Funderar att köpa Monitor Audio-bronze serien. Kommer att börja med centern och surround högtalarna. För att senare i framtiden köpa frontarna i bronze-serien.
Nån som har erfarenhet av dom? prisvärda?
tacksam för svar..
/ante
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Monitor Audio-bronze serien
Startad av
Unregistered59e1f178
, Jan 16 2006 01:25
10 svar till detta ämne
5 relaterade trådar
Postad 16 January 2006 - 01:25
hej!
Funderar att köpa Monitor Audio-bronze serien. Kommer att börja med centern och surround högtalarna. För att senare i framtiden köpa frontarna i bronze-serien. Nån som har erfarenhet av dom? prisvärda? tacksam för svar.. /ante Postad 16 January 2006 - 16:20
Har erfarenhet av Bronze B4 golvarna och centern än så länge.
Har bara positivt att säga. Golvarna finns för lite över 5k nu och det tycker jag är mycket prisvärt. Grymt bra ljud Synd att inte fler har fått upp ögonen på dessa. Redigerat av Vigilante, 16 January 2006 - 16:24. Postad 18 January 2006 - 17:16
Har lyssnat lite på B4 och B6 i butik men tyvärr så lyssnade jag även på Audiovector K3 (8000 kr) vilket gjorde att jag tappade intresset för MA Bronze. Kommer ihåg att jag tyckte de lät lite "smårunda" men ganska okomplicerade och nog lätta att tycka om för de flesta.
Bäst som vanligt om du kan lyssna dig fram till vilken karaktär du tycker om. Kef iQ5 (5000kr) kanske kan vara ett av alternativen (om de nu har några sådana att sälja - lev. problem). Sedan hade jag nog börjat med frontarna men du har förmodligen en anledning till att du gör tvärtom. Postad 18 January 2006 - 18:22 Jodå, jag lånade hem farsans Bronze B2or och testade dem mot mina Dynaudio, sett till priset så upplevde jag B2 som öppna och tydliga högtalare. Inte samma upplösning och luftighet som Dynorna med så kostar de oxå hälften. B2 är dock lite för tunna i ljudet för att ha som frontar( läs basen) men det fixar modell B4 utan problem. Högtalarna tog ett tag att spela in. Ett bra budgetalternativ. Postad 19 June 2006 - 13:16
Recensionslänkarna om bronze b4:orna funkar inte... nån som vet en annan länk eller recension om dessa?
Edit: länkarna funkar nu Redigerat av Unregistered5d9ed3f6, 20 June 2006 - 00:23. Postad 20 June 2006 - 08:01
Tjena ! Jag har själv bronze 2:orna som frontar och bronze center tillsammans med en yamaha receiver och pioneer dvd spelare. som surround har jag andra högtalare av annat märke har även en canton sub.
Jag är mycket nöjd med ljudet, B2 orna spelar faktiskt otroligt mycket bas för att vara en stativhögtalare ! centern presterar ruggigt bra också. Film: till film tycker jag dessa högtalare passar sig allra bäst, låter grymt bra skott verkligen skjuts ur b2:orna, och rösterna låter kanon genom centern, ta tex filmen Det Femte Elementet i början på filmen då rymdgubbarna pratar oj oj där låter det ruggigt bra ! det är en grym helhetsbild med b2:or och centern ! Musik:stereo Här låter det också riktigt bra och som sagt basen är jäkligt bra för att vara stativhögtalare prova tex scooter eller liknande Musik dvd 5.1: Släng på Iron Maiden - rock in rio och du blir ruggigt imponerad av hur det låter ! röster gitarrer trummor ja allt Gillar du action filmer och lite fart på musiken och även övriga filmer så passar dessa högtalare grymt bra ! för det priset också så är dem ruggigt bra Du skulle väl också ha b4/b6 ? då lär det ju inte bli sämre heller, har lyssnat på b4an och jämfört lite emot b2:orna, tyckte inte att skillnaden/priset vägde upp motiveringen till dessa men svårt o säga då ja inte har haft dem hemma och lyssnat, jag lyssnade på dessa högtalare på best sound i sthlm. om du bor i sthlm så ta en sväng förbi och lyssna, ring också och fråga de kanske har ett par begagnade inne, så köpte jag mina b2:or därifrån. Kanon nöjd e jag iallafall ! Postad 20 June 2006 - 12:47
kan inte det bero på att du har en yamaha-reciever? Yamaha ska vara ljusa enligt vad jag har hört. vilken modell har du? Nån som tror att en H/K 430 kan vara en bra kombination med bronze b4 och centern? H/K är väl ganska mörka och återhållsamma i mellanregistret, borde väl passa bronze b4:orna / Per Redigerat av Unregistered5d9ed3f6, 20 June 2006 - 12:49. Postad 21 June 2006 - 22:41
Jag har precis köpt ett par b6or. Öppnade dem i måndags och håller på att spela in dem. Ska köpa centern sen är sorroundsystemet komplett.
Kan inte säga hur bra b6orna är måt några andra högtalare för jag provlyssnade aldrig dem. Fick det till ett så sjukt bra pris att jag inte kunde måtstå att köpa dem. Men det jag hittills har lyssnat är bara positivt, iofs så är jag inte så kräsen heller. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |