Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny hörlurar! Grado SR60 eller AKG k26p

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 september 2005 - 19:14

introstand
  • introstand
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Nu är det dax att köpa ett par nya lurar. Jag har för tillfället ett par Sennheiser HD 212 Pro. Dem är helt ok men jag har tröttnat lite på dem.
För det första så är det ljudbilden som jag är less på. Basen är alldeles för dominant. Man kan ibland få känslan av att man har tryckt in en "loud" knapp..

Jag har kollar runt lite och fastnat för Grado SR60 och AKG k26p. Jag vet att det är två helt olika varianter (Grado öppen och AKG sluten), men det är lite där mitt dilemma ligger. Mina Sennheiser är också slutna vilket var en fördel för mig innan när jag jobbade. Nu använder jag de mest till och från skolan.

Ska ju också säga att jag nästan uteslutande kommer använda dem till min mp3-spelare (Sony NW-HD5).

Hjälp mig nu här grabbar, kom med åsikter. Vilka ska jag satsa på? Grado lite dyrare, bättre som lur!? AKG, bara hört bra grejer om dem. Ska jag köpa ett par slutna igen?

Eller är det någon annan modell som jag helt har missat?

Tack på förhand!

Postad 20 september 2005 - 14:06

introstand
  • introstand
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Kom igen nu. Är det ingen som har någat att komma med??

Postad 06 juli 2006 - 14:17

k_k
  • k_k
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
JAG undrar oxå, dock står det mellan SR 60 och AKG 81DJ

Postad 07 juli 2006 - 12:50

thejejk
  • thejejk
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jag har ett par sr60 som jag är riktigt nöjd med - har inte provat runt bland andra kvalitetslurar så jag kan inte uttala mig om hur den står sig mot konkurrensen. Det jag kan säga är att om du ska använda dem utomhus och bland folk så släpper de in och ut VÄLDIGT mycket ljud. Rekommenderar nog gradolurarna framförallt till hemmalyssning.

Postad 19 september 2006 - 19:05

theflow
  • theflow
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag var länge inne på Grado, men tillslut föll valet på Alessandro MS-1. Dom är indentiska med Grado SR-80, men ska vara något neutralare. Dom går att beställa för $99 från deras websida http://www.alessandr...headphones.html. Om jag minns rätt så är det inkl. frakt. och jag blev aldrig kontaktad av tullen heller... :)

Tillsammans med min Iaudio X5L, så är dom helt underbara. Det är först nu jag börjar förstå vad en audiofil pratar om. Man hör saker som man inte hört tidigare...

Dom är dock väldigt öppna, så det är kört att ha dom bland folk eller på bussen, men köp dom ändå för att dom låter så bra och ha dom hemma när du vill försvinna en stund.

Kabeln är tjock som tusan och lite för lång för portabel användning och lite för kort för att räcka till stereo hemma.

Postad 19 september 2006 - 20:59

Chopha
  • Chopha
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Kanske är Alessandro MS-1 ett sjysste alternativ (har också funderat på Grados SR60) och de är till och med billigare än ett par SR-60. ($99 är i dagslägen 727,45 SEK)

Men jag undrar ett par saker "theflow":
.Hur du gick till väga för att köpa lurarna (hittar ingen "buy/add to cart" knapp på hemsidan)?
.Hur lång tid det tog att få lurarna efter beställning, och är du säker att frakten var fri?
.Hur gör man med garanti och service på lurarna när man köpt dem ifrån USA?

/Chopha

Postad 21 september 2006 - 13:50

theflow
  • theflow
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag minns att det var lite knöligt, men på headphones fliken kan du klicka i om du vill ha MS-1 med eller utan miniplugg. Ska du ha dom till mp3 spelare så ta with (w/) miniplugg. Då får du även med en adapter till stora uttagen.
Sen går man till shopping cart, där det nu ska stå $99 och trycker sig vidare med nån knapp, så kommer man till adressuppgifter som man sedan skickar iväg.
Minns inte om dom tar VISA/MC eller om jag betalade med paypal eller via bank...?

Du kan ju maila och fråga först:
[email protected]
eller
[email protected]

Dom svarade snabbast på msn mailen. Dom är dock inte snabba, men verkar pålitliga. Själva frakten tog ca 1 vecka och räkna med att du får lägga på moms i Sverige.

Det står fortfarande free shipping på deras hemsida, så jag tror att dom fortfarande kör internatiollt oxå.

Garanti och service är obefintlig! Om du inte skickar tillbaka dom till USA för service... (lite grisen i säcken)

/ Patrik

Postad 22 september 2006 - 17:06

Chopha
  • Chopha
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Tackar för svaret!

Kanske ska man köra på ett par sådana dårå'.
Men hur mycket fick du betala i moms?

/Chopha

Postad 23 september 2006 - 15:58

theflow
  • theflow
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag slapp undan. Dom kom igenom tullen utan strul. Men räkna med 25% på $99 så är du ju safe.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.