Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fel på min Panasonic plasma.

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 juli 2006 - 13:52

FiRREN
  • FiRREN
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
Denna tråden riktar sig först och främst till folk med Panasonics TH-42PV500 men även till andra med Panasonic plasmor.

När jag kollar på film, genom HDMI, och när filmen är i formatet 2:35:1 (för det är väl då det blir svarta borders där nere och uppe?) så hoppar/pulserar svärtan. Den håller sig alltså inte stadigt på samma nivå hela tiden. Det beror inte på min dvd för jag har testat med lite olika fast bara med HDMI. Samma fenomen uppstår även på "full frame" filmer men är inte lika lätt att se.

Jag har klarat mig i ett år ungefär men nu börjar det bli värre. Kan knappt kolla på en film längre sitter istället och räknar hur många gånger svärtan ändras. :)

Upplever ni samma problem? Vad har ni för modell eller märke?

Imorrn tänker jag kontakta hbb och Pansonic för att höra vad som är problemet och få det åtgärdat för detta tänker jag inte leva med. Finns det något i konsumentköplagen jag kan använda mig av så dom inte kan babbla bort mig?

Super tacksam för svar.

Redigerat av FiRREN, 16 juli 2006 - 13:55.

Postad 16 juli 2006 - 16:46

induce
  • induce
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Jag har en PV60 och har noterat detta men inte så att det stör på något sätt. Det har poängteras i recensioner att svärtnivån ändras lite beroende på vad som visas på skärmen vid det givna tillfället men jag tycker inte det är så tydligt som de vill påskina faktiskt.

Kanske är det sämre på de äldre modellerna? Hur tydligt upplever du det?

Postad 16 juli 2006 - 18:56

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
Det har pratats en del om detta feneomen på avsforum. En kille har bidragit med servicekoder till pannorna.

Gå ner till "black fluctuation fix" eller vad länken heter på hans hemsida. Rapportera gärna ifall du vågar dig in i servicemenyn för jag funderar på att köpa en panna i framtiden.

Länk:
bruzzi

Postad 17 juli 2006 - 13:20

FiRREN
  • FiRREN
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0

Kanske är det sämre på de äldre modellerna? Hur tydligt upplever du det?

Jo så kan det mycket väl vara. Jag tycker att det är grymt störande när det uppkommer, under en film så kanske det händer 30 ggr.

Gå ner till "black fluctuation fix" eller vad länken heter på hans hemsida. Rapportera gärna ifall du vågar dig in i servicemenyn för jag funderar på att köpa en panna i framtiden.

Tyvärr så var det inte till min modell utan två andra modeller ;)

Postad 17 juli 2006 - 15:09

FiRREN
  • FiRREN
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
Sådär, nu har jag pratat med Panasonic, det ska inte vara så som jag har beskrivit för dem.
Ringde till hbb, dom ska skicka papper så kommer schenker och hämtar tvn ;)

Postad 14 augusti 2006 - 22:23

FiRREN
  • FiRREN
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
Hmm, nu har min tv varit borta i snart en månad, hur länge ska man behöva vänta?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.