Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hur många har fått en lcd med "döda pixlar"?

70 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Har du fått en lcd-tv som haft döda pixlar? (396 medlem(mar) har röstat)

Har du fått en lcd-tv som haft döda pixlar?

1. Nej (282 röster [71.21%])

Procent av omröstning: 71.21%

2. 1 st pixel död (71 röster [17.93%])

Procent av omröstning: 17.93%

3. 2 st pixlar döda (19 röster [4.80%])

Procent av omröstning: 4.80%

4. fler..... (24 röster [6.06%])

Procent av omröstning: 6.06%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 29 November 2005 - 09:42

nybörjar micke
  • nybörjar micke
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0
Jag ska beställa en lcd och det här med "döda pixlar" gör mig lite orolig... hur stort problem är det egentligen? Hur vanligt är det att det dyker upp felaktiga skärmar?

Sony tex byter bara skärmen om mer än 3 är "skadade? Går det överhuvudtaget att titta på en skärm med 1-2 döda pixlar eller blir man tokig?

/micke

Postad 29 November 2005 - 09:45

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0
jag tror det e ovanligare än vad inbränningar e på plasmorna iallafall :)

klart det går att titta, men när man väl hittat de så lär man irritera sig på de...så det bästa är nog att aldrig leta efter ;)

Postad 29 November 2005 - 12:47

brorsan
  • brorsan
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0
Om du vet vilken modell du ska köpa så finns det ju en svensk webshop med 0 döda pixlar-garanti på hela sitt sortiment. Kommer inte ihåg vad dom heter men dom gör reklam bl.a. här på prisjakt :)

Postad 29 November 2005 - 13:01

Rostero
  • Rostero
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Hur ska man tolka frågan? Har varken fått eller köpt lcd med döda pixlar, inte med "levande" pixlar heller, svaret blir alltså Nej?

Postad 29 November 2005 - 13:04

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Butiken heter : hemmabiobutiken pixelgaranti på alla tv apparater 6 månader.

www.hemmabiobutiken.se

Postad 01 December 2005 - 01:14

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Butiken heter : hemmabiobutiken  pixelgaranti på alla tv apparater 6 månader.

www.hemmabiobutiken.se

<{POST_SNAPBACK}>

Hembiobutiken så blir det rätt också... :ph34r:

Redigerat av Unregistered2b81a10f, 01 December 2005 - 01:15.

Postad 01 December 2005 - 09:45

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0

Hur ska man tolka frågan? Har varken fått eller köpt lcd med döda pixlar, inte med "levande" pixlar heller, svaret blir alltså Nej?

<{POST_SNAPBACK}>

Vilken knäpp fråga... Klart att man bara ska rösta om man köpt en LCD-TV. :ph34r:

Postad 01 December 2005 - 10:08

Hobit
  • Hobit
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Jag ska beställa en lcd och det här med "döda pixlar" gör mig lite orolig... hur stort problem  är det egentligen? Hur vanligt är det att det dyker upp felaktiga skärmar?

Sony tex byter bara skärmen om mer än 3 är "skadade? Går det överhuvudtaget att titta på en skärm med 1-2 döda pixlar eller blir man tokig?

/micke

<{POST_SNAPBACK}>

Samsung har 100% pixelgaranti !!

Man störs inte alls av 1 "död" pixel på normalt tittavstånd.

Det är väl mest vetskapen om att man har en på nya tv`n som stör.

Redigerat av Hobit, 01 December 2005 - 10:14.

Postad 01 December 2005 - 11:12

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Jag ska beställa en lcd och det här med "döda pixlar" gör mig lite orolig... hur stort problem  är det egentligen? Hur vanligt är det att det dyker upp felaktiga skärmar?

/micke

<{POST_SNAPBACK}>

Samsung har 100% pixelgaranti !!

Man störs inte alls av 1 "död" pixel på normalt tittavstånd.

Det är väl mest vetskapen om att man har en på nya tv`n som stör.

<{POST_SNAPBACK}>

Låter ju bra, men var hittar du att dom har 100% pixelgaranti?
Det ända jag hittar är detta.

Postad 01 December 2005 - 11:12

nybörjar micke
  • nybörjar micke
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0
Tack hobit, det var det jag ville höra! :ph34r:

/micke

Postad 04 December 2005 - 10:07

Unregisteredf0c463fe
  • Unregisteredf0c463fe
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Hej
Jag hade 1 lysande pixel på min Samsung 26 tum skärm och fick hela LCD panelen utbytt.

Postad 04 December 2005 - 16:13

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Hej
Jag hade 1 lysande pixel på min Samsung 26 tum skärm och fick hela LCD panelen utbytt.

<{POST_SNAPBACK}>

När en pixel går sönder kan den liksom låsa sig i olika färger. Värsta sorten är en som lyser stärkt ljust och dom byts nog av alla seriösa tillverkare idag.
Däremot dom låsta pixlarna som är av mörkare färgad typ, syns inte lika väl och asepteras av många tillverkare (efter vissa regler).

Postad 14 December 2005 - 23:07

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

• 3695 inlägg
  • 0
Jag har nyss fått en konstant rosa/svart pixel mitt på min 3 veckor gamla Samsung le-40m61bx.
Är det bara att bita i det sura och ignorera den i fortsättningen...omfattas den av någon garanti?
B.t.w...den är väldans svår att hitta på 3 meters tittavstånd.

Postad 20 January 2006 - 12:10

Bigwizzie
  • Bigwizzie
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Velodynamic > Det ska garantin täcka, enligt de på supporten som jag pratat med. Hör av dig till Samsung och fråga. Kanske måste du gå via återförsäljaren.

Postad 20 January 2006 - 16:23

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0

Jag har nyss fått en konstant rosa/svart pixel mitt på min 3 veckor gamla Samsung le-40m61bx.
Är det bara att bita i det sura och ignorera den i fortsättningen...omfattas den av någon garanti?
B.t.w...den är väldans svår att hitta på 3 meters tittavstånd.

<{POST_SNAPBACK}>

Nollpixelgaranti i norden, bara skeppa tillbaks den.

Postad 20 January 2006 - 23:38

koops
  • koops
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

isåfall så måste ja haft världens otur me min första lcd ..skaffa mej en phillips ..kom hem ..öppna ..plugga in o ..en död pixel ..svart sådan ..åkte ner på stört o bytte den ..plugga in den appareten o .... 2 döda pixlar ..2 små svarta hemskta punkter som låg där o titta ont på mej ..slängde in skiten i bilen o drog iväg o bytte igen ..till ett annat märke ..nu e ja "död-pixel" fri sen 2mån tillbaka :angry:

Postad 21 January 2006 - 02:28

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
Noll döda.

Sharp 32GA6.

Extremt nöjd med tvn.
:)

Postad 08 March 2006 - 09:26

alx847
  • alx847
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Samsung har 1 års pixelgaranti då det räcker med 1 "död" pixel för att dem ska byta ut panelen.
Det är En av anledningarna till att samsung är det enda rätta om man ska ha en lcd...

Postad 08 March 2006 - 10:35

Unregistered8e2ab484
  • Unregistered8e2ab484
  • Forumräv

• 589 inlägg
  • 0
köper man på öppet köp är det ju bara att lämna tillbaka om den har döda pixlar....har köpt 2 st lcd och den ena hade en död lysande pixel...
har nu crt så problemet drabbar ju inte mig längre men jag upplever att det är relativt vanligt, ok att det kan vara döda pixlar på en tft skärm för 2000-3000 men lägger jag 20000 på en tv så är inte nån död pixel acceptabelt....detta är enligt mig...

Postad 08 March 2006 - 12:01

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Någon som upplevt detta tidigare?

Fick min Samsund 32 tums m61b igår, kollade ganska snabbt med svart bakgrund efter defekta lysande pixlar... hittade till min fasa hela 5 st, blåa och gröna lite här var, samt en defekt mörk pixel.

Samsung har ju noll defekta lysande pixlar garanti, så jag blev lite ilsken när jag trodde jag skulle få skicka tvn till service på obestämd tid.

Men efter ett par timmar så kolla jag igen, och då var de lysande pixlarna borta, bara den mörka defekta var kvar... snabbkollade i morse igen vid uppstart av tvn och bara den mörka fanns där då igen.

Ska jag vara orolig att de lysande kommer tillbaks, eller var detta ngt normalt?

Postad 08 March 2006 - 21:04

cdwall
  • cdwall
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Mitt facit när det gäller döda/dåliga pixlar:

Samsung LE-32R41 : 0
LG RZ-32LX2 #1 : 5 (2 lysande, 3 döda)
LG RZ-32LX2 #2 : 0

//Stefan

Postad 08 March 2006 - 22:12

VikingOne
  • VikingOne
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Mina erfarenheter angående defekta pixlar på LCD paneler såhär långt:

Limitded Label Lantona 1 st röd. Skärmen återköpt av affären pga andra fel.

Samsung LE-32R41 : 0. Felfri. Och Samsung har som sagt en bra pixel garanti.

Postad 14 March 2006 - 16:18

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Hyundai HLT-3272 = 0st döda pixlar

Samsung 710T TFT = 0st döda pixlar

Postad 14 March 2006 - 18:23

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0

klart det går att titta, men när man väl hittat de så lär man irritera sig på de...så det bästa är nog att aldrig leta efter :)

<{POST_SNAPBACK}>

Tja, jag vet inte hur det ligger till egentligen men enligt "Pollen" på ett annat ställe på detta forum så är det ca 79% som INTE har haft några problem med inbränningar på sina plasmaskärmar och enligt denna pollen så är det hittills "bara" 74% som inte har hittat några döda pixlar på sina skärmar än.

Ingen av dessa undersökningar är särskilt vetenskapliga, men jag gissar på att risken för döda pixlar är ungefär lika stor som risken för inbränningar...

Postad 14 March 2006 - 19:12

Lukassvensson
  • Lukassvensson
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0
Inbränningar är dock värre, ett fåtal döda pixlar ser man bara om man vill se dem.

Postad 14 March 2006 - 23:11

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0
Det kan säkert stämma, men av vad jag har fått höra så finns det "botemedel" mot inbränningar, men det gör det inte i fallet med döda pixlar...

Det hörs...

..."DÖDA" :) ...

Postad 14 March 2006 - 23:40

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Det kan säkert stämma, men av vad jag har fått höra så finns det "botemedel" mot inbränningar, men det gör det inte i fallet med döda pixlar...

Det hörs...

..."DÖDA" :) ...

<{POST_SNAPBACK}>

Hört talas om zombies?

Skämt å sido, det finns ett program som påstås kunna väcka döda pixlar.
Har dock inte kunnat testa det eftersom jag inte råkat ut för någon död pixel än.

Postad 15 March 2006 - 16:27

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0
Jag har hört något om den metoden/tekniken, men inte förstått den tillfullo. Av det jag HAR förstått så ska visst metoden INTE väcka döda pixlar till liv utan istället "mörka" dom (eller var det tvärtom)...
En röd lysande pixel kan ju kanske uppfattas avsevärt mer irriterande än en som är svart. Det är ju inte fullt så ofta om hela bilden täcks av ett vitt motiv...

Hur det funkar och OM det funkar så som jag har uppfattat det vet jag inte...

Postad 15 March 2006 - 16:46

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Jag har hört något om den metoden/tekniken, men inte förstått den tillfullo. Av det jag HAR förstått så ska visst metoden INTE väcka döda pixlar till liv utan istället "mörka" dom (eller var det tvärtom)...
En röd lysande pixel kan ju kanske uppfattas avsevärt mer irriterande än en som är svart. Det är ju inte fullt så ofta om hela bilden täcks av ett vitt motiv...

Hur det funkar och OM det funkar så som jag har uppfattat det vet jag inte...

<{POST_SNAPBACK}>

Svårt att säga när man inte har behövt använda det själv.
Här är tråden och jag var tvungen att lägga in frågan som du också undrade över. ;)
https://www.minhembi...t=0&searchtime=

Postad 16 March 2006 - 21:47

Unregistered16b96569
  • Unregistered16b96569
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0
Haft min Viewpia i tre dagar och nu har jag en död pixel, så den åker tillbaks till dustin.

//PeM

Postad 22 April 2006 - 20:04

Unregistered99892112
  • Unregistered99892112
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
På hembiobutilen gäller pixelgarantin bara projektorer ej plasma eller lcd. Har mailat och frågat B)

Postad 06 June 2006 - 10:16

bjorn_m_eriksson
  • bjorn_m_eriksson
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
Köpte först en billigare lcd, en hugosson på hifikklubben. Hade 3 olika av denna modell, alla med döda pixlar. Nu har jag en samsung 40" istället, även den med en död pixel. Eller rättare sagt, på samsungen är den död, på hugosson lyste alla konstant. Knepigt nog syns den inte alls på samsungen, tror det har något med vinkeln man ser på tv'n att göra, så den får sitta kvar. Byter jag igen så lär jag väl få en till död och sen tar det väl aldrig slut. Jag gillar LCD-tv's, men jag kommer nog inte köpa någon ny som ligger långt fram i utvecklingen. Nästa gång jag köper TV blir det nog något mindre och en projektor.. Så man kan få döda pixlar i popcorn storlek =D

Postad 06 June 2006 - 11:40

rambear
  • rambear
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hittade den här sidan förut när jag surfade runt lite.

http://udpix.free.fr

Lyckades fixa 1 av 4 döda, eller låsta pixlar kanske man kan säga, på min gamla 15" TFT skärm, så det kan ju vara värt ett försök. Hade 1 blå, två röda och en svart pixel, en av dom röda försvann och har sedan fungerat.

Den blå fick jag också bort efter att ha duttat till på den med en tops när jag vart tillräckligt irriterad, hittade det tipset på nåt forum, men det vill man nog inte göra på sin nya feta tv.

/Daniel

Postad 08 June 2006 - 11:12

Puckelsnook
  • Puckelsnook
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Som tidigare sagts så kan man bara skeppa tillbaka TV:n om man har öppet köp och nån död pixel för mycket.

Sen om vi handlar som privatpersoner via Internet har vi ju den fantastiska distansköplagen som ger oss rätt att ångra våra köp inom 14 dagar från leverans.

Har själv råkat ut för trasiga pixlar till flera LCD-monitorer, men skickat tillbaka dem enligt distansköplagen och så har damen eller nån släkting fått beställa en likadan vara direkt. Var dock försiktig med emballaget och hur ni packar upp varan... Att riva upp prylarna ur förpackningen så fort som möjligt är inte att rekommendera. Om varan inte returneras i originalskick, i originalförpackning och i originalemballage behöver butiken inte häva köpet...

Postad 08 June 2006 - 19:19

tomlionheart
  • tomlionheart
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jobbar själv på en hemelektronikbutik sedan 1 år tillbaks och har inte stött på någon död pixel än, som regel kan jag säga att vi har mest problem med CRT-tv än plasma och lcd

Postad 21 July 2006 - 09:18

Frederic
  • Frederic
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Jag förstår inte riktigt att vi över huvud taget diskuterar detta med döda pixlar på plasma/Lcd apparater. för att få lite annan vinkel på det hela så skulle man kunna jämföra med att köpa en ny bil, nu vet jag också att det skiljer en aning i pengar men det spelar ingen roll tycker jag.

Om jag nu går till en vettig bilhandlare och köper mig en ny bil för ca. 250.000kr som jag sparat ihop genom hårt arbete och annat slit. När jag kommer hem och ska visa bilen för övriga familjemedlemmar så fungerar inte kylan i AC:n!

Ska jag då bara acceptera detta och tycka "jaja det är ju inget problem på vintern så strunt samma". Nä så fan heller! Ge mig en ny bil, den är ju för F*N trasig, inte skicka på service utan ge mig en ny! Och samma sak ska ju gälla för alla produkter man köper, är det trasig så ge mig en ny.

Och vad spelar det för roll om man har 6 månaders "pixelgaranti" när apparaten är tänkt att hålla i tio år?

NÄ, mitt tips är att man köper riktiga prylar i riktiga butiker där man kan få hjälp och service av folk som tycker om att ge service. Man kan få betala lite mer men det är det värt i slutändan.

Men det här är ju bara min lilla åsikt så.......

Tjingeling!

Postad 12 August 2006 - 19:07

Serious
  • Serious
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Samsung och andra lite mer kvalitativa märken har bra pixelgarantier. Samsung har livstidsgaranti (om det nu INTE är köpt från Tyskland, tror jag).
Jag instämmer angående det "Frederic" nämde "riktiga prylar i riktiga butiker".
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(P:s jag har ingen Samsung) :-)
Lever med en Pioneer 506xde

Postad 12 August 2006 - 19:43

Dez
  • Dez
  • Lärjunge

• 286 inlägg
  • 0
Mina föräldrars nya 37" Dell har en död pixel ganska mitt på. Jag ser den mot ljus bakgrund på ca 3m håll :)

Postad 13 August 2006 - 12:15

Unregistered1cc1b926
  • Unregistered1cc1b926
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Om jag nu går till en vettig bilhandlare och köper mig en ny bil för ca. 250.000kr som jag sparat ihop genom hårt arbete och annat slit. När jag kommer hem och ska visa bilen för övriga familjemedlemmar så fungerar inte kylan i AC:n!

Ska jag då bara acceptera detta och tycka "jaja det är ju inget problem på vintern så strunt samma". Nä så fan heller! Ge mig en ny bil, den är ju för F*N trasig, inte skicka på service utan ge mig en ny! Och samma sak ska ju gälla för alla produkter man köper, är det trasig så ge mig en ny.

Jag bara gissar att du aldrig köpt en ny bil...
För det första får man inte se, eller provköra sin nya bil när man "beställer den" - då den inte är byggd ännu.
När den väl levereras har du ju redan skrivit köpekontrakt, och således redan "betalt" den.
Fel som du sedan upptäcker går på nybilsgarantin.

Som jag ser det så är det ingen skillnad mot att köpa en LCD tv (förutom att tv:n då är en jäkligt billig pryl jämfört mot en bil). Du betalar tv:n i butiken och öppnar kartongen när du kommer hem. Fel --> garanti.

Postad 18 August 2006 - 20:13

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlägg
  • 0
Har hittat två hittills på min Samsung, vill inte leta efter fler. Observera dock att de inte syns på längre än någon decimeters avstånd. Inget jag märker i dagligt bruk mao.

Postad 18 August 2006 - 20:22

Anders27
  • Anders27
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
vad har du för samsung? inte svensksåld då så du kan få ut en ny på garantin?

Har hittat två hittills på min Samsung, vill inte leta efter fler. Observera dock att de inte syns på längre än någon decimeters avstånd. Inget jag märker i dagligt bruk mao.

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 21 August 2006 - 17:21

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Har hittat fem stycken på min helt nya Samsung LE-40M61B

Men... hade aldrig sett dem ifall jag inte hade kollat genom det pixelcheckprogram jag laddade hem. De är så himla små och syns bara någon decimeter från skärmen och så nära sitter jag ju inte.

Visst det är surt att man köpt en TV för 20000 spänn och VET att den inte är 100%... men å andra sidan är det ännu surare att packa in TV:n och skicka tillbaks den till Pixmania som ju ligger i Frankrike. Hur länge lär man inte få vänta då på att få tillbaks den!?

Hade samma problem med min SONY PSP... hittade nog en 7-8 döda pixlar på den... och de SYNS ju på ett helt annat sätt... men man kopplar bort det!

Min åsikt i det här fallet är... det man inte ser från soffan... det mår man inte illa av! :P

Postad 21 August 2006 - 17:27

Anders27
  • Anders27
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
vart hittar man det programmet? lät trist med 5döda usch... blir nog en svensksåld m71 för mig så dom får komma hem o hämta skiten om nån är paj.

Har hittat fem stycken på min helt nya Samsung LE-40M61B

Men... hade aldrig sett dem ifall jag inte hade kollat genom det pixelcheckprogram jag laddade hem. De är så himla små och syns bara någon decimeter från skärmen och så nära sitter jag ju inte.

Visst det är surt att man köpt en TV för 20000 spänn och VET att den inte är 100%... men å andra sidan är det ännu surare att packa in TV:n och skicka tillbaks den till Pixmania som ju ligger i Frankrike. Hur länge lär man inte få vänta då på att få tillbaks den!?

Hade samma problem med min SONY PSP... hittade nog en 7-8 döda pixlar på den... och de SYNS ju på ett helt annat sätt... men man kopplar bort det!

Min åsikt i det här fallet är... det man inte ser från soffan... det mår man inte illa av!  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 21 August 2006 - 19:49

bupp2
  • bupp2
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Har ni några erfarenheter av LG och hur är deras pixelpolicy. Går i tankar att köpa en LG LC2R 26" när den kommer in i lager i slutet av denna månad.

Postad 22 August 2006 - 07:55

Unregistered5794a5dc
  • Unregistered5794a5dc
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
jag har en samsung lc23r51 och en AKAI 32" och inga pixlar är felaktiga. är nöjd med det. kompis köpte samma AKAI och denhar 1 lysande röd pixel.
lite tur man har eller hur.

Postad 22 August 2006 - 08:30

Unregistered340a9c7d
  • Unregistered340a9c7d
  • Forumräv

• 960 inlägg
  • 0
Fick min 37" Philips 37PF5321 igår, och efter jag packat upp den flög jag på nätsladden och pluggade i för att kolla efter döda eller felaktiga pixlar - inte en enda, så himla skönt.

37.an ersätter en Philips 26" LCD i mitt sovrum, även den är pixelfri.
Min plasma eller någon av mina datorskärmar har inte heller några pixelproblem.

Enda stället jag råkat ut för pixeldefekter är faktiskt i min bil, navigationsenheten har en lysande röd subpixel uppe i vänstra hörnet, men man får anstränga sig för att se den så det stör mig inte :rolleyes:

Postad 01 September 2006 - 11:15

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

• 2031 inlägg
  • 0
Jag har en konstant svart pixel på min Samsung R7.. Men den syns verkligen inte så fort man är en meter bort från TV:n, även om man vet var den är. Om jag har bild i rörelse på bilden (istället för en statisk datorbild) så ser jag den inte även om jag vet var den är.

Kan man få fler döda pixlar efter att man använt TV:n mer? Eller är det vid produktionen som det "går fel" och pixlar "dör"?

Postad 15 September 2006 - 21:34

Frederic
  • Frederic
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Jag bara gissar att du aldrig köpt en ny bil...
För det första får man inte se, eller provköra sin nya bil när man "beställer den" - då den inte är byggd ännu.
När den väl levereras har du ju redan skrivit köpekontrakt, och således redan "betalt" den.
Fel som du sedan upptäcker går på nybilsgarantin.

Som jag ser det så är det ingen skillnad mot att köpa en LCD tv (förutom att tv:n då är en jäkligt billig pryl jämfört mot en bil). Du betalar tv:n i butiken och öppnar kartongen när du kommer hem. Fel --> garanti.

<{POST_SNAPBACK}>

Att jag tog bilen som exempel, är just för att det har hänt mig. Jag hade tjänstebil förrut där just ac:n var trasig. Det tog et tag men jag fick en ny bil.
Det finns faktiskt bilhandlare som lagerhåller bilar för snabba leveranser.

Postad 16 September 2006 - 10:15

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0
Fick en Amoi 42" med fyra konstant grönt lysande pixlar :D

Postad 18 September 2006 - 22:15

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Inte en enda död pixel. Känns som de stora märkena har bättre kvalitetskontroll.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.