Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Screen research clearpix ultimate DIY av loco.spk

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 augusti 2023 - 12:32

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0
Kommentarer till Screen research clearpix ultimate DIY av loco.spk

#2

Postad 08 augusti 2023 - 12:32

Kurben
  • Kurben
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0
Mycket snyggt och smart med alu profiler! Vart köpte du den lösa duken?

#3

Postad 08 augusti 2023 - 14:45

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Ja ser ut att ha blivit väldigt bra resultat. Stiligt!

#4

Postad 08 augusti 2023 - 15:45

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Mycket snyggt och smart med alu profiler! Vart köpte du den lösa duken?

 

Tackar. Jag köpte av en medlem här på forumet, men jag måste nog kolla med honom om det är ok att lägga ut namnet. Han säljer egentligen färdigbyggda dukar med ram så jag vet inte om han vill sälja löpmeter egentligen. Han kanske gjorde ett undantag för att jag är så sjukt trevlig :)

 

 

Ja ser ut att ha blivit väldigt bra resultat. Stiligt!

 

Ja det blev faktiskt bättre än jag hade hoppats på. Trodde, som jag skrev, att jag skulle vara tvungen att klä kanterna av duken med en svart ram men jag kommer nog fortsätta köra utan.



#5

Postad 08 augusti 2023 - 16:33

DPC
  • DPC
  • Forumräv

  • 699 inlägg
  • 0

En av de bättre byggtrådarna jag sett! Grymt bra jobbat! Ultimate är en av de bästa väverna man kan få tag i och genom att köpa och bygga ram själv så har du sparat stora summor pengar. Ultimate, även med FSD-ramen är svettigt dyra. Blir sugen på att bygga en själv :)

 

Du funderade inget över black backing? Nu med din bakgrund så blir det väl överflödigt.



#6

Postad 08 augusti 2023 - 19:05

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

En av de bättre byggtrådarna jag sett! Grymt bra jobbat! Ultimate är en av de bästa väverna man kan få tag i och genom att köpa och bygga ram själv så har du sparat stora summor pengar. Ultimate, även med FSD-ramen är svettigt dyra. Blir sugen på att bygga en själv :)


Tack, tog för en gångs skull lite bilder när jag byggde något så det hade varit dumt att inte dela med sig. Jag hade ju i min tur hjälp av de som gjort det.

#7

Postad 08 augusti 2023 - 19:10

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Du funderade inget över black backing? Nu med din bakgrund så blir det väl överflödigt.


Jodå men det hade blivit rätt dyrt och hade nog varit snudd på ogörbart med metoden jag använde. Bara duken självt var tuff att klämma dit så att få två material spända på samma gång vill jag inte ens tänka på :)

Nu är som sagt hela min vägg tapetserad med svart filt så behovet fanns som tur var inte. Jag var lite nervös för att ramen skulle synas trots att den är svartmåla men det går verkligen inte att ens ana den även om man försöker.

#8

Postad 09 augusti 2023 - 09:54

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Tackar. Jag köpte av en medlem här på forumet, men jag måste nog kolla med honom om det är ok att lägga ut namnet. Han säljer egentligen färdigbyggda dukar med ram så jag vet inte om han vill sälja löpmeter egentligen. Han kanske gjorde ett undantag för att jag är så sjukt trevlig :)



Ja det blev faktiskt bättre än jag hade hoppats på. Trodde, som jag skrev, att jag skulle vara tvungen att klä kanterna av duken med en svart ram men jag kommer nog fortsätta köra utan.


Ja det ser ut som du har rätt svart runt ramen ändå och det inte behövs. Kanske skönt att slippa försöka få på det på din fina duk också? Om det ändå fungerar menar jag.


Jag själv har någon idé om att framöver bygga någon likande AT-duk. Men skulle vilja att det gick att fälla upp. Vet dock inte riktigt hur bra det skulle hålla i längden. Tab tension är ett alternativ så klart men då börjar det kosta också.

#9

Postad 17 augusti 2023 - 08:24

Morgan T
  • Morgan T
  • Lärjunge

  • 282 inlägg
  • 0
Väven är köpt hos mig.
Bygger också kompletta dukar med denna väv.
M.v.h. Morgan



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.