Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Onkyo TX-NR1007, 3007, 5007 *

1313 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Onkyo TX-SR876 (Surroundförstärkare) 5 9,24 (36) Inga priser
Onkyo TX-NR1007 (Surroundförstärkare) 4 9,16 (18) Inga priser
Onkyo TX-NR3007 (Surroundförstärkare) 4 8,56 (17) Inga priser
Onkyo TX-NR5007 (Surroundförstärkare) 8 8,3 (9) Inga priser
Onkyo PR-SC5507 (Surroundförsteg) 1 9,22 (8) Inga priser
32 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000 (673 inlägg) 6 mån sedan
Vad är min begagnade receiver och/eller förstärkare värd? (34 inlägg) 7 år sedan
Vettigt pris för att att sälja en Onkyo TX-NR1007 (6 inlägg) 8 år sedan
* Officiell tråd - Onkyo PR-SC5507 (238 inlägg) 10 år sedan
Har min Onkyo 876 kastat in handduken? (29 inlägg) 10 år sedan
* Officiell Tråd - Onkyo TX-SR **6 * (1307 inlägg) 11 år sedan
PS3(tjock) 3D (4 inlägg) 12 år sedan
MA GS60 - dåligt ljud (24 inlägg) 12 år sedan
Mycket märkligt knaster och sprak problem. Onkyo TX-SR876 (0 inlägg) 12 år sedan
Kommentarer till Onkyo 906+Emotiva XPA-2+Celan 700 av Audiovector (66 inlägg) 13 år sedan
Canton Vento 890DC med Onkyo 807/876? (293 inlägg) 13 år sedan
Byta nuforce-processor mot receiver? (5 inlägg) 13 år sedan
Onkyo 1007 vs Yamaha 1900 (8 inlägg) 13 år sedan
Onkyo THX Blu-ray System (9 inlägg) 13 år sedan
Yamaha 2065, Pioneer LX72 eller Onkyo 1007? (8 inlägg) 14 år sedan
Onkyo 876 - 9990 kr 8 Maj FINNS I LAGER! (50 inlägg) 14 år sedan
Ska köpa ny förstärkare (10 inlägg) 14 år sedan
tips på stärkare får kosta hur mycket som helst (59 inlägg) 14 år sedan
Bästa förstärkarlösningen för hembio & stereo? (37 inlägg) 14 år sedan
yamaha 3900 vs onkyo 3007 (42 inlägg) 14 år sedan
Surroundförstärkare till MONITOR AUDIO SILVER RX HEAVYWEIGHT FLOORSTAND 5.1 (13 inlägg) 14 år sedan
ONKYO 507 eller 607? (22 inlägg) 14 år sedan
Förstärkare med fokus på 2-kanal? (10 inlägg) 14 år sedan
Onkyo's 876 vs. Marantz 6004 (39 inlägg) 14 år sedan
Yamaha RX-V 3900 (5 inlägg) 14 år sedan
Mystiskt fel Onkyo TS-SR876 (15 inlägg) 14 år sedan
Surroundförstärkare (1 inlägg) 14 år sedan
Börja om på nytt (köpa helt ny utrustning) (48 inlägg) 15 år sedan
Bra 7.1 förstärkare till klipsch rf-62 (5 inlägg) 15 år sedan
Receiver med HD-ljudformat max 12 000:-, vad ska jag välja? (8 inlägg) 15 år sedan
Val mellan två Onkyo-förstärkare (14 inlägg) 15 år sedan
Onkyo 876 vs Denon 3808 vs Sony STR-DA5400ES (8 inlägg) 15 år sedan

#301

Postad 10 december 2009 - 05:37

RedGuard
  • RedGuard
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
En fråga. Har problem med att få ljud mellan TV och förstärkare. Använder HDMI och en Samsung PS50A566 till en Onkyo 5007. Är det så dumt att det behövs HDMI + Optisk? Finns PCM och Dolby Digital på TV och jag tycker jag trixat med allt möjligt för att få ett enda pip ljud. Tips mottages gärna.

#302

Postad 10 december 2009 - 08:15

nisse82
  • nisse82
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0

En fråga. Har problem med att få ljud mellan TV och förstärkare. Använder HDMI och en Samsung PS50A566 till en Onkyo 5007. Är det så dumt att det behövs HDMI + Optisk? Finns PCM och Dolby Digital på TV och jag tycker jag trixat med allt möjligt för att få ett enda pip ljud. Tips mottages gärna.

Du har kopplat från utgång (förstärkare) till ingång (tv) och du saknar tvåvägskommunikation i den typen av kabel. Så för att svara, ja du behöver en extra digitalkabel för att få digitalljud från tvn till förstärkaren.

#303

Postad 10 december 2009 - 12:56

RedGuard
  • RedGuard
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Du har kopplat från utgång (förstärkare) till ingång (tv) och du saknar tvåvägskommunikation i den typen av kabel. Så för att svara, ja du behöver en extra digitalkabel för att få digitalljud från tvn till förstärkaren.


Jo precis så har jag kommit fram till jag med. HDMI out på förstärkaren till HDMI in på tv:n. Bilden får jag ju på den inbyggda digitala mottagaren.

Får köpa mig en optisk kabel då för lite ljud.

#304

Postad 15 december 2009 - 23:52

perreb
  • perreb
  • Forumräv

  • 564 inlägg
  • 0
Nu har jag köpt en 1007 och är grymt nöjd. 24 kilo explosiv njutning!

Jag har kopplat HDMI main till en projektor Sanyo PLV-Z700

Kopplat PS2 in på komponent-GAME
Kopplat DTV-STB in på Komposit-CBL/SAT

Bilden skalas upp till 1080p

Varför blir det olika bildstorlek på PS2 resp STB? PS2 bilden blir mycket mindre

Kan man fixa det på nåt sätt?

#305

Postad 17 december 2009 - 16:28

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Fick en kommentar i en annan tråd angående 3007 vs 876. Tydligen ska det vara stor ljudskillnad mellan dessa beroende på att 3007 har en bättre ljudkalibrering. Är det någon mer som testat båda och har en synpunkt om ljudet?

Ljudet utan kalibrering är väl i.a.f. jämförbart mellan modellerna, eller?

#306

Postad 18 december 2009 - 01:35

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Fick en kommentar i en annan tråd angående 3007 vs 876. Tydligen ska det vara stor ljudskillnad mellan dessa beroende på att 3007 har en bättre ljudkalibrering. Är det någon mer som testat båda och har en synpunkt om ljudet?

Ljudet utan kalibrering är väl i.a.f. jämförbart mellan modellerna, eller?


Sitter väll exakt samma ljudkalibreringssystem i dessa? Audyssey MultiEQ XT?

#307

Postad 18 december 2009 - 15:23

Unregistered0502f88f
  • Unregistered0502f88f
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Har ni kollat fasen efter ni kalibrerat med Audyssey MultEQ™ XT . Allt funkade som det skulle men jag köpte en sub till och efter ca 75 timmars inspelning skulle jag kalibrera om och då blev det problem. Jag har problem med det blir olika fas, jag har kalibrerat om fler gånger nu har jag fått rätt på frontarna men ej på bakhögtalarna.


Nu utan att ha gjort något så är alla högtalare i fas

Redigerat av Unregistered0502f88f, 18 december 2009 - 17:12.


#308

Postad 18 december 2009 - 18:22

Unregistered795fe392
  • Unregistered795fe392
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Hej!

Jag köpte en 5007 förra veckan men har en massa problem med den, så jag tänkte höra om andra 5007 ägare har samma problem som jag.

1. Det största problemet är att när man statar receivern så klickar inte högtalare reläerna igång som de ska, man får ibland stänga och stata den upp till 10-20 gånger innan högtalare reläna startar.
Det kvittar vilken ingång jag använder, felet kvarstår.
Jag stänger inte av och på den som en galning :) utan låter den ta sin tid innan jag provar igen.
Felet verkar försvinna eller bli mindre när receivern har blivit varm (Efter ca 30min drift).
Men stänger jag av den och låter den bli kall så är det bara att börja om när man ska starta den, den måste slås av och på ett antal gånger för att den ska gå igång.

Jag är inte den enda som har drabbats av detta fel, felet har uppmärksammats på flera andra Hifi forum på nätet. Det finns en film som visar felet som man kan se på YouTube. Sök bara på Onkyo 5007 så är det nästan det första man hittar.
Men på Youtube filmen så verkar den alltid starta på andra försöket, men min kan behöva flera försök.

Länk: www.youtube.com/watch?v=hN7MU7UI-NA
Länk till annat forum: www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1185297&page=10



2. Om ingångsväljaren på fjärrkontrollen står på tex CD, DVD/BD, VCR/DVR, CBL/SAT eller PORT så går det inte att stänga av eller sätta på receivern med fjärrkontrollen.
Men om den står på tex TUNER, PHONE, TV/TAPE, NET/USB, AUX1-2 eller GAME så går det att stänga av och på receivern med fjärrkontrollen utan problem.

Detta måste vara en bugg i programmet.
Eller så har jag missat någon vitalt i manualen.


3. Om man spelar upp musik via nätverk, eller någon av USB ingångarna så går det inte att ändra ljudformat för knapparna på fjärrkontrollen har ändrat betydelse då.
Detta är helt ok då man kan kan trycka på Receiver knappen på fjärrkontrollen så får man möjlighet att ändra ljudformat igen.
Men vill man sedan ändra låt så måste man trycka ner NET/USB knappen på fjärrkontrollen igen för att aktivera uppspelnings funktionerna, så att man kan spola, byta spår eller album.
Men så fort som man trycker in NET/USB knappen så hoppar receivern vidare till nästa ingång så att avspelningen avbryts.
Spelar man musik från nätverket så hoppar den vidare till USB1 direkt, så man måste trycka 4 gånger på NET/USB knappen innan man kommer tillbaka till nätverksuppspelningen igen, så att man kan fortsätta med avspelningen.
(Internet radio- Nätverk-USB1-USB2)

Även detta måste vara en bugg.


Jag har gjort reset och uppdaterat receivern med den senaste mjukvaran, men ingen skillnad på de omtalade felen.

Har endast kört i 2 kanals läge än så länge och endast använt en Hdmi ut, nätverksingången och CD ingången.
Fler fel eller buggar kan komma fram när man kopplar in maskinen så att man använder den fullt ut.
Men just nu har jag inte orkat på grund av alla konstiga saker som jag har stött på

Ljudmässigt är den helt ok receiver när man har fått igång den, men
i det stora hela så är det en väldig besvikelse med tanke på vad den kostar.
Testar Onkyo inte sina program innan man släpper ut sina produkter?

Redigerat av Unregistered795fe392, 18 december 2009 - 18:31.


#309

Postad 18 december 2009 - 18:50

professorB
  • professorB
  • Beroende

  • 1 288 inlägg
  • 0
1. På min gamla HK8500 tar det en ordentlig stund inan reläerna drar och det kommer ut något ljud. Kanske en halv minut eller så. Det är inte så att du är otålig?

2. Många fjärrkontroller till avancerade förstärkare byter funktion på knapparna när man byter ingång. "play" beyder starta filmen på BD-spelaren om man tryckt på "bd" innan. Har man valt "CD" betyder "play" starta uppspelning på CD-spelaren etc. På samma sätt betyder knappen "on/off" sätt på eller stäng av bd-spelare, cd-spelare etc. och styr inte förstärkaren. Ofta går det att programera om betydelsen för knapparna på fjärren om man vill.

Med tanke på att du har råd med en 5007 skulle jag tro att du också har råd med en Harmony One multi-fjärr för en tusenlapp. Köp en sådan och programera via datorn. Helt klart värt pengarna att slippa mer eller mindre idiotiska orginalfjärrar.

3. Låter som ännu en anledning att skaffa en duglig multifjärr som Harmony one eller liknande.

#310

Postad 18 december 2009 - 19:53

Unregistered795fe392
  • Unregistered795fe392
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

1. På min gamla HK8500 tar det en ordentlig stund inan reläerna drar och det kommer ut något ljud. Kanske en halv minut eller så. Det är inte så att du är otålig?

Otålig, nja som jag skrev så låter jag den ta sin tid för att komma igång.
Jag brukar normalt låta den stå igång 5 min innan jag provar igen, är det otåligt??
Och som jag skrev i mitt första inlägg så är det ju inte bara jag som har uppmärksammat detta felet.

2. Många fjärrkontroller till avancerade förstärkare byter funktion på knapparna när man byter ingång. "play" beyder starta filmen på BD-spelaren om man tryckt på "bd" innan. Har man valt "CD" betyder "play" starta uppspelning på CD-spelaren etc. På samma sätt betyder knappen "on/off" sätt på eller stäng av bd-spelare, cd-spelare etc. och styr inte förstärkaren. Ofta går det att programera om betydelsen för knapparna på fjärren om man vill.

Du kan myckt väl ha rätt här, men teorin faller lite på att den går att stänga av på TV/TAPE.
Men jag kan köpa läget om detta är förklaringen.


Med tanke på att du har råd med en 5007 skulle jag tro att du också har råd med en Harmony One multi-fjärr för en tusenlapp. Köp en sådan och programera via datorn. Helt klart värt pengarna att slippa mer eller mindre idiotiska orginalfjärrar.

3. Låter som ännu en anledning att skaffa en duglig multifjärr som Harmony one eller liknande.



Tycker du själv att det låter rimligt att man ska behöva köpa en multifjärr för att få vissa funktioner att fungera korrekt.
Jag har sparat länge för att få råd med den, man ska väl inte behöva köpa ytterliggare saker för att kunna använda den.

Men jag tackar för dina förslg :) .


(Hoppsan vad konstigt det blev, hoppas att du ser att jag har svarat mellan dina svar också)

Redigerat av Unregistered795fe392, 18 december 2009 - 20:02.


#311

Postad 18 december 2009 - 20:46

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Finns bilder i mitt galleri på min nya Onkyo 1007.

Ett riktigt as är det :) Har köpt den idag och bara lekt lite med den , första intrycket är riktigt bra.

/natal

#312

Postad 19 december 2009 - 11:44

Rotelköpes
  • Rotelköpes
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

...
1. Det största problemet är att när man statar receivern så klickar inte högtalare reläerna igång som de ska, man får ibland stänga och stata den upp till 10-20 gånger innan högtalare reläna startar.
...
2. Om ingångsväljaren på fjärrkontrollen står på tex CD, DVD/BD, VCR/DVR, CBL/SAT eller PORT så går det inte att stänga av eller sätta på receivern med fjärrkontrollen.
Men om den står på tex TUNER, PHONE, TV/TAPE, NET/USB, AUX1-2 eller GAME så går det att stänga av och på receivern med fjärrkontrollen utan problem.
...
3. Om man spelar upp musik via nätverk, eller någon av USB ingångarna så går det inte att ändra ljudformat för knapparna på fjärrkontrollen har ändrat betydelse då.
...
Men så fort som man trycker in NET/USB knappen så hoppar receivern vidare till nästa ingång så att avspelningen avbryts.
...

Tjena, jag har aldrig märkt av varken 1 eller 2 ovan under de uppskattningsvis 100 på/av jag gjort. 3: Som tidigare nämnts är det by design.

För att undvika "Men så fort som man trycker in NET/USB knappen så hoppar receivern vidare till nästa ingång så att avspelningen avbryts." trycker du på MODE på fjärren innan du trycker på NET/USB. Då ändras fjärrens mode utan att det ändras i förstärkaren.


edit: Någon som har en harmony och fått till specialkommandon till sin onkyo?
T.ex *direktknappar* till Pure Direct, Stereo, THX Cinema m.m. för att undvika "stegningen" i ljudmenyerna.

Redigerat av Rotelköpes, 19 december 2009 - 11:47.


#313

Postad 19 december 2009 - 14:04

Unregistered795fe392
  • Unregistered795fe392
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
[quote name='Rotelköpes' date='Dec 19 2009, 11:44 ' post='2707775']
Tjena, jag har aldrig märkt av varken 1 eller 2 ovan under de uppskattningsvis 100 på/av jag gjort. 3: Som tidigare nämnts är det by design.

För att undvika "Men så fort som man trycker in NET/USB knappen så hoppar receivern vidare till nästa ingång så att avspelningen avbryts." trycker du på MODE på fjärren innan du trycker på NET/USB. Då ändras fjärrens mode utan att det ändras i förstärkaren.


Ditt tips om mode knappen fungerarde bra, lite mäkligt sätt kanske men en extra knapp tryckning kan jag leva med ;) .
Letade efter svar på detta problemet i manualen, men jag läste bara i Nätverks delen.
Såg senare efter ditt tips att där finns en liten text längst nere på sida 15 om mode knappen, kunde de inte hitta ett mindre typsnitt :P .

Bra att veta att din fungarar normalt vid uppstart, då måste det vara ett måndags exemplar som jag har fått.
Den fungerar när den har blivit varm, det kan vara något så enkelt som en ytmonterad krets som inte har blivit lödad ordentligt.

Fick ett roligt fel till igår som bara bekräftar att den inte mår bra.
Satt och lekt med lite olika ljudformat igår, varje gång jag kom till det vanliga Stereo mode så kopplade den ur diskanterna på fronthögtalarna helt plötsligt (Jag kör Bi-Amp på frontarna).
Jag provade flera gånger och felet upprepade sig varje gång.
Stängde av receivern och startade den igen, nu var felet borta, Bi-Amp fungerade nu i alla lägen.

Jag har öppet köp fortfarande så handlaren får beställa en ny.

#314

Postad 19 december 2009 - 22:34

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0
Klarar dessa receivers att skicka hdmi signal vidare med stärkarn avstängd till en tv?

Har lusläst manualen men hittar inget. Kan någon med receivern testa? På 875 ska den gå i ready mode via hdmi control on men det gör enbart att den sätts på när den känner av signalen.

Yamahaz7 samt denons bästa klarar av detta.

Den här funktionen är av väsentligt betydelse för mig då jag inte vill ha förstärkarn på när jag kollar på tv men ändå ha boxen inkopplad via onkyon.

#315

Postad 20 december 2009 - 00:58

marcYs
  • marcYs
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0

Fick ett roligt fel till igår som bara bekräftar att den inte mår bra.
Satt och lekt med lite olika ljudformat igår, varje gång jag kom till det vanliga Stereo mode så kopplade den ur diskanterna på fronthögtalarna helt plötsligt (Jag kör Bi-Amp på frontarna).
Jag provade flera gånger och felet upprepade sig varje gång.
Stängde av receivern och startade den igen, nu var felet borta, Bi-Amp fungerade nu i alla lägen.

Jag har öppet köp fortfarande så handlaren får beställa en ny.


Her haft en 5007 i snart 2 månader, används dagligen. Min förstärkare har aldrig "misslyckats" med att slå på några reläer, gissningsvis tar det max 10 sek, men oftast kortare innan den klickat igång allt.

Däremot har jag nästan vart med om ditt problem med Bi-Amp, då det blir precis sådär när jag kör auto kalibreringen. Dvs den sänder bara ut testtoner till basarna.(måste koppla som vanligt under kalibreringen annars funkar det inte). Men därefter funkar allt som det ska. Hur funkar kalibreringen för dig när du Bi-ampar?

Låter iafl som att du har fått ett måndagsex. Tycker du ska "doa" din stärkare hos återförsäljaren och hämta ut en ny.

#316

Postad 20 december 2009 - 12:18

Rotelköpes
  • Rotelköpes
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Klarar dessa receivers att skicka hdmi signal vidare med stärkarn avstängd till en tv?
...

Ja. Kolla inlägg 195 & 196 så hittar du lite info där.

#317

Postad 20 december 2009 - 13:23

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0

Ja. Kolla inlägg 195 & 196 så hittar du lite info där.


Ok samma funktionsnamn som med 875:an som jag har, men här verkar det då faktiskt funka! Tackar.

#318

Postad 20 december 2009 - 16:25

Unregistered795fe392
  • Unregistered795fe392
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Däremot har jag nästan vart med om ditt problem med Bi-Amp, då det blir precis sådär när jag kör auto kalibreringen. Dvs den sänder bara ut testtoner till basarna.(måste koppla som vanligt under kalibreringen annars funkar det inte). Men därefter funkar allt som det ska. Hur funkar kalibreringen för dig när du Bi-ampar?



Jag har inte kört någon kalibrering på grund av att jag bara har huvudkanalerna inkopplade nu.
Har inte orkat koppla in de andra högtalarna på grund av alla problem.

Har däremot testat lite HDMI funktioner till min TV och Projektor och allt har fungerat klockrent. Synd bara att den inte slår igång högtalarutgångaran, det är så mycket roligare att se film med ljud ;) .

Jag har iallafall filmat mitt problem ifall Onkyo inte tror på mig, i filmen finns inget inkopplat till receivern förrutom 230v kabeln.

#319

Postad 22 december 2009 - 14:25

Rotelköpes
  • Rotelköpes
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Som skrivet i någon annan tråd finns en uppdatering tillgänglig.

"Firmware Update: 22 December 2009

TX-NR3007/TX-NR1007
- Improves the functionality of automatic speaker-setup in Bi-amp mode or when a passive subwoofer is connected;
- Improves on-screen display menus.

TX-NR5007/PR-SC5507
- Improves the functionality of automatic speaker-setup in Bi-amp mode or when a passive subwoofer is connected;
- Stabilizes circuit operation immediately after power is turned on (thereby avoiding problems of no sound output);
- Improves on-screen display menus.

Allthough the "circuit operation stabilization" is only listed for the 5007/5507,
the actual firmware files are identical to the ones for the 3007.

Instructions for all: http://www.intl.onky....-sc_091016.pdf
Download for TX-NR3007/TX-NR5007/PR-SC5507 for installation via USB:
http://avrupd.onkyo.....REHAHA_106.zip

The update is also available through the unit's network connection, but I recommend using the USB input if you have one..."

Kopierat från AVS

edit: NET-update utan problem.

...Den som först hittar vad "Improves on-screen display menus" verkligen är för något vinner. :D


edit:

Här är remotekoderna jag bad logitech lägga in i min Onkyo TX-NR5007-enhet:

D26C 4C STEREO
0000 006D 0022 0002 0156 00AB 0015 0015 0015 003F 0015 0015 0015 0015 0015 003F 0015 0015 0015 003F 0015 003F 0015 0015 0015 0015 0015 003F 0015 003F 0015 0015 0015 003F 0015 003F 0015 0015 0015 0015 0015 0015 0015 003F 0015 003F 0015 0015 0015 0015 0015 003F 0015 0015 0015 003F 0015 003F 0015 0015 0015 0015 0015 003F 0015 003F 0015 0015 0015 003F 0015 05F6 0156 0055 0015 0E47

D26D 44 DIRECT
0000 006D 0022 0002 0156 00AB 0015 0015 0015 003F 0015 0015 0015 0015 0015 003F 0015 0015 0015 003F 0015 003F 0015 003F 0015 0015 0015 003F 0015 003F 0015 0015 0015 003F 0015 003F 0015 0015 0015 0015 0015 0015 0015 003F 0015 0015 0015 0015 0015 0015 0015 003F 0015 0015 0015 003F 0015 003F 0015 0015 0015 003F 0015 003F 0015 003F 0015 0015 0015 003F 0015 05CC 0156 0055 0015 0E47

D26C 52 ALL CH STEREO
0000 006D 0022 0002 0156 00AB 0015 0015 0015 003F 0015 0015 0015 0015 0015 003F 0015 0015 0015 003F 0015 003F 0015 0015 0015 0015 0015 003F 0015 003F 0015 0015 0015 003F 0015 003F 0015 0015 0015 0015 0015 003F 0015 0015 0015 0015 0015 003F 0015 0015 0015 003F 0015 0015 0015 003F 0015 0015 0015 003F 0015 003F 0015 0015 0015 003F 0015 0015 0015 003F 0015 05F6 0156 0055 0015 0E47

D26C D3 PURE AUDIO
0000 006D 0022 0002 0156 00AB 0015 0015 0015 003F 0015 0015 0015 0015 0015 003F 0015 0015 0015 003F 0015 003F 0015 0015 0015 0015 0015 003F 0015 003F 0015 0015 0015 003F 0015 003F 0015 0015 0015 003F 0015 003F 0015 0015 0015 0015 0015 003F 0015 0015 0015 003F 0015 003F 0015 0015 0015 0015 0015 003F 0015 003F 0015 0015 0015 003F 0015 0015 0015 0015 0015 05F6 0156 0055 0015 0E47

D219 D8 PLII/PLIIx THX Cinema
0000 006c 0022 0002 0156 00ac 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0020 0619 0156 0056 0020 0E54

D219 D4 PLII/PLIIx THX Music
0000 006c 0022 0002 0156 00ac 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0020 0619 0156 0056 0020 0E54

D21E 50 80 DynVolOff
0000 006c 0022 0002 0156 00ac 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0020 06C5 0156 0056 0020 0E54

D21E 50 84 Dynamic Volume(Wrap-Around Up)
0000 006c 0022 0002 0156 00ac 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0020 069A 0156 0056 0020 0E54

D21E 50 82 Medium
0000 006c 0022 0002 0156 00ac 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0020 069A 0156 0056 0020 0E54

D21E 50 83 Heavy
0000 006c 0022 0002 0156 00ac 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0020 066F 0156 0056 0020 0E54

D21E 50 81 Light
0000 006c 0022 0002 0156 00ac 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0020 069A 0156 0056 0020 0E54



Fungerar jättebra :)

..uuum, kodrutan blev extremt bred så jag gör ett citat av den i stället.

Redigerat av Rotelköpes, 22 december 2009 - 21:07.


#320

Postad 25 december 2009 - 23:08

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0

Här är remotekoderna jag bad logitech lägga in i min Onkyo TX-NR5007-enhet:


Hur menar du att logitech har lagt in dessa i din onkyo ?

En helt annan fråga

Någon mer än jag som forskar lite i bildbiten från processorn

Har upptäckt att även om jag väljer att den skall köra Via
och då så klart inte göra något med bilden, så skickar den
ändå ut 30 bitar istället för de 24 som den får till sig

( jag har 5507 )

Någon ?

#321

Postad 26 december 2009 - 09:14

Rotelköpes
  • Rotelköpes
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Mav, testa följande inställningar:

Resolution: Through
Game Mode: On
Edge Enhancement
Brightness
Contrast
Hue
Saturation
Gamma
RGB
Brightness/Contrast all at default
Immediate Display
disabled


Räcker inte det har du denna::

How to turn off video processing
Press [VCR/DVR] and [RETURN] buttons on the AV receiver at the same time.
Select “Skip” in the “VideoProcessor” setting by pressing the [RETURN] button repeatedly on the display.
To reset back to the original setting, press the same button at the same time.
If you select “Use”, the AV receiver will output video signals from the video processor.



Här är remotekoderna jag bad logitech lägga in i min Onkyo TX-NR5007-enhet

Sorry att jag var otydlig - jag menar naturligtvis koder till min harmonyfjärkontroll. :(


edit: Japp, AVS. Länkade tråden tidigare.

Redigerat av Rotelköpes, 26 december 2009 - 16:08.


#322

Postad 26 december 2009 - 15:40

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Att bara ändra till gamemode hjälper inte
Videoprocessorn matar fortfarande ut 30 bitar vilket visar på att den gör något med
bilden man inte önskar. Konstigt att man inte kan välja om den skall manipulera bilden
eller ej redan i menyn. Original är ju 24 bitar

Jag skall testa stänga av allt
Men då får jag ju ingen hjälp med bilden från tvboxen
Man stänger ju allt då

Var hittar du alla dessa "speciallösningar" ?
Är det på AVS forum ?

Maveric


Edit : Var hittar du "Immediate Display" ?

Jag har också läst om "gamemode" på AVSForum och det är RickarL som skrivit om det.
Men det framgår dock inte klart vad det är som sker eller inte sker när det är on eller off
I alla fall är det inte någon som har verifierat att det är så ..

Redigerat av Unregistered1103, 26 december 2009 - 16:35.


#323

Postad 26 december 2009 - 22:02

perreb
  • perreb
  • Forumräv

  • 564 inlägg
  • 0
Hej

Jag har NR1007

Jag har precis bi-ampat ett par nyinköpta B&W CM1:or och det låter fint

Speaker mode är satt till bi-amp.

När jag i Onkyo menyn kollar impedancen, kan jag bara välja mellan 4 eller 6 Ohm fast högtalarna är 8 Ohm

Ska det vara så?

Per

#324

Postad 26 december 2009 - 22:33

Rotelköpes
  • Rotelköpes
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Hej

Jag har NR1007

Jag har precis bi-ampat ett par nyinköpta B&W CM1:or och det låter fint

Speaker mode är satt till bi-amp.

När jag i Onkyo menyn kollar impedancen, kan jag bara välja mellan 4 eller 6 Ohm fast högtalarna är 8 Ohm

Ska det vara så?

Per

Hallå, med min 5007 (bryggkopplad anslutning) har jag mina högtalare (märkta 4-8 ohm) ställda på 8 ohm. Värdet är grayed out i setupmenyn nu så jag kan inte ändrad det nu rätt upp och ner men jag har för mig att jag kunde välja mellan 4-6-8 ohm från början. Om du bara kan välja mellan 4 och 6 ohm av någon anledning lär inte en sexohmsinställning jämfört en åttaohmsinställning spela någon roll i praktiken så länge du inte ligger på -0 i volym till vardags. Om du känner att du saknar åttaohmsvärdet kan du antagligen kolla in manualen för mer info.

edit: >>Mav: Edit : Var hittar du "Immediate Display" ?

Immediate display, alltså osd:n (=video processing) finns under meny, 6, 2

Redigerat av Rotelköpes, 26 december 2009 - 22:39.


#325

Postad 26 december 2009 - 23:02

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0

Immediate display, alltså osd:n (=video processing) finns under meny, 6, 2


Aha .. det är den du menar

Men det är ju bara om infon vad som tas emot och sedan skickas skall visas på skärmen
Har man inte den på, så ser man ju inte vad processorn hittar på

Maveric

#326

Postad 26 december 2009 - 23:38

perreb
  • perreb
  • Forumräv

  • 564 inlägg
  • 0
Tack

Jag kollade lite mer i manualen.

Där står det att man väljer 4 Ohm om högtalar-imp = 4-6 Ohm och 6 Ohm om högtalare är mellan 6-16 Ohm

Så allt är som det ska.

Stabilt...och låter sjuuukt bra!!!

Väntar nu på min B&W CMC-center som jag beställt idag så blir det ännu trevligare :-)


Hallå, med min 5007 (bryggkopplad anslutning) har jag mina högtalare (märkta 4-8 ohm) ställda på 8 ohm. Värdet är grayed out i setupmenyn nu så jag kan inte ändrad det nu rätt upp och ner men jag har för mig att jag kunde välja mellan 4-6-8 ohm från början. Om du bara kan välja mellan 4 och 6 ohm av någon anledning lär inte en sexohmsinställning jämfört en åttaohmsinställning spela någon roll i praktiken så länge du inte ligger på -0 i volym till vardags. Om du känner att du saknar åttaohmsvärdet kan du antagligen kolla in manualen för mer info.

edit: >>Mav: Edit : Var hittar du "Immediate Display" ?

Immediate display, alltså osd:n (=video processing) finns under meny, 6, 2



#327

Postad 27 december 2009 - 15:01

Rotelköpes
  • Rotelköpes
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Aha .. det är den du menar

Men det är ju bara om infon vad som tas emot och sedan skickas skall visas på skärmen
Har man inte den på, så ser man ju inte vad processorn hittar på

Maveric

Du få helt enkelt lita på att det "står" 24 bit :unsure: När all processing är av så borde det ju vara utsignalen vara som insignalen, men dom borde fixa så att all videoinfo syns i enhetens display.

#328

Postad 27 december 2009 - 19:55

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 228 inlägg
  • 0

Aha .. det är den du menar

Men det är ju bara om infon vad som tas emot och sedan skickas skall visas på skärmen
Har man inte den på, så ser man ju inte vad processorn hittar på

Maveric

I tidigare generationen Onkyo receivers med Reon-VX så gick ett rykte om att om man skickade
1080p24 från en bluray-spelare så gick det inte att göra några videojusteringar alls och OSD Immediate Display
blev disablat. Ett annat var att man tvungen att manuellt slå av Immediate Display för att få igenom 36 bitar
som 36 bitar. Tanken var att Onkyon behövde nedkonvertera bilden för att fixa OSD overlay grafiken eller nåt.

Med den nuvarande generationen så går det uppenbarligen att få igenom 1080p24 med Immediate Display påslaget men frågan om det har någon annan sidoeffekt?

Personligen skickar jag in 24 bitar och får ut det som 24-bitar med Immediate Display: On men det kanske
beror på att min display inte hanterar 36-bitar, ingen aning. Vad som skulle vara bra om någon med en
display som kan visa vad den tar emot för signal kan reda ut effekterna av Immediate Display och andra
optioner utan att behöva ha Immediate Display On.

Game Mode: On var något jag kom att fundera på om det minskade påverkan av signalen och det stänger bevisligen
av Picture Mode (Auto, Video, Film) och Noise Reduction funktionerna (Mosquito, Random, Block) och jag har inte märkt några sidoeffekter ännu.
Jag kör själv med det från min oppo bdp-83.

En sak som kan behövas när man ändrar och testar är att se till det görs en ny HDMI handshake så att ändringarna verkligen får effekt.

#329

Postad 27 december 2009 - 20:26

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Jag skall testa dessa olika exempel ..

Återkommer

Maveric

#330

Postad 28 december 2009 - 11:49

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0
Riktigt bra pris just nu på marrakezh.se. Man blir väldigt sugen faktiskt men jag håller mig :lol:

#331

Postad 28 december 2009 - 15:56

Aurum
  • Aurum
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Någon här som vågat beställa? En kvar, känns dumt att man inte köper men samtidigt så gillar jag inte Marrakezh.. Vad tycker folk?

#332

Postad 28 december 2009 - 16:48

Fritzz
  • Fritzz
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Någon här som vågat beställa? En kvar, känns dumt att man inte köper men samtidigt så gillar jag inte Marrakezh.. Vad tycker folk?



Hej!

Jag beställde en 1007 från Marrakezh för ett par timmar sedan.

Läste lite omdömen på prisjakt Omdöme Marrakezh samt i detta forum och tog chansen. Nu är det bara vänta och hoppas på det bästa. :lol:

Med vänlig hälsning,

Fredrik

#333

Postad 28 december 2009 - 16:54

Aurum
  • Aurum
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Lycka till då :lol: Tror jag beställer från HBB nu :lol:

#334

Postad 28 december 2009 - 20:55

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Någon som har hittat någon skärmsläckarfunktion i läge "net" ?

#335

Postad 29 december 2009 - 04:20

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0

Personligen skickar jag in 24 bitar och får ut det som 24-bitar med Immediate Display: On men det kanske
beror på att min display inte hanterar 36-bitar, ingen aning. Vad som skulle vara bra om någon med en
display som kan visa vad den tar emot för signal kan reda ut effekterna av Immediate Display och andra
optioner utan att behöva ha Immediate Display On.


Jag har både pannasonic V10 och sony w hw15 att testa med
Båda skall kunna ta emot minst 36 bitar, då de hanterar deep color
V10 tar emot allt från oppo och detta hur jag än ställer min onkyo
skickar jag det som 24 bit så fixar onkyon autmatiskt det till 30 bit

Det sistnämda beror på att det sitter en 10 bit videoprocessor i onkyon
och den jobbar då naturligvis i 10 bit och detta går inte att stänga av manuellt

Det märkliga är att min sony hw15 vägrar att ta emot annat än 24 bit
Detta kan bero på att den anser sig ha bättre processor och inte vill ha
annat än rent material för att sedan själv göra om det till 10 bit
Den har nämligen en10 bit processor

Av vad jag kan få fram genom V10 så finns det inget annat att stänga av
än det som finns i menyn. Såvida man inte stänger av hela bildprocessorn
via knapptryckningarna på fronten. ( läs tidigare inlägg )

Jag kan inte se att gamemode gör något annat än att hindra en från
att göra egna inställningar precis som dag/natt inställningen gör.

Maveric

#336

Postad 29 december 2009 - 09:02

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 228 inlägg
  • 0

Jag har både pannasonic V10 och sony w hw15 att testa med
Båda skall kunna ta emot minst 36 bitar, då de hanterar deep color
V10 tar emot allt från oppo och detta hur jag än ställer min onkyo
skickar jag det som 24 bit så fixar onkyon autmatiskt det till 30 bit

Det sistnämda beror på att det sitter en 10 bit videoprocessor i onkyon
och den jobbar då naturligvis i 10 bit och detta går inte att stänga av manuellt

Det märkliga är att min sony hw15 vägrar att ta emot annat än 24 bit
Detta kan bero på att den anser sig ha bättre processor och inte vill ha
annat än rent material för att sedan själv göra om det till 10 bit
Den har nämligen en10 bit processor

Av vad jag kan få fram genom V10 så finns det inget annat att stänga av
än det som finns i menyn. Såvida man inte stänger av hela bildprocessorn
via knapptryckningarna på fronten. ( läs tidigare inlägg )

Jag kan inte se att gamemode gör något annat än att hindra en från
att göra egna inställningar precis som dag/natt inställningen gör.

Maveric

Här är en som kom fram till samma sak: 24-bit in - 30-bit ut och 30-bit in - 30-bit ut
men även 36-bit in - 36-bit ut genom att fippla om colourspace i sin oppo bdp-83.
http://www.avsforum....35#post17467235
enda orsaken till att jag får ut 24-bit är nog att min TV bara hanterar just 24-bit.

Redigerat av rickardl, 29 december 2009 - 09:07.


#337

Postad 29 december 2009 - 18:07

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Om man kör en uppdatering via nätet försvinner alla inställningar då ? Tex Ausysseykalibreringen ?

#338

Postad 29 december 2009 - 23:33

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 228 inlägg
  • 0

Om man kör en uppdatering via nätet försvinner alla inställningar då ? Tex Ausysseykalibreringen ?

Nej.

#339

Postad 30 december 2009 - 10:08

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0

Nej.


Tackar !

#340

Postad 02 januari 2010 - 15:54

robarth
  • robarth
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
oj,oj vad förvirrad man blir:)
jag bytte ut min åldriga yamaha mot en 607a. visst blev ljudet bättre och så. prismässigt ett fynd (3999).
nu till mitt problem o undran?

jag vill ha ännu bättre dialogljud från centern och märkbart bättre ljud vid film tittande. får jag detta, och är det värt dem 8000:- till som det kostar upp till 1007? tycker att dem andra modellerna är helt över min prisnivå. är nästan så att 1007 e det med:)
funderar även på om hopppet upp till 807an kunde vara något för mig. fa.... detta e svårt.

jag kör med dali 5,1 högtalare i den billigare klassen.
kan tyvärr inte åka någonstans o lyssna själv:(

tobias

#341

Postad 02 januari 2010 - 16:24

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0

oj,oj vad förvirrad man blir:)
jag bytte ut min åldriga yamaha mot en 607a. visst blev ljudet bättre och så. prismässigt ett fynd (3999).
nu till mitt problem o undran?

jag vill ha ännu bättre dialogljud från centern och märkbart bättre ljud vid film tittande. får jag detta, och är det värt dem 8000:- till som det kostar upp till 1007? tycker att dem andra modellerna är helt över min prisnivå. är nästan så att 1007 e det med:)
funderar även på om hopppet upp till 807an kunde vara något för mig. fa.... detta e svårt.

jag kör med dali 5,1 högtalare i den billigare klassen.
kan tyvärr inte åka någonstans o lyssna själv:(

tobias


Räcker det inte med att höja leveln på centerkanalen ?


Jag gick från 606 till 1007 och ja det är mer tyngd samt dialogerna kommer fram mera.
Skillnaden mellan 807 samt 1007 i kraft är ingen alls. 1007 har två hdmi ut,9.2 mot 7.2 samt bättre audyssey kalibrering, 2st separata subutgångar som kan ställas inviduellt.

Behöver du inte det extra lull lullet så köp 807.

#342

Postad 02 januari 2010 - 18:33

robarth
  • robarth
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Tycker bara att det blir för högt om jag höjer:(

sitter o kollar på om jag skulle kanske köpa en bättre (dyrare) center o börja i den änden? (b&w HTM62)
kanske det inte är förstärkaren som kommer ändra det jag söker efter. e som sagt svårt detta:(
kanske ett bra alltern. är o byta till 807? är ju inte så mycket pengar som är i mellan för att få lite mer tryck då. så behöver jag inte tänka på att kraften inte räcker. tycker nästan att dialogen är lite bas-burkigt nu? eller vad jag nu ska kalla det.

#343

Postad 02 januari 2010 - 20:33

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0

Tycker bara att det blir för högt om jag höjer:(

sitter o kollar på om jag skulle kanske köpa en bättre (dyrare) center o börja i den änden? (b&w HTM62)
kanske det inte är förstärkaren som kommer ändra det jag söker efter. e som sagt svårt detta:(
kanske ett bra alltern. är o byta till 807? är ju inte så mycket pengar som är i mellan för att få lite mer tryck då. så behöver jag inte tänka på att kraften inte räcker. tycker nästan att dialogen är lite bas-burkigt nu? eller vad jag nu ska kalla det.


Kör du med Audyssey samt Dynamic EQ ? Utan Dynamic EQ tycker jag ljudet blir tunt vid filmtittande.
Testa dig fram med EQ-inställningarna.

#344

Postad 03 januari 2010 - 14:55

robarth
  • robarth
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
ska kolla och testa lite i kväll. tror nog att den är på. men ska som sagt testa lite. hoppas nu på lite bättre ljud:)

#345

Postad 03 januari 2010 - 15:13

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0

Tycker bara att det blir för högt om jag höjer:(

sitter o kollar på om jag skulle kanske köpa en bättre (dyrare) center o börja i den änden? (b&w HTM62)
kanske det inte är förstärkaren som kommer ändra det jag söker efter. e som sagt svårt detta:(
kanske ett bra alltern. är o byta till 807? är ju inte så mycket pengar som är i mellan för att få lite mer tryck då. så behöver jag inte tänka på att kraften inte räcker. tycker nästan att dialogen är lite bas-burkigt nu? eller vad jag nu ska kalla det.


Menar du att det låter dovt och rösterna inte kommer fram? Vet inte om priset avgör alltid, en mondial center för 1200 låter stråt vassare än min vad min gamla kefiq6 för 6000 gjorde. Kef hanterade pil-ljudet bättre i gladiator dock :blink: . Men det fanns en slöja på dialogen som jag blev tokig på.

Redigerat av Unregistered76636631, 03 januari 2010 - 15:14.


#346

Postad 04 januari 2010 - 21:12

perreb
  • perreb
  • Forumräv

  • 564 inlägg
  • 0
Nu har dom höjt sitt pris rejält


Någon här som vågat beställa? En kvar, känns dumt att man inte köper men samtidigt så gillar jag inte Marrakezh.. Vad tycker folk?



#347

Postad 04 januari 2010 - 23:19

Unregistered6f491d22
  • Unregistered6f491d22
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Jag fick min 5007:a idag ... Är det någon som testat att styra sin x007:a via RS232? Jag hittade RS232-protokollet på nätet men är lite kluven om jag verkligen ska sätta mig ner och implementera stöd för att styra förstärkaren via ett gammalmodigt seriesnöre :o ... Är det någon som vet om x007-serien kan styras via web-services? Den har ju Ethernet och IP så ett web-serice API hade väl varit en smal sak för Onkyo att erbjuda?

#348

Postad 05 januari 2010 - 12:51

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 228 inlägg
  • 0

Jag fick min 5007:a idag ... Är det någon som testat att styra sin x007:a via RS232? Jag hittade RS232-protokollet på nätet men är lite kluven om jag verkligen ska sätta mig ner och implementera stöd för att styra förstärkaren via ett gammalmodigt seriesnöre :o ... Är det någon som vet om x007-serien kan styras via web-services? Den har ju Ethernet och IP så ett web-serice API hade väl varit en smal sak för Onkyo att erbjuda?

http://www.avforums....rogramming.html

#349

Postad 05 januari 2010 - 15:45

robarth
  • robarth
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Menar du att det låter dovt och rösterna inte kommer fram? Vet inte om priset avgör alltid, en mondial center för 1200 låter stråt vassare än min vad min gamla kefiq6 för 6000 gjorde. Kef hanterade pil-ljudet bättre i gladiator dock ;) . Men det fanns en slöja på dialogen som jag blev tokig på.


ja. så skulle jag nog säga att jag tycker det låter:(. har testat lite inställningar på stärkaren men blir inget bättre dock:)
känns lite så där och ta en chansning på en dyr center (öppet köp funkar väl:). ska kolla den du nämner, verkar intressant om den kan upplevas som vassare än kef:) och billigare. ska som sagt kolla denna:)))))))))

har kollat på den nu lite. känns lite liten:) men e den så bra som du säger måste den vara ett kap:) för dem pengarna så kan det bli värt en chansning:)
kan tillägga att jag har en dali c1000 nu.

Redigerat av robarth, 05 januari 2010 - 16:31.


#350

Postad 05 januari 2010 - 18:05

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0
Ja din dali verkar vara en jättekoloss. Misstänker att resonansen inte är den bästa, skulle nog bli en prislapp på 15000 för att få ett riktigt rent ljud ur en sån låda? Jag har även lyssnat på MA:s radius som har det där raka ljudet som i alla fall jag uppskattar..radius 180 heter den och nu verkar den säljas riktigt billigt då en uppdaterat variantsläppts..
Ingen burkighet att tala om!! Fast man tappar i riktning och omfång.

Redigerat av Unregistered76636631, 05 januari 2010 - 18:06.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.