Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

LG BD-550, BD-560, LG BD-570 samt LG BD-590

135 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 10 januari 2011 - 20:19

crimestick
  • crimestick
  • Wannabe

  • 14 inlĂ€gg
  • 0
Efter att ha lÀmnat tillbaka en Samsung 6900 pga irriterande dÄligt stöd för framförallt streaming via trÄdlöst nÀtverk bestÀmde jag mig för att testa en BD570. LÀste trÄdar sÄsom denna, lÀste kundintryck osv. Verkade bra. Trots min princip att typ inte köpa LG-produkter, efter horribla erfarenheter av allt frÄn DVD-spelare till mobiltelefoner.

Fick den idag. Testat en BD-skiva (Moon), funkar utan problem. Testat en extern USB-disk (WD Passport), funkar bra med MKV och separat sub (srt). Spelaren hittade först mitt nÀtverk (D-Link 655 med N-protokoll, stÄr med fri sikt ca 5-6 meter frÄn spelaren) utan problem och sedan Àven min utdelade NAS (via SMB; den Àr kopplad med trÄd till routern) dÀr jag har en mÀngd filmer, foton, musik, osv. NÀr jag försökte strömma en enkel avi (700 mb stor) tog det ca 30 sek av buffring innan det dök upp nÄgon bild, och dÄ hackade det betÀnkligt. Sub (separat srt) funkade dock. NÀtverket var inte öht belastat samtidigt som detta skedde.

Antagligen behövs det en fw-uppdatering, tÀnkte jag. SÄ jag körde en update i system-menyn, och vÀntade. Och vÀntade. Efter nÄgra minuter konstaterade spelaren att jo, det finns en uppdatering, vill jag installera? Det ville jag. Sen började en otroligt lÄngsam uppdatering, dÀr the progress bar kom ungefÀr halvvÀgs pÄ 20 minuter, varefter systemet gav upp och sa att det blev nÄgot fel med hÀmtningen. Testa igen.

IstÀllet för att testa igen gick jag upp pÄ LG:s hemsida - en vidrigt kundovÀnlig sajt - och hittade dÀr efter visst letande de senaste fw-uppdateringar i ROM-format (LG_BD_5200B30.ROM-00.zip och LG_BD_5200B30.ROM-01.zip). Ner med dem, pÄ ett USB-minne, in i spelaren. Spelaren hittade filerna direkt och frÄgade om jag ville genomföra uppdateringen. Det ville jag. Spelaren uppdaterades och stÀngdes sedan av.

Jag satte pÄ den igen, allt ser helt normalt ut, inga kosmetiska förÀndringar, BD-skivor och filer frÄn USB-minnet funkar lika bra som innan. Men nÀtverkskopplingen: borta. Jag försökte resetta och stÀlla in instÀllningarna pÄ nytt, gick inte. Leta efter access points - timar ut efter tio minuter utan att hitta ETT ENDA nÀtverk (detta i ett hyreshus med sÀkert tio trÄdlösa nÀtverk inom rÀckhÄll).

SÄ nu sitter jag ett par timmar senare med en okej BD-spelare helt utan nÀtverk. Vilket suger. Jag ska naturligtvis fortsÀtta att pröva mig fram, men jag vet inte hur mÄnga fler alternativ jag har innan jag skickar tillbaka Àven den hÀr spelaren.

Redigerat av crimestick, 10 januari 2011 - 20:21.


#102

Postad 11 januari 2011 - 08:29

Unregisteredb3489e70
  • Unregisteredb3489e70
  • Amatör

  • 69 inlĂ€gg
  • 0

Efter att ha lÀmnat tillbaka en Samsung 6900 pga irriterande dÄligt stöd för framförallt streaming via trÄdlöst nÀtverk bestÀmde jag mig för att testa en BD570. LÀste trÄdar sÄsom denna, lÀste kundintryck osv. Verkade bra. Trots min princip att typ inte köpa LG-produkter, efter horribla erfarenheter av allt frÄn DVD-spelare till mobiltelefoner.

Fick den idag. Testat en BD-skiva (Moon), funkar utan problem. Testat en extern USB-disk (WD Passport), funkar bra med MKV och separat sub (srt). Spelaren hittade först mitt nÀtverk (D-Link 655 med N-protokoll, stÄr med fri sikt ca 5-6 meter frÄn spelaren) utan problem och sedan Àven min utdelade NAS (via SMB; den Àr kopplad med trÄd till routern) dÀr jag har en mÀngd filmer, foton, musik, osv. NÀr jag försökte strömma en enkel avi (700 mb stor) tog det ca 30 sek av buffring innan det dök upp nÄgon bild, och dÄ hackade det betÀnkligt. Sub (separat srt) funkade dock. NÀtverket var inte öht belastat samtidigt som detta skedde.

Antagligen behövs det en fw-uppdatering, tÀnkte jag. SÄ jag körde en update i system-menyn, och vÀntade. Och vÀntade. Efter nÄgra minuter konstaterade spelaren att jo, det finns en uppdatering, vill jag installera? Det ville jag. Sen började en otroligt lÄngsam uppdatering, dÀr the progress bar kom ungefÀr halvvÀgs pÄ 20 minuter, varefter systemet gav upp och sa att det blev nÄgot fel med hÀmtningen. Testa igen.

IstÀllet för att testa igen gick jag upp pÄ LG:s hemsida - en vidrigt kundovÀnlig sajt - och hittade dÀr efter visst letande de senaste fw-uppdateringar i ROM-format (LG_BD_5200B30.ROM-00.zip och LG_BD_5200B30.ROM-01.zip). Ner med dem, pÄ ett USB-minne, in i spelaren. Spelaren hittade filerna direkt och frÄgade om jag ville genomföra uppdateringen. Det ville jag. Spelaren uppdaterades och stÀngdes sedan av.

Jag satte pÄ den igen, allt ser helt normalt ut, inga kosmetiska förÀndringar, BD-skivor och filer frÄn USB-minnet funkar lika bra som innan. Men nÀtverkskopplingen: borta. Jag försökte resetta och stÀlla in instÀllningarna pÄ nytt, gick inte. Leta efter access points - timar ut efter tio minuter utan att hitta ETT ENDA nÀtverk (detta i ett hyreshus med sÀkert tio trÄdlösa nÀtverk inom rÀckhÄll).

SÄ nu sitter jag ett par timmar senare med en okej BD-spelare helt utan nÀtverk. Vilket suger. Jag ska naturligtvis fortsÀtta att pröva mig fram, men jag vet inte hur mÄnga fler alternativ jag har innan jag skickar tillbaka Àven den hÀr spelaren.



Jag fick samma problem efter att ha uppdaterat min BD550.
Drog ut strömkabeln för modem o router i 10 s...i med kabeln..startade om o vips funkade det :-)
Hoppas det löser sig för dig ocksÄ.

Jag uppdaterade till nyaste firmware, BD4,945,00 men drivrutin( servo ver) Àr fortfarande samma.
Finns det nÄgon drivrutin ( servo) uppdatering?
Jag uppdaterade via nÀtverk.

En frÄga till...
24 Hz fungerar utmÀrkt nÀr man kollar pÄ bluray men inte nÀr man ser mkv film via USB.
Fungerar inte 24 Hz via USB ?

Player

Redigerat av Unregisteredb3489e70, 12 januari 2011 - 08:52.


#103

Postad 02 februari 2011 - 07:27

tuggarn
  • tuggarn
  • Rookie

  • 1 inlĂ€gg
  • 0
Vill tillföra nÄgra frÄgor till trÄden och hoppas att nÄgon kanske kar lite svar!

Ser att flera har haft nÀtverk pÄ sin LG-BD560 och sen blivit av med den vid uppdatering.
Jag har aldrig haft det, och inte behoven dÄ jag alltid körde frÄn extern USB-disk men nÀr jag köpte hem en NAS sÄ tÀnkte jag att jag skulle jacka in min LG BD-560 och koppla upp mot min NAS.

DÀr finns inte en tillstymmelse till nÀtverkskopplingar, Àr det nÄgon som har löst det överhuvud taget eller stÄr alla med en Blueray spelare utan DLNA stöd??????

Tittar man pÄ LGs hemsida sÄ stÄr det sÄ fint DLNA stöd men dÄ fÄr man leta vÀl verkar det som.

NÄgon som fÄtt till en lösning pÄ problemet men ej skrivit in det i trÄden bara?

HÀlsningar frÄn en som inte vill köpa en WD TV och fÄ en pryl till som frugan blir irriterad pÄ :-) Har inte mer plats i förstÀrkaren för digitala signaler ju.....

#104

Postad 02 februari 2011 - 22:15

Schonning
  • Schonning
  • AnvĂ€ndare

  • 148 inlĂ€gg
  • 0
Jag har i veckan kopplat upp min bd550 till min projektor. AnvÀnder en komponent till vga. För min projja har varken hdmi eller komponent. Jag stÀller in i menyn att jag vill ha 720p som upplösning. Spelaren stÀller dÄ in 720 och bilden visas perfekt bÄde pÄ plasman och pÄ projektorn i 720p. MEN! SÄ fort jag sÀtter igÄng en film tar spelaren bort bilden till komponentutgÄngen och kör bara 720p pÄ plasman medan jag fÄr en svart ruta pÄ projektorn med :resolution change. Press stop for 5 seconds.
Gör jag det sĂ„ hoppar upplösningen till 578p pĂ„ bĂ„de plasma och projektorn. Även 1080i funkar pĂ„ projektorn i menyerna. Jag ha testat att uppdatera till senaste fw utan framgĂ„ng. NĂ„gra tips?

#105

Postad 03 februari 2011 - 22:30

sweavenger
  • sweavenger
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som vet om det gÄr att titta pÄ SVT-play via nÀtverkskabel pÄ nÄgon av modellerna.

#106

Postad 06 februari 2011 - 18:19

Unregisteredc0d57d66
  • Unregisteredc0d57d66
  • Rookie

  • 3 inlĂ€gg
  • 0
Hejsan!!

Jag undrar en grej ni som har köpt en LG BD570!!
Finns det med Svensk meny pÄ spelaren eller Àr det engelska bara??
Och sÄ undrar jag om LG BD570 spela upp NTFS format??

#107

Postad 07 februari 2011 - 10:53

pege63
  • pege63
  • ForumrĂ€v

  • 584 inlĂ€gg
  • 0
NTFS Àr ett standardfilsystemet för Windows NT, Windows 2000, Windows XP, Windows Server 2003, Windows Vista och Windows 7. SÄ det Àr inte ett uppspelningsformat av filmer och ja den stöder HDD som Àr formaterade i NTFS.

#108

Postad 09 februari 2011 - 16:57

Nada
  • Nada
  • Rookie

  • 8 inlĂ€gg
  • 0
BD-550 Àr hackad och man kan fÄ alla BD-570 funktioner i den!"

Kolla in den hÀr sidan dom sÀger att anvisningarna kommer idag.

http://www.lg-hack.i.......amp;pg=&sc=

Tysken (German) och nicodocet Àr genier

Jag kan kanppt bÀrga mig

Happy hacking

#109

Postad 14 februari 2011 - 17:03

pege63
  • pege63
  • ForumrĂ€v

  • 584 inlĂ€gg
  • 0
ja nu var det ju sÄ att det INTE var sÄ enkelt att köra det rakt av bara med en fil utan en hel del kunskap skall till för att fÄ det gjort.
NÀr det kommer som en patchad fil som gör det enkelt VIA USBn att flasha in, dÄ Àr det klart men till dess.......
Visst prova du sÄ.

#110

Postad 16 februari 2011 - 10:14

Nada
  • Nada
  • Rookie

  • 8 inlĂ€gg
  • 0
Men hackad Àr den!
Och för mig kÀnns glaset just nu mer halvfullt Àn halvtomt.
FÄr se om om jag ger mig pÄ RS-232 omvandlaren eller avvaktar en USB-Patch. Jag tycker hur som helst att det Àr hur coolt som helst att de faktiskt har lyckats och det ska de ha cred för.
German testar tydligen lite med USB-flashen men det verkar inte helt enkelt.
Dom verkar t.o.m. just försöka att fÄ den regionsfri.

#111

Postad 16 februari 2011 - 15:07

Spiken
  • Spiken
  • ForumrĂ€v

  • 543 inlĂ€gg
  • 0

Hur funkar dessa spelare som mediastreamer? .mkv .iso. samt .avi.. Jag hade tÀnkt köra via lan till servern.
Tacksam för svar :-)


Jag Àr ocksÄ nyfiken pÄ vilken av maskinerna jag ska vÀlja om jag vill spela upp MKV och AVI frÄn min NAS. Antingen via DLNA eller SMB.

#112

Postad 16 februari 2011 - 23:02

pege63
  • pege63
  • ForumrĂ€v

  • 584 inlĂ€gg
  • 0
Ja dÄ e det ju 570/590 som gÀller sÄ sliper man vÀntan pÄ patchad FW annars Àr ju LG 390 bÀtte maskin som man kan snegla pÄ

#113

Postad 25 februari 2011 - 19:33

Unregistered7e32cf62
  • Unregistered7e32cf62
  • Amatör

  • 59 inlĂ€gg
  • 0
En liten frÄga bara...
Kör min 550 via koaxialt till en gammal hk AVR7000, undrar vilken instÀllning man skall ha för ljudet i lgns menyer?

#114

Postad 28 februari 2011 - 00:31

Neverlast
  • Neverlast
  • Amatör

  • 91 inlĂ€gg
  • 0
Har en LG BD570. Har problem med textning till MKV-filer, nÄgon som fÄtt detta att funka? BerÀtta gÀrna hur, har textfilen placerad i samma mapp och med samma namn. Det gÄr heller inte att spola i MKV-filer. Helt otroligt dÄligt!

#115

Postad 02 mars 2011 - 13:25

Chrasher
  • Chrasher
  • Wannabe

  • 30 inlĂ€gg
  • 0
Har nyligen köpt en LG bd550 och jag tycker den lÄter vÀldigt högt.

Ni som har klagat pÄ det tidigare har ni reklamerat? Fick ni en ny? Blev det i sÄ fall bÀttre?

#116

Postad 04 mars 2011 - 10:33

pege63
  • pege63
  • ForumrĂ€v

  • 584 inlĂ€gg
  • 0
Ja nÄgot fÄr man ju leva med i budget klassen, har du uppdaterat FW?
Annars kan man ju höja ljudet pÄ TVn :)

#117

Postad 04 mars 2011 - 23:05

Chrasher
  • Chrasher
  • Wannabe

  • 30 inlĂ€gg
  • 0

Ja nÄgot fÄr man ju leva med i budget klassen, har du uppdaterat FW?
Annars kan man ju höja ljudet pÄ TVn :)


Nej jag tycker inte man behöver acceptera det trots prisklassen.

Nej har inte viljat uppdatera FW Àn utifall jag kommer reklamera den.

Är du forumrĂ€v borde du nog förstĂ„ att höja ljudet Ă€r inget alternativ som hĂ„ller nĂ„t nĂ€mnvĂ€rt.

#118

Postad 05 mars 2011 - 11:56

pege63
  • pege63
  • ForumrĂ€v

  • 584 inlĂ€gg
  • 0
AssÄ det finns ju kompromisser man fÄr göra beroende pÄ vad man vil ha ut av en produkt, jag gav 499:- för min 550 sÄ det var den vÀrd sen kan en uppdaering göra underverk för vissa produkter det ÄxÄ, garantin förbrukas ju inte bara för det.
SjÀlv har jag kopplat in allt i en 7.2 system sÄ man hör ju kanppt var man sjÀlv tÀnker vid en film kvÀll.
Att bara sitta & stirra sig blint & lyssna om man kan höra sin BD spelar surra Àr lite vÀt extremt tycker jag.
Vill man ha det bÀsta av det bÀsta kan man ju köpa den senaste OPPO BD spelaren, dÀr fÄr man valuta för sina 6000 spÀnn.
Jag tror inte att den lÄter som en gammal xbox 360 iaf, men som sagt jag förstÄr dig vad du menar.

#119

Postad 05 mars 2011 - 12:38

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • LĂ€rjunge

  • 447 inlĂ€gg
  • 0
Jag hör knappt min BD-550 och sÄ har det varit sen jag köpte den i september.

#120

Postad 08 mars 2011 - 09:42

Stig
  • Stig
  • Amatör

  • 55 inlĂ€gg
  • 0
Kul info om BD570:

I gÄr sÀnkte Netonnet priset pÄ denna spelare frÄn 4990:- (!!!!!!) till 1990:-.
Jag tycker synd om de stackare som blivit blÄsta/lurade/bestulna av Netonnets bondfÄngeri.

De sÀnkte samtidigt priset pÄ BD390 frÄn 1990:-till 1790:-

#121

Postad 09 mars 2011 - 13:19

Stig
  • Stig
  • Amatör

  • 55 inlĂ€gg
  • 0

Kul info om BD570:

I gÄr sÀnkte Netonnet priset pÄ denna spelare frÄn 4990:- (!!!!!!) till 1990:-.
Jag tycker synd om de stackare som blivit blÄsta/lurade/bestulna av Netonnets bondfÄngeri.

De sÀnkte samtidigt priset pÄ BD390 frÄn 1990:-till 1790:-


Nu har de Ängrat sig igen...BD570 Àr Äter borttagen frÄn deras hemsida, men kostar 4990:- i butik.

#122

Postad 10 mars 2011 - 06:28

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlĂ€gg
  • 0

Nu har de Ängrat sig igen...BD570 Àr Äter borttagen frÄn deras hemsida, men kostar 4990:- i butik.



Spelaren anvÀnds i en hel del paket pÄ deras hemsida, sÄ tanken Àr vÀl att de inte vill sÀlja den för sig sjÀlv.

#123

Postad 10 mars 2011 - 22:23

Poka64
  • Poka64
  • AnvĂ€ndare

  • 213 inlĂ€gg
  • 0
Hur Àr det med 24p och MKV, fungerar det?

edit: BD-570 menar jag

Redigerat av Poka64, 10 mars 2011 - 22:24.


#124

Postad 11 mars 2011 - 12:13

Forssis
  • Forssis
  • Wannabe

  • 24 inlĂ€gg
  • 0
Promenerade in pÄ Elgiganten för att köpa bd570 för 1995:-. TyvÀrr var den slut och jag begav mig som en slagen man till Mediamarkt för att fördriva tiden.

DÀr hittade jag LGbx580 för 1790:-.
https://www.prisjakt...kt.php?o=596341

Jag Àr inte sÄ jÀtte insatt i detta men Àr det inte mer eller mindre samma spelare? BX580 Àr 3d vilket borde vara bÀttre.

Ska jag vÀnta in BD570 eller ska jag slÀppa den och istÀllet satsa pÄ BX580?

Skulle uppskatta om nÄgon bÀttre insatt skulle kunna bidra med lite kunskap.

VĂ€nligen Niklas.

#125

Postad 15 mars 2011 - 09:58

molenda
  • molenda
  • Wannabe

  • 42 inlĂ€gg
  • 0
Jag har lite problem med BD-550 , den klar inte spela upp de flesta .mkv filer
StÄr mestadels "Filen kanske inte kan spelas upp pÄ rÀtt sÀtt" typ..
Sen fryser spelaren ibland.

NÄgon fler utav er som har nÄn ide om varför vissa filer helt enkelt inte funkar?
För det stÄr att den ska klara 1080p full hd .mkv i beskrivningen, sÄ ska det ju gÄ oavsett prissÀttningen?

Redigerat av molenda, 15 mars 2011 - 10:01.


#126

Postad 15 mars 2011 - 14:48

pege63
  • pege63
  • ForumrĂ€v

  • 584 inlĂ€gg
  • 0

Promenerade in pÄ Elgiganten för att köpa bd570 för 1995:-. TyvÀrr var den slut och jag begav mig som en slagen man till Mediamarkt för att fördriva tiden.

DÀr hittade jag LGbx580 för 1790:-.
https://www.prisjakt...kt.php?o=596341

Jag Àr inte sÄ jÀtte insatt i detta men Àr det inte mer eller mindre samma spelare? BX580 Àr 3d vilket borde vara bÀttre.

Ska jag vÀnta in BD570 eller ska jag slÀppa den och istÀllet satsa pÄ BX580?

Skulle uppskatta om nÄgon bÀttre insatt skulle kunna bidra med lite kunskap.

VĂ€nligen Niklas.


Ja med tanke pÄ att den Àr billigare & har 3D & HDMI1.4 & du kanske införskaffar en 3D tv i framtiden sÄ köp, ser inte varför du inte skulle slÄ till.

#127

Postad 26 mars 2011 - 13:08

benq
  • benq
  • AnvĂ€ndare

  • 138 inlĂ€gg
  • 0
en kompis till mig har köpt en bd 550.....

jag tog med mig usb minne med lite filer pÄ.....mkv med text gick fint.....sedan tog jag med tvÄ dvd filer dÀr den ena var.iso och den andra var .img.......spelaren hittade ingen av dessa tvÄ?

Kan den spela dvd filer pÄ nÄt vis???

Tack pÄ förhand!

#128

Postad 27 mars 2011 - 11:54

Nada
  • Nada
  • Rookie

  • 8 inlĂ€gg
  • 0
@ benq

Min BD-550 spelar inte heller skivavbildningsfiler. Via USB spelar den DVD-vob-filer men jag fÄr aldrig upp nÄtt menusystem, utan filerna spelas en efter en pÄ alla möjliga sprÄk. NÄ som vet hur man gör? Men jag undrar ifall bd-570 eller bd-590 spelar skivavbildningsfiler det seriemÀssigt.

NÄn hÀr som har en sÄdan och som kan bekrÀfta eller dementera?

Om dom gör det skulle man kunna hacka sin bd-550 och flasha pÄ bd-570-firmwaren

lÀs hÀr:

http://www.lg-hack.i.......79&tid=2950

Har inte gjort det Àn men ska vÀl sÄ smÄningom ta mig an projektet,

#129

Postad 29 mars 2011 - 12:19

pege63
  • pege63
  • ForumrĂ€v

  • 584 inlĂ€gg
  • 0
Jo den spelar upp ISO filer med menysystem det beror pÄ hur du brÀnt skivan on du el den som gjort det har tagit med menyn el bara filmen med SWE text.

Det andra du syftar pÄ Àr inte ett 570 FW pÄ en 550 BD spelare utan ett 550 FW som dom har patchat, men det Àr bara pÄ experiment stadiet Ànnu.
Man fÄr se om det nu blir en fil som man bara kan flasha in sÄ smÄningom, till 570 finns redan patchade FW.

#130

Postad 02 april 2011 - 00:00

Nada
  • Nada
  • Rookie

  • 8 inlĂ€gg
  • 0
@pege63

jag vil gÀrna förtydliga att jag menar skivavbildningsfiler via usb och inte sjÀlva den brÀnnda dvd-skivan.

Att brÀnna skivor med menusystem funkar fint men att spela iso-filer rakt av eller att packa upp dom och fÄ fram ett menusystem nÀr VideoTS-mappen med vobfilerna ligger pÄ et usb-mine eller hÄrddisk verkar svÄrt.

NÄn smart som vet nÄn lösning?

#131

Postad 27 april 2011 - 09:34

Machman
  • Machman
  • AnvĂ€ndare

  • 112 inlĂ€gg
  • 0
Jag skaffade en BD550 för ett par dagar sedan men mÀrkte att "resume" inte verkar fungera. AlltsÄ att du tittar pÄ en film, pausar/stopar, stÀnger av spelaren, slÄr pÄ den igen nÀsta dag och uppspelningen fortsÀtter frÄn stÀllet du stÀngde av den pÄ. Gör jag nÄgot fel?!?

Har testat göra FW uppgradering över nÀtet men i 4 fall av 5 sÀger det att nÀtet inte fungerar. Ibland hittar det nya versioner av bÄde FW och driver men har aldrig kommit lÀngre Àn 30% pÄ nedladdningen innan det sÀger att nÀtet inte fungerar. NÀr jag kör test connection sÄ sÀger den att allt Àr ok... Ska det verkligen vara sÄ?!?

#132

Postad 27 april 2011 - 09:44

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlĂ€gg
  • 0
Att resume inte fungerar har med BD att göra, det fungerar inte pÄ de flesta filmer. Du kan pröva med en DVD dÀr det alltid fungerar.
Jag har en amerikansk 550 och dÀr fungerar nedladdning av driver och fw, dock tog nedladdningen 50 min och installationen 40 min

#133

Postad 27 april 2011 - 11:10

nisselÀsk
  • nisselĂ€sk
  • ForumrĂ€v

  • 742 inlĂ€gg
  • 0
Ge inte upp, det funkar ibland och ibland inte, jag har iallafall lyckats uppdatera min 2ggr sedan jag köpte den, men rÀkna med att det tar tid!

#134

Postad 27 april 2011 - 12:52

Machman
  • Machman
  • AnvĂ€ndare

  • 112 inlĂ€gg
  • 0
Benkke: Ahaa, sÄ det Àr BD formatet som sÀtter begrÀnsningen pÄ resume. Synd! Detta Àr nÄgot jag anvÀnder ganska ofta nÀmligen, börjar titta en film en dag men tittar den klart nÀsta. Ska testa med en DVD och kolla.

Jag har testat uppdatera spelaren kanske 20 gÄnger, har fÄtt igÄng nedladdning tvÄ gÄnger. BÄda gÄngerna har jag vÀntat ca 30 min och kommit till ca 30% och sen fÄtt meddelande att det Àr nÄgot med uppkopplingen...

#135

Postad 09 maj 2011 - 21:46

MEHD
  • MEHD
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
Haft en BD-550 sedan i höstas och kört mot en tjocktv som mediaspelare. *ja, jag vet.. :) *

Jag har nu skaffat en Samsung LE40C755 och nu nÀr jag ska se pÄ film dÄ "fungerar" inte BD550's fjÀrrkontroll alls pÄ distans. Det gÄr pÄ sin höjd om man trycker fjÀrrkontrollen mot displayen pÄ BD550 som stÄr under tv'n i en öppen bÀnk.

MEN! StÀnger jag av tv'n fungerar fjÀrrkontrollen som vanligt pÄ BD550. Dock lite svÄrt att navigera i menyn med avstÀngd tv, men det kanske bara Àr jag? ;)

Helt uppenbart sÄ stör LE40C755 ut fjÀrrens infraröda dÄ tv'n Àr pÄslagen. NÄgon som varit med om nÄgot liknande? Kan detta gÄ att lösa med en IR förlÀngare eller Àr det helt kört nu? MÄste jag grÄta ut i Aftonbladet och skylla pÄ Alliansens hÄrda Sverige? Eller kanske skaffa en bÀttre Blu-ray?

#136

Postad 27 oktober 2011 - 18:35

DVBgeek
  • DVBgeek
  • ForumrĂ€v

  • 531 inlĂ€gg
  • 0
Äger själv en BD350 som jag är mycket nöjd med, men då ett par av mina kompisar skulle köpa ny spelare fanns inte BD350 kvar, så dom köpte denna "uppdaterade" modell (BD550) - självklart borde den ju vara bättre? Nej, visade det sig... det enda som är bättre med denna skräpiga spelare är att den klarar inbakade undertexter i MKV-filer, men i övrigt är precis allt sämre jämfört med föregångaren.

MKV- och MP4-filer resulterar pinsamt ofta i "This movie may not be playable properly" varpå den helt enkelt skiter i att ens försöka spela upp filen. Min BD350 säger samma sak om dessa filer men försöker ändå spela dem och har aldrig misslyckats. Ofta fryser BD550 totalt vid öppning av filerna och då går den bara att starta om genom att dra strömmen. BD350 klarar inte heller av en del av dom filer som BD550 fryser på, men då bara den snällt går tillbaka till fillistan utan att låsa sig. Dessutom är BD550 smärtsamt långsam och trög att hantera hårddiskar på, ett problem som inte BD350 har.

Och under all kritik är att den dessutom inte ens klarar av många Bluray-skivor trots att det är en Bluray-spelare - det tog flera månader från att Avatar Collector's Edition släpptes till dess att BD550 fick en uppdatering som fungerade, efter flera misslyckade försök. Min BD350 klarade av den på release-dagen. BD550 bara frös - det minsta den kunde göra, tycker man, var ju att informera om att skivan inte gick att spela upp och att det kanske behövdes en uppdatering, men nej då...

I övrigt stämmer det som flera postat tidigare, att uppdateringar via nätet är fruktansvärt ostabilt, det enda som fungerat snabbt och förutsägbart har varit att ta hem filerna från LGs hemsida och ladda in via USB istället.

Nån här som har köpt den nya efterföljaren till BD5-serien (alltså 660, 670, 690) och upplevt samma problem på dem?

Redigerat av DVBgeek, 27 oktober 2011 - 18:38.




0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.