Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köpa ny DVD eller Blue Ray?

41 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 25 september 2008 - 20:20

Manni76
  • Manni76
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Det är nu dags att ge min nya LCD 40" en chans att ge mig så bra bild som den kan.
Har visserligen inte lagt ner en förmögenhet utan det blev en Samsung LE-40A457.
Nu vill jag testa att mata den med digital signal via HDMI. Här gäller det samma som med tv´n, inte hiskligt med pengar att lägga på uppspelningskälla. Ja ja, jag vet att man får vad man betalar för men hur mycket kan man kräva av en tv för 7000 och en ny dvd för runt 2000:-? Kommer skillnaden vara så stor mellan dvd med HDMI och Blue-ray så man helt enklet bara ska satsa på Blue ray? För en Blue ray får jag nog minst lägga upp 3000:- och då vet jag i skrivande stund inte om den är ok eller "bara" en medelmaskin.
Jag tar tacksamt emot era åsikter om vad ni skulle gjort i min sits.
/Martin

#2

Postad 25 september 2008 - 20:45

phillewee
  • phillewee
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0
Hej

jag hade satsat på blueray spelare, det är den framtida generationen och du kan spela vanliga dvd på den också.

om du tycker det är dyrt kolla på netonnet har för mig dom sålde en blueray spelare för c.a 2000 spänn från sony och det är ju nästan vad en ny dvd med uppskalning 1080p kostar .

#3

Postad 25 september 2008 - 22:41

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Blu Ray helt klart,du kommer inte ånga dig.
Det finns som sagt en sony 350. https://www.prisjakt...kt.php?p=336842

#4

Postad 25 september 2008 - 23:00

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 242 inlägg
  • 0
Blu-Ray om du ska ha den för film. Ska du även köra CDs på den får du troligtvis bättre kvalitet med en dvd för 2000 SEK och då blir det mer en avvägningsfråga.

#5

Postad 25 september 2008 - 23:04

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Beroende på övrig ekonomi är det också smart att tänka på om du kommer att fortsätta köpa dvd-filmer som eller vill satsa på att köpa de något dyrare, högupplösta blu-ray filmerna. Personligen skulle jag satsa på en dvd men det är bara för att blu-ray skivor ännu är för dyra och för att en klar majoritet av allt jag ser/köper fortfarande är på dvd.

#6

Postad 26 september 2008 - 14:58

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Tycker du ska satsa på en blu ray, jag köpte Sonys 350 tycker bilden blev väldigt bra.

#7

Postad 26 september 2008 - 15:05

scenic
  • scenic
  • Beroende

  • 1 066 inlägg
  • 0
Jag hade köpt en blu-ray helt klart. De e framtiden och sen kan den spela vanliga dvd oxå.

#8

Postad 26 september 2008 - 15:25

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Har du en dvd spelare med bra uppskalning funktion så är det BD som gäller.

Har än idag inte sett nån bra blu-ray spelare som klarar att ge en klock ren bild på dvd filmer

#9

Postad 26 september 2008 - 16:09

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Har än idag inte sett nån bra blu-ray spelare som klarar att ge en klock ren bild på dvd filmer


DENON DVD-2500 ska va grymt bra på dvd.Ska åka till hifiklubben och kolla in den.

#10

Postad 26 september 2008 - 16:38

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

DENON DVD-2500 ska va grymt bra på dvd.Ska åka till hifiklubben och kolla in den.

Ja, efter en hårdgranskning över diverse dvd filmer så spöar min Denon DVD-2910 både HD DVD spelaren Toshiba HD-XE1 och Panasonic DMP-BD50 Blu-ray.
Ganska trevligt att en dvd spelare från 2004 piskar både HD DVD (2007) och Blu-ray (2008) ;)

Jo, och min 2910 kommer också från hifiklubben <_<

#11

Postad 26 september 2008 - 18:19

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Ja, efter en hårdgranskning över diverse dvd filmer så spöar min Denon DVD-2910 både HD DVD spelaren Toshiba HD-XE1 och Panasonic DMP-BD50 Blu-ray.
Ganska trevligt att en dvd spelare från 2004 piskar både HD DVD (2007) och Blu-ray (2008) ;)

Jo, och min 2910 kommer också från hifiklubben <_<


Verkar inte vara nått helt ovanligt fenomen att dvd-spelare är bättre på dvd, bluerayspelarna verkar överlag ganska dåliga på att spela upp dvd, men dom kan.

#12

Postad 26 september 2008 - 18:39

Unregistered1092
  • Unregistered1092
  • Veteran

  • 1 623 inlägg
  • 0
Jag tror då mer på blue ray om kanske ett år då den hunnit utveklas mer.
Men ska man upp till vettiga grejer som klarar allt som till ex Marantz , denon med flera så måste man väl upp i en nivå på ca 8-15 tusen kronor eller är det bara dom värsta leksakerna?

#13

Postad 26 september 2008 - 19:41

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

Ja, efter en hårdgranskning över diverse dvd filmer så spöar min Denon DVD-2910 både HD DVD spelaren Toshiba HD-XE1 och Panasonic DMP-BD50 Blu-ray.
Ganska trevligt att en dvd spelare från 2004 piskar både HD DVD (2007) och Blu-ray (2008) ;)

Jo, och min 2910 kommer också från hifiklubben :D


Vet iofs inte vad 2910 kostade då det begav sig, men nuvarande uppföljare 2930 ligger väl på 8-9000 kr va? Och det var inte riktigt de prisklasserna som efterfrågades. ;)

#14

Postad 26 september 2008 - 20:06

Manni76
  • Manni76
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Japp, många tips kommr in. Kul!
Jag var inne på Hifiklubben i HBG och snackade lite om Samsungs BD- P1500. Fick en varm rekomendation där.
Visserligen så hade det varit bra om den hade tagit Divx, men det kanske kan komma uppdatering, vem vet?
Sen är det ju alltid lätt att som det nämndes tidigare i tråden att "vänta ut" tills det kommer fler på markanden som kanske kan pressa fram mer billiga spelare med fler funktioner. Men hallå! vill inte alla ha det nu och inte i morgon ;)
Men lite is imagen kanske inte skulle skada. Det värsta som finns är dåligt genomtänkta impulsköp.
Kommer ändå trots mina egna moralkakor bege mig till Expert och "kolla in" Samsungs Blue Ray.

Det är ju faktiskt mycket viktigt (för mig iallafall) att den är snygg och passar resten av prylaren.

/Martin

#15

Postad 26 september 2008 - 20:25

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Förstår inte hur man kan prioretera Divx på en Blu-ray spelare.
Känns lite som o köpa en sportbil som gärna ska klara av o gå på diesel oxå.
Men vill man se komprimerat skit så visst ;)
Alla är vi ju olika.

#16

Postad 26 september 2008 - 20:40

Manni76
  • Manni76
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Oops! nu var det inte meningen att trampa på någons tår! Men vad jag i mitt huvud tänkte när jag skrev var att det kan vara skönt att slippa titta på mindre bra filmer (läs gamla nerladdade tecknade) via datorn utan kunna bränna och slänga i skivan i Blue ray spelaren. Det rullar trots att mycket film där som enbart ses genom en 2-årings ögon.

Ps! Koeningsegg går att köra på Etanol oxå (miljövänligt!) ;)

#17

Postad 26 september 2008 - 23:06

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0
Jag har precis köpt en Sony BDP-S350 och är mycket nöjd med den. Tror dock inte att den klarar divx. Det handlar ju om vad du prioriterar och om allt måste kunna spelas i en burk (den klarar inte mp3 heller). Dock har spelaren fått bra recensioner både på BD och DVD. Personligen så har jag valt att satsa på BD just nu även om andelen film jag tittar på i det formatet är ganska litet. Det kommer ju alltid något bättre så det handlar om att bestämma när man hoppar på tåget. Jag har en kollega som tycker bilden från Comhems analoga tv-kanaler är helt ok på sin 40" full-hd Sony och jag har försökt få honom att i alla fall skaffa digital SDTV....suck.

Om divx och DVD under överskådlig tid kommer att vara formatet för dig och du inte redan har HDTV via Comhem/Canaldigital/Viasat så får du självklart fortsätta leva i ovisshet om vad du skulle kunna se på din tv, om du vill! ;)

Edit: jag tror dock du skulle bli ganska nöjd med en DVD-spelare med uppskalning till din tv. Blu-ray kanske kommer bäst till sin rätt med en full-hd-apparat. Andra kanske har andra synpunkter på detta. Jag skulle nog inte lägga 2000 för en dvd-spelare utan gå direkt på en BD-spelare i så fall. Spelare med uppskalning hittar du för under 1000-lappen.

Redigerat av hakanh65, 26 september 2008 - 23:15.


#18

Postad 01 oktober 2008 - 14:20

smalbenet
  • smalbenet
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Står i samma val o kval, jag undrar hur snabbt startar sonys 350 med en vanlig cd (musik). Jag e ingen fantast av cd, men vill kunna spela det ibland iaf. Om det är möjligt att ha den som cdspelare oxå förståss

Redigerat av smalbenet, 01 oktober 2008 - 14:21.


#19

Postad 01 oktober 2008 - 14:27

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0
PS3.
En utmärkt DVD-spelare/uppskalare och en Blu-ray i toppklass. + Att man kan ha lite kul med den också :)

#20

Postad 08 oktober 2008 - 13:02

Fana
  • Fana
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Köpte själv DVD istället för BD spelare i våras när min gamla DVD spelare gick sönder (och jag tröttnat på xbox360's surrande) och hade gjort det idag också ifall jag hade behövt en spelare. Orsaken att valet föll på DVD för mig var att jag har en 32" 720p bildvisare, så BD ger inte så markant överlägset bildintryck på den förhållandevis lilla bilden (sitter på 2 meters avstånd), samt att DVD filmer är så otroligt mycket billigare än BD filmer nu. Jag köper aldrig en film som kostar mer än 100kr då det är gränsen för vad jag kan rättfärdiga för mig själv i fråga om underhållningsvärdet jag får ut. När BD börjar sjunka till den nivån (och när jag har utrymme för en större bildvisare), eller min ekonomiska situation förändras nämnvärt, så blir det dags för BD här.

Redigerat av Fana, 08 oktober 2008 - 13:05.


#21

Postad 08 oktober 2008 - 13:27

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Är det film priset som avgör valet då är saken biff.

#22

Postad 08 oktober 2008 - 14:18

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Men glöm inte att de tillkommer iaf i dagsläget minst 1500kr om om du vill att din BD spelare ska kunna spela
Region 1 dvdfilmer.

#23

Postad 08 oktober 2008 - 14:25

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

  • 2 792 inlägg
  • 0

PS3.
En utmärkt DVD-spelare/uppskalare och en Blu-ray i toppklass. + Att man kan ha lite kul med den också :D


Jag köpte en PS3:a och blev positivt förvånad vilken skillnad det blev på DVD:erna jämfört med min Cambridge DVD (som kanske inte äör den nyaste fräckaste men dock inte risig på ngt sätt..).

Så PS3:an är helt klart värt ett övervägande, speciellt om man räknar in att det är en rätt kompetent spelmaskin oxo... :D

#24

Postad 08 oktober 2008 - 14:48

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0

Jag köpte en PS3:a och blev positivt förvånad vilken skillnad det blev på DVD:erna jämfört med min Cambridge DVD (som kanske inte äör den nyaste fräckaste men dock inte risig på ngt sätt..).

Såg att din Cambridge DVD var från 2004 :D När jag testat PS3:an mot min Denon DVD-1730 (2006?) så kändes bilden från min Denon snäppet (krispighet/djup) bättre på min TV. Men det var långt ifrån natt och dag mellan spelarna.

Precis som någon nämner ovan, så är det synd att PS3:an inte går att göra regionsfri som DVD-spelare.

#25

Postad 08 oktober 2008 - 16:46

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Vad mig beträffar så kvittar det om spelaren är regionfri eller inte, har ju inte köpt region 1 på 6 år.

#26

Postad 31 december 2008 - 22:33

Unregistered1659
  • Unregistered1659
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0

Det är nu dags att ge min nya LCD 40" en chans att ge mig så bra bild som den kan.
Har visserligen inte lagt ner en förmögenhet utan det blev en Samsung LE-40A457.
Nu vill jag testa att mata den med digital signal via HDMI. Här gäller det samma som med tv´n, inte hiskligt med pengar att lägga på uppspelningskälla. Ja ja, jag vet att man får vad man betalar för men hur mycket kan man kräva av en tv för 7000 och en ny dvd för runt 2000:-? Kommer skillnaden vara så stor mellan dvd med HDMI och Blue-ray så man helt enklet bara ska satsa på Blue ray? För en Blue ray får jag nog minst lägga upp 3000:- och då vet jag i skrivande stund inte om den är ok eller "bara" en medelmaskin.
Jag tar tacksamt emot era åsikter om vad ni skulle gjort i min sits.
/Martin


Hej.
Blu-ray är framtiden.
http://pcforalla.idg...2.1054/1.139535
http://www.ps3blogge...unnit-hd-kriget
(Jag tycker verkligen synd om de som köpt HD-DVD-spelare).

Gillar du tv-spel? Jag älskar tv-spel.
Jag rekommenderar en playstation 3 oavsett om du gillar spel eller inte.
Annars kan ett annat alternativ vara en "vanlig" blu-rayspelare.

XBox? Nej!
"Varför inte en XBOX 360" tänker du då kanske? "haha" säger jag då; En xbox 360 stödjer bara vanliga DVD-skivor, dvs varken HD-DVD skivor eller blu-ray. Men det finns externa hd-dvd-spelare som man kan köpa och koppla på sin XBox 360...men just ja, de har slutat tillverkats för att blu-ray har vunnit kriget (går säkert att få tag på ändå någonstans) .
http://www.dvdforum....ct=shne&id=3148
http://mikrodatorn.i...2.1030/1.147005

Nintendo Wii? stödjer vanliga DVD också, tyvärr inte hd-dvd.

Så...för att inte krångla till det och för att få det bästa: Köp en Playstation3 alternativt en blu-rayspelare.
Då är du dessutom säker för framtiden ett bra tag. Jag tycker det bara finns Blu-ray eller vanliga DVD-skivor i butikerna.
Kom ihåg att Blu-ray-spelare förutom BD (Blu-ray disc) dessutom klarar av att spela vanliga DVD-skivor samt CD-skivor också.
https://www.prisjakt...kt.php?p=232594

Redigerat av Unregistered1659, 03 januari 2009 - 02:31.


#27

Postad 03 januari 2009 - 01:43

Z2000
  • Z2000
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
PS3, om du vill använda följande funktioner från en och samma fjärr, maskin och kabel:

- Se all typ av film inkl BlueRay
- Ha en spelare som sägs vara snabbare än rena BlueRay spelare
- Se otroliga bildspel på dina egna foton med autozoom och ansiktsigenkänning
- Spela musik CD el MP3, även samtidigt med ett bildspel
- Spara och spela upp saker från intern eller extern hårddisk eller USB-minne
- Vill ha ett mediacenter som inte kraschar och med grym bildkvalite

PS jag spelar inte spel på min PS3
PS2 Det enda jag saknar är TV tuner, men kanske kommer det som tillbehör snart.
PS3 jag tycker att min 160 gig version är tyst

Mvh /Mattias

#28

Postad 08 januari 2009 - 16:53

tiger21
  • tiger21
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Sitter i typ samma sits!
Har en 40 tums Lcd Full HD (sony kdl40u4000) och väljer mellan Blu ray eller dvd med uppskalning 1080p (ev inspelningsbar) Skit svårt för att bestämma mig!

Är det någon idé att köpa Blue ray till en 40 tum Full HD?? Sitter ca: 3 m ifrån.
Blir det någon skillnad mot dvd med uppskalning?
Eller bhöver man upp på 50 tum innan det blir någon större skillnad?

Funderar lite på Samsung BD-P1500 och Sony S350.. om jag ska ha Blu ray? (ligger i rätt prisklass för mig)
Den ena har progressive scan, hur viktigt är det? Stor skillnad med eller utan?
Är Sonyn värd en tusing mer för att den har det?
Vad jag förstår saknas det oftast på de billigare??

Då jag som ni märker inte är så kunnig på detta, så Skulle jag behöva lite åsikter och HJÄLP!
Tack på förhand!

#29

Postad 08 januari 2009 - 18:59

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Jo du kommer märka stor skillnad mot DVD,finns några trådar om just detta. :)

#30

Postad 08 januari 2009 - 19:05

tiger21
  • tiger21
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
OK. får kolla lite om jag hittar ngn intressant..
Men finns ju trådar som säger tvärtemot också!
Att det är först på större det händer lite???

#31

Postad 08 januari 2009 - 20:21

Unregistered2133266d
  • Unregistered2133266d
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
40" borde du kunna se skillnad på. Jag tycker verkligen det är värt och lägga pengarna på en BD spelare. Sen får du bättre ljud med. Det finns folk som märker märker/ser skillnad på 32" tv apparater med (jag gör det). Sitter själv på en 50#. Skillnaden är mycket mycket större mellan DVD/blu-ray jämför mellan 720p/1080p.

#32

Postad 08 januari 2009 - 21:10

tiger21
  • tiger21
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
ok.
och det här med progressiv scan? Hur ligger det till? Viktigt?

Kommer nog titta en del på dvd även om jag köper blu ray..
Blir dvd uppskalningen generellt mycket sämre på billigare blu ray spelare (tex dem jag nämde tidigare) jämfört med dvd-spelare med inspelning i samma prisklass? tex. Sony RDR-HX780 160GB.
Ngn som vet?

Kanske blir så pass mycket bättre med blu ray då att det är värt att gå miste om inpelningsmöjligheten?
man har ju klarat sig utan hittills, men vore smidigt!
Usch skitsvårt detta, när man inte är så kunnig!

Gärna fler åsikter, hjälp och tips..!

Trevlig Kväll!

#33

Postad 08 januari 2009 - 21:29

2000
  • 2000
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Har man en något ansträngd ekonomi efter att ha köpt en ny tv tycker jag att man ska köpa en bra dvd först. under 1000 kr för riktigt bra maskiner i dag. lite mer med inspelning. Vänta med bluray ett halvår ungefär så kommer spelarna vara mycket bättre OCH minst den där tusenlappen billigare. Har du råd köper du naturligtvis en bra bluray spelare direkt :)

tiger21
progressiv scan (linjedubblare) sitter även i tv´n och den skalar om till 1080p i fullHd tv. Om spelaren eller bildvisaren gör jobbet bäst är svårt att veta. ju nyare dessto bättre kan man säga.

Uppskalningen av dvd KAN vara sämre på en billig blurayspelare. Behöver inte vara något problem om Tv´n istället gör det bra.

alla bildvisare skalar om bilden till den upplösning panelen har men de gör det olika bra. vissa tv ganska uselt. Därför brukar det vara bäst om man avlastar tvn´s bildbehandlingskretsar genom att köra progressivt och gärna med samma upplösning. i ditt fall 1080p.
Bluray ger helt klart bäst bild inget snack om det.

Redigerat av 2000, 08 januari 2009 - 22:05.


#34

Postad 08 januari 2009 - 21:47

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

OK. får kolla lite om jag hittar ngn intressant..
Men finns ju trådar som säger tvärtemot också!
Att det är först på större det händer lite???



Bara att köpa!

jag har även en DVD Denon Avr-1730, den skalar bara upp till 1080i och jag kan säga att det är en stor skillnad nu när jag har min sony S350, den gör allt bättre. Men visst finns det bättre dvd spelare som skalar upp dvd filmer riktigt kanon, men varför kasta ut 5000 kr på det? när det iallafall inte kan mäta sig med blu-ray?

Hur som helst så tror jag när nu du väl har börjat kolla på blu-ray filmer så känns nästan dvd som vhs, ju mer du kollar på BD ju mer fel ser du i dvd filmer, du kommer att se skillnad, stor skillnad! det är inte värt att köpa dvd nu, speciellt om du sitter med en full HD TV

Som sagt, köp blu-ray! Join HD!

//Micke

Redigerat av fristil, 08 januari 2009 - 21:49.


#35

Postad 08 januari 2009 - 22:00

tiger21
  • tiger21
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Okej tack för svaren och åsikterna!
Och dom två Blu ray spelarna jag kollat på Sony s 350 och Samsung Bd-P1500 räknar du inte som bra då antar jag?

Progressiv scan är då inte helt nödvändigt att ha i Blue ray spelaren? Eftersom tv:n ändå gör jobbet själv om det inte finns i spelaren...Men är en fördel då den avlastar TV:n Har jag föstått dig rätt?
Det går inte ta reda på hur bra TV:n sköter det genom tekniska specifikationer utan det är testa som gäller?

Jo egentligen vill man ju utnyttja Tv: n och Full HD till fullo.
Har ca: 3000 kr att spendera. Men om 40 tum är för litet för att uppleva SKILLNADERNA mellan blu ray och dvd på?, ja då satsar jag ju hellre dem pengarna på en inspelningsbar!

(Har en Sony KDL40U400 Full HD)

Redigerat av tiger21, 08 januari 2009 - 22:33.


#36

Postad 08 januari 2009 - 22:30

2000
  • 2000
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Sony u4000 är tekniskt ganska lik v4000 som får bra betyg i senaste numret av hemmabiotidningen. Bland annat för bilden via scart och komponent där ju tv´n måste linjedubbla.(Läs själv nr12 december 2008) I samma tidning testas även båda blurayspelarna du nämner. Och sonys s350 utnämns till testvinnare. Du ska alltid lita mer på vad hemmabiotidningen skriver än vad självutnämnda experter som jag själv skiver på olika forum :)



Du kommer att se stor skillnad på dvd och bluray men hur viktigt det är kan bara du själv avgöra.
Vill du ha bästa bild köp bluray. Vill du ha inspelningsbar dvd köp det.
Lycka till

Redigerat av 2000, 08 januari 2009 - 22:44.


#37

Postad 08 januari 2009 - 22:36

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Sony S350 är en bra spelare,den kommer du bli nöjd med. :)

#38

Postad 08 januari 2009 - 22:47

Unregistered2133266d
  • Unregistered2133266d
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Sony S350 är en bra spelare,den kommer du bli nöjd med. :)

Tror jag med

#39

Postad 09 januari 2009 - 18:36

tiger21
  • tiger21
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Ok.
Lutar mot att det blir en s350..
Har försökt sätta mig in i det här med Dolby TrueHD, DTS HD High Resolution Audio, DTS HD Master Audio..
För att kunna avnjuta dessa ljudformat är enda utvägen en förstärkare med hdmi och som stödjer dessa format.
Som kostar minst runt 6000!
Har jag fattat rätt då?

#40

Postad 09 januari 2009 - 19:15

Unregistered2133266d
  • Unregistered2133266d
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Ok.
Lutar mot att det blir en s350..
Har försökt sätta mig in i det här med Dolby TrueHD, DTS HD High Resolution Audio, DTS HD Master Audio..
För att kunna avnjuta dessa ljudformat är enda utvägen en förstärkare med hdmi och som stödjer dessa format.
Som kostar minst runt 6000!
Har jag fattat rätt då?


Det finns förstärkare kring ca 4700 som klara jobbet. Alt är ju att om din nuvarande reciver har analoga ingångar köpa den lite dyrare modellen (s550) som kan skicka ut HD-ljudet avkodat. Sen borde du kunna skicka ljudet som PCM/LPCM om din förstärkare klarar det.

#41

Postad 15 januari 2009 - 09:35

tiger21
  • tiger21
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Tack för åsikter och tips.!
Nu har det iallafall blivit en s350.. HD ljudet får vänta ett tag!
Helnöjd hittils med spelaren! Fantastisk bild!
Ända till tv:n några dagar efter inköpet ballade ur! Tråkigt!
Inne på service nu..Inget vidare med 28 tums tjocktv ett tag!

//t21

#42

Postad 15 januari 2009 - 20:27

Kocho
  • Kocho
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0
Edit:Satt såklart och kollade på fel sida så mitt svar är inte så aktuellt längre
Du märker skillnad på 40" men det är med projektor och duk du märker den stora skillnaden. Jag ser själv stor skillnad mellan vanlig dvd och blue-ray på min 42" tv från 2½ meter

Redigerat av Kocho, 15 januari 2009 - 20:28.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.