Nu bortser vi från hur rummet ser ut och är möblerat.......
Andra reflektioner?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Placering av Infinity BETA 50 för bäst ljud?
Startad av
Meganeoman
, Apr 21 2006 15:02
3 svar till detta ämne
Postad 21 April 2006 - 15:02
Ni som har Beta 50. Vid vilken placering tycker ni era låter bäst? Har testat massor men blir aldrig klok på vilket som låter bäst. Ska man ha dom riktade rakt fram eller låter bäst när dom är vinklade inåt lite/mycket?
Nu bortser vi från hur rummet ser ut och är möblerat....... Andra reflektioner? Postad 21 April 2006 - 15:11
Nu lever jag i lådor pga pågående flytt. I min förra lägenhet (den som är i mitt galleri nu) där jag hade ungefär 4 meter mellan högtalarna så stog dem vinklade innåt så att i det främre hörnet var det 80 cm till sidovägg, och 60 cm vid det bakre.
Mäter man från bakersta punkten vilken i detta fall blir det hörne jag mäter 60 cm till sidovägg så är det runt 60-70 cm till bakväggen. I bland så flyttade jag fram högtalarna till ca 110 cm från bakväggen. Men möbleringstekniskt kunde jag inte ha denna möblering hela tiden. För att få en liten inblick hur mycket "toe-in" detta innebär kan man se på näst sista bilden i mitt galleri. Den är tagen precis ovanför diskanterna på bägge högtalarna, personligen sitter jag och lyssnar mitt i den blåa soffan. Men det var då det... Ny lägenhet som jag får tillträde till den 1:a maj. Bilder och placeringar jag provar i den kommer publiceras i denna tråden. //Loofy Postad 22 April 2006 - 22:50
Tack för ditt svar, men jag hittar inte den bilden
Bara en bild tagen underifrån på ena högtalaren. Postad 25 April 2006 - 23:17
ok.. lägger in den här då:
speakervy.jpg 2.67MB
81 Antal nerladdningar4096x1536, 2,67mb Det vi ser är alltså den bild frontbafflarna ur respektive högtalare "ser". //Loofy 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |