Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG RZ-32LZ55

25 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG RZ-32LZ55 (TV) 1 5,5 (3) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 26 oktober 2005 - 08:05

JonasJohansson
  • JonasJohansson
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Nån som har köpt eller testat LG RZ-32LZ55 funderar på att köpa den men skulle vilja veta vad det är man köper först.

Hur är TV bilden vid analoga respektive digitala sändningar samt kopplingen mellan data och tv?

Fungerar DVI ingången bra?

Samt eventuell annan information som kan va bra att veta.

Redigerat av JonasJohansson, 26 oktober 2005 - 08:43.

Postad 26 oktober 2005 - 20:26

JonasJohansson
  • JonasJohansson
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Ingen?? :)

Postad 02 november 2005 - 10:55

Rydiis
  • Rydiis
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har beställt den igår från Hemmabiobutiken. Återkommer med recension när den är uppackad.

/R

Postad 04 november 2005 - 08:36

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Har beställt den igår från Hemmabiobutiken. Återkommer med recension när den är uppackad.

/R

<{POST_SNAPBACK}>

Hur går det?
Får du hem din LZ55a innan helgen?
Kul att få höra lite kommentarer om denna apparat ;)

Postad 04 november 2005 - 10:14

Unregisteredd7da4e82
  • Unregisteredd7da4e82
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Såg i Onoff bladet att den kostar 12990kr.
Klart prisvärd eller?

Postad 04 november 2005 - 10:23

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Såg i Onoff bladet att den kostar 12990kr.
Klart prisvärd eller?

<{POST_SNAPBACK}>

Är du säker på att det inte var föregångaren LG RZ-32LZ50 och inte LZ55an.
Dom ser likadana ut men har inte samma innerhåll!

Postad 04 november 2005 - 10:46

PIwin
  • PIwin
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag har en 37" hemma ;)

Har inte hunnit greja så mycket med den, men jag är nöjd än så länge. Jag upplever bilden lite gryning vid vanligt TV tittande, men det beror väl på insignalen...

Har inget annat att klaga på.

Postad 04 november 2005 - 10:48

Unregisteredd7da4e82
  • Unregisteredd7da4e82
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Jag dubbel kollade och det var LZ55 som sagt.

Postad 04 november 2005 - 11:40

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jovist måste det va prisvärt då det är det billigaste priset som någon hitintills haft på denna apparat.
Men jag skulle bli mycket förvånad om dom har den i butiken.
Risken är stor att dom säger.
"Bara för att du är först i butiken, första dan efter detta reklamutskick, betyder inte att vi har den!
Men om du tittare på denna LZ50 så ser den likadan ut och kostar bara 200 kr mer" ;) :lol:

Postad 04 november 2005 - 13:53

wushu
  • wushu
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jovist måste det va prisvärt då det är det billigaste priset som någon hitintills haft på denna apparat.
Men jag skulle bli mycket förvånad om dom har den i butiken.
Risken är stor att dom säger.
"Bara för att du är först i butiken, första dan efter detta reklamutskick, betyder inte att vi har den!
Men om du tittare på denna LZ50 så ser den likadan ut och kostar bara 200 kr mer" :lol: :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Inte helt omöjligt som sagt =) . ;)

Postad 04 november 2005 - 19:50

Unregistered0a327bdf
  • Unregistered0a327bdf
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Någon som vet vad det skiljer sig mellan RZ-32LZ55 och RZ-32LP1 förutom priset???
Tack på förhand o trevlig helg....

Postad 05 november 2005 - 00:26

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Någon som vet vad det skiljer sig mellan RZ-32LZ55 och RZ-32LP1 förutom priset???
Tack på förhand o trevlig helg....

<{POST_SNAPBACK}>

Det är nog två helt olika apparater, specarna ser rätt lika ut men det är inte samma paneler på dom.

Postad 30 november 2005 - 13:00

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0
Lyfter tråden lite då jag såg att NoN sänkt den till 11890:-, börjar bli intressant då nämligen för min del! Ni som har den, vore trevligt med en liten "recension".

Postad 30 november 2005 - 18:34

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Dem är med i M3 testen i aktuellt nummer. tror att den fick betyg OK, det var svärtan som inte var helt bra.

Postad 02 december 2005 - 18:01

Joniels
  • Joniels
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Någon som hunnit testa den? :)

Postad 19 december 2005 - 23:04

Krykov
  • Krykov
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Ja nu är det så att min mor och far har köpt en sån här TV och jag har naturligtvis varit framme och testat den lite.

Vanliga Tv-sändingar har vi en digitalbox från viasat till och det blir kanonbild.
Tyckte att saker och ting gick lite i orange från början men jag var in och fipplade lite med kontrast och färg så nu tycker jag det ser helt ok ut.

DVD:n filmerna ser också helt ok ut. Anledningen till att det bara blir "helt ok" är för att dvd:n är av äldre modell så den körs via enkel scart. Skulle säkert vara klockren bild om man körde via komponent eller DVI.

Kopplade även in mina data DVI->DVI och körde igång den. Inget att anmärka på där heller. Kanonbild. Körde igång Need 4 Speed: Most Wanted och Call of Duty 2 och det blev riktigt grymmt.

Har inte så mycket mer att säga. Meny systemet känns enkelt. Högtalarna är väl det enda jag kan klaga på lite. Dåligt bas. Inte för att man kan begära så mycket men lite värre kunde det fått vara.

Nån som vill jag testar något mer eller vill ha lite utförligare info så säg till

//Christoffer

Postad 20 december 2005 - 11:00

Gabriel_80
  • Gabriel_80
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Har själv 37"-versionen. Tycker att 32" är mest prisvärd i sin klass.

Postad 25 december 2005 - 11:58

Manwes
  • Manwes
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Verkar som den enda tekniska detaljen den saknar är HDMI-ingång. Den har dock DVI(+HDCP) vilket också är en digital ingång som om jag fattat det rätt levererar lika bra bild som HDMI men inte ljud. Så om man har separat ljudanläggning ska det inte spela någon roll. Föregångaren LZ50 fick rätt dåligt betyg på inbyggda ljudet så kanske är bra med extern ljudkälla av flera anledningar..

Annars tycker jag att TV:n är riktigt snygg, prisvärd och har de tekniska finesser man behöver (förutom bild i bild för de som behöver det), så kommer nog köpa den snart. Svåraste är bara att bedömma själva bildkvalitén, men såg bra ut hos OnOff..

Postad 25 december 2005 - 21:53

Gabriel_80
  • Gabriel_80
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
På LG:s sidor har LZ55-serien samma specifikationer. Så det verkar vara exakt samma panel-typ. Endas som skiljer som sagt är HDMI på 37" och DVI i resten av modellerna. Egentligen kvittar det. Integrerade högtalare är ändå bara skräp ljudmässigt, så även på 37" modellen. Har utöver 37" bekantat mig med 26", även väldigt bra bild där.

Postad 28 december 2005 - 10:22

Manwes
  • Manwes
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Dem är med i M3 testen i aktuellt nummer. tror att den fick betyg OK, det var svärtan som inte var helt bra.

<{POST_SNAPBACK}>

Har inte hittat detta test på deras hemsida, kanske bara finns i pappersform än så länge.. Någon som kan ge en lite utförligare rapport om testet..?

Annars håller jag med föregående talare, integrerade högtalare är inte tillräckligt bra för att utnyttja den ljudkvalité HDMI kan leverera, bortkastade resurser med andra ord..

Postad 28 december 2005 - 10:52

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0
Kollade in denna TV på Onoff, stod bredvid Sony S32A10, Sammy 32R51 coh Panna 32LX50, man såg direkt att svärtan på LGn var klart mycket sämre än på de övriga, snarare grått!!

Postad 18 januari 2006 - 04:48

Lordmort
  • Lordmort
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Köpte en RZ32LZ55 och fick hem den idag från hemmabiobutiken.se

Är grymt nöjd med min, nu har jag inte varit och kikat på speciellt många andra och jämfört bildkvalite men det jag ser på denna är verkligen bra! Har inte testat köra med dvi på den ännu däremot eftersom jag än så länge bara har kunnat köra den mot min laptop som endast har VGA utgång. Fick ut upplösninge 1280x768 på den, trodde att den skulle gå att få upp i max upplösning som då är 1366x768 på tvn (som alla andra HDTV ready) men tydligen är det relativt få som fixar 1366x768 om man får tro det som skrivs på forumet.

Har dessvärre hittat ett pixelfel, ser ut som att en pixel lyser i rött vad jag kan se, men är placerad på skärmen så att man knappt ser den, och är bilden bara det minsta mörk gör man det inte alls, och letar man inte efter den är det även då svårt att se den även om man har en väldigt ljus bild.
Har en 0 pixlars garanti i 6 månader från hemmabiobutiken.se vilket bör ge mig rätt att lämna igen den men tänker vänta och se, strulet med att skicka tillbaka tvn är jobbigare än att se på en liten knappt synlig pixel :D (ja, jag är lat). Dyker det upp fler döda pixlar blir jag nog tvungen skicka iväg den däremot.

Är annars väldigt nöjd med TVn, rekommenderas!

Har kikat på Samsung R/T51 modeller och Viewpias 32" E21 modell också men fastnade för denna. Viewpian var 2000 kr billigare men höll mig till märke jag kände bättre till, samt att vissa verkar ha haft problem med Viewpia på detta forum, även om många också haft helt felfria apparater.

Postad 11 juli 2006 - 06:50

Unregistered7433a90d
  • Unregistered7433a90d
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Står i manualen på denna TV att man ska stänga av den på enhetens huvudströmbrytare när man kollat klart på tv:n för kvällen.. har letat nästan överallt men de enda jag hittar är tv:ns standby läge.. :-\

Någon som kan berätta fall de går att stänga av den helt eller fall standby läge är allt man får förutom att slita ur strömsladden..

Postad 19 september 2006 - 15:33

marmehlad
  • marmehlad
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har också en LG RZ-32LZ55.
Jag kollar på tv:n via dvi ingången och omdömmet blir lite negativt tyvärr pga att den är långsam mellan dom olika lägena, mulitimedia,, scart, pc-läge, 2-3 sekunder, det finns inte knappar för att komma direkt till enskilt läge.

Sen i pc-läge så går tv:n in i något som kallas "dpm-mode" och det är svårt att väcka den.
Omstart av datorn och tv:n flippra i menyerna mellan dom olika ingångarna och tillbaka till dvi/pcläge så kanske den kommer igång.
När man väl fått igång "pc-läget" så är den stabil, bra bild men lite grynigt i mörka partier dock.
Jag har testat att byta dvi-kabel, kört datorn på andra bildskärmar utan problem.

Mitt mediacenter består av en Mac Mini Intel core duo 1.66 GHz, 2 GB Ram, Elgato 410 DVB DigitalBox bla.

Postad 19 september 2006 - 15:34

marmehlad
  • marmehlad
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har också en LG RZ-32LZ55.
Jag kollar på tv:n via dvi ingången och omdömmet blir lite negativt tyvärr pga att den är långsam mellan dom olika lägena, mulitimedia,, scart, pc-läge, 2-3 sekunder, det finns inte knappar för att komma direkt till enskilt läge.

Sen i pc-läge så går tv:n in i något som kallas "dpm-mode" och det är svårt att väcka den.
Omstart av datorn och tv:n flippra i menyerna mellan dom olika ingångarna och tillbaka till dvi/pcläge så kanske den kommer igång.
När man väl fått igång "pc-läget" så är den stabil, bra bild men lite grynigt i mörka partier dock.
Jag har testat att byta dvi-kabel, kört datorn på andra bildskärmar utan problem.

Mitt mediacenter består av en Mac Mini Intel core duo 1.66 GHz, 2 GB Ram, Elgato 410 DVB DigitalBox bla.

Postad 27 december 2006 - 15:27

Unregistered7433a90d
  • Unregistered7433a90d
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Min Far köpte denna tv.. Den höll i 3 månader sedan så la den upp bilden på halva tv:n så gissar att det blev fel på panelen... så vi lämnade in den och 3 veckor efter det kom de fram till på Elgiganten att den inte gick att laga... efter det har jag tagit lite avstånd från LG:s produkter.. men det kan ha varit ett "måndagsexemplar" för jag har inte hört så många klaga på LG prylar..

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.