Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ipod tråd

38 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPod Video 60GB (MP3-spelare) 1 9.166666 (17) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 27 February 2006 - 18:48

Daniel86
  • Daniel86
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Hej!
Har letat febrilt efter en Ipod tråd men lyckas tyvärr inte hitta någon om Ipod och dess många tillbehör.
Själv äger jag en Ipod G5 30gig som jag är väldigt nöjd med. Den har allt som jag behöver och lite till.
Finns ju MASSOR med tillbehör till denna populära hårddiskspelare och folk har blivit helt galna i IPOD.

Skriv gärna om vad ni har för tillbehör och vad man bör skaffa till sin ipod.

Ha det gött!
Daniel

Postad 27 February 2006 - 18:55

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Äger själv en G3 15Gb, en Mini 2:a gen 4Gb. Det jag mest använder är dock:or både till förstärkaren och datorn.

Postad 27 February 2006 - 18:59

Daniel86
  • Daniel86
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Äger själv en G3 15Gb, en Mini 2:a gen 4Gb. Det jag mest använder är dock:or både till förstärkaren och datorn.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har också införskaffat mig en Docka och remote till min G5 men lyckas ej få över bilden till Tvn.
Har kopplat in med S-video kabel och en ljudkabel till min förstärkare. Har ställt in på video-ut, Tv signal- PAL men lyckas inte få någon bild?!

Fjärren är också lite konstig tycker jag. Kan inte bläddra i menyerna. Ska man bara kunna höja,sänka och byta låtar bland alla man har utan att kunna välja artist mm??

Postad 27 February 2006 - 19:28

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0
De tillbehör som jag är mest nöjd med till min iPod är dels min iTrip och dels kontakten som gör att jag kan koppla in min digitalkamera och på så sätt tömma minneskortet i kameran.

Postad 27 February 2006 - 19:28

EmilThaQenan
  • EmilThaQenan
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
Köpte min Ipod video i julas och köpte ett par porta pro direckt efter för de tillhörande hörlurarna är ju inget o hänga i julgranen desvärre =(...blir vell ett par nya in ear snart till gym o så, inte alltid så praktiskt att springa runt med stora lurar. och som det ultimata tillbehöret beställde jag en imac intel 20" i förrgår blir en hård övergång från PC till MAC :(
Tipsar även om H/K dockan till ipod som jag tänkte beställa snart med

// Emil

Postad 27 February 2006 - 20:46

Daniel86
  • Daniel86
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Köpte min Ipod video i julas och köpte ett par porta pro direckt efter för de tillhörande hörlurarna är ju inget o hänga i julgranen desvärre =(...blir vell ett par nya in ear snart till gym o så, inte alltid så praktiskt att springa runt med stora lurar. och som det ultimata tillbehöret beställde jag en imac intel 20" i förrgår blir en hård övergång från PC till MAC :(
Tipsar även om H/K dockan till ipod som jag tänkte beställa snart med

// Emil

<{POST_SNAPBACK}>

Ang. H/K dockan. Den passar väl bara till HKs -*40 modeller?!?
Jag köpte "universal dock" från Apple eftersom jag kan koppla den till alla förstärkare som har ljudingång.
Ingen som har en sådan och lyckats att få över bilden/filmen till tvn?

Jag rekomenderar hörlurarna AKG K26P som sitter och spelar fantastiskt! Mycket skönare och bättre ljud än Koss Porta pro.

Postad 08 March 2006 - 15:45

Gäst_sista_striden_*
  • Gäst_sista_striden_*
  • 0
Sen en dag tillbaka är jag inte mer ägare av Ipod mini, men snart är jag ägare av en vit Ipod nano.

Är det värt att lägga 2-300:- på en dockningsstation?

Postad 10 March 2006 - 11:43

Daniel86
  • Daniel86
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Sen en dag tillbaka är jag inte mer ägare av Ipod mini, men snart är jag ägare av en vit Ipod nano.

Är det värt att lägga 2-300:- på en dockningsstation?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!
Jag köpte mig en dock + remote men lämnade tyvärr tillbaka grejorna eftersom jag varken fick bild på tvn(testat alla möjligheter) och att fjärren vart helt väck. GIck inte att gå tillbaka i menyn utan du fick bläddra bland dina X-antal låtar utan att kunna välja artist,album etc.
Jag väntar en stund och ser om det kommer någon annan dock. HK har ju en dockningsstation men HK förstärkaren jag äger stödjer inte den docken så det kan jag icke prova.

Köp inte Appels orginaldock +fjärr. Vänta och se vad som kommer istället!

Postad 14 March 2006 - 08:11

johneriksson
  • johneriksson
  • Forumräv

• 617 inlägg
  • 0
någon som vet var man kan få tag i radiosändare till ipod, så att du kan ratta in din ipod via radion.

Postad 18 March 2006 - 02:01

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0

någon som vet var man kan få tag i radiosändare till ipod, så att du kan ratta in din ipod via radion.

<{POST_SNAPBACK}>

köp en iTrip.

Postad 02 November 2006 - 15:02

Unregistereddb3899a2
  • Unregistereddb3899a2
  • Lärjunge

• 327 inlägg
  • 0
Hej

Skulle vilja kicka lite liv i den här tråden igen eftersom jag har stött på en sak med universal dock.

Jag köpte den för att jag ville kunna styra musikuppspelningen via ipoden med min Harmony 895:a som styr all övrig utrustning. Dessutom sa säljaren på inwarehouse att man skulle kunna se vilken artist och låt som spelades när man kopplade den via S-video till en TV, vilket i sig var en hyfsat stor anledning till köpet. Jag hade dock på känn att man inte kunde navigera i menyerna och så, men tyckte det var ok med tanke på det relativt låga priset. Problemet är ju dock att man inte ser låt och artist! Eller är det möjligen så att jag har missat någonting?
(Däremot funkar både video och bilder att visa, vilket jag såg att det inte hade gjort för någon i ett tidigare inlägg.)

Finns det någon annan hyfsat billig lösning på problemet? Jag har en Marantz 7500 förstärkare. Jag såg att Marantz har en egen dock på gång som verkar funka som jag vill, men jag kan tänka mig att den går lös på ganska mycket lovor....

Postad 15 November 2006 - 23:08

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Har ni sett vad de har på halva priset hos Applestore? Verkar vara ett riktigt klipp… Hade jag inte bott i en etta med en stor anläggning som jag är nöjd med, så hade jag beställt en sån här direkt:

Bifogad fil  Bild_1.png   41.09K   0 Antal nerladdningar

T

Postad 16 November 2006 - 22:40

Alfredo
  • Alfredo
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Bästa tillbehöret: Rockbox

ett nytt os utan en massa kopieringsskydd ett helt vanligt filsystem och en drös sköna gadgets! Under utveckling, men fungerar bra även idag!

/Alfredo

Postad 27 November 2006 - 00:21

Unregistered44e46df5
  • Unregistered44e46df5
  • Beroende

• 1253 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har köpt en nano med 8 Gig. Funderar på att köpa högtalare till så har man till sovrummet och sängen, endast som saknas radion. Har kollat på flera modeller från Altec men vad är skillnaden på alla? Bra är ju att de flesta även laddar Ipoden. Har ni några andra förslag eller svar på min fråga?

Postad 27 November 2006 - 00:51

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1902 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har köpt en nano med 8 Gig. Funderar på att köpa högtalare till så har man till sovrummet och sängen, endast som saknas radion. Har kollat på flera modeller från Altec men vad är skillnaden på alla? Bra är ju att de flesta även laddar Ipoden. Har ni några andra förslag eller svar på min fråga?

<{POST_SNAPBACK}>

http://prylportalen...._MKF472.dbp.asp

Postad 27 November 2006 - 23:16

Unregistered44e46df5
  • Unregistered44e46df5
  • Beroende

• 1253 inlägg
  • 0
det finns ju några altec och creative gjort. är det ngn skillnad då priset skiljer rejält, är det bättre ljud i de dyrare?

Postad 28 November 2006 - 00:46

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Har du kollat utbudet på applestore för iPod nano? Kanske inte billigaste stället, men det finns ju andra ställen i så fall…

Postad 28 November 2006 - 08:48

Unregistered44e46df5
  • Unregistered44e46df5
  • Beroende

• 1253 inlägg
  • 0
Jo har kollat men hur vet man bl a hur ljudkvaliten är på olika högtalarlösningar?

Postad 28 November 2006 - 09:26

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Googla, leta på Prisjakt… Kan ju finnas omdömmen och tester. Jag tipsade om ett klipp tidigare i tråden. Och det var verkligen ett klipp!! Jag undersökte lite för en tjej jag känner, som skaffade sig en iPod. Gick också in på i-Decks (Monitor Audios) hemsida och kunde där läsa om att t.ex. WHAT HI-FI hade gett den toppbetyg, bättre än apples egen (som kostar 3500:-). Den finns såklart inte kvar på applestore, bara modellen mindre som också har fått väldigt fint betyg, men den hade å andra sidan inte inbyggd radio vad jag kan minnas… Det var väl ett önskemål från din sida?

Men jag håller med dig, det kan vara svårt att veta skillnaderna på de olika iPod-anläggningarna. Det är lättare att ta reda på information om "vanliga" stereoprylar. Jag tror även att du kan hitta lite info på detta iPod forum. i-Decken som jag tipsade om tidigare har du en länk till här. De har tydligen även en ny modell med radio som är på väg ut (i-Deck plus). Den lär nog också ha ett mycket bra ljud, men jag vet inte var man kan få tag på den eller vad den kostar. Det går ju att söka efter dock. Jag mailade i-Decks support om huruvida alla iPodarna passade i den modellen som applestore sålde ut, och fick ett snabbt svar. Efter att Googlat efter "högtalare till ipod" så fick jag upp ca 250000 länkar. Där fanns ju lite att titta efter…

Hittar du någon som verkar intressant, så kan du bara göra en ny sökning på den modellen. Det kan säkert ge dig mer info. Är du dessutom specifik i din frågan om en viss modell, så kanske någon här på forumet har lite erfarenhet av den.

Altec och Creativ fanns också med bland Goggle-sökningarna. Du nämnde ju dom tidigare. Apples egen för 3500:- ska också vara bra (kanske inte den mest prisväda dock). Bose lär också ha någon som ska vara bra.

Lycka till! :o

PS. Precis som trådskaparen Daniel sa, så finns det hur mycket tillbehör som helst. Det finns ju t.o.m. en egen iPod-tidning… :lol:

Redigerat av Thomas S., 28 November 2006 - 09:35.

Postad 04 January 2007 - 22:01

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1065 inlägg
  • 0
Jag är också inne på det där med dockningsstation till min iPod 80gig.

På Applestores hemsida står det ju att menyknappen är avaktiverad eller hur det står, så jag funderar hur det är med andra. Man vill ju gärna kunna vimsa runt bland all musik via fjärrkontrollen. Men hur är det med konkurrenterna bland dockninggstationerna - det finns väl fler tillverkare än Apple.
Någon som har erfarenheter av dessa?

Sen tänkte jag höra hur Apples kablar är? Är det kanske bättre att köpa utan kablar och köpa kablar själv istället?

Postad 05 January 2007 - 01:52

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Men hur är det med konkurrenterna bland dockninggstationerna - det finns väl fler tillverkare än Apple.
Någon som har erfarenheter av dessa?

Känner inte till fler märken än Pioneer och vet dessutom inte hur det är med Pioneers egen docka, men jag antar att man kan styra med den på samma sätt som om man kopplat iPoden direkt in i receivern. Då kan man styra som man vill bland musikmenyerna (endast dom), och se t.ex. låt och artist på receiverns display. Men ännu bättre är det om man kopplat vidare till TV:n för annars är det i det nästan omöjligt att hitta eftersom man inte har någon överblick bland alternativen. Så här ser det ut på min TV när jag kopplat iPoden till min receiver (Pioneer vsx-ax4asi):
Bifogad fil  STP80975.JPG   53.11K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  STP80976.JPG   61.27K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  STP80977.JPG   61.51K   0 Antal nerladdningar
Det tar lång tid att "scrolla" när man inte kan använda iPodens hjul. Med TV:n på kan man i alla fall få en överblick. På receiverns display kan man bara se en rad åt gången. Det orkar man inte, utan man får snällt slå på TV:n och av den igen för OSD:n är inte direkt den grymmaste… :) <_< Men jag är glad att jag kan styra iPoden via receivern. Känns surt att lägga runt tusenlappen för att kunna ställa iPoden lite fint bara. Ska det vara lönt att lägga lite pengar så får nog funktionsnivån höjas vid användande av en docka - oavsett märke…
Man ska också kunna visa bilder på TV:n, men inte då styra från receiverns fjärr - utan genom att styra direkt på iPoden. Tyvärr har jag inte fått det att funka. :)

Om någon annan som har en Pioneer-receiver och lyckats, så vill jag gärna veta hur…

Thomas

Postad 05 January 2007 - 11:20

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1065 inlägg
  • 0
Hmm, tack för infon - intressant! :)

Jag håller med dig att det känns drygt! Det var också svårt att hitta bra grejer tycker jag - jag hittade bara en docka (Griffin) som jag tycker verkar häftig - de andra vet i tusan, men de är kanske bra.

Men kul att Pioneer hade en docka - det hade jag ingen aning om! Den är alltså gjord speciellt för Pioneer förstärkare och om man sitter på nåt annat märke så är den inte lika häftig?

Postad 05 January 2007 - 13:08

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Hmm, tack för infon - intressant! :)

Jag håller med dig att det känns drygt! Det var också svårt att hitta bra grejer tycker jag - jag hittade bara en docka (Griffin) som jag tycker verkar häftig - de andra vet i tusan, men de är kanske bra.

Men kul att Pioneer hade en docka - det hade jag ingen aning om! Den är alltså gjord speciellt för Pioneer förstärkare och om man sitter på nåt annat märke så är den inte lika häftig?

<{POST_SNAPBACK}>

Har diskuterat iPod-styrning tidigare i en annan tråd. Denna. Jag fick där tipset om Griffin Tunecenter och DLO Homedock deluxe, annars känner jag till att Denon för ca 1300kr, HK för ca 800kr och Onkyo för ca 1000kr finns. Här hittar du Pioneers dockor, en för receivers som har en iPod-ingång och en för andra Pioneer-receivers. Men nu kan jag inte längre hitta en (svensk) säljare som har den i sitt sortiment. Man får nog be en Pioneer-återförsäljare om att de ska ta hem den.

Vet inte om jag var tydlig nog tidigare, men "märkes-dockorna" passar bara respektive märke. Fast det förstod du nog. :rolleyes:

Har nu också mailat Pioneer och frågat var deras docka finns att köpa och om man kan visa foton från iPoden. Få se hur lång tid det tar, max 5 dagar stod det…

T

Redigerat av Thomas S., 05 January 2007 - 13:12.

Postad 06 January 2007 - 12:25

Nossral
  • Nossral
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Thomas S, vad har du för docka nu?? När du får upp menyerna och allt,jag har en AX2av förstärkare.. Ska ut på stan och köpa en idag...

Postad 06 January 2007 - 13:48

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Thomas S, vad har du för docka nu?? När du får upp menyerna och allt,jag har en AX2av förstärkare.. Ska ut på stan och köpa en idag...

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, lite pinsamt, men jag har faktiskt två stycken dockor och använder inte någon av dom… :wub: Jag har min iPod kopplad direkt in till förstärkaren med iPod-kabeln som följer med Pioneeren. Man får då upp menyerna som jag visat tidigare i tråden.

Jag har en Apple-docka som jag köpte innan jag riktigt hade kollat om den funkade med receiverns iPod ingång. Sen har jag även en annan iPod-docka, som jag hade till den gamla receivern. Båda går naturligtvis att kopppla till vanliga ingångar på receivern, s-video/apple, samt rca för min Xitel (som även har fjärrkontroll) Apple-dockan är ca 3 mån gammal och Xiteln ca 9 mån gammal (köpt på Hifi-klubben), intresserad?? :) Seriöst, PM:a mig om det är någon som vill veta mer…

T

Postad 07 January 2007 - 18:23

Nossral
  • Nossral
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Ok, ja stan var stäng som tur var:-) Kommer köra med sladden som följde med ett tag då.

Vad har du för sladdar mellan förstärkaren och tv´n?

Postad 09 January 2007 - 00:30

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Ok, ja stan var stäng som tur var:-) Kommer köra med sladden som följde med ett tag då.

Vad har du för sladdar mellan förstärkaren och tv´n?

<{POST_SNAPBACK}>

Pioneer har en egen iPod-sladd som följer med receivern. Mellan receiver och TV har jag kopplat med en HDMI-kabel. Vill ha så lite sladdar som möjligt till TV:n... (Kan även koppla in min kameradocka via receivern, men har inte riktigt bestämt mig om jag vill ha det så.)

Har inte du en iPod-ingång på din AX2:a?

T

Redigerat av Thomas S., 09 January 2007 - 00:31.

Postad 10 January 2007 - 11:25

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Hej igen!

Har nu mailat (och fått svar) från Pioneer angående min förfrågan om att jag inte kan se på foton eller videos från min iPod.

Först Pioneers svar:

Hej Thomas

Den kan inte visa bilder, bara musik

/Pioneer Support

Sedan min replik tillbaka (som jag nu väntar mig ett svar på):

Hej!

Enligt manualen sid 49 (kapitel 8) så ska den kunna det…

Citat:
Titta på foton och video

Eftersom det inte går att styra videomaterial via receivern, måste du istället använda knapparna på iPoden för att kunna titta på foton eller video från iPoden.

1 Tryck på PHOTO för att växla över till iPod-knapparna för foton och uppspelning av video.
Receiverknapparna kan inte användas när du tittar på video eller bläddrar igenom foton på iPoden.

2 Tryck på PHOTO en gång till för att växla tillbaka till receiverknapparna när du är klar.

Mycket riktigt så låter receivern en själv bläddra i iPodens menyer när man har tryckt på receiverns PHOTO-knapp, men sedan händer inget när man t.ex. plockar fram en bild. Man kan se den på iPoden, men inte få fram den på TV:n.

Varför finns det en gul iPod-knapp på fjärrkontrollen som det står PHOTO på, om den inte har någon funktion??

Mvh, Thomas

(Jag har utelämnat namnet på min kontakt…)

Få se vad de säger. Jag är ändå nöjd med min receiver, det var inte för iPod-styrningens skull som jag köpte den utan det var bara en bonus.

T

Postad 13 January 2007 - 04:50

HiVVe
  • HiVVe
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
är i "akut" behov till att hitta namnet på ett ipod tillbehör .

http://www.actie.nl/.../C12-820619.jpg

Där har ni en bild .. det ska tydligen vara tillverkat utav JVC .. eller kan det vara jbl ? hade varit bra om man visste det till att börja med . Skulle vilja veta hur när och var jag kan få tag på en sån . Tycker den är stört snygg "vill dock ha den i vitt som jag vet även finns" Men en fördel är ju om man vet vad det är man söker med . Nån som har nån aning ?

Postad 13 January 2007 - 05:10

Zorac
  • Zorac
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Det är tydligen en klockradio:

Postad 14 January 2007 - 12:13

northernlight
  • northernlight
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0
Någon som vet vars i swe man kan få tag på denna skönhet?

Tango 2.1
Postad bild
Postad bild
Postad bild

http://www.xtrememac...speakers/tango/

Postad 28 February 2007 - 12:36

Unregistered5763781d
  • Unregistered5763781d
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Finns på appel.se där den kostar 1990SEK

http://store.apple.c...F7F9&nplm=TK650

Postad 28 February 2007 - 12:36

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Hej igen!

Har nu mailat (och fått svar) från Pioneer angående min förfrågan om att jag inte kan se på foton eller videos från min iPod.

Först Pioneers svar:

Hej Thomas

Den kan inte visa bilder, bara musik

/Pioneer Support

Sedan min replik tillbaka (som jag nu väntar mig ett svar på):

Hej!

Enligt manualen sid 49 (kapitel 8) så ska den kunna det…

Citat:
Titta på foton och video

Eftersom det inte går att styra videomaterial via receivern, måste du istället använda knapparna på iPoden för att kunna titta på foton eller video från iPoden.

1 Tryck på PHOTO för att växla över till iPod-knapparna för foton och uppspelning av video.
Receiverknapparna kan inte användas när du tittar på video eller bläddrar igenom foton på iPoden.

2 Tryck på PHOTO en gång till för att växla tillbaka till receiverknapparna när du är klar.

Mycket riktigt så låter receivern en själv bläddra i iPodens menyer när man har tryckt på receiverns PHOTO-knapp, men sedan händer inget när man t.ex. plockar fram en bild. Man kan se den på iPoden, men inte få fram den på TV:n.

Varför finns det en gul iPod-knapp på fjärrkontrollen som det står PHOTO på, om den inte har någon funktion??

Mvh, Thomas

(Jag har utelämnat namnet på min kontakt…)

Få se vad de säger. Jag är ändå nöjd med min receiver, det var inte för iPod-styrningens skull som jag köpte den utan det var bara en bonus.

T

<{POST_SNAPBACK}>

Har fått besked för ett tag sen om att det går, men glömt att informera här.

Det går alltså att visa bilder och filmer via iPoden, men man måste ha ställt in iPodens "TV OUT", så att den står på "PÅ". Dessutom funkar det bara att trycka på iPodens PLAY-knapp (i vanliga fall går det ju lika bra att trycka på ENTER-knappen för att få fram bilderna. Det blir dock inte lika bra som att bränna en disc och visa det från dvd-spelaren, men det går i varje fall…

Thomas

Postad 08 March 2007 - 08:50

Unregistereda35271f1
  • Unregistereda35271f1
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag funderar på iPod 80 Gb för att ha som mellanlagring av bilder från kameran när man är på fältet och har hört att man skall kunna koppla ihop kameran och iPoden på nåt sätt. Skulle någon kunna upplysa mig vad jag behöver för detta.

Undrar oxå om det finns telefonbok och kalender i iPoden (har för mig att jag läste det) och hur de funkar isf? Går det att synka mot Outlook tex? Om detta funkar så kan jag ju köpa en iPod istället för en mer traditionell PDA vilket skulle passa mig bättre.

/JSPR

Postad 11 March 2007 - 00:10

Boggan
  • Boggan
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Någon som har testat pioneers dockstation IDK-80? Är det samma tråkiga OSD som Thomas.s visade i ett tidigare inlägg?

Funderar även på Dlo homedock deluxe. Den verkar ha fin OSD.

mvh/Peter

Postad 11 March 2007 - 12:55

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Jag funderar på iPod 80 Gb för att ha som mellanlagring av bilder från kameran när man är på fältet och har hört att man skall kunna koppla ihop kameran och iPoden på nåt sätt. Skulle någon kunna upplysa mig vad jag behöver för detta.

Undrar oxå om det finns telefonbok och kalender i iPoden (har för mig att jag läste det) och hur de funkar isf? Går det att synka mot Outlook tex? Om detta funkar så kan jag ju köpa en iPod istället för en mer traditionell PDA vilket skulle passa mig bättre.

/JSPR

<{POST_SNAPBACK}>

För att koppla ihop kameran med iPoden behöver du en sån här. Vet inte hur den synkar ihop med Outlook, men det funkar väldigt smidigt med min iMac´s adressbok. Med tanke på att PC är såå mycket vanligare än Mac, så borde det funka med Outlook också men man vet aldrig i Mac-PC-kriget… ^_^
Hör med Apples support eller så kanske någon annan här vet svaret?
Man bestämmer annars själv under "Kontakter" i iPod-inställningmenyn (som dyker upp när man pluggar in iPoden i datorn), hur man vill göra. Ser ut så här:

Bifogad fil  Bild_1.png   52.26K   21 Antal nerladdningar

Någon som har testat pioneers dockstation IDK-80? Är det samma tråkiga OSD som Thomas.s visade i ett tidigare inlägg?

Funderar även på Dlo homedock deluxe. Den verkar ha fin OSD.

mvh/Peter

<{POST_SNAPBACK}>

Har precis köpt en faktiskt. Det blev en sådan därför att den integrerar med Pio´s egna iPod-ingång och att jag är nöjd med "sound retriever"-funktionen som gör ljudet lite mer "analogt" (rundare el. odigitalt om man så vill), samt att jag ville undvika ytterligare en fjärr.

Och ja, det är den tråkiga OSD:n är densamma. Det positiva är förutom det jag nämt här ovan, att den väldigt stilren och snygg. Snyggare än Apples egen docka som jag hade tidigare, men gjorde mig av med för att den inte passade Pio´s iPod-ingång. Den går såklart att koppla in ändå, men jag hade också varit tvungen att skaffa en fjärr från Apple för att slippa gå fram till iPoden hela tiden. Inte heller sladdar ingår när man köper en Apple-docka (finns iofs hela paket), så totalkostnaden hade inte blivit lägre än IDK-80. Dessutom hade jag inte fått en OSD med Apples docka.

Det är skönt att ha en docka att ställa iPoden i nu… ^_^

Thomas

Redigerat av Thomas S., 12 March 2007 - 12:10.

Postad 02 May 2007 - 06:15

HaggeMan
  • HaggeMan
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en iPod Nano 8g med AV Connection Kit. Hur låter ljudet ut från ipoden till en förstärkare? Vad går det att jämföra med.

Hagge

Postad 17 May 2007 - 17:49

Unregisteredcb51b299
  • Unregisteredcb51b299
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Har slängt ut min gamla klumpiga stereo och söker efter något litet och smidigt som funkar med min Ipod. Gärna något som man även kan koppla in TV:n till. Tror ni att Apple Ipod Hifi skulle funka som stereo för den som inte har alltför stora krav på ljudet, eller är det alltför dåligt?

Om denna produkt är kass - Any ideas för alternativa lösningar?

Postad 21 May 2007 - 17:34

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0

Har slängt ut min gamla klumpiga stereo och söker efter något litet och smidigt som funkar med min Ipod. Gärna något som man även kan koppla in TV:n till. Tror ni att Apple Ipod Hifi skulle funka som stereo för den som inte har alltför stora krav på ljudet, eller är det alltför dåligt?

Om denna produkt är kass - Any ideas för alternativa lösningar?

<{POST_SNAPBACK}>

Tycker faktiskt den lät överraskande bra när jag yssnade på den. Eller, bra och bra. Den lät "häftig" rapp och fin bas för storleken. Mellaregister och diskant var skit. Men den skulle nog absolut klara sig i en studentlya och klarar en och annan fest volymmässigt :wub:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.