Jump to content

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Min Elite Controller gick sönder!

24 replies to this topic
  • Please log in to reply

#1

Posted 04 February 2019 - 11:25

Agaton
  • Agaton
  • ForumrĂ€v

  • 670 posts
  • 0

Jag har haft min Elite Controller i strax över ett Är och i dagarna gick LB knappen sönder. Den fladdrar nu runt som en vinge. Seriöst, ska den inte hÄlla lÀngre Àn detta? TillÀggas skall att jag anvÀnt den pÄ fullt normalt spelmÀssigt sett.

 

Jag köpte den pĂ„ Webhallen ska jag kontakta dom eller ska jag direkt gĂ„ till Microsoft. Hur lĂ€nge rĂ€cker garantin pĂ„ en produkt som Elite Controller förresten. 



#2

Posted 05 February 2019 - 20:16

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4,719 posts
  • 0

3 Ärs garanti pÄ produktionsfel.

 

SÀljaren skal hantera det. I detta fallet Webhallen. Sen om dom skickar den til MS sÄ Àr det upp til dom, men du skal förhÄlla dig til Webhallen hÀr och inte behöva ta det direkt med produsent.



#3

Posted 05 February 2019 - 23:12

Agaton
  • Agaton
  • ForumrĂ€v

  • 670 posts
  • 0
Okej, tack för hjÀlpen. Jag har skickat meddelande till Webhallen, sÄ fÄr vi se vad som hÀnder.

#4

Posted 06 February 2019 - 16:28

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2,461 posts
  • 0

Skicka definitivt inte kontrollen till Microsoft. Om Webhallen skulle gnÀlla sÄ stÄ pÄ!

 

Jag skickade in den handkontroll som följde med min Xbox One X till Micosoft och hÀmtade precis upp ersÀttningskontrollen. Den kom genom det vanliga postnÀtet i ett tunt vadderat kuvert (man kunde kÀnna och trycka pÄ spakarna genom det) utan nÄgon pÄskrift om ömtÄligt gods. Det kommer vara ett under om den inte har blivit skadad i posthanteringen. Helt poÀnglöst att byta ut en trasig handkontroll mot en annan trasig handkontroll.



#5

Posted 08 February 2019 - 08:02

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2,231 posts
  • 1

3 Ärs garanti pÄ produktionsfel.

SÀljaren skal hantera det. I detta fallet Webhallen. Sen om dom skickar den til MS sÄ Àr det upp til dom, men du skal förhÄlla dig til Webhallen hÀr och inte behöva ta det direkt med produsent.


Skilj pÄ garanti och reklamationsrÀtt.
En hel del skillnader mellan dem.

#6

Posted 08 February 2019 - 15:28

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4,719 posts
  • 0

Skilj pÄ garanti och reklamationsrÀtt.
En hel del skillnader mellan dem.

 

Jag bor inte i EU sÄ googlade för att finna mest riktig information til TS. Jag menar att jag svarade med den infoen som han behövde för att kunna ta nÀsta steg.

 

Om du nu kan detta sÄ bra sÄ vore det mycket bÀttre att skriva en liten text om det eller iaf lÀnka til en sida som beskriver du du pÄpekar. Som det stÄr nu Àr ditt inlÀgg bara spam.

 

 

Korrigera gÀrna sÄ att vi fÄr in riktig fakta i trÄden och det blir ett vÀrde.

 

  • Det kan se ut som att i Sverige Ă€r garantien 2Ă„r pĂ„ smĂ„elektronik (som fĂ„r plats i en pĂ„se f.eks stavmixer, strykjĂ€rn osv).
  • Det ser ut som att enligt europa.eu Ă€r reklamationsrĂ€tten pĂ„ 3Ă„r (kan ha blitt uppdaterad).
  • Skillnaden mellan garanti och reklamationsrĂ€tt:

Garanti: Produsenten garanterar felfri vara och kan ha ett gÀng med parametrar för detta (f.eks antal felkorrigeringar pÄ media osv sÄnn att Àven prestanda inngÄr i garantien och inte bara att produktet Àr igÄng).
Reklamation: Kunde kan "klaga" pÄ att produkten inte uppfyller funktionen den presenterat vid köpstillfÀlle men hÀr ligger bevisbördan pÄ kunde.

I praktiken skal man dÄ vara "home free" sÄlÀnge man kontaktar sÀljaren innom 2 Är.


I Norge Àr klagefristen för produktionsfel 5Är sÄlÀnge det Àr en produkt menad att vara sÄpass lÀnge, f.eks en mobiltelefon.



#7

Posted 09 February 2019 - 18:57

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2,231 posts
  • 1

Ville mer bara sĂ€ga att det Ă€r skillnad mellan just garanti och reklamationsrĂ€tt, dessa blandas dessvĂ€rre ofta ihop. Att bara sĂ€ga "nyttja reklamationsrĂ€tten" Ă€r inte sĂ„ enkelt som det lĂ„ter och kan krĂ€va vĂ€ldigt mycket jobb för dig som reklamerar (beroende pĂ„ vilket företag du reklamerar hos sjĂ€lvklart). 

 

NÀr du som privatperson handlar nÄgot tillÀmpas konsumentköplagen.

Den Àr tvingande och gÄr ej att göra sÀmre, endast bÀttre (i form av lÀngre garanti Àn de 6 mÄnader som mÄste finnas enligt lagen).

NÀr du handlar som företag tillÀmpas istÀllet köplagen, köplagen tillÄter att man kan förÀndra den helt och hÄllet, en ganska vanlig sak företag förhandlar bort Àr just reklamationsrÀtten.

 

Men bÀst information tycker jag man hittar hÀr vilket jag borde inkluderat i mitt inlÀgg:

https://www.hallakon...sument/garanti/


Edited by Bergan, 09 February 2019 - 18:58.


#8

Posted 01 March 2019 - 16:47

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5,605 posts
  • 0

Fick du ut nÄgot pÄ garantin, kÀnns tveksamt i och med att du ÀndÄ haft den 1 Är. 1 Är sÀger ju inte nÄgot om hur mycket man anvÀnt den eller pÄ vilket sÀtt. Har sjÀlv en tendens att vara vÄldsam mot mina kontroller ibland, men nu ska jag inte paja denna Elite controll :-)

Men det Àr jÀvligt svÄrt att behÀrska sig efter 4 raka Fifa förluster.



#9

Posted 01 March 2019 - 20:43

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4,719 posts
  • 0

Git gud?



#10

Posted 01 March 2019 - 22:41

Agaton
  • Agaton
  • ForumrĂ€v

  • 670 posts
  • 0

Dom skrev att jag ska skicka tillbaka den men det Ă€r inte garanti lĂ€ngre pĂ„ den utan det Ă€r reklamation som gĂ€ller. Vad innebĂ€r detta egentligen? Är det ens vĂ€rt att skicka in den?



#11

Posted 08 March 2019 - 14:07

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6,467 posts
  • 0

Styrkorset strular pÄ min emellanÄt.

Men Àr över tre Är sen som jag köpte den, sÄ Àr för sent att reklamera.

Kan iofs pröva att öppna den, ifall det Àr nÄn skit som hamnat emellan.

I övrigt sÄ har jag vÀl haft tur med min.

Fattar inte att det Àr sÄ usel QC, med tanke pÄ priset.



#12

Posted 09 March 2019 - 21:28

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2,785 posts
  • 0
Gick och fick min utbytt idag. Köpte den runt jul men har inte anvÀnt den förrÀn sista mÄnaden typ. MÀrkte att styrkorset reagerar dÄligt vilket Àr skapligt irriterande i t.ex Apex nÀr man vill hiva fram granater snabbt.

Köpte min pÄ mediamarkt, var inte ens nÄgot snack utan fick en ny direkt.

Edited by La Cucaracha, 09 March 2019 - 21:29.


#13

Posted 09 March 2019 - 21:33

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9,944 posts
  • 0

Styrkorset Àr bök pÄ min med. Styrkors upp Àr det som kan kÀrva nÄgot. Fast har lyckats massera den sÄ den fungerar. Iof ingen hardcore gamepad gamer kanske men det kÀnns udda att det som anvÀnds minst nöts mest.



#14

Posted 26 July 2019 - 09:02

Agathorn
  • Agathorn
  • ForumrĂ€v

  • 636 posts
  • 0

Jag har haft min Elite Controller i strax över ett Är och i dagarna gick LB knappen sönder. Den fladdrar nu runt som en vinge. Seriöst, ska den inte hÄlla lÀngre Àn detta? TillÀggas skall att jag anvÀnt den pÄ fullt normalt spelmÀssigt sett.

 

Jag köpte den pĂ„ Webhallen ska jag kontakta dom eller ska jag direkt gĂ„ till Microsoft. Hur lĂ€nge rĂ€cker garantin pĂ„ en produkt som Elite Controller förresten. 

 

Min Elite-controller gick ocksÄ sönder. Knappen lÀngst upp till vÀnster (inte triggern utan den "bakom" den). GÄr att klicka pÄ om jag trycker lÀngst till höger pÄ den. VÀnstersidan fungerar inte alls dÄ den dÀr Àr helt stum. Kontrollern Àr redan utbytt en gÄng pga handtagen slÀppte gummit sÄ jag fÄr inte en ny igen enl. Amazon. FÄr leva med detta tills version 2 kommer i november. Man borde ju inte köpa samma skit igen men kontrollern Àr sÄ bra att anvÀnda i övrigt sÄ man kan ju inte lÄta bli :/



#15

Posted 30 July 2019 - 14:42

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9,944 posts
  • 0

Hur mycket har du nött pÄ den? Alla gamepads nöts ju sönder med tiden beroende pÄ hur mycket de anvÀnds. Min vÀnstra bumper Àr ocksÄ seg. Hamnar i fel lÀge ibland gÄr dÄ inte trycka alls. men Àn sÄ lÀnge gÄr de fÄ i rÀtt lÀge igen.



#16

Posted 30 September 2020 - 19:15

appel_
  • appel_
  • ForumrĂ€v

  • 501 posts
  • 0
Min Elite gick ocksÄ sönder för ett par veckor sedan, vÀnster bumper gick av.

BestÀllde tredjeparts reservdel frÄn amazon.de, först en som inte alls passade men pÄ andra försöket fick jag en som fungerade fint. Smidigt att man enkelt kunde skicka tillbaka och fÄ igen pengarna.

Blir spÀnnande att se hur bra den hÄller nu bara.

Attached File  P_20200916_191357.jpg   95.15KB   0 downloads
Attached File  P_20200930_184111.jpg   70.05KB   0 downloads

#17

Posted 30 September 2020 - 21:20

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6,963 posts
  • 0
SÄpass? Du fÄr sÀga till efter ett tag om det har fungerat bra. Min original-elite Àr helt oanvÀndbar, vandrar hela tiden.

#18

Posted 11 October 2020 - 18:14

appel_
  • appel_
  • ForumrĂ€v

  • 501 posts
  • 0
Fungerat fint hittills.

Som tur Àr har jag inte rÄkat ut för stick drift för det verkar bra mycket meckigare att ÄtgÀrda.

#19

Posted 27 November 2021 - 10:33

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9,944 posts
  • 0

Min högra bumper börjar ge sig pÄ min series 2. Fortfarande tre Ärs garanti hoppas jag. Jag har precis bommat tvÄ Ärs garanti. Om det nu inte finns nÄgon enkel smidigare hemmafix för detta vanliga fel pÄ series 2?



#20

Posted 27 November 2021 - 11:15

Beagle five
  • Beagle five
  • MĂ€stare

  • 2,523 posts
  • 0
Min högra bumber har varit dÄlig lÀnge :(
Man fÄr trycka till lite hÄrdare.
Man tycker att det borde vara nÄn enkel hemmafix.
Du fÄr höra av dig till MS Ä se om dom Àr villiga att hjÀlpa till. Garantin Àr ju över tyvÀrr, det som Àr 3 Är Àr ju inte garanti utan dÀr handlar det bara om att hoppas att tillverkaren Àr snÀll.
För bevisbördan ligger 100% pÄ konsumenten att visa att varan hade ett ursprungligt fel, inte bara att man slutit sönder den med tiden.
Men just med dessa dyra rackare sĂ„ hoppas och tror jag MS Ă€r snĂ€lla, dom vet ju att dom Ă€r lite ”kĂ€nsliga”.
Vi har ju dessutom sÄ otroligt mycket lÀngre garanti hÀr i sverige Àn i usa t.ex, vad har dom? 3 mÄnader?
Du fÄr berÀtta hur det gÄr.

Series 2 Àr ju bÀsta xbox one kontrollen med vÀldigt god marginal, och vÀrd varenda krona!
Enda man kan klaga pÄ ( sÄ lÀnge den Àr hel) Àr ju att den Àr sÄ j*vla hal! Series 1 var ju underbar pÄ den punkten, synd bara att det gummit ramlade av!
Å ettan kĂ€nns ju som en liten leksak jĂ€mfört med tvĂ„an! Å knapparna pĂ„ undersidan Ă€r ju mycket bĂ€ttre ocksĂ„!
Men bÀst av allt! Tröga styrspakar!!

#21

Posted 27 November 2021 - 12:35

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9,944 posts
  • 0

Min högra bumber har varit dÄlig lÀnge :(
Man fÄr trycka till lite hÄrdare.
Man tycker att det borde vara nÄn enkel hemmafix.
Du fÄr höra av dig till MS Ä se om dom Àr villiga att hjÀlpa till. Garantin Àr ju över tyvÀrr, det som Àr 3 Är Àr ju inte garanti utan dÀr handlar det bara om att hoppas att tillverkaren Àr snÀll.
För bevisbördan ligger 100% pÄ konsumenten att visa att varan hade ett ursprungligt fel, inte bara att man slutit sönder den med tiden.
Men just med dessa dyra rackare sĂ„ hoppas och tror jag MS Ă€r snĂ€lla, dom vet ju att dom Ă€r lite ”kĂ€nsliga”.
Vi har ju dessutom sÄ otroligt mycket lÀngre garanti hÀr i sverige Àn i usa t.ex, vad har dom? 3 mÄnader?
Du fÄr berÀtta hur det gÄr.

Series 2 Àr ju bÀsta xbox one kontrollen med vÀldigt god marginal, och vÀrd varenda krona!
Enda man kan klaga pÄ ( sÄ lÀnge den Àr hel) Àr ju att den Àr sÄ j*vla hal! Series 1 var ju underbar pÄ den punkten, synd bara att det gummit ramlade av!
Å ettan kĂ€nns ju som en liten leksak jĂ€mfört med tvĂ„an! Å knapparna pĂ„ undersidan Ă€r ju mycket bĂ€ttre ocksĂ„!
Men bÀst av allt! Tröga styrspakar!!

Sitter med ettan nu tycker inte det Àr sÄ stor skillnad direkt men ja fÄr vÀl höra vad cdon sÀger :) Den Àr ju sÄ svindyr sÄ knapparna ska ju hÄlla minst 10 Är finns ju egentligen ingen vettig ursÀkt. handtag och analoga joysticks kan ju nötas men inte enkla digitala bumpers???



#22

Posted 02 December 2021 - 13:18

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6,467 posts
  • 0

DÄlig hÄllbarhet pÄ dom hÀr Elite kontrollerna, med tanke pÄ priset.

Började med styrkorset, sen började vÀnster analog att smÄ drifta, och nu har ena bumpern lossnat m.m.

Samtidigt har jag 360 kontroller som fortfarande funkar utan problem, sÄ kör vidare pÄ det sÄ lÀnge.

Elite kontrollerna Àr grymt bekvÀma, men kommer att köpa standard kontroller i förtsÀttningen.



#23

Posted 02 December 2021 - 14:41

appel_
  • appel_
  • ForumrĂ€v

  • 501 posts
  • 0

Med tanke pĂ„ att alla, MS, Sony, Nintendo, anvĂ€nder samma Alps komponent för sina styrspakar sĂ„ Ă€r nog det hĂ€r med drift inget unikt för just Elite kontrollerna. RĂ€tt dĂ„ligt att de anvĂ€nder en komponent som inte Ă€r gjord för att hĂ„lla bĂ€ttre, speciellt i en dyrare kontroll som Elite. SjĂ€lv har jag haft tur iaf, behövt göra rent ibland bara för nĂ„gra av mina kontroller. 

 

Artikeln Ă€r om styrspakar i allmĂ€nhet, bara lite dum rubrik. 

Here’s Why PS5 Joysticks Drift (and Why They’ll Only Get Worse) | iFixit News

 

Bumpern Àr iaf som tur Àr rÀtt lÀtt att byta. Trist bara att de fortsÀtta med samma ömtÄliga konstruktion som tidigare xbox kontroller.



#24

Posted 02 December 2021 - 16:06

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9,944 posts
  • 0
Hur löser du bumperproblemet?

#25

Posted 02 December 2021 - 16:47

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1,928 posts
  • 0

MIn frĂ„n 2015 tuggar pĂ„ utan nĂ„gra som helst problem. 

 

//Lorryquai





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.