Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Optoma HD65 & HD71 *

1526 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 19 januari 2008 - 23:53

ljs-s
  • ljs-s
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Hur är fläktljudet och andra ljud på Mitsubishi 3100 / 1100 jämfört med HD65?

Jag upplevde HC3100 som tystare (4x spinn), men jag kunde inte riktigt göra nått bra test eftersom dom var i 2 olika butiker.

Redigerat av ljs-s, 20 januari 2008 - 00:04.


#102

Postad 20 januari 2008 - 00:15

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Låter ju bra med garantin, är medlem. :blink:
Ja jag jämförde 65 mot 70. Nu pratar vi DVD som källa, Sagan om ringen, den första. Började med scenen där de går i snön, Frodo tappar ringen. Ja ni vet. Som sagt, jag ser inga regnbågseffekter alls på nån av dem. En stor skillnad mot HD70 är att det är mindre brus i bilden. Ger ett lugnare intryck på mig. Men jag måste säga att jag inte upplever nåt fel på bilden från HD70. Tyckte mig se bättre svärta och lite bättre djup och skärpa i bilden.(Pillade med skärpan på HD70 men det blev inte bättre). Efter att ha ökat på ljusstyrkan lite och tonat ner färgerna ( alla såg enormt solbrända ut) blev bilden mycket trevligare att se på, skarp och naturlig. Sen som jag skrev innan HD65 är riktigt liten, jag blev förvånad. Men så är jag rätt ny på Projbiten. Belysning i fjärren var nästan lite för kraftig, blått ljus om nån undrar. Men belysning är bra, det gillar jag. Har inte sett HD65 med HDmaterial däremot körde vi Blu-Ray på HD70 och då är bilden riktigt grym. På en HD65 lär det bli ännu bättre.

Får väl avsluta med att säga att HD70 är en riktigt bra proj men att HD65, som är billigare, faktiskt är en ännu bättre proj.

Fel tråd men vill ändå nämna att för mig så är de 4000kr till som HD73 kostar en onödig investering. Tyckte inte bilden var 4000kr bättre jämfört med HD65. Hur många kronor bättre är den då, ja inte vet jag. Den uppges ge lugnare bild när DVD är källan men jag tyckte inte att den gjorde det, bättre svärta nämndes oxå men jag tvekar lite där oxå. Nu körde vi Riddick på HD-DVD och om man skulle köra samma på en HD65 borde den prestera likvärdigt i mina ögon.

Redigerat av Outrage, 20 januari 2008 - 00:24.


#103

Postad 20 januari 2008 - 02:02

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

  • 603 inlägg
  • 0
Och jag blir stolt HD65 ägare på fredag :blink: Weweweweeee... kan knappt bärga mig... Fredagen kommer vara hektiskt...

Nån som vet vart man kan fixxa M3 skruvar som den här projektorn behöver för tak-monterng?

#104

Postad 20 januari 2008 - 02:28

revhajen
  • revhajen
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0

Det som skiljer HD65 mot HD70 är:

20% Mindre rent fysiskt.
Tystare ljudnivå.
1600 ansi lumen (hd70 har 1000)


Den stora skillnaden är att den har ett färghjul med primärer och sekundärer.

Mvh David


+ 1000 timmar mindre på HD65an
Mvh
Jonas



va? 1000h mindre? mindre än vad?

#105

Postad 20 januari 2008 - 11:01

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

  • 603 inlägg
  • 0
lol en som går 4000h i ecomode :blink:

killen snackade i nattmössan... det ä 2000h + 1000h i eco mode... totalt 3000h i eco...

#106

Postad 20 januari 2008 - 12:03

A.Hagström
  • A.Hagström
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Tjena !

Har monterat min HD65 tillsammans med en Multibrackets 135" duk igår och jag måste säga att jag är klart imponerad av denna lilla projje...och till det priset ! Var mer än nervös över regnbågseffekten men kan gladligen meddela att i alla fall inte jag kan se något ! :blink:
Jag har min takmonterad med soffan direkt under och lyssnar jag efter den så kan jag klart höra den men jag störs absolut inte av den...än mindre när man sätter på filmen och ljud !
Fick även hem min LG kombispelare (GGW-H20L) till HTPC:n här om dagen och denna lilla spelare tillsammans med HD65:n blir verkligen kärlek ! Rekommenderas ! :lol:

Ha det gutt allihopa !

/Andreas

#107

Postad 20 januari 2008 - 12:14

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Grattis Hagström, kul att du är nöjd.

Gucci, skulle gissa på Bauhaus eller Beijers. De borde kunna hjälpa dig iallafall med nåt liknande. Och även grattis till dig och din HD65.

#108

Postad 20 januari 2008 - 15:44

wallberg78
  • wallberg78
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Ni som äger en HD65, var har ni köpt den? Hifi-klubben eller genom någon annan?
De butiker jag pratat med säger att de vill sälja slut på HD70 innan de tar hem HD65.
Är den svår att få tag på?

Jag har ju slitit som en tannalös hund i en benhög med att få vardagsrummet tip-top, jag klarar inte av att vänta
mycket längre på en projektor nu!

Hade först bestämt mig för HD70 men nu e jag helt hundra på att det blir en HD65 istället.

Have a good one! /Wallberg

#109

Postad 20 januari 2008 - 18:01

A.Hagström
  • A.Hagström
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hej

Köpte min på HiFi-Klubben, ingen annan som hade fått in den ännu.
Mycket nöjd med med dem och projjen kom på några dagar.

/Andreas

#110

Postad 20 januari 2008 - 18:16

DrBosa
  • DrBosa
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0
Mailade Hifi-klubben i Lund och dom får i alla fall in HD65 på onsdag (den 23/1 alltså).
Hoppas dom har vett att kalibrera den innan bara så det ser så bra ut som går. Antagligen kan man få en 100k-projektor att se ut som skit, men det säljer nog inte lika bra ;).

#111

Postad 20 januari 2008 - 18:40

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

  • 603 inlägg
  • 0
Ska ta med Takfästet till jobbet, ffs jag jobbar ju åt B&B Tools AB ! ;)
Lär ju finnas nånstans i lagret ;)

Skruvade ihop deltaco projektor takfästet och måste säga att jag tycker det är falsk marknadsföring på den...

Jag fick för mig att man kunde ställa om den mellan 80mm och 170mm... visade sig att man fick välja den ena eller den andra tuben när man skruvade ihop den! :rolleyes: Då e den väl inte ställbar -.- Nåväl... tog den på 170mm för det plus dom 24cm jag får i offset blir perfekt på min vägg...

Föresten... en fråga... måste jag få kanterna på bilden spikrak eller går det att ändra?

Jag menar ungefär det här \ \ / / / \ \ /

är det nån som förstod min rappakalja? ;)

#112

Postad 20 januari 2008 - 19:14

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0
Försök få kanterna helt rak. Dvs bilden skall vara rektangulär, inte trapetsoidformad.
Om bilden inte rak måste du använda keystone för att justera, vilket man INTE skall göra om man inte absolut måste. Dessutom blir det teoretiskt omöjligt att få maximal focus över hela bilden om projeceringen inte är korrekt.

#113

Postad 20 januari 2008 - 19:19

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

  • 603 inlägg
  • 0
OOOoooK! Nu börjar jag fatta varför man ska sätta upp projektor först ;D
Detta e helt sick... kl12 på fredag slutar jag jobbet... då ska jag till ikea och köpa möbler... kommer hem vid 14:00... sen ska jag skruva upp allt (flera Möbler, duk, projektor) och sätta ingeång allt för att testa... det sjukaste är att på lördag drar man till sälen i en vecka >_<

så tight med allt ;)

#114

Postad 20 januari 2008 - 19:23

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0
B)Jag citerar mig själv från HD70-forumet:

En projektor (utan lensshift) har bara en ideal placering. Linsen mitt för duken i sidled och på en specifik höjd över/under duken beroende på offset och projektionsytans storlek(offset anges oftast som en fraktion eller procent av bildhöjd). Gemensamt för alla hembioprojektorer utan lensshift är att den optimala placeringen alltid är ovan/nedan* dukens över/under-kant och att denna offset i det närmaste alltid finns angiven i lättilgängliga specifikationer. *(tak/bord-placering)

Så fort man placerar projektorn på en annan höjd än den idealiska och sedan tiltar den försvinner möjligheten att utan keystonekorrigering nå en rektangulär bild. Projektionen kommer istället vara trapetsoid-formad, d.v.s smalare upptill eller nedtill beroende på om den är tilltad neråt respektive uppåt (takmonterat).

Kom sedan ihåg att keystoning "stjäl" pixlar i sidled för att rektangulärisera bilden viket innebär en förändring av bildproportionen. Har man till exempel en maskad 16:9-duk och tiltar projektorn för mycket kommer keystoningen sannolikt göra bilden så smal att bilden fylls på höjden men inte på bredden. Något man kan "kompromissa till" genom att ytterligare förstora hela bilden med den optiska zoomen, men det känns förmodligen sisådär.

Tiltning av projektorn innebär dessutom att man förlorar möjligheten att nå "perfekt" skärpa över hela bildhöjden då avståndet till duken varierar med duken i höjdled.

Båda dessa effekter uppstår omedelbart vid minsta tiltning men är av naturliga skäl knappt märkbara i "små doser", d.v.s. då projektorn tiltats ytterst lite. Det finns således ingen gräns då fenomenen uppstår utan det är helt enkelt en fråga om vad du "kan leva med".

Lättast så gör man en skiss över projektionssystemet utifrån önskemål och begränsningar och införskaffar sedan ett lämpligt takfäste som ger möjligheten att placera bilden på önskad höjd. De få centimetrar som sedan kan tänkas diffa kommer förmodligen inte ställa till några större defekter. Har man dessutom inte 100% bestämt dukens höjdplacering kan man ju projicera mot väggen först för att se var den perfekta positionen befinner sig, duger den så är det bara att hänga duken å allt är tip top!

Se nu bara inte avsaknad av lensshift som något hinder. Lensshift innebär alltid (av rent fysiska skäl) smärre optiska defekter även om dessa naturligvis varierar med projektor å prisklass.

Lägg istället ner lite tid å slit på att hitta en optimal position för din projektor så du kan koncentrera dig på filmval och popcorn sedan . ;)

#115

Postad 20 januari 2008 - 19:29

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

  • 603 inlägg
  • 0
Tack nobba du e mannen... det förklarade MYCKET!

Men hmm... betyder detta för mig att om jag har en offset på 24cm och längden på projektor takfästet är 170mm att bilden kommer hamna 24+17cm från tak kanten då lr? ungefär?

EDIT:

https://www.minhembi...howtopic=184667

Lite hjälp med det problemet oxo ;) :rolleyes:

Redigerat av Gucci, 20 januari 2008 - 19:34.


#116

Postad 20 januari 2008 - 19:33

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0

Tack nobba du e mannen... det förklarade MYCKET!

Men hmm... betyder detta för mig att om jag har en offset på 24cm och längden på projektor takfästet är 170mm att bilden kommer hamna 24+17cm från tak kanten då lr? ungefär?


Japp, nästan. Du får addera några cm från takfästet till center på lins på projektorn. Uppksattningsvis 3-4 cm.

#117

Postad 20 januari 2008 - 20:12

erito
  • erito
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0
ahaa... Jag har en 100% fix ställe för duken (mellan fönsterpartier) och måste inrätta projektorn efter duken. Till detta hör hög takhöjd, låg placering av duk och ingen möjlighet till väggplacerad projektor. Det kommer nog att skilja ca 60cm mellan projektor och överkant på duk i höjdled. Avstånd drygt 4m, så jag får hoppas att 'offset' för HD65 klarar detta... :/ Annars blir det en lång stång i taket till projektorn och DET är ju inte direkt snyggt...

#118

Postad 20 januari 2008 - 23:45

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0

ahaa... Jag har en 100% fix ställe för duken (mellan fönsterpartier) och måste inrätta projektorn efter duken. Till detta hör hög takhöjd, låg placering av duk och ingen möjlighet till väggplacerad projektor. Det kommer nog att skilja ca 60cm mellan projektor och överkant på duk i höjdled. Avstånd drygt 4m, så jag får hoppas att 'offset' för HD65 klarar detta... :/ Annars blir det en lång stång i taket till projektorn och DET är ju inte direkt snyggt...


Såvida du inte avser att ha sinnesjukt stor bild kommer offseten INTE att vara några 60cm är jag rädd.
Du lär säkert finna någon kompromissande lösning.

#119

Postad 21 januari 2008 - 13:18

erito
  • erito
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0
Jag var och kollade lite igen på HD65 och det ser så pass bra ut att jag nog beställer den i slutet av veckan. Då får man ju som sagt med en 76" duk också och den kan ju vara bra att ha. Eller sälja :)

Av vad jag såg så verkar offset inte vara ngt problem då det går att vinkla projektorn något utan att få 'sned' bild.

Vi får se hur det blir....

#120

Postad 21 januari 2008 - 14:23

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0

Jag var och kollade lite igen på HD65 och det ser så pass bra ut att jag nog beställer den i slutet av veckan. Då får man ju som sagt med en 76" duk också och den kan ju vara bra att ha. Eller sälja :)

Av vad jag såg så verkar offset inte vara ngt problem då det går att vinkla projektorn något utan att få 'sned' bild.

Vi får se hur det blir....


Tror du har missförstått något nu.

Du kan inte "vinkla" projektorn utan att få sned bild.

#121

Postad 21 januari 2008 - 15:54

erito
  • erito
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0
hmm... men de har den ju 'vinklad' på HiFi i demorummet? ser ut som det iallafall...

Nåja, jag köper ett teleskop-fäste så löser det sig :)

#122

Postad 21 januari 2008 - 17:51

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

  • 603 inlägg
  • 0
Vart hittar man info om dom där 2år/2000h lamp gaanti på HiFi Klubben? Har inte hittat det någonstans...

#123

Postad 21 januari 2008 - 17:55

J35Draken
  • J35Draken
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
OJJJJJJ!

Frun å jag va' in till stan nyss för att kolla läget?
HD65 hade fel på färgerna :) :ph34r: 10 års garanti? De'va' tur de'
Den röda färgen fattades?

Vi bestämde ny tid för visning/demo på torsdag...Nu seglar det upp andra allternativ också... så som ex HD73 och IN78...

vi får se...

lite besviken blev man ju

#124

Postad 21 januari 2008 - 19:10

ippo
  • ippo
  • Beroende

  • 1 267 inlägg
  • 0

OJJJJJJ!

Frun å jag va' in till stan nyss för att kolla läget?
HD65 hade fel på färgerna :) :ph34r: 10 års garanti? De'va' tur de'
Den röda färgen fattades?

Vi bestämde ny tid för visning/demo på torsdag...Nu seglar det upp andra allternativ också... så som ex HD73 och IN78...

vi får se...

lite besviken blev man ju


Var den korrekt ansluten?
Eller hade inte inte demostället alla stift i kontakterna?? :P

#125

Postad 21 januari 2008 - 20:45

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0

Vart hittar man info om dom där 2år/2000h lamp gaanti på HiFi Klubben? Har inte hittat det någonstans...


Hittade inte heller, var därför jag frågade tidigare i tråden. Det jag hittade var 6 månader.
Men tydligen så är det 2 år eller 2000h, vilket som kommer först.

#126

Postad 21 januari 2008 - 22:02

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

  • 603 inlägg
  • 0

Vart hittar man info om dom där 2år/2000h lamp gaanti på HiFi Klubben? Har inte hittat det någonstans...


Hittade inte heller, var därför jag frågade tidigare i tråden. Det jag hittade var 6 månader.
Men tydligen så är det 2 år eller 2000h, vilket som kommer först.


Men vart står det? För på alla garanti papper jag fick hem nu står det inget om nån lampgaranti, ändå e jag med klubben..

Tror det är en skröna :)

#127

Postad 21 januari 2008 - 22:03

wallberg78
  • wallberg78
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Har snackat med båda Malmö butikerna samt Lund om HD65, men ingen vet när den dyker upp!
Det jag fick som svar var att den är slut på centrallagret och att den kan dyka upp mellan 24 jan och 7 feb.

Dr Bosa är du säker på att infon du fick stämmer?

/Wallberg

#128

Postad 21 januari 2008 - 22:12

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

  • 603 inlägg
  • 0

Har snackat med båda Malmö butikerna samt Lund om HD65, men ingen vet när den dyker upp!
Det jag fick som svar var att den är slut på centrallagret och att den kan dyka upp mellan 24 jan och 7 feb.

Dr Bosa är du säker på att infon du fick stämmer?

/Wallberg


Jag beställde min förra veckan i måndags...då sa killen vid HiFi butikens support att den var slut överallt och att jag skulle få den i slutet av förra veckan direkt från nått centrallager då det bara fanns typ 2 kvar... fick den skickad på torsdag

Så nu är min Optoma HD65 vid posten och väntar på mig tills på fredag då jag kan ta ut den...

Så jag gissar på att det du säger stämmer...

PS. allt möblemang e borta här hemma som en förbredelse för projektor installation med duk o allt... mina händer är svårt cuttade efter detta :) ...ds

Redigerat av Gucci, 21 januari 2008 - 22:14.


#129

Postad 21 januari 2008 - 23:23

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0

Vart hittar man info om dom där 2år/2000h lamp gaanti på HiFi Klubben? Har inte hittat det någonstans...


Hittade inte heller, var därför jag frågade tidigare i tråden. Det jag hittade var 6 månader.
Men tydligen så är det 2 år eller 2000h, vilket som kommer först.


Men vart står det? För på alla garanti papper jag fick hem nu står det inget om nån lampgaranti, ändå e jag med klubben..

Tror det är en skröna :)



Läser man produktinformationen står det onekligen "Lampgaranti: 2 år / 2 000 timmar" .
Själva projektorn bör det vara 3 år på eftersom det är optomas egna vilkor?

#130

Postad 22 januari 2008 - 08:00

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

  • 603 inlägg
  • 0
ah hihi jag hittade det nu ;)

Vad mysigt... men jag har ännu en fråga.

Hur länge kan man ha på sin projektor innan den börjar ta skada? jag hörde 8 timmar någonstans... hur e det med HD65?

#131

Postad 22 januari 2008 - 09:53

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0

ah hihi jag hittade det nu ;)

Vad mysigt... men jag har ännu en fråga.

Hur länge kan man ha på sin projektor innan den börjar ta skada? jag hörde 8 timmar någonstans... hur e det med HD65?


Det problemet är mig veterligen relaterat till LCD-projektorer vars paneler kan ta skada av långvarig "upphettning".

Redigerat av nobba, 22 januari 2008 - 09:54.


#132

Postad 22 januari 2008 - 10:07

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

  • 603 inlägg
  • 0

ah hihi jag hittade det nu ;)

Vad mysigt... men jag har ännu en fråga.

Hur länge kan man ha på sin projektor innan den börjar ta skada? jag hörde 8 timmar någonstans... hur e det med HD65?


Det problemet är mig veterligen relaterat till LCD-projektorer vars paneler kan ta skada av långvarig "upphettning".


Och det betyder? :)

#133

Postad 22 januari 2008 - 10:56

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0
Att just det problemet berör inte DLP projektorer då de inte har en LCD-panel ;)

#134

Postad 22 januari 2008 - 11:11

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0

Att just det problemet berör inte DLP projektorer då de inte har en LCD-panel ;)


Right on target, man! :)

#135

Postad 22 januari 2008 - 11:16

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

  • 354 inlägg
  • 0

Vart hittar man info om dom där 2år/2000h lamp gaanti på HiFi Klubben? Har inte hittat det någonstans...


Hittade inte heller, var därför jag frågade tidigare i tråden. Det jag hittade var 6 månader.
Men tydligen så är det 2 år eller 2000h, vilket som kommer först.


Men vart står det? För på alla garanti papper jag fick hem nu står det inget om nån lampgaranti, ändå e jag med klubben..

Tror det är en skröna ;)



Läser man produktinformationen står det onekligen "Lampgaranti: 2 år / 2 000 timmar" .
Själva projektorn bör det vara 3 år på eftersom det är optomas egna vilkor?


Så var hittar man denna produktioninformation och gäller det som medlem i hifi eller inte?

#136

Postad 22 januari 2008 - 11:21

ippo
  • ippo
  • Beroende

  • 1 267 inlägg
  • 0
Denna sida har länkats tidigare i andra trådar, men jag gör det igen....

Texas Instruments- DLP vs LCD

Projector Central's tankar kring testet ovan


Läs och dra egna slutstatser.... ;)

#137

Postad 22 januari 2008 - 13:21

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

  • 603 inlägg
  • 0
Vilken trevlig läsning ;)

Då behöver jag inte ens tänka på sånt då... UUhhhm... jo en till fråga.

När man stänger av en projektor så håller fläkten igång ett tag för att kyla ner lampan va? Men är det rekomenderat att sätta igång den igen även fast fläkten är igång under nedkylnings processen? eller e jag ute och cycklar?

För vad jag förstod så är det verkligen inte bra när man drar ut strömkontakten va...

#138

Postad 22 januari 2008 - 13:34

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0

När man stänger av en projektor så håller fläkten igång ett tag för att kyla ner lampan va?


Korrekt!

Men är det rekomenderat att sätta igång den igen även fast fläkten är igång under nedkylnings processen? eller e jag ute och cycklar?


Brukar vara så att istället för att stänga av och på den hela tiden ska ska du låta den stå och köra hela tiden, just för att inte det ska bli sådana tempraturvariationer som på sikt kan ha negativa effekter. Någon som vet mera får gärna lägga till något på denna punkt, men jag tror det stämmer. Så ska du se på film, och sen när filmen är klar och det är 20 min tills Tv-programet du vill se, låt den stå på istället för att stänga av den.

#139

Postad 22 januari 2008 - 13:48

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Är HD65 bättre än HD70 ?
Det enda jag kan utläsa på pappret är att HD65 har stöd för HDMI 1.3 /1080p och 1600 ANSI lumen mot 1000 för HD70. Dock blir väl som jag fattar det 1080p nerskalat till 720 ?
Men är det något annat som är sämre på HD65 ?
Känns som att HD65 är extremt prisvärd, men det är väl därför dom är slut överallt.

#140

Postad 22 januari 2008 - 15:34

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
HD65 är den nya projjen och ersätter HD70. Skulle vilja påstå att HD65 är bättre. Och billigare med. ;)

#141

Postad 22 januari 2008 - 17:19

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

  • 603 inlägg
  • 0

Är HD65 bättre än HD70 ?
Det enda jag kan utläsa på pappret är att HD65 har stöd för HDMI 1.3 /1080p och 1600 ANSI lumen mot 1000 för HD70. Dock blir väl som jag fattar det 1080p nerskalat till 720 ?
Men är det något annat som är sämre på HD65 ?
Känns som att HD65 är extremt prisvärd, men det är väl därför dom är slut överallt.


Den är bättre på allt... tom Färg Skivan och spinfarten (5x på HD65 4x på HD70) och färggaranti i 10år :D

Redigerat av Gucci, 22 januari 2008 - 17:20.


#142

Postad 22 januari 2008 - 18:20

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Hittar ta mig tusan inte infon om lampgarantin, kan nån länka?

#143

Postad 22 januari 2008 - 18:31

DrBosa
  • DrBosa
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0

Har snackat med båda Malmö butikerna samt Lund om HD65, men ingen vet när den dyker upp!
Det jag fick som svar var att den är slut på centrallagret och att den kan dyka upp mellan 24 jan och 7 feb.

Dr Bosa är du säker på att infon du fick stämmer?

/Wallberg


Ingen aning om informationen stämmer, men det var den informationen jag fick den 18 jan. Du har nog antagligen pratat med dom efter mig. Trist om det råder brist på den...

#144

Postad 22 januari 2008 - 18:32

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

  • 603 inlägg
  • 0

Hittar ta mig tusan inte infon om lampgarantin, kan nån länka?


ffs gå till hemsidan... klicka upp HD65.

Titta åt höger där alla egenskaper står... nästan längst ner = garanti 2000h / 2år

Ps. lol glömde sudda namn där :D

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  ffs.JPG   155,1K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Gucci, 22 januari 2008 - 18:43.


#145

Postad 22 januari 2008 - 22:13

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
WTF :D Har läst igenom det där tre gånger och det har inte stått med men när jag kollar nu så... B)

:lol:


Tack.

#146

Postad 22 januari 2008 - 22:25

ippo
  • ippo
  • Beroende

  • 1 267 inlägg
  • 0
Måste nästan vara tryckfelsnisse.... Otroligt bra lampgaranti annars, för bra för att vara sant!!! :D

#147

Postad 23 januari 2008 - 00:11

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Nej det stämmer enligt personalen på HIFI.

#148

Postad 23 januari 2008 - 07:53

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

  • 603 inlägg
  • 0
wow... nu ble jag lycklig :) lampgarantin äger rumpa!!
inte som hembiobutiken (Lampgaranti: 1 år/750 timmar (det som kommer först)) Booooo snålisar.

*bwahaha jag vill inte jobba idag noo0o0o0o0o*

#149

Postad 23 januari 2008 - 08:11

erito
  • erito
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0
Den stora nackdelen som jag ser det är placeringsmöjligheterna på HD65. Den tillåter väldigt lite variation i projektionsavstånd, men det borde gå att hitta en bra placering hoppas jag....

#150

Postad 23 januari 2008 - 11:27

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

  • 354 inlägg
  • 0

WTF :D Har läst igenom det där tre gånger och det har inte stått med men när jag kollar nu så... :D

:D


Tack.


Och det verkar även gälla på de andra modellerna

Detta är ju helt klar acceptabel garanti! :)

Kollar man 19 timmar film per vecka blir det 988 timmar per år så då ligger man inom marginalen :lol:

Men jag antar det bara gäller lampan som följer med projektorn och inte när man köper löst?

Redigerat av Zeaed, 23 januari 2008 - 11:28.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.