Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gamla hederliga shooter (FPS) som håller än idag

189 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 december 2014 - 01:05

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0
Efter att ha varit helt borta från spelandet i ett antal år kände jag att det var dags att återuppta den nöjet igen. Initialt var det frid och fröjd då jag spelade igenom en del spel som jag köpt för flera år sen men aldrig hunnit med att spela, typ FarCry 1, Crysis 2 och liknande. Sen började jag testa mer moderna titlar och då var det slut på det roliga. WTF, vad är detta?? Har jag fått fel spel?? Nu förväntades jag plötsligt föda upp får för att sedan kunna virka en skottsäker väst, placera mina pengar på börsen för att förhoppningsvis få dem att växa så jag kunde köpa ett nytt kikarsikte och så fortsatte det. Som om inte det var nog stressande i sig för en medelålders man verkade även de klichéartade bakgrundshistorierna av typen "du är den enda som kan rädda världen, skjut på allt som rör sig" ha ersatts av något mer vardagligt typ "glid runt och gör vad du känner för". En jäkla massa trams helt enkelt :D

Även om jag inser att jag kanske tillhör en minoritet så kan jag väl inte vara den enda som vill ha några riktiga klassiska shooters (FPS) där det inte finns ett spår av trä- och syslöjd, hushållskunskap eller pysseltimmen? Spel där man förväntas axla nån hjälteroll (ofta utan att veta riktigt varför) och sen ge sig ut på äventyr i snygga miljöer och skjuta ihjäl allt som rör sig. Och där det inte finns ett spår av pengar, Mitt i naturen eller en massa biroller som pladdrar i det oändliga om skitsaker och som man tyvärr inte kan ha ihjäl. Spel som typ FarCry 1, Crysis 2 (har inte spelat ettan), Wolfenstein New Order osv.

Nå väl, nog gnällt om det nu. Min tanke med denna tråd, förutom att bli av med en massa frustration, är att vi kan tipsa varandra om gamla hederliga shooters som håller än idag. Spel där man bara kör på utan en massa trams. Behöver inte vara sprillans nytt heller, finns rätt många lir som håller än idag (kanske främst på PC då iom att konsolerna inte är bakåtkompatibla).

För egen del har jag köpt på mig ett par titlar via steam som verkade lovande och som dessutom numera är rätt så billiga. Just nu spelar jag t.ex. TimeShift från 2007 som står sig förvånansvärt bra än idag rent tekniskt och som dessutom är riktigt kul. Var först lite tveksam till om den här "tidsresegrejen" skulle funka men det gör det faktiskt och riktigt bra dessutom. Kan absolut rekommendera till den som gillar denna typ av spel.

(Kanske för ordningens skull borde lägga till att ovanstående är mina personliga åsikter och det helt ok att inte hålla med mig. Ni får gärna gilla spel som jag inte gillar och avsky de jag gillar, var och en väljer själv :) )

Redigerat av improwise, 23 december 2014 - 01:10.


#2

Postad 23 december 2014 - 01:26

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Max Payne 1 och 2. Spelade igenom 1:an igen när det för ett år sedan släpptes till android.

Mörk story med gryma voice actors. Var detta spelet som använde slow motion/matrix style först vad jag minns.

#3

Postad 23 december 2014 - 01:50

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

  • 861 inlägg
  • 0
Vill du slippa story och allt annat sånt där jobbigt kan jag rekommendera Serious Sam. Finns en hel del olika versioner, så någon ska nog passa.

#4

Postad 23 december 2014 - 01:54

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Om TPS är OK, så är Gears of War eller Lost Planet skönt testosteronstinnt ös.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 23 december 2014 - 11:07.


#5

Postad 23 december 2014 - 08:54

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
F.E.A.R. spelen är old school shooters alla tre.

#6

Postad 23 december 2014 - 09:41

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 1
Quake är fortfarande ett av dom bästa.

#7

Postad 23 december 2014 - 10:28

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Haha, först måste jag säga: trevlig trådstart! :D

Sen kanske Shadow Warrior kan vara nåt för dig? Har själv köpt det, men tyvärr inte hunnit spela det än, men det verkar kunna vara vad du söker i en modern shooter? Har inte fått intrycket att det ska vara en massa management-jox att trixa med. :)

Just nu och i åtta timmar framåt är det dessutom 90% rabatt på Steam!! Kan kanske vara värt att testa för 35 kr?

https://www.youtube....h?v=UiZCCE3uo1Q

Redigerat av jayreso, 23 december 2014 - 10:29.


#8

Postad 23 december 2014 - 10:43

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
35kr? SOLD :D

#9

Postad 23 december 2014 - 10:49

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Prövade shadow warrior snabbt när de kom, men känslan som originalet gav mig fanns inte där så blev bara en timmes spel.

#10

Postad 23 december 2014 - 10:59

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Har alltid varit en sucker för WW2 spel, speciellt CoD. Men vill man lira något som är ännu bättre som SP så har du ju Brothers In Arms. Håller än idag skulle jag tro, var längesen jag körde det dock.

#11

Postad 23 december 2014 - 11:06

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
De tidiga Medal of Honor hade jag extremt kul med i single player. Tidigt 2000 och hade skaffat 5.1 och moh stödde det, var sååå häftigt (på tal om ww2)

#12

Postad 23 december 2014 - 11:07

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Prövade shadow warrior snabbt när de kom, men känslan som originalet gav mig fanns inte där så blev bara en timmes spel.

Aha. Ja, jag har ju inte spelat originalet, så har inga "nostalgiska" förväntningar så att säga. Har man inte det kan det nog vara rätt kul. Eller jag hoppas det iaf. :)

#13

Postad 23 december 2014 - 11:14

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Wolfenstein och Half Life spelades väldigt mycket förut, bra spel :)

#14

Postad 23 december 2014 - 11:37

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Max Payne 1 och 2. Spelade igenom 1:an igen när det för ett år sedan släpptes till android.

Mörk story med gryma voice actors. Var detta spelet som använde slow motion/matrix style först vad jag minns.


Har för mig att jag kört MP1 för ett antal år sedan och gillade det, kanske läge att kolla in 2:an då. Tack för tipset.



#15

Postad 23 december 2014 - 11:43

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Vill du slippa story och allt annat sånt där jobbigt kan jag rekommendera Serious Sam. Finns en hel del olika versioner, så någon ska nog passa.


Nja, slippa story är inget krav, eg är det nog tvärt om att jag gillar när det är en rätt mäktig story som skapar nån slags mening till det man gör, typ som i Crysis 2. Dock ska storyn inte ta över själva spelandet för mkt dvs att det fortfarande är en shooter/FPS utan för mkt av det jag anser vara trams :)

Har aldig spelat Serious Sam tidgare men sett lite videos och liknande, håller det över tiden eller blir det så att man tröttnar rätt snabbt? Verkar iaf bara befriande fritt från pyssel och slöjd iaf :D

#16

Postad 23 december 2014 - 11:49

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Om TPS är OK, så är Gears of War eller Lost Planet skönt testosteronstinnt ös.


I min bok är FPS och TPS lite av samma sak så det är helt ok. Har kört en del Gears of War på polarens XBox för några år sedan och gillade det, lite Crysis feeling om jag minns rätt om än i lite högre tempo. Finns det numera även till fler plattformar än XBox?

Är Lost Planet bara skjuta på stora monster hela tiden som det varit i de videos jag sett av det? Personligen är jag nog mer för att skjuta på människor och människoliknande fiendet, typ zombies och liknande, ska man kanske skippa Lost Planet då?

F.E.A.R. spelen är old school shooters alla tre.


Ja, grymma spel alla tre med en bra story som känns relevant men inte är ivägen. Tyvärr har jag spelat dem redan och nån fyra verkar inte vara på gång vad jag vet :(

#17

Postad 23 december 2014 - 12:06

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
lite orelaterat men jag har köpt ett gäng ex av shadow warrior på steam, så om nån vill ha en julklapp så messa mig era steamnamn så är det ert. bara fåtal ex så först till kvarn ;)

ot off!

#18

Postad 23 december 2014 - 12:17

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

lite orelaterat men jag har köpt ett gäng ex av shadow warrior på steam, så om nån vill ha en julklapp så messa mig era steamnamn så är det ert. bara fåtal ex så först till kvarn ;)

ot off!

Tummen upp! :) God jul!

#19

Postad 23 december 2014 - 12:59

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Quake är fortfarande ett av dom bästa.


Hur var det nu, jag har något vagt minne av att Quake var typ "arenaspel" medan Doom och Wolfenstein är mer tradiontionella shooters, minns jag fel här kanske? Doom 3 minns jag att jag tyckte var rätt ok även om det blev lite mkt "h-elvete" efter ett tag.

Haha, först måste jag säga: trevlig trådstart! :D

Sen kanske Shadow Warrior kan vara nåt för dig? Har själv köpt det, men tyvärr inte hunnit spela det än, men det verkar kunna vara vad du söker i en modern shooter? Har inte fått intrycket att det ska vara en massa management-jox att trixa med. :)

Just nu och i åtta timmar framåt är det dessutom 90% rabatt på Steam!! Kan kanske vara värt att testa för 35 kr?

https://www.youtube.com/watch?v=UiZCCE3uo1Q


Slog till på Shadow Warrior för 35 bagare. Blev även senaste Hitman även om det väl inte direkt är en "shooter".

Redigerat av improwise, 23 december 2014 - 12:58.


#20

Postad 23 december 2014 - 13:09

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 1
quake 3 är arenaspel, ettan och tvåan är det icke. eftersom jag inte har en siffra efter är det givetvis det första jag menar ;). dom flesta verkar gilla tvåan men jag föredrar ettan.

#21

Postad 23 december 2014 - 13:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0

Sen kanske Shadow Warrior kan vara nåt för dig? Har själv köpt det, men tyvärr inte hunnit spela det än, men det verkar kunna vara vad du söker i en modern shooter?

Han borde vara ganska medveten om spelet om man läser mina poster i de här trådarna :rolleyes:

https://www.minhembi...howtopic=320493
https://www.minhembi...howtopic=321002

Men nu lyssnade han ju på någon till slut iaf ;)

Redigerat av Zoiler, 23 december 2014 - 13:51.


#22

Postad 23 december 2014 - 13:56

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Han borde vara ganska medveten om spelet om man läser mina poster i de här trådarna :rolleyes:

https://www.minhembi...howtopic=320493
https://www.minhembi...howtopic=321002

Men nu lyssnade han ju på någon till slut iaf ;)


Är inte helt förtjust i svärdviftande men såg nu att det inte bara verkar vara det utan även lita skjuta. Och för 35 spänn är det inte mkt att tveka på :)

#23

Postad 23 december 2014 - 14:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0

Är inte helt förtjust i svärdviftande men såg nu att det inte bara verkar vara det utan även lita skjuta.

Skrev flera gånger att det bara är massa pang pang dock.

#24

Postad 23 december 2014 - 14:15

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
svärdviftandet är ju ett av dom roligaste momenten :). jag har inte ens börjat använda andra vapen.

#25

Postad 23 december 2014 - 15:12

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Är Lost Planet bara skjuta på stora monster hela tiden som det varit i de videos jag sett av det? Personligen är jag nog mer för att skjuta på människor och människoliknande fiendet, typ zombies och liknande, ska man kanske skippa Lost Planet då?

Det är både monster och människor.

#26

Postad 23 december 2014 - 15:34

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Han borde vara ganska medveten om spelet om man läser mina poster i de här trådarna :rolleyes:

https://www.minhembi...howtopic=320493
https://www.minhembi...howtopic=321002

Men nu lyssnade han ju på någon till slut iaf ;)

Hehe, svårt att argumentera emot 35 kr. :)

Är inte helt förtjust i svärdviftande men såg nu att det inte bara verkar vara det utan även lita skjuta. Och för 35 spänn är det inte mkt att tveka på :)

Najs! Kände ungefär så själv. Verkar ändå lite varierat... och billigt. :) Återkom gärna med omdöme, för jag har som sagt själv inte spelat det än. Vore kul att ha rimliga förväntningar när jag väl sätter igång. :)

Redigerat av jayreso, 23 december 2014 - 15:35.


#27

Postad 23 december 2014 - 16:14

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
State of Decay kan jag tipsa om.
Visst är det inte ett springa å skjuta konstant spel, man måste bygga på sin bas och hämta saker som mat, ammo, byggnadmaterial.
Men det är inget spel där du måste föda upp hästar, får eller undulater för att kunna bygga något.

Det är lätt ett av de bästa zombie-spelen jag spelat iaf.

#28

Postad 23 december 2014 - 16:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0

Hehe, svårt att argumentera emot 35 kr. :)

Gratis från SilverDogg ;)

Redigerat av Zoiler, 23 december 2014 - 16:24.


#29

Postad 23 december 2014 - 17:55

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 477 inlägg
  • 0
Doom I & II är allt jag behöver i genren :D

#30

Postad 23 december 2014 - 19:55

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag tror Uncharted kan passa TS.

#31

Postad 23 december 2014 - 20:54

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Najs! Kände ungefär så själv. Verkar ändå lite varierat... och billigt. :) Återkom gärna med omdöme, för jag har som sagt själv inte spelat det än. Vore kul att ha rimliga förväntningar när jag väl sätter igång. :)


Jag har typ 10 spel redan som ligger i "steam-kön" före det så du ska nog inte hålla andan medan du väntar på det :D

State of Decay kan jag tipsa om.
Visst är det inte ett springa å skjuta konstant spel, man måste bygga på sin bas och hämta saker som mat, ammo, byggnadmaterial.
Men det är inget spel där du måste föda upp hästar, får eller undulater för att kunna bygga något.


Av den beskrivningen att döma så bör nog jag hålla mig borta från det spelet :D

Redigerat av improwise, 23 december 2014 - 20:54.


#32

Postad 23 december 2014 - 23:13

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
COD 4 MW1 håller fortfarande i mina ögon...Half Life likaså, kofot ftw!

#33

Postad 24 december 2014 - 00:05

barkis69
  • barkis69
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0
Kan bara instämma, COD4 håller än, spelar multiplayer flera ggr i veckan, speldygn 74 närmar sej med stormsteg! :)

#34

Postad 25 december 2014 - 00:41

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 1
Av ren nyfikenhet, är det fler än jag som tycker att "det var bättre förr" när de gäller shooters/FPS? Dvs på den tiden det inte var en massa runt omkring som pengar, miniuppdrag och annat utan mer pang på?

#35

Postad 25 december 2014 - 02:07

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Av ren nyfikenhet, är det fler än jag som tycker att "det var bättre förr" när de gäller shooters/FPS? Dvs på den tiden det inte var en massa runt omkring som pengar, miniuppdrag och annat utan mer pang på?

Jag föredrar nog utvecklingen som den varit. Spelade nyligen Serious Sam och DOOM och jag tycker inte de står sig bra mot dagens FPS.

#36

Postad 25 december 2014 - 09:06

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 1

Av ren nyfikenhet, är det fler än jag som tycker att "det var bättre förr" när de gäller shooters/FPS? Dvs på den tiden det inte var en massa runt omkring som pengar, miniuppdrag och annat utan mer pang på?

Nu spelar jag inte så många fps, men jag kan tycka att spel i allmänhet börjar bli väl ofokuserade, bara för att dra ut på upplevelsen och hålla kvar spelaren, sälja dlc etc. Blir ofta att det fylls ut med "skräp" som egentligen inte tillför nåt annat än att det konsumerar tid. Spelar hellre ett bra och fokuserat fps på 10h än ett spretigt och utdraget dito på 35h, fyllt med diverse strunt.

Redigerat av jayreso, 25 december 2014 - 09:08.


#37

Postad 25 december 2014 - 11:12

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Spel överhuvudtaget har mycket mer handhållning än vad dom hade förut. Fps har blivit mycket mer korridor, och mycket mindre utforskning vilket kan vara ganska trist. Sen hp som regenererar, ammo överallt mm gör att utmaningen finns inte där på samma sätt, om alls.

#38

Postad 25 december 2014 - 16:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0

Spel överhuvudtaget har mycket mer handhållning än vad dom hade förut. Fps har blivit mycket mer korridor, och mycket mindre utforskning vilket kan vara ganska trist. Sen hp som regenererar, ammo överallt mm gör att utmaningen finns inte där på samma sätt, om alls.

Det beror ju på vilket spel vi pratar om. CoD har allt det du säger, men det finns andra spel också. Alien Isolation har mindre ammo än i någon oldschoolshooter och ingen healthregen. Det är utmanande på sitt sätt på normal, men de har patchat in en svårighetsgrad efter hard som antagligen är ruskigt svår.

Ett spel som FC4 där du skjuter i en öppen värld fanns inte förut när alla FPS var i trånga korridorer. Doom hade "utforskning", men det var ju en j-vla labyrint med keycards för att de inte hade något bättre sätt att förlänga speltiden på. Det hade aldrig gått hem idag. I Far Cry kan du stänga av alla pilar som pekar dig åt rätt riktning och försöka hitta vägen själv, mer utforskning än i något av de gamla spelen. Har ju medpacks också.

Ser fram emot det nya Doom för övrigt, det verkar kunna bli minst lika bra som Wolfenstein.

Nu spelar jag inte så många fps, men jag kan tycka att spel i allmänhet börjar bli väl ofokuserade, bara för att dra ut på upplevelsen och hålla kvar spelaren, sälja dlc etc. Blir ofta att det fylls ut med "skräp" som egentligen inte tillför nåt annat än att det konsumerar tid. Spelar hellre ett bra och fokuserat fps på 10h än ett spretigt och utdraget dito på 35h, fyllt med diverse strunt.

Spel i allmänhet fungerar ju inte så, däremot ett fåtal som man kan undvika.

Det finns för många bra spel nu, jag hinner inte ens spela allt. Vill man ha oldschool så finns en uppsjö med indiespel, vill man ha AAA så finns det. Det har aldrig varit en bättre tid att spela än nu. Sjukt många olika genres också.

Redigerat av Zoiler, 25 december 2014 - 16:40.


#39

Postad 25 december 2014 - 16:54

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Half Life likaså, kofot ftw!

Spelade igenom det i helgen och även jag kan instämma med att det är ett tillfredsställande spel som håller än idag, trots några säregna småfel (siktet kan vara rätt jobbigt emellanåt). Det bästa med spelet är dess sammanhängande bandesign som fungerar riktigt bra.

Jag tycker verkligen om Doom, men det spelet har nog ingen glömt bort.

#40

Postad 25 december 2014 - 17:15

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 528 inlägg
  • 0
Ingen som nämnt första Unreal?

Var magiskt bra när det kom och håller nog än idag.

https://www.youtube....h?v=Op-tys_98Ek

Redigerat av masse70, 25 december 2014 - 17:23.


#41

Postad 09 januari 2015 - 23:18

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0
Måste slå ett slag för Singularity som jag nu har börjat köra igenom ett slags horror shooter. Riktigt bra stämning vilket skapas av en helt ok grafik men kanske främst riktigt bra ljud. Var faktiskt lite byxis i början när man bara hade en lillpuffra och hörde monstren ryta i närheten. Påminner en del om FEAR men kanske lite mer finess i själva utformningen, typ att man hittar ljudband, filmprojektorer och annat som skapar stämning. Och något så unikt som en datorkaraktär som hjälper en i början som inte är en komplett idiot som man vill mörda, ja iaf innan....ja, det får ni märka själva :)

Edit: Rent tekniskt är grafiken "helt ok" men ser man mer konstnärligt på den är den mycket bra på ett sätt som för tankarna till Bioshock och typ Half-Life 2. Dvs väldigt stämningsfull grafik.

Redigerat av improwise, 09 januari 2015 - 23:47.


#42

Postad 09 januari 2015 - 23:56

Hangadrott
  • Hangadrott
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 1
Blir nostalgisk när man läser denna tråd om gamla härliga fps-spel även om det för en annan bara var ett spel som gällde,
Quake 2 Capture the flag. Den adrenalinkick som tajta klan-matcher på nätet eller lan gav då är svårslagen.

#43

Postad 10 januari 2015 - 02:27

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Måste slå ett slag för Singularity som jag nu har börjat köra igenom ett slags horror shooter. Riktigt bra stämning vilket skapas av en helt ok grafik men kanske främst riktigt bra ljud. Var faktiskt lite byxis i början när man bara hade en lillpuffra och hörde monstren ryta i närheten. Påminner en del om FEAR men kanske lite mer finess i själva utformningen, typ att man hittar ljudband, filmprojektorer och annat som skapar stämning. Och något så unikt som en datorkaraktär som hjälper en i början som inte är en komplett idiot som man vill mörda, ja iaf innan....ja, det får ni märka själva :)

Edit: Rent tekniskt är grafiken "helt ok" men ser man mer konstnärligt på den är den mycket bra på ett sätt som för tankarna till Bioshock och typ Half-Life 2. Dvs väldigt stämningsfull grafik.


En rätt cool "scen", i ett rum i hittar man en gammal kamera med stor blixt som man så klart måste pilla på. Det slutar med att man blir förblindad i ett par sekunder av blixten och samtidigt anfallen i ryggen av ett monster. När man väl lyckats överleva det så hittar man en snygg polariodbild på sig själv med händerna framför ansiktet och ett stort läskigt monster precis bakom. Humor :)

Edit:
https://www.youtube....h?v=gsH0N9hUJzE

Redigerat av improwise, 10 januari 2015 - 12:38.


#44

Postad 11 januari 2015 - 12:38

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Duke Nukem 3D B)

Köp Atomic Edition!

Kommer ihåg när man drog igång Half-Life, jäklar vilken känsla det var att uppleva något man aldrig tidigare sett i ett FPS.

Redigerat av Zerox_no1, 11 januari 2015 - 12:41.


#45

Postad 11 januari 2015 - 13:13

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som hade Extreme Paintbrawl när det begav sig? :P

#46

Postad 11 januari 2015 - 15:45

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

En rätt cool "scen"...

Spoilertaggar ser ut så här: ["spoiler] spoiler text här [/spoiler]

Minus citattecken i första.

#47

Postad 13 januari 2015 - 22:56

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Spoilertaggar ser ut så här: ["spoiler] spoiler text här [/spoiler]

Minus citattecken i första.


Tack, hade nästan glömt bort att jag hade frågat om det :)

Redigerat av improwise, 13 januari 2015 - 23:15.


#48

Postad 13 januari 2015 - 23:05

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0
Jäklar alltså, Singularity är ett grymt bra lir! En av de bästa single player campaigns jag kört sen....ja, sen jag började lira. Vi snackar Crysis 2 nivå, vilket i min bok är riktigt hög nivå. För er som gillar gamla hederliga linjära shooters och har missat detta så har ni en riktig spelfest framför er. Bra story, riktigt grymma shootingscener och, om man får säga det, riktigt coola dödsscener (typ skjuten i huvudet, död direkt, skjuten i magen, tar typ 10 sek att dö). Dock inget för den som ogillar linjära spel och ibland känns gubben lite väl klumpig/långsam för sitt eget bästa, vilket inte hjälps om man som jag kör med gamepad. Grafiken och ljud också riktigt bra och väldigt "stämningsfull". Många kreativa och ovanliga "scener", som typ när man kan se på när ett stort monster försöker slå in en dubbeldörr samtidigt som ett gäng fiendesoldater desperat försöker kämpa emot på insidan. Single player kampanjen är dessutom riktigt lång och mastig, vilket inte alltid är fallet i spel nu för tiden. Rekommenderas starkt till den som gillar denna typ av spel.

Redigerat av improwise, 13 januari 2015 - 23:06.


#49

Postad 17 januari 2015 - 13:04

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Är inte helt förtjust i svärdviftande men såg nu att det inte bara verkar vara det utan även lita skjuta. Och för 35 spänn är det inte mkt att tveka på :)


Har kört Shadow Warrior lite nu men den där riktiga wow-känslan vill inte infinna sig, till stor del beroende på att jag av okänd anledning föredrar att skjuta ihjäl fienderna än att hugga ihjäl dem. Combo-moves och annat är nog inte min grej helt enkelt. Däremot är det säkert ett bra spel för de som inte är lika skjutglada som jag är :D

#50

Postad 17 januari 2015 - 13:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
Nåja, Singularity blev ett bra tips iaf.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.