsument...gCategoryID=892
Detta då om man redan blivit debiterad. Om man inte har betalt.. så vet jag inte hehe lycka till 
För mig drog dom inte pengarna direkt utan efter ett tag. Först reserverat sen drogs det. Och när jag sa till dom att dom i princip godkänt det då så borde jag få varan. Men efter det sa hon (hon i kundtjänsten) att "varan är slut till det priset tyvärr. Din order är avbokad och pengarna återbetalas idag" Sen när jag loggade in där så står det återbetalning på beloppet sen har jag inte hört något mer ifrån dom. Dom slutade svara helt enkelt
Postad 15 January 2009 - 18:29
aguhi
-
aguhi
-
Lärjunge
-
-
359 inlägg
hur lång tid tog det innan de svarade på mailet? Har inte fått svar på mitt mail som jag skickade för ca: en timme sedan, kanske jag som är otålig...
Redigerat av aguhi, 15 January 2009 - 18:32.
Postad 15 January 2009 - 18:30
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
För att göra en sorglig saga - beställning av discshop - kort, kan jag avslöja följande:..
1, deras beställningsbekräftelse är inte värd vatten (de ser överhuvudtaget inte detta dokument som att man har ingått någon form av köpes-bindande handling), dvs. i princip kan man gå in och beställa för 50 000kr och sedan efter att ha fått denna bekräftelse och grejerna är skickade - hämtar man sonika inte ut dem..
Jag uppmanar nu inte till att göra detta, men i princip så erkänner de att den inte har någon betydelse alls, eftersom de ser det som rimligt att skicka ut dessa trots det faktum att spelen Ej finns i lager, eller att de inte ens har möjlighet att leverera spelen till rea-priset när de återkommer i lager.
2, trots det faktum att de i flera mail beklagar att "vi vet inte ens om vi kommer få in denna spel-titel i lager igen", så väljer de ändå att presentera spelet som köpbart på hemsidan - men till det facila priset av 599:-
3, efter många turer så går en "viss" tjej på deras kundservice med på att erkänna att det "utskick om server-fel" som orsakade allt detta TROTS ALLT kan ha varit missvisande (det stod som alla vet den 14e), men det ska tydligen även innebära att alla som la sina ordrar den 13e Ej heller kommer få spelen eftersom det var fel med servern.
Lågt gjort kan man säga, att först skicka ut ett massmail med förklaring, och sedan om man opponerar sig mot det så går de ut i efterhand med ändringar.. kan ge mig fan på att de skulle säga "from. 10e var det problem med servern", om det visade sig att folk som inte får sina spel hade beställt redan då!
Vad ska man göra?
Konsumensombudsmannen har en tydlig linje. de anser att discshop är skyldig att sälja spelet till det lägre priset!
Discshop väljer att - på eget bevåg - inte följa denna! Samt att komma med ett antal virriga bortförklaringar!
Jag kommer inte återkomma som kund hos dem, oavsett erbjudande (med tanke på att deras erbjudanden är lite "vända-kappan-efter-vinden" princip, och de verkar kunna ändra sin ord hur som helst)
Sorgligt!
//najkks
Postad 15 January 2009 - 18:47
aguhi
-
aguhi
-
Lärjunge
-
-
359 inlägg
Tycker också detta är synd, ville ju ha något nytt att spela tills KZ2  Men men shit happens :/ Kommer aldrig handla hos discshop igen.
Postad 15 January 2009 - 18:49
diddi_e
-
diddi_e
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Som många tidigare har sagt.. Discshop är skyldiga till att se till så att ni får spelet för de 99:- som gällde när ni ingick avtal med dem. Om vi ska ta liknelsen med osten igen så har ni ju som sagt gått in i butiken o lagt undan en "ost" när den kostade 49:- om de sen har sålt ert ex veckan efter o inte har några kvar så ska ju ni ändå ha det till det ursprungliga kampanjpriset...
Om de inte ger med sig så tycker jag att ni ska ta det vidare med ARN.
Lycka till
Postad 15 January 2009 - 18:53
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Slayer: när i tisdags beställde du?
Jag beställde på kvällen den 13:e, runt kl 19 skulle jag gissa på. Fick spelet idag, inplastat och fint.
Postad 15 January 2009 - 19:18
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2340 inlägg
Inte för att jag har beställt något spel, men jag tycker att Discshop har tappat mycket i kundbemötande och service den senaste tiden. Det känns inte som om de är så måna om sina kunder längre...
Postad 15 January 2009 - 19:23
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Jag beställde på kvällen den 13:e, runt kl 19 skulle jag gissa på. Fick spelet idag, inplastat och fint.
Jag best. den 13e omkring 22.00 på kvällen... Inga spel kommer! Doh.. dåligt discshop! //najkks
Postad 15 January 2009 - 19:24
Unregistered24235
-
Unregistered24235
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
I mailet erbjuder de en att köpa spelet för 599 kr istället. Men på deras sida står det
Utgått hos spelbolaget.
Går ej längre att köpa.
Hur ska dom lösa det igentligen. När det först stog att det skulle skickas när dom fick in det i lager.
Är det för någon mer än mig som spelet ligger kvar på deras sida som ej skickade och för 99 kr.
Redigerat av Unregistered24235, 15 January 2009 - 19:28.
Postad 15 January 2009 - 19:27
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
I mailet erbjuder de en att köpa spelet för 599 kr istället. Men på deras sida står det
Utgått hos spelbolaget. Går ej längre att köpa.
Hur ska dom lösa det igentligen. När det först stog att det skulle skickas när dom fick in det i lager.
Exakt.. de föreslår en lösning som de redan angett som källan till att vi aldrig kommer få spelen till reapriset! hur ska vi ens kunna best. för 599:- om deras leverantör nu slutat leverera? Doh.. förstår vekligen varför discshop tappar mer och mer anseende.. //najkks
Postad 15 January 2009 - 20:31
aguhi
-
aguhi
-
Lärjunge
-
-
359 inlägg
Jag best. den 13e omkring 22.00 på kvällen... Inga spel kommer! Doh.. dåligt discshop!
//najkks
oh känns som jag beställde ganska precis efter de 100 tog slut, då en som beställde runt 19 fick sitt medan jag som la min vid 20 blev utan. Tradigt :/
Redigerat av aguhi, 15 January 2009 - 20:52.
Postad 15 January 2009 - 20:36
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
oh känns som jag beställde ganska precis efter de 100 tog slut, då en som beställde runt 19 fick sitt medan jag som la min vid 20 blev utan. Väldigt dåligt!
Snarare väldigt oturligt, men visst.
Postad 15 January 2009 - 20:44
Unregistered89a9dace
-
Unregistered89a9dace
-
Användare
-
-
140 inlägg
Står det verkligen "Orderbekräftelse" i mailet? Gör det det så är dom skyldiga att sälja till det priset.
Men står det "beställningsbekräftelse" så är det ju bara en indikation på att dom fått beställningen och inget bindande
Postad 15 January 2009 - 20:58
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2495 inlägg
Nej det står inte bekräftelse i mailen, utan "Beställningserkännande" Sådärja. Du har just fixat en höjdarkväll.
Beställningserkännande från Discshop (2009-01-13 21:37) ...
Höjdarkväl.. jomenvisst.
Redigerat av dhanjel, 15 January 2009 - 20:59.
Postad 15 January 2009 - 21:05
HariSeldon
-
HariSeldon
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Det står beställningserkännande i mailet. Men om man går in på sitt konto och tittar så ser man att ordern är lagd och ett ordernummer är allokerat på beställningen. Jag har tagit en skärmdump på det hela. Och givetvis skickat ett mail där jag inte accepterar att de inte håller sitt avtal:
----------
Hej,
Ni får inte överseende med detta från min sida. Vi har ingått ett avtal och det skall hållas. Ni har förbundit er att sälja mig Metal Gear Solid 4 för 99 kronor plus frakt 29 kronor. Jag har förbundit mig att betala vid leverans. Det är inte något snack om saken. Det pris som anges för en vara måste gälla. Det var ju tråkigt att höra om ert systemhaveri, men om det har blivit något problem på er sida så är det upp till er att ta konsekvenserna och bära eventuella extra kostnader för det.
Ser fram emot snar leverans av Metal Gear Solid 4 till utlovat pris.
----------
Får se vad de säger, men som jag ser det är det solklart. Det rör inte mig i ryggen om de inte har koll på sina processer för att följa upp lagersaldot. Kanske dags för dem att investera i ett nytt "system" så att de inte får "systemhaveri" igen... ;-)
Redigerat av HariSeldon, 15 January 2009 - 21:05.
Postad 15 January 2009 - 21:08
Unregistered89a9dace
-
Unregistered89a9dace
-
Användare
-
-
140 inlägg
Då förstår jag ärligt inte vad ni klagar på?
Discshop har ju inte gjort nått fel så länge det inte är en ordebekräftelse
Postad 15 January 2009 - 21:14
Jfm010
-
Jfm010
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jag lade min order den 13:e kl 22.00. Betalade med VISA-kort och pengarna drogs omedelbart från mitt konto. Därmed har Discshop ingått ett avtal med mig. Solklart.
Postad 15 January 2009 - 21:19
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1560 inlägg
Även jag har fått mailet att jag inte ska få mitt spel. Svarade att jag utgick ifrån att det ändå skulle skickas när dom får in det då jag inte kan utläsa någonstans på deras sida om reservation för felaktigt pris eller dyl. Ang reservation för slutförsäljning...... har det stått där hela tiden eller kom det till idag
Jag kommer kräva mitt spel om dom får in det igen.... som sagt, finns ingen reservation om annat än slutförsäljning.
Sen en fråga.... om det inte är en orderbekräftelse vi fick vid beställning, kommer det en sådan senare då eller? För en sån ska man ju tydligen ha annars kan man hävda att man inte ingått avtal (åt båda hållen)
Postad 15 January 2009 - 21:20
Unregistered89a9dace
-
Unregistered89a9dace
-
Användare
-
-
140 inlägg
Jag lade min order den 13:e kl 22.00. Betalade med VISA-kort och pengarna drogs omedelbart från mitt konto. Därmed har Discshop ingått ett avtal med mig. Solklart.
Pengarna dras direkt ja, men de reserveras bara. Discshop får inte pengarna vid det tillfället. utan de dras när varan skickas.
Postad 15 January 2009 - 21:44
Danne
-
Danne
-
Forumräv
-
-
515 inlägg
Beställningserkännande är en orderbekräftelse. Spelar ingen roll vad man kallar det.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Köp & Sälj
-
→
Butiker & Import
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|