Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Jag njöt av Melodifestivalen!

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 February 2006 - 11:36

bildirutan.se
  • bildirutan.se
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
SVT jobbar hårt för att få allt klart tills fotbolls-VM. De har redan nu kommit långt. Hade du som jag en FireDTV-T och digital signal hela vägen i lördags var det bara att njuta. Så bra kvalité på en direktsändning har det inte varit i Sverige någonsin.

Se bildirutan.se Melodifestivalen för lite mer information.

Redigerat av bildirutan.se, 22 February 2006 - 20:34.

Postad 20 February 2006 - 11:56

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Hej du bildirutan.

Har du läst reglerna? Om du har koppling till en firma skall du upplysa om detta i din signatur TYDLIGT.....

4.3 Företagare? Upplys andra om detta - 051018
Medlemmar som representerar företag som säljer eller tillverkar produkter inom de områden som minhembio.com eller prisjakt.nu behandlar måste i sin signatur tydligt meddela detta genom att ange det registrerade företagsnamnet samt den personliga kopplingen till företaget.

Postad 22 February 2006 - 12:30

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Och hur kan man njuta av det spektaklet (melodifestivalen) ??

Postad 22 February 2006 - 12:38

nervsjuk
  • nervsjuk
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Och hur kunde du njuta av Melodifestivalen i fredags?
Det sändes ju live i lördags he he
Som förresten var riktigt dåligt, med tråkig programledare och artister.

Postad 22 February 2006 - 12:40

Unregistereda74ecb0c
  • Unregistereda74ecb0c
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

min tanke oxå..

pinsamt att det får tv-tid överhuvudtaget..

Postad 23 February 2006 - 01:07

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

• 676 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

min tanke oxå..

pinsamt att det får tv-tid överhuvudtaget..

<{POST_SNAPBACK}>

Säga vad man vill om Melodifestivalen men det är väl få program som har fler tittare i vårt avlånga land. Så att kalla det pinsamt att det får tv-tid är ju ganska överdrivet. :D
Tyvärr har ju inte antalet tittare något med kvalitén på programmet att göra. B)

I övrigt tycker jag att mixningen av 5.1 ljudet brukar vara väldigt knepig på SVT's livesända musikevenemang. Centerkanalen brukar vara väldigt hög med följd att sången överröstar allt annat.

Postad 23 February 2006 - 09:05

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Säga vad man vill om Melodifestivalen men det är väl få program som har fler tittare i vårt avlånga land. Så att kalla det pinsamt att det får tv-tid är ju ganska överdrivet. :D
Tyvärr har ju inte antalet tittare något med kvalitén på programmet att göra.  B)

I övrigt tycker jag att mixningen av 5.1 ljudet brukar vara väldigt knepig på SVT's livesända musikevenemang. Centerkanalen brukar vara väldigt hög med följd att sången överröstar allt annat.

<{POST_SNAPBACK}>

HMMM...tycker du det? Konstigt, jag tyckar precis tvärtom, att mixningen brukar göra att musiken överröstar sången! Är detta skillnad i smak eller utrustning tro?? :-)

Postad 23 February 2006 - 10:39

gusax
  • gusax
  • Beroende

• 1425 inlägg
  • 0

Tyvärr har ju inte antalet tittare något med kvalitén på programmet att göra.  B)

<{POST_SNAPBACK}>

HMMM...tycker du det? Konstigt, jag tyckar precis tvärtom, att mixningen brukar göra att musiken överröstar sången! Är detta skillnad i smak eller utrustning tro?? :-)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag instämmer faktiskt med föregående talare, förra året överröstade musiken sången för mig också. Då drog jag upp volymen på centerhögtalaren ;-)

Postad 23 February 2006 - 15:26

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

• 676 inlägg
  • 0

Tyvärr har ju inte antalet tittare något med kvalitén på programmet att göra.  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jag instämmer faktiskt med föregående talare, förra året överröstade musiken sången för mig också. Då drog jag upp volymen på centerhögtalaren ;-)

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, kanske jag som ställt in centern för dåligt från början... B)

Postad 26 February 2006 - 07:44

Unregistered962bd313
  • Unregistered962bd313
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det är tredje året som SVT sänder melodifestivalen i 5.1 och ljudet har varit konstigt mixat varje år. LFE-kanalen används lite eller inte alls så det låter riktigt dåligt. I år var det ändå lite bättre än tidigare år men 2.0-ljudet låter fortfarande bättre pga bättre basåtergivning.

Postad 26 February 2006 - 12:43

gusax
  • gusax
  • Beroende

• 1425 inlägg
  • 0
Jag tyckte det lät bättre i år än vad det lät förra året, sången hörs tydligare. Basen saknas dock.

Och bilden är ju hästlängder bättre i år än vad den varit tidigare pga att de kan ge direktsändningen mer bandbredd genom att stjäla lite från de andra kanalerna. Tidigare år har bilden alltid blivit sönderkomprimerad när de sänt 5.1-ljud men i år gick det ju så fint så. Det var ju knappt det löste upp sig i fyrkanter nån gång.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.