Jump to content

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mästarlista för BD-hårdvara

44 replies to this topic
  • Please log in to reply

#1

Posted 10 December 2007 - 02:27

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1,902 posts
  • 0
Är trött på att det inte finns något enkelt sätt att jämföra de olika BD-spelarna så jag gör denna lista för att underlätta för oss alla. Kommentera gärna, speciellt om jag har skrivit fel. :D


Attached File  TOP_S.PNG   50.68KB   1 downloads
Attached File  Sony_S.PNG   10.21KB   1 downloads
Attached File  PS3_S.PNG   15.33KB   0 downloads
Attached File  S1_S.PNG   13.51KB   0 downloads
Attached File  S1E_S.PNG   13.76KB   0 downloads
Attached File  S300_S.PNG   13.89KB   0 downloads
Attached File  S500_S.PNG   14.39KB   0 downloads
Attached File  S2000ES_S.PNG   14.93KB   0 downloads
Attached File  Pioneer_S.PNG   10.41KB   0 downloads
Attached File  BDP_HD1_S.PNG   13.68KB   0 downloads
Attached File  BDP_LX70_S.PNG   14.14KB   0 downloads
Attached File  BDP_LX70A_S.PNG   14.35KB   0 downloads
Attached File  BDP_94HD_S.PNG   14.02KB   0 downloads
Attached File  BDP_95HD_S.PNG   15.09KB   0 downloads
Attached File  Samsung_S.PNG   10.8KB   0 downloads
Attached File  BD_P1000_S.PNG   14.36KB   0 downloads
Attached File  BD_P1400_S.PNG   14.71KB   0 downloads
Attached File  BD_UP5000_S.PNG   15.14KB   1 downloads
Attached File  Panasonic_S.PNG   11.02KB   0 downloads
Attached File  BMP_BD30_S.PNG   14.97KB   0 downloads
Attached File  Sharp_S.PNG   10.17KB   0 downloads
Attached File  Philips_S.PNG   10.19KB   0 downloads
Attached File  Denon_S.PNG   10.27KB   0 downloads
Attached File  DVD2500BT_S.PNG   15.56KB   0 downloads
Attached File  DVD3800BD_S.PNG   15.26KB   0 downloads
Attached File  Marantz_S.PNG   10.69KB   0 downloads
Attached File  BD8002_S.PNG   14.79KB   0 downloads
Attached File  BOTTOM_S.PNG   26.24KB   1 downloads

Enkel förklaring: - = Nej, + = Ja (intern avkodning), B = Bitsream (HDMI) & ? = Obekräftad/vet ej.

Med reservation för fel


Data från: Idoblu.co.uk

Edited by Addex, 10 December 2007 - 12:39.


#2

Posted 10 December 2007 - 08:03

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3,433 posts
  • 0
Samsung BD-P1400 klarar av att skicka ut Dolby TrueHD och DTS HD-MA som bitstream.

#3

Posted 10 December 2007 - 09:39

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5,366 posts
  • 0
samsung BDP-1400 klarar även att koda av dolby true HD internt och sen vidare över
analoga 5.1 !!

#4

Posted 10 December 2007 - 10:21

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1,902 posts
  • 0

Samsung BD-P1400 klarar av att skicka ut Dolby TrueHD och DTS HD-MA som bitstream.


samsung BDP-1400 klarar även att koda av dolby true HD internt och sen vidare över
analoga 5.1 !!


Fixat! :lol:

#5

Posted 10 December 2007 - 12:11

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2,498 posts
  • 0
Bra initiativ.

Dock har jag bestämt för mig att Denons planerade modell 2500 BT benämns TRANSPORT, och innehåller således INGA dekodrar alls för intern avkodning, endast via bitstream ut för DDTHD och DTSHDMA.

MVH
/Chuck

Edited by Chuck, 10 December 2007 - 12:15.


#6

Posted 10 December 2007 - 12:15

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2,498 posts
  • 0
En pekpinne till, Pinoeer LX70 har inte HDMI 1.3 och kan således inte skicka bitstream av HD-ljudformat för extern avkodning.

MVH
/Chuck

#7

Posted 10 December 2007 - 12:40

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1,902 posts
  • 0

Bra initiativ.

Dock har jag bestämt för mig att Denons planerade modell 2500 BT benämns TRANSPORT, och innehåller således INGA dekodrar alls för intern avkodning, endast via bitstream ut för DDTHD och DTSHDMA.

MVH
/Chuck


Så den har bara DD/DTS/PCM som är krav?

En pekpinne till, Pinoeer LX70 har inte HDMI 1.3 och kan således inte skicka bitstream av HD-ljudformat för extern avkodning.

MVH
/Chuck


Fixat :lol:

#8

Posted 10 December 2007 - 12:54

Unregistered0a3e2b6b
  • Unregistered0a3e2b6b
  • Wannabe

  • 42 posts
  • 0
Då blir följden att LX70A har HDMI 1.3 och kan således skicka bitstream.

#9

Posted 10 December 2007 - 13:15

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1,902 posts
  • 0

Då blir följden att LX70A har HDMI 1.3 och kan således skicka bitstream.


Bara för att en spelare har HDMI 1.3 så betyder det inte att den kan skicka ut alla ljudformat via bitstream.

#10

Posted 10 December 2007 - 13:56

Unregistered0a3e2b6b
  • Unregistered0a3e2b6b
  • Wannabe

  • 42 posts
  • 0
LX70A kan sända bitstream!

#11

Posted 10 December 2007 - 15:16

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2,498 posts
  • 0

Bra initiativ.

Dock har jag bestämt för mig att Denons planerade modell 2500 BT benämns TRANSPORT, och innehåller således INGA dekodrar alls för intern avkodning, endast via bitstream ut för DDTHD och DTSHDMA.

MVH
/Chuck


Så den har bara DD/DTS/PCM som är krav?


Det här är en riktig slamkrypare och jag tror inte något fattar hur det ska gå till med den modellen som är aviserad som profil 2.0 MEN samtidigt inte har några interna dekoders för HD-ljudformat. Det går inte ihop då kravet för profil 2.0 bl.a är att man skall kunna mixa in en sekundärt ljudspår i det primära, vilket blir en omöjlighet om interna dekodrar saknas...

Det är alltså många frågetecken kvar, och jag kan tänka mig att det det sista inte är sagt i frågan.

Sen har nog postaren ovan rätt till viss del, LX70A har HDMI 1.3 och således möjligheten att skicka losslessformaten som bitstream (vet dock ej om den funktionen implementerats än via firmware).

MVH
/Chuck

#12

Posted 10 December 2007 - 16:09

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1,902 posts
  • 0

Det här är en riktig slamkrypare och jag tror inte något fattar hur det ska gå till med den modellen som är aviserad som profil 2.0 MEN samtidigt inte har några interna dekoders för HD-ljudformat. Det går inte ihop då kravet för profil 2.0 bl.a är att man skall kunna mixa in en sekundärt ljudspår i det primära, vilket blir en omöjlighet om interna dekodrar saknas...

Det är alltså många frågetecken kvar, och jag kan tänka mig att det det sista inte är sagt i frågan.


Lysande. :lol:

Sen har nog postaren ovan rätt till viss del, LX70A har HDMI 1.3 och således möjligheten att skicka losslessformaten som bitstream (vet dock ej om den funktionen implementerats än via firmware).


Listan ovan är tänkt att visa vad som är implementerat idag, sedan så uppdaterar jag listan vartefter som spelarna uppdateras.

#13

Posted 10 December 2007 - 16:29

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 posts
  • 0
Bra initiativ Addex!

Looking good.

#14

Posted 10 December 2007 - 18:13

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1,668 posts
  • 0
Sony BDP-S1E har HDMI 1.2, enligt Sony UK Detta stämmer även med den info jag tidigare fått från supporten på Sony Sverige.

Edited by khalnur, 10 December 2007 - 18:16.


#15

Posted 10 December 2007 - 21:49

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2,498 posts
  • 0

Listan ovan är tänkt att visa vad som är implementerat idag, sedan så uppdaterar jag listan vartefter som spelarna uppdateras.


Bra.

Några fler reflektioner: Ganska många spelare kan tex avkoda True HD OCH skicka den som bitstream, så du kanske kan skriva in ett + OCH B i kolumnen.

Samsung BD-UP5000 är högst osäkert vad den kommer att ha för interna dekodrar, och om dessa i så fall kan skickas ut som MULTIKANAL och inte bara som 2-kanaler (som det för övrigt står i manualen som finns för nedladdning). Så frågetecken på dessa platser anser jag vara rättvist i dagsläget då ingen egentligen vet något alls.

En brasklapp kan också vara på sin plats och som kan skönjas i meningen ovan. Alltså, bara för att den har intern avkodning och multikanalsutgång så betyder det inte åer automatik att den kan avkoda True HD och föra över det analogt via RCA till ett försteg el liknande. Man måste alltså kolla EXAKT vad apparaten klarar och inte innan man glad i hågen går till affären och handlar. Det är ett myller av undantag och slamkrypare därute.

MVH
/Chuck

#16

Posted 11 December 2007 - 15:36

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1,776 posts
  • 0
Vad är det här med bitstream och internt osv? Vad är det för ljudskillnader osv? Har inte riktigt förstått.

#17

Posted 11 December 2007 - 15:57

Zeatrix
  • Zeatrix
  • Användare

  • 179 posts
  • 0
Bitstream = Innebär att källan skickas komprimerad, alltså spelaren läsare bara av spåret från skivan och skickar ut signalen via HMDI utan att röra den. Ska man då kunna få ut nått av den måste mottagaren (oftast receiver) kunna packa upp ljudspåret (decode).

Internet = Intern dekoder, innebär att skiv-spelaren själv kan packa upp ljudspåret för att sedan skicka det okomprimerat till t ex en receiver.

#18

Posted 11 December 2007 - 18:27

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1,776 posts
  • 0
Men är nått av de båda bättre än det andra och isf varför?

#19

Posted 11 December 2007 - 19:27

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2,498 posts
  • 0

Men är nått av de båda bättre än det andra och isf varför?


Om man väljer att avkoda i externt i en receiver så kan man inte använda sig av någon sekundär inmixning av andra ljudspår då det måste ske i spelaren för att fungera.

Annars är det ingen skillnad (om man inte är rädd för jitter som i teorin blir värre med avkodning i spelaren enligt vissa).

MVH
/Chuck

#20

Posted 12 December 2007 - 08:31

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1,482 posts
  • 0
Och PCM? "Ett digitalt avtryck av ett analogt ljud.." .
Skulle t.e.x. Sony s-300 kunna få ut DTS-HD-MA till en receiver om det fanns som PCM-spår på skivan. :P :)

#21

Posted 12 December 2007 - 09:32

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1,902 posts
  • 0

Och PCM? "Ett digitalt avtryck av ett analogt ljud.." .
Skulle t.e.x. Sony s-300 kunna få ut DTS-HD-MA till en receiver om det fanns som PCM-spår på skivan. :P :)


Här förklaras skillnaden mellan lossless och okomprimerat (pcm).

#22

Posted 14 December 2007 - 12:13

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1,776 posts
  • 0
Är det nån som vet nått om pris och realese på Pioneer BDP-95HD?

#23

Posted 14 December 2007 - 12:40

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2,854 posts
  • 0

Internet = Intern dekoder, innebär att skiv-spelaren själv kan packa upp ljudspåret för att sedan skicka det okomprimerat till t ex en receiver.

Internet trodde jag hade med ettor och nollar som snurrade jorden runt att göra :P.

Skämt och sido. Kanontråd, borde var klistrade eller nått så den är enklare att hitta. Uppskattar sådana här sammanställande trådar något oerhört. Bra att hänvisa till.

#24

Posted 15 December 2007 - 00:58

hankmander
  • hankmander
  • Användare

  • 100 posts
  • 0
Så ingen av Sonys Spelare klarar DTS HD Master Audio? Finns det någon anledning till det? Har Sony problem att sluta avtal med DTS?

#25

Posted 23 December 2007 - 00:52

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1,776 posts
  • 0
Addex, toppen lista men ja tänkte du kan itne få in prel. priser på spelarna också?

#26

Posted 23 December 2007 - 09:05

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1,113 posts
  • 0
Det står lite fel i listan:
Panasonic DMP-BD30 klarar inte att avkoda de nya ljudformaten internt!
Den klarar att skicka dom som bitstream till en förstärkare som sedan avkodar ljudet.
Det är bra om listan uppdateras, det är ju tråkigt om någon köper en sådan här spelare och sedan upptäcker att den inte klarar av att avkoda de nya ljudformaten själv.
Panasonic DPM-BD30

#27

Posted 23 December 2007 - 09:25

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2,498 posts
  • 0

Det står lite fel i listan:

´
Inte bara lite fel i listan, tyvärr...

Eftersom trådskaparen hade för avsikt enligt en informerande post att upplysa om vad som är aktuellt just NU så är det säkerligen över 10 felaktigheter med på listan.

MVH
/Chuck

#28

Posted 23 December 2007 - 09:32

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1,113 posts
  • 0

Det står lite fel i listan:

´
Inte bara lite fel i listan, tyvärr...

Eftersom trådskaparen hade för avsikt enligt en informerande post att upplysa om vad som är aktuellt just NU så är det säkerligen över 10 felaktigheter med på listan.

MVH
/Chuck

Nu förstår jag ingenting, Panasonicen har aldrig klarat av att avkoda de nya ljuden internt och kommer aldrig att kunna göra det i framtiden.
Vad är meningen med denna lista om den är felaktig?

#29

Posted 23 December 2007 - 09:43

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3,433 posts
  • 0
raptorxx: Jag tror inte att felen är inlagda med avsikt. Syftet är att ha en sammanställning över vad de olika spelarna klarar/inte klarar.

Chuck: Det vore inte så dumt om du kan tala om vilka fel du ser så att listan kan uppdateras.

#30

Posted 23 December 2007 - 09:45

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2,498 posts
  • 0
Meningen är väl antagligen inte att det skall vara felaktig, det har jag svårt att tro.

Men trådskaparen skrev följande:

Listan ovan är tänkt att visa vad som är implementerat idag, sedan så uppdaterar jag listan vartefter som spelarna uppdateras.


Sen är det självklart inte alla som har tid att sitta och damsuga information om vad som funkar och inte. Dock håller jag med om att går man efter listan ovan så framstår ju Samsung som ett givet köp, det har dock INTE profil 2.0, kan heller inte bistreama ut HD-ljud eller koda av DTS HD MA i dagsläget. Dessutom skulle det stå massor med "?" istället för "+" som det gör i dagsläget. Mao är listan aningen visleledande...

MVH
/Chuck

#31

Posted 23 December 2007 - 09:46

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1,113 posts
  • 0

raptorxx: Jag tror inte att felen är inlagda med avsikt. Syftet är att ha en sammanställning över vad de olika spelarna klarar/inte klarar.

Chuck: Det vore inte så dumt om du kan tala om vilka fel du ser så att listan kan uppdateras.

Självklart så tror jag inte att felen är inlagda med avsikt, skrev bara vad Panasonicen klarar av.
Antar att listan kommer att uppdateras...
Blev bara lite förvirrad av vad Chuck skrev.

#32

Posted 23 December 2007 - 09:56

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2,498 posts
  • 0

Chuck: Det vore inte så dumt om du kan tala om vilka fel du ser så att listan kan uppdateras.


Absolut, dock har jag lite ont om tid just nu...

Direkt ser jag att Playstation 3 numera har profil 1.1 (som första spelare för övrigt). Alltså skall ALLA spelare som står att de har 1.1 eller 2.0 istället sättas som "?" i min mening. Samsungen skall absolut sättas som 1.0 i dagsläget då den har den profilen idag (plus de påpekanden som gjorts i mitt tidigare inlägg).

Sedan tyckar jag att man bör sätta "?" på Denonspelarna, finns ingen anledning att ge konsumenterna förhoppningar om något som man i dagsläget inte vet så mycket om alls. Plus att det finns information som är motstridig om profil och vilka dekodrar som kommer finnas på tex 2500 då det skall vara enbart en "transport".

De andra spelarna har jag inte hunnit kolla upp ordentlig.

En sak som vore önskvärt på listan (men som krånglar till det ytterligare...) vore en rad där det framgår vilka spelare som klarar av att avkoda HD-ljudformat OCH D/A-omvandla för att skicka ut genom analoga 5.1-utgångarna, men då blir det en del svettigt researcharbete... :(

MVH
/Chuck

#33

Posted 25 December 2007 - 17:07

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5,603 posts
  • 0
Jag har en Onkyo 805, är det bästa alternativet för mig att skaffa en Blu-ray spelare med Bitstream, så jag kan avkoda i receivern ?
Har man köpt en receiver för 12.000 så vill man ju att det ska stå DTS-HD på den också :)

#34

Posted 09 January 2008 - 19:53

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2,498 posts
  • 0
Här finns en lista på spelare som är aningens mer uppdaterad än den i denna tråden.

"Alla" BD-spelare, profil, ljudmöjligheter osv

MVH
/Chuck

#35

Posted 09 January 2008 - 23:28

Unregistereddbbf4a58
  • Unregistereddbbf4a58
  • Amatör

  • 79 posts
  • 0

Här finns en lista på spelare som är aningens mer uppdaterad än den i denna tråden.

"Alla" BD-spelare, profil, ljudmöjligheter osv

MVH
/Chuck


Om jag tolkar tabellen rätt enligt bifogad länk så finns tre Bd spelare som kan anses vara kompletta! Senaste Panasonic, Denon och Marantz! Däremot står inte om HDMI 1.3 har alla features...men kanske samtliga finns på dessa spelare!

/FM

Edited by Unregistereddbbf4a58, 09 January 2008 - 23:58.


#36

Posted 10 January 2008 - 00:00

random111
  • random111
  • Forumräv

  • 922 posts
  • 0
Bra lista, men det vore ännu bättre ifall HDMI version (som inte säger så mycket egentligen) byts ut mot olika HDMI funktioner istället.
- CEC (Consumer Electronics Control)
- Deep color
- xvColor
- HD lossless audio
- Lip Sync

Edited by random111, 10 January 2008 - 00:01.


#37

Posted 10 January 2008 - 00:04

Unregistereddbbf4a58
  • Unregistereddbbf4a58
  • Amatör

  • 79 posts
  • 0
Bra kommentar random111! ;)

Tror nog många undrar det!

Men detta får en följd enligt min uppfattning...Skall inte TV + Receiver också kunna stödja och samma funktioner då?
För att bild + ljudsignal skall vara kompatibla 100%???

/FM

Edited by Unregistereddbbf4a58, 10 January 2008 - 00:13.


#38

Posted 10 January 2008 - 08:31

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2,498 posts
  • 0

Bra lista, men det vore ännu bättre ifall HDMI version (som inte säger så mycket egentligen) byts ut mot olika HDMI funktioner istället.
- CEC (Consumer Electronics Control)
- Deep color
- xvColor
- HD lossless audio
- Lip Sync

Vilka av de här funktionerna är viktiga för dig och hur kommer det ge dig bättre prestanda?

MVH
/Chuck

#39

Posted 11 January 2008 - 00:00

random111
  • random111
  • Forumräv

  • 922 posts
  • 0

Bra lista, men det vore ännu bättre ifall HDMI version (som inte säger så mycket egentligen) byts ut mot olika HDMI funktioner istället.
- CEC (Consumer Electronics Control)
- Deep color
- xvColor
- HD lossless audio
- Lip Sync

Vilka av de här funktionerna är viktiga för dig och hur kommer det ge dig bättre prestanda?

MVH
/Chuck

CEC tillåter dels en fjärrkontroll att styra flera enheter, men även enheter själva kan styra de andra enheterna. T.ex. skulle man kunna slå på eller av strömmen till alla enheter samtidigt.

Deep color innebär att man istället för 3x8 bitar per pixel använder 3x10, 3x12 eller 3x16. En fördel med detta är att Blu-ray spelaren kan utför förbättringar på orginalvideoströmmen (som är på 3x8 bitar) utan att få några större kvantsiseringsfel. Man skulle t.ex. kunna få bort de färggradienter som man ibland ser i datoranimerade filmer.

XvColor är en nyare färgrymd än sRBG och YCbCr som har använts tidigare. XvColor ger möjlighet att visa 1.8 gånger fler färger än sRGB. Det är framför allt antalet väldigt mättade färger som ökar. Idag finns det vissa videokameror som kan spela in med xvColor och vissa Blu-ray spelare som klarar av att spela upp skivor på det formatet. Kommersiella Blu-ray filmer stödjer dock inte detta vad jag känner till.

HD lossless audio innebär är den komprimerade bitströmmen för Dolby TrueHD respektive DTS-HD Master Audio överförs, t.ex. från en Blu-ray spelare till en förstärkare. Om detta är bra eller inte finns det många åsikter om. Nackdelen är att det inte går att mixa de två ljudkanalerna när man använder Blu-rays Bonus View funktion (PiP) utan man blir tvungen att välja en av ljudkanalerna. Personligen föredrar jag att mixa ljudet i spelaren, och är därför inte så intresserad av denna HDMI funktion.

Lip Sync ska se till att ljud och bild blir automatiskt synkroniserade.

För att man ska ha nytta en HDMI funktion måste alla enheter i kedjan stödja funktionen.

Förutom att jag är minst intresserad av HD lossless audio så har jag svårt att rangordna funktionerna. CEC och Lip Sync känns väl som funktioner som vore praktiskt att ha, även om jag överlever utan dem idag. Deep color är nog det som jag är mest intresserad av, eftersom det potentiellt skulle kunna förbättra bilden rejält i vissa fall. Videokameran jag har idag (Sony HDR-HC3) har inte xvColor, men för att vara framtidssäker skulle jag ändå gärna vilja ha xvColor i nya saker jag köper. Det är mycket man vill ha...

Edited by random111, 11 January 2008 - 00:04.


#40

Posted 15 January 2008 - 12:41

Zeatrix
  • Zeatrix
  • Användare

  • 179 posts
  • 0
Såg att listan var pyttelite out of date. PS3 är ju numera 1.1, något som jag vet du vet men se detta som en påminnelse om att uppdatera denna utmärkta resurs.

#41

Posted 31 January 2008 - 13:15

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

  • 851 posts
  • 0
http://jadedraverla....sc-players.html

#42

Posted 31 January 2008 - 19:18

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2,498 posts
  • 0

http://jadedraverla....sc-players.html

Inte för att vara jävlig men den listan är betydligt sämre uppdaterad och innehåller mer felatigheter än den som är postad ovanför.

MVH
/Chuck

#43

Posted 31 January 2008 - 20:47

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

  • 141 posts
  • 0
Hej

På sony 300 stod "det while adding CD playback and Dolby TrueHD and DTS-HD audio decoding into the mix. "

Sedan i tabelen så stod det NO på ljudformaten, eller är det jag som inte hänger med?

Internal Decoding
Generation 2 Dolby TrueHD No
BD Profile 1.0 DTS-HD HR No
1080p24 Output Yes DTS-HD MA No
Analog Outputs 5.1 channel Bitstream Output
Dolby TrueHD No
Special Features DTS-HD HR No
None DTS-HD MA No

Mvh

Omar

#44

Posted 17 February 2008 - 23:14

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

  • 851 posts
  • 0
Okej, vi får väl helt enkelt se till att uppdatera Addex lista istället? Eller rättare sagt, ta bort felaktigheterna iaf... själv spekulerar man kring Samsung BDP-1400 .. verkar vara riktigt bra till det priset iaf.

EDIT: enligt flera listor klarar den av att skicka vidare HD-ljudformaten som Bitstream iaf, och några som PCM också. 3400 kr, nu kliar det i köpfingret.

Edited by shuriken, 17 February 2008 - 23:28.


#45

Posted 17 February 2008 - 23:27

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

  • 851 posts
  • 0
...

Edited by shuriken, 17 February 2008 - 23:28.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.