Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

www.teknikboom.se / BLUFF-företag / stay out

20 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#1

Postad 01 november 2005 - 11:51

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

  • 1 364 inlägg
  • 0
På swec har det kommit upp en tråd om detta bolag som säljer elektronik väldigt billigt . Priserna är jätte låga & det skall betalas i förskott så risken är mkt stor att det är ett bluff företag .

http://www.teknikboom.se/

Tråden på swec
http://forum.swecloc...threadid=519575

Redigerat av Unregistered421f5d40, 04 november 2005 - 19:46.


#2

Postad 01 november 2005 - 12:13

Unregisteredc7eed152
  • Unregisteredc7eed152
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Enligt Bolagsverket är det ingen revisor kopplat till bolaget, han har "hoppat av", dvs. tjänsten är vakant.

Är det ingen revisor kopplat till företaget så brukar det vara bluff. (En revisor som hoppar av företaget har förmodligen genomskådat företagets bluff och dragit sig ur.)

Detta kollade jag för 3 minuter sedan med min sambo som jobbar på Bolagsverket.

#3

Postad 01 november 2005 - 12:23

Unregisteredc7eed152
  • Unregisteredc7eed152
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Nya uppgifter:

Företaget byter inriktning; Resturangverksamhet = OmeletteHouse AB, ny styrelse.

Ansökan inskickad 2005-08-26 och det var ej kompletta handlingar därav handläggningstiden.
Ansökan ej beviljad än pga. ofullständiga uppgifter.

#4

Postad 01 november 2005 - 14:30

lando
  • lando
  • Lärjunge

  • 381 inlägg
  • 0
Deras betalningsalternativ var ju härliga - "Tillvidare erbjuds förskottsbetalning som ett säkert alternativ." Hur säkert är nu detta på en skala? :angry:

#5

Postad 01 november 2005 - 14:51

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0
Kollade upp företaget lite snabbt och det såg först hyfsat ut. Men ... Eftersom de tydligen ska hålla på med transporter blir man fundersam ... och ...
Jag passade på att kolla upp SilverTec AB som betsällt och lagt upp hemsidan. Ingen rolig läsning. Noll i kreditvärdighet och en hel del betalningsanmrökningar.
Kollade sedan vidare på boxadressen och adressen för dessa företag och fick bl.a. fram:
Olbrich AB Chr (flera skulder och fodringar)
Grönquist Entreprenad (ser lite bättre ut, men absolut inget företag jag skulle beta i förskott till)
Monsanto Crop Sciences Swede (konstigt, men ser ut att gå hyfsat)
Peggy's Skafferi
J.M.P Active Trade &
m.fl. finns reg på privatpersoner som jag inte vill kolla bara för kul, men jag kan väl säga som så att de jag har kollat har i alla fall det inte fett (om man nu ska tolka en inkomst på mellan 5 och 100 000/år som halvkrassligt :angry: )
osv, osv osv
Allt som allt känns det som att det är ett virrvarr av ganska "krativa" personer.

Jag tror inte jag skulle ha betalat i förskott. :angry:

#6

Postad 01 november 2005 - 21:42

Gille
  • Gille
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Hallå

Jag såg detta inlägg länkat från tbg.nu och var tvungen att hoppa in och skriva här också (har redan lagt ett inlägg i tråden på sweclockers, tog en kopia på det och slänger in här med) när jag såg ett par företag förknippas med detta som jag vet inte har något att göra med. Transportvägen 14 är nämligen ett kontorshotell som ligger ute vid centersyd i Löddeköpinge straxt norr om Lund (jag vet det eftersom jag hade kontor där tidigare) och de företag som nämns efter adressen här ovan ägs och drivs av personer som varken har något med sidan Teknikboom eller för den delen något med varandra att göra (förutom att de då har kontor i samma byggnad och adress). Ett antal av dom har dessutom funnits i minst 6 år, så som Chr Olbrich AB och Active Trade & Promotion (för vilka jag personligen känner ägarna). Dessvärre känner jag inte till något om just företaget som tycks äga Teknikboom så där kan jag inte hjälpa till, men summa summaron så tycks de hålla till i ett kontorshotell så det hade varit trevlig om ni inte nu automatsikt antar att alla bolag som finns på adressen är bluff och bågare även om det nu skulle visa sig att Teknikboom och dess ägare är det.

/Peter "Gillster"

#7

Postad 01 november 2005 - 21:56

Andersen
  • Andersen
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Allt fullkomligt skriker bluff om detta företag - inklusive det faktum att de enda kontaktuppgifter de är villiga att lämna ut är ett mobilnummer till en oreggad kontantkortstelefon, ett fastnätsnummer som går till callcentret Tele24 i Kalix, och en epostadress som inte går att spåra.

Jag försöker samla ihop det som luskas fram om bolaget på Cint, där jag jobbar:
http://www.cint.se/d...px?PostID=13358

#8

Postad 01 november 2005 - 22:03

Gille
  • Gille
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
lysande initiativ! Verkar ju mer än sannolikt att det är ett blufföretag, lite tur i oturen att de flesta bluffare dessutom tycks vara oförmögna att vara övertygande även när man tittar bakomfasaden.

/Peter

#9

Postad 02 november 2005 - 00:20

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0
Men tusan vad bluffmakarna har blivit kreativa och duktiga, sidan ser ju helt okej ut! Banne mig l'skigt!

#10

Postad 02 november 2005 - 10:56

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0

Hallå

Jag såg detta inlägg länkat från tbg.nu och var tvungen att hoppa in och skriva här också (har redan lagt ett inlägg i tråden på sweclockers, tog en kopia på det och slänger in här med) när jag såg ett par företag förknippas med detta som jag vet inte har något att göra med. Transportvägen 14 är nämligen ett kontorshotell som ligger ute vid centersyd i Löddeköpinge straxt norr om Lund (jag vet det eftersom jag hade kontor där tidigare) och de företag som nämns efter adressen här ovan ägs och drivs av personer som varken har något med sidan Teknikboom eller för den delen något med varandra att göra (förutom att de då har kontor i samma byggnad och adress). Ett antal av dom har dessutom funnits i minst 6 år, så som Chr Olbrich AB och Active Trade & Promotion (för vilka jag personligen känner ägarna). Dessvärre känner jag inte till något om just företaget som tycks äga Teknikboom så där kan jag inte hjälpa till, men summa summaron så tycks de hålla till i ett kontorshotell så det hade varit trevlig om ni inte nu automatsikt antar att alla bolag som finns på adressen är bluff och bågare även om det nu skulle visa sig att Teknikboom och dess ägare är det.

/Peter "Gillster"

<{POST_SNAPBACK}>


Aha! Det förklarar de otroligt stora skillnaderna i redovisningarna.
Kanontack för infon.

#11

Postad 02 november 2005 - 14:54

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

  • 1 180 inlägg
  • 0
Har tagit bort ett inlägg med företagsnamn som enligt mig inte verkar ha något att göra med den här "soppan"

#12

Postad 03 november 2005 - 10:31

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

  • 1 411 inlägg
  • 0
Nu är varningen officiell På IDG med flera ställen

#13

Postad 03 november 2005 - 16:11

druttne
  • druttne
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
..............och nu är siten nere.

#14

Postad 03 november 2005 - 16:47

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Jag får upp den iaf (sidan alltså :D)

#15

Postad 03 november 2005 - 20:16

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0
Det går bra att ta bort frågetecknet efter "BLUFF" i rubriken...

* Osannolikt låga priser (jämför med Pricerunner!).
* Kräver förskottsbetalning via bankgiro.
* Företaget har en historik av underliga bolagsändringar hos Bolagsverket.
* Telefonnumret på hemsidan leder till ett inhyrt callcenter i Kalix
(precis som för Blew).
* Den enda kontakt tidningar som Teknikboom köpt annonser i, callcentret i
Kalix som svarar på samtal åt dem, firman som står för tekniken i
webbutiken, haft med företaget har skett via en mobiltelefon vars nummer
börjar på 0737. Det är en nummerserie som Comviq använder till sina
kontantkort.
* Ingen kan längre nå någon representant för företaget.

Cint lyckades i tisdags få kontakt med en representant för Teknikboom.
Denne visade sig sedan ljuga om flera saker i samtalet, bland annat om ett
samarbete med Pricerunner och att de höll på att diskutera med ett
kortinlösenföretag för att kunna erbjuda kortbetalningar. Vi bad
Teknikboom om referenser, vilket de sade sig vara villiga att ge oss. De
kontaktuppgifter de mejlade över var dock samma kontantkortsnummer som
tidigare, och numret till callcentret i Kalix.


http://www.cint.se/d...px?PostID=13358

#16

Postad 11 november 2005 - 17:52

startrooper
  • startrooper
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
numret till kalix som är kopplat via teknikboom är inte längre leverantörer av tele tjänsten men teknik boom har kopplat om telefonerna dit ändå så d60 vet 5nte vad dom skall göra uppe i kalix.

Så visst e det blufferi,frågan är hur många stackare som gått på detta.

#17

Postad 18 november 2005 - 14:41

Nicon
  • Nicon
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Tjena alla

Nu har det kommit fram det vi alla misstänkte men aldrig riktigt kunde slå fast.

Expressen

Någon på den här sidan beställde för att "prova", kanske inte ett smart drag om man ser tillbaka på det. Samt någon som skrev att de beställt och fått varorna. Den personen är med största sannolikhet i "kahuts" med teknikboom.

Sanslöst att de orkar fortsätta med sådana skumma affärer!

/Nicon

#18

Postad 18 november 2005 - 14:41

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0
Expressen skriver om dem i sin nätbilaga.

Edit *åååh, flera sekunder försen var jag* :D

Redigerat av InSane, 18 november 2005 - 14:42.


#19

Postad 18 november 2005 - 14:50

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Verkar som att de som tillhandahåller deras webblösning har stängt ner www.teknikboom.se

#20

Postad 18 november 2005 - 16:10

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Var iofs bekräftat för över en vecka sen på bla IDG och de var även polisan,älda i samma veva.

#21

Postad 31 januari 2006 - 04:07

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

  • 5 021 inlägg
  • 0
Då det nu är konstaterat att företaget är en bluff samt att webbsidan upphört så låser jag tråden.

*** Tråd låst ***



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.