* Officiell Tråd - Panasonic PV60 / PV600 *
5878 svar till detta ämne
Postad 09 juli 2006 - 22:02
psyman
-
psyman
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Knepig Elgigant hos dig, här hänger Pioneer i klasar i elgiganten butikerna.
ehh... jasså! då till mig sa dom att pioneer inte ingår i deras sortiment!??? får la be å få ett presentkort annars och åka dit! var är här???
Postad 09 juli 2006 - 22:44
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Knepig Elgigant hos dig, här hänger Pioneer i klasar i elgiganten butikerna.
ehh... jasså! då till mig sa dom att pioneer inte ingår i deras sortiment!???
får la be å få ett presentkort annars och åka dit!
var är här???
<{POST_SNAPBACK}>
"Här" är Göteborg... Var och kollade senast idag faktiskt, kållered var orten idag. De har haft Pioneer på väggen i flera år.
Postad 09 juli 2006 - 22:56
psyman
-
psyman
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
ahh... gött mos! ja bor i borås... så då e d juh inga problem!
Postad 09 juli 2006 - 23:07
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Ja ring till giganten i kållered tex och hör om de har några i lager. 0771 -115 115
Kan ju vara så att de är utgående sortiment, men de fanns uppe i butiken idag i alla fall.
Postad 09 juli 2006 - 23:09
psyman
-
psyman
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Ja ring till giganten i kållered tex och hör om de har några i lager. 0771 -115 115
Kan ju vara så att de är utgående sortiment, men de fanns uppe i butiken idag i alla fall.
vet du om dom har pv600:an där... ska nog åka dit i morgon å kolla!
Postad 09 juli 2006 - 23:22
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
vet du om dom har pv600:an där... ska nog åka dit i morgon å kolla!
<{POST_SNAPBACK}>
Hann tyvärr inte se det, flickvännen stod och drog mig i armen. Hon är inte jätteintresserad och jag var på mitt snälla humör idag.
Postad 10 juli 2006 - 20:30
induce
-
induce
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Jag har nu kopplat in min PC till PV60 och upplever bilden som något ryckig vid panoreringar, något som inte händer när jag kollar på bilden på PC. Jag tycker inte att TV:n beter sig på liknande sätt när jag kör med vanlig DVD så jag antar att det är någon inställning.
Kör just nu med 1024x768 och 60Hz.
Har sett att det finns klockfrekens och sånt att justera men vill inte pilla för mycket innan jag vet vad det egentligen gör.
Postad 10 juli 2006 - 22:23
Unregisterede68eb861
-
Unregisterede68eb861
-
Guru
-
-
5 548 inlägg
Jag har nu kopplat in min PC till PV60 och upplever bilden som något ryckig vid panoreringar, något som inte händer när jag kollar på bilden på PC. Jag tycker inte att TV:n beter sig på liknande sätt när jag kör med vanlig DVD så jag antar att det är någon inställning.
Kör just nu med 1024x768 och 60Hz.
Har sett att det finns klockfrekens och sånt att justera men vill inte pilla för mycket innan jag vet vad det egentligen gör.
<{POST_SNAPBACK}>
Kan vara ditt grafikkort som inte hänger med/orkar...vad har du för kort? Stor skillnad att köra film på en mindre LCD-skärm och en plasma på 42". Själv fick jag byta...då det inte funkade mellan min dator och PV60 att köra film... Mvh JB
Postad 10 juli 2006 - 23:27
induce
-
induce
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Upplösningen är väl ändå densamma?
Det är ett 6600GT. Tror det kan vara jag som inbillar mig också, men har ju även läst att PV60 skall ha lite problem med panoreringar, att det kan rycka lite, kanske är det då. Märkte det inte jättemycket nu när jag kollade på film via datorn ändå.
Har åtminstone fixat till en enastående bild med hjälp av KOEHIs testbild eller vad det nu är. Klockfrekvens och fas är on spot och tycker verkligen att den inte är särskilt mycket sämre än LCD. Kanske inte fullt lika skarp men det får man leva med. HD-material ser strålande ut kan jag säga dock!
Postad 11 juli 2006 - 00:20
farbror_fredrik
-
farbror_fredrik
-
Användare
-
-
130 inlägg
Har då äntligen fått hem min PV60!!
Är så makalöst förälskad i denna Plasma.....  Men jag har ett litet önskemål.....
Jag behöver lite tips på kompatibla och BRA DVD spelare.....Gärna med kompletta surrround paket.
Med order från regering skall högtalarna vara småå.  Jag använder mina grejer både till musik o tv/film.....
Så rocka på- tacksam för tips!
//F
Postad 11 juli 2006 - 02:37
induce
-
induce
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Kan tillägga att jag gjorde en upptäckt när jag körde lite med datorn till Pannan. Testade att köra med lite anime och när det var mycket rött (vinrött) så noterade jag en grönt lysande subpixel. Vet inte om jag kommer orka byta ut TV:n p.g.a detta eftersom 1) nu när jag äntligen skaffat vill jag inte vara utan och 2) det syns inte särskilt mycket från vanligt avstånd och som sagt bara vid vissa nyanser av rött.
Vet att ämnet varit uppe innan men kommer inte ihåg vad vi/ni kom fram till. Går det ens få en ny TV om den har lysande subpixlar?
Postad 11 juli 2006 - 07:41
t93pan
-
t93pan
-
Beroende
-
-
1 117 inlägg
Finns toleranser för var pixeln ligger, om den ligger i mitten av skärmen eller utåt kanten kan det vara olika. Men ligger den i mitten av skärmen har vissa nolltolerans. Kolla med Panasonic vad de har för pixelpolicy!
Postad 11 juli 2006 - 07:55
Unregisteredcededbef
-
Unregisteredcededbef
-
Användare
-
-
186 inlägg
Har inte fått någon klarhet i detta. Kan jag lägga plasman ner för att montera skenorna till väggfästet, eller får man aldrig tippa en plasma?
Om jag förstått det hela rätt är det bara under transport den måste stå upp, eller?
Postad 11 juli 2006 - 08:43
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Har inte fått någon klarhet i detta. Kan jag lägga plasman ner för att montera skenorna till väggfästet, eller får man aldrig tippa en plasma?
Om jag förstått det hela rätt är det bara under transport den måste stå upp, eller?
<{POST_SNAPBACK}>
Man skall väl aldrig rekommendera något sånt till andra...  men... Jag har haft min Pioliggande på rygg under transport, på mage när jag satt på fästet, på rygg igen innan jag satt upp den, och det har jag gjort ett par gånger... Det är inga fel på plasman efter det! Har hjälpt farsan att transportera hans Pana plasma på rygg 3-4 gånger, även den funkar perfa. Det är dock under själva transporten man skall vara försiktig, särskilt med plasmor som har glas på panelen...
Postad 11 juli 2006 - 08:46
Unregisteredc953a7c3
-
Unregisteredc953a7c3
-
Veteran
-
-
1 515 inlägg
Klarar den att ta emot bild via hdmi från en datorn i hd upplösning?
Postad 11 juli 2006 - 11:29
Unregistered33df318c
-
Unregistered33df318c
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
2 frågor:Har nu fått min nya PV60 och fixat upp den på väggen. Köpte TV:n och stativpaketet från Fyndbörsen. Tyckte det var ett bra pris och leveranstiden är helt suverän. Men tycker bilden är lite grötig, visst jag kör analog kabeltv så då får man räkna med lite skit, men när jag kör min DVD (LG RH188H) via scart till TV:n tycker jag det borde bli bra bild men rök och dimma är pixligt. 1) Vad för kabeltyp (scart, komposit, s-video, etc) blir bäst bild med? (bortsett för HDMI) 2) Vilka inställningar för bilden använder ni för vanligt TV tittande?
Postad 11 juli 2006 - 11:53
Namtrac
-
Namtrac
-
Användare
-
-
182 inlägg
1) Komponent (absolut inte komposit) är att föredra om du inte har HDMI-utgång på DVDn. Annars kan det vara värt att införksaffa någon av Pioneers nya modeller, exempelvis DV-696AV, för runt 1500kr som har HDMI-utgång. Lägger man 20k på en ny plasma så vill man ju kunna njuta av bästa möjliga bild och då är kanske inte 1500kr till särskilt mycket till att lägga ut.
Redigerat av Namtrac, 11 juli 2006 - 11:54.
Postad 11 juli 2006 - 15:31
Unregisterede68eb861
-
Unregisterede68eb861
-
Guru
-
-
5 548 inlägg
2 frågor:
Har nu fått min nya PV60 och fixat upp den på väggen. Köpte TV:n och stativpaketet från Fyndbörsen. Tyckte det var ett bra pris och leveranstiden är helt suverän. Men tycker bilden är lite grötig, visst jag kör analog kabeltv så då får man räkna med lite skit, men när jag kör min DVD (LG RH188H) via scart till TV:n tycker jag det borde bli bra bild men rök och dimma är pixligt.
1) Vad för kabeltyp (scart, komposit, s-video, etc) blir bäst bild med? (bortsett för HDMI)
2) Vilka inställningar för bilden använder ni för vanligt TV tittande?
<{POST_SNAPBACK}>
Två frågor...vad har du för märke på scarten? Är det en med fullstift-scart med RGB? Det är stor skillnad på en billig scartkkabel och en bättre skärmad fullscart med RGB...prismässigt snackar vi om upp till 200 kr och 300 till 500 kr...sen har du en LG-DVD, vet inte om de håller bästa bildkvalla när upplösningen blir högre=ställer klart högre krav på bildsignalens kvalité... Mvh JB
Redigerat av Unregisterede68eb861, 11 juli 2006 - 15:33.
Postad 11 juli 2006 - 18:03
Unregistered33df318c
-
Unregistered33df318c
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Det är en fullscart, har tittat runt lite och kommer nog investera i en hdmi kabel, finns det olika kvalitér på hdmi också?
Postad 11 juli 2006 - 18:41
psyman
-
psyman
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
har bestämt mej för att lämna tillbaka pv600an idag... fattar inte att folk kan stå ut med ryckigheten, den "utsmetade" bilden å den gröna efterglöden vid snabba panoreringar!!!
blir lite krångel bara efterssom det är ett försäkringsärende... men jag hoppas på att få ett presentkort istället då elgiganten inte kan erbjuda mej en tv som duger!
så... nån som ska köpa ngt på elgiganten! kanske är intresserad av å överta mitt presentkort i utbyte mot cash!!!
/Mattias
Postad 11 juli 2006 - 19:23
Unregistered3d31be07
-
Unregistered3d31be07
-
Amatör
-
-
75 inlägg
har bestämt mej för att lämna tillbaka pv600an idag... fattar inte att folk kan stå ut med ryckigheten, den "utsmetade" bilden å den gröna efterglöden vid snabba panoreringar!!!
blir lite krångel bara efterssom det är ett försäkringsärende... men jag hoppas på att få ett presentkort istället då elgiganten inte kan erbjuda mej en tv som duger!
så... nån som ska köpa ngt på elgiganten! kanske är intresserad av å överta mitt presentkort i utbyte mot cash!!!
/Mattias
<{POST_SNAPBACK}>
Tråkiga nyheter då jag entligen hade bestämt mig för PV600. Jag skulle aldrig stå ut med ryckigheten som du beskriver. Tack för din utförliga test tillsammans med pacman. Man kan ju tycka att en TV för 25000 borde klara av 2:2 pulldown detection. Nu får man väl vänta (och hoppas) tills Pioneer PDP-427 kommer i september/oktober.
Postad 11 juli 2006 - 22:18
malmen_tm
-
malmen_tm
-
Användare
-
-
110 inlägg
NÅN som vet om de går att få så att TVn automatiskt startar på HDMI ?!?! Jobbigt att behöva trycka TV/Av varenda gång
Postad 11 juli 2006 - 22:20
malmen_tm
-
malmen_tm
-
Användare
-
-
110 inlägg
/Mattias
<{POST_SNAPBACK}>
Den gröna "glöden" som du beskriver. Menar du de som kan dyka upp ibland när vita objekt panorerar mot mörk bakgrund ? Jag trodde att de va nått generellt plasma fenomen ?
Postad 11 juli 2006 - 22:36
psyman
-
psyman
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Den gröna "glöden" som du beskriver. Menar du de som kan dyka upp ibland när vita objekt panorerar mot mörk bakgrund ? Jag trodde att de va nått generellt plasma fenomen ?
jag har då aldrig sett detta innan... speciellt inte på min gamla philips 9956! men det är inte det jag stör mig mest på... bilden blir helt otittbar (enligt mig) vid snabba panoreringar... ryckigt... flimmrigt... å massa oskärpa!
Postad 12 juli 2006 - 01:31
induce
-
induce
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Detta skall vara ett generellt Plasma-fenomen men folk har klagat mest på det vad gäller Panasonics TV-apparater så antar att det är mest uppenbart när det gäller deras teknik.
I övrigt tycker jag att det är en helt suverän TV med underbar bild så jag kan leva med de små brister som finns. Utförligt omdöme från en lekman kommer inom kort
Postad 12 juli 2006 - 05:33
Berkan
-
Berkan
-
Mästare
-
-
2 791 inlägg
Hej, har inte orkat läsa igenom hela tråden (än), så kanske ngn vänlig själ bara kort kan svara på om fot medföljer eller måste man köpa till det extra?
Postad 12 juli 2006 - 08:21
Unregistered316d1ce9
-
Unregistered316d1ce9
-
Användare
-
-
139 inlägg
YES!!!!
Så kom DFDS i morse med en för tidig julklapp. Panna PV60E står hemma ensam på v-rums golvet med enbart katten som sällskap..
HUR skall man stå ut en hel arbetsdag till halv 5 innan jag får komma hem och packa upp godbiten.. Ingen aning om det ingår fot.. Tror knappast det. Köpte själv väggfäste till skärmen!
Postad 12 juli 2006 - 11:11
farbror_fredrik
-
farbror_fredrik
-
Användare
-
-
130 inlägg
Hej, har inte orkat läsa igenom hela tråden (än), så kanske ngn vänlig själ bara kort kan svara på om fot medföljer eller måste man köpa till det extra?
<{POST_SNAPBACK}>
På Expert följer det breda stativet med....Men på de flesta ställen jag sett måste man köpa till det som tillbehör. Jag köpte min på Siba i Sundsvall och då fick iaf jag mitt med(köpte den förvisso av en kamrat där så...  ) Få ställen på webben som bifogar det......Dåligt tycker då jag.  Tvn kostar ju ändå rätt mycket. Älskar förövrigt min PV60! //FF
Postad 12 juli 2006 - 16:57
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Fråga: När jag slår på min Pioneer 868 och den svarta bilden med loggan visas, så om man sitter lite närmre så kan man se att bilden brusar. Detta via HDMI. Vad jag ser så försvinner det när man startar en film, men ska det verkligen vara så?
Postad 12 juli 2006 - 17:33
induce
-
induce
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Om svartnivån inte är korrekt konfigurerad, t ex om den är åt det gråa hållet så upplever man det som att det "kryper" om man går nära och kollar. Om du inte ser det i mörka partier när du ser filmer tycker jag inte du skall oroa dig men testa att skruva ner brightness lite och se om det kvarstår.
Postad 13 juli 2006 - 07:39
Unregistered316d1ce9
-
Unregistered316d1ce9
-
Användare
-
-
139 inlägg
Så har man äntligen fått upp nya dumburken på väggen!!
Men några frågor dock.
Tänkte jag skulle köra myrornas krig i natt och drog ut antenn kabeln ur väggen. Visst myrorna började kriga direkt och det såg ju jämt och bra ut.. Men en stund senare stänger TV.n av sig automatiskt!! Och jag har ju ingen avsomningstimer inställd. Så läste jag i bruxen att den skall stänga av sig efter 30 minuter utan sändning/signal.. Hur kommer jag runt det?? Svårt att köra myrorna om den bara skall stänga av sig..
Nu har jag provat att koppla in antennen och istället välja en kanal utan sändning på!! Skillnaden är att myrorna är FETARE och tjockare  men visst krigar dom!! Hjälper det?
En fråga till förresten!!
När jag väljer 14:9 eller 4:3 format finns det gråa kanter till höger och vänster på skärmen.. Men om t ex 1:an sänder digitalt och ett program eller inslag i 1:2.35 är det plötsligt svarta kanter uppe och nere vilket gör mig lite nervös.. Blir liksom svårt att titta på tv och undvika att få dom där kanterna uppe och nere hela tiden..
Har Aspect ration inställt på Autoformat just nu vilket funkar ganska bra.. Men trots det blir det som sagt ibland svart uppe och nere!! Någon lösning på detta??
Redigerat av Unregistered316d1ce9, 13 juli 2006 - 09:25.
Postad 13 juli 2006 - 11:20
Grimmy
-
Grimmy
-
Veteran
-
-
1 743 inlägg
nä alltså 2.35:1 kommer alltid ha svarta kanter uppe och nere så länge i och med att de fortfarande sänder i 16:9 samma sak med dvd-filmer tyvärr..
Postad 13 juli 2006 - 11:41
Unregistered74b07a32
-
Unregistered74b07a32
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Är det någon som har koll på om PX600 har samma spec som PV600, är det isf bara digital tuner som skilljer till PX600 fördel. Om så är fallet hur kan PX600 vara billigare?
Postad 13 juli 2006 - 11:53
Unregistered316d1ce9
-
Unregistered316d1ce9
-
Användare
-
-
139 inlägg
Va retligt!!
Går ju inte att köra myrorna överhuvudtaget..  Efter 30 minuter stänger skärmen ner sig automatiskt!! Enligt bruksanvisningen för att undvika statiska bilder och risken för inbränningar!!
Döööööööh!!
Känns lite korkat att först bygga in en funktion i menyn AVSOMNINGSTIMER men sen ÄNDÅ ha en automatisk avstängning när sändningarna upphört!!
Ingen som har ett förslag på lösning.. Annars får jag helt enkelt vänta tills min nya DVD kommer och så får jag köra film på repeat istället!!
Postad 13 juli 2006 - 13:16
t93pan
-
t93pan
-
Beroende
-
-
1 117 inlägg
Är det någon som har koll på om PX600 har samma spec som PV600, är det isf bara digital tuner som skilljer till PX600 fördel. Om så är fallet hur kan PX600 vara billigare?
<{POST_SNAPBACK}>
Skulle jag också vilja veta, verkar underligt?
Postad 13 juli 2006 - 14:28
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Vad jag vet så har PX600 både en analog samt en digital tuner i övrigt samma som PV600.
Att de PX600 som man hittar i en del svenska nät butiker ligger lägre i pris ( 22-23K )
beror troligen på "grå import" och är troligen Tyska skärmar.
Postad 14 juli 2006 - 13:47
Unregistered316d1ce9
-
Unregistered316d1ce9
-
Användare
-
-
139 inlägg
Så extremt många 42PV60 ägare och INGEN som kan hjälpa?????? Min fråga igen då!! Hur kör jag myrornas krig på skärmen i syfte att försöka "bränna in" skärmen jämt de första 200 timmarna typ??? Skärmen stänger ju av sig automatiskt efter typ 30 minuter! Trots att jag inte har automatavstängning påkopplad!! Bruksanvisningen säger att det är en "säkerhets funktion" där tv:n stängs av när det inte finns någon sändning! Kan man inte komma runt detta på nått vis?? Please HEEELP!!!
Postad 14 juli 2006 - 13:49
Unregisterede68eb861
-
Unregisterede68eb861
-
Guru
-
-
5 548 inlägg
Så extremt många 42PV60 ägare och INGEN som kan hjälpa??????
Min fråga igen då!!
Hur kör jag myrornas krig på skärmen i syfte att försöka "bränna in" skärmen jämt de första 200 timmarna typ???
Skärmen stänger ju av sig automatiskt efter typ 30 minuter! Trots att jag inte har automatavstängning påkopplad!! Bruksanvisningen säger att det är en "säkerhets funktion" där tv:n stängs av när det inte finns någon sändning!
Kan man inte komma runt detta på nått vis??
Please HEEELP!!! 
<{POST_SNAPBACK}>
Tyvärr, jag kan inte svara på detta. Blev lika förvånad själv då jag tänkte köra in den lite med "myrorna"... Mvh JB
Postad 14 juli 2006 - 13:54
Unregistered316d1ce9
-
Unregistered316d1ce9
-
Användare
-
-
139 inlägg
*snyft*
Någon annan då??
Man blir ju nervös så fort en sändning visar svarta kanter både uppe och nere och där man inte kan zooma utan att texten försvinner under kanten i botten vilket stör min tjej enormt!!
Försöker köra på 14:9 format istället så man får gråa sidor. Är risken för inbränningar VÄSENTLIGT lägre om man kör med gråa sidor istället??
Extra störigt ochså eftersom man ju inte kan "lämna" burken ensam över dagen eftersom man aldrig vet hur programmen ser ut på skärmen.. TV3 t ex kör ibland sina tantsnusk serier dagtid med svart uppe och nere.. 2:2,35 format alltså!! 1:an har sändningsuppehåll. 2:an kör inte hela dan. Filmkanalerna likaså, ingen aning om formatet på bilden!!
Hmmm.. Eller skall man sätta igång tv:n på morgonen på zoom3 läget?? Hur vet jag att burken inte automatiskt byter format då om sändningen skickar ut en annan signal??
Postad 14 juli 2006 - 14:02
Unregistered316d1ce9
-
Unregistered316d1ce9
-
Användare
-
-
139 inlägg
Har förresten dragit ner på nästan allt ordentligt.
Kontrast typ 30-40 % av max
ljusstyrka samma
färgtemperatur samma
skärpa samma
Alla brusfilter AV
Ger ju en lite dassigare bild men ändå förvånansvärt bra måste jag säga! Har dessutom ställt RGB ljusstyrkan i sat. boxen på svag!
Men jag vill ju hårdköra burken maximalt utan statiska bilder dom första 2-300 timmarna iallafall.
Kan man köra en dvd film på repeat??? Alltså om man bokmärker början på filmen och slutet på filmen??
HILFE BITTE JEMAND!!!
Postad 14 juli 2006 - 14:09
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
*snyft*
Någon annan då??
Man blir ju nervös så fort en sändning visar svarta kanter både uppe och nere och där man inte kan zooma utan att texten försvinner under kanten i botten vilket stör min tjej enormt!!
Försöker köra på 14:9 format istället så man får gråa sidor. Är risken för inbränningar VÄSENTLIGT lägre om man kör med gråa sidor istället??
Extra störigt ochså eftersom man ju inte kan "lämna" burken ensam över dagen eftersom man aldrig vet hur programmen ser ut på skärmen.. TV3 t ex kör ibland sina tantsnusk serier dagtid med svart uppe och nere.. 2:2,35 format alltså!! 1:an har sändningsuppehåll. 2:an kör inte hela dan. Filmkanalerna likaså, ingen aning om formatet på bilden!!
Hmmm.. Eller skall man sätta igång tv:n på morgonen på zoom3 läget?? Hur vet jag att burken inte automatiskt byter format då om sändningen skickar ut en annan signal??
<{POST_SNAPBACK}>
Risken för inbränningar minskar om man kör väldigt lågt(typ 40-50 procent på kontrasten) Samma risk med crt; hög eller full kontrast är inte bra. Kan någon förklara varför plasma skulle vara känsligare än crt för inbränningar?
Postad 14 juli 2006 - 14:18
psyman
-
psyman
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
break-in dvddenna körde jag på nätterna första veckan!!!!!
Postad 14 juli 2006 - 15:02
Namtrac
-
Namtrac
-
Användare
-
-
182 inlägg
Ett annat alternativ om du har en Xbox 360 är att köra igång musikspelaren och köra visualization på fullskärm. Har gjort det på min plasma den senaste veckan nu, fungerar fint.
Postad 14 juli 2006 - 15:04
Unregistered316d1ce9
-
Unregistered316d1ce9
-
Användare
-
-
139 inlägg
Hmmm!
Psyman!! Kan jag alltså bränna denna på datorn och sen köra i DVD:n alltså.. Pioneer DV-989AVi-S som jag ännu väntar leverans på!
Postad 14 juli 2006 - 15:50
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Ett tips, om Ni har en VHS-spelare kan ni ställa den på en kanal som inte finns, då bör inte TV
gå i sleep mode, eller ?
Postad 14 juli 2006 - 16:03
Unregistered316d1ce9
-
Unregistered316d1ce9
-
Användare
-
-
139 inlägg
Hmmmmm!!
Intressant förslag!!
Skulle det funka någon????
Edit:
PYSMAN!! Lite support!!
Jag har laddat ner zip mappen från sidan du länkar till!
Jag har avkomprimerat den dvs "packat upp" den.
Blir ju en mapp med en NERO IMAGE FIL inte sant!!
Den drog jag över till Nero Burn och har nu bränt en skiva!! CD-R format alltså!
Har jag gjort rätt??
Den vill iallafall inte spela upp på datorn?? Hmmm!! Går man in på skivan i utforskaren ser man ett antal mappar...
Redigerat av Unregistered316d1ce9, 14 juli 2006 - 16:05.
Postad 14 juli 2006 - 16:16
erik h
-
erik h
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
eller också struntar man i inkörning och konstaterar nöjt det inte blir inbränningar ändå...
Postad 14 juli 2006 - 16:53
induce
-
induce
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
eller också struntar man i inkörning och konstaterar nöjt det inte blir inbränningar ändå...
<{POST_SNAPBACK}>
Word! Är man bara lite smart när man använder den i början så är det inga problem.
Postad 14 juli 2006 - 17:20
psyman
-
psyman
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
PYSMAN!! Lite support!!
Jag har laddat ner zip mappen från sidan du länkar till!
Jag har avkomprimerat den dvs "packat upp" den.
Blir ju en mapp med en NERO IMAGE FIL inte sant!!
Den drog jag över till Nero Burn och har nu bränt en skiva!! CD-R format alltså!
Har jag gjort rätt??
Den vill iallafall inte spela upp på datorn?? Hmmm!! Går man in på skivan i utforskaren ser man ett antal mappar...
kommer inte ihåg vilken utav dom jag laddade ner... var en av dvd-versionerna... inte svcd! å ba brände med nero! kan varit ts-filerna... osäker som sagt...!
Postad 14 juli 2006 - 19:57
MWessman
-
MWessman
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Är på gång att köpa ny tv och har skurit ner mina val till tre st: Samsung M61, Samsung PS-42Q7H och Panasonig PV60. Varit runt och tittat på de olika modellerna och har upptäckt att de båda plasmaskärmarna har en annan värme i bilden än vad M61:an har. Inställningsberoende eller ett generellt fenomen?
Lite fundersam över reflektionerna som PV60ns skärm ger ifrån sig, annars väldigt bra bild men tråkig design. Någon PV60 användare som upplever reflektionerna som ett problem?
Tycker om designen hos de båda Samsungmodellerna, och bilden på PS-42Q7Hn. När jag såg M61an upplevde jag bilden som kall. Vill ha möjlighet att använda tvn som extra datormonitor och har förstått att plasmamodellerna har lite problem med det. Blir antagligen mycket film- och sporttitande. Söker en tv med breda möjligheter.
Några tips, funderingar?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|