Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Inställningar 37lz55?

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG RZ-37LZ55 (TV) 1 6.6 (4) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 04 January 2006 - 10:28

angantyr
  • angantyr
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Var och handlade en LG RZ-37LZ55 igår. Detta efter att ha läst bl.a. i detta forum hur bra den var. Det råder ju inga som helst tvivel om att den är prisvärd men tydligen är den bra också.

Packade upp den, glad som en liten pojke på julafton. Pluggade in alla enheter och körde igång. Vilken skitbild! Den är ju så pixlad och usel så man nästan dör! ;)

Nåja, jag kan ju inte köra med grundinställning tänkte jag. Sen mixtrade jag med inställningarna i en timme eller så innan jag gick ut på nätet och började kolla efter en annan tv.

MEN! Det kan ju faktiskt vara så att jag inte är intelligent nog att göra dessa inställningar. Så därför frågar jag er smarta, vackra, fina, snälla människor som redan har en sån här tv och är så nöjd. Hur ställer ni in eran? ;)

Jag har en Comhem-box kopplad via scart samt en DVD, också kopllad via scart. Tänkte jag skulle skaffa komponentkablar till DVD'n. Ja just ja! Vad rekommenderar ni för komponentkablar? Måste man köpa de snorigast dyraste?

OJ vad glad jag skulle bli för lite sköna svar på dessa frågor! :P

Postad 04 January 2006 - 12:50

mope
  • mope
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Problem med att bilden är pixlad och usel med lågupplöst digital-tv tror jag inte är något specifikt för just 37lz55, alla högupplösta TV:s får detta problem med lågupplöst material, speciellt när det är ganska komprimerat, artefakterna syns väldigt tydligt. Detta blir så klart extra tydligt när man har en så pass stor tv som 37".

Jag tycker själv att jag har fått bort det till en acceptabel nivå genom att ställa ner kontrast, färg och skräpa. Jag kör för närvarande följande inställningar för digital-tv (comhem): Contrast: 75, Brightness: 40, Colour: 37, Sharpness 40.

Redigerat av mope, 04 January 2006 - 12:51.

Postad 04 January 2006 - 12:56

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0
Hur är det med svärtan och tittvinkeln på denna apparat? Blir den blålila från sidorna? Hur står sig LZ55an mot de dyrare modellerna med EEFL-belysningen.

Postad 04 January 2006 - 13:25

angantyr
  • angantyr
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tack för svar! ;)

Jag tycker själv att jag har fått bort det till en acceptabel nivå genom att ställa ner kontrast, färg och skräpa. Jag kör för närvarande följande inställningar för digital-tv (comhem): Contrast: 75, Brightness: 40, Colour: 37, Sharpness 40.

Jag har ställt in min ungefär på samma sätt och det börjar väl bli rätt acceptabelt. Ska mixtra vidare... Är det en 37lz55 du har också?

Jag har beställt lite nya kablar idag, hoppas de gör lite skillnad också!

Hur är det med svärtan och tittvinkeln på denna apparat? Blir den blålila från sidorna? Hur står sig LZ55an mot de dyrare modellerna med EEFL-belysningen.

Jag tycker att svärtan är helt ok faktiskt! Tycker i så fall att den hanterar väldigt ljusa partier sämre. Inte dåligt men sämre. Tittvinkeln är ok men inte klockers (finns det verkligen bra tittvinkel på en LCD, handen på hjärtat). Tycker inte att svärtan blir blålila heller, snarare blir hela skärmen "suddigare" från sidan. Jag kollade på typ en miljard apparater innan jag bestämde mig för denna. Tycker att ex en LP1:a bildmässigt inte alls motiverade prisskillnaden.

Redigerat av angantyr, 04 January 2006 - 13:26.

Postad 09 January 2006 - 14:22

kaptenkidd71
  • kaptenkidd71
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0
Berätta gärna hur det går när du har nya kablarna. Är ute efter en LCD 37" och funderar starkt på antingen denna modellen eller en dyrare LG LP1 men jag har bara analogt hemma än så länge o när jag testade en LX1 32 tums i helgen var det ingen höjdarbild på tv:n direkt förutom när jag körde dvd eller via datorn för då var det grymt bra bild.

Det trista är ju att exempelvis LG 37LP1 kostar 10 000 kr mer än 32 tumsmodellen och att betala 26 000 kr o sen se hockey o fotboll med dålig bild känns ju lite tveksamt :P

Postad 19 July 2006 - 11:24

trippo
  • trippo
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Berätta gärna hur det går när du har nya kablarna. Är ute efter en LCD 37" och funderar starkt på antingen denna modellen eller en dyrare LG LP1 men jag har bara analogt hemma än så länge o när jag testade en LX1 32 tums i helgen var det ingen höjdarbild på tv:n direkt förutom när jag körde dvd eller via datorn för då var det grymt bra bild.

Det trista är ju att exempelvis LG 37LP1 kostar 10 000 kr mer än 32 tumsmodellen och att betala 26 000 kr o sen se hockey o fotboll med dålig bild känns ju lite tveksamt  :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu är ju denna tråden rätt gammal. Men jag är intresserad av hur pass bra ni fick till bilden på analog- samt digitaltv-sändningar efter pillandet med inställningarna?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.