Postad 17 October 2005 - 07:37
Postad 17 October 2005 - 20:03
Får väl bara hoppas att hembioconsult löser detta snyggt!
Postad 18 October 2005 - 07:37
Postad 18 October 2005 - 08:01
ja jag märker inte heller någon märkbar skillnad vid växling till ecomode....lite skumt faktiskt.
Postad 18 October 2005 - 08:43
Det verkar faktiskt inte som att man ska kunna ändra lampläget härifrån, utan via de olika bildinställningarna (dynamic, living, pure cinema etc)????
Kena, har du testat att byta bildinställning.....förslagsvis till creative cinema eller pure cinema (de två som hos mig ger bäst biobild)??
Postad 18 October 2005 - 09:08
Postad 18 October 2005 - 09:37
Postad 19 October 2005 - 09:52
Det gick varken på den som jag köpte i fredags. den lämnade jag tillbaka i måndags
och fick en helt ny i kartong. det var samma fel på den. Det skall vara en liten fördröjning innan den helt går ner i ecomode
När den väl gjort det så går den mycket tystare.
Postad 19 October 2005 - 10:42
"Hej,PLVZ4 är så pass ny så att det visste jag faktiskt inte om. Det är faktiskt ganska genomtänkt om det är så, projektorn behöver som regel mer kylning när den sitter takmonterad än stående på en hylla etc (det är ju alltid varmast närmast taket) eftersom värme alltid stiger uppåt."
Med vänlig hälsning
Thorbjörn Bohman
Technician DSC/CTV/Projectors
SANYO FISHER Sales (Europe) GmbH
Nordic Branch Office
Box 519, 169 29 SOLNA
Visiting address: Dalvägen 28 3 tr. 169 56 SOLNA
www.sanyonordic.com
+46 8 544 717 00 (office)
+46 8 544 717 07 (fax)
[email protected]
Så som jag ser det så är det bara att vänta på att Sanyo själva går ut och berättar att det faktiskt
är fel och inte så som det är tänkt. Självklart vill jag att min projj ska gå precis så tyst som den gör
när jag har den på bordet, men tycker faktiskt inte att den låter mer i "High Lamp Mode" än vad min Z3 gjorde i Eco Mode.
/Simon
Postad 19 October 2005 - 11:24
Min Z4 ger ifrån sig ett högfrekvent ljud! riktigt irriterande faktiskt. Jag har tidigare haft både Z2 och Z3 och har inte upplevt detta tidigare.
Är det detsamma som ni har?
Jag har projektorn ståendes på en hylla alltså inte upp och ner!
Projektorn låter betydligt mer än Z3:an jag precis har sålt!!!
Postad 19 October 2005 - 13:10
Postad 19 October 2005 - 15:32
Redigerat av Unregistereddac4e90f, 19 October 2005 - 15:38.
Postad 19 October 2005 - 18:02
Det ska vara så antagligen på grund av att kylningen blir sämre.
Därför kör jag min på en hylla på väggen istället.
Så det är säkert inte så konstigt om även Z4 har högre fläktvarv vid takmontering.
Postad 19 October 2005 - 23:07
I så fall är det en jätte miss och ett stort minus till Z4an, speciellt när Z2 och Z3 inte har dessa problem.
Och vad händer om man har en vanlig hylla nära taket, eller som Reference Audio har i sitt demorum med flera hyllor och projektorer över varandra. Ecomode funktionen fungerar ju då men det kommer nästan bli lika varmt som vid takmontering.
Postad 19 October 2005 - 23:42
kanske att Z4 eco är tystare men sammtidigt inte kyler lika bra som Z3 eco och därför måste den gå upp i högre hastighet.
vore skoj att få höra från sanyo om detta
Postad 20 October 2005 - 07:10
Postad 20 October 2005 - 10:12
Postad 20 October 2005 - 10:47
Skämt åsido. Era teorier om sämre kylning köper inte jag. Om det är så att värmen stiger skall det väl finnas en termostat som skickar upp fläkten från eco-mode till normalläge ?
Det gäller väl även om du använder projektorn stående i ett varmt rum? eller är den så dum att om du valt eco-mode och det inte räcker så ryker lampan? Kan inte tänka mig det.
Har testat en större Sanyo projektor (PLV70) och den går tyst på vintern och varvar upp emellanåt riktigt varma sommarperioder då rumstemperaturen är lite högre (Takmonterad)
Sanyo - Kom fram och erkänn missen och ge ett besked om när och hur det skall fixas.
Jag har en PLV 30 (Antik jag vet) och är helnöjd med bilden. Det enda som stör mig är fläktljudet. Jag har tänkt byta till Z4 där fläktljudet är lika viktigt som den bättre bildkvalitén för mig. Skall det vara så som Kena beskriver är det inget alternativ för mig..
Redigerat av Unregistered76b72946, 20 October 2005 - 19:33.
Postad 20 October 2005 - 11:55
Om jag inte har sett helt fel i testerna så verkar det som att center på linsen är center på duken, stämmer det?
Center på linsen på Z1'an som jag har takmonterad nu är högst upp på duken, vilket gör att jag inte behöver att köra någon lensshift.
Den ökar heller inte fläkten något utom när det är extremt varmt ute, känns otroligt att Z4'an inte har samma funktion.
Har nu flyttat och måste montera projektorn i taket igen, tänkte då också att passa på att uppgradera till en Z4'a ( om det funkar att sätta den i taket ).
Om jag måste montera projektorn på 2.50 meters höjd, 5 meter ifrån duken och vill att dukens överkant ska vara på 2 meter.
Fungerar det? Eller måste man köra så mycket lensshift att det förstör bilden?
Tack på förhand.
Redigerat av bjorka, 20 October 2005 - 11:56.
Postad 20 November 2005 - 20:03
Vet någon om den kommer att komma en firmware eller man skall köpa en hylla istället för att ha den i taket?
Postad 21 November 2005 - 08:41
Pratade med Lennart på hembioconsult om detta, och han svarade att det finns en firmwire till den som gör att man kan köra i Ecomode när man har den i taket. men då rekommenderade dom att Projektorn skulle vara 50 cm mellan taket och Projektorn.Jag byter ju hellre ut lampan efter 2000 istället för 3000 om jag får tystheten på köpet.
Vet någon om den kommer att komma en firmware eller man skall köpa en hylla istället för att ha den i taket?
Redigerat av Unregistereddac4e90f, 21 November 2005 - 10:47.
Postad 21 November 2005 - 12:21
Isåfall undrar hur det går för z4 i varmare bräddgrader!!!!!
Vi har lju inte lika varmt här som längre ner i europa eller.
Kanske finns det någon temperatur som den funkar i eco-m
utan att lampan tar stryk...
mvh Heawata.
Redigerat av Unregistered0dabe3b2, 21 November 2005 - 12:22.
Postad 21 November 2005 - 17:30
kena: Den där Lennart berättade inte hur och när det går att få tag på den där firmwaren?
Kanske får jag lugna mig några dagar innan jag sliter ner projjen och sätter fast en hylla.
Eller vad skulle Ni gjort?
Postad 22 November 2005 - 10:43
Jag har iofs inte blivit så störd av ljudet när jag tittat på film men jag trodde jag köpte en av marknadens tystaste projektorer. Så verkar inte vara fallet.
Hoppas det kommer någon slags fix till detta.
Postad 22 November 2005 - 12:16
Jag har satt min på en hylla. Köpte ett takstativ, men när det inte gick att köra i ecomode så satte jag den på hylla istället.Cinemax: Kan endast instämma att det lät enormt intressant.
kena: Den där Lennart berättade inte hur och när det går att få tag på den där firmwaren?
Kanske får jag lugna mig några dagar innan jag sliter ner projjen och sätter fast en hylla.
Eller vad skulle Ni gjort?
Postad 22 November 2005 - 17:11
Var på hifiklubben idag och tittade på deras hylla av glas, VM ACOUSTICS S1 shelf.
Tyvärr tyckte jag att konsollen under hyllan var på tok för ful så den åker bort.
Redigerat av Unregistered285d6116, 22 November 2005 - 20:22.
Postad 22 November 2005 - 21:19
Jag köpte Bjärnum konsoller, 37 cm djupa , på IKEA och tog en bit MDF board, 40 cm bred 36 cm djup och 22 mm tjock som hylla. Kan målas om man vill.
Frugan blev nöjd iallafall så det var ju bra. Takfäste säljes till högstbjudande........ he he he
Postad 07 August 2006 - 17:12
Så var det med det, får väl se hur irriterande högt fläktljudet är när jag väl får projjen...
/Andreas
Postad 12 August 2006 - 10:58
Postad 12 August 2006 - 11:11
Ändå skulle jag nog rekommendera en vägghylla istället för takfäste om man har möjlighet, men se till att få bra med utrymme mellan projektorn och väggen bara.
Postad 12 August 2006 - 19:35
lycka till.
och du, bli inte orolig, fläkten är inte så hög i takmontering som vissa vill få det till...
Postad 24 August 2006 - 21:26
Hittade lite text på avsforum där Jupe berättar hur man kommer förbi inställningarna på Z4:an om man vill takmontera. Vet inte om det funkar på svenska versionerna, och det lär ju dessutom sätta ev. garantier ur spel.
/Jimmy
Postad 09 November 2006 - 20:33
mad.gif
Min Z4 ger ifrån sig ett högfrekvent ljud! riktigt irriterande faktiskt. Jag har tidigare haft både Z2 och Z3 och har inte upplevt detta tidigare.
Är det detsamma som ni har?
Jag har projektorn ståendes på en hylla alltså inte upp och ner!
Projektorn låter betydligt mer än Z3:an jag precis har sålt!!!
Precis samma fenomen är det på min z4, det är inte högt ljud, men så högfrekvent så det riktigt skär i öronen...
Postad 10 November 2006 - 08:40
Postad 11 November 2006 - 14:10
Postad 25 January 2007 - 23:17
Men när man trycker på LAMP på fjärren så händer ingenting med bilden.
Kan man inte köra eco mode med den uppochnerpå?
Trodde bara att fläkten gick men att lampan ändå gick ner på eco, men så verkar inte fallet vara.
Kan man lösa detta på något smidigt sätt? Vill inte bränna slut på min lampa pga detta.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6 filmer
2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?